načítám data...

Trip na okruh ve SPA... když se vracíte z dovolený

26. listopadu 2021, 09:40 0 komentářů StreetPro

Circuit de Spa-Francorchamps je slavný okruh pořádající závody F1... ... a volné jízdy v C220d s kocourem on-board..

zobrazit celou galeriiJan Beck: Trip na okruh ve SPA... když se vracíte z dovolený

Report z jinak nudné cesty Praha – Brusel

Circuit de Spa-Francorchamps je slavný okruh pořádající závody Velké ceny Belgie vozů formule 1 a vytrvalostního závodu 24 hodin Spa. Okruh navíc obsahuje jednu z nejslavnějších a nejnebezpečnějších pasáží ze všech tratí motoristického světa, pasáž Eau Rouge. Circuit de Spa-Francorchamps je oblíbeným místem mnoha pilotů a fanoušků.Toliko citace z wiki…

No párkrát jsem ten kus asfaltu viděl v telce – jak komentátor řičí nadšením, že je to přírodní okruh, něco o převýšení, že je tam nějaká zatáčka apod bla bla… Onehdá jsem měl čas, shodou okolností volný lístek na jízdy pro plebs a auto… no…


Jet na okruh s Medvědem zní divně, když to není alespoň nějaká žehlička od AMG… ale jet tam s C-klass kombi, v naftě, automatu a s plným (nejen) kufrem krámů po dovolené... to už je na chytnutí se za hlavu…anebo ne? :-)

Nebudu to prodlužovat, začalo brutálně lejt, okolo se to hemžilo Lotusama, P911 GT3 (2 dle RZ ze Švédska), sem tam veterán, Radical nebo vyrámovaná plečka na slickách…
Lidi nemají dnes úroveň, jezdit na okruh na podvalu…

Půjčil jsem si helmu, podepsal Covid prohlášení, mrknul na kocoura v přepravce, jestli je s tím ok, že nebude mít dle nařízení helmu… a jel se zařadit do bitevního pole…

Náš modrý wagen s bojovými stínítky na zadních oknech a dětskou sedačkou vzbuzoval patřičnou závist. Bylo mi jen líto, že nemám označení motorizace na kufru, že jde o odhodláním ropu, ale dle absence výfuku to bylo jasné.

Naštěstí tam mají pro nás kluky z vesnice zaváděcí kolo, jinak by měli modrá svodidla hned za první zatáčkou… teda jelo se k ní nějakým údolím, za ní pruťák, že to úplně tlačí do sicny a chce se vám pak na malou, ale víte, že tady zastavit nemůžete, protože to ta paní říkala…

no ale vyjel jsem to až nahoru…
…pak tam bylo něco, čemu říkají Kemmel rovinka (asi tam dřív chovali velbloudy, teď jsou všude kolem krávy), tam jsem zase potřeboval na velkou, protože to celkem houplo a levá pravá na mokru mému povozu s těžištěm 1,5 m nad silnicí neudělalo na ty balony nejlíp…

Pak už jen samej kolotoč, veletoč, hore dole.. pak to auto vepředu konečně vysmahlo do boxů a našinec se mohl probíjet startovním polem dopředu……not! :-)                (Borat – not joke, ggle it)

Pár prostých postřehů:
– 170PS a 7q automat ve Sport+ dokázal navodit pocit, že mám výkonu dost (asi faktor neznámého okruhu, třeba v Brně mi přišlo, že M3 nemá výkon, tady se pořád něco dělo),
– 225/50 na 7x17 je v zatáčce velký špatný, ale překvapivě na mokru to medvěd nějak dokázal udržet mastnou stranou dole,
– je tam obyč podvozek a tuším druhé nejmenší brzdy 305/28+300/12 (snažil jsem se je lehtat, ale i tak je to docela rozpálilo),
– náklon, kdy škrtáte zrcátky o vozovku je asi špatně,
– motor/převodovka naprosto cajk, žádný nouzák nebo přehřívání,
– spotřeba se mi zvedla z 5,3 na 5,8… srovnal jsem se s tím tichým pláčem cestou z okruhu…

Za mě medvěd (s205) velké překvapení, fakt jsem se tlemil celou dobu, neměl jsem pocit zoufalství nebo trápení auta… první dvě kola jsem dokonce hrnul nějakého zoufalce v 350z, pak jsem usoudil, že budu ty brzdy potřebovat ještě na cestu ze SPA do Bruselu.

Kocour to tiše pozoroval, po 5. kole ho začlo celé SPA nudit, tak mňouknul ať odfákneme do boxů a domů za děfkama (tak mluví o strakách na střeše).

Konec reportu, příště třeba s 335i… nebo že by Zolder?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!