načítám data...

912 je víc než 911

12. prosince 2014, 16:26 2 komentářů Vojta Dobeš

Starou 911 by chtěl každý petrolhead. A upravené kusy, ať už od Magnuse Walkera nebo od Singeru, jsou nejnovější a nejžhavější módou. Ale všichni se pletou. Nejlepší je totiž 912.

Zobrazit galerii

O obskurních autech se vzduchem chlazeným motorem vzadu už jsme tento týden jednou psali. Ale zatímco Chevrolet Corvair je nejlepší, pokud jste hipster, nemůžete se rozhodnout mezi láskou k amerikám a k Porsche, nebo jste prostě tak trochu chudý petrolhead, 912 je nejlepší vzduchem chlazená klasika obecně.

Ano, ještě lepší než 911. 

Proč, to vám vysvětlí Julien Borne ve videu od Petrolicious. Ne, to že je to podle vzhledu tak trochu hipster, asi nebude náhoda. Ale existuje i víc důvodů, proč vlastnit 912, než jen to, že chcete vybočovat z hlavního proudu a být originální.

Za prvé je tu cena. I když jejich ceny v poslední době brutálně vzrostly, 912 jsou pořád o něco levnější než zoufale předražené 911 – byť i jejich ceny by mohly být známkou investiční bubliny.

starý ferdinand namontoval motor na špatný konec auta, takže není na škodu ho trochu odlehčit

A za druhé, což je důležitější, plochý čtyřválec je lehčí než plochý šestiválec. Což je důležité, vzhledem k tomu, že v počátcích výroby 911/912 nebyli němečtí inženýři zdaleka tak zdatní v potlačování negativních efektů nepříjemného faktu, že starý Ferdinand namontoval motor na úplně špatný konec auta. Takže čtyřválec znamená mnohem lepší vyvážení a tudíž i méně zákeřné chování. Což se hodí, protože poslat staré Porsche po zadnici do stromu je nejen smutné a finančně ruinující, ale může to také vést ke ztrátě vaší tělesné integrity.

Že Porsche má být rychlé, a 912 se svým motorem z Brouka a výkonem 90 koní působí poněkud trapně? Na tom samozřejmě něco je. Ale nesmíme zapomínat, že základní verze první generace měla jen 130 koní a výkonnější 911S stále nijak oslnivých 160 k. To je sice o hodně víc, než nabízela standardní 911 a ještě mnohem více, než o kolika se mohlo byť jen snít motoru z Brouka.

Ale vývoj jde dopředu, a to i na poli performance dílů pro staré motory. Postavit dvoulitrový "broučí" motor o výkonu 130, 160 nebo dokonce 200 koní je už dnes spíše otázka peněz (a těch spoustu ušetříte tím, že nekoupíte 911) než čehokoliv jiného.

Takže můžete mít auto, které vypadá jako 911, je stejně rychlé nebo rychlejší a zároveň lépe vyvážené než 911, protože má lehčí zadek.

Nemusíte být hipster, aby vás to lákalo.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ne
Nedy
13. prosince 2014, 15:21
0

Je pravda, že jsem 912 přehlížel jako méně zajímavá auta právě kvůli výkonu a nějak mi nedocvaklo, že když jde zrychlit Brouk... A jsem zase u těch úvah - kde jen vzít ty peníze...

reagovat
To
Tombrajdr
14. prosince 2014, 12:36
0

Já to říkal už dávno. A jak se mi smáli....

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem