načítám data...

Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo: Velká bída v honosném kabátě

15. července 2019, 20:38 40 komentářů Boris

Jak to dopadne, když se marketingové oddělení rozhodne udělat z povozu pro důchodce rádobysportovní stylovku? O tom nám poreferoval bloger Boris.

zobrazit celou galeriiBoris Boris: Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo: Velká bída v honosném kabátě

Automobilky se snaží hlavně v posledních letech bořit zajeté stereotypy a zavděčit se co nejširšímu spektru kupujících. Vezměte si třeba Mercedes. Před 20 lety byl typickým majitelem nového auta s hvězdou starší pán, který hledal komfort, klasický design bez zbytečných výstřelků a eleganci. Dnes je paleta modelů tak pestrá, že nový Mercedes vidíte stále častěji v rukách manažera ve věku 30 let. Automobilka do toho šlápla a snaží se přebrat stále více mladších zákazníků automobilkám BMW a Audi. Auta mají sportovnější charakter a moderní technologie. To vše zabalené do líbivého designu, podpořeného zajímavou cenovkou.

Menší a tudíž dostupnější modely tak útočí na mladé zájemce víc, než tomu bylo v letech minulých. Správný recept řeknete si. To by mohl udělat každý výrobce aut a o úspěch má postaráno. Jenže pak se podíváte, co vymysleli markeťáci ve Škodovce a nestačíte se divit. První generace Octavie byla v devadesátých letech zjevením. Byl to kus auta navíc s Německou technikou, která u nás před revolucí byla něčím nedosažitelným. Na ní navázala první generace Fabie a ačkoliv se najde spousta odpůrců, verze RS se jim povedla. Tam poprvé Škoda mířila na mladší klientelu, jenže na přelomu tisíciletí, v době kdy se naše země vzpamatovávala z divokých “devadesátek” si tohle auto mohl dovolit málokdo.

Fabia v běžném provedení často suplovala rodinné auto, protože na větší a dražší Octavii dosáhl málokdo. Čas běžel a na trh dorazila druhá generace Octavie a s ní opět varinata RS. O ní ovšem mluvit nechci, protože to stále bylo auto, které si mladí jako nové nemohli dovolit. Čekali byste, že to škoda znovu zkusí s Fabií RS v nové generaci, když už se trh vzpamatoval, ale ona ne.

Z Fabie udělala povoz pro důchodce do Kauflandu a to nejen designem ale i paletou motorů. Z příchodem faceliftu se někdo na vedení Škody zamyslel a řekl si, že by ta ošklivá Fabia mohla mladé přece jen zajímat a přišel s opravdu originálním řešením a tím je výbava, paket chcete-li, Monte Carlo. Přidali křídlo, změnili přední a zadní nárazník, namontovali prahy a lemy, se kterými se pravděpodobně inspirovali u vývojářů v oddělení Scout. Nakonec to stříkli do tmavé barvy, zatmavili okna, přidali znáček Monte Carlo a bylo to. Aby nemohl nikdo pochybovat že jde o sportovní Škodovku, v interiéru najdete tříramenný kožený volant, manuální převodovku, sedadla s bočním vedením a dávku výbavy navíc.

Samozřejmě tomu nasadili cenu, která byla absolutně mimo mísu a tak se z toho bestseller nestal. V celkových prodejích si tohle auto koupilo jen malé množství zájemců a tím dali jasně najevo, že tohle se nepovedlo. A nepomohl tomu ani historický odkaz, který se Škoda snažila vozu vtisknout právě výbavou s názvem Monte Carlo. Víc než slavný závod tenhle počin připomíná nejmenovaný seriál na jisté internetové televizi se slavným českým komikem v hlavní roli. Tak trochu parodie na auto. 

Začněme designem, který je opravdu subjektivní záležitostí a někomu by se ta šílenost snad mohla i líbit. Dvojková Fabia, u které se konstruktéři snažili o co nejvyšší posez pro klientelu z řad seniorů, absolutně nemůže vypadat sportovně. Ani když ji přidáte prahy a spojlery jako v Rychle a Zběsile. Výsledkem je směšně vysoké auto s podivně úzkou karoserií, které zezadu vypadá jak na chůdách. Někomu se mohou líbit černé sloupky v kombinaci s černou střechou.

Trochu inspirace Mini Cooperem o kterém jsem psal v minulém článku. Tam to ovšem vypadalo dobře, tady přinejlepším rozpačitě. Kola na mnou testovaném voze nejsou originál (předchozí Švýcarský majitel si asi myslel že v černé barvě autu dodají šmrnc, moc se to nepovedlo), takže s originály může výsledek vypadat lépe, což si ale já nemyslím. Nakonec se podívejme do interiéru. Kdo seděl v klasické dvojkové Fabii v nějaké obchoďácké “social” výbavě, bude určitě překvapen. Kožený volant obšitý červenou nití, navigace, digitální klimatizace, tempomat, maxidot, černá stropnice a sedadla v zajímavém barevném provedení. Podtrženo loketní opěrkou a pakou ruční brzdy rovněž s červeným obšitím.

Na malou chvíli si můžete myslet, že auto přece jen nějaký sportovní charakter předvede. Bohužel jen do doby, než si sednete. I když dáte sedadlo co nejvíc dolů, stále sedíte spíš jako na stoličce. Nepomůže ani nastavit volant. Sice to jde v obou směrech, ale stále ho máte tak nějak podivně nakloněný, skoro jako v MPV nebo náklaďáku. Když ho dáte skoro správně, nevidíte na budíky. Nakonec vzdáte jakoukoliv snahu o sportovní sezení a vrátíte se k “důchodcovské” variantě. K dobru přičtěme jen to, že tato příplatková sedadla s bočním vedením vás v zatáčce podrží o trochu líp, než ta základní. Tím ale klady končí a to jsme se ještě ani nerozjeli.

Nakonec přece jen startujete… Zde budu jako zastánce velkých motorů hodně nadávat a “mrčet”, jak ráda říká paní Borisová, ale nemohu jinak. Motor zní jak vysavač, Ano, jako když zapnete vysavač. Tohle že má být lepší než všemi nenáviděná 1.2 HTP v jedničkové Fabii? Jako vážně tomu říká Volkswagen motor? S velkou nedůvěrou řadím jedničku a vyrážím. Bohužel mé obavy se naplnily. To auto je mdlé, kroutící moment nikde a když už se probudí turbo k životu a vy dostanete pocit, že se zažne něco dít, okamžité představení končí a motor se supěním a zvukem “vytočeného vysavače” přestává táhnout. Jízda s tím je něco strašného a nepopsatelného. Pokud nechcete být brzda provozu a autu se snažíte šlapat na krk, aby alespoň něco předvedlo, vaše spotřeba atakuje 9 litrovou hranici a to je prosím skoro stejná porce benzínu, o kterou si řekne osmiválcový Cadillac, který jsem přivezl tchánovi (o něm určitě někdy příště když nám ho půjčí). :-) 

Jezdit s tímhle autem úsporně lze pouze s velkým sebezapřením a neustálým troubením ostatních účastníků provozu, což vás po chvíli přestane bavit. K tomu všemu je řízení strašně přeposilované a nepřesné, auto se v zatáčkách naklání a každá příčná nerovnost vám nakopne zadní napravu tak, že odskočí a cestující vzadu si ve vyšší rychlosti rozbijí hlavu o strop. S tím obsazením vozu je to vůbec legrační. Na výkonu auta je znát každá osoba, kterou naložíte a to si nedělám legraci.

Nedovedu si představit že vůz plně obsadíte a ještě naložíte kufr. V tu chvíli je auto na limitu svých schopností a jízda s ním je skoro nebezpečná. Věřte mi, to nechcete zažít. O problémech a spolehlivosti rozvodů motoru 1.2 TSI ani nemluvím, již kolem 100 tisíc kilometrů dochází k jejich fatálnímu selhání a pokud majitel sám včas nevymění za některou z modifikací, riskuje poškození motoru a jeho nákladnou opravu či dokonce výměnu. 

A teď to vezmu z pohledu spotřebitele. Pár nadšenců některé kusy do oběhu vypustili a teď co s tím. Pokud budu chtít druhé ojeté auto do rodiny, což Fabie nepochybně je, mohu za cenu téhle popelnice mít pěkný Mini Cooper, Fiat 500 nebo Alfu Romeo Mito. Třídveřáky namítnete? A co třeba Ford Fiesta, BMW 1, Audi A3? Já si nemohu pomoct, ale radši si koupím o dva roky starší prémiové auto než tohle. Všechno je lepší než tohle! No dobře, Boris se zase rozčílil a má temno před očima.

Výdýchám to a podívám se na auto s odstupem. Vím, že časy kdy koncern VW vyráběl alespoň trochu slušné motory do malých aut je pryč a nakonec nejen on se k tomu díky emisnímu šílenství uchýlil. Znám spoustu lidí, kteří ani dnes nedají na Škodu dopustit a jejich nároky na každodenní vůz nejsou úplně velké. Nejsou to milovníci aut ale běžní spotřebitelé. Ano, čtete správně. Auto je pro ně něco jako lednička, nebo telefon, jednoduše spotřební zboží. Když doslouží, nebo technoligicky zastará, koupí si nové. Nic víc, nic míň.

Zajímal by mě Váš názor na tento vůz, zda tento dojem z něj mám pouze já, americký petrolhead, odkojený velkým motorem V8. Mé subjektivní vnímání tím může být totiž značně narušené a já tímto článkem o autě možná řekl něco, co si nezasloužilo… Ale co to kecám, je to hrozné auto. :-) 

 

Foto paní Borisová. :-) 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

XT
XTad
16. července 2019, 13:17
2

Pises o nebezpecnosti, ale přitom lidi bezpecne jezdi s HTP o polovicnim vykonu...

reagovat
krab
16. července 2019, 13:27
1

Jako víš co... To chce mít správný očekávání. Hejtit Fábku protože znáš nejvíc pohodlná US cars je jako jet na návštěvu do Severní Koreje a tam se ošklíbat nad kvašeným zelím Kimči s uvařenou starou slepicí. Oni si budou mlaskat nad vzácným nedělním obědem, protože ten náš svět neznají...

Pro (dneska důchodce nebo skoro důchodce) je to jakoby dobrý. Ten jezdil : Š1000MB , Š100, Š105L, Š125L ( protože na Favorita se ve frontě nedostalo) , Felicia LX ( zázrak a velká událost v rodině roku 1994) , pak Fabia MPI o nějakých 7 let později a teď tohle s 1.2 TSI, který má v jeho očích najednou spoustu síly, to je prostě běžná automobilová historie průměrných čechů. Naštěstí moje generace už na tom byla daleko líp...

Mě 2jková Fábka nebo Roomster neuráží ani nenadchne. Kupodivu 1.2 TSI ( odmyslím jeho poruchovost, toho prvního) se 77kw jede docela dobře, i ty 63kw verze se dají. Zázrak to není, ale v porovnání s tříválcem HTP je to paráda. Vyzkoušej si nějakou Fobii 1.2 HTP 40kw , ideálně Juniora. Já to udělal loni a to je křáp, to teprv uvidíš. Nebo nějakou libovolnou Dacii, to je najednou jinej level. Proti těmhle autům je Fabia II. generace doslova něco jako VW Golf, prostě dobrý auto.

Fabia III. je ale docela už dobrá. I jízdními vlastnostmi. Solidní auto svojí třídy.

PS: pochopitelně, že bych si taky radši šel o pár let starší zajímavější auto než Fabii, zrovna třeba konkrétně to Mini, který mám vyloženě rád.

reagovat
beastar
16. července 2019, 14:09
1

Přesně když se na to podíváš věcně a racionálně je taková Fabia docela povedený auto. A v rámci vkusu zákaznictva koncernu VW je to i pěkný. Respektive nikoho to nepohoršuje. A pokud srovnáváš v rámci třídy, tak to auto mělo vždycky solidní pověst (jasně i mouchy viz. TSI) Jsou obecně Fabie docela dlouhověký neničí se to. A mnohem raději dostanu v půjčovně Fabii II, než srágoru typu Chevrolet Lacetti, Matiz/Spark, Thalia, první Logan a tak dále.

A jak píšeš o té automobilové historii tak přesně tak to je. Většina lidí totiž neměla za 15 let asi tak 50 aut jako určitá část nás tady v těch debatách, ale tak tři. Typicky jedna z mých tet a jejich grandiózní vývoj.... Fiat 130, Tipo (1.), Marea, a teď s velkou slávou Tipo aka Dodge Neon. A to nežijí v ČR. Prostě ono i jinde je to naprosto stejný jen ta značka kterou ten člověk kupuje se mění.

Boris
17. července 2019, 10:02
0

Souhlasím s Vámi. Článek jsem psal opět s notnou dávkou nadsázky a se subjektivním pohledem někoho, kdo má rád velké motory. Pravdou je, že já nejsem cílová skupina Škody Fabie i když paní Borisová jednu dobu brázdila silnice s jedničkovou Fabií RS a to mi tak špatné nepřišlo. Asi na tom něco bude, že první generace byla hodně nadčasová.

krab
17. července 2019, 11:16
1

Mě to bylo hned jasný :-D Taky jsem se docela zasmál. U těch Fábií - jedničkovou jsem jezdil, s dvěma, MPI a HTP. Nadčasový to nebylo... Jen to tehdy v roce 1999, když to přišlo na trh představovalo fakt kvalitní auto a obrovskej krok kupředu směrem k modernímu "západnímu" typu auta od Felicie. Protože Felicia byla facelift Favorita a to auto bylo konstrukčně někde hluboká 80. léta...

Dneska když nasednu do Fabie I. generace přijde mi to už jako hrozný střep. A ta dvojková je jistě výrazně lepší. Na zadek si z toho nesedneš. Ani z nový, trojkový. Ale ta je typický produk VW group - navozuje pocit kvality i celkem dobrého zpracování i takový nějaký solidnosti. Ber to hodně v uvozovkách. Pro spotřebitele je to chytře vymyšlené auto a možná není nejlepší ve třídě, ale není vůbec krok pozadu. Cílová skupina Fabie tu asi nejsme skoro nikdo...

I když nová auta si často fakt hejt zaslouží. Myslím Vavris to loni vystihl dobře v tom testu Superbu - zkrátka fleetové varianty, která se mu nelíbila ani za mák a já třeba naopak nemám rád v dnešní době drtivou většinu středně velkých nebo malých SUV. Pokud v nějakém náhodou jedu, přijde mi to prostě jen jako předražené špatně ovladatelné auto. A říkám si - co se to děje, proč už lidi nechtějí obyčejná ovladatelná auta tak jak ho postavil např. Ford v roce 1998 s modelem Focus.

beastar
17. července 2019, 13:30
3

Krabe ty si romantik:D Dneska nějaký podvozek a řízení skoro nikoho nezajímá. Čím levnější aut tím méně zájmu. Jde o konektivitu, falešný meziplyn, repráčky, velký kola a sportovní design to je vše.

Bavoraczech
17. července 2019, 16:55
1

Jojo, hlavně aby to hustě vypadalo a bylo laciný na provoz. Jak to jezdí nebo jak je to pohodlný, to zajímá menšinu. Pod spojením "Škoda Fabia" si běžný spotřebitel představí asi toto: kvalita, koncern VW, levný díly, servis u Karla ve Lhotce, je to český a má to soused.

Každý má nějaký koníček. Pro typického autíčkáře jsou to auta a tak si místo Rapida, o kterém bude soused tvrdit že lepšího auta není koupí starou hajtru s V6 nebo V8.
Audiofil si zase nepořídí domácí kino nebo hifi věž Philips protože mu prostě zní příšerně. Nacpe statisíce do oparatury od Marků Levinsonů a Cabassů a jim podobných. Pro běžnýho smrtelníka nesmysl...
Pak jsou tu cyklisti, kteří budou tvrdit, že auto pro zábavu za 100 tisíc jsou vyhozený peníze, ale sami mají elektrokolo za 100 tisíc...
Takhle to prostě funguje, trh je nastavený na mainstream a Fabie III je typický mainstreamový produkt...

Náhodný Kolemjdoucí
16. července 2019, 13:49
1

Tak určitě lze najít i horší auta než Fab.II, nechápu ale tenhle přešlap po Fab.I. Jezdil jsem s jedničkovou i dvojkovou (1.4 16V vs 1.2 TSI) a jedničková je mi daleko příjemnější a i mi stále připadá hezčí. Možná to bylo specifikum těch kusů, co jsem měl, ale 1.4 jela docela obstojně (po městě a okolí) a i spotřeba přiměřená. Naopak 1.2 byla taková cukavá, jak píše Boris, nejede nejede TURBO nejede. Možná jsem dřevo, ale fakt jsem s tím nedokázal jet plynule. A spotřeba byla fakt těch 9l.

reagovat
beastar
16. července 2019, 14:00
0

1.4 16V rozhodně nebylo špatný na tu dobu. A Fabia byla vrcholný úspěch minimálně celoevropsky když ne celosvětově. Posměváčky na HTP chápu to byl, je a bude šrot přešlap podobný oktávii s 1.4 pod kapotou. Ale ten šestnáctiventil v tom jel dobře.

krab
16. července 2019, 14:23
0

1.4 16V byl dobrej motor. Já ho moc rád neměl, protože byl na můj vkus vážně slabý. Dostatečně bezpečný předjíždění byl problém. Důvěrně ho znám z Golfu V. generace. Auto koupil táta nový v roce 2005 , chvíli sloužilo nějak služebně, pak ho dostala ségra a ta s ním jezdila fakt dlouho. Najezdilo to v rodině od nova něco jako 230 tis km, dostalo to 2x nebo dokonce 3x vyměnněný rozvodový řemen s příslušenstvím, 1x celkově brzdový kotouče a asi 2x destičky (jenom), 1x přišla závada na na ovládání škrtící klapky, drobnosti na podvozku. Možná na pojišťovnu 1x či 2x čelní sklo. A olej a filtry po 15 tisících. Na podvozku mám dojem že vůbec nic, možná nějakej stabilizátor či čep, to si nepamatuju, ale vím, že nic zásadního. Tlumiče původní, funkční.

Až na slabý 80k motor ten Golf fungoval líp než z reklamy :-D A abych se držel tématu, tak Fabka II. (když neměla tu průserovou řadu motoru TSI nebo ten tříválec TDI - což bylo příšerný) fungovala docela podobně.

Zatímco stejně starý např. Kia či Hyundai bývají po takový 7 letý službě denního ježdění už dost orezlé, tak tyhle Fabky docela držej. Teď mám doma zrovna novou III. generaci. Je to obyčejné, to jo, ale jako asi nic extrémně zlýho bych na to říct neuměl.

To že si to my tady nekoupíme, to je jasná věc. Taky jsme trochu hodně mimo mainstream normální lidi nás budou mít za blázny. Když bych kolegovi v práci co se o auta nezajímá třeba řekl, že jsem si koupil starej japonskej V6 3.7 v karoserii kupé za cenu zánovního Rapida, tak si řekne, proč sis nekoupil to, nebo nevzal výhodnej operák na fábku 1.0 TSI? A to je další věc , tahle auta jsou dneska hlavně předmětem těch dlouhodobých pronájmů, lidi zajímá, že je to v záruce, splní to jejich potřeby, není to starý, platí za to 5 měsíčně a za 2 nebo 3 roky si jdou pro nový..

Bavoraczech
17. července 2019, 16:40
0

S tou korozí nesouhlasim, sám jsem opravoval okýnka na golegově dvojkové Fabii, které bylo tehdy asi 8 let, najeto asi 70-80 tis. km... taková ta klasická modrá barva. Zadní lemy napadený povrchovou korzí, odlupující se barva. Hůř je na tom Yetina. Asi nevhodně vymyšlený plechy okolo zadních dveří, přední blatníky... Hnije to a hnije to docela brzy oproti některým konkurentům z Koreje. Skoro by se dalo říct, že jak šel Ford s kvalitou plechařiny poslední dobou malinko nahoru, tak jsou na tom teď se slepicema dost podobně...

beastar
22. července 2019, 13:39
0

Ale tak všechno hnije i Porsche. Když se to blbě opravi nebo se s tim jezdi a stoji to venku, plus v solích a blátě atd. Akorat něco víc a viditelně a něco míň. A dnešní auta nejsou dělaný na 20 let životnosti.

Woyta
22. července 2019, 15:36
0

Fabii 1 1.4mpi 55kw jsem měl jako sluzebak. Pokud pominu příšerně pomalou reakci na jakýkoliv příkaz plynovým pedálem (což bylo v zimě dost na...) tak mi nijak nevadilo. Fabia II mě na firmě minula, takže můžu jen hodnotit nepříjemnou pozici za volantem. Služební Fabii III jsem měl čest řídit. A od té doby ji považuji za nejhorší auto jaké jsem kdy řídil. Preposilovane, v zatáčce jsem se přál s posilovačem který se snažil volant vrátit na střed. Motor nešlo použít při pojizdeni v koloně, elektronika se snažila držet otáčky vysoko. Atd. Odmítám s tím kramem jezdit. Překvapivě Rapid Spaceback postavený na podobné platformě mi nevadil. Služební auta byla 1.6tdi ale zkusil jsem i tsi které mě nenadchlo svým projevem. Společně jsme všichni nadávali na gumy Nexen co tam byli z fabriky.

krab
22. července 2019, 15:43
0

Zajímavej názor Vojto. Mě kupodivu jízdní vlastnosti Fabie III. nijak zvlášť nevadí. Už jsem jezdil s několika kousky, vždycky teda TSI. Jako řízení má el. posilovač a je to moc lehký. Ale je to přesný. Poslouchá to na reakce, zatáčí to, přílnavost to má, nedotáčivost není úplně dominantní vlastnost jako bývá typicky u všech oktávek, prostě Fabka III. mi nevadí... Jasně, třeba Fiesta je určitě lepší, na řízení je to příjemnější (jako pro nás co máme rádi sporťáky). Pořád si myslim, že tohle je furt skvělý proti korejským nebo francouzským autům. Ty Pug 208 nebo ty levnější Kia/Hyundai ... to si prostě myslim, že ta Fabka je lepší. Ale asi je to věc názoru a možná to taky ovlivňuje nějaký zkreslení a sympatie / antipatie k značkám. Ve výsledku je to takový jakoby dohady o tom jestli je lepší houska z Globusu nebo z Lidlu. A pak zjistíš, že ten mraženej polotovar, to těsto vyrábí jedna a ta samá velkovýrobna někde v Polsku ... Takže nějak tak :)

Woyta
22. července 2019, 17:22
0

Nevím jestli to byla vlastnost konkrétního kousků ale uprostřed byla vůle kde posilovač nedělal nic ale jakmile jsem chtěl zatočit tak jsem se s posilovačem přál jak se snažil volant vrátit na střed. Neschopnost posunovat se krokem mě strašně vytacela. Kdo zná Jicinskou ulici v Mladé Boleslavi ví jak se tam ve špičce jezdí. Auto se nebylo schopno pohybovat stejně pomalu jako auta v koloně. Takže rozjezd a následně preposilovana brzda protože před radarem je auto. Co kdybych si ho nevsimnul a musel prudce brzdit. Řekněme, že tu krátkou jízdu fakt užil.

M
22. července 2019, 22:08
2

Tiez by som rad pridal svoj nazor k teme a diskusii: (ale)
vo Fabii II a ani vo Fabii III som nesedel.
-
Komentář upraven 23. 7. 2019, 07:51:24

beastar
23. července 2019, 12:04
2

M, noo to ale nejsi vubec petrolhead. Nechapu jak to tady můžeš číst. Bez správné znalosti Fabií!

In
Inocenc Pozzi
16. července 2019, 15:28
2

Hele je jasný, že přesednout do tohodle ze zajímavé ameriky, japonce nebo Alfy je za trest.
Ale je potřeba to brát tak, jak napsal Krab. a částečně i Bíst. Vlastně mi tak trochu ukradli moji myšlenku s tím, že když je někdo zvyklej jezdit v předrevolučních eMBéčkách a pak ve Favoritu a Felicii, tak si fakt bude lebedit, jakou že to má ku.wa káru.
Oni nic jinýho neznají a nemají s čím porovnávat. A tak v jejich očích je to "moderní a svižný auto s dobrým poměrem cena/výkon, užitná hodnota".
K tomu když přičteme nemálo firemních povozů napříč motorizacemi, tak byl odbyt zajištěnej.

Nicméně musím s autorem blogu v hodně věcech souhlasit a považuju II. generaci Fabky (jako celek) za nejméně povedenou Škodovku v moderní éře vůbec. A sorryjako, ale je fakt hnusná...

reagovat
XT
XTad
16. července 2019, 16:49
0

Nejen ze nemaji s cim porovnávat, oni by mozna ani nevideli důvod, proc by mela byt nejaka stara amerika lepsi. Spousta lidi u auta resi jezdi/nejzdi a cokoli navíc je pod jejich rozlisovaci schopnosti. Vykonny motor nepotrebuji, boji se prislapnout i tu fabii, akorát by je stvalo, ze to zere, zvuk a další věci uz vůbec neresi, kuze na sedačkách je pali, ozdobných listicek a zajímavých designových reseni si ani nevsimnou, za drncani auta nemůže podvozek, ale silnicari...

D
D
17. července 2019, 14:08
0

Každopádně zajímavý pohled na věc. Mně naopak nejslabší verze motoru 1.2 tsi celkem příjemně překvapila v o trochu větším a těžším, byť stále poměrně lehkém, Rapidu, kde předváděla na danou kategorii motoru celkem slušnou dynamiku. Nicméně to byl rv 2013, takže již nějaká vylepšená evoluce toho motoru, tak možná proto. S Fabii II poface se občas svezu v práci a ano, rizeni je mrtve, spojka houbovita, ale podvozek prekvapive komfortni. Co vic by clovek od takoveho auta mohl na druhou stranu chtít. Jediné, co mně na něm nejvíc vadí je ta základní výbava, která mi prostě přijde na rok 2011 vážně zoufalá...ani centrál to nemá, ale zas takhle chudě vybavené to asi kupují jen firmy na couračky po podniku. S motorem 1.9 tdi 96 kW co mela Fabie I rs jsem se setkal v Octavii I...s timhle bych, ostatne jako s jakymkoliv jinym tdi s rotackou ci pozdeji PD, nedovedl žít. To co se rozeznělo ráno po nastartování z motorového prostoru... a slyset je to do jiste miry i dovnitr auta, to bych lidem žijícím v okolí nemohl udělat. Samotnému mi to bylo strašně nepříjemné a to co pak člověk vidí, že jde u těchto dieselů Euro III a hůře z výfuku a jak to smrdí.. v tom případě ještě zlaté TSI...

reagovat
Bavoraczech
17. července 2019, 16:29
0

Mám z tebe pocit (i z předchozích recenzí), že hodně rád přeháníš. rozhodně nejsem fanouškem domácí stáje (nebo hejna slepic?), ale myslím že to až tak špatné nebude.
Je třeba si říct, že dnes již dosluhující první generace fobie sice nebyla zázračná, ale s motorizací 1.4 MPI se dodnes dochovaly kusu, které ještě neshnily a slouží. Pak přišla 2. generace. Pro mě ta nejhorší. Důchodcovský posez, laciné zpracování, laciný a nehezký interiér, tenké plasty, tvrdé sedačky bez bočního vedení, příšerný zvuk originálního audia, nemastné jízdní vlastnosti.
Přesednutí do 3. generace dá ihned tušit, že soudruzi z Bolky moc dobře vědí, co bylo na dvojce špatně a zapracovali. Auto působí dospěleji, materiály lepší, zpracování lepší, sedačky lepší... Jezdil jsem s motorizací 1.2 TSI 81 kW a funguje to takhle... šlápnu plyn, nic se neděje,v určitých otáčká nastupuje mohutný turboefekt, který na chvíli tlačí auto vpřed jak zběsilou svini a po chvíli polevuje. Když se s tím naučíš fungovat, nechá se s tím autem jezdit celkem svižně. Moje spotřeba se pohybovala někde okolo 6l/100 km naprosto běžným tempem.
Ano, jízdně je Mini, Alfa, BMW, Ford, Honda, Renault, Fiat... někde jinde, ale zas takovej odpad ta trojka neni. Vůči svým konkurentům z německých a korejských stájí dost srovnatelná...

reagovat
Boris
19. července 2019, 09:01
0

Máš pravdu, že je v mým článcích hodně přehnaného. Však v nich musíš hledat nadsázku a subjektivní pocit člověka, pro kterého je ten správný motor s 8 válci. Nesnažím se dělat fundované recenze a objektivní hodnocení, na to jsou tu jiní. Díky tomu že dělám celý život s auty, tak jsem toho hodně řídil i v různých motorizacích a srovnání mám velké. Ovšem za odborníka se nepovažuji, pro mě jsou auta zábavou a doufám, že to tak vždy bude. A jak bylo řečeno výš v komentářích, my zde na autíčkáři nejsme uplně cílová skupina Škody Fabie 1.2 TSI. Proto takový článek. :-)

sheogh
22. července 2019, 11:23
0

Me te 1.2TSI prisla kupodivu celkem ziva, co se provozu ve meste tyce. Mimo mesto ale bych s tim radsi moc nejezdil. Plnej souhlas, ze to auto je strasne hnusny, ale jak pises, je to subjektivni vec... Bud rad, ze v tom nebyl 1.4TDi :-)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. července 2019, 13:09
0

Takový auto jsem si vždycky přál. Ale Pán bůh nakonec rozhodnul jinak. :-D

reagovat
beastar
22. července 2019, 13:37
0

Ale tak vždyť sem ti říkal že si udělal dobře jak si počkal. A koupil až tu třetí generaci!

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. července 2019, 22:04
0

Já to ani nečetl. Jen jsem si rejpnul. :-)

Vencos
22. července 2019, 13:55
0

Jako hodnotit vojetou Fabii očima prvoplanovyho despektora odkojenyho falešný přísaze na americkou vlajku, jde fakt blbě. Ja sam si na to vzpomínám z mládí. Taky se mi úplně ve všem co neni obří a děsně pohodlný a americký, jezdilo blbě. Je to jenom NEZVYK, vlastně nic víc. Jako dotykovej mobil, kterymu se zuby nehty bráníš a nakonec si ho oblíbíš. Jalo vietnamský večerky, který tu nebyly a dneska si tam o půlnoci s radostí kuouješ cíga, když maj všude zavříno.

Já s dvojkovou fábií docela dost najezdil a spousta věcí mi na tom - i jako miloblvníkovi americkejch aut - vyhovovalo. Autobusovej posez je mi mnihem milejší, než závodnický ležení a líp z toho vidiš v uzkejch uličkách Prahy. Místa pro 4 v tom bylo dost a jelkiož to byl kombik, veslo se do kufru i par kufrů, i když je to furt malý. Ani to nebylo něják zvlášť drncavý a nepohodlný. Cadillac to nejni, ale nesralo mě to a dalo se s tim jet docela pilu.

ZÁSADNÍ ROZDIL BYL V TOM, ZE TO BYLO TDI. To je nebe a dudy s čimkoliv jinym od VW. Slušně to jede a žere to hovno... Dvakrat na tom chcíplo turbo a furt se na tom něco jebalo, ale nebylo to mohe, tak nezájem. Ani po osmi hodin@ch ga volantem jsem z toho nebyl něják zničenej.

Takže za mě je dvojka docela dobrej služebák/dopravní prostředek/věc. Jen to nesmí bejt v tsičku. Touhy to ve mě nevzbudilo, ale nenávist taky ne. Nesralo mě to. Nekouoil bych si to.

Nic to nemění na tom, že ve wanabee tuning paketu se slabym benzínem je to píčovina. Fabia Montecarlo JE sračka. A htpčko. S dýzlem bych to označil za dobrej vůz.

reagovat
Testeuros
22. července 2019, 18:15
0

Měl jsem možnost jezdit s první i druhou Fabií a řeknu to zcela upřímně - do města to pro nenáročné lidi stačí. Ale já bych radši (znovu) tyhle peníze utratil za svou zelenou schizofrenii na čtyřech kolech a něco málo bych dal do úprav či oprav. A to je královna nedotáčivosti s ingotem daleko před přední nápravou. :D

reagovat
Csaba
22. července 2019, 19:36
0

Když jsem ještě chodil do práce, měl jsem služební Fabii 2 HTP a dělat s ní PO-PÁ 400 i víc km každý den bylo za trest, obzvláště když více než polovina nájezdu probíhala na D1, na trase Brno - Humpolec. Můžu Tě, Borisi, více než 100% ujistit že když jsem po x letech v HTP dostal fungl novou F2 TSI, bylo to pro mě jako pět výher ve Sportce najednou a člověk se do práce najednou začal i těšit - konečně totiž mohl jet v něčem co bylo alespoň náznakem "konkurence (čti akcelerace) schopné" a mohlo to vjet i do levého pruhu dálnice aniž by to zavánělo obecným ohrožením. :-)
Samozřejmě, jezdíš -li x let velkoobjemovými osmiválci (a to je to úplně nejlepší čím jezdit lze, bezesporu) a pak musíš jet Fábií (v podstatě jakoukoli), je jasné že je to pro tebe utrpení a řehole.
Pokud ale jeden den jedeš Fábií která má 108Nm a druhý naprosto totožně vypadajícím autem ale se 175 Nm je to rozdíl přímo kosmický a to auto Ti přijde jako naprostý trhač asfaltu a každému na potkání říkáš že to "jede jako prase" :-)

Jinak, pochopitelně, je to nevzhledné a tuctové přibližovadlo pro masy nižších příjmových kategorií a služební herka pro ty na nejnižších stupních fir. hierarchií, takže to tak i vypadá a jede. Edice M. C. mi přijde na poměry AZNP poměrně povedená, ale jako každá škodovka i poměrně předražená. Vždy jsem tvrdil že jakákoli herka z Boleslavi stojí min. o 100 000 Kč víc než by měla :) a u M. C. tomu nebylo jinak.
Nevím jestli si tyhle verze ponechali cenový rozdíl i teď, jako ojetiny, ale pro fandu značky by to vzhledem k počtu vyr. kusů možná mohlo mít smysl - pro kohokoli jiného asi ne :)

reagovat
Kuře
23. července 2019, 00:04
0

Tak jo, nechtěl sem, ale já to tedy napíšu. Přijde mi to, jako umělé a zbytečné prvoplánové kydání hnoje na škodovku...

reagovat
beastar
23. července 2019, 02:51
0

No viď jako kdyby v týhle třídě někdo vyráběl něco výrazně lepšího :D Ono na tom ale zase na druhou stranu najít něco vyloženě AwEsome taky je nadlidskej ukol. Já nevim kolik to dneska stojí osmdesát papírů, nebo co... Já bych si to klidně koupil kdybych potřeboval auto do města a jezdil s tim do fabriky a jednou za rok s familien do talošky, nebo kroejšije. 50 to jede v pohodě a 130 určitě taky. 4 dospělý to uveze.... Emoce kolem toho zbytečný.

Bavoraczech
23. července 2019, 11:33
0

ty bysis to dvojkovou fobii nekoupil. Přesednout z Maserati nebo čehokoliv z vyšší třídy do Fabie je za trest. Ten hnusně plastovej interiér s falešnými prolisy na reproduktory které tam v žádné výbavě nikdy nebyly (o zvuku nemluvím, ten je horší jak ve Favoritu)... Je až s podivem o kolik lepší interiér (a jízdní vlastnosti) má třeba v té třídě KIA nebo FORD.
Trojková fobie není tak špatná, ale ta dvojková byla...

beastar
23. července 2019, 12:11
0

Jako oba víme, že když už nevíš o čem napsat hate test, blog škodovky vždy pomůže. Čtenost zaručena, hněv lidu taky. Tím netvrdím že je to super auto ani náhodou. Jen věřím, že když to koupíš ve slušný výbavě jako mula je to ok. To že většina kupců byly socky a firmy bohužel znamená že ojetina je to soc.edizione a ex firemní junk. Z čehokoliv z vyšší třídy do nižší je průser tj fakt.

Teď sem to zažil nedavno. První co mě sralo....startování klíčem. Nemožnost řadit pod volantem, sedačka bez chlazeni, rádio bez wufru i ekvalizeru a jen 6 repro, latkovy sedadla.... A to sem přesedl jen na chvily do staršího Porsche. Tak ta fabie nevim nevim::-D

Bavoraczech
23. července 2019, 12:21
1

A já už si říkal, že na Fabii nějaká hustá výbava :D....

beastar
23. července 2019, 13:32
0

:D tak tahle reakce mě dostala. Fakt je ten, že sem si to teď přečetl a ono to fakt až dokonce vypadá jakože píšu o Fabii.

AC
ACE
24. července 2019, 11:23
2

Jízda za 9??? To znamená že je řidič totální dřevo a auto za to prostě nemůže.

reagovat
Boris
26. července 2019, 09:52
0

Přečti si tu větu, kde bylo toto zmíňěno ještě jednou. Pokud z toho auta chceš vymáčknout adekvátní dynamiku a šlápneš na to, auto prostě žere jako prokopnuté. Ta velikost "motůrku" je prostě znát a přeplňováním to nedožene. Kopanec když zabere turbo tam je, ale kromě řvaní se zas tak moc neděje. Vlastně děje, spotřeba letí vzhůru.

Ny
Nyte
26. července 2019, 00:29
0

Fabia to má na autíčkáři těžké a tento článek není výjimkou. Sorry, ale popis jízdy s 1.2 TSI, který patřil k tomu nejlepšímu z nabídky F2, už musím brát s hodně velkou rezervou a úsměvem na tváři jako dojmy člověka, který evidentně srovnává s přeplňovaným šestiválcem o dvě třídy výše. :-) Mám F2 HTP doma už v podstatě desátým rokem a říkejte si co chcete, jezdí se mi s ní dobře.

Co se týče MC jako takového, musím nesouhlasit. Pokud někde Monte Carlo dávalo smysl, tak právě na F2 a možná Rapidu SB. Design úplně jinde, než u základních verzí, a taky se jich tehdy vyrojilo hodně, ne že ne.

reagovat
Boris
26. července 2019, 09:49
0

Nešlo primárně o to házet špínu na Fabii. Jedná se o subjektivná dojem z vozu a ano, má hlava má tendence srovnávat se silnějším motorem. Spousta věcí je brána s nadsázkou a šlo spíš o to se zasmát. Ovšem co se týká jízdy, stojím si za tím. V malých autech pomalu končí doba, kdy si bylo možné objednat motor. A TSI není prostě povedený motor. Když pominu spolehlivost, která je tragická, jízdní projev prostě nedosahuje toho, co umí konkurence. Namátkově třeba Alfa Romeo Mito s 1.4 nebo Ford Fiesta 1.6. Schválně nesrovnávám s prémiovkama, které jsou ještě trochu někde jinde. Fabia je slušně vyrobená, přece jen Německá kvalita je vidět, ale k čemu to je, když to má tenhle motor? Pravdou je a bylo to v komentářích několikrát zmíňeno, že na ježdění po městě a pro běžného uživatele, který tam nehledá žádné emoce je auto vcelku slušnou volbou. Co se týká designu, je to opět subjektivní. Fabia 2 se prostě díky vysoké stavbě karoserie nepovedla a nějaký paket Monte Carlo to prostě nezmění.

Ny
Nyte
29. července 2019, 20:54
0

No jestli máš na mysli oturbené 1.4 a 1.6 ve sportovních verzích, to je trochu jiná liga než 77kW nebo dokonce 63kW TSI ve Fabii. Ale jako hádat se nebudu, 1.2 TSI jsem nejel, jen si myslím, že vnímání výkonu dovede být subjektivní. Když jsem sednul z 200kW kompaktu do 130kW nafty se stylovým optipaketem, taky jsem byl v šoku z té lenosti.