načítám data...

Autíčkářův týden: Nový Peugeot, korejské SUV, co vypadá jako Jeep a dechberoucí restomody

Novinky z Francie i Koreje a především fantastické restomody.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Peugeot 408

Peugeot pokračuje v modelové ofenzivě a představuje další novinku v kompaktním segmentu. Po povedeném modelu 308 tu máme další auto od francouzkého výrobce, postavené na stejném základu. Samozřejmě jde o crossover, jak je dnes již zvykem. Tenhle je však trochu jiný, než co si lidé obvykle představí pod pojmem crossover. Novinka dostala označení 408 a jedná o takového zajímavého křížence velkého liftbacku (či pro někoho fastbacku) s SUV. To znamená vyšší světlou výšku než je běžné, ale zároveň zůstává dynamická silueta a relativně normální celková výška. Na délku by nová 408 měla měřit 469 cm, na výšku 148 cm a rozvor by měl mít hodnotu 279 cm. Peugeot se chlubí, že se mu povedlo získat opravdu hodně prostoru na zadních sedačkách v podélném směru, na což jsme opravdu zvědaví, protože to je zrovna jedna z bolestí výchozí 308.

Foto: Peugeot

Po designové stránce novinka zcela zapadá do rodiny Peugeot a následuje aktuální designový jazyk v podobě agresivní čelní masky a nezaměnitelných linií. Pod kapotou nečeká žádné velké překvapení. K dispozici budou tři motorizace. Výchozí tříválcová jednadvojka o výkonu 130 koní. A dva plug-in hybridy, kde základ tvoří benzínová jednašestka. Slabší bude mít 180 koní, silnější celých 225 koní. Tedy nic, co bychom neznali z dnešních Peugeotů. Převodovka bude výhradně osmistupňová automatická, s manuálem se prozatím nepočítá. Výroba by měla začít koncem tohoto roku, první vozy by se u nás měly objevit začátkem toho příštího. Cenu zatím neznáme, ale docela se na novou 408 těšíme, vypadá zajímavě.

SsangYong Torres

Korejská autmoobilka SsangYong je známá tím, že dokáže svým zákazníkům nabídnout kus auta za velmi přiajtelnou cenu. Ostatně nedávno jsme jedno takové auto měli v testu, takže se jistě brzy přesvědčíte sami. Novinka dostala španělsky znějící název Torres a velikostně by měla zapadnout někam mezi Korando a Rexton. Ten tam jsou designově divoké kreace typu Actyon či Rhodius, to už dávno odvál ze SsangYongu čas. Neznamená to však, že by nový Torres byl šedou myškou, kterou každý na ulici přehlédne. Naopak.

Foto: SsangYong

Výrazným prvkem bude především tvář novinky. Čelní světlomety svým tvarem, trochu připomínají Range Rover Evoque, nepřehlédnutelné vertikální žebrování zase odkazuje na vozy Jeep a masivní hranatý nárazník zase někomu může vytáhnout z mysli vzpomínky na Mitsubishi. Dohromady to však tvoří relativně zajímavý mix a novému SsangYongu se nedá upřít jistá porce atraktivity. Ve spojení s velkou dávkou vnitřní variability a prostornosti se nebojím, že by si novinka nenašla své zákazníky. Pod kapotou by měla být nám dobře známá 1.5 T-GDI, disponující 120 kW. Příští rok by se měla ukázat též plně elektrifikovaná varianta, o které však zatím nemáme bližší info. Cena v Koreji začíná v přepočtu zhruba na půl milinu korun, uvidíme tedy, kam se posune cenovka v Evropě. SsangYong je však známý tím, že s cenami umí kouzlit, takže doufáme, že příjemně překvapí i v tomto případě

Úžasné restomody

Poslední dobou se roztrhl pytel se zajímavými restomody a je to skvělé. Osobně mám pro tento způsob oživování legend velkou slabost a fandím tomu. Vzít starý dobrý sporťák a oživit jej aktuální technikou je prostě super nápad a oceňuji každou firmu, která se do toho pustí po hlavě. V minulých dnech jsme mohli spatřit hned několik těchto konverzí, tak se na ně pojďme podívat blíže. Byla by škoda se o něco takového ochudit.

První na řadě je revize měho oblíbeného Porsche řady 928. Já vím, Porsche je přece 911 a musí mít motor vzadu, šest válců a bla bla bla… Tak vězte, že jsou mezi námi i lidé, kteří mají rádi Porsche s motorem na opačném konci vozu. Ideálně, pokud je tam velký charakterní osmiválec. Ano, mám slabost pro 928 a nestydím se za to. Proto mi udělalo velkou radost oznámení francouzské společnosti Nardone Automotive, že chystají moderní verzi právě 928. Premiéru si tohle dílko odbylo na milánském veletrhu designu a nutno říct, že vypadá skvěle. Je to stará dobrá 928 s moderními detaily, které však zároveň jasně odkazují na osmdesátá léta. Karoserie je kompozitních materiálů, nechybí LED světla. Parádně vypadají kovaná osmnáctipalcová kola v klasickém designu. Přepracovaný je též interiér, který svým minimalistickým designem potěší srdéčko snad každého.

Všechny displeje jsou opatrně zakomponovány tak, aby nerušily a zároveň aby měla posádka k dispozici aktuální výbavu, jako je například zrcadlení telefonu (o to se stará Porsche Classic Communication Managment, což je geniální věc). Čalouněné plochy jsou potaženy italskou kůží Foglizzo. Majitelé Pagani Zonda C12 jistě potvrdí, že je to docela fajn kůže. O pohon modernizované 928 se samozřejmě stará atmosférický osmiválec o výkonu 400 koní, který se distribuuje na zadní kola skrze šestistupňový manuál. Nechybí ani samosvor. Úpravou prošel i podvozek, který se nově chlubí aktivními tlumiči. Lepší jsou též brzdy. První kusy by měly k zákazníkům dorazit v roce 2024, cenu ani počet kusů bohužel neznáme. Vypadá to však božsky.

Pokud vám však nesedí klasické Porsche, ale jste spíš fandové do rallye, i pro vás se najde povedený restomod. Britská společnost Prodrive se rozhodla, že vzdá poctu ikoně devadesátých let a přenese milovanou Imprezu 22B STI do nového milénia. Restomod se jmenuje Prodrive P25 a vznikne pouhých 25 kusů. Dvoudvéřově šasi má většinu karosářských dílu z karbonu, aby se podařilo udržet váhu pod 1200 kg. Pod kapotou bude aktuální čtyřválcový boxer 2.5l, je však kompletně přepracovaný včetně většiny vnitřností. Dostal jiné turbodmychadlo Garrett a titanový výfuk od firmy Akrapovič. Maximální výkon by měl ležet vcelku spolehlivě za hranicí 400 koní, samozřejmostí je pohon všech kol. Společnost dělá motoru sekvenční převodovka se šesti stupni a nechybí ani funkce Launch Control, známá ze závodních vozů. Vepředu i vzadu čekejte samosvorné diferenciály, o zpomalení se postarají brzdy AP o průměrech 380 a 350 mm. Cenovka bude v tomto případě vskutku vysoká, bude přehovat 13 miionů korun bez daně. Nepochybuji však, že všech 25 kusů si rychle najde své majitele. Pokud se budete chtít mrknout, jak Prodrive P25 funguje, budete mít možnost už zanedlouho v Goodwoodu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Coupe deVille  1979
Cadillac Coupe deVille

1979 rok výroby
182 koní výkon
6 966 ccm objem

Ford Explorer 4.0 4x4, benzín, 1. majitel 2009
Ford Explorer 4.0 4x4, benzín, 1. majitel

2009 rok výroby
208 koní výkon
4 000 ccm objem

Hyundai i30 N performance  2019
Hyundai i30 N performance

2019 rok výroby
275 koní výkon
1 998 ccm objem

Dodge Grand Caravan 1. majitel, Stow n Go, 63 000  2010
Dodge Grand Caravan 1. majitel, Stow n Go, 63 000

2010 rok výroby
170 koní výkon
3 300 ccm objem