Před 40 lety, v roce 1980, představilCitroën speciální edici 8 000 kusů vozů pojmenovanou „Charleston“, která se prodávala za cenu 24 800 franků. Jak bylo tehdy uvedeno v tiskové zprávě: „abychom uspokojili ̦puristy̔, jsou světlomety 2CV kulaté s červeným pouzdrem“. Elegantní a současně nekonvenční 2CV 6 Charleston ztělesňuje nejvyšší úroveňprovedení a výkonu, jaký kdy Citroën 2CV nabízel. 2CV 6 Charleston byl po modelu Spot z roku 1976 druhým modelem, který naskočil na vlnu nového fenoménu, kterým byly limitované série. Byl odvozen od provedení Club, od něhož se lišil specifickým čalouněním a kulatými světlomety, podobnými těm, kterými byl vybaven 2CV Spécial.
Limitovaná série byla tak úspěšná, že se z ní v následujícím roce, v červenci 1981, stala série nelimitovaná: v továrně v Levalloisbyla spuštěna sériová výroba a vůz se stal součástí standardní nabídky Citroën. Sériově vyráběná verze se od limitované lišila chromovanými světlomety a šedým čalouněním s kosočtverečným prošíváním.
Původní provedeníČervenáDelage/Černá doplnila v červenci 1982 varianta Žlutá Helios/Černá, kterou v červenci 1983 nahradila verze ve dvou odstínech šedé, ŠedáNocturne/ŠedáCormoran.
V roce 1988 výroba pokračovala v továrně vMangualde v Portugalsku. Modely vyráběné v této továrně lze rozeznat díky nápisu španělského výrobce skel „Covina“ na oknech.
27. července 1990 v 16:30 sjel z výrobních linek v Mangualde poslední vůz 2CV ve verzi Šedá Nocturne/Šedá Cormoran. Byl to 5 114 969. a poslední exemplář „Kachny“.
Ta zůstává ikonou automobilové historie, která sdružujevelké množství sběratelů po celém světě. K tomuto úspěchu přispívá i Charleston, který byl její součástíběhem posledních 10 let výroby.
Dnes je pojízdnou verzi vozu 2CV Charleston v dobrém stavu možné prodat za 14 500 €v případě původní limitované série a za10 500 €, pokud jde osériovou verzi.
Vždy je tady takémožnost pořídit si jej v lifestylovém butiku Citroën ve formě třípalcové miniatury (5 €) nebo klíčenky (4 €). Charleston je i zde oblíbený: jedna z pěti prodaných miniatur 2CV je právě Charleston!
V roce 2008 byla u příležitosti 60. výročí 2CV uvedena na trh limitovaná série Charleston k jinému modelu řady Citroën, který také stojí za připomenutí: šlo o C3 Pluriel Charleston ve stejném dvoubarevném provedení ČervenáDelage/Černá.
2CV CHARLESTON, JEDNOZNAČNÉ RETRO KOUZLO
| Charleston 2CV 6 nabízí veškeré kouzlo a jednoduchost modelu 2CV, k němuž si dovoluje ladně a nenásilně dodat další nádech veselosti a elegance. Má nenapodobitelnou dvoubarevnou kapotu s jasně oddělenými barevnými plochami, která je současně příjemně zaoblená a připomíná linie prototypu 2CV z roku 1939. Tmavší odstín pokrývá spodní část karoserie, blatníky a střechu až po horní část čelního skla. Světlejší odstín se objevuje na dveřích kufru, kapotě, dveřích, liště kolem čelního skla a na kolech. Horní zaoblenou část oken kopírují dvě bílé lišty a nad nimi se táhne pochromovaný okraj. Limitovaná edice Charlestonu je opatřenasvětlomety v odstínu ČervenáDelage, sériové modely měly světlometychromované. Nárazníky jsou v kovově šedém provedení a na dveřích kufru jenalepený monogram obdélníkového tvaru se jménem modelu. Chromované ozdobné lišty se objevují i u prahů a kola mají chromované ozdobné kryty vypůjčené od modeluDyane. Přístrojová deska převzatá od verze 2CV 6 Club je vybavena velkým otáčkoměrem a obdélníkovými tlačítky pro aktivaci stěračů a výstražných světel a nachází se zde i kontrolka hladiny brzdové kapaliny. Vůz je opatřen j ednoramenným volantem, který je od roku 1976 montován do vyšších verzí 2CV. Vepředu jsoudvě sluneční clony, z nichž jedna je vybavena kosmetickým zrcátkem pro spolujezdce. Za nimi jsou dva háčky pro odblokování kapoty, aby se dala otevřít zevnitř. Vnitřek dveří je pokryt šedou tkaninou, kolem kliky je černá plastoválišta, do níž je zabudováno držadlo, které pomáhá při zavírání, aza lištou je skrytý uzavírací systém. Pro 2CV 6 Charleston v limitované edici je typické čalounění „Pieds de Coq“ („kohoutí stopa“)", zatímco čalounění v sériové verzije šedé skosočtverečným prošíváním. Na rozdíl od modelů 2CV 6 Club aSpécial zde chybí odstředivá spojka. Při uvedení na trh ani během celé kariéry vozu nezaznamenala motorizace 2CV 6 Charleston žádné významné změny.Vůz je nabízen s motorem A06/635 s výkonem 29 k DIN při 5750 ot./min. Tohoto výkonu bylo dosaženov roce 1978díkypoužití dvoukomorového karburátoru Solex 26/35 CSIC. Pokud jde o ostatní, tento motor o objemu 602 cm 3 , montovaný od února 1970, si zachovává své hlavní vlastnosti. Vrtání a zdvih jsou stále 74×70 mm, díky čemuž je kompresní poměr 8,5 a točivý moment 4 mkg při 3500 ot./min.Dvanáctivoltové elektrické zařízení zahrnujealternátor 28A spojený řemenem ke kladce pohánějící devítilopatkovou vrtuli chladiče. Odpružení reaguje s předními a zadními koly vybavenými spirálovými pružinami. Brzdy jsou bubnové vpředu i vzadu a ovládají se jedním hlavním válcem. |
TECHNICKÁ SPECIFIKACE
| Délka: 383 cm Šířka: 148 cm – Výška: 160 cm Rozvor: 240 cm Počet míst: 4 Motor: A06/635 Zdvihový objem: 602 cm 3 Vrtání: 74 mm Zdvih: 70 mm Kompresní poměr: 8,5 Točivý moment: 4mkg při 3500 ot/min Palivo:Benzín Výkon pro účely zdanění ve Francii: 3 CV Skutečný výkon: 29 k DIN při 5750 ot/min Pneumatiky: 125/15 Poměr výkonu a hmotnosti: 17,0 Hmotnost bez nákladu: 560 kg Přední brzdy bubnové, od roku 1982 kotoučové Zadníbrzdy bubnové Ruční brzda: Mechanické ovládání u předních brzd |





