načítám data...

Požírač času na středu - retro videa z Nürburgringu

16. srpna 2017, 12:54 13 komentářů TheKubajs

Dneska se nebudu moc rozepisovat. Místo toho nechám "mluvit" video. Jak to vypadalo na Nordschleife v době, kdy se závodilo dnešními youngtimery?

zobrazit celou galeriiJakub  Pospíšil: Požírač času na středu - retro videa z Nürburgringu

Videa z Nordschleife patří mezi oblíbenou prokrastinační kratochvíli nejednoho autíčkáře. Ať už se jedná o kompilaci nejbizarnějších povozů, kompilaci kouraček, nebo naopak vynikajících řidičských manévrů.

Video, na které jsem dneska narazil je pro mě ale mnohem zajímavější. Ukazuje nám Nürburgring v sedmdesátých letech. V době, kdy se auta opravdu řídila, neexistovali chytré asistenční systémy a auta byla o poznání méně bezpečná. Tomuhle zkrátka říkám adrenalin v neředěné formě.

Pohodlně se usaďte, právě se Vás chystám okrást o sedm a půl minuty.

 

Po shlédnutí mě napadají 3 věci:

1- I ta nejlevnější městská “vrána” je dle záběrů mnohem lépe ovladatelná, než auta v záběrech. Mnohem více odpustí a nejde hned “přes boudu”.

2- Bezpečnost aut se zvýšila ood těch dob neskutečně.

3- Občas nechápu, jak z těch havárek mohli lidi odejít po svých. Dle komentářů však video nezaznamenává žádnou smrtelnou havárii (ale u toho ohořelého vraku se mi tomu nechce věřit)

A pokud Vám to nestačilo, stačí klikat na související videa. Jen upozorním, že tato aktivita mívá za následek silně sníženou produktivitu práce.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
16. srpna 2017, 13:52
1

The Kubajs : ... Hele tak nekoukej a pracuj ! :-D

Video znám a vzal jsem si z něj jedno ponaučení : nechci nikdy bourat ve svém MGB ....

Jinak k tvým 3 vyporozovaným věcem platí jedna další : kvalita a schopnosti pneumatik jsou dneska někde jinde - i těch co obouváme na youngtimery a veterány dneska

reagovat
Pólin
16. srpna 2017, 14:42
0

V 1:38 mě docela pobavil ten borec, který se pokusil o elegantní vystoupení za jízdy:D

reagovat
Jakub Pospíšil
16. srpna 2017, 14:55
0

Toho jsem si tam všimnul víckrát. Je vidět, že bezpečnostní pásy tehdy rozhodně nebyly samozřejmost. Třeba vlasáč (nebo slečna?) v 0:30 taky vlaje ven z auta, ani neví jak.
A ještě mě udivuje, kolik aut tam jezdí plných (se zaplněnými zadními sedačkami).

ToMyx
16. srpna 2017, 14:44
0

Dobře TheKubajs!
Skoro bych k té kvalitě dnešních pneu dodal materiály obecně, zejména jednoduchá dostupnost např. závodních desek, kotoučů, podvozků atd, jde jen o prachy. O těchto "maličkostech" si tehdejší řidiči mohli nechat zdát. Proto jsou doby minulé tak přitažlivé a piloti opravdoví mistři volantu a pořádní řízci.

reagovat
beastar
16. srpna 2017, 14:53
0

Tak ono jako celek je dnes auto někde jinde. Dokonce i auta z devadesátek jsou někde jinde než ta v tom videu. Byla to krásná doba do určité míry. Třeba do té než někoho z vašich blízkých potkalo něco nepěkného v takovém voze né, že by se to dnes nestalo, ale stává se to méně ( s tím fatálním koncem ) Pasivní bezpečnost,pneumatiky, tuhost karoserie, kvalita materiálů použitých i na zcela běžné desky, sofistikovanější řešení celé platformy, mnohdy i ta proklínaná elektronika která supluje do jisté míry potlačený pud sebezáchovy na okruhu :)

reagovat
Jakub Pospíšil
16. srpna 2017, 14:58
0

Přesně jak píšeš. Shrnul bych to tak, že mě mrzí, že nemám některé z aut ve videu zaparkované v garáží a že s ním nemůžu v neděli vyjet na projížďku v klobouku za zvuku jazzu. Jsem ale vážně moc rád, že s takovým autem nemusím jezdit denně v provozu, když třeba prší, není mi úplně dobře, jsem unavený a podobně.

beastar
16. srpna 2017, 15:31
0

Přesně tak. Ovšem je třeba dodat, že zatímco dnes je opravdu rychlé i auta jako Peugeot 108 pro běžného člověka tak tehdy se to všechno semlelo v mnohem nižších rychlostech viz. právě třeba ten kolík jak vystoupí za jízdy v začátku a skoro si auto ještě chytí jako na autodromu:) To by dneska ani nestihl protože by vyletěl (asi by se to ale už nestalo možná ani bez pásu ) takovou rychlostí že by neměl čas říct ani žble.

Jinak auta to viděno dnešní optikou byla famózní přesně na ty výlety v poklidném tempu za zvuků hudby bez synťáků :)

Jenyk
16. srpna 2017, 15:56
0

Pekne demolition derby :-)

reagovat
saage
16. srpna 2017, 18:57
1

Podle tech kramu co se jim sype z tech aut to vypada, ze si tudy spestrovali vylety na chalupu. :-) Jak je ale znamo, nemci chalupy nemaj a pracujou i o vikendech. :-)

reagovat
beastar
16. srpna 2017, 21:05
1

:D V té době opravdu ale němci dělali i Soboty třeba v Rakousku se dělají Soboty ve většině kšeftů dodnes. Taky mě to napadlo když sem viděl jak to jde přes boudu a lítají z toho ty tašky s nákupem, deštníky a klobouky.

Arutoro .357
17. srpna 2017, 11:27
0

Tak to je pěkná přehlídka skorosmrťáků. 9/10 zde ukazaných brouků jde automaticky přes budku, ale ti čtyři v tom dekapitovaném broukovi se podruhé narodili... V tomhle tam jet bez helmy, no nevím nevím.

reagovat
ra
raven
17. srpna 2017, 12:28
0

Pěkné video, jen mně zarazila pevnost střechy u brouků co šli před boudu, čekal jsem, že budou oproti jiným autům zmuchlané víc a ne naopak

reagovat
Jakub Pospíšil
17. srpna 2017, 12:37
0

O tom jsem někde četl - brouk měl sice poměrně slabé plechy, ale díky tvaru střechy (vlastně celkem souvislý oblouk) jak v podélném, tak částečně i v příčném směru se konstrukce střechy chová podobně jako klenba na budovách. Prý to byl jeden z důvodů, proč je brouk tak kulatý.