načítám data...

Omlazený Renault Kadjar poprvé na českých silnicích

V polovině svého životního cyklu dostává Renault Kadjar mírnou modernizaci. Co všechno se změnilo?

zobrazit celou galeriiNovinky, Představujeme: Omlazený Renault Kadjar poprvé na českých silnicích

Ve středu v dopoledních hodinách, jsme se zúčastnili tiskové konference skupiny Renault, která se skládala ze dvou částí. V té první jsme si vyslechli prezentaci, která bilancovala uplynulý rok 2018, se kterým mohou býti v Renaultu jistě velmi spokojení. Přestože světový trh se propadl o 3%, co do prodejů nových aut, celá skupina Renault (Renault, Renault LUV, Dacia) vykázala nárůst o 3,2% oproti. Největší zásluhu na tom má Dacia (+7%) a divize užitkových vozů, která prodala rekordních 620 tisíc aut (+33%). Naopak mírnou ztrátu vykázala samotná značka Renault (-5,2%). Dobře se celé skupině dařilo také na českém trhu. Dacia vykázala 5% nárůst a dohromady s Renaultem mají rekordní podíl na trhu ve výši 10,1%. Zajímavý je také údaj o podílu privátní klientely. V čistě soukromé sféře drží celá skupina Renault podíl 17,5% celého trhu. To není špatné. Tolik suchá čísla. 

Druhá část středečního dopoledne s Renaultem se nesla ve znamení představení a uvedení na trh modernizovaného Renaultu Kadjar Phase2. Kadjar se nachází právě uprostřed modelového cyklu, a tudíž je nejvyšší čas k mírnému omlazení. Zvenku je změn jen nepatrně. Mírně přepracovaný je přední a zadní nárazník. Jiná je grafika světel a přibyly nové barvy, modrá Iron, známá z modelů GT a tmavě zelená Ural, která v reálu vypadá opravdu zajímavě. Větší změny se udály uvnitř. Kadjar dostal hodnotnější materiály, přepracování se dočkala středová konzole s novým (plně dotykovým displejem) infotainmentem a novým ovládacím panelem klimatizace. Dostalo se i na úpravu sedadel, které dostaly prodlužovací sedák, jenž přispěje k lepšímu komfortu na delších cestách. Musím říct, že první dojem z interiéru je mnohem lepší než u původní Ph1, která v sobě nezapřela původ v sesterském Nissanu Qashqai. Největší změny se však odehrály pod kapotou. 

Renault se rozhodl s přechodem na nové emisní normy a způsob měření WLTP kompletně přepracovat pohonné jednotky. Je načase rozloučit se starou 1.2 TCe, která nebyla zrovna z nejpovedenějších, a končí také 1.6 TCe z dílen Nissanu. Na jejich místo přichází nový motor zážehový 1.3 TCe s filtrem pevných částic ze společné kooperace Renaultu a Daimleru. Těšit se můžeme na dvě výkonové verze, slabší nabídne 140 koní a silnější 160 koní. Vznětové agregáty bude zastupovat osvědčená 1.5 Blue dCi a nová 1.7 Blue dCi se 115 respektive 150 koníky. Silnější naftu bude možné kombinovat také s pohonem všech kol. Renault se tedy nevydává cestou jako někteří jiní konkurenti v segmentu a všechny nabízené motory mají čtyři válce, což je jistě potěšující. A jak nové pohonné jednotky fungují v reálu? 

Povedlo se mi dostat za volant silnějšího benzínu TCe 160 s automatickou převodovkou. Co na mě opravdu zapůsobilo, to byla vynikající kultivovanost příkladný akustický komfort nového motoru. Nečekejte žádné vibrace, či jiné nepřístojnosti. Velmi dobře se také povedlo naladění automatu. Na to, že se jedná o dvouspojku, tak jsem nezaznamenal žádné škubání. Změny převodových stupňů probíhají hladce a prakticky neznatelně. Jinak co se samotné jízdy týká, zůstává Kadjar především komfortním automobilem. Přes nerovnosti se přenáší dostatečně pohodlně a ani od kol k vašim uším nedoléhá žádný velký hluk. Sportovní ambice nečekejte, a tak je to asi správně.  

Cenová politika zůstává prakticky stejná jako doposud. Na výběr jsou tři výbavové stupně, základní Zen, Edition a nejvyšší Intens. Cena startuje na 529 tisících a dealeři jíž přijímají objednávky. Zatím se v ceníku neobjevuje nejsilnější diesel, jinak jsou všechny motorizace k dispozici. Na klasický velký test omlazeného Kadjaru se můžete těšit již za pár týdnů. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mini Cooper S R56 2008
Mini Cooper S R56

2008 rok výroby
128 koní výkon
1 600 ccm objem

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem