načítám data...

Jak testuje Koenigsegg odolnost svých aut? Je to bolestivě krásná podívaná

29. prosince 2017, 15:57 12 komentářů Dominik Valášek Novinky

Když si koupíte hypersport v hodnotě hezkého činžovního domu, tak nějak očekáváte, že by měl něco vydržet. A taky že v Koenigseggu pečlivě pracují na tom, aby vydržel.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Vývoj u malosériového výrobce jako je Koenigsegg sice probíhá trochu jinými procesy, než u velké automobilky, ale přesto jsou tu věci, které obejít prostě nejdou. Jednou z nich jsou samozřejmě nárazové testy velkých nehod, ale i přidružené „mučící“ testy, simulující hrubé zacházení nebo drobnější karamboly.

Že někde na silnici vymetete fakt velkou díru, nebo že naštvete svojí drahou polovičku, která potom třískne dveřmi (poprvé a naposledy), to se prostě může stát. Pochopitelně, že to u Regery za 40 milionů bolí trochu víc, než u Volkswagenu se zlomkovou hodnotou, ale to nic nemění na tom, že i takovým potížím musí celokarbonový supersport čelit.

V rámci oslav 1 000 000 fanoušků na Instagramu, vypustil švédský výrobce speciální video, ukazující střípky z toho, jak se Regera mučí a testuje na nárazy. Samozřejmě, že by se nám pohled na Regeru, trefující bokem velká závaží, neměl tak úplně líbit, stejně jako pohled na dva techniky, třískající dveřmi co se do nich vejde. Ale tohle je v rámci vývoje, to se smí.

Mezi testy se najdou i vyložené speciality. Je tu třeba mlácení kladivem do zámků dveří, přejíždění obrubníků nebo trefování pneumatik na silnici. Je zkrátka hezké vidět, že i výrobce supermoderních sporťáků musí občas přistoupit k drastickým metodám ze staré školy.

Odkaz na původní video na Instagramu s jinou hudbou je zde.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
29. prosince 2017, 16:26
0

A teď Zondu. 8-)

reagovat
GanGreen
29. prosince 2017, 17:53
1

Zonda by jim rozbila to testovací nádobíčko...!

beastar
29. prosince 2017, 18:29
0

Pro Zondu ještě nevyrobili dostatečně kvalitní testovací zázemí, které by vydrželo její pověstnou nerozbitnost. Chápu že tak přízemní automobilka jako je Koenigsegg si musí hledat fanoušky i takhle. To v hale vedle Penny v průmyslový zóně San Cesario sul Panaro dávno vědí že to co vyrobí je nejlepší na světě.

reagovat
Safa
29. prosince 2017, 23:01
0

Nechceš půjčit Autíčkáři svou Zondu na crash test? :o)

beastar
30. prosince 2017, 00:11
0

Head to head tvůj sportovní klenot? Víš jakou by jste měli spotřebu těch japonskejch shnilotin:))

Woyta
30. prosince 2017, 17:08
0

Ten celni naraz do zdi se ukazuje jako slusnej fail. To nedopadlo vubec dobre. Krome toho 100% prekryti nic nerekne. Proto se testuje 40%. To by dopadlo jeste hur.

reagovat
Kryton2X4B-523P
30. prosince 2017, 17:54
0

Já si ani nemyslím, přece jen je to stavěné na monokoku, takže to sice vypadá děsivě, že mizí celý předek, ale monokok a posádka zůstanou vcelku. Okolní agretáty se v tomhle případě obětují tomu, aby vydržela ta hlavní nosná část. Dle mýho názoru by to při těch 40% předsazení sklouzlo do strany a monokok bude držet. U těhle aut je to těžký hodnotit, když člověk pořádně neví jak to má vypadat :D

Woyta
31. prosince 2017, 04:24
0

Karbon celkem pruzi ale jakmile se prekroci urvits hranice tak nic extra. V tomhle videu vidim jak se zakladni monokok pri narazu prohyba. Je to roadster takze prahy by meli vydrzet velkou silu. Tady vidim jak jde strecha dopredu a dvere se vyrazne prohybaji a sklo praska. To mi prijde hodne spatne kdyz se kouknu na testy normalnich kabrioletu.

Woyta
31. prosince 2017, 04:29
0

Treba na tomhle testu je pekne videt jak vyztuhy funguji u cabrio

GanGreen
02. ledna 2018, 08:19
0

a proto že ti staršně záleží na bezpečnosti, tak jezdíš stejně starejma plečkama jako každej druhej tady... nezlob se na mě, ale tohle mi tady přijde jako trošku zebytečný hejtování :D

Woyta
02. ledna 2018, 13:16
0

Ja to resim z pohledu konstruktera kterym jsem. U mejch plecek za par korun ocekavam to nejhorsi ale u noveho supersportu za nekolik milionu mi to prijde jako slusnej fail.

GanGreen
02. ledna 2018, 13:35
0

Pokud jsi konstrukter a vidíš to odbornym okem, tak beru zpět a omlouvám se ;) s profesionálem rozhodně nemám potřebu se dohadovat, když je mi jasný že tvoje znalosti jsou asi uplně jinde než moje :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem