načítám data...

Škatulata hejbejte se...

14. května 2017, 12:17 43 komentářů Boris

...aneb jak je to vlastně opravdu s dovozem aut nejen přes velkou louži.

zobrazit celou galeriiBoris Boris: Škatulata hejbejte se...

Na základě množících se dotazů od mých kamarádů, kteří vědí o mém dvojím životě zde a v USA i od zákazníků, kteří si u nás nechávají renovovat veterány či opravovat auta, jsem se rozhodl vše shrnout v jednom článku zde na Autíčkáři. Třeba to bude k užitku i někomu, kdo o něčem takovém někdy uvažoval a nakonec třeba jen kvůli strachu samotnou realizaci odložil. Určitě zde nechci házet moudra protřelého překupníka aut, tím snad nikdy nebudu, ale už jsem pár plechových miláčků do naší malebné země dovezl a úspěšně přihlásil, takže se bude jednat spíš o mé postřehy a doporučení. 

Začneme rovnou tím pro mnohé nejzajímavějším a to je dovoz auta z USA. První dotaz téměř každého bez rozdílu zní: Vyplatí se to vůbec? Já říkám, že ve většině případů ano, ale musíte u toho samozřejmě trochu přemýšlet a pokud chcete opravdu výhodný kup, nesmíte být líní si spoustu věcí vyřídit sami. Hned z kraje říkám, že se nebudeme bavit o společnostech, které Vám takový nákup včetně dovozu zprostředkují. Tam se o velké úspoře bavit nedá a tato služba pak dělá většinou z nákupu nevýhodnou záležitost. Dám Vám návod na to, jak to udělat zábavně, výhodně a dobrodružně. Tak jak to dělá Boris. :-D 

Řekněme, že máte vybraný svůj vysněný model a pohromadě peníze na jeho nákup, které zahrnují i prostředky na dovoz. Sednete si tedy k počítači a začnete hledat……..letenky. :-D Ano, nepomátl jsem se. Pojedeme si to koupit pěkně osobně. Na hledání adeptů přes internet také zapomeňte. Zbytečná ztráta času. I s výletem do Ameriky nás to vyjde levněji, než přes spediční společnost či dovozce. Přidanou hodnotou budiž dobrodružství, které od počítače nezažijete. Letenky kupte nejlépe na Floridu, klidně co nejlevnější. Bez příplatků za zavazadla apod. S sebou malý příruční kufr na pár svršků a kartáček na zuby, který se vejde do skříňky v letadle. Nebudeme přece odbavovat na pár dní velký kufr a čekat na něj následně po příletu na letišti. Po příletu si pronajmeme levné auto v půjčovně (klidně nějaký Hnujdaj v automatu, ty nejlevnější jsou tam stejně větší než naše modla Octavia) a vydáme se hledat. Spoustu zajímavých aut a hlavně veteránů jsem pořídil tak, že jsem s autem objížděl předměstí a menší města, kde jsem hledal před domem nebo na garáži cedulku “Car for sale”. Někdy se Vám stane, že auto stojí přímo před domem a cedule jsou připevněné na něm. Neřekli byste, jaké skvosty jsem takto zakoupil třeba od starších lidí, kteří internet nepoužívají a své auto vždy prodají tímto způsobem. Další varianta, kterou používám velmi často je nákup od dealerů. Opět doporučuji nebýt líný a objet jich víc. Spálený benzín i peníze za pronájem auta i motelu na přespání se Vám mnohokrát vrátí. Je to asi jako u nás. V každém dealerství Vám dají nějakou nabídku, kterou vezmete k tomu dalšímu atd. Protože chceme ušetřit, vybíráme z aut vracených z ukončených leasingů. Mají většinou málo najeto, jsou skoro nová a cenově opravdu zajímavá. Výhodou je, že už byla v provozu a tudíž přihlášená a mají registrační značku. To přesně potřebujeme. 

Samostatný odstavec si zaslouží platba za vozidlo. Pokud v USA nežijete, je lepší mít připravenou celou kupní cenu vozu. V Americe lidé v hotovosti auta skoro nekupují. Nová pořizují na operativní leasing a ojetá většinou na úvěr. K vyřízení úvěru nemusíte žít v USA ale je nutné, abyste tam měli budovaný tzv. Credit Score. Jak na to mohu zájemcům individuálně vysvětlit, případně dát do komentářů. S trochou snahy si i Vy můžete pořídit auto v USA na úvěr, není to nic složitého a výhodou je, že úrok je závislý přímo na výši Vašeho Credit Score. S vysokým dostanete takové podmínky, o kterých se lidem v Evropě ani nezdá. Pokud platíte celou cenu vozu, nejlepší je mít den či dva k dobru a zaplatit převodem. Vysokou částku v hotovosti si od Vás dealer určitě nevezme a navíc vézt letadlem jako cizinec více než 10 tisíc dolarů je na imigračním o pěkný průšvih. 

Auto máme zaplacené, pojištění Vám vyřídil dealer, dostanete technický průkaz a kupní smlouvu/fakturu a odjíždíte. Nyní jej musíme odvézt do přístavu a nalodit k převozu do Evropy. Já nakládám auta vždy na severu Floridy, v přístavu města Jacksonville (pokud máte čas, kousek odsud je středisko NASA, super program na celý den). :-) Zde máte dvě možnosti přepravy a my zvolíme tu levnější, protože máme značky a jedeme po vlastní ose. Přeprava ve velkém nákladním prostoru lodi určeném pro přepravu vozidel je mnohem levnější (já platím za auto 1 850 dolarů), než převoz v kontejneru (počítejte 4 500 – 5 000 dolarů). Kontejner má tu výhodu, že auto nemusí mít značky a navíc do něj můžete v případě veteránů přihodit i nějaké náhradní díly. Kontejner většinou pojme dvě vozidla, takže to dělám tak, že jedno koupím na kšeft a druhé pro sebe. To první mi zaplatí celou přepravu a cestu a to je ideální. My tedy naložili auto do nákladního prostoru a můžeme jet zpět na letiště. Cesta auta přes oceán trvá cca 6 dní. Vy ovšem budete nakládat třeba 5 dní před odjezdem lodi a po příjezdu někdy trvá i týden, než vyvezou z lodi Vaše auto. Já to dělám tak, že si pobyt v USA prodloužím (ideální příležitost pro Vás poznat trochu z kultury této země) a letím pak rovnou do Německého Hamburgu, kam loď připluje. Do auta v přístavu skočím a jedu po vlastní ose do Čech na Amerických číslech. Dobré je si už při koupi v USA udělat rozšířené pojištění na celý svět, abyste v Evropě nemuseli před odjezdem z přístavu dělat to naše, ale není to samozřejmě problém. 

U nás auto proclíte na základě kupní ceny ve smlouvě/faktuře a uděláte typovou STK a výjimky do technického průkazu (hlavně cejchování tachometru v kilometrech, oranžové pozičky, pásy, zatmavení bočních skel, rozměry kol, červená zadní směrová světla apod.). Pak klasicky naše pojištění a přihlášení. Americkou SPZ nemusíte většinou vracet, jen přes email zrušíte americké pojištění na základě čestného prohlášení o prodeji. Přihlášené auto u nás pak samozřejmě můžete zpětně financovat různými způsoby, to už není problém. 

Takto nakupuje auta v USA Boris. :-D Stačí Vám komunikativní znalost angličtiny a odvaha to zkusit. Složité to není a věřte mi, že minimálně na té americké straně se Vám budou snažit vyjít maximálně vstříc, aby se Vám nákup povedl. O naší legislativě a kolečku přihlášení dovezených aut radši mluvit nebudu, byl bych sprostý. Kdo by ale chtěl, jsem i s tímto schopen poradit, případně při problémech i pomoci. Chtěl jsem Vám v tomto článku napsat i o dovozu ze země nám bližší, ale když se podívám na ty tučné odstavce, udělám z toho na Autíčkáři populární seriál. :-D Nakonec snad jen dodám, že někdo může mít s jazykem či odvahou pro něco takového problém. Nabízím tedy registrovaným uživatelům tohoto webu pomoc. Rád s nákupem v USA i naloděním fyzicky pomohu. Vyřídím s Vámi veškeré dokumenty i případné přihlášení u nás. Přídavkem nabídnu ještě pár vychytávek navíc, které jsem v textu nezmínil a to prosím vše zdarma. Tolik mám tento web rád. :-D Podrobnosti v osobních zprávách nebo v komentářích. Věřím, že byste si tento způsob nákupu užili tak jako já. 

A teď diskutujte. Které auto byste si v Americe pořídili? Měli byste na něco takového odvahu? :-)

 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Franz Kafka
14. května 2017, 16:56
0

Takhle nějak to dělám taky, ale v rámci Evropy. Není nad to objet to všechno pěkně osobně a dohadovat si podmínky prodeje na místě. Potud paráda vlastně je to stejné jen to řešíš o trochu dále ve světě. Nicméně mám pocit, že zrovna Češi potřebují vízum. Takže řešit to bude asi na dlouhé lokte. Přihlašovat cokoliv v ČR není zase tak složité (snad právě kromě dovozu z USA:)) Návod je fajn jen si myslím, že takhle je to schopné vyřídit asi 5% zájemců ti ostatní zaplatí nesmysl Denkeru a podobným.

reagovat
Boris
14. května 2017, 18:00
0

Přesně jak říkáš. Osobně si vždy vyjednáš nejlepší podmínky a třeba v USA je téměř jisté, že Ti třeba dealer dá slevu. Tu si nakonec na Tvém autě vyhádá i dovozce, ale samozřejmě Ti o tom neřekne. Návod jsem dělal právě kvůli tomu, aby víc lidí dostalo odvahu to zkusit a ušetřit tak spoustu peněz, nebo si prostš díky tomu koupit svou vysněnou káru a spojit to třeba s nějakým road tripem po státech. Jinak Česká republika má s USA bezvízový styk. Musíš před odletem zažádat o ESTU online asi za 15 dolarů a můžeš tam být každý rok na toto povolení 3 měsíce. Po dvou letech tuším je třeba si povolení online obnovit, ale nejsem si jistý, zda je to třeba. Jsem už dlouho rezidentem, takže to neřeším. Přihlášení je složitější jen kvůli těm výjimkám, kterých je třeba u nových aut stále méně, protože se automobilky snaží je co nejvíce unifikovat pro všechny země.

Franz Kafka
14. května 2017, 21:18
0

No to jo nepřijde mi to nijak složité jen to pro spoustu lidí bude prostě namáhavé. Jinak to že osobně dohodneš slevu je vysoce pravděpodobné tomu rozumím. V Evropě se s tebou mnohdy on-line ani nebaví potom dojedeš a dostaneš 20% skoro zadarmo. Já vůbec právě nevím jak to chodí, když z ČR jedeš do USA. Nemám zkušenost tak to jak píšeš vypadá úplně v pohodě. V těch výjímkách jsou věci jako světla a tak podobně ne? To se dalo, ale nějak "papírově" obejít že?

Boris
14. května 2017, 21:50
0

Ano,máš pravdu, dá se to i obejít. Dokonce mnohem víc věcí ale to sem psát nebudu, abych k tomu nabádal lidi. Zase můžeš do výjimek dostat třeba i zatmavení skel. Koupil jsem si auto se zatmavenýma předníma oknama z výroby, žádná folie a tady mi to zapsali a jezdím s tím. Do auta není vůbec vidět. Pro jistotu vozím v autě kopii velkého TP, policie mě s tím často staví a zatím bez problému. Nikoho k tomu nechci nabádat, ale v Nevadě je holt celý rok vedro a mají to tam dovolené. :-D

Ku
KubullA
18. května 2018, 07:23
0

Ahoj, mel bych dotaz ohledne prihlaseni vozu zUSA. Mohl bys mi prosim poslat tel.cislo?

mtucek
14. května 2017, 17:23
0

Není na dovoz aut z USA/ země mimo EU/ podmínka stáří auta 8 let pro přihlášení na bílé značky?
Mám starou 911 1986, kterou už dávám rok dohromady, zatím ji mám na veteránskych číslech a přemýšlím o bílých značkách.

reagovat
Boris
14. května 2017, 18:04
0

Ta podmínka určitě není pokud to auto má technický průkaz. Pokud ho nemá, musíš počkat leda na veteránskou testaci a stáří 30 let. Jestli k autu veteránské značky máš, tak bych neřešil. S rozšířeným pojištěním můžeš s veteránem po celé EU a dál s ním asi ani nepojedeš. :-) Nevím jak to má třeba Švýcarsko, kdyby jsi tam přijel na veteránské značky. Zkusím to zjistit až tam půjdu pro značky na magistrát a napíšu to pak pod pokračování tohoto seriálu.

mtucek
14. května 2017, 19:47
0

Díky moc, k autu mám originální US techničák.

krab
14. května 2017, 21:21
1

Díky za blog Borisi. Připomíná mi to naše dobrodružství při nákupech aut v Anglii. Už jsem taky v rámci svého postižení auty přivezl několik veteránů z Anglie. Nikdy ne "na kšeft", ale pro sebe , případně pro tátu. Úplně jsi mne inspiroval, abych nějaké ty příběhy taky zdokumentoval do krabova blogu na autíčkáři :)

Jak říkáš, není nad to, když koupíš svoje auto sám, zaletíš tam, vybereš, dáš si s majitelem čaj a sušenky a dohodnete se. A odvezeš si ho hrdě domů, ideálně po ose.

Musím říct, že kdyby někdo zoufale chtěl pořídit v Anglii veterána nebo Youngtimera a je to Autíčkář, fakt se rád klidně nabídnu jako poradce zdarma, odměnou budiž možnost být součástí plánu a dovozu. Moc rád bych přivezl nějaký Jaguar XJ-S. Problém je, že není už kam bych ho dal a kdy s ním jezdil. Ale jestli vy Autíčkáři takové auto chcete a báli jste si ho z Anglie dovézt, rád budu součástí plánu a spiknutí proti vašim manželkám. :) Mě už by další auto neprošlo... Ale ani nemám vážně kam ho dát..

reagovat
Boris
14. května 2017, 21:56
0

Tak to určitě do Krabova blogu zařaď. Takové příběhy jsou nejlepší a z Anglie jsem nikdy nic nevezl, takže se rád poučím. Já už dlouho koukám po tom XK8, ale asi bych ho chtěl s řízením na levé straně, jsem tak prostě zvyklý. XJS s dvanáctiválcem by bylo také super, ale brzy bych narazil na stejný problém s uskladněním jako Ty a kdo by s tím nakonec jezdil. Stačí kolik mi projde za rok pod rukama renovací a oprav. Jinak jsem rád, že nabízíš Autíčkářům stejnou pomoc. Kdyby byla někdy nákupní nálada více lidí, můžeme udělat road trip, klidně i po Evropě. :-)

krab
14. května 2017, 22:20
0

Zařadim :) Ono já ti řeknu, že témat o čem psát je docela hodně. S časem je to jak kdy a taky aby se to povedlo nějak solidně sestavit. Škoda, že ne od všech těch příběhů mám fotky, zkrátka tehdy mě nenapadlo, že bych mohl dělat nějaký blog o autech :)

Jeden už jsem sepsal někdy v zimě. O autě co mi sloužilo v Arizoně na Work and Travel někdy v roce 2005 nebo 6 : https://www.autickar.cz/blog/clanek/krabuv-americky-sen/69/

Jinak XK8 je zajímavý nápad. Chápu, že v pravostranný verzi je to nešikovné tady u nás. V tomhle případě by asi stačilo sledovat v Německu. Vyjímečně by se dalo koupit i u nás a nebo vyjednat nějaký podmínky za ten stříbrný co jsem se v něm svezl. Je bez koroze, ale je na něm trocha mechanické práce. Nemá ale takovou tu "poetickou" historii jak bych chtěl aby mělo. Jezdilo v Itálii , no zkrátka muselo by se vidět víc podobných, porovnat ceny, podívat na to kolik peněz co spolyká, racionálně se zamyslet a pak něco vybrat. Ale jdou docela nahoru v poslední době obecně.

Franz Kafka
14. května 2017, 22:22
0

Z Anglie jsem nikdy nic nevezl. Má to háček nemám je rád, i když auta tam jsou k sehnání kolikrát parádní a za málo. Jenže nedovedu si představit tady jezdit s rhd. Každý kdo to má říká v klidu, ale já jim moc nevěřím. Borisův návod ma nákup v usa je fajn. Já už, ale dnes na nějaké 12 hodinové lety nemám chuť. Raději bych někomu zaplatil ať to zařídí:) Každopádně vaše nadšení vám závidím. Mě už to dost deptalo i v kombinaci D&CH+A. A to šlo jen o ježdění autem vlastně na kousku země.

Dříve jsem přemýšlel o m3 e36 z Gb. To už ale dnes nebude pravda a ceny budou jinde a aut málo. Takový Dodge Ram z US to bych, ale asi nepohrdnul. Bohužel.. Teď to není aktuální. Boris jaká auta renovujete? Jen US?

Boris
15. května 2017, 08:27
0

Renovujeme všechno. Máme pěknou dílnu i s lakovnou a karosárnou. Pro kolegu je to obživa, takže u toho je i normální servis. Ale máme několik hal plných veteránů. Něco jsou projekty naše, něco zákazníků. Já se zaměřuji na US cars, ale děláme i škodovky, Jaguáry, Tatry apod. Teď kompletujeme sbírku japonských sporťáků, to bude hodně zajímavé. Celá půjde následně do aukce.

vp
vpcz
15. května 2017, 18:49
0

Jestli tomu dobře rozumím, tak nic nebrání jezdit v cz na us značkách. To by s sebou neslo řadu výhod, ale z nějakého důvodu to neděláte. Smím se zeptat proč?

reagovat
Boris
15. května 2017, 20:21
0

Problém to není. I Američan přece může jet do Evropy na dovolenou svým autem, když absolvuje cestu s autem přes oceán. Rozdíl je v pojištění a jinýma náležitostma. Ovšem nic závažného tomu nebrání. Cadillaca mám také na Amerických značkách a to je auto z roku 1973. Ovšem plánuji mu pořídit zelená čísla než půjde k jinému českmu majiteli.

Franz Kafka
15. května 2017, 21:27
0

Stejně tak můžeš využívat Holandské, nebo Švýcarské spz pokud je auto v tom kterém státě stále legálně v registru. A vše sedí s údaji v TP. Vzhledem k tomu, že tady isssss Boris.. Je rezident v usá nic mu nebrání v tom mít to na spz us. Teoreticky je asi možná tahle varianta kdo to tak chce. Us spz jsou originální třeba sun state right?

Ko
Kouzelník
16. května 2017, 13:31
0

Výhodou může být pouze zadní RZ ... napadá mě to u městských kamer ...

vp
vpcz
16. května 2017, 19:08
0

Ty výhody, které jsem měl na mysli, byly: nemusím zapisovat vyjímky, přihlašovat a celé to byrokratické kolečko. Dále mi odpadne STK obrok a povinná výbava dle místa registrace (což je ale maličkost). A zejména (a tady můžu být vedle jak ta jedle) si myslím, že mi do státu nebudou posílat liebesbriefy z různých Kotěhůlek, že jsem si dovolil spáchat nějaký sprdel. No, a pokud přesto pošlou, tak jim snadno nakašlu.

Vikis
16. května 2017, 13:33
0

Tak ti teda pěkně děkuju :D Jak je to třeba v tom lodnim prostoru, že to auto někdo poškodí? Jak se to pak řeší? Docela mě láká se zajet do USA podívat, ale českej uřád mi to všechno docela znechucuje...

reagovat
Franz Kafka
16. května 2017, 15:13
0

No tak prvně by se to řešilo z povinné pojistky přepravce, nebo dopravce. Potom je též možné auto připojištění pro jednorázovou přepravu. Jinými slovy řeší se to stejně jako když to někdo zapálí přes noc na parkovišti.

Z úřadu si nic nedělej. Jsou tady lidi co ti za mírný poplatek vše zařídí. Nakonec když to nejde, tak to stejně jde, ale o tom asi jinde. Viz. komentáře nahoře. Taky nemám rád dohady a fronty. Tatíček Masaryk si ale poradí docela snadno.

Franz Kafka
16. května 2017, 15:19
1

V kontejneru je pravděpodobnost poškození nízká pokud nakládka proběhne v pohodě a loď se nepotopí. V lodnim prostoru se za plavby nic neděje a nikdo si tam nechodí po střechách aut ani lodní kocour Tom. Běžné je přepravovat takhle věci a auta za miliony dolarů. Vše je tomu uzpůsobeno. Možná je to bezpečnější, než si to dát po Evropě na kamion. Ale ani tak se mi nikdy nic nestalo vždy vše dojelo ok. To spíš budeš rozbitý ty z těch přeletů a časového posunu tak to chce dobrou závěť a úrazovou pojistku:)

Goldies
16. května 2017, 23:13
0

Takovyhle blogy nesmim cist :-D ja bych si toho privezl mrte:
RAM 2500 (ale i klidne 1500 s kings cab)
F250 (opet bych nepohrdl F150)
Nebo i ta blba Escalade je fantazie :-)
Na blbnuti peknyho stanga 68 (ale tam me hrozne odrazuje interier)

reagovat
Franz Kafka
17. května 2017, 05:18
0

No tak kromě poníka mi mluvíš vyloženě z duše. Ty berany klidně dva určitě by se hodily. Jenže jsem takový bojacný, že jsem to takhle nikdy neudělal i když nabídky byly. A tak drtíme Japonce a Evropské karikatury na terénní a pracovní auta:)

Ji
Jiri Krch
07. listopadu 2017, 15:21
0

Dobrý den, koupil jsem aktuálně v Anglii veteran Triumph TR3A 1959, soukromý obchod se soukromým majitelem. Ten to dovezl před dvěma roky z USA původně pro sebe, ale postupně zjistil, že se tomu nemůže věnovat a prodává dál. Budu od něj mít původní dovozní papíry z USA a deklaraci HM úřadu, že zaplatil clo a daně, dále pak naší vzájemnou smlouvu o koupi. Z USA je to left hand drive. Jsou třeba nějaké další doklady k přihlášení na veteránské značky, mohu někde uvíznout?

Nezávisle na tom, jaké všechny dokumenty potřebuji v Čechách k dovozu veterána z USA k proclení, dani a přihlášení na veteránské značky?

Díky moc a zdravím,
JKR

reagovat
Ru
Ruda
04. května 2018, 12:34
0

Ahoj Borisi, Chtěl bych tě požádat o pomoc. Chci si dovezt vozidlo z Floridy. Jedna se o Cadillac XTS r.v. 2013 Auto vlastním již druhým rokem a žiju na floridě ale za měsíc se stěhuji zpět do Čech. Předpokládám že tím pádem odpadá clo ale DPH budu muset asi uhradit? Taky se chci zeptat jestli bys byl ochoten mi pomoct s homologaci v čr a poradit jak najlevněji vozidlo přepravit do čr. Samozřejmě jsem ochoten ti za tu pomoc zaplatit ale určitě nechci záležitost řešit s dovozcem který si účtuje nesmysli. Předem moc děkuji za odpověď třeba i na mail: [email protected]

reagovat
Ro
Roman
17. května 2018, 23:35
0

Ahoj, mam dotaz ke stáří vozu. Je duležitý i datum, nebo jen rok výroby? Mám možnost Ram v hemi za krásnou cenu, rok to pojezdit za louží a v LA to dát na loď. Jen je to rok 2011..

reagovat
XP
XPajas
17. července 2018, 17:03
0

Potřebuju míst pobyt na území USA, aby mi nechali registrační značku ?

reagovat
ko
koudy
21. září 2018, 13:07
0

Ahoj pořídil jsem si v Německu Hummera H3 3,5 byl na číslech mám tedy Německý tech. průkaz ale auto má pouze USA štítek,na technické mi řekli že musí žádat o výjimky a že to bude stát okolo 15000 kč , máš s tím nějaké zkušenosti díky Jarda.

reagovat
ko
koudy
12. října 2018, 13:02
0

Ahoj koupil jsem Hummera H3 který jezdil v Německu - teď po mě na STK chtějí doplnění některých údajú nebo si je seženou sami za cca. 10000,-kč a dále potvrzení výjimek za cca. 4000,-kč.Nemáš s tím nějakou zkušenost ?.Kde bych mohl ztotožnit auto ?.
Díky za odpověď.

reagovat
Ji
Jiri Rames
29. ledna 2019, 18:21
0

BORISI potřebuji soukromne přes email můj email [email protected] jestli máš dílnu ke konci léta budu v USA kupovat chevrolet suburban 8.1 2500 LS rok 2004 s tím že jestli máš dílnu chci výměnu motoru tzn starej pryč a dáme big block 572 stroker, lift na 65 cm pevnostní nárazníky zadek předek navijáky hydraulický zadek předek a pak to prevezu do Evropy napiš dik

reagovat
Da
David Šindelář
11. března 2019, 10:52
0

Ahojte, měl bych takový dotaz. Mám rodinu v Kanadě a zajímalo by mě, jestli je možné dotáhnout sem Dodge Ram 1500 a nechat ho přihlášené na strejdu v Kanadě a jezdit s ním tady na cizích značkách? Jaké jsou plusy a mínusy tohoto řešení? Jedná se mi o to, že bych ušetřil za poplatky jako CLO, DPH apod... Nebo případně to udělat tak, že by mi auto strejda jakože daroval nebo prodal za směšnou částku abych odvedl minimum DPH a CLO. Díky

reagovat
Jimi
11. března 2019, 12:18
0

Řeším to taky, mám podobnou příležitost, akorát z Floridy... Jezdit se tady s tím samozřejmě může, doporučuje se mít i český pojištění na VIN jako provozovatel pro případnou událost. Akorát se musí sebou vozit všechny papíry kvůli případné kontrole na silnici a pořád to dokola vysvětlovat, že např. není přední spz... ideálně to mít zapsané na sebe/rodinu už tam. Otázka je, co po půlroku provozu tady, jak dokázat, že si aspoň na oko opustil EU... teoreticky by se to mělo tady přihlásit... ale nenašel jsem na to nikde uspokojivou odpověď...

Pe
Petr Knotas
15. března 2019, 01:19
0

Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli máte zkušenost s nákupem poškozeného auta v USA přes Copart. Jestli ano, mohl by jste mi osvětlit jak to vlastně funguje ? Jsou to aukce bouraných aut, ale nějak mi uniká přesný systém. Opravdu vám budu hodně vděčný za vaš názor a informace. Předem moc děkuji. Knoťas

reagovat
Ja
Jarda Kalus
24. března 2019, 06:49
0

Velmi zajimavy clanek diky za nej ja bych rad dovezl Hondu oddysey asi tak rok 2014 a zajima mne jak nejvic muze byt auto stare k dovozu a protoze ziju v usa a tohle auto bych rad mel v cechach na jizdu po evrope tak mne zajima jestli budu muset platit clo dik za pripadnou odpoved budu rad protoze jjnak se o tento temat moc nezajimam

reagovat
Jimi
24. března 2019, 11:25
0

Pokud to je napsané v USA na Vás, tak je zbytečné vůbec to v ČR přihlašovat. Zbytečné komplikace, clo, DPH, výjimky na DEKŘE. Dá se to používat jako turista na cestě po Evropě. Jinak přihlášení stáří max. do 8let nebo na veteránské značky od stáří 30let. Ještě existuje možnost si dovézt si auto při přestěhování z USA, podmínky jsem zatím nenašel...

MI
MILENA
02. dubna 2019, 15:00
-1


Nikdy jsem si nepomyslel, že bych byl HIV negativním po tom, co jsem byl diagnostikován v roce 2014, zkusil jsem všechno možné v životě od jednoho lékaře k jinému, jedné nemocnici k druhé, sérii testů, různých druhů léků, už jsem ztratil naději, dokud se nestretnu Velké Dr.Ilekhojie online výpovědi, specialista na bylinné léky z Afriky, kontaktoval jsem ho ([email protected]) a on připravil pro mě HIV bylinné léky, které jsem užíval 14 dní a teď jsem úplně vyléčený. Chci použít toto médium, abych mu vyjádřil svou vděčnost za to, že mi zachránil život a vyléčil mě z HIV, za to, že jsem odstranil všechny své bolesti a zármutky, jsem opravdu vděčný a jsem tak šťastný, že jsem nyní HIV negativní. Budu i nadále říkat dobrou zprávu o vašich skvělých prací všem, pokud máte HIV nebo jiné onemocnění, kontaktujte ho, email: [email protected], mobilní telefon: +2348147400259

reagovat
Ja
Jan Škoda
16. dubna 2019, 10:29
0

Mám prosbu, s kamarádem jsem napůl kopil VW CC rok 2010, auto je bourané na předek, kapota, maska blatníky, chadičová stěna, oba přední airbagy, je pojízdné. Celkem hezky bourané a lehce opravitelné. Už teď nás to vše stálo cca 150 000, k autu jsem dostal dokumenta CERTIFICATE od SALVAGE for a vehicle - registration not to be issued. Ještě než jsme se pustili do opravy šel jsem raději na úřad ověřit, zda to vůbec lze přihlásit. No a světe div se, že prý v žádném případě. Prosím o radu jak z toho ven, rady prodat na ND prosím nepsat už teď jsem z toho dost v prdeli....díky

