logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Alfa Romeo 4C: Více faktů, méně nadšení?

Redaktoři TopGearu vyzpovídali šéfkonstruktéra Fiatu a vytáhli z něj nějaké nové info o rodící se krásce od Alfy – ne všechno je pozitivní, 4C má ale nadále naději zařadit se mezi "must-have"…

Redaktoři TopGearu vyzpovídali šéfkonstruktéra Fiatu a vytáhli z něj nějaké nové info o rodící se krásce od Alfy – ne všechno je pozitivní, 4C má ale nadále naději zařadit se mezi "must-have" záležitost nejen sklaních alfistů.

Pro začátek by bylo asi slušné říci, že je malým zázrakem, že koncept malého a "nepotřebného" kupé vůbec pokračuje. Fiat opět prožívá jedno ze svých pravidelných černých období a krom zlatých dětí Ferrari a Maserati, se všecky ostatní italské značky více či méně plácají kdesi u dna. V době kdy Alfa Romeo oznámila zpoždění nástupce 159, budoucího modelu Giulia, jen málokdo věřil, že 4C nepůjde dočasně k ledu. Můžeme být tedy rádi za to, že se v Miláně s 4C ještě stále počítá. Jenže velkohubá prohlášení, kterých bylo kolem původního matně červeného konceptu na jaře v Ženevě spousta, se pomalu tříští o nekompromisní realitu.

Co je ta malá mrška zač asi už víte z jiných motoristickcýh magazínů, které nevydávají články v  nepravidelných shlucích jako my, ale připomínání není nikdy na škodu, obzvlášť když jde o tak petrolheadsky pozitivní auto, jakým chystaná 4C je. Takže, Alfa Romeo 4C je…   ne, jinak…   Ještě před 9 měsící Alfa Romeo 4C byla takové malé čtyřkolové  science-fiction. No považte – suchá hmotnost ne větší, než 850 kg, karbonová vana z KTM X-Bow, karbonové panely karoserie, stovka pod pět a to všechno za cenu okolo jednoho milionu Kč.

Bohužel se opět projevil smysl Italů pro preciznost (jež je jistě znám mnohým vlastníkům starších strojů Alfa), takže se vlastně nemůžeme divit tomu, když výraz "okolo milionu" znamená zhruba 400 tisíc nad tuto hranici. Řeknete si budiž, pořád je to spousta muziky za tolik drahého karbonu. Jenže ouha, finální sériová 4C má používat pouze střed karbonového monokoku, který bude kombinován s nosnými částmi přídě a zádě z hliníku a karbon se nebude konat ani na karoserii – zde ho pro změnu mají nahradit panely SMC, což je jakási lehčí a pevnější forma sklolaminátu. Tyto změny samozřejmě způsobí nárůst hmotnosti, neb jak říkají fordisti, lehčí než karbon je už pouze koroze. Nová cílová hmotnst je tedy "okolo 900 kg" a já jen doufám, že "okolo" bude mít menší rozptyl, než v případě původně plánované cenovky.

Naštěstí všechny tyto nové informace neubírají z celkové přitažlivosti konceptu téměř nic. Hlavní myšlenka zůstává, pohádkový design také a plánovaná jednotka 1750 TBi s předpokládaným výkonem 230 k (a to ještě pravděpodobně přijde sinější verze GTA) jak by smet. Turbobenzínové motory Fiatu jsou navíc proslulé špičkovou reakcí na plyn. Takže co na to říct – kéž by to vyšlo! Malá, lehká, výkonná Alfa, v které bude mít prsty Dallara (podvozek a onen karbonový monokok) a poprvé od odchodu modelu 75 bude opět hrabat zadními koly, to je přesně to, co potřebuju! Nezbývá mi, než držet palce malému týmu lidí, kteří 4C vyvíjejí mimo hlavní vývojové sředisko, aby se práce zdařila a abychom si v roce 2013 mohli všichni společně zaslintat.

PS: Odkaz na původní článek:

http://www.topgear.com/uk/car-news/alfa4c

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Nedy
19. 12. 2011, 21:50

Zprávy to jsou opravdu nemilé. Nicméně ještě nikoliv katastrofální. Každopádně pro mě jakožto milovníka Alf, je to nádherný sen a doufejme, že bude i skutečnost. Jen by mě zajímalo, jak to Fiat dělá. Má takový potenciál a nejsou schopni to někam dotáhnout. Zvláště je člověku smutnu, když kouká na VW a vidí, že to jde...

0 reagovat
riderhenry
20. 12. 2011, 01:24

Popravde mi prislo od zacatku hodne nerealne, aby se jim povedlo udrzet hmotnost a cenu na udavanych hodnotach. Na druhou stranou, hmotnost je porad slusna, cenu tezko hodnotit, dokud se v autem nesvezou alespon prvni novinari - 8C mela byt taky uzasna, ale v realu to neni udajne takova slava, i kdyz ten design a minimalne zuvk ji nikdo uz nevezme :)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte