načítám data...

Z čeho pramení nezájem o nová sportovní auta?

26. listopadu 2019, 11:40 32 komentářů krab

Kolega Dan prozradil, že ho už nezajímají supersporty. A já si uvědomil, že na tom nejsem o mnoho lépe. Přitom, kdo jiný by automobilové dění měl sledovat, než my, blázni do aut.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Z čeho pramení nezájem o nová sportovní auta?

Nedávno jsem byl na jednom z posledních podzimních setkání klasických aut, classic drive. Možná to znáte, možná jste tam byli taky. Zaparkoval jsem svůj Lotus vedle krásného BMW Z3 M Coupe v Imola rot barvě a z druhé strany parkovala nádherná 840i v Boston Gruen metalíze. Vidíte, dvacet, třicet, i více let stará sportovní auta si pamatuju z hlavy, všechny jejich výrobní kódy, poznám i většinu barev a jejich označení od výrobce.

Přidal jsem se do plodné diskuze o autech, jak jinak než starých. Na akci Classic drive asi těžko bude někdo probírat aerodynamické prvky nového Ferrari F8 Tributo. Ale pak se debata stočila kamsi ke klasickému fňukání nad tím, jak se dneska už nic zajímavého nevyrábí. A já jsem tak jako nadhodil, že ne, že právě letos je na trhu stále spousta hodně zajímavých sportovních aut, která bych si moc rád vyzkoušel a po některých z nich vlastně i tak trochu toužím… 

Vzbudil jsem jsem doslova pozdvižení. No, to přeháním. Jen jsem se dočkal udivených výrazů ve tvářích a suchého konstatování kolegů: “Vždyť dneska už se žádné sporťáky nedělají. Jaká dobrá auta jsi měl na mysli?”

A já si uvědomil, že žijeme v nějaké bublině. Vzhlížíme do historie automobilismu, akceptujeme předražené ceny automobilových klasik, která neustále opravujeme, abychom se s nimi vlastně kolikrát ani pořádně nesvezli. To je typicky příklad té Boston Gruen E31 osmičky. Anebo jakékoliv jiné… To auto je nádherné, má mrkačky, interiér voní takovou tou pravou kůží, jaká se tehdy v BMW používala atd.. mohl bych pokračovat takřka do nekonečna. Staré bavoráky mám nesmírně rád. Když odjížděla z domova moje červená Z3 Coupe, skoro jsem si pobrečel. (Teď jsem si trošku zapřeháněl, abyste mě nebrali za slovo).

Ale proč tolik netoužím třeba po nové M2 Competion? Proč tolik netoužím po nové řadě osm? A já zjistil, že tak trochu toužím. Ale mezi autaři se to tolik nenosí, tolik se to neříká. Málokdo z nich má totiž to štěstí se všemi těmi drahými novými sporťáky jezdit. Mě občas zastoupení automobilek nějaké své zajímavé auto půjčí a já se na něj nesmírně těším. Zanedlouho vyzkouším právě novou osmiválcovou osmičku. Tuším, že bude jezdit velmi dobře. A pak že se již nevyrábějí skvělá auta pro řidiče! Houby!

Na stranu druhou si je nekupuji ani já. Za normálních okolností by bylo asi racionální prodat své staré sporťáky a koupit jeden fungl nový, který bude objektivně ve všem lepší než ta auta co mám teď. Alpine A110 by byla naprosto ideálním kandidátem. Anebo i Toyota Supra. Moc se těším, až jí budu moct někdy řídit. Bude rychlá, bude mít přesné řízení, bude mít motor, o kterém se těm japonským legendám z 90. let ani nesnilo, pokud nebyly dramaticky upravené. Těším se až přijde na trh zase nová dvojice BRZ/GT86. Moc se těším na svezení v nové 911. A když se mi poštěstí někdy řídit moderní McLaren anebo Lambo anebo Ferrari, budu z toho mít jistě vánoce. To mi věřte.

Jenže stejně, i po všech těch svezeních v zajímavých sporťácích dneška moje srdce touží po automobilech ze staré doby. Nemůžu si pomoct. Přemýšlel jsem proč tomu tak je. Jistě je to kvůli nostalgii, kvůli vzpomínkám na dobu, kdy jsem byl mladší, kdy jsem měl v kapse pár drobných od maminky na svačinu a nový Autocar z trafiky. Všechna ta sportovní auta byla totálně nedostižná. A dneska si je můžu více méně dovolit koupit. A kupuju si ty sny z let, kdy mi bylo 15 a já to hltal v časopisech. Typickým příkladem je právě “Sally”. Porsche 911 model 996, který bych nejspíš za nic vážně nevyměnil. Není ani rychlé, ale ani pomalé. Není ani nejlepší na řízení, jistě ho v mnohých disciplínách jeho modernější sourozenci značky překonávají. Ale nějak se tomu autu povedlo skloubit technickou vyspělost, která odpovídá řidičským schopnostem člověka reagovat, pochopit ho, porozumět mu.

A proto mám rád stará auta, řídí se mi líp. Čert vem tu nostalgii. Ovšem pozor… Když jsem dostal do ruky na celý týden klíčky od krásné modré Giulie Quadrifoglio, přestala mě ostatní auta na chvíli vážně zajímat. To auto spolykalo moji oblíbenou okresku vinoucí se údolím Českého Středohoří takovým způsobem, že se mojí ženě na sedadle spolujezdce udělalo po pěti minutách špatně. A já se jí musel omluvit. Nejel jsem zdaleka nadoraz. Jen jsem využil trocha z repertoáru, který tohle auto umí zahrát. Stačilo mi na to pár dní, pár nádrží benzinu, abych pochopil, kam se dnešní moderní sportovní auta posunula. A pak přijdeš na sraz a oni řeknou: “Krabe, vole a jaká nová auta? Vždyť dneska už se dělají jen samé sračky”. (pozn. vulgarismus je zde použit záměrně pro dramatický efekt).

Celý problém vězí totiž jinde. Myslím, že je ukrytý z části v neschopnosti našich mozků udržet krok s tou technikou. Já jsem totiž Giulii vrátil zpět a pár dní mě držela utkvělá představa, že tohle auto se co nevidět postěhuje ke mě do garáže, ale pak mě to pustilo. Svezl jsem se v klasickém Ferrari a pochopil, že nechci tolik rychlosti a schopnosti techniky. Chci udržet nějak s autem krok, chci aby vykazovalo nějaké chyby, vady, aby zkrátka působilo víc lidsky. Člověk taky dělá chyby. Takže pak když řídí nedokonalé auto, dokáže se s ním lépe identifikovat, být s ním větší “kamarád”. I když uznávám… kamarádem je přece váš pes a ne kus plechu na kolečkách.

Pravdu mají zkrátka asi všichni. Nějakou tu svoji. A já vymyslel na příští rok jednu zase novou fantasticky nesmyslnou ptákovinu. Až opravím konečně to MGB, zkusím ho prodat, nejspíše i spolu s jedinným moderním autem, které máme doma a je v záruce – Fiatem 124 Spider a budu hledat další, v mých očích perfektní sporťák. Momentálně je objektem touhy a zájmu Dino 308 GT4 z druhé poloviny 70. let. Auto, které nakreslil Gandini u Bertoneho. Je to Ferrari, které vypadá prostě jinak. A chudáci výrobci moderních automobilů, zase nebudou “mít co žrát” řečí klasika, protože ani Krab ta nová sportovní auta prostě nekupuje… 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
26. listopadu 2019, 13:04
1

Prodat Fiátka? Tohle ti dá Knightrider pěkně sežrat:P

reagovat
krab
26. listopadu 2019, 13:10
0

:-D Musí se to točit... Sotva jsem tu 124 Spider začal propagovat, FCA se rozhodla, že to přestane vyrábět...
Ne, Fiátek zůstane, na 95% . Dino je jen snílkování. A i kdyby to náhodou šlo, tak bych ho asi nechal tátovi, protože jemu se nesmírně líbí. Škoda se zbavovat hezkýho auta.

PS: já vlastně posledních několik let vážně auta prodávat nechci. Ale jsem nucen nepřímými okolnostmi, prostě abych poskládal prachy na další. + nějaký skladovací prostory. Nemám halu... Nejspíš bych býval ale jinak nikdy neprodával GT86, Z3 Coupe, Triumph GT6. Tahle 3 auta mě docela mrzela... no ale kdo by s tím taky jezdil, vůbec nechápu jak ti sběratelé co mají 5 a víc aut s tím stíhají jezdit...

Vavris Vavrisovic
27. listopadu 2019, 07:59
4

Ty jo Krabe, mi už pomalu docházejí oblasti, které ve tvých článcích můžu brát jako věrohodné. Pár týdnů zpátky jsi tu psal, že BMW jsou cool jen do roku 2004 a teď najednou jsou cool i ty nové a vlastně nebyly cool kvůli tomu, že "mezi autaří se to tak neříká...". A ty píšeš za sebe nebo jsi nějaký spolkový hlas autařů?

O GT86 a Z3 Coupé jsem snad někde v diskuzi, snad v chatu četl, že ti toho vlastně tolik nedávaly a že bylo logické je prodat a najednou z toho je zase mrzení...

Ještě před měsícem tady byly plány jak Fiátek je vlastně ideální daily, které dostane výfuk a podvozek a najednou už z něj je adpet na odprodej... Toto je jen pár příkladů, kdybych cíleně pátral, jistě jich najdu více...

Mám tvé články velmi rád, ale sám sebe se nyní musím ptát, zda vlastně mají nějakou vypovídající hodnotu nebo do nich ty věty a sdělení kladeš tak, jak se ti to zrovna hodí...

Matěj Podhorský
27. listopadu 2019, 08:20
4

Spot on! Ale víš, i když si o to myslíš svoje, tak mezi námi autaři se to tak neříká :) to že krab dokáže své předchozí tvrzení popřít i v rámci jednoho komentáře, už je druhá věc.

Jen jestli mu nezávidíš ty poršata a lotuse! My přece taky chceme lotuse!

krab
27. listopadu 2019, 09:27
0

Kluci, to jsem si zase jednou strefil vlastňáka...
Vavris, ber to tak, že jsem něco jako ženská. Nevím co chci.

Fakt je, že vždycky jakmile vyzkouším něco pro mě novýho, mění mi to často pohled na to jsem si předtím myslel. Je fakt, že tady z komentářů asi co jsem napsal za posledních x let najedeš tolik rozporů, že to byl pomalu nedal na twitteru ani VK mladší... nebo Kalousek :) Já možná i jednou nějaký ten povedený elektromobil pochválím, třeba Taycan, až mi ho někdo půjčí, a to bude teprv názorový veletoč. Anebo naopak nebude...

Přesně to co jsem chtěl říct bylo přesně to popíchnutí, který pochopil Matěj : "některý věci se mezi autaři nenosí..." a tak se neříká, že jsou nové sporťáky vlastně dobré. No zbytek byla trošku omáčka, psal jsem to včera u oběda, se závěrem jsem se klasicky zacyklil v bazarovým snílkovi.

S vážnou tváří to je tak, že s auty co jsem za poslední 3 roky vyměnil, tak je to asi takhle:
1. Yaris = nuda to byla a pomalý na dálnici
2. Z3 Coupe = nostalgie , vadilo mi, že to bylo trošku už rezavé, trošku už opotřebené, klasika prostě staré BMW s hafem km na hrbu, vyplatilo se spíš prodat než draze renovovat. Ale současný majitel ho snad renovuje, jsem za to rád, má můj obdiv
3. Infiniti : Počáteční nadšení vystřídalo vystřízlivění, že velké japonské kupé s automatem není co by mě doopravdy dlouhodobě bavilo. A hlavně jsem nechtěl investovat prachy do budoucích oprav, to je radši vrazím do zajímavějšího auta, tak jsem ho prodal
4. Fiat 124 Spider : líbí se mi pořád a je nesmírně praktický. Takhle nové auto jsem ještě neměl, takže jsem nadšený z toho, že to stojí prd v údržbě a nemusím se bát poruch. Šel jsem do kompromisu, kvůli ceně, býval bych chtěl Abarth. Jestli z něj budu pár úpravama "Abarth" dělat to fakt ještě nevím, cokoli do toho auta navíc utratím se mi už nevrátí, tak si to musím rozmyslet. Ty články byly spíš pro ostatní, pokud mají stejný auto a tak trochu tipy a pocity jinýho majitele...
5. Porsche 996 : mám ho už 3 roky a nehodlám na tom nic měnit ani momentálně nic upravovat. S tímhle autem jsem dlouhodobě jak se říká "happy bunny" , snad se brzo zase něco novýho na tom nevysere :-D
6. Lotus : zůstává jak je a je to pořád nejlepší auto na řízení jaký jsem kdy měl. Skoro možná pro určité situace nejlepší auto, co jsem kdy řídil. V létě, na suchu, krásná prázdná okreska , alpský reliéf na obzoru... jo když nastane taková situace je Lotus nejvíc...

Ale že zas nemám další sny o nějakých autech, to prostě mám. Jak jsem psal... jako ženské. Koupí si jedny boty a chtějí za chvíli jiné

Kuře
27. listopadu 2019, 09:38
3

Krabe, to o těch ženskejch, to jsou tak strašně nekorektní klišé, že napsat to na téměř jakýkoli jiný web než Autíčkáře, tak tě armáda frigidních feministek upálí zaživa:)

krab
27. listopadu 2019, 11:05
1

:-D Tak teď jsi to s těma frigidníma feministkama nevylepšil. Vyškrábali by ti oči z důlků....

Kuře
27. listopadu 2019, 11:24
0

Njn, co nadeláš:)

krab
27. listopadu 2019, 21:36
0

PS: budiž mi trestem zhůry, že jsem musel od včera jezdit Fabkou litrem s půlkou šestiválce ... Není to zlý, ale jedna delší cesta dneska a stačilo. Milerád to ráno vrátím a nasednu večer po práci zase do Fiata ... A jak z něj bude najednou zase skvělá kára!

PS2: I když Vavris asi ráno neměl náladu, tak mi napsal komentář alá Knightrider, ale beru si z toho ponaučení. Příště se na rychle spíchnutý žblebty do blogu vyprdnu a počkám si na zajímavější téma... Očividně tu zavládl názor, že je to co říkám je pak irelevantní a ten váš pohled asi chápu. Ale na stranu druhou... kolik nás tu je bazarovejch snílků, kteří věčně neví co chtějí? Vždyť mám takový i vlastní kamarády. Ve výsledku - ať napíšu co napíšu, názor si každej stejně musí udělat vlastní, ideálně se s autem projet. Občas se mě lidi ptají na zkušenosti s auty která jsem měl anebo mám dodnes. A říkám to všem : nějaký můj dojem subjektivní na to auto + zdůrazním ono "běž a svez se sám a uvidíš". Každýmu se líbí něco jinýho. A u mě se to logicky zkušenostma taky vyvíjí. Před pár lety jsem si myslel, že se vyznám v autech.... a ono hovno. Vyznal jsem se jen v něčem trochu, dost jsem měl napapouškované z oblíbených časáků od oblíbených autorů, s pár auty jsem měl zkušenost, toť vše. Teď je to myslím o mnoho lepší. Projel jsem se v lecčems, další auta vlastnil, vím toho víc. Ale současně mám pocit, že mám vlastně větší rezervy než dřív... Určitě zas přijde nějaký nový "heureka moment", kdy budu moct poznat pořádně nějaké nepoznané zajímavé auto a to mě ovlivní. Anebo mě ještě navíc někdo z kamarádů co závodí ukáže něco zase novýho o řízení co jsem dřív neuměl a na co je potřeba dávat pozor. A to je vlastně i důležitější.

Za
Zazaa
28. listopadu 2019, 09:09
0

ja bych to nehrotil ... sice kazdou chvili menis nazor, ale od toho podle me blog je aby clovek ventiloval co ho zrovna napadlo :)
dobre se to cte, obcas se poznavam ...

krab
28. listopadu 2019, 10:25
0

Zazaa dík, přesně jak to píšeš... blogy jsou ve výsledku asi i o tom ventilovat o jakým autě člověk zrovna aktuálně sní...
Chtěl bych něco z doby druhý půlky 70. let až do 80. tých... To doma chybí. Tyhle klínovité ostré profily. Ať už auto od Bertone, Giuguara anebo Winterbottoma.. Blbé je, že vlastně až na Lotus Eclat/Excel už nic za lidovější ceny koupit pomalu nejde...

Za
Zazaa
28. listopadu 2019, 17:26
0

"Wedge" maji neco do sebe ... mimochodem jeden excel je na bazosi za zajimavou cenu akorat clovek nesmi cist ty nesmysly co pan odbornik pise :))
jinak za ceny podobne Lotusum jde koupit TVR, X1/9, Fiero, o neco draz bylo nedavno treba AC3000

Jimi
26. listopadu 2019, 14:01
3

Nezájem o nové sportovní auta pramení v podstatě v degradaci slova sportovní, např. "sportovní" SUV, sport(s)van, ecosport, M/AMG paket, S-line a pod. Většině stačí pozlátko a tříválec, na opravdové sporťáky nejsou banány nebo koule a nebo obojí...

reagovat
krab
26. listopadu 2019, 15:19
0

Vidíš, to je taky fakt... Ono by se asi těch důvodů našlo víc. Já jsem chtěl jen zmínit tu věc, jak majitelé starých sportovních aut často nějak bez hlubšího přemýšlení automaticky odsoudí rovnou ty nové a je to...
Původně jsem chtěl napsat jen koment k Danově blogu, ale myšlenka se rozvinula, tak jsem to dal rovnou sem...

Jimi
26. listopadu 2019, 17:35
0

Přestal jsem odsuzovat nové auta, akorát ten zájem hodně prořídnul. Zajímavé starší kousky jsou už většinou zbytečně předražené, na daily se už většinou nevyplatí a sbírky si dělat nechci. U novějších zájem ovlivňují informace od známých zevnitř automotive a od automechaniků... hodnotit to radši nebudu. :)

krab
26. listopadu 2019, 17:47
0

To já insidery zevnitř automotive vyloženě nemám, možná jednoho známého, přes jiné kamarády... Takže spíš sloužím jakožto "užitečný idiot" PR mašinerii těm značkám, které mě pořád docela baví anebo autům, který se mi líbilo řídit. A jestli je tu a tam něco "ošizený" co se dá dělat... Automobilky jsou korporáty, hezky to nakonec bylo vidět už i na tom filmu Ford v. Ferrari (Le Mans 66), kde je ten Ford klasickej korporát se vším všudy. Pochopitelně do filmu ještě silně přibarveno....

U mě zájem o nové sporťáky tolik ještě neprořídnul, ale od "chtění" k realizaci je kolikrát krkolomná cesta. Ten Fiat 124 Spider mám furt rád. Povedený auto... Sice jsem tam tak trochu z legrace na konci dopsal, že bych ho i "pustil" příští rok o dům dál, ale nebylo to myšleno příliš vážně. To je jen taková kreativní tvorba, kdy poslední týden sleduju inzeráty na stará Dina 308 GT4 a zjišťuju, že je potřeba 50 tisíc eur a vymýšlím jak by se teoreticky daly poskládat... stejně se jen tak neposkládají...

beastar
28. listopadu 2019, 01:11
1

Tak já mám trochu pro Kraba pochopení. Jakože mění v některých věcech názory a chce vlastně zkusit všechny auta, ale naráží na to, že to nejde. Takový období mám taky za sebou. Stálo mě to hromadu peněz jak na servisech, tak na rychlých odprodejích. Nebylo kde parkovat. Sousedi nadávali. Přítelkyně nadávala všichni mě měli za magora. A každý z nás tady až si každý sáhne do svědomí má prostě v hodně věcech občas svůj názor do doby, než to třeba zkusí. Já sem dlouhý léta nenáviděl Jaguary i tady sem to občas ventiloval. Nakonec sem se něčím párkrát projel opravil si některá tvrzení a dneska bych si od nich auto klidně koupil. Přestože starý kraksny mě moc neberou. A po veteránu Jaguar už vůbec netoužím.

To BMW bych mu odpustil přece jen to je značka která strašně rezonuje teď mezi autaři:D Je v módě říkat, že to stojí za píču. A ono objektivně v mnoha ohledech to tak je. Jenže high end modely jsou prostě pořád parádní. Jen ten entry level je prostě už horší. Stejně tak u MB. Mezitím jdou korejský věci nahoru a lidi jako já to těžce nesou, protože mi to leze do mého světa. Jenže stejně nepopřu že ten Stinger se jim povedl a ani ta i30N není špatné svezení. Přesto klidně do blogu napíšu jako ty korejský sráče a vybaví se mi první i30, Elantra a tak dále.

Krabovu garáž ani moc neobdivuju přijde mi přesně rozhádaná stejně jako on. Dobrá auta, ale nekonzistentní stejně jako některé jeho názory. Sem ale raději za 10 takových Krabů jak za jednoho magora posedlého značkou případně typem aut. Šťastný ten člověk který si koupí například 997 a jezdí a jezdí a je happy. Já to taky tak nemám....

Nimrod
26. listopadu 2019, 16:16
0

kdy to vezmu obecně. elektrický plyn, elektrický posilovač řízení, hromada elektrických blbostí, které tě nenechají řídit, svítící displej větší jak můj ntb, všechno pípá, křičí kvuli každý kravině, "a" sloupek masivní tak, že doopravdy překáží a hroamda dalších věcí, kvuli kterým se cítím nesvůj v moderním autě
přitom si stačí sednout do skoro čehokoli starého a člověk se cítí mnohem příjemněji. auto reaguje jak má, výhled parádní, nikde na mě nic nesvítí a když, je to malý displej rádia. člověk nemusí mít u sebe návod na to, abys nařídil hodiny (to se vztahuje k včerejšímu dotazu jednoho mého kolegy na nové auto, které vlastní)
takže za mě se klidně může škrtnout to slovo "sportovní". a nedej bože, když člověk rád řadí

reagovat
Bavoraczech
28. listopadu 2019, 13:19
0

to mi trochu připomíná mojí mámu, která vybírá pračku ne podle co nejlepších funkcí, ale naopak hlavně aby neměla nějakej ten displej, protože to se pak může porouchat. Bohužel jí nedovedu vysvětlit, že už se dneska Tatramatky s mechanickým ovláídáním nevyrábí a že té elektroniky je uvnitř v podstatě stejně, jen není vidět a stejně to nejspíš dojede na vylágrované ložisko nebo čerpadlo daleko dřív než na ten displej. Já pozoruji elektronické problémy třeba jednoho svého auta, které bylo vybaveno na svou dobu velkým množstvím elektroniky a i jakýmsi barevným infotainmentem a prostě ta elektrika i skoro u 20 letého italského auta drží a ložiska už jsou vyměněná :D

Nimrod
28. listopadu 2019, 17:25
0

mně vadí v noci, navíc hnát veškeré ovládání všecho přes něj je prostě pitomost. jenže dneska je doba taková, že každý nový auto musí mít dispej a málo tlačítek a další generace musí mít ten displej ještě větší a tlačítek ještě méně. ne, děkuji

Bavoraczech
29. listopadu 2019, 08:30
0

Za to může Opel Astra J a první Insignia. Ty měly hrozně tlačítek na středovém panelu a všichni to kritizovali až se to obrátilo a dneska se jede druhý extrém alá Tesla.

CerVus
27. listopadu 2019, 06:21
1

Podle mě je to čistě důsledek přesycení trhu auty jak v kategorii supersportů, tak těmi, která si na sportovnost jen hrají čímž do podobné kolonky strhávají ta, která sportovní opravdu jsou.
Super-výkonné auto dnes má téměř každý výrobce, takže zmizela ta jejich výjimečnost. Navíc se v nich objevují prvky výbavy dříve pařící spíše do limuzín a tím pro spoustu lidí spadají do kategorie snobárny.
A klasických sporťaků dnes vlastně moc není. Alpina, cayman, lotus, mx-5 a tím to v podstatě končí.

reagovat
Leo29
27. listopadu 2019, 09:06
0

S časti si zato môže aj automobilovy priemysel sám tým že autá strednej triedy sa zlepšili natoľko že sa priblížilo sportovým GTčka.

O čo ide? Porovnajte si taký VW Golf a BMW 8 s 80 rokov. To boli svety čo tie autá delili. V dnešnej dobe sa tie rozdiely zmazali. Nie netrdím že 8čka a Golf sú rovnaké ale už ten rozdiel nieje tak veľký.

Rovnako sme ako spoločnosť zbohatli a vidieť Porsche alebo Ferrari už je celkom bežná záležitosť. Keď už v takych Michalovciach (schvalne kto nepozna nech si pozrie) ma miestny podnikateľ tych Ferrari niekoľko a pravidelne na nich jazdí tak to auto zovšednie a nieje to taká udalosť ho vidieť.

reagovat
Vavris Vavrisovic
27. listopadu 2019, 09:26
1

..pravda, auta střední třídy se příblížily GT a to i prodejními čísly... :-)

Matěj Podhorský
27. listopadu 2019, 09:34
1

teda ty seš ostrej dneska! dobře vyhaján, co? :D

MGRR
27. listopadu 2019, 10:53
0

Ty vole... Michalovce... to je jiná.

beastar
28. listopadu 2019, 01:14
0

Ty vole Ferrari... to je jiná.Kdyby měl alespoň Zondu jakože limitku. Ferrari je pro lidi, co nemají na Zondu, nebo na Sandero f plný na sekání okresek...

MGRR
28. listopadu 2019, 16:16
0

To Ferrari taky prodaji uz kazdemu... uz to neni, co to byvalo.

beastar
28. listopadu 2019, 19:38
0

Tjn no. On asi myslí to LaFerrari schovaný v obejváku. Jestli ty debilové italský jezdili ještě jinejma Ferrari tam po okolí. Tak ta mafie fakt už není co bývala...

Bavoraczech
28. listopadu 2019, 13:36
3

Mně je tenhle názor sympatický. Myslím si, že posledních pár let se opravdu začaly opět vyrábět zajímavá auta. Samozřejmě, že nějaký Duster nebo nová Fabia nikoho moc nebere a oproti poctivé pětce E39 je to prostě odpad s displejema. Na druhou stranu už na autíčkáři nejednou zaznělo tvrzení, že hrozná auta se dělala i dříve. Všechny ty Trabanty, Olcity, Škodné 100-135 GLS nebo třeba Ferrari Mondialy. Rozdíl je v tom, že dřív jste byli rádi, že jste si mohli koupit Škodu 105 nebo Favorita, ale E34 byla nedostupný sen. Třeba z těch 90tkových aut, kdo dneska jezdí Hundayem Matrix, Daewoo Lanos nebo starým Seatem Ibiza? Prakticky nikdo. Dnešní youngtimery jsou auta, která už ve své době byla vážně dobrá nebo něčím specifická a postupem času se z nich stanou klasiky, které obdivujeme. A já věřím, že dnešní BMW M5, Kia Stinger, Alfa Romeo Giulia QV, Fiat 124 Spider, Golf GTI/R, a dále Porsche Caimany, Mustangy, Camara, Challengery, Lexus LF, Maserati dvoudvéřové i čtyřdvéřové a možná i Hyundai I30N budou časem ceněnou klasikou. A nejen ty. Těch dobrých aut je dneska kopice, jen ne každý má nebo chce dát za tahle nová nebo zánovní auta své úspory. Za 15-20 let budou ale více či méně dostupná většině z nás a budeme si říkat, jaká že skvělá auta se to vyráběla okolo toho roku 2015 a že už to v tom roce 35 stojí za prd. Všude samej autonomní sr*č...

reagovat
krab
28. listopadu 2019, 15:41
0

Dík, no taky mi to tak právě trochu přijde. Vlastně inspirace k tomu tématu přišla fakt na tom jednom srazu youngtimerů, kde prostě všichni už jen řeší co bylo, ale málokdo sleduje co třeba ještě furt pozitivního v automobilovým světě vzniká teď.

Ale jak jsem tam psal... sám s tim taky vnitřně bojuju. Jak vidím sportovní automobilovou klasiku, směju se na to hned jak křemílek a prostě na mě dýchne ta nostalgie těch auta... 60. , 70. , 80. , dneska už hodně i 90. leta....

Vapno92
02. prosince 2019, 13:20
0

Ľudia, ja keď vidím, akým spôsobom zmýšľajú ľudia, ktorí "majú radi autá", tak je mi zle a asi začínam autá nenávidieť. Ak viete, ako to myslím. Zo slova "youngtimer" mi už je doslova na grcanie.
Neustále reči o tom, aké sú nové autá sračky čo nič nevydržia, pritom ľudia si popri vyváraní a kriesení ich "youngtimerov" nestačili všimnúť, že tie moderné sračky majú koľko krát už 300 000km na krku a stále sa nie a nie rozpadnúť...

reagovat