Malé prémiové sedany typu Mercedes CLA a Audi A3 Sedan se sice neprodávají nijak převratně u nás ve střední a západní Evropě, ovšem na čínském trhu frčí jejich odbyt nebývalým způsobem. Je proto logickým krokem, aby se BMW vrhlo do tohoto souboje a představilo novinku, která je současně nejmenším sedanem bavorské automobilky.
BMW řady 1 Sedan je autem navrženým na míru pro čínský trh a v Číně se bude také vyrábět. To ovšem není nic nového. Ve spolupráci s automobilkou Brilliance Automotive zde BMW vyrábí už nyní čtyři modely, které putují na lokální trh.
Jak BMW dopředu řeklo, existence nové jedničky mimo Čínu prakticky nepřipadá v úvahu. Možná si teď říkáte, že je to nespravedlivé, vždyť malý sedánek vypadá přece tak dobře. Jenže vězte, že zase tolik nás absence jedničky v sedanu štvát nemusí. Jak už bylo řečeno, jedná se o vůz, který je ušit Číně na míru. A Čína je zvláštní země, kde sice všichni mají 150 centimetrů, ale zároveň hodnotí auta především podle toho, kolik je v nich místa na zadních sedadlech. BMW tedy muselo vymyslet auto, které bude na jednu stranu dostatečně malé, na stranu druhou ale nabídne co nejvíce místa pro pasažéry vzadu. Tím pádem byla klasická jednička ze hry. Varianta sedan tedy nestojí na základu řady 1 tak jak jí známe, ale na platformě UKL, která podpírá řadu 2 Active Tourer. A to znamená samozřejmě pohon předních kol. Ještě se v tom neztrácíte?
Otázka tedy zní, jestli nás nedostupnost jedničkového sedanu mimo Čínu štve. Ano, vypadá sice opravdu velmi pěkně, jenže potom zjistíte, že se jedná o předohrab s tříválci a čtyřválci pod kapotou, což mu značně ubírá na jeho BMW-faktoru. Takže se s tím ve výsledku tak nějak smíříme…