načítám data...

Jaguar XE: Vstupenka do lepší společnosti

27. ledna 2020, 06:07 Adam Forman Recenze & testy

BMW neblikají, Audi se lepí na auta před sebou a majitelé Mercedesu nosí zlaté řetězy. Jaký předsudek vás napadne při pohledu na Jaguar?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Jaguar XE: Kouzlo nenucené samozřejmosti

Týdenní test Jaguaru XE pro mě nepřišel právě v tu nejlepší dobu. Třetí adventní neděle byla sotva za námi, v nákupních střediscích vrcholil předvánoční shon a venku už začínalo k večeru opravdu mrznout. Kromě klasické prosincové pracovní honičky přibyla hromada plánování, shánění dárků, ale také milá povinnost vybrat snubní prsten a pomalu začít plánovat ‚žili šťastně až navěky‘. Když jsem přeplněným vlakem vyrazil za Danem, který pro mne vůz vyzvedl, nebyl jsem zrovna v nejlepší kondici. Záznam bankovního konta měnil číslice stejnou rychlostí, jako výškoměr Věněry 3, odkládané úkoly, které jsem měl v práci odevzdat před koncem roku, hrozily katastrofou srovnatelnou s Andrejevským zálivem a konečně každodenní pobyt mezi tisící cizími lidmi si vybíral svou daň na imunitním systému přetíženém nadměrnou konzumací domácího vaječňáku, sloužícího jako inhibitor stresu. Zkrátka nejsem tak docela vánoční typ a právě jsem ztrácel cenné vteřiny kritického období trmácením se do Prahy pro testovací Jaguár XE.

Proč se vůbec hrnu za volant prémiového kompaktu? Mojí doménou jsou náklaďáky, levné offroady a obecně auta stvořená pro masy. Současné vozy již dávno nepatří britským vlastníkům a od klasické značky dal ruce pryč i americký Ford. Koncern JLR má dnes indické vlastníky a tak se idea anglické výjimečnosti alespoň v představách poněkud rozplývá. Mě se teď ale vážně nehodí ztrácet čas s nějakým rádoby-prémiovým Indem. Na nádraží mě má vyzvednout Dan a ještě ve vlaku se dozvídám o koloně způsobující alespoň půlhodinové zpoždění. Chřipka spouští hlavní útok, kolem bezdomovci žebrají o peníze na pivo, je mi špatně a to se mám ještě dostat domů. Nejspíš s Jagem nevykročíme pravou nohou. Čas nabírá konzistenci sraženého mléka. Chvilkami se stane všechno naráz aby se opět svět zastavil a trýznil mě věčnou nehybností. V lékárně kupuji paracetamol, ibuprofenum, vitamín C, kofein a brusinkové bonbóny. Nějakým způsobem se všechno zase zdrcne a už za Danem zapadají těžké dveře. Sedím za volantem cizího auta kdesi v Dejvicích. V žilách koluje 15mg na kilo tělesné váhy analgetik a navrch 600mg kofeinu. Zapínám vyhřívání sedačky, nastavuji teplotu klimatizace na 27°C a vyrážím směr Pardubice.

Přískoky pražským provozem nestíhám vnímat a na dálnici nastavuji tempomat, načež se světla okolního provozu mění v soustavu čar. Sedím v Millenium Falcon a právě mizím do hyperprostoru. Opět přicházím k sobě až v Hradci. Stojím před mostem v centru. Zapomněl jsem odbočit. Najíždím na obchvat a známou cestou odjíždím do Pardubic a konečně domů… Až na to, že tady už od jedenácti let nebydlím. Náves ve vesničce Kočí zeje prázdnotou. Je jedenáct hodin večer, úterý, všichni už dávno spí. Vzpomínám na Silvestr 1999, který jsem zde strávil s rodiči. Odstěhovali se od sebe, když jsem začal chodit na Gymnázium. Ze všech sil se snažím probrat. Konečně dojíždím do Slatiňan. Teploměr i přes vysokou dávku léků hlásí tělesnou teplotu 38,2°C. Usínám, ani nevím jak.

Pokud chcete požádat svoji vyvolenou o ruku, měli byste si ji alespoň pár týdnů dopředu předcházet. Má drahá polovička nejraději ze všeho cestuje a cpe se kombinací čokolády a sangrie. Inu zavelel jsem k návštěvě adventních trhů ve Vratislavi. Cesta přes nespočet zakroucených okresek ze samotného středu naší vlasti ubíhala příjemně. Když jsem po dvou a půl hodinách parkoval v podzemní garáži v centru mezi céčkový Mercedes a pětkové BMW, oba majitelé mě vřele pozdravili. První svým ‚Guten tag‘ téměř zazpívaným a poddajně měkkým prozrazoval původ v blízském Sasku, druhý naopak působil dojmem Rakušana, jak konečně potvrzovalo velké A na jeho SPZ. Oba mě pozdravili, jako bych právě přijel mezi sousedy. Ostrá a zkomolená odpověď neobratného Čecha oba viditelně šokovala. Češi přeci neřídí Jaguar. Osobně nepřikládám velkou váhu tomu, jak mě vnímá okolí. Pro rohlíky chci jezdit Buchankou a auto, ze kterého jsem v posledních týdnech nejvíce nadšený je Citroën Nemo. Přesto je příjemné být omylem zařazen do ‚vyšší třídy‘. Tak totiž za volantem Jaguaru XE působíte. Jako někdo lepší.

A taď už snad konečně k recenzi auta. Proč jsem považoval nezbytná má předchozí dvě literární cvičení? Krásně ilustrují, jaký ve mě testovaný vůz zanechal dojem. Především jde o po všech stránkách povedený automobil. Prémii příliš nefandím a osobně zastávám názor, že nejlepší auto pro člověka, který si může koupit cokoliv, je šestková Mazda (nebo spíš Duster, ale to má m zakázáno říkat). Přesto za volantem s rozšklebenou kočičí hlavou uznávám, že prémie ještě pořád má svá opodstatnění. Předně je to palubní pohoda. Možná si při vyslovení jména slovutné automobilky představíte chlapácký E-type lightweight, spartánský D-type nebo dokonce bájné XJR-15. Jenže pro mě je Jaguar hranaté kupé XJS, zaoblený čtyř-dveřový Mark II a především štíhle elegantní, přesto lehce těžkopádný X300. Jaguar je vůz pro spěchajícího gentlemana neuznávajícího jediný kompromis na poli komfortu a tradičně britských jistot. Vznětové XE není mým představám příliš vzdáleno. Interiér působí komfortně, hodnotně a zároveň osobitě.

Je skvěle utlumen od vnějších vlivů, přesto dovnitř propustí něco málo z temného vrčení motoru. Naftové kadlání je bohužel citelné a na poli kultivovanosti má motor stále co dohánět, nicméně s přibývajícími otáčkami a odpovídající zátěží se kdesi ozve „Oi, mate!“ a celé představení nabyde chlapácky neurvalého tónu. Podvozek je komfortní, přesto počítá, že ho nikdo šetřit nebude. V ostrém tempu zvládá i velmi rozbité okresky natolik, aby si řidič mohl připít s krásnou spolujezdkyní a přitom jen tak mimochodem a samozřejmě směrovat vůz na milimetry přesně. Takhle přesný volant a komunikativní zavěšení jsem naposledy zažil na palubě zmiňované Mazdy. A protože je podvozek svými schopnostmi daleko před dynamikou motoru, můžete naplno prověřit systém pohonu všech kol. Až když zadní nápravu pošlete opravdu hodně bokem, vytáhne šelma i přední drápky a vyvede vás z hrozícího průšvihu. Výsledkem je jaksi samozřejmé hulvátství, rozevlaná záď a hromadící se nadávky spolujezdkyň, byť vlastně nejste tak docela mistři volantu. Nejspíš je někde v hlubinách řídící jednotky ukrytý Jeeves a s nápaditostí sobě vlastní překládá pokyn „jemně vlevo“ jako „více prokluzu a hluku, prosím“.

Ačkoliv je to v dané kategorii irelevantní, pohonná jednotka překvapí příjemnou spotřebou i v ostřejším tempu. Nad volnoběhem pak jistí důležité hodnoty cesťáku nečekaným klidem při dálničních přesunech německými rychlostmi. Celkové naladění vozu zvládá jak uspěchané přískoky, tak neomalené zacházení rozeného boháče. Pokud bych měl zůstat věrný hodnotám Autíčkáře pak doplním dojem z palubního systému: Je tam a funguje poněkud lišácky dobře. Sice ne vždy udělá přesně to, co po něm chcete, ale stejně jako sir Humphrey Appleby vás ujistí, že právě jím zvolená možnost je tou pro vás nejvhodnější. Navíc lze přepnout přehrávání hudby do panelu klimatizace, což považuji za geniální nápad.

Závěr

Když už se dostanu za volant dražších vozů, přemýšlím, kolika lidem by šlo za stejné peníze pořídit Dacii. Přesto si mě indicko-britská kočka získala. Nejsem si jistý, jestli šlo o benevolentní nastavení proti-prokluzového systému, telepaticky čitelné řízení a zavěšení nebo pohodový komfort čišící z krásného interiéru. Velkou roli jistě sehrály i bezpečnostní asistenty, které mě dostaly domů v pořádku i v politováníhodném stavu nemocného muže. Vlastně zpětně si určitě ve vzpomínkách vybavuji více krbů, tmavě mořeného dubového dřeva a neodolatelného šarmu vyslaného vůči mé drahé polovičce, než skutečně mohlo být přítomno na palubě. Cestovat Jaguárem je zážitek stěží srovnatelný s chladně německou, ve všech logických ohledech lepší, ale také méně výjimečnou konkurencí. Jaguár si koupíte, protože k tomu máte tak nějak sklony. Možná občas na rande platí dáma, nádrž sem-tam naplní načerno firemní karta a nechutně drahé boty by potřebovaly znovu podrazit, přesto je váš svět tak nějak lepší a jiný než manažerů v bílých BMW na leasing a o to konečně za volantem s vyceněnými kočičími tesáky jde: Dělat všechno tak nějak lépe, tak nějak klasičtěji, tak nějak jinak.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 999 cm³
Výkon: 132 kW (180 koní)/ 4 000 ot/min
Točivý moment 430 Nm/ 1 750 – 2 500 ot/min
Převodovka: Automatická s hydroměničem
Maximální rychlost: 222 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 8,4 s 
Spotřeba udávaná/v testu [l/100km]: 5,2/8,2
Cena od (s danou motorizací): 1 223 915 Kč
Cena s danou motorizací a výbavou: 1 454 379 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
27. ledna 2020, 07:40
0

Hezky napsáno - na začátku trochu ukecaný, překvapuje mě že to má nakonec "jen" 132kw.

reagovat
Ronoath
27. ledna 2020, 08:19
0

Hezká recenze. Mám rád, když se dovím kontext, ve kterém se auto zalíbilo nebo ne.

reagovat
BigBen
27. ledna 2020, 08:44
0

Zeptám se blbě... jaký je rozdíl mezi XE a XF ?

reagovat
Matěj Podhorský
27. ledna 2020, 09:10
1

jako u BMW mezi 3 a 5 :D

Ka
Kavis
27. ledna 2020, 09:22
0

Kdyz to vezmes pohledem laika, tak xe je mensi trojka a xf vetsi petka. Xf ma soused a porad si rikam, jak je to velke. Na xe jsem se dival minuly tyden v salone a rikal jsem si, ze to je naopak male.

BigBen
27. ledna 2020, 11:33
0

Díky, tak nějak jsem to tušil. Na ulici jsem je vedle sebe neviděl a z obrázků to není patrné. Asi bych si ho dokázal představit u mě v garáži :-)

Za
Zazaa
27. ledna 2020, 14:41
0

Ono ani to XF neni nepredstavitelne ... kupodivu diky tomu ze je hlinikove tak je to lehke a slusne obratne a s naftovym 3litrem je to prijemna jizda... samozrejme ve srovnani s nemcema to ma mouchy ve zpracovani i jinde, ale zas to neni jak ridit tank :-)

Ha
Habakukk
27. ledna 2020, 19:35
0

Tak zrovna naftová 3.0 je slušný sráč motory tomu umírají jak na běžícím pásu.

Za
Zazaa
27. ledna 2020, 20:11
0

Kamos to mel 3 nebo 4 roky a s motorem nebyl problem ... auto dostavalo co melo a znal ho od nova kdy to bylo vzdy stejne
Nicmene bylo to myslene ze to bylo fajn svezeni a ne jestli motory padaj nebo ne

Ha
Habakukk
28. ledna 2020, 02:53
0

K čemu ti je fajn svezení když pak kupuješ polomotor a víš, že se to může kdykoliv zopakovat. Jinak parametry jsou super.

Pólin
27. ledna 2020, 09:25
0

Paradni auto...moc se mne libiii i clanek je pekne sepsany...ta anabaze nemocneho muze a vyletu do Vratislabvivi byla fajn...Jen jsem docela nestastny z tech displeju pro kontrolu AC. Jedna vec je, jestli se to libi, nebo nelibi, ale chtel bych se zeptat ostatnich diskutujicich: taky mate ten pocit, ze takove ovladani spotrebuje asi 10x vice mozkove kapacity a pozornosti, nez standardni tocitka, nebo mackatka? Ja jel s nejakym citroenem a byl jsem na vazkach, jestli si mam na nastaveni klimatizace zastavit u krajnice...

reagovat
Adam Forman
27. ledna 2020, 09:53
0

Tady narážíme na klasickou potíž. Třeba v redakci se snad dva lidi neshodnou na svém oblíbeném palubním systému a stejně tak se neshodneme, který je nejhorší. Osobně nemám rád 'přeplněné' iDrive, command a podobné, takže Jaguar mi naprosto vyhovoval a i když spodní menu vypadá složitě, slouží spíše jako displej starších klimatizací, na kterém jde jedním gestem přepnout na zobrazení písniček. Naknec jsou na budíkách budíky, na centrálním displeji navigace a jen co si nastavím teplotu, přepnu na skladby a neustále vidím všechno podstatné naráz. Jen škoda té pomalé odezvy.

XT
XTad
27. ledna 2020, 12:11
1

V cem je vyhoda mit pisnicky na displeji klimatizace?

Adam Forman
27. ledna 2020, 12:31
0

Ukazuje to obrazek alba. Je to proste hezke. Libi se mi to :-) Vetsinou mam pustene Spotify tak jsem zvedavy co mi to zrovna hraje.

Ug
Ugi22
27. ledna 2020, 10:46
0

A pak se člověk podívá na recenzi na serveru Auto.cz a tam je auto rádo, že dostane 3 hvězdičky :D :D Prostě server k smíchu :D

reagovat
beastar
27. ledna 2020, 11:41
1

Hmm tak na začátku sem si říkal, že to asi bude tak trochu o ničem. Naštěstí hned od půlky to dává smysl. Myslím že je osvěžující když tyhle auta dostane někdo koho to vlastně moc nezajímá. Není nadšený z kravin ani ze znáčku na kapotě. Závěrečné sdělení velmi dobře vystihuje lidi pro který to auto primárně bude/je zajímavé. Něco podobného platí pro všechny menší značky (AR, Maserati, dříve Saab, Lancia atd)

reagovat
krab
27. ledna 2020, 12:30
-4

Více méně jak píše Beastar. Osvěžující text a Adam píše příběhy poutavě. Začátek docela i připomínal Vojtu Dobeše, protože tam to bylo taky o čtyřech odstavcích než se vůbec začne text stáčet k předmětu na titulku. Což mě ale přišlo většinou vlastně fajn a zajímavý :)

K XE diesel jako takovýmu by mě ve skutečnosti zajímal pohled Dana, který dodá praktické sdělení zda má skutečně smysl nad ním uvažovat anebo se uchýlit k mainstreamu. Na fotkách interiéru nového XE je krásně vidět, co bude potřebovat udělat Giulia v rámci faceliftu, protože bez digitálních displejů a hraček jí prostě dobře dál prodávat nebudou. Jaguary mají skvělý podvozky, taky by se mi nejspíš XE velmi libilo.

Jinak oba konkurenti trhu Giulie a XE (protože s 3er, C-klasse a A4 se dost dobře objemem prodaných aut zkrátka nechytají) se prodávají oba relativně málo, když jsem se díval na data. A obě auta by potřebovala pro Evropské prodeje i kombíky

reagovat
Daniel Borský
27. ledna 2020, 13:19
1

S Jaguarem jsem pár desítek kilometrů ujel, takže mohu zkusit připojit praktický pohled na věc :) z objektivního hlediska o Jaguaru nemá smysl uvažovat. Mercedes je komfortnější v každém ohledu. BMW zase nabídne tužší podvozek a víc sportovní feeling (v té správné konfiguraci), Audi má zas lepší motory. Takže člověk, který vybírá auto kalkulačkou, tak k Jagu nikdy nedojde. XE nebude v žádné oblasti vyloženě na špici, ale dohromady tvoří opravdu přitažlivý celek. To auto se hrozně hezky řídí. Podvozek není zbytečně ostrý, ale ani příliš měkký. Prostě tak akorát, jak se sluší a patří na Jag. Motor sice nenadchne, ale ani neurazí. A ten styl Jaguar je nenapodobitelný. Nakonec to bude vždycky o prioritách a úhlu pohledu. Postav přede mne 3er, C-Klasse, A4 a XE a já sáhnu po Jagu. Dal bych však za něj svoje vlastní peníze? Upřímně nevím, a bojím se, že spíš ne, i když se mi vážně líbí Je to dostatečně praktický pohled? :)

beastar
27. ledna 2020, 14:55
0

Hmm Petře ono se Giulia doteď stejně dobře neprodává. To jenom k tomu "dál dobře prodávat nebudou". Jak píše i Daniel. Z objektivního hlediska nemá smysl o XE uvažovat. To samé platí pro Giulii. Na zavedenou prémii se prostě nechytá ani jedno. I kdyby na krásně bylo kombi i tak to bude mít těžké. Viz. historicky X-type. Snad teda 159 jakž takž měla použitelný kombi. Proto sem psal, že se mi líbí ten závěr Adama. To není vyloženě auto pro bílý límeček od vás z Brumlovky. Ani pro takzvaně "obyčejné" lidi. Musíš pro to tak nějak planout. A být ochoten se občas něčeho vzdát. Aby si měl takový Jaguar.

Mě se to líbí ve smyslu, že tohle přesně platí třeba i pro Maserati. To prostě není jako koupit si 5er, nebo Audi kde tak nějak roky už víš, co čekat. Je to prostě jiný zážitek. A přesně jak píše Dan. Budeš mít ma plácku C, 3er a A4 k tomu XE. Vybral bych si pro ten den určitě XE. Ze zvědavosti protože je to jiný. Když ale budu sedět doma nad netem a kalkulacema. Tak prostě ten Jaguar nakonec nekoupím. Prostě to tak je a bylo.

ma
martinw
27. ledna 2020, 15:24
0

....ale právě koupíš ten rok ojetej v týhle motorizaci jich je k dispozici docela dost se zajímavým poklesem ceny

krab
27. ledna 2020, 15:26
-4

To rozhodně nerozporuju. Naopak, fajn pohled do situace. Já jen, že jsem teď během prosince a ledna osedlal střídavě tahle naftová alternativní prémiová auta: Jaguar XF (sic už pětiletý, ojetý) , s třílitrem naftou, automatem, pohonem zadních kol a v kombíku, pak tu tmavomodrou Giulii se čtyřválcem na naftu a pak jsem někam jel s jednou zánovní BMW 420d GC. A i když ten Jag nebyl menší XE, který jsem nikdy ještě neřídil, tak mi ten Danův závěr tak nějak odpovídá i tomu co si myslím, respektive i tomu co říká Beastar. XE a Giulia měla v Evropě za 2018 prodeje kolem 17 tisíc ks oboje dvoje, dokonce XE o něco nižší. Kdežto takových C-klasse se prodalo 150 tisíc. Takže ty čísla mluví za sebe. BMW 3er taky kolem 100 tis to samé Audi A4.

Třeba mě by kombík Giulia anebo XE vlastně vyhovoval. Protože pokud bych v budoucnu potřeboval modernější denní auto, který nám nahradí obyčejný městský MiTo, tak by opět muselo mít automat, ale současně bych od něj chtěl co nejlepší řízení a trochu toho pocitu, že nesedím v nudným autě, který vygenerovala armáda korporátních odborníků, ale postavené trochu jakoby pro lidi co mají auta rádi. A BMW takový bývávalo, ale mám dojem, že se víc přizpůsobuje různým druhům zákazníků a výsledek je takovej neutrální kompromis. Jag má v sobě takový šarm, rozhodně to XF ho mělo na rozdávání a Alfa se mi suverénně nejlíp řídí. Takže pro mě Alfa, ale to neznamená, že by to zas pro dalšího člověka neměl být Jag. Jenže normální člověk přesně z tý Brumlovky jak říkáš si objedná Audi, BMW nebo Mercedes.

Mr
Mrkef
27. ledna 2020, 18:17
0

Pořídit 5ti letý Jag opravdu nechceš. Minimálně ne asi tak od roku 2008.

VK
VK
27. ledna 2020, 18:57
0

Mělo by to šanci, být to za 1,2 mio "fplný". Za tuhle cenu je trojka nebo céčko prakticky v holobytu, může nakonec zavážit. Asi jak to cenově má KIA se Stingerem.

krab
27. ledna 2020, 19:02
-4

S tím pětiletým Jagem je to tak, že se to vážně dá doporučit spíš jen s trochu takovým varováním dopředu. Konkrétně XF. Jízdní vlastnosti pecka, podvozky skvělý, docela trvanlivý, zpracování parádní, čalounění prvotřídní atd. No, ale některý dílčí věci v interiéru jsou prostě zastaralý anebo tak prostě působí a pak je ten motor : 3.0 TDV6. A tady prostě nikdy nevíš kolik doopravdy najezdí... Já bych si taky kvůli tomu na XF nechal spíš zajít chuť. Přitom je to tak skvělý auto, uživatelsky...

Mr
Mrkef
27. ledna 2020, 19:44
0

Ano krabe, ještě přidej od 150.000km sypající se automaty, díky nedokonalému karosářskému zpracování u 5+ let vozů hnijící karoserie ze vnitřku a do finále přidáme suprově zpracovanou kabeláž el. obvodů, dost podobně zpracovanou jako u starších 10+ let Renaultů třeba.
A je jedno jestli Jag nebo Range/Land Rover.

krab
27. ledna 2020, 20:03
-4

Koukám, že se v nich vyznáš v detailech... Ty jo korozi žádnou anebo známku, že by něco nefungovalo z elektrický výbavy, to jsem na tom Jagu XF nepozoroval. A převodovky už jsou od ZF osmistupňový u těch novějších, tuhle převodovku montují skoro všude. Takže jedině by byl problém s tou elektroinstalací anebo nastavením řídící jednotky a kalibrací, něčeho takovýho.

No mě se produkty JLR obecně zamlouvají, ale u těch modernějších ty zkušenosti chybí. Resp. kamarád má jednu zkušenost s LR Disco IV 3.0 SDV6 nebo jak se jmenoval a měl to v servisu každej druhej měsíc s něčím. Přitom to jsou tak příjemný auta na cestování... Ale uživatelsky jsou prej na nervy.

beastar
27. ledna 2020, 23:08
1

Jinými slovy. Jsou to sráče.

CerVus
27. ledna 2020, 19:43
0

Tohle a Gulia jsou poslední řidičské sedany na trhu. Celkem smutné kam nás ten pokrok a snaha zalíbit se věšímu počtu lidí dovedla.

reagovat
Adam Forman
27. ledna 2020, 20:35
1

No on ten pokrok a snaha se zalíbit jaksi vede k vyšším prodejům. Automobilky si moc neztěžují kam nás to zavedlo. Problém je, že Alfa a Jag láká zejména ty lidi, kteří na ně nemají a když už třeba něco podědí, stejně si koupí Audi.

beastar
27. ledna 2020, 23:08
1

Tak to přesně je. Jak píše Adam. CerVus a proč jsou to poslední řidičské sedany? Noo protože je to byznys a řidičkost dneska sere pes:) Já neříkám že je to dobře. Jen to tak je. Až to konečně v Alfě pochopí budeme z toho těžit všichni. Subaru má BRZ a k tomu milion nudných modelů. Toyota má Supru a jinak se tam na showroomu citis jak v prodejně pomůcek pro důchodce. Bmw má emka a skoro emka a pak taky ... No však víme. Audi má RS modely a taky SQ5 a A1:)) To je dnešní doba. Auta jako Opel Crossland chapeš. A na závěr otázka kolik ty a tvoji známý mají doma řidičských sedanu?

Ahaaaa neuslyším. Já mam Ghibli. Sere mě ale furt ho zatim mam. Už druhý. A bylo by Bmw 5 horší? Asi ne.

CerVus
28. ledna 2020, 10:47
0

Jako oba máte pravdu. Širší masy znamenají víc zákazníků, větší prodeje, marže a to vede k ziskovosti a zaplacení vývoje.
Ty dvě jsou celkem drahá auta, takže je jich i zákonitě jezdí tak málo. A neznám vlastně ani nikoho kdo je má a i já sám jsem vlastně r6 BMW nahradil předohrabkou. Když jsem loni po XE koukal, tak ani za hranicemi jich v benzínu moc v nabídce není.
Spíš mi šlo o to, že se z té kategorie relativně dostupných sportovních sedanů stáhl jak Mercedes, s C třídou tak i BMW vlastně se vším. U BMW je M paket dnes už jen vizuální pozlátko. V tom s mi libí přístup porsche u T modelů. Jenže tam si i ty modely, dokáží najít cílovku a zaplati se. A i kdyby ne tak to automobilku s nejvyšími maržemi na trhu asi noc netrápí a hodí to na vrub dobře zaplacené reklamě.
Prostě mi na trhu vadí absence sportovních variant klasických modelů, které by byly lehčí s odladěným řízením, řazením a brzdami. Prostě auta opravdu upravené ke zprostředkování zábavné jízdy. Což je ale pochopitelné vzledem k emisím. Dnes ta auta existují jen v kategorii HB. Kam se podělo mondeo, primera, 405 a ostatní "legendy"? Všechny narostly, nakynuly a otupily se.

VK
VK
29. ledna 2020, 00:00
0

Proč vlastně ta náhrada r6 BMW předohrabkou, smím-li se zeptat?

CerVus
29. ledna 2020, 11:31
0

E90 model se mi nelíbily a já tak nějak marně hledal jaké jiné auto si pořídit. Jediná alternativa byla tehdy IS250 jenže byla hodně drahá a všechny testy jí označovaly jako moc uhlazenou proti BMW. K tomu jsem mě v práci kolegu, který byl zarytý fanoušek Hond a jednou mě svezl ve své G7 Type R. To auto mě co se charakteru jízdy uchvátilo. Ne teda svým vzhledem G7 sem mi nelíbila, ale G8 měla něco do sebe - byla prostě jiná proti té šedi na na silnicích. Tak jsem si koupil lehce ojetou g8 type S. Type R mi tehdy přišela moc extrémní na denní používání. S je jen slabý odvar, ale i tak na tom autě miluju převodovku, spojku, řízení a vlastně i ten motor není vůbec špatný. Už ho chci zhruba dva roky vyměnit, ale pořád nevím za co. Jediná dvě auta, která se za ty dva roky vyrovnala potažmo ji překonala převodovce jsou i30N a cayman. Ta nová auta jsou vesměs taková gumová.
A jestli lituju, té volby? Ano i ne. Líbí se mi jak to auto jezdí a jak je spolehlive, ale oplakávám zadní náhon a posez za volantem. Teď zvažuju vlastně dvě varianty. Buď si koupím nové auto. Jenže výběr na trhu není zrovna moc velký. Nebo si k hondě pořídím zadokolku ze Stuttgartu. K čemuž by nejspíše stejně došlo i při první variantě a vědomí toho mi vlastně komplikuje variantu jedna.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac CTS  2004
Cadillac CTS

2004 rok výroby
181 koní výkon
2 597 ccm objem

Volkswagen Scirocco 2,0 TDI 2011
Volkswagen Scirocco 2,0 TDI

2011 rok výroby
125 koní výkon
2 000 ccm objem

Volkswagen Golf 1,6 FSI  2005
Volkswagen Golf 1,6 FSI

2005 rok výroby
115 koní výkon
1 598 ccm objem

Ford F150 Ecoboost 2017
Ford F150 Ecoboost

2017 rok výroby
370 koní výkon
3 500 ccm objem

Ford Thunderbird  1975
Ford Thunderbird

1975 rok výroby
206 koní výkon
7 500 ccm objem