načítám data...

Toyota Sienna AWD Limited – Malý Alphard

30. května 2019, 20:34 18 komentářů MGRR

Objektivity nelze dosáhnout, jelikož vjemy jednotlivce, vnímané vnitřním hlasem, jsou u každého rozdílné… Který hladový za včerejší rohlík vděčen bude?

zobrazit celou galeriiMiroslav Mittelsachsen + Praha západ: Toyota Sienna AWD Limited – Malý Alphard

Už jsem poznal velkou mýlku, s Volkswagenem chrčícím – po přidání plna plynu, chcípaj lidé v okolí (Abgasskandal/Dieselgate).

Někde v dáli zahlédl jsem, obrys Sienny zářící.… teď jen stále, v klidu vnímám, božský poklid okolí.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Sienna je pro US vyráběná jako běžný rodinný minivan. Tady je nevídaná, ale snad je to tím, že netvoří primární tužby importujících.

7-8míst, 4x4 – 3.5V6 – 198kw/269PS & 6st. Automat-Wandler/Hydroměnič. Spotřeba 11.5-13.5, nádrž cca 80L, Natural 95, nepřímé vstřikování paliva, LPG lze. // Novější generace, dle výbavy až 224kw/305PS & 8st automat // Nejslabší motor čtyřválec 2.7 – 139kw/189PS dodávaný s předokolkou a základní výbavou.

Délka 5085mm, Šířka 1985, Výška 1765, Rozvor 3030, Pohotovostní hmotnost 2120-2278kg, TZ 1588kg, Rozměr pneu na mém autě 235/55R18. Základní verze má kola 17“, AWD Limited a lepší výbavy 18“, sportovní SE se sníženým podvozkem, tužšími tlumiči, strmějším řízením 19”.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jízda je pohodová, jemná-pokud chcete. Obecně vnímáte přívětivost a útulnost. Je takovou štíhlejší sestrou nedostupné, luxusní a velmi drahé Toyoty Alphard.

I z pohledu řidiče limuzíny, je dost široká, prostoru má bohatě pro všechny. Třetí řada, “bez potíží pobere běžné postavy do 200cm“. Vyšší lidé, k 210cm, nebo obézní, budou možná, jako v ostatních autech strádat.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Prozatím je spolehlivost mezigalaktická, proti mnoha ex sedmimístným autům.

Srovnat jízdu Siennou AWD Limited s dieselovými dodávkami, je jako srovnat let vážky s vrtulovým práškovačem čmelák. // Jednou čmelák, vždycky čmelák… rachotí a smrdí… i kdyby byl za dvě mega, v kůži, se stolečkem… primárně je vyrábí, jako plechové dodávky, pro zásobování… a nikdy nedosáhnou kvalit aut, primárně vyráběných, jako minivan… Odyssey, Sienna, Pacifica, Sedona, 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Pokud Siennou, nebo US minivany delší dobu jezdíte, zvyknete si na lehkost pohybu, kdy souhra auta s ústrojím je hladká a příkladná. Lví podíl má příjemný benzínový motor, sladěný s pohodovým automatem.

Automat („turbína“ Wandleru)  při stání a zařazeném D, proti brzdám „zbytečně netahá/nepopotahuje silou“, vychovali jej skvěle.

Plný plyn z rozjezdu dávat moc nebudete, protože od prvního okamžiku „to toho dává vše/maximum NM“. Při neopatrnosti vyletí silou vpřed a zarazí vás do sedadel tak, že to od minivanu nečekáte. // Nedávno jsem se táhl 10-20km/h, do kopce za smradlavou, přeloženou Avií… její modrý dým „štípal i krtky pod zemí“… Rozumně větší skulina v protisměru… plný plyn, motor zařval… a Sienna podhrábla všemi čtyřmi koly, zarazila všechny do sedadel a vystřelila vpřed… hlavou všem proběhlo… coo… Woooow! Upřimně, chtělo by to nepatrně jemnější „mapu chodu“ plynového pedálu.

Siennou se popojíždění v nutné koloně mění v pohodu, i když při postávání ztrácíte čas. Uvnitř je ticho a klid, obdobné je to ve vyšších rychlostech. Pozdější, běžný aerodynamický hluk je logický, podle mých zkušeností, menší než u aut vyráběných jako luxusní dodávky.

Když dojíždíte ke kruháči, otáčkoměr klesá na 1100ot… při zpomalování vnímáte, jak lamely automau jemně odřazují rychlosti. S každou odřazenou rychlostí, poklesne ručička otáčkoměru o nepatrné políčko, až po zastavení… usedá k 700ot.

Při výjezdu z kruháče klidnou nohou, motor vnímáte pouze z povzdálí. Ručička otáčkoměru se přesune, ladně drží 1500ot. a „kopíruje drobnou změnu tlaku hydrauliky“… technik to dokáže vnímat… otevření/zavření solenoidů a lamel, při řazení každé nové rychlosti… jak se propouští tlak útrobami vnitřního termitiště automatu, k dalším a dalším rychlostem… s jemným prohloupnutím a tahem.

V běžném provozu, se kolempražská jízda ve vláčku, odehrává do 80km/h v 1300-1500ot./min. // Při výjezdu z vesnice a klidně do kopce, se běžně klidná jízda do 80km/h stále odehrává v 1500ot, po překonání 80km/h se ručička otáčkoměru přesouvá a drží 2000ot./min. Změny rychlostních stupňů pociťujete, asi jako u manuálu, když nepatrně uberete a nepatrně přidáte. // 2500ot a výš, znamená „lehce dravější“ zvuk motoru a tah auta je citelnější.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Venku ševelící V6, s „přebytkem výkonu“, umí na požádání jadrný zvuk. Do otáček se motor roztáčí lehce, přirozeně, přes váhu 2.2t, „jde za plynem krásně, svižně a bez námahy“.

Kdo by kupoval minivan jako sporták? Ano, umí celé hodiny letět nad 180, kopec nekopec a je to opravdu fajn, ale proč…

…automat pod plynem, nechá motor letět do „červených táček“… drží 5500-6500ot…dle machofaktoru a drcení pedálu, řadí až v nejzašší chvíli. „Pod plným“ automat nějaké desetinky ztrácí, při řazení vyšších rychlostí… v momentech, kdy se soustava lamel jednoho rychlostního stupně rozevírá a soustava lamel další rychlosti pevně svírá.

Sekvenční řazení zřejmě navrhoval starší Ninja, seká rychlosti moudrostí a rozvahou… „svižně, efektivně a požitkem“. Vše probíhá celkem rychle, s „minimem“ proklzu. Kopance neexistují, ale případná razantnost znát je.

Když potřebujete před předjížděním otáčky a NM, páku automatu přesunete doleva, ručně podřadíte rychleji než u manuálu… vyrazíte v před… Dokud nedáte další povel, nezařadí vyšší rychlost a roztočí motor k červenému poli.

Při svižnější jízdě TCU „umí rozpoznat jízdu do kopce“ a držet vyšší otáčky. Na/za horizontem nechá otáčky klesnout k volnoběhu a motor nechá převalovat. Na dálnici to platí také, přesné otáčky při 140km/h neznám, nezajímalo mne to, protože je v autě pohoda a „motor není slyšet“… odhadem klidných 2000-2500ot.

Pokud vám proletělo hlavou, že v nějaké dodávce s manuálem a spojkou budete rychlejší, tak na to zapomeňte. Přičtěte svou reálnou pomalost, neustálé kvedlání, šlapání na pedály, u novějších aut neustálý překrut dvouhmoty… se sedmi lidmi na palubě.

Primárně je určená pro rodinu, rozvážnou a bezpečnou jízdu. Uvnitř je příjemné ticho, nulové vibrace, žádné ruchy, ale zabrat a rychle předjíždět umí skvěle.

V zatáčkách „je stabilní a drží“, i když má zadní nápravu „tuhou“. Na nerovném povrchu se po americku pohupuje plynule prázdná, nebo naložená, neuskakuje, ale záleží co si pod tím kdo přestavuje. Trochu to připomíná jízdu s přívěsem, zatáčku říznete, projedete, ale pořád na "soupravu" myslíte. Tvrdé nárazy rozbitých cest nečekejte, ale něco v dáli slyšet je. Na autě jsou 18“ kola, se 17“ jsem nikdy nejel, ale jelikož mají 17“ vyšší profil/výšku pneu, zřejmě bude jízda plavnější. Náklony smysl řešit nemá, fyzika je fyzika.

Existuje mezi mnoha výbavami, verze  SE Sport, která se liší „vzhledem a poladěnými technickými detaily“. Strmější řízení, snížený podvozek, tužší sportovní tlumiče, jiné oba nárazníky maska/grill, jiná přední světla, zadní světla tuningová s čirou optikou, 19“ kola, jiné prolisy v plechu zadních vrat, atd. (vše se může lišit v jednotlivých ročnících a faceliftech).

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2013 AWD Limited je nejlepší výbavou své doby. Hlavní znaky jsou čtyřkolka, střešní DVD, střešní okna, kožená světlá sedadla a všité šedé doplňky. Důležitý je dřevěný volant s plastovými/chromovými prsteny, částečně světlá palubní deska s dřevěným dekorem. Samostatná sedadla druhé řady s výklopnou a stavitelnou částí pro nohy. Po stranách sklopné loketní opěrky s jiným sklonem sedáku, než levnější verze. (Běžné výbavy, mají sedadla druhé řady s podivným a velkým sklonem spodního sedáku). Existuje mnoho fake verzí, např. s bílým plastovým volantem bez dřeva/černým, atd. 

Facelift 2014 má jinou, strojově modernější, palubní desku, která mi nevyhovuje a nelíbí se mi.

2013… AWD Limited

Osm elektrických oken (el. čtyři přední + poslední dvě el. výklopná + horní dvě střešní okna také el.). Čtyři zadní okna mají roletové záclonky, zadní část auta i střešní okna jsou temná/černá, přímé slunce cestující uvnitř „nepálí“.

Přední DVD, zadní-stropní DVD s dělitelným, širokým monitorem a dálkovým ovladačem (na P části obrazovky PZ dítě paří hru/na L část obrazovky LZ cestující kouká na film). JBL sound s mnoha reproduktory a měkká kvalitní sluchátka pro zadní cestující s možností zesílení/nastavení zvuku i v poslední řadě. Navigaci má, ale EU běžně nefunguje. Dá se koupit upgrade, nebo přímo zadat GPS souřadnice a dle Německých stránek, pak vše funguje. Neřešil jsem, používám jiné a pak navi je dnes v každém mobilu.

El. posuvné boční dveře i kufr se ovládají tlačítky na dálkovém ovladači, stropní konzoli a dalších místech. Servomotory při dojezdu velmi zpomalí, mají citlivé jištění proti přivření dětí.

Servomotory citlivě a okamžitým reverzním chodem zareagují, pokud se do přivírajících dveří dostane překážka. (systém se chová stejně jako člověk… „kontrolovaným trhnutím zpět“ pootevře prvních +-30cm, pak běžně otevře). El. dveře mají opravdu mnoho dalších jištění i spínačů… stačí se dotknout klik, vnitřních & vnějších, madla, dotykové spínače na sloupcích, na dálkovém ovladači, na stropní konzoli, pak odporové sensory bránící skřípnutí (jen boční dveře mají dvanáct možností STOP/Reverz & Otevřít/Zavřít).

Postup zavírání/otevírání dveří, zobrazuje celou dobu a v krocích horní display v palubce, z ptačí perspektivy. Na dosah, pod volantem je tlačítko, které servomotory dveří deaktivují a dveře lze používat manuálně, po staru. Jak lehce, snadno a ladně se jistě těžké dveře pohybují…, je neuvěřitelné, jak všechny ty „rolny, jezdce a kladky“ zkonstruovali… a to dovírání… něco podobného je u Luxusu LS. // V manuálním režimu, když máte šoupačky otevřené a stojíte z prudkého kopce směrem dolů. Dveře drží zajištěné pevně, mají silnou pojistku a nemůže se stát, že se samovolně rozjedou.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Má dle další doplňkové výbavy, kameru v čelním skle i zadní části auta. Novější modely, umí udržovat odstup, kontrolují jízdu v pruzích i zastavení, při zaznamenání kolony před vozem. Umí sledování mrtvé úhly (blikání ve zpětných zrcátkách), má kompas ve zpětném zrcátku s ovládáním garážových vrat a spoustu dalších, nepoznaných věci.

Sensory parkování jsou všude kolem vozu. Každý jednotlivý sensor, jeho aktivita a „tep“, se zobrazuje na horním displeji v palubní desce, kolem vyobrazené Sienny z ptačí perspektivy – blikají dle chování vozu, kolem autíčka.

Jistě by se dalo něco vylepšit, ale jsem nenáročný a polovinu věci v podstatě nepotřebuji, takže mi vyhovuje tak jak je. Specifické věci pro US trh, některý Evropan nepochopí a vypichovat je nebudu, protože to k US autům patří.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kufr je extrémně hluboký, horní část se mění a zmenšuje s nakloněnými sedadly. Připomíná spíš hlubokou, kratší vanu bez špuntu… obdobná bývá v malých bytech. Vůl který tam vleze, připomíná kostru Pepy, z kabinetu biologie… // V levé části mám LPG nádrž, pak lze do podlahy ještě stále uschovat/sklopit pravé 1/3 sedadlo. Někteří mají LPG nádrž pod autem, kde časem jistě rezaví, snižuje světlost vozu a při couvání k obrubníku… je to podle mne zbytečné riziko.

V pravé části vozím plnohodnotnou 17“ rezervu, protože AWD verze má pouze lepící sadu a pneumatiky Runflat, které mi nevyhovovali…vysvětlím:

A….   2WD s předním náhonem má rezervní dojezdové kolo pod podlahou/na podvozku za PZ sedadlem/v místě nohou PZ středního sedadla a drží na navijáku.

B….    4WD nemá žádné rezervní kolo/dojezdovku, pouze lepící sadu & kompresor. Důvod je jednoduchý, pod PZ sedadlem a podlahou je u 4WD mezinápravová převodovka čtyřkolky, kardany a dojezdovka se tam nevejde. Jezdit bez rezervy delší cesty s dětmi, považuji za nebezpečné, raději vozím plnohodnotné kolo.

Dovybavení bylo trochu oříšek… Originální 235/55/18 je bohužel na převážení obrovské a zabere ½ kufru. Navíc originální 18“ odlehčený disk stál majlant, starší se koupit nikde v EU nedal. Dá se tedy za větší peníz dokoupit originální plechová, nouzová dojezdovka, ale můžete jet pouze omezenou rychlostí a je riziko, že např. 600 km noční cestu nevydrží.

A…. 235/55/18 (výška pneu 129mm/obvod 2248mm), při poškození na silnici… tutově od pátku do pondělí pneu nikde neseženete, pokud seknete disk, končíte v cizině na mnoho dní. Po delším zkoumání, jsem zajistil plnohodnotné, nouzové kolo 235/60/17 (výška 141 mm -1 mm /2242 mm -6mm, rozdíl 0,27%), které by měla mezinápravová převodovka ustát bez úhony (při testování diagnostika nezazamanenala výraznou odchylku v rychlostech jednotlivých kol, ale rezerva musí mít díky vysoké bočnici vyšší tlak).

B… jaký disk? Toto byl problém, ale měl jsem štěstí… Protože máme mimo jiné mnoho Priusů a jeden byl také bez rezervy. Objednal jsem tedy na Prius III. nový, originální 17“ disk, ale jak se stává… přišel „stejně vypadající“, nový disk který nepasoval roztečí na šrouby… poslali omylem kolo z Aurisu. // Náhodou jsem jej nasadil na Siennu, když jsem kontroloval destičky… náhodou pasoval dokonale, bylo vyřešeno.

C…  matky sou atypické se širokou podložkou, ale na disk Aurisu dosedají dokonale (mnoho lidí v US nakoupilo laciný neorig. disk se správnou roztečí, když ale píchli, nedokázali kolo utáhnout, protože matky kola nepasovali).

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Mnoho dovozových verzí AWD Limited je falešných, mají přeházené interiéry. Hodně poladěných bouraček jde přes Litvu… a aby to dobře vypadalo, prodávají se přes Německo, Rakousko a inzertní portály… Litevci/Rusáci/Turci/Poláci… „šikovnosti se meze nekladou“ i v Česku.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jsou situace které neovlivníte, kdy za vámi v koloně popojíždí drnčící dodávka a poskakuje blízko za zadním nárazníkem. Chrčící pazvuky VW, vibrace a drnčení cítíte až v přední části. Není to izolací, je to ale příjemné asi jako, popelářské auto u domu, když spíte po noční. Ještě větší lahůdkou je mít za sebou 2.5TDi s chrastícím orlojem, nevídaný výkvět Německé techniky. I když jede před vámi, nenaděláte nic… smrdí jak Leninovy nohy v mauzoleu. Pokud jste nabyli dojmu, že diesely nemám rád, tak tomu tak není a mají svůj význam. Nějaké doma také mám a celkem slouží

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Webasto nezávislé topení je pohoda – domontoval jsem raději sám. Ovládám jej telefonem, mluví na mne a ptá se co chci. Když jsme mimo auto, děti vylítané v herně, kde je hic… venku  naopak zima, prší, sníh, mrzne… víme, že do 30min budeme v autě, pak je tam příjemě. Litráž vodního okruhu topení je velká, takže k instalaci potřebujete navíc “T-stuck zurückventil - zpětný ventil”. Webasta posílá teplou vodu do radiátoru v interéru, z interéru právě díky blokování T-kusu jde zahřátá voda přímo do motoru a zpět do webasta k dohřívání (díky T-kusu s ventilem, nejde/neproteče/nezchladí se přes 10 m ledových trubek, které vedou pod autem k zadnímu topení). Ventilátor se už u novějších aut “nedá napojit přímo na dráty”, protože jej roztáči “data”… důležitá informace = IPCU 400Hz. Je to krabička, kterou vložíte mezi třetí drát ventilátoru, kostru a stálých 12V.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Olej motoru má předpis 0W-20, vypadá, maže a teče jako voda. Je na mne moc tekutý, používám raději 5W-40/60 a měním po 10.000km. S autem moc nejezdím, je spíš záložní, ale olej je po 10t celkem čistý, lehce nahnědlý.

Náhradní díly objednají bez problémů v každé Toyotě, do dvou dnů jsou skladem, jako na všechny Toyoty. Zatím jsem řešil jen Z destičky které stáli pakatel… cca 1200. Kotouče a destičky na předek i zadek stojí kolem 8t, což je levné.

LPG je Tartarini s přímazem. Nějakou dobu trvá, než se vychytají nějaká kouzla kolem něj (mám v různých rodinných autech už asi čtvrté-páté po sobě, vždy nově montované). Funguje celkem skvěle, nevím o něm, tankovací otvor mám ve víčku nádrže, vedle plnění benzínu (je rozdíl natankovat plnou a vydat místo 2500 za benzín, “jen” 1000 za LPG). Má stinnou stránku jako u všech “modernějších aut”, kdy lambdasondy jsou moc citlivé a někdy se při spalování LPG rozsvítí kontrolka motoru, protože lambdy jsou “nastavené na benzín”… diagnostika vypíše lambda A&B, někdy to sama zhasne, jindy ne. Blbý je, že při tom přestane fungovat tempomat, ale laciná diagnostika za tisícovku to řeší. // Kdo to montoval psát raději nebudu, firma v HK se dost výrazně zhoršila a přistup je na posrání. Nejhorší je, že jim dáte auto s informací… nechte si jej raději delší dobu, pracujte v klidu, nespěchám, vše vyřešte pořádně… Až bude vše vyladěné a zkontrolované, dejte vědět…  Jasně, bude v pátek ráno… Určitě, bude v klidu, zkontrolované, funkční? Jedu tam z Německa, musím naplánovat kolem toho dosti drsnou logistiku, od vás se nutně vrátit do Prahy, kde budou čekat čtyři malé děti na vyzvednutí… nejdéle v poledne musím odjet (v pátečních kolonách).  // Jasně… takže přijedu v 10…. přijde se na to, že pořádně neudělali nic a vše řeší na poslední chvíli. Ve 12Uhr mají stále ruce v motoru, já zabíjím čas v odporném MCDon. Obvykle můžu hrát pokerface s Kasparovem a vydržím hodně… 12:30 stále kroutí rameny… kontrolky svítí… 13h vlezu na dílu a vidím tu technickou spoušť, kterou běžný lidé nevidí.

LPG vůbec nerozumím, ale když vidím zlomené dráty, kam paznehty mechanika dosáhly, zapomenuté odpojené podtlaky, kryt motoru zařezávající se ostrou hranou do LPG hadice. Při montáži LPG se napojují na vodní okruh a vodní hadici musí být nastaveny dvěma T-kusy, protože do chladícího okruhu auta se vkládá LPG. Mechanik s IQ musí přijít na to, že chladící hadice motoru, která má vnitřní průměr 18 mm a je v autě V6 270PS = musí zachovat daný průtok k chlazení motoru. Když tomu někdo někde na dálnici “vytne”, žije na ½ v Německu a umí využívat neomezené rychlosti na Autobahn = zvýšené zahřívání motoru/nutné řádné chlazení. To všechno by věděl, kdyby věděl… Takže T-kus s originálním vnějším průměrem trubiček 18 mm stojí stovku. Oni ale použijí Polské T-kusy za dvacku, s vnějším průměrem jen 15mm  Tzn. vnitřní průtok chladící kapaliny omezený na pouhých 10mm, se razantně zmenšuje, auto na volnoběh nedokáže topit (vodní pumpa neprotlačí ten zmenšený průměr/průtok). Kdo umí procenta… vyhrává. To je jim ale jedno…, oni totiž umí voe odpálit raketu NASA motorem z oktávky, ale mě nechají klidně explodovat přehřáté auto na dálnici… odpal jako odpal. // Do hadice 18 mm narvou 2x T-ekus s prutokem pouhých 10mm, servou to polskou sponkou. Že chladdící kapalina teče kolem zařezané spony neřeší… za jak dlouho vyteče chladící kapalina… To už ze mne vyleze… děláte si ze mě p… legraci? Opařeně koukají, ruce svěšené podél těla, krčí rameny… (neumím si představit jízdu pod plynem, následovalo by uvaření auta, nový motor a elaborát na dva měsíce tak za 70t, navěky zničené auto… jistě by to uznali… za blbečka a prudiče jsem stále já). Mechanik je ale hustej kluk a České ego je fakt sviňa, skřížené ruce, nohy (kdo umí trochu číst řeč těla…). 14h k čemu ty mechaniky máte… Dostanou ode mne informaci… zavřete to a nechte toho… 15Uh odjíždím se svítícími kontrolkami. Tisíce za čas, přepravu a věci kolem v hájii… a budu tam muset znova…

Další přepravení Sienny tam, (čtyři cesty) a dostat se zpět třeba do Prahy, v nějakém jejich vypelichaném Faitu Punto, plného chlupů, určitě vyměněného se zoofilem za mrtvé zvíře. Ve 110km/h, má otáček víc než stihačka Hornet, na dírách skáče jako osel co čuchnul do kokosu a řiká, že je v pohodě… Do zatáčky jede, jako cihla vypadlá z návěsu a z reproduktorů neslyšíte ani AD/DC… (to je vlastně v kostce recenze na super Punto). 

Funguje to tam tak pokaždé, pokaždé, pokaždé… poslední dvě montované LPG. Takže ano, můžete být nejlepší servisní technik, ale někdy nenaděláte nic a čumíte jak Ukrajinec na práci… // Znáte ten motor? Jasně… že jsme jej nevideli ani na googlu, natož v reálu…  ale šest děr do sání pro vstřiky, někudy vyvrtáme… Přitom do Sienny naleze banda jejich kamarádů, sorta čtvrté cenové mechanické, kterou stihnou svou Nokií 3110 svolat, protože nevím… auto… co v životě neviděli. Má tvrdě zaplacená, bílá sedadla jsou po jejich návštěvě zadnice, co slezla z vetřiesky, slízla špínu ponku, cestou otřela vypuštěný olej z oktávky… Hnáty od hnoje a zpocené lokty od oleje mám obtisklé na světlém plastu dveří, jak měli všichni ručičku při jízdě venku. To ještě není vše… obtisklé pazoury na A B i C sloupcích, kde kucí nemají co dělat. // Ještě stihnou pomačkat a 50x otevřít el. šoupačky (které měli zakázáno otevírat a byli přepnuté v manuálním režimu). Při vystupování z auta, se mi špinavým zadkem protočil o 90* na sedadle a svezl se důkladně po bočnici se zipy na zadních kapsách, jako když vylézá z V3S… měl drzost ptát se… vy tomu rozumíte…. chtěl bych si koupit hustý Mercedes (asi za mych 38t za LPG), od kolotočářů ze křoví… určitě bude super. Ještě nemáte dost? Jednou jsem v motorovém prostoru našel spadlé špinavé montérky, tak od té doby asi makají v trenkách kluci.

Takže jsem vše po nich zase rozebral, předělal, auto pár hodin desinfikoval. // Jinak majitelé LPG servisu jsou slušný, mluví spisovně, ale jejich mechanici by potřebovali vyhodit… oni v tom kraji ale neseženou jiné, tak mají majitele omotané kolem prstu…

 

MGRR


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Jimi
30. května 2019, 23:40
0

Výborný popis... ideální auto na výlety a dovolené s rodinou. Osobně se mi o něco víc líbí Chrysler Town & Country/ Pacifica- tam mě dostala sklápěcí 2. řada sedadel do podlahy. Jinak jsou skoro ve všem podobné. Nedoceněná kategorie u nás...

reagovat
Co
Core
31. května 2019, 08:24
0

Slusnej clanek ,sienna me vzdy zajimala je to vyborne auto srovnatelne snad opravdu s town a country.Town vyhrava variabilitou interieru a sienna motory.Muzu se zeptat za kolik se takove auto da dnes poridit a na co si dat pozor?dekuji za info. p.s. k tem mechanikum....dokud tam budes jezdit tak tam porad budou :)

reagovat
MGRR
31. května 2019, 08:56
0

Necelých 800, s tím vším kolem 900. K mechnikům jsem ještě něco teď dopsal...

MGRR
31. května 2019, 09:00
0

Hlídat jestli byla někde zbořená, v jakém stavu jsou ramena/silentblocky. Pak běžné věci, jestli nepoklepává motor, dobře řadí automat, jestli to není ohnilé, nebyla pobořená... jestli funguje vše co je na autě. Je to Toyota, tak se tam nemusí řešit hloubkové věci, pokud jezdí fajn.

Jako levnější varianta stačí Previa, ale bývají všechny dojeté a tady i v Německu rezavé.

Raspby
31. května 2019, 08:36
2

Paráda. Díky za to, tyhle u nás exotické Toyoty mě vždycky dost zajímaly. U nás tak max Previa nebo Hi-Ace..tohle je úplně někde jinde..už jen tou motorizací - bohužel to by si spořivý český zákazník asi jen tak nekoupil. Líbí se mi ten interiér. I když je to otázka vkusu, tak je řešený poměrně originálně a vypadá to elegantně. Ještě by mě zajímala taková Sequoia - to by mohlo být taky zajímavé :)

reagovat
ma
martinw
31. května 2019, 09:35
0

A co používáš za system sledovani okolo vozu ? to zni dost paranoidne. Ja jezdil na novem zelandu nejakou starsi Estimou a byl to zazitek mit na tachometru pres 450tis km v aute furt origo motor automat, awd - vse fungovalo. Jen motor byl umisteny pod ridicem takze v lete tam bylo dost nechutne vedro a blbe se to rozebiralo.

reagovat
MGRR
31. května 2019, 10:00
0

To sem psát nemůžu, raději jsem to z textu vypustil... Bundes...

BubaaCZek
31. května 2019, 10:39
0

O Sienne jsem se dozvedel az pote, co jsme koupili S-Max. Urcite by byla na shortlistu. Skoro kazdy den jezdim kolem teto. Je vystavena venku.
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-sienna-3-6-266-km-at-wersja-xle-navi-nr-66-ID4oWMA3.html

reagovat
MGRR
31. května 2019, 11:02
0

Já tomu tedy nerozumím, moc jsem to nezkoumal, ale zdá se mi nějaká polakovaná, LP, LZ. Přide mi, že volant je nově obšitý.

D
D
31. května 2019, 12:44
0

Vyborny vyber rodinneho vozu,tohle prezije nekolik generaci Multivanu s podkakujicim DSG a "super" motory 2.0 tdi.
Jen bych nemel to srdce cokoliv japonskeho benzinoveho predelavat na plyn. Pobavila me veta: "majitele lpg servisu jsou slusni,mluvi spisovne..". Prijemny sarkasmus:-)

reagovat
MGRR
31. května 2019, 13:49
0

:) Sám nemám rád LPG vadí ve velkých limuzínách a nepochopím lidi pořizující si V12, nebo cabrio s navrtaným plynem. Tohle je "jen" minivan.

D
D
31. května 2019, 15:00
0

Limuziny,coupe atp. s prestavbou na LPG jsou pro mne rovnez nepochopitelne. U ostatnich beznejsich aut je snaha o usporu pochopitelna, nicmene, soude dle nejen Vami popsane zkusenosti, to dopada prave takto: implemetace polskeho ci italskeho mechanismu "vylepseneho" unikatnim pristupem k instalaci typickeho ceskeho servisu, takze sproste navrtane saci potrubi, spony zustanou nekde v sani,kabely roztahane ruzne v motorovem prostoru,tu a tam nejaka zapomenuta odpojena hadicka,povytazeny konektor, casto i polamane konektory, ulamane prichytky ruznych krytu a to vsechno ridi polska/italska ECU. No nic, zbytecny povzdech, diletanstvi je bohuzel cim dal tim vetsim pravidlem i u bezneho servisu, natoz pak u japonskych aut, kde obykle servisaci povymenuji kde co za nejaky aftermarket shit, uplne zbytecne zvykli z VAG a podobnych specialit, ze vsechno je spotrebka a musi se pravidelne menit. Typicky napinaci kladky u rozvodaku, vodni pumpy apod., ktere u mileniovych japoncu uplne v pohode vydrzi 500t. Coz je, pokud Vam pritom neco neznici nebo neulamou, vlastne jeste ta lepsi varianta:-). Zpatky k autu, tohle je vazne pekny van, ostatne uz Vase recenze na LS naznacovala, ze si umite zatracene dobre vybrat auto. Nedavno jsem jedno stribrne LS rv odhadem 01/02 na D6 u letiste predjizdel a musel majiteli uznale ukazat vztyceny palec.

MGRR
31. května 2019, 16:18
2

Právě jsem si plácnul po telefonu s nějakým Španělem a koupil jsem Toyotu Celica Supra 1982... asi jsem se zbláznil, auto je dost otlučená, motor prý vrčí a bude stát podle dopravy 4500km kolem 180t... zaplatit se musí teď a možná jí uvidím za dva měsíce :)

Jako na obrázku tedy nevypadá, tedy ano, ale ne ten stav :) Nikdy jsem to neviděl, nikdy jsem v tom nejel.... Jednoduše na Bentley Brooklands +-2007 není... takže začnu pěstovat řepku, shrábnu dotace a půjdu si nejdříve pro žlutou LC500, a budu jezdit do krámu pro deset rohlíků.

beastar
31. května 2019, 16:42
0

Jako dobrý, ale tímhle stylem bych to nikdy nekoupil :D

MGRR
31. května 2019, 17:00
0

To jo :)

beastar
31. května 2019, 18:41
0

Proč kupovat takový špatně speněžitelný artikel na dálku. Snad jedině, že to bylo za 500 euro i s poštovným.

MGRR
31. května 2019, 20:08
0

Já to "viděl" a musel jsem...

custom1
03. června 2019, 07:21
1

@MGRR: Nádherná osmdesátková klasika! Gratuluji ke koupi! :)