logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Raspby Blog

Widowmaker (?) na rozpálené Sosnové

Dostal jsem unikátní možnost si na okruhu zkusit nechvalně známou Toyotu MR2 Turbo SW20

To jsem si tak zase byl zajezdit v Sosnové. A objevil se tam kamarád se svojí MRkou. Jedna z velmi mála originál Turbo SW20 (čili ne swap nebo dodatečné turbení atmosférické verze…) u nás. Sice přijel jen na kukačku, ale slovo dalo slovo, malý prosík u organizátora akce (Corners.cz), a už jsem seděl za volantem a najížděl na okruh. Nuto zmínit, že v Sosnové jsem byl poprvé, co je otevřená zadní rychlá sekce. Ta je teda jednak u MR aut docela na srdce, ale hlavně není to tak jednoduché na stopu, jak se může na první pohled zdát. Takže jsem se celý den tuhle část trati vlastně učil. Další faktor bylo počasí. Video vzniklo v době, kdy sice už (konečně) bylo pod mrakem, ale bylo dost přes 30 stupňů, trať rozpálená do běla (obzvláště ta nová část, kde je asfalt hodně černý) a na oturbené Toyotě jen obyčejné silniční pneu. Technika tam dostávala extrémně zabrat – moje pneu po stintu byly tak horké, že se na nich skoro nedala udržet ruka – a taky na to dojely. Z pravé přední, která v Sosnové asi dostává nejvíc zabrat se začaly odtrhávat kusy gumy (viz foto). Z tohoto důvodu jsem tedy v půjčeném autě nájezdy do zatáček dával spíše opatrně, abych majiteli prostě nezničil pneumatiky. Ale i tak jsem si mohl otestovat jízdní vlastnosti, jestli je to skutečně tak zákeřné, jak se o autě říká…no podívejte se sami. :) 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

1 reagovat
Jakub Pospíšil
20. 8. 2022, 15:27

Parádní auto. Tahle generace MR2 se mi líbí ze všech nejvíc a tady je navíc v nejlepší konfiguraci. Ta tvoje přední guma mě překvapila, myslel jsem, že po položení nového povrchu už Sosna gumy tak nežere (dřív to bylo jak struhadlo), ale evidentně tam je potřeba pořád ještě pryže trochu šetřit.

0
Raspby
20. 8. 2022, 15:33

No klasický malý okruh je pořád stejný...nový povrch je jen na té nové části...ale bylo fakt hrozný horko, ty gumy dostávaly šíleně zabrat. Ale říkal jsem si že zrovna ty moje by tohle na lehkém autě měly ustát...no asi jsem chtěl moc no. Ale jen tahle jedna...ostatní jsou v klidu. Nicméně z toho důvodu jsem s tou SW20 bral zatáčky raději opatrně, i když bych mohl tlačit více :)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte