načítám data...

První servis, první strasti i první radosti s Miatou

08. listopadu 2022, 23:27 32 komentářů Lukin

V tomto pokračovaní poznávání mé nové Miaty popisuji mé první krůčky a trochu se zamýšlím nad všemi těmi pocity.

zobrazit celou galeriiLukáš Hornych: První servis, první strasti i první radosti s Miatou

V minulé epizodě jsem se snažil popsat můj myšlenkový pochod při výběru nového sportovního kupé, ze kterého nakonec vzešla černá Miata NBFL, která rozhodně kupé není, ale co už… Ke konci jsem popisoval mé lehké zklamaní, kdy se nedostavilo to zázračné WOW, o kterém jsem všude slýchal a četl. První necelé dva měsíce vlastnění Miaty mám pocity jak na horské dráze, jednou jsem z ní unešen, pak se něco vyskytne, jsem lehce zklamán, a takto se to celé točí.

První servis

Hned během prvního týdne jsem se vrhnul na základní prvotní údržbu, abych s ní mohl začít co nejdříve "pořádně" jezdit. Následovala tedy výměna motorového oleje, filtrů, oleje v převodovce a diferáku, výměna brzdovky a nové svíčky s kabely. Trochu mě překvapilo, že byl docela problém zjistit co za kapaliny tam vlastně vůbec nalít, protože i když existuje boží portál miata.net, tyto informace jsem musel hledat v několika vláknech a článcích a vlastně tak nějak se sám rozhodnout, že 5W30 bude asi to co chci. Možná ještě horší byly oleje do převodovky a diferáku, kam jsem ale nakonec nalil 75W90 (GL4 do převodovky a GL5 do diferáku). Naštěstí potom už proběhlo vše v pořádku, nikde žádné špóny, a odvzdušňováky na brzdových třemench šli taky dobře povolit. Mohl jsem tedy na to konečně začít trochu šlapat.

První pocity

Základní údržba byla tedy hotová, takže jsem tomu konečně mohl trochu dávat. První čeho jsem si hned všiml oproti zkušenostem s Felicie či Grande Punta (vím, ne zrovna auta v podobné kategorii) byl strašně citlivý plynový pedál a připadal jsem si jak kdybych ho měl ovládat pouze myslí. Každopádně i při lehkém sešlápnutí byl hrozně znát rozdíl ve výkonu oproti mé Feldě, nečekaně. I řízení byĺo značně jiné, bylo krátké a citlivé. Co mě převapilo, byla tuhost volantu. Byl jsem zvyklý na tuhost Feldy, a i přes to, že mám ve Feldě posilovač, oproti jiným autům jde celkem ztuha. U Miaty šel mnohem víc ztuha, ale za to mnohem jemněji a plynuleji. A to se mě hned zalíbilo.

Stále jsem jezdil hrozně opatrně, a tak, jak jsem již minule nakousl, byl jsem trochu zklamaný, že mám z ježdění vlastně dost podobný pocit jako s Feldou. Abych se to pokusil trochu vysvětlit: na Feldu jsem přecházel z mého prvního auta, jedničkového Punta, které mi nějak k řidičskému srdci, za nějaké dva roky nepřirostlo. Celé se kroutilo, posed byl jak v dodávce a tak nějak celkově to bylo takové, meh. Pak jsem zdědil od rodičů Felicii, kterou jsme měli když jsem byl ještě malý, a pak taky, bylo to jediné auto, které jsem měl k dispozici první 2 měsíce po dostání řidičáku. Asi mi kvůli tomu nějak trochu přirostla k srdci, navíc oproti Puntu byla mnohem pevnější a přesnější, a navíc posed za volantem byl příjemný upgrade. Když jsem si tedy teď vybíral nového sporťáka, říkal jsem si, že když už je to tedy sporťák a investuju do toho ty peníze, musí to být přece super. Měl jsem velká očekávání, asi až nereálná, přeci jen není to žádné GTRko ani nic podobného. Jak tak nad tím teď přemýšlým, toto a můj opatrný styl ježdění nejspíš byly ty hlavní důvody mého lehkého zklamání.

První radosti ale přišli. Přišli jakmile začlo pršet a já dostal trochu odvahy se alespoň na místě trochu sklouznout, když už mám tu zadokolku. To bylo na tu chvíli naprosto super. Blížil se navíc poslední Autíčkářům trackday a já ho chtěl za každou cenu stihnout, abych si ji mohl vyzkoušet a nebát se, že to pošlu do nejblížšího stromu na nějaké okresce. Nicméně, pro svůj duševní klid jsem nejdřív potřeboval udělat rozvody a chladič. Zprvu se mi do toho moc nechtělo, protože jsem si myslel, že se ta 1.8 může potkat kvůli dvěma vačkám. Zjistil jsem ale, že ne, a tak jsem si říkal, že bych to mohl zkusit,. Přeci jen už jsem to jednou dělal, i když to byl jen osmi-ventilový F.I.R.E.. Poslední asi 2-3 týdny před trackdayem jsem pak zjišťoval co a jak, a nakupoval všechny díly. Chtěl jsem zároveň udělat i vodní pumpu a termostat, to co se doporučuje při výměně rozvod udělat. Poslední víkend před trackdayem jsem se k tomu odhodlal, a na poslední chvíli sehnal dokonce i garáž, a tak jsem se do toho pustil.

Čím hlouběji jsem se dostával, tím více na mě začal padat lehký stres, jestli to vůbec složím. Nicméně s pomocí asi 4 videí a několika článků (abych si byl jistý správným postupem), jsem to nakonec složil i s novým chladičem a Miata nastartovala napoprvé. To se mi hodně ulevilo. Poměrně velký stres, který se ve mě střádal během toho týdne, co jsem to postupně skládal, ze mě konečně opadl. Nakonec to vlastně bylo celkem jednoduché, nejhorší z toho pro mě byla paradoxně výměna gufer na klice a vačkách :D. Bohužel přišlo i dost nemilé zjištění. Přední nosníky na tom nebyly úplně dobře. Z boku sice nejsou zkrz, pouze vrchní plech je prasklý, levý nosník má bohužel vespod docela velkou díru. To mě docela dostalo, protože jsem ji kupoval s tím, že je to topovka a specificky jsem tomu mému známému říkal ať zkontroluje přední nosníky.

No co už, co si neudělám to nemám. Táta mě lehce uklidnil, že to zas tak hrozný není, že do jara to přežije, a pak se to nechá vyvařit, tak snad…

Na poslední chvíli jsem se tedy přihlásil na svůj úplně první trackday, nabalil jsem plný kufr nářadí a vyrazil. Už před výjezdem jsem pociťoval, že ten zadek je nějaký těžký, ale absolutně jsem nevěděl co mám čekat, jak od místa parkování v depu, tak od nového auta, takže jsem chtěl za každou cenu minimalizovat riziko jetí domů autobusem. Nicméně, dojel jsem na místo, první 2-3 iterace ježdění jsem se seznamoval s tratí a autem, a pak už jsem tomu začal trochu dávat. A bylo to super. Nevím jestli to bylo tím autem, nebo tím, že jsem konečně byl na reálné trati a ne jen v simulátoru v Assetto Corsa, ale vážně jsem si to užíval, i když jsem byl poslední. I tak jsem se musel volatnu držet zuby nehty, protože boční vedení sériové sedačky na mě docela kašlalo. Mé prvotní obavy z těžkého zadku se projevili, vůbec se nechtěl utrhnout, ale nějak mě to nevadilo. Trackday skončil, oba (já a Miata) jsme to ve zdraví přežili, a já nemusel domu autobusem. Po cestě domu jsem nechal staženou střechu a užíval si dozvuk úspěšného trackdaye.

I když byl trackday super, cítil jsem, že to na nějaké větší zžití s Miatou a více odvahy v zatáčkách bylo málo. Říkal jsem si, že na jaře to doženu, stejně jsem už nechtěl víc trápit nové zimáky a brzdové destičky. Nicméně, za pár týdnů jsem úplnou náhodou narazil na další trackday ve Vysokém Mýtě, a tak jsem neváhal a rovnou se zaregistroval. Tentokrát jsem již bral minimum nářadí, protože jsem věděl, že Miata je spolehlivá a chtěl jsem mít lehký zadek. Navíc jsem si něco málo načetl o tlacích v pneu, což jsem předtím nedělal, a později zjistil, že se mi sjeli vnitřky předních gum víc než bych chtěl. Nicméně, dorazil jsem na trať, zpozoroval jsem, že ostatní nechávali nářadí venku, tak jsem to taky risknul, abych měl co nejlehčí zadek. Hned po pár kolech jsem začal pozorovat, že jezdím o něco svižněji, než naposled. Lehčí zadek byl znát a Miata se chovala o něco málo mrštněji. S rychlejších tempem jsem již v určitých zatáčkách začal pozorovat limity zimáků, což mi paradoxně dělalo radost, protože jsem věděl, že nejedu úplně pomalu a snažím se využívat Miatu jak to jen jde. Nově jsem si hlídal i tlaky pneumatik a upouštěl a dopouštěl. Celkově jsem se do toho mnohem více ponořil než na prvním trackdayi, protože už jsem trochu věděl co a jak. Druhý trackday jsme oba taktéž přežili a já si opět užíval jeho dozvuk se staženou střechou po cestě domů.

Následující týden jsem již konečně začal pociťovať, že trackdaye přinesly nějaké ovoce, a začínal jsem se cítit o něco jistější v předvídání chování auta. Začínal jsem dokonce pociťovat i větší motivaci i pro běžné projížďky.

Zamyšlení na závěr

Jak tedy shrnout mé pocity z Miaty? Ten skvělý "WOW, to je naprosto boží auto" pocit, který zní ze spousty videí na YouTube a článků se úplně nedostavil. I když musím uznat, že při mé úplně první 5 minutové projíždce jsem z ní byl naprosto unešený. Potom už jsem nad tím začal až moc přemýšlet a vlastně se asi snažím dohnat nějakou nereálnou představu, kterou jsem si v hlavě vymyslel, která ale není podložená realitou ani zkušenostmi. A možná je to taky kombinace obojího.

Na druhou stranu nemůžu říct, že by mě jezdit s Miatou nebavilo. Naopak podvědomě vím, že mě s ní baví jezdit kamkoliv (do práce, na menší nákupy po městě, a podobně) i po 2 mesících vlastnění, se stále těším na další projížďky. Ta malá 1.8čka je super, je z ní cítit, že chce jet a má pro mě příjemný dravý zvuk i se sériovým výfukem. Stejně tak první klouzaní, i když na místě, mi také vykouzlilo dětský úsměv. A to je vlastně fajn. Postupně zjišťuju, že se mi i ten soft top na tom autě svým způsobem líbí a to kupé vlastně asi zas tak nepostrádám.

Největší pomocí pro mě byly dva zmíněné trackdaye ve Vysokém Mýtě, kdy na tom druhém jsem už jezdil s Miatou ostřeji a začal trochu zjišťovat, jak se chová, a mohl jsem si tu jízdu s ní víc prožívat.

Co se týče samotného výběru auta, zatím bych řekl, že to špatná volba nebyla. I kdyby se za rok ukázalo, že vlastně hledám něco jiného, momentálně Miata splňuje vše co potřebuji, a říkám si, že za daných podmínek, je to pro mě vlastně ideální kompromis: je to roztomile malé, jak z venku, tak i zevnitř, jednoduché na opravy, pro mě pohledné, a má to takový svůj dětský neviný hravý vibe, který se mi na tom autě líbí čím dál víc, a jinde bych ho hledal asi těžko. Obecně si myslím, že mé růžové představy o sporťáku, který by mi zadarmo předal na zlatém podnose většinu prožitku, by nezvládla ani stará 911ka, nevím. Myslím si, že Miata byla pro mě super volba, jen asi musím zapracovat na zbavení se přílišného přemýšlení nad zbytečnostmi a začít prožívat to co se mi Miata snaží předat.

Vlastně si říkám, že to celé možná není až tak o konkrétním autě, a proto jsem možná nepocitoval ani nějaký velký upgrade z Feldy na Miatu. Navíc s Feldou mě baví jezdit po více než dvou letech bez nějakých úprav stále, i po pořízení Miaty. Možná je pro mě osobně důležitejší charakter daného auta než vyloženě jeho jízdní vlastnosti (minimálně zatím). A nevím jestli je to dobře nebo ne. Ale něco mi říká, že možná i jo? Mělo by to být přece o pocitech řízení a ne jen o nějakém statusu vlastnění nějakého auta, no ne?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronoath
09. listopadu 2022, 08:42
0

Krásně sepsané. Myslím, že jsi nejlépe vysvětlil, proč se vydat na nějaký ten trackday.

reagovat
TheSnail
09. listopadu 2022, 08:55
3

Nemůžu si pomoct, ale ta miata se mi v téhle (původní) specifikaci líbí, myslel jsem, ze do všech už byly dány “racing” sedadla, klec a snížený podvozek :D
Podle mě sis na otázky odpověděl na konci. Když tě auto bude vozit a bavit, tak je to dobře. Kašlat na stereotypy, jezdi, jak tě baví a je ti to příjemný, ušetří ti to dost nervů a peněz :D nikdo nerekl, ze kdyz si koupíš věc jako mustang/camaro atd., musíš dělat burnouty a říkat, jak je to super, kdyz mas bmw tak musíš dát samosvor (nebo vyrobit svarosvor) a bejt drifter..a kdyz mas auto, o kterým kazdej na YouTube řekne, jak je hravý na limitu, tak musíš jezdit na limitu a užívat si tu čitelnost při každý jízdě

reagovat
Lukin
09. listopadu 2022, 12:40
0

Naprostý souhlas. Do doby než jsem měl Miatu, tak jsem to nijak neřešil a ani si neuvědomoval, že by mě tyhle názory nějak extra ovlivňovaly. Naštěstí už ale zjišťuju, že si to musím všechno osahat a udělat po svém.

beastar
09. listopadu 2022, 14:42
2

Hlavně když máš Jaguar. Tak je jasný že nemáš zaplacený životní náklady ale žereš si v Michelinsky restauraci grilovaný chobotnice. Jo a ještě musíš mít drahý boty :)) V Porsche musíš být ideálně zubař nad padesát let...

Stereotypy jsou od toho aby se měnily.

bkralik
09. listopadu 2022, 09:03
0

Musím říct, že docela dost přemýšlím, co pro tebe je vlastně ten "wow efekt", když se u řízení miaty nedostavil. Já jsem totiž při své první jízdě miatou (předtím jsem jezdil v Fabii HTP a občas v kamarádově Alfě 159 2.4 JTDm) wow efekt rozhodně zažil, protože
(1) je to nizoučké - už jenom když si do toho sedneš, tak je to velký rozdíl v posezu, najednou sedíš na zemi
(2) má to krátkou řadící páku a kvalty tam padají jako kdybys měl Porsche. Žádná vykvedlaná kulisa
(3) v zatáčkách to má nějaké jízdní vlastnosti - a to nemyslím na limitu, ale prostě cítíš že to auto se vede do zatáčky sebevědomě, ne jako fabie v holobytu bez posilovače
(4) motor (oproti HTP) táhne v celém rozsahu, ne jen dole, a zároveň nezní jako příborník hozený do bubnu pračky
(5) jedeš bez střechy a se staženými okny, je příjemný teplý večer a cítíš asi tak o milion venkovních vjemů víc než v zavřeném autě
Takhle sepsané to možná působí směšně, ale mě první jízda miatou pohltila dost intenzivně, i když to bylo v Mostě na sídlišti mezi barákama a jel jsem maximálně 60. A upřímě, na okruhu v Mýtě na zimácích, to nevím jestli bych považoval za nějaké "wow"...

reagovat
Frankie
09. listopadu 2022, 16:29
0

Bod 5 podepisuji a popsal jsi rozdíl v jízdě s kabriem a zavřeným autem. V zavřeném autě se preprvujes, případně zkoušíš co umí. V kabriu jsi součástí té cesty se všemi vjemy. Hluk, pachy, světlo, prostě vše.

Lukin
09. listopadu 2022, 21:06
0

V podstatě souhlasím se vším. Co se týče toho WOW efektu, jak jsem tam zmiňoval (nebo se o to alespoň snažil), tak když si to zpětně promítám, on se vlastně dostavil. Hned první krátkou projížďku a i pár dní potom, právě z těch důvodů co píšeš, je to nízké, přesná řadička, hbitější zatáčení apod. Spíš jsem se snažil popsat, že tohle všechno po pár dnech u mě osobně přebila asi trochu panika z nové investice a já se snažil vlastně znovu ten WOW efekt objevit. A musím říct po tom druhém trackdayi a následné asi týdenní pauze, ten WOW efekt a celkově ten požitek z té Miaty opět nacházím.

Ohledně bodu 5, ačkoliv jsem zaritě nikdy nechtěl kabrio, má to něco do sebe. Když jedeš i jen kousek, je to úplně něco jiného než s pevnou střechou. Ale koupil jsem to hold pozdě, takže musím počkat na jaro na větší projížďky se staženou střechou.

Lukin
09. listopadu 2022, 21:09
0

Ještě k těm zimákům. Samozřejmě jsem si vědom, že to je naprosto nevhodné obutí na jakoukoliv svižnější jízdu, má to ale své opodstanění. Zimáky jsem koupil hned po koupi Miaty a nečekal jsem, že s tím takhle někam ještě před jarem pojedu. Na to vyzkoušení si myslím, že to bohatě stačilo.

jendaaa
09. listopadu 2022, 10:19
1

Super! Až mě mrzí, že jsem po 4 letech vlastnění miaty (cca 26 tis. km) na takovou akci zatím nedostal :) (s miatou, jiné šroty nepočítám). Za mě musím dodat jednu věc, potřebnou ke spokojenosti s miatou... střecha. Dělá to půlku požitku z auta. S nataženou střechou to prostě není ono, hluk je nepříjemnější (hluk z výfuku a zadní nápravy se stává duněním) - hlavně na dálnici. Bez střechy je to jiné auto, baví mě víc. Kdyby to bylo cupé, tak to pro mě nemá smysl vlastnit, upřímně.

reagovat
Lukin
09. listopadu 2022, 21:12
0

Jj něco na tom je. I když jsem chtěl zaritě kupé, tak se musím přiznat, že mě ani nějak neláká hard top. Zalíbilo se mi mít možnost kdykoliv za jízdy shodit střechu :D.

Blix
09. listopadu 2022, 22:09
3

K Miatě existuje dost knih o jejím zrodu, v jedné z nich řeší tvůrci střechu a podle nich je to jen deštník aby ses zakryl když je moc hnusně :)
Sám jsem měl střechu furt dole i v zimě, podstatná je čepice s velkou bambulí kvůli aerodynamice.

Lukin
09. listopadu 2022, 22:42
0

Zajímavý názor ohledně té střechy, to se mi líbí :D Vzpomněl by sis na název té knižky? Případně nějaká jiná doporučení?

Blix
09. listopadu 2022, 22:58
1

Myslím že nejvýživnější byly "Mazda MX-5 Miata: The Book of the World's Favourite Sportscar"
Od autorů: Brian Long a "Mazda -5 Miata Roadster" Od autorů: Toshihiko Hirai. Pár let zpět jsem to celé přečetl na Google Books, ten náhled zdarma se měnil takže šlo včase přečíst vše. Píšou samozřejmě hlavně o NA.

Lukin
10. listopadu 2022, 10:24
0

Díky za tipy.

Vavris Vavrisovic
09. listopadu 2022, 13:38
2

Vezmu to postupně...

- veškeré běžné potřebné info seženeš na českých fórech a facebooku. Hrabat se kvůli tomu x vláky miata.net je dost mrhání časem...

- 30 olej rozhodně není ideální, pokud to chceš tahat na trackdays... Příště to chce aspoň pořádnou 40

- když vidím zimáky, geo a sériový podvozek, tak úplně vidím, že to bude dost vzdálené tomu, co Miata podvozkově umí a bude to rozbambelané jak prsa Haliny Pawloské :D

- když jsme u té geo, pokud se ti v Mýtě sjely vnitřky gum, urychleně si na ni zajeď, tohle značí problém v zavěšení nebo enormní rozbíhavost. Bežné je, že sjedeš vnějšky.

- pokud ti chybí wow efekt, dej ji zvuk... i když píšeš, že se ti 1.8 zdá čilá a má "dravý" zvuk, tak na poměry sportovních aut má příšerně nudný projev a obecně drivetrain působí velmi nezajímavě. Zvuk je nejlepší způsob, jak ji dát aspoň trochu říz.

PS: Nemáš foto nosníků z boku? Nevěřím, že na nich už taky není puchýř :)

reagovat
Lukin
09. listopadu 2022, 21:23
0

Předně díky za tipy.
Ad 1: jo to už taky postupně zjišťuju :D Toto jsem hledal na rychlo hned první týden a vůbec jsem nevěděl co kde hledat.
Ad 2: no ta 30ka, on totiž původně vůbec nebyl plán to tahat takhle na trackdaye :D Ale příští výměnu dám tu 40ku, díky.
Ad 3: je mi to naprosto jasné a máš naprostou pravdu :D
Ad 4: jj jsem si vědom důsledků špatné geo, nicméně tady si troufám tvrdit, že to bylo spíše mojí nezkušeností hlídání tlaku v pneu na prvním trackdayi, protože na druhém trackdayi jsem si to již hlídal a bylo vidět jak se ty předky přehřívaly, takže si myslíš, že to bylo spíš moc velkým tlakem. Ale samozřejmě se můžu mýlit, nevím v jakém stavu je na ní geo, možná by to nebylo od věci to nechat zkontrolovat...
Ad 5: na to už se klepu, nicméně finance :D
Ad nosníky: jak jsem tam psal i z boku jsou puchíře (na fotce je druhý nosník), hold ten co to kontroloval asi koukal jen zvrchu, vůbec nechápu co se tam stalo.

Blix
09. listopadu 2022, 22:29
1

U geo je podstatné najít servis který ti přesně nastaví čísla které si přineseš. V počítači i v původní specifikaci je obrovský rozsah a mě třeba. půl stupně odklonu úplně změnilo auto. Každopádně kvůli první geo jsem musel 6 z 8 šroubů uřezat protože zarostly.

Marek591
10. listopadu 2022, 09:43
1

Ty nosníky dej co nejdřív do pořádku, z boku to možná nevypadá tak hrozně, ale stačí si trochu pohrát se šroubovákem a zjistíš, že z poloviny už je tvoří jen rezavej prach. Vzhledem k tomu, že na nich drží přední náprava, to není zrovna ideální stav. Stačí větší díra a může putovat ven z auta... Moje na tom byly podobně. Na rozdíl od další typický bolístky, korozi lemů zadních blatníků, tohle fakt není jen estetickej problém.

af
afro-r1
10. listopadu 2022, 10:01
0

Blix - asi mam stesti, ale nikde jsem nezazil, ze bych si nemohl naspecifikovat vlastni geometrii. A to jse u BMW nastavovat nadstandardne mnoho parametru. Navic je rozdil standardniho zatizeni vozidla v predpisu a v relau. Pokud u kombiku reknu, ze v nem budu jezdit povetsinou sam nebo v dvou, potom nema smysl davat desitky predepsanych kil na zadni sedadla a do kufru. To je hned par desetin na zaklonu a odklonech.

Blix
10. listopadu 2022, 13:04
0

Já posledně ukecal servisaka ať mi při seřizování posadí za volant kolegu, jezdil jsem sám a miata má užitečnou hmotnost jak motorka. Možná i proto se konečně povedla i když čísla před a po moc odlišné nebyla :)

Woyta
11. listopadu 2022, 21:35
0

Hlavně podélníky jsou nejtužší část kastle a slouží i jako deformační zona. Takže pokud Nechceš riskovat, tak to jednoduchá oprava nebude. Ideální oprava by byla výměna za nové. A jak bylo řečeno. rez bude všude. Hnijou zevnitř ven. Taky mám auto kde jsem si říkal, že lemy a prahy budou stačit. No a mění se kompletně celej spodek.

Lukin
13. listopadu 2022, 09:43
0

Ty jo, tak to je dobrej masakr. Co se týče mých nosníků, tak jsem na to připraven, takže vím co mě čeká, a že to není jen na nějaký zaplátování. Hold starý auta, co se dá dělat, bylo by škoda se na to vykašlat, a pak to poslat do šrotu.

Jakub Pospíšil
09. listopadu 2022, 23:12
1

Z toho wow efektu co se nedostavil si nic nedělej. Já jsem měl vzdycky v miate (na, NB i ND) pocit, že jsem si ji nějak blbě oblíknul. Něco jako když si pod mikinu vezmeš tričko opačně nebo tak něco. Možná bych se do toho časem dostal, ale takhle se mi vždy zdálo, že ty jednotlivé věci - řazení a jeho chod, čitelnost v zatáčkách, řízení, pocit z jízdy - že jsou dobrý, dokonce moc dobrý, ale dohromady to prostě nikdy "nezaklaplo".

reagovat
beastar
09. listopadu 2022, 23:33
0

Mám to úplně stejně. Líbí se mi NC. Bohužel prostě to není moje krevní skupina. Přitom malý auta mi nevadí. Jakože třeba ostrý kompakty. Tohle ale jo. A to nejsem člověk co má dva metry s kilo dvacet váhy...

Lukin
10. listopadu 2022, 07:51
0

S tím oblíknutím jsi to docela vystihl. Taky to pociťuju ale jen občas a řekl bych, že je to tou sériovou sedačkou, ve které si připadám hrozně vysoko když sedím tak jak bych měl a neležím v tom. Oni ty vyhřejvaný sedačky jsou prej snad i o něco vyšší, takže to možná taky bude dělat své. Ideální by bylo udělat klasickou foamectomy, ale u toho výhřevu to prý není ideální.

vojtacz
10. listopadu 2022, 11:09
0

Záleží jak jsi vysokej. Já mám 188cm a je fakt, že najít rozumnou pozici v NBFL mi občas dá zabrat. Co mi celkem pomohlo kvůli výhledu bylo zbavit se stínítek. Ale je pravda, že tohle auto si taky spíš oblékám, než abych do něj nasedal.
Jinak na nosníky existují repaplechy, ale to asi víš. A jak píší ostatní, fakt nevypadají dobře.

Lukin
10. listopadu 2022, 14:33
0

Mám asi 174 cm, takže se tam vejdu v pohodě, ale i tak si občas připádám jak kdybych seděl na ní a ne v ní :D. Stínitka už jsem sundal z tohoto důvodu dávno.
Ohledně nosníku, nějaké takové plechy jsem už zahlídl, spíš musím sehnat někoho kdo to udělá, tohle jediný si bohužel neudělám.

tomyks
10. listopadu 2022, 12:48
2

Kdybych chtěl napsat blog o svých pocitech z Miaty (NA), asi bych to napsal naprosto přesně jako ty. Teda vynechal bych pasáž o výměně rozvodů a korozi nosníků a přidal odstavec o látání děr v prazích.
Taky mám za sebou 2x trackday v Mýtě a 1x Brno. Všechno jsem si parádně užil a pokaždé to bylo jiné. Stejně tak každou jízdu do práce a kamkoliv jinam si užívám. A jedině se střechou dole, protože potom je ten feeling z řízení o 300% lepší. Se střechou nasazenou je to, ehm, nic moc. Staré auto s hromadou pazvuků, trochu nepohodlné. Rozhodně ničeho nelituju.

reagovat
Lukin
10. listopadu 2022, 15:09
0

Super. Mě osobně to teda nevadí ani s nataženou střechou, ty zvuky starého auto mě nevadí, a je to celé takové útulné. Má to taky něco do sebe.

tomyks
11. listopadu 2022, 11:35
0

Ty zvuky mi taky nijak extra nevadí, ale nechci se ochuzovat o ten intenzivní zážitek z jízdy. Navíc mi to auto zní lépe z venku než zevnitř.
S tou zátěží v kufru na prvním trackday jsem to měl podobné :) To mě pobavilo.
Taky jsem byl zřejmě nejpomalejší, ale zjistil jsem toho o řízení spoustu, stejně tak o pneumatikách, podvozku, brzdách.

Lukin
11. listopadu 2022, 13:12
0

Naprostý souhlas :).

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. ledna 2023, 22:55
0

Dobrý den, potřebujete hypoteční úvěr, úvěr na auto. máme nejlepší nabídku pan Gala Pavol, je to spolehlivý věřitel, naše služby jsou 100% garantovány. můžete mít půjčku od 20 000 Kč do 60 000 000 Kč s velmi nízkou úrokovou sazbou, pokud potřebujete půjčku akutně, pospěšte si a obraťte se přímo na něj.
E-mail: galapavol547@gmail.com

reagovat