reagovat
Mi
Michal Dozbaba
02. května 2019, 03:45
0

Ahoj Borisi, díky moc za článek. Jsem nyní 2 měsíce v Georgii (Buford) pracovně a mám v hlavě také pro sebe dovoz auta. Corvetta C06 přesněji. Něco jsem si už našel a nyní počítám jak moc se to vyplatí. Koupě vozu, dovoz do Jacksonville, atd... není problém. Řeším přepis, ušetření na CLU a daních - mít tu auto napsané na sebe půl roku a až pak jej převézt?...(mám tu známého, američana ), pak převoz z Hamburku do Česka bez homologace taky jde? Nebo když by mě zastavili policajti tak by byl problém?...a další a další věci...pokud jsi v USA, bylo by možné si třeba na 10minut zavolat? Moc děkuju za pomoc...

reagovat
Sm
Smolík
03. května 2019, 15:38
0

Ahoj lidi, sice Borise neznám, ale jeho přístup je mi tak sympatický, že se přidám. A přidám se tak, že pomůžu komukoliv ze čtenářů Autíčkáře zajistit a dovézt auto z....... Japonska. Ano, z Japonska. A nic za to nechci. Mám tam kamarády Japonce. Už 13 let. Dá se tam objevit leccos zajímavého, evropského i amerického, levostranného i pravostranného, starého i mladého. Teď nemyslím gejši :-) Je-li tu někdo členem FB profilů Mitsubishi Lancer a Subaru, tak ví, že jsem tam už pomoc s výběrem, procesy, dovozem a proclením nabízel, když byla dvě místa v kontejneru volná. Než začnu vlastní blog, tak jen krátce, co se z Japanu vozí a má smysl. Dají se tam sehnat staré Ameriky v moc pěkném stavu, pěkná výkonná Subaru Sti i Mistubishi Lancer Evo (oboje pravostranné), osmdesátkové a devadesátkové Mercedesy a BMW (levostranné evropské verze), také italské krásky z osmdesátek a devadesátek. Občas se objeví nějaké to zajímavé Ferrari nebo Maserati. Znalec ocení pěkná AMG nebo BMW Alpiny, případně Lancie Integrale, včetně verze Evo. Pro naše drahé polovíčky se dá dovézt Abarth 500, třeba i v kabriu a s volantem na naší straně. Objevují se tam také pěkné Saaby a Volva. Na druhou stranu, doby, kdy auta v Japonsku byla výrazně, ale opravdu výrazně levnější, už je pryč. Ale při troše trpělivosti se dá lecjaké pěkné auto vydražit za rozumné peníze, v krásném stavu a se servisní historií. Začít hledat se dá třeba zde http://www.goo-net-exchange.com/ a mě zastihnete nejlépe na emailu [email protected]. Mějte se fajn. Smolík

reagovat
To
Tomas Novacek
20. května 2019, 11:20
0

Dobry den, jak je s to dovozem a prihlasenim auta se salvage title? Pripadne jak se da v USA zmenit na cisty, pripadne auto k oprave? Dekuji Tomas

reagovat
Mi
Michal009
24. června 2019, 15:10
0

Zdravím , kdyby měl někdo zájem o přihlášení vozidla z US jak mladšího tak staršího 8let tak mě můžete kontaktovat. Mám za sebou již desítky takových aut :) moje tel. číslo: 739222014

reagovat
Csaba
24. června 2019, 16:05
0

Hoď tu nabídku sem: http://www.usmotors.cz/ - klikni na "fórum" a vyber si vhodné vlákno :)
Případných zájemců o Tvé služby tam bude asi tak 12345,6789 x víc než tady :-)

Fr
František L.
07. července 2019, 14:34
0

Ahoj, chci se zeptat jestli se dovoz z USA auta konkrétně Dodge Challenger 6.4 HEMI r.v. 2015+ vyplatí nebo je lepší to koupit někde v Evropě jako třeba v Německu? Budu to brát na firmu abych se zbavil DPH. Děkuji

reagovat