logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Abarth 695 biposto Record je přesně ta pětistovka, kterou chceme

Že sportovní divize Fiatu upravuje legendární malou pětistovku, to je stará známá věc. Jenže teprve nyní přichází verze, kterou lze nazvat ‚ultimativní pětistovkou‘. 695 biposto Record je vším, co petrolhead s fetišem na rozkošná auta potřebuje.

Přední část sytě žluté karoserie vypadá trochu jako mopslík, který si nacpal do huby sušenku napříč. Spodní část nárazníku funguje jako mohutný přívod vzduchu, sloužící k chlazení a krmení srdce celého stroje. Tím je samozřejmě oblíbený čtyřválec 1.4 T-jet, vybavený turbodmychadlem a výkonem 190 koní. Nezaostává ani točivý moment, který činí 250 Nm. Síla se přenáší skrze manuální šestikvalt na přední nápravu, obouvající osmnáctipalcová kola OZ. Zrychlení z nuly na sto probíhá za 5,9 sekundy a o zastavení se starají řádně dimenzované brzdy Brembo. Aby bylo o vašem příjezdu slyšet patřičně dlouho dopředu, namontoval Abarth výfukový systém Akrapovic.

I uvnitř se vše změnilo k nepoznání, a jak prozradí už samotné karbonové skořepiny Sabelt se čtyřbodovými pásy, patří tato pětistovka spíše na trať než před kavárnu. Zadní sedadla zmizela úplně, díky čemuž se uspořila nějaká ta kila k dobru. Těch kil bylo dokonce tolik, že se podařilo podlézt hranici jedné tuny a 695 biposto Record váží 997 kilogramů.

No a nakonec samozřejmě nějaká čísla. Nejostřejší pětistovky od Abarthu se vyrobí pouhých 133 kusů, tedy přesně tolik, kolik vlastní Abarth závodních titulů. Každý vůz bude stát horentní sumu čítající 36 610 liber (1.4 milionu korun).

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Buďte první, napište komentář!
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte