načítám data...

Smolíkova závislost - auta z japonského trhu. Zkušenosti a rady za 13 let

11. května 2019, 17:42 10 komentářů Smolík

Auta z Japonska ? Má to smysl? Vyplatí se ?Je to složité? Aneb moje zkušenosti

Ahoj lidi, sice Borise, co sepsal rady a nabízel pomoc s dovozem aut z Ameriky neznám, ale jeho přístup je mi tak sympatický, že se přidám. A přidám se tak, že pomůžu komukoliv ze čtenářů Autíčkáře zajistit a dovézt auto z……. Japonska. Ano, z Japonska. A nic za to nechci. Mám tam kamarády, Japonce. Už 13 let. Dá se tam objevit leccos zajímavého, evropského i amerického, levostranného i pravostranného, starého i mladého. Teď nemyslím gejši :-) Je-li tu někdo členem FB profilů Mitsubishi Lancer a Subaru, tak ví, že jsem tam už pomoc s výběrem, procesy, dovozem a proclením nabízel, když byla dvě místa v kontejneru volná. Pro začátek jen krátce, co se z Japanu vozí a má smysl. Dají se tam sehnat staré Ameriky v moc pěkném stavu, pěkná výkonná Subaru Sti i Mistubishi Lancer Evo (oboje pravostranné), osmdesátkové a devadesátkové Mercedesy a BMW (levostranné evropské verze), také italské krásky z osmdesátek a devadesátek. Občas se objeví nějaké to zajímavé Ferrari nebo Maserati. Znalec ocení pěkná AMG nebo BMW Alpiny, případně Lancie Integrale, včetně verze Evo. Pro naše drahé polovíčky se dá dovézt Abarth 500, třeba i v kabriu a s volantem na naší straně. Objevují se tam také pěkné Saaby a Volva. Na druhou stranu, doby, kdy auta v Japonsku byla výrazně, ale opravdu výrazně levnější, už je pryč. Ale při troše trpělivosti se dá lecjaké pěkné auto vydražit za rozumné peníze, v krásném stavu a se servisní historií. Začít hledat se dá třeba zde http://www.goo-net-exchange.com/ a mě zastihnete nejlépe na emailu [email protected] Více pozdeji. Mějte se fajn. Smolík


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

BubaaCZek
11. května 2019, 21:00
0

Fajne, na to jsem zvedav.
Akorat ty GT86 jsou komplet vsechny pravostranne. Ale zato tak o 20% - 30% levneji nez v evrope...

reagovat
MGRR
11. května 2019, 22:19
0

Jak to ti Japonci dělají...

BubaaCZek
12. května 2019, 08:20
0

Vim ja jesi tam nemaj drifteri v mode mit volant vlevo :)

MGRR
12. května 2019, 09:41
0

No, prvni na co jsem kouknul, bylo Mitsubishi 3000GT TwinTurbo a vypadaji, ze maji najeto vic bokem, nez predem. Druhe auto bylo Land Cruiser myslim 6.0 a tak "opravene" poladene zadni lemy (shnile, proste tam nebyli), jsem videl pred triceti lety, na tehdy cikanskem ziguliku... kolem kol, po cele delce lemu oblepene snad kobercovou paskou, striknute profilakem... tehdy se to smelo, dnes uz je to sproste, takova oprava.

Zpet k Jap. autum, proc ne, pokud to bude pekne a nejlepe LHD (volant v levo).

Nikdy jsem se o Jap. auta nezajumal, nerozumim veci, ale kdyz jsem na ne nekdy natrefil, byla uz na prvni pohled jina a cena tomu odpovidala. Neco jako info na mobile.de... nür Export.

Nemaji dost neevropskych uprav? Spis jde o to, kdyby nekdo neco bral.

Taky jak to funguje, kdyz je auto za 500.000 ypn, myslim dan, clo, jak prochazi prihlaseni.
Pak je to fajn.

Napada mne takova hloupost, jak jsou oznacena na mistnim trhu auta z te "uzavrene" lokality atomove elektrarny. Nekde jsem cetl, ze neco uvolnili... ty auta konci kde?
Kuwa, Polak by tu radioaktivitu deaktivoval slehacjou z Lidlu, ale Japonec? Nemel by se zabit, nebo tak neco? :)

reagovat
Ju
Junior
12. května 2019, 10:05
0

copak vypovídá nür Export?
Jakože v německu už je to neprovozovatelný?

MGRR
12. května 2019, 13:34
0

Auto v Německu na export je auto, které by mělo zmizet z Německého trhu (my tady z toho skáčeme radostí a přihlásíme jej, jako by se nechumelilo). Něco je v něm špatně.

Pokud se budeme držet při zemi, prostě neprojde TÜV, za já nevím, za rosící gufero na klice = je v Německu neuvěřitelná pecka za práci. Ale třeba volný silentblock na nápravnici... to je jako poprava auta.

Další zanedbatelný příklad toho, aby auto zmizelo z Německého (ztratil se důkazní materiál) je, že je velké omezení u běžného pov. ručení. Např. na Prius se i s bonusy nemusíte dostat pod 400euro ročně ALE nesmíte najet víc, než 10.000km v místě PSČ/PLZ, smíte jej řídit "jen vy" Na 20.000km jsem platit na 1.8 cca 600euro, když jsem chtěl roční limit 30.000km, bylo to přes 800euro.

Takže si musíte koupit nové auto (to musíte je načatí nového kolečka, po zakončení toho starého - představte si hodiny, kde místo minut běží dva roky STK).
Startujeme....
1. kdo má hotovost OK, ale možná je lepší si v bance k účtu vzít 3% dvouletý úvěr a peníze točit) - schváleno, pohoda...
2. koupíme nádherné "lehce ojeté" auto !!s novouTÜV/STK!! něco jako vrácený operák, atd. (nebo jej máte předem vyhlídnuté)
3. běžíte na pojišťovnu, uzavřete nejlevnější pojistku s limitem 5000km - s číslem, které vám pojišťovna přidělí...
4. běžíte na úřad přihlásit auto (bez toho nově přiděleného čísla pojištění auto nepřihlásíte)...
5. máte značky, nutné/malé/nejlevnější pojištění...
6. jezdíte, jezdíte, jezdíte...
7. "hodiny končící dvouleté TÜV" se blíží ke dvanáctce, ale vy jistě náhodou... máte najeto místo povinných maximálních 10.000 za dva roky, třeba kilometrů 100.000... co s tím uděláte. Možnost 1. někde v PL to stočíte na +9000km k počátečnímu pojištění, nebo se auta rychle zbaví... protože je vše on-line a kdyby si auto koupil jiný Němec a zaregistroval to s +100.000km, tak se z pokuty poserete a už jste úředně podvodník + je to legislativně trestný čin. Takže nür export... např.

No a pak jsou tady ještě jiné záležitosti...

Ju
Junior
12. května 2019, 13:42
0

a co se stane, když to během překračování nájezdu někdo naboří? O to se nikdo nebojí?

beastar
12. května 2019, 13:55
0

Když to zjednodušíš. Tak v zásadě platí, že pro export jsou v Německu auta s problémem. Buď administrativního, nebo technického charakteru. Pro amatéry je lepší se takovým autům vyhnout. V podstatě kategorie export splývá s "bastlerauto".

MGRR
12. května 2019, 13:59
0

To je sice blbý, že odhalí ty km při nehodě..., ale nic se neděje, doplatíte pokutu za najeté km navíc. // Jiná věc, když auto prodáte a neoznámíte pojišťovně, že jste najel 100t, místo smlouvou uzavřených 10.000km (to už je podvod). Nebojme se, takovéto běžné pojistky přijdou i k nám + roční daň z každého registrovaného auta (Prius, II 39euro, Prius II. 140euro, Lexus 4.6 500euro). To se posereme, trochu vyselektujeme auta.

Promiň zakladateli, že to tady zasíráme, už nebudu.

Libas
09. června 2019, 21:29
0

Zkoušel jsem psát na uvedený mail, ale žádná reakce.

reagovat