načítám data...

Splněný sen, nebo noční můra?

22. června 2018, 22:47 58 komentářů Skipper

Ze života chovatele koček

zobrazit celou galeriiEmil Kykloš: Splněný sen, nebo noční můra?

Jako děti jsme si všichni říkali – až budu velký, doplňte libovolný konec. U mně to byla věta až budu velký, tak si pořídím tohle auto. Jenže jaké to je, když se sen stane realitou? Nepřijde velké zklamání?

Minule jsme skončili u mé první neslavné cesty s XKR. Auto se přehřívalo a klima nefungovala, ale kvůli přehřívání motoru jsem stejně jel s topením naplno, zrovna v den, kdy teploty už brzo dopoledne překročily třicítku.  Cesta připomínala zážitkovou dovolenou na sahaře bez vody a stínu. Když jsem se psychicky a fyzicky vzpamatoval, auto jsem předal svému mechanikovi. Ten hned přišel na příčinu přehřívání – povolená kostra na větráku chladiče. Po dotáhnutí se ručička teploměru držela přesné tam, kde měla a veselé hučení z přední části auta dávalo znát, že ventilátory spínají. Hurá, zatím to vypadá fajn. Horší zprávy ale přišly o klimatizaci. Moje první myšlenka, že naplnění problém vyřeší, se ukázala až moc optimistická. Což o to, naplnit by to šlo, ale chybějící trubka za chladičem nedávala šanci na dlouhé setrvání chladiva v okruhu.

Tak se pomalu začal rozvíjet projekt znovuzrození jednoho kupéčka od Jaguaru. Začal jsem řešit nejdříve věci, které by mohly nový přírůstek zabít. U motoru AJV8 je nejdůležitější udělat rozvody. Napínáky jsou díky ekonomům od Fordu plastové a rády praskají. Tento problém byl vyřešen až u verze motoru s objemem 4,2 litru. Sada rozvodů stála v Anglii včetně kovových napínáků, vodících lišt a všech těsnění cca 400 liber. K tomu jsem rovnou objednal vodní pumpu, termostat, hadice chlazení. Výměna proběhla v mé garáži, naštěstí bez přispění mých rukou. Práci odvedl člen Jaguar klubu, který přijel odpoledne, zavřel se do garáže na osm hodin a hodinu po půlnoci z garáže vylezl. Příjemná zpráva byla, že původní plastové napínáky vypadaly dobře, motor není zasraný od karbonu a celkově jeho stav odpovídá deklarovanému nájezdu 80 tisíc. Zároveň proběhla výměna provozních kapalin. Potenciálně fatální problémy tímto byly vyřešeny a projekt pokračoval ve volném tempu dál.

Na Jaguar klubu jsem našel svůj zdroj použitých náhradních dílů, takže domů poputovaly chybějící části klimatizace. Okruh se uzavřel, doplnil a klima začala chladit. Teď bylo načase doladit estetiku.  Od firmy Myrtle z Anglie jsem objednal novou stropnici, cena včetně dopravy se pohybovala kolem 300 liber. Výměnu provedl můj dvorní mechanik. Popraskané dřevo putovalo na opravu dalšímu členovi klubu. Zklamáním pro mně byl audiosystém ALPINE. Hrál prostě divně. Prozření přišlo, když jsem zjistil, že nefungují čtyři hlavní reproduktory a všechnu práci odvádí poue výśky a subwoofer. Po dokoupení použitých originálu na ebay je zvuk konečně takový, jak jsem si ho představoval.

Dalším problémem bylo otravné pípání po otočení klíčkem. Kdykoliv jsem si sedl do auta a chtěl nastartovat, tak mě auto přivítalo sekvencí třiceti pípnutí vysokým tónem. Prostě přesně to, po čem toužíte po nasednutí do svého vozu. Po kontrole přístrojovky se ukázalo, že problém svítící kontrolky airbagů byl předchozím majitelem vyřešen její demontáží a auto dávalo najevo své rozmrzení právě oním otravným ječením. Kontrolku jsme vrátili na místo a ta se vzápětí samou radostí rozblikala a pak rozsvítila. Prvním problémem se ukázal být airbag volantu – po jeho demontáži jsme zjistili, že konektor na něm je jiného typu, než má v autě být a vůbec není zapojen. Správný airbag dodal můj už dvorní dodavatel dílů. Mrcha kontrolka ale ani po výměně airbagu nezhasla a já začínal být nasraný. Kontrolka airbagu po otočení klíčkem začala vyblikávat chybový kód 12 a google mě navedl na pojistku airbagu. Po výměně pojistky se kód změnil na 52, zde se ale už internetové rady různily. Absolvoval jsem diagnostiku v Jaguaru, která se dokázala spojit se všemi jednotkami, kromě jednotky airbagů a 1500 korun vylítlo z okna. Jedna internetová rada říkala, že je to pozůstatek původní chyby a stačí 200 krát otočit klíčkem ve spínačce. Připadal jsem si trochu jako idiot, ale večer jsem se posadil do auta a začal otáčet klíčkem. Po otočení č. 179 se stal zázrak a kontrolka zhasla. (pár startů po výměně pojistky jsem už měl za sebou). Přišel čas oslav a radosti, že všechno funguje jak má. Z tohoto stavu mé vyléčila jedna projížďka a menší okreskový závod s kolegou s XJR. Z ničeho nic se v jeho průběhu kontrolka opět rozsvítila a tentokrát se ani neobtěžovala vyblikat mi nějakou diagnostickou nápovědu.  Po nastudování servisního kurzu pro mechaniky Jaguaru (dostupný včetně spousty dalších věcí na jagrepair.com), jsem se stal odborníkem na zádržné systémy jednotlivých modelových řad značky a i jejich ročníky. Díky tomu jsem zjistil, že v roce 2000 byly do auta přidány elektronické předpínače bezpečnostních pásů, které mají vlastní jednotku mezi sedačkami a celý tento systém je jen dopřipojen na původní jednotku airbagu, proto nemá vlastní chybový kód a kontrolka pouze svítí. Po odpojení jednotky pŕedpínačů kontrolka zhasla, takže problém byl jasný. Sehnal jsem jinou, ta ale taky nefungovala, po napojení původní kontrolka ale nesvítí, tak prozatím je tady vše ok.

Projekt dále pokračoval úpravami interiéru.  Palubka byla u spolujezdce lehce deformovaná, tak jsem sehnal za 7000 Kč jinou. Bohužel jsme až po jejím namontování zjistili, že má jiný odstín, než zbytek interiéru (viz foto). Auto jsem následné odvezl do Brněnské firmy, která se zabývá renovací kůže. Zde proběhla oprava sedaček, které měly po osmi letech stání nazelenalou barvu a zároveň přestříkání palubky do správných odstínů. Tohle byla nejdražší oprava, celkem 30 000 Kč. Zde plánované opravy skončily a dále bylo v plánu pouze jezdit a jezdit. Ale jak to tak bývá, věci nikdy nejdou snadno.

Celý vysmátý jsem se odvážil na svou první cestu mimo servis na mé druhé pracoviště do Brna. Cesta tam probíhala výborné, avšak když jsem chtěl z práce odjet, auto mělo na věc jiný názor. Po otočení klíčkem ve spínačce se nestalo nic, kočka místo zavrnění zůstala zticha a na displeji začala vypisovat všechny chybové hlášky, které znala.  Seběhla se tlupa kolegů, a asistovali mi při nesmyslném pobíhání kolem auta. Problém se nakonec povedlo vyřešit odpojením a zapojením baterie, no moje důvěra v auto už byla nahlodána.

Po několika dalších cestách jsem si v garáži všiml pomalu narůstající loužičky. Šoupl jsem pod auto krabici s alobalem a na druhé ráno jsem se díval na růžový olej z převodovky. Návštěva našeho starého známého mechanika odhalila prosakování oleje kolem jednoho šroubu převodovky. No co, řekl jsem si, stejné jsem chtěl olej měnit. Cestou do servisu jsem zjistil, že byl nejvyšší čas. Na okresce jsem chtěl předjet jednoho hlemýždě. Koukl jsem se do zrcátka, vyhodil jsem blinkr, přidal, otáčky letěly nahoru, ale auto jelo dále stejnou rychlostí. Můj přesně vyměřený předjížděcí manévr se změnil na pomalý smutný návrat do pravého pruhu, kde se otáčky motoru konečně srovnaly s otáčením kol. Dle servisu chyběl v automatu litr oleje. Po výměně bylo vše ok, dokonce automat řadil ještě víc sametově. Bohužel to vydrželo jen den, na druhý den opět otáčky vyletěly a dokonce se ze skříně začaly ozývat skřípavé kovové zvuky. Po bližším ohledání se pod autem objevila louže, takže následoval odtah na náklady servisu a byl odhalen únik přes čidlo (nevím už čeho). Čidlo vyměněno, olej doplněn, naštěstí vše bez trvalých následků a jezdíme dál.

Další porucha mě opět potkala cestou do Brna. Po zastavení na kafe na benzínce auto při rozjezdu chcíplo, co u automatu rozhodně není normální. Po dalším nastartování se z výfuků vyvalil černý kouř, takže příliš bohatá směs. Na další den se situace opakovala, avšak s přídavkem nouzového režimu motoru, chcípnutí za jízdy a opětovného vypsání všech chybových hlášek (od brzdové kapaliny přes ASC, motor, převodovku a tlumiče). Následovala telefonická konzultace se zkušenějšími a jeden z tipů zněl váha vzduchu. K mému překvapení po jejím odpojení začal motor běžet zcela normálně. Pročistil jsem konektor, znovu zapojil a všechno začalo fungovat tak jak má. Teď jsem pro jistotu váhu vyměnil.

Pro všechny rejpaly, kteří se rádi navážejí do kvality anglických aut, všechno, co se zatím neplánovaně rozbilo, bylo vyrobené v Germánii. Snad malá odplata za výsledek poslední války…

Teď už jezdíme pravidelně a spokojeně. Plány ještě jsou, lak má na několika místech drobné vady, koncem měsíce proběhne velké rozleštění. Dalším problémem je řízení. Je přesné, vůle v něm nejsou, ale ve volantu cítím jemné ťukání, těžko se to popisuje. Vůle v podvozku ani v hřebenu nikde nejsou. Na jagrepair.com jsem našel manuál Jaguaru pro podobný problém. Zdá se, že příčinou je spodní tyč sloupku řízení (viz video). Nová se už sehnat nedá a starší je taky problém. V Anglii nějaké jsou, jenže pro pravostranné řízení a ty jsou jiné. Nakonec pomohl google a díl za 200 USD je na cestě z Kalifornie. Až dojde, tak proběhne výměna a snad si konečně užiju točení volantem bez toho divného pocitu, který docela zážitek z jízdy nabourává.

A jaká je tedy odpověď na otázku v nadpisu? Pro každého asi jiná. Kdybych to kupoval jako auto sednout a jezdit, tak si teď trhám vlasy. Ale vzhledem k tomu, že to byl od počátku projekt, tak jsem zatím navýsost spokojen. Každá nová oprava a vylepšení mi vždy dělá radost, jako kdybych si koupil nové auto. Na závěr přidávám pár užitečných odkazů pro podobné blázny, jako jsem já:

https://www.sngbarratt.com/uk/#!/English/home – zde najdete zdroj náhradních dílů, doba dodání do ČR 2-3 dny

https://www.britishparts.co.uk/ – alternativa na díly

http://www.jagrepair.com/ – hodně servisních postupů a manuálů

http://cs.jaguar-club.net/ – Český Jaguar klub

V příštím dílu se Vám pokusím zprostředkovat zážitky z jízdy s touhle kočkou.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
23. června 2018, 07:01
3

200 x otočit klíčkem v zapalování - obdivuji člověka, který na takovýhle fígl přijde :-D
A Tobě dík za písmenka o kočce i optimismismus, který jsi mi po ránu nalil do žil - včera v noci se mi někde protrhl výfuk, tak jdu řešit, abych o dovolené jel :-D

reagovat
Skipper
23. června 2018, 07:37
0

Tohle bych viděl jako hlavní problém, když si nekoupíš BMW/Audi/Medvěda, ale nějaký kousek od lehce exotičtější automobilky, která několik krát změnila majitele. U BMW by se nestalo, že nebudou mít diagnostiku na komunikaci se starší jednotkou. Tady už to problém je. O co jednodušší by to bylo smáznout diagnostikou :D Plán B byl navštívit servis Ford, jelikož jméno pana Forda se na jednotce airbagů přímo vyskytuje. Naštěstí nebylo potřeba.
A každý problém má řešení ;) Hurá do toho!

Irwinek
23. června 2018, 15:07
-2

Nenech se vysmát :-D Volvo tady není považováno za exotičtější automobilku a majitele změnilo, pokud vím, až teď . Ale diagnostika se starší jednotkou je problém stejně. Svítící kontrolka lambdasondy vykazuje v každém servise jiné číselné kombinace možných problémů :-(
a výfuk? upadla mi spojka mezi 3 a 4 dílem :-D nemám náhradní :-( výsledkem je nevzhledná koule ranžíru s nicmoc funkčností, ale do po to vydrží ( snad ) :-D

Csaba
23. června 2018, 18:36
0

Skipper napsal:"...když si nekoupíš BMW/Audi/Medvěda, ale nějaký kousek od lehce exotičtější automobilky, která několik krát změnila majitele...."
Tvá reakce "Nenech se vysmát :-D Volvo tady není považováno za exotičtější automobilku a majitele změnilo, pokud vím, až teď" znamená ZÁSADNÍ NEPOCHOPENÍ toho že citovaná Skipprova věta se týka jeho Jaguaru, NE Tvého Volva a vztahuje se k tomu mnohonásobnému otáčení klíčkem které by nebylo nutné pokud by Skipper neměl Jaguára ale něco od B/M/A.

Skipper
23. června 2018, 18:41
0

Chápu Vás oba. Asi jsem to napsal blbě, prostě auto vyšší třídy vyrobeno mimo D3, kde se o kontinuitu jakž takź starají, případné existuje docela velká komunita lidí, kteŕí dokážou autorizák zdárné suplovat (zkušenost s BMW). A to Volvo má s Jaguarem docela podobný osud, možná i ty jednotky airbagů tam budou stejné od Fordu.

Csaba
23. června 2018, 18:45
0

Ne, nenapsal jsi blbě naprosto nic, to jenom Irwinek nepochopil Tvůj text a (zaboha nevím proč) myslel že Tvá věta o lehce exotické automobilce a změně majitelů se týká jeho Volva s děravým výfukem, přičemž je jasné, logické a samozřejmé že se týká Tvého XK.

beastar
23. června 2018, 18:54
0

No taky mě to hned trklo. Jen sem to teda nechtěl načínat. Je to zvláštní vlastně jakoby myslel, že reaguješ na ten jeho povzdech ohledně vejfuku na Volvu a ne že dokresluješ bekraund problému s vlastnictvím džeguárů. Třeba spěch...

Irwinek
23. června 2018, 19:35
0

No asi jsem to nenapsal správně,, občas prostě myslím rychlejc, než píšu a pak si nemůžu vzpomenout na nit ( je to můj známý problém i v práci :-( a tady už si toho taky někdo všiml )
A chtěl jsem poukázat na to, že nemusí mít lehce exotické auto, aby narazil na problémy s diagnostikou a pak přijdou vhod právě ty " lidové ", ale většinou fungující rady typu 200 x otoč klíčem. Narážel jsem na to třeba u faxů - 6 x projdi celé menu a odemkne se Ti možnost dalšího postupu, aniž by jsi znal heslo atd atd
Skipper - Ty hlavně piš dál, protože jen díky takovým, jako jsi Ty zůstanou tahle auta i pro ty méně majetné

Inženýr
23. června 2018, 10:05
0

Při čtení tvého blogu jsem měl smíšené pocity. Podle mého názoru by se sny měli jednoznačně plnit, a tento Jaguar se mi vždy líbil. Na druhou stranu si myslím, že ty problémy za to prostě nestojí. Nejde ani tak o peníze, ale spíš o princip. Není normální se takto trápit, pokud to nemusíš dělat v případě naprosté většiny jiných aut.

Pokud to ovšem máš jako projekt, je to asi v pořádku. :)

reagovat
Skipper
23. června 2018, 10:12
0

Jde o uhel pohledu. Kdybych koupil vymazlený kus, tak bych musel počítat s cenou přibližné dvojnásobnou proti tomu, co jsem za auto dal. Prostě jsem kupoval nejlevnější auto na trhu, co v případě 18 let starého velkého GT prostě znamená investice. Tady jsem na tom finančně pořád dobře a do toho perfektního stavu se pomalu dostávám a zároveň vím, co opravdu bylo uděláno a co ne. ;)

Skipper
23. června 2018, 10:14
0

Jediné, co mě na tom sere je to, že moc toho nedovedu udělat sám. Jednak jsem to nikdy nezkoušel, takže zkušenosti chybí no a další věc je čas a dostupnost zvedáku. Takže musím pořád shánět někoho, kdo tu práci odvede. Ale třeba váhu vzduchu jsem si vyměnil sám a taky už dovedu rozmontovat a smontovat interiér do posledního šroubku.

Inženýr
23. června 2018, 10:36
0

Pokud si to auto plánuješ nechat a postupně odstraňuješ nedostatky, je to dobře, a možná je to i lepší než kupovat ten vymazlený kus. Mně na autech nejvíc štve, když něco nepracuje a já nevím proč a nevidím žádný důvod proč se tak děje (hlavně elektronika). Proto bych si prostě nikdy nekoupil nic, o čem se říká že má "stávkující" elektroniku.

Jinak k tomu co jsem psal na začátku příspěvku - možná to v našich končinách neplatí pro podobné Jaguary (vymazlené kusy budou asi opravdu vymazlené a od nadšence), ale když se podíváme na některé zdánlivě TOP vozy (teď opravdu nemám na mysli bazarový slang), tak často jsou to prostě dobře vypadající auta s hromadou ukrytých problémů. A co tím vším chci říct je vlastně to, že někdy může být opravdu lepším řešením koupit auto v "polovičním" stavu, a pak ho přivést do stavu lepšího svépomocí. Alespoň víš, co na tom bylo uděláno, a nové díly jsou prostě nové díly. :)

Skipper
23. června 2018, 10:38
0

Krásné shrnutí mého uvažování před nákupem!

krab
23. června 2018, 16:38
0

Ono to je jak kdy. Mě se zatím u nákupů aut nejvíc ze všeho vyplatila trpělivost a pak rychlá rozhodnost, když se objeví přesně to auto, po kterým srdce prahne. Máte pravdu, že "topovek" v bazárnickým slangu se v inzercích najde hodně. Pak se najdou i opravdu fantastícká auta, ale za absurdní cenu. Zrovna ceny prodávaných XKR X100 oscilují v poměrně velké amplitudě a ani sám pořádně nevím, kolik už je příliš a kolik je akorát. Každopádně za 300, už pěkná auta nejsou ani omylem, pokud vůbec kdy někdy byly....

Auta v polovičním stavu se můžou vyplatit, ale ne pokaždý se z nich povede udělat to, co člověk chtěl. Každopádně Skipperův Jag vypadá úžasně, investice do renovace interiéru se zjevně vyplatila a tady zrovna u tohoto typu auta by se právě na těchto věcech šetřit nemělo.

Takže splněný sen s nočními můrami? Znám to úplně stejně od doby co jsem koupil starou 911 (996). První opravdu drahé auto na údržbu a doteď se občas noční můry slétají, i když auto funguje "zaklepat na dřevo" výborně.

krab
23. června 2018, 16:39
0

PS: Inženýre Kvattro ... ty máš v Británii Hondu NSX? ( jen čistě zvědavost) Totiž NSX je jedno z mých taky extra vysněných aut, ale nikdy jsem zatím neměl příležitost si ani sednout, ani projet ...

Skipper
23. června 2018, 18:43
0

Ono je to s cenou XKR takové všelijaké. Tady prostě není dost velký trh na to, aby se cena dala nějak rozumně určit. Proto si jí každý nastřelí jak chce a zkouši, jestli se nékdo chytne. Třeba to XKR z minué části, na které jsem se byl kdysi podívat, je opět v inzerci, jen je o polovinu dražší...

beastar
23. června 2018, 18:57
1

Hlavně prodávat tyhle auta čistě jen tady se absolutně nevyplatí. Čekat na zájemce rok aby chodili vočumovači co smrděj korunou to by mi jeblo. Kolik je tady lidí co do toho půjdou... Reálně tak 100 co to někde hledají a chtějí. Stanovit tedy cenu podle toho jak se vyspim je ideální.

Inženýr
23. června 2018, 22:15
0

Krab: NSX opravdu nemám, alespoň zatím. :) Všechny kusy si neskutečně drží cenu, a levné myslím nikdy nebyli.

sumy
25. června 2018, 10:27
0

Krab napsal: "trpělivost a pak rychlá rozhodnost, když se objeví přesně to auto, po kterým srdce prahne" Přesně tak. Jediný způsob jak se dá něco rozumného pořídit. Sice jiná kategorie, ale když se objevila poměrně rarirní verze pajera za nesmyslně nízkou cenu, rovnou jsem pánovi po telefonu přidal + 10.000,- že ať ví, že mám opravdu zájem. Auto bylo v hroznym stavu, vybydlený, zbouchnutej čumák, s kolama jak tramvaj...4 měsíce práce po večerech a cca 20tkč v náhradních dílech včetně druhého celého auta a je to. A to ani nemuselo do servisu-vše od elektro až po klempířinu na dvorku před barákem. Celkově jsem proti běžným cenám ušetřil 100tkč a vím na čem jsem.

Skipper
23. června 2018, 10:33
0

Taky mi napadá, na auto jsem dával nové Dunlopy. No uznejte, pneu Hankook Ventus Evo V12 se prostě k britské kompresorové V8 nehodí :DDD Kdyby jste ale věděl o někom, kdo by o zachovalé Hankooky 2x 245/45 R18 a 2x 255/45 R18 (7 a 5 mm) stál, tak mi akorát zavazí v garáži.

reagovat
beastar
23. června 2018, 16:18
2

Nebejt po světě lidi jako ty, krab a knightrider tak nemám chudák co jíst a musel bych snad poctivě pracovat. Za mě je to v pořádku. I když jak víme já bych zrovna do tohohle typu prachy a čas necpal. Jinak to chápu drýmz kam trů... Takže za mě tambs ap mén end gad sehf da kvín.

reagovat
krab
23. června 2018, 16:27
0

Jak říkáš :-D
Ono to může vypadat, že lidi jako my a nakonec ono se jich najde celá řada opravujeme své "vrzající" 20 let staré hrdiny minulosti, ale ty sny tam v tom zkrátka jsou. Jaguar XK řady X100 je prostě styl určité doby, zrovna jako Aston DB7, zrovna jako Jag XJ-S z půlky 90tých let. Sice objektivně zastaralý v té době, dneska slouží jako splněný sen.

A asi kdybychom měli prachů jako sultán z Bruneje, tak možná budeme mít v garáži i to nejnovější z té produkce Jaga :-D

Skipperovi palec nahoru, co všechno se mu povedlo s tím autem udělat a kolik práce, energie a času tomu věnoval.

beastar
23. června 2018, 17:04
0

No ono i ty nový sny někdo kupuje. Bohužel ty důvody bývaj často stejný jako pro to koupit si byt v Praze, nebo loď. Investice či projev mamonu:)) Takže tyhle starý 10 až 20 let starý stroje jsou daleko zajímavější artikl. A navíc teď je to móda.... A naštěstí ty nový věci ty lidi čím dál víc nutí vracet se k těm db7 a 996tkam a gt3200 a eklipsům etc.

Skipper
23. června 2018, 18:56
0

Děkuji! Někdy přijeď se Zondou na Moravu ;)

beastar
23. června 2018, 18:58
0

Já se na východ bojim. Aby mi z toho někdo neukradnul kola? A co odstřelovači po setmění na střechách a silnice zničený od tanků už je to v cajku ?

Skipper
23. června 2018, 19:02
0

Ale jo, jde to. Jen je potřeba mít sebou G-wagen plný ochranky s řetězema, to Ti tady získá respekt. Jediný problém je ten tankodrom, co vede z Prahy do Brna. Tam bych se asi se Zondou neodvážil...

Mikin
23. června 2018, 23:57
0

Předně gratulace, skoro tím samým jsem si prošel s XK8 i já. Jen to bylo o několik let dříve. Přesně 2003 a jag je rok výroby 1997. Klima byla nefunkční už od koupě. V servisu zjistili vadný kompresor. Zlomenou anténu jsem si vyměnil sám. Po dvouměsíčním ježdění se začalo ozývat ložisko v náboji předního kola. Což si vyžádalo výměnu. A pak několik let byl od závad pokoj. Až to samé s váhou. Následovala výměna stropnice. A teď se začal přehřívat. Vyměnil jsem termostat, což trochu pomohlo. Teplota už neleze do červených hodnot. Ale není to jak by mělo. Tak plánuji čerpadlo. Jinak svezení nemá chybu. Jo a neprodal bych.

beastar
24. června 2018, 12:46
-1

Skipper neblbni já zase nejsem úplně Rus. Moje ochranka má jen Land Cruiser a 9mm. Tak asi ty LC vemem dva a ten druhej potáhne plaťák krytej se Zondou. To bude edvenčr to abych vzal 8x GoPro a kameramana co normálně dělá pro National Geographic. Vyndám ze skříně vestu a modrou helmu UN. Teď už jen počkat až u vás skončí tajdlencta migrační a povodňová vlna. Stejně tě obdivuju jezdit tam u vás džegem a poutat na sebe pozornost pouličních gangů a mafie.

Jimi
23. června 2018, 17:01
0

Musím uznat, že takovej blázen nejsem i když mám Jaguary taky rád. Sice mám doma asi stejně starý vehikl od vrtulí s podobným motorem, ale na ty investice do oprav je zlatý. Zatím vše podstatné drží a jezdí to na střídačku daily. Té trochu exotiky zkrátka není zadarmo... Znám ten pocit, když to dostane něco nové...víc takových projektů a "bláznů"...

reagovat
Skipper
23. června 2018, 18:51
0

Naprostý souhlas.

bitner
23. června 2018, 18:37
1

Auto je to nadherne a nezbyva nez poprat, abys v tom nezahucel nejak brutalne.

reagovat
Skipper
23. června 2018, 18:51
0

Děkuji! Taky v to doufám :D

Nimrod
24. června 2018, 06:42
0

supr, krásně se to čte a snad ti už nebude kočka tolik ukazovat své špatné nálady. jen k té stropnici. to jsi koupil nějakou "druhovýrobu"? jde mi o to, že slušný čalounictví zabývající se renovacema opraví stropnici asi o něco levněji (abych byl konkrétnější, na volvo 780 bertone cirka 3000,- bez dph)

reagovat
Skipper
25. června 2018, 15:37
0

Toho jsem si vědom, jen je problém najít někoho zrovna v okolí. A když uź, tak házeli docela nesmyslné ceny. Problém tady asi bude trochu i původní ,,papírový,, podklad, ale nechci kecat. Myrtle mi byla doporučena, jsou s ní dobré zkušenosti a zatím to drží naprosto ve všech autech, kam se dávala.

Nimrod
25. června 2018, 17:20
0

a snad držet bude i nadále. ale kdybys to někdy řešil v budoucnu u jinýho auta a nevadil by ti jih čech...

M P
24. června 2018, 11:16
0

Nádherné auto to je a obdivuji tě za trpělivost s jakou z něj chceš udělat zas pýchu silnic ;)

Doufám že se brzo někde potkáme!

reagovat
Skipper
25. června 2018, 15:35
0

Dnes se začíná s leštěním, takźe už se blíží finále.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. června 2018, 21:56
1

Jsem si myslel, ze zivot s US auty je obcas komplikovany. Tak beru zpet. Ve srovnani s timhle je to naprosta pohoda. :-D
No, nejak nevim, co na to rict. Je to asi vazne jen auto pro nadsence, extremniho optimistu nebo totalniho silence. Nejspis vsechno v jednom. Normalni clovek uz by takovej kram musel davno poslat dal nebo spis vzteky zapalit.
Tak snad jen popreju, at konecne slouzi, jak ma. Je to krasny, nadcasovy auto, kteryho by byla skoda, kdyby melo jednou skoncit na vrakovisti a tady bude evidentne v dobrych rukou.

reagovat
Skipper
25. června 2018, 15:39
0

Jde o to, jak to bereš. Jediný opravdový problém byl ten interiér a airbagy, ale u takto starého auta by asi renovace probíhala tak jak tak. Zbytek v podstatě běžný servis a hlavně preventivní úkony. Když jsem mél BMW, tak to bylo více méně podobné. Jsem prostě puntičkář a vše musí být na 100%.

M P
25. června 2018, 16:15
0

To zas ale musím potvrdit. Ono totiž třeba svézt se s někým, kdo má staré auto, a myslí si, že je ve 100% stavu (což v drtivé většině případů nebývá) je spíš takové o náhodě. A nejhorší je když člověk od auta něco čeká, ale věk a kilometry mu už na atraktivitě leccos uberou. Svezl jsem se se skipperovým XJ, a to auto vypadá a funguje nádherně, byť skipper samozřejmě nezklamal a upozornil mě na několik míst, která prý nejsou ideální, přičemž já sám bych si jich nikdy nevšimnul.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. června 2018, 17:22
0

Tak jasne, taky jezdime ve starych autech, takze vim presne, co to obnasi, ale tady tech problemu a nechtenych zastavek je nejak hodne i na mne. :-)

VK
VK
24. června 2018, 23:19
0

Ach jej. Člověk by chtěl takové nějaké auto i ty peníze na "investice" by snad byly - jenže holt potřebuje ráno ve všední den do auta sednout, dopravit se sedmdesát sto kilometrů do práce, odpoledne totéž v opačném gardu a prostě neexistuje, aby to nefungovalo. Takže se zamáčknutím slzy - tohle není pro mě.

reagovat
Skipper
25. června 2018, 15:18
0

A proto mám i auto na operativní leasing. Vychází to s limitem kilometrů suprově a zároveń s ním jezdím, když je hnusně. Do slané brečky bych třeba tyhle auta netahal.

BubaaCZek
26. června 2018, 08:40
0

Jakmile probudis tu V8, tak jsou vsechna prikori urcite hned zapomenuta :)
K obrazkum: Spravny pomer vysky a sirky docilis tak, ze v editaci blogu das pravym mysitkem vlastnosti obrazku a smazes hodnotu v poli sirka (nebo vyska, zmizi obe).

reagovat
Skipper
27. června 2018, 16:38
0

Dík za radu, upraveno.

BubaaCZek
28. června 2018, 08:43
0

Urcite ma ten Jag byt tak placaty? ;)
Hned to vypada jinak.

sheogh
27. června 2018, 16:02
0

Jak to, ze jsme tento clanek prehlidl? Toto je jedno z mych nejoblibenejsich aut :-D

Ta zavada na rizeni (cvakani) se deje i me na VW - mozna stejny dodavatel dilu. Bylo mi receno, ze je to jen vule ve futrech, na rizeni vliv nema, a pry to par let vydrzi v pohode, takze tak. Deje se to nejcasteji, kdyz tocis volantem na miste?

A nic si z toho nedelej, ja si taky uzil svoje s A8 D2, nez jsem ji dostal do rozumnejsiho stavu - behem prvnich 3 tydnu na ni prestalo fungovat skoro vsechno, ale taky slo vsechno celkem lehce opravit - potkala me i podobna zavada vahy vzduchu, akorat nechcipala, jen mela vykon HTPcka, jeste jsem si uzil vybijeni baterky (voda tam, kde byt nemela), zterely podlatkovy hadice (mizernej volnobeh, nefunkcni var. delka sani), rozpadlej zadni trmen.... :-D to tak je, kdyz provozujes skanzen :-D

reagovat
Skipper
27. června 2018, 16:39
0

Cvakání - spíše v malé rychlosti, rozjezd, dobrzdění. A mně to naopak tak trochu baví :D

Da
DavidBO
05. července 2018, 23:48
0

Tedy, klobouk dolů před tvým optimismem. Hezky se ti to potkalo a vzhledem k tomu, že část problémů byla jen zamaskovaná nepoctivým majitelem, asi bych tak v pohodě nebyl. Na druhou stranu, když jsem vybíral XKR, tak jsem šel po dražším kuse s historií a stejně jsem si užil své. To co naše auta chtějí, je hlavně jezdit, spousta typických problémů se objevuje u aut, která delší dobu stojí. Držím palce, ať už kočka poslouchá, je radost ji vodit po Moravském krasu, když všechno funguje ;) Kdy naplánujeme společnou vyjížďku dvou zelených XKR?

reagovat
DavidBO
05. července 2018, 23:55
0

Dvojče :)

M P
06. července 2018, 08:30
0

Ale ale, my tady máme dvě XKR? No to bych si teda prosil článek, kdyby se vám pánové chtělo! To by bylo nádherný!

ToMyx
09. července 2018, 11:25
0

DavidBO: Ty kola jsou krásný!

beastar
09. července 2018, 11:44
0

Hmm ono vůbec to auto celý vypadá v kondici.

Skipper
09. července 2018, 12:42
1

Ještě aspoň jedno přidej ;)

ToMyx
09. července 2018, 13:10
0

Tuhle fotku jsem neměl vidět! Krása

ToMyx
09. července 2018, 13:06
0

Probudil jsem se po dovolené a blog přečetl asi potřetí a se stejnou chutí. Jag je krásný, je vidět zaujetí pro 100% stav.
Pokud bych měl v minulosti kupovat pětku z Mnichova, pokoušel bych se oslovit Skippera :-)
Co se týče péče o starší auto, je to těžké. První 1-2 roky jsou nejtěžší. Pokud je pevně stanovený rozpočet a cíl, pak se to dá ukočírovat. Jen si nelze představovat, že to půjde dát vše za 2 měsíce "za kilo do vůně" :-)
XKR je nádherné gt za kterým se otočím, kdykoli pojede kolem. Tyhle káry stojí za to mít rád!

reagovat
DavidBO
09. července 2018, 22:59
0

Je to tak jak tu už tu někdo psal, koupě je asi polovina nákladů. Je také důležité mít trpělivost a nechtít všechno hned. Stav tohoto kusu je po 10 letech relativně nákladné "údržby". Skipper na to jde s láskou a bez růžových brýlí, ví co chce a co ho čeká, myslím že se u něj bude mít X100 moc dobře :)

DavidBO
09. července 2018, 23:27
0

Pro potěchu oka - brzdí ho 15" kotouče a celkem 20 pístků...