logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Porsche

A je to tady! Dílko pana Ferdinanda z Vratislavic nad Nisou už je doma.

Překvapení to moc není, že? A navíc hned z úvodní fotky vidíte, že je jedná o tu samou stříbrnou Bertu, kterou jsem vám představil vlastně již na podzim. Takže, žádné strojené úžasné překvapení a pompézní představení nové hračky jako to mají v oblibě „jůůtůůbeři“ se nekoná.

Včerejší den byl pro pana Kraba přesto vysoce slavnostní. Konečně, po dlouhém mučivém čekání to přišlo. Dlouhé čekání bylo totiž nejprve na to, jestli vůbec bude stříbrná Berta na prodej a za kolik, no a jakmile se objevil v inzerci skoro nejetý oranžový „Catík“ zvaný Caterham Roadsport SV 125, bylo to tedy čistě o tom za kolik a kdy. Včera současný, dneska již bývalý majitel stříbrné Berty se totiž zhlédl v „lightweight“ kultuře a trápil se celé měsíce v bezesných probdělých nocích, zda lze zvuk plochého šestiválce vyměnit za zvuk řadového čtyřválce, byť vyluzovaného postranní rourou, ne výfukem. V tom jsem mu pomoct upřímně nedokázal. V Caterhamu mě svezli dvakrát. Ovšem dvakrát to bylo svezení po okruhu Nuerburgring Nordschleife a to není jako když se projedeš někde jen tak po parkovišti. Ta živost a bezprostřednost ovládání z něj dělá opravdové řidičské auto. Pohodlí je na nule, strach, vzrušení a adrenalin jsou na maximu. A to jsem ani neřídil! Takže já tu jeho touhu naprosto pochopil. Na druhou stranu je to hodně solidní diagnóza. Vyměnit něco s tak ladnými křivkami jako má vlastně jakákoliv 911 Carrera za auto, které má blatníky z malotraktoru! A jéje, aby si to bývalý pan majitel nakonec ještě nerozmyslel. Kdepak, já věřím tomu, že ta malá oranžová bestijka hodně překvapí, a ještě navíc řidičsky v podstatě kohokoli hodně zdokonalí. Už se nemůžu dočkat nějaké té společné vyjížďky.

Zato pan Krab je majitelem Porsche Carrera řady 996 s plochým šestiválcem ani ne dvacet čtyři hodin a pořád se z toho nějak ne a ne vzpamatovat. Ze spořícího konta se umazaly čísílka a pod střechou u domu opravdu stojí ta stříbrná věc co kouká těma rozpláclýma očima. Kdyby uměla mluvit jako Knightriderův Kitt, asi by mi řekla: „Ahoj, jsem Berta, jsem tady a pojď si se mnou hrát. Nudím se, když se mě nikdo pořádně nevěnuje!“ Pokud bych tuhle generaci Carrery 911 dokázal personifikovat, tak to bude určitě žena. To je jasné. Navíc taky víme, že je to Sally z animovaných disneyovských autíček. Vlastně bychom jí mohli říkat taky Sally. Protože červenou Bertu už máme. Takže nemůžeme mít ještě stříbrnou Bertu, bude to zkrátka Sally. A myslím, že Sally je docela nafoukaná, ví o sobě, že je hezká a snaží se být středem pozornosti. A taky že se včera v jednom nezávislém servisu Porsche pěkně naparovala a vystavovala. A my jsme jí pozorovali, prolézali, hladili, a dokonce nakrmili novým olejem. Je vidět, že bude náročná a Krabův život nebude nadále už tak snadný, jak byl doposud. Bude muset velmi dobře zkombinovat gentlemanské věnování se paní Krabové, přitom ujistit novou slečnu Sally, že není zanedbávána a současně zvládnout i Bertu BMW, která by se neměla odsunout na třetí kolej. Naštěstí Triumph je chlap. Ten není žádná marnivá automobilová ženská a jako by mi ještě uměl radit. Jako starej kámoš. „Jó, dobře si udělal s tou novou, s tou se chlapče parádně svezeš“. Nerozhodí ho to. Už je starej, má zkušenosti a ví, že stejně nakonec si ten čas nejlíp a nejvíc v klidu užiju s ním. Staré Triumphy už jsou zkrátka takové. James May jednou prohlásil, že pokud by Triumph TR6 šel na záchod, rozhodně za sebou nechá zvednuté prkénko.

Vás ovšem zajímá jak Sally (když už jsme si jí tak v předchozím odstavci pojmenovali) jezdí. Zatím jsme neujeli moc. Asi pár desítek kilometrů včera v rámci logistických přesunů mezi bydlišti, servisem a bankami. Naštěstí nám magistrát hlavního města Prahy postavil do cesty nejeden tunel. Sally se projela pěkně dvakrát Blankou sem a tam a s otevřenou klapkou výfukového bypassu koncového tlumiče je to teda lahoda. Tohle Porsche má navíc famózní, přesnou převodovku Getrag. Stačí v tunelu lehce zpomalit, kolem šedesátky podřadit na dvojku s meziplynem a otáčky se rázem dostanou někam k čtyřem tisícům a výš. A pak to přijde. Krásnej zvuk, gradace výkonu, a pak bohužel díky kamerám je potřeba ubrat a přeřadit zpět na trojku, než přijde ten opravdový vrchol výkonu a použitelných otáček. Převody jsou totiž dost dlouhé. Ono je to tak schválně, aby Carrera dosáhla maximálky dvěstěomdesát na šestku a to prý, dle předchozího majitele ani pro tuhle mojí (haha, dneska už doopravdy mojí) Sally není žádný problém. Jenže, právě v tom tunelu nechceš dostat domů dopis s fotkou totálně vytlemeného pana Kraba a poznámkou „112 km/h“, což je přesně podle diagramu převodů ručního řazení rychlost kterou tohle Porsche dosáhne na 2. rychlostní stupeň při 7100 otáčkách za minutu. Včera jsem si otáčky teda tolik neužil. Pan Krab byl spíš klasicky celý zmatený, lehce nervózní a o to víc, když jsme pak na konci akce zjistili, že nevíme ani kam jsme (respektive já) dali doklady a další papíry. Navíc ve venkovních teplotách vybízejících spíš leda tak k uvaření grogu a sledování Mrazíka v televizi jsem se s mojí novou Sally rozhodně nepouštěl do žádných větších akcí. Zato dneska ráno už to bylo lepší. Vůbec jsem nemohl dospat. Ačkoli jsme měli dovolenou a Krabová jen tak přepnula na sobotní režim a spala do devíti, já ne. Od šesti jsem čekal na světlo. Pak sešel do obýváku a koukal se, jestli za oknem na dvoře pod střechou stále stojí. Stojí! A vykukuje na mě těma zvláštníma rozplizlýma světlama.  Bohužel, pobíhání okolo auta v těchhle mrazech stojí za starou bačkoru. Kéž bych tak měl vyhřívanou čtyř garáž! I tak se mi ale podařila první vlastnoruční oprava mé Sally. Měla nefunkční plynovou vzpěru víka motoru. Tak jsem si jednu novou hrdinně jako šperk přivezl z onoho nezávislého Porsche servisu. Tohle ale Krabová neví, protože v ten moment by mi došly veškeré argumenty, proč nepotřebuje tento měsíc ten krásný náramek, co mají v jednom e-shopu v akci za 1299.  Hádejte totiž, kolik stálo toto, malá černá tyčka. Ale pro ten pocit jsem to musel mít. Přece nebudu podkládat kapotu dřevěným hranolkem pokaždé když budu otvírat motor. A hlavně jsem to sám spravil. Klasický pocit euforie nešikovného rádoby mechanika, který jako v jednom topgearu Jezza hrdě prohlásí „I fixed something!!!“

No a teď teda doopravdy něco o té jízdě. Sally je hrozně příjemná. Zvyknete si na ní hned, po nastupování je potřeba si teda najít grif držení klíčku v levé, a ne v pravé ruce a neudělat faux pas na pumpě, kdy přijedete ke stojanu pravým zadkem. Pak si zase holt couvnete. Ale to je všechno. Pro normální jízdu je vše, jak má být a auto je i na sportovních stavitelných tlumičích a pružinách docela pohodlné. Sedačky taky. Interiér v tmavé modré s krásným tmavě modrým stropem v broušené kůži, nebo imitaci broušené kůže vypadá fantasticky. Navíc na to, že je jí 17let je to pořád moc elegantní místo k pobytu. Řízení jde příjemně a přirozeně zlehka a auto se fakt moc fajn ovládá. Na to jsem nakonec přišel už tenkrát v listopadu a vidíte, jak to dopadlo. Motor. Motor je neskutečný.  Je dobré s ním nejet jako s dieselem a pěkně se pohybovat alespoň ve dvou a půl tisících a víc. Cítíte, že to má rád. A čím víc otáček, tím líp. Ale nejen to. Systém Variocam totiž umí opravdu neskutečné divy. To auto je od pěti tisíc komplet jiné. Je škoda, že jsem zatím neměl moc příležitostí, jen jednu rovinku na jinak ani ne hodinové prohřívací a zahřívací vyjížďce, ale ten zátah a zvuk!  Když tak člověk jede poklidně v tomhle Porsche po městě anebo zahřívá motor se stále chladnějším olejem po okresce a šmrdlá to okolo třech tisíc otáček říká si, ty jo tolik peněz za 17let staré auto, které se může vysypat s nějakou drahou závadou a tohle? Není to nějaký obyčejný? Jenže pak stačí mít opravdu ohřátý motor, najít správné místo a nechat promluvit ostrou tvář variocamu. Yessss, to je ono. A směju se jak vůl celou cestu domů. Srdce automobilu může mít mnoho podob. Srdce Kraba si patrně nadlouho získalo to ploché šestiválcové!

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

0 reagovat
M P
20. 1. 2017, 20:30

Ne!

Tak tedy pane s klepety, přijměte velké gratulace, a neskromně doufám, že bude příležitost vecpat se za volant! :)

0
krab
20. 1. 2017, 20:48

Tak to já gratulace moc rád přijímám :) Ne, vářně, dík!
Příležitosti budou. Navíc jestli Autíčkář svěří do klepítek nějaké to redakční Lambo nebo Mc Laren 540C?
Uděláme klidně krátké výměny řidičů :)

0 reagovat
Franz Kafka
20. 1. 2017, 21:32

Dobrá práce a dost odvahy. Sám, ale vím, že takové auto je k nezaplacení a to že za tak staré auto dáš tolik peněz nesmí člověk vnímat já jsem měsíc po nákupu řešil obě turba za 50,000 Kč bez práce servisu a stejně jsem tu svou Nemesis neprodal. Věřím, že provozní náklady(TCO) S4 a 966 budou dost podobné takže klídek a nožky v teple a hlavu často pod tím modrým stropem.

Inu co psát víc. Užívej a doufám, že se třeba potkáme až bude nějaké normální počasí pro normální lidi někde na okruhu, nebo při nejhorším na silnici. Mimochodem až něco pojezdíte bylo by fajn rozepsat se trochu o nějakém tom opravdovém Porsche ježdění, budu se těšit.

0 reagovat
saage
20. 1. 2017, 21:39

Super clanek! Tesil sem se na nej, a nezklamal si. :-) At ti dela jen samou radost.

0 reagovat
Nezn.uživatel
20. 1. 2017, 21:45

Velka gratulace. Naprosto rozumim tvym pocitum. Spouste lidem se tahle generace nelibi, ale porad je to legendarni 911 a k tomu neni co dodat. Tak at slouzi a dela jen samou radost. :-)

0 reagovat
krab
20. 1. 2017, 22:04

Tak já mockrát děkuju všem, myslim že tenhle rok se bude na co těšit a jakékoli pochybnosti o tom jestli jsem měl koupit nebo nekoupit zrovna tohle auto už jsou pryč! Je prostě boží :-D
Rád vás potkám na nějaké akci , ideálně závodním okruhu jak píše Franz Kafka...
No a s oranžovým Catíkem v akci se určitě taky potkáme! Na to se těším obrovsky.

Možná by to chtělo teď vymazat únor a březen z kalendáře a přidat tam jeden květen a červen navíc.

0
jc
21. 1. 2017, 10:44

Tzn. chystas se casem na nejaky track day? Fajn. Jinak tyhle mesice jsou na zadokolku super, jen by mohlo zas nasnezit.

0
Letis
21. 1. 2017, 13:46

Jestli ti to je málo, tak se přestěhuj k nám do Jablonce. :D

0
jc
21. 1. 2017, 13:51

To bych asi doma neobhajil. Ale nejsme na tom tak zle, snehu tu byva relativne dost a dokonce se tu nesoli...

0 reagovat
Irwinek
20. 1. 2017, 22:24

Gratuluji ke snu a díky za článek :-D
Pokud by jsi chtěl, půjčím Ti Bestii ( nepožaduji na oplátku svezení, poršáky zrovna nemusím ) , aby jsi věděl, kde můžou taky být sny a jak vypadá řidičská nirvána jinde :-D

0
krab
21. 1. 2017, 08:03

Díky moc! To zní jako výzva :-D , a můžu se optat copak je to ta "Irwinkova bestie" ? Vykukuje tu v profilové fotce dneska už vzácné Volvo 960 pokud se nepletu...

1
Irwinek
21. 1. 2017, 12:22

No abys nebyl zklamaný :-D Bestie je RC model 1:10 Traxxas Slash s maximálkou 50 km/h a zadním náhonem :-D
Po tom, co jsem tady od Tebe četl, by mne zajímalo, jak by jsi o tomhle napsal :-D
Jinak Volvo 960, konkrétně typ 964 2,5 L s manuálem r.v.95 mám jako dailycar. Vzácné zatím není ( tedy s vyjímkou manuálu ). To S 90 je podstatně vzácnější , ale ta mi utekla :-(

0
krab
21. 1. 2017, 12:37

Tak to je hezkej koníček! :-D , no a víš že by mě to moc zajímalo? Opravdovej RC model jsem nikdy neřídil a nebude to určitě žádná sranda teda.. Tak si můžem udělat někdy čas a já se přijedu podívat pokud nebydlíš na druhým konci republiky.

0
Irwinek
21. 1. 2017, 14:52

Jezdím s rc asi 13 let, nejdřív jsem vybíral podle krásné karoserie a ty na drifty jsou nejkrásnější, takže začátek byla silniční čtyřkolka s kastlí Mustang. Časem se popereš s různými nastaveními, a pokud nechceš jezdit závodně, přijdeš na takové finty, že driftovací kola za cca 600 - 1000 kč za sadu s životností třeba i jen jedno odpoledne se nechají nahradit instalatérskými trubkami s životností cca 1/2 roku :-D Jenže jezdíš jen na hladké ploše :-( Tak jsem začal pokukovat po něčem, co by zvládlo i nějaký ten terén, a hlavně aby to už mělo vodotěsnou elektroniku.
Stejně, jako u normálních aut mám jasno, že benzín, tak u RC jsem zůstal u elektra ( s benzínem je moc čištění :-D ) ale jinak je s výběrem stejnej problém. Půjčil jsem si bugy, ale to chce tvrdej podklad, takže ty odpadly. No a protože se mi nechtělo dávat hned ranec za auto, který by mi pak nevyhovovalo, začal jsem slídit po modelbazaru. U kluků z RC promo jsem si ujasnil že to bude zadokolka ( vyjede stejně jako čtyřkolka, ale musíš se víc snažit - takže výzva :-D ) No je to na dlouho, takže když se prostě objevilo tohle za relativně slušný peníz, tak jsem si pro něj dojel. Jméno dostala po tom, co jsem s ním prometl nechtěně dětské pískoviště s rantlem a metrovým skokem :-D
Ještě stále váhám, zda nepůjdu jiným směrem. Short jsou přecijen spíš závodní speciály s nepříliš velkou průchodností, ale jak známo, češi jsou koumáci, takže už vím, že kola se daj zvětšit redukcema na hex 17 a pak si vezmou 1:8, čímž se zvedne výška, nastavení převodovky je téměř nekonečné, no a motorů je na výběr ažaž. Vrcholné verze jezdí přes 130, ale to v terénu asi jen těžko někdo udrží. Ono i těch 50 je poměrně dost a při váze téměř 2 kg je náraz jako kr... Taky už vím, že tunit do hliníku nemá moc smysl ( na rozdíl od driftcar ), protože nepruží a nedá se rovnat. Plasty nejsou tak drahé, a jsou pružné. Starosti s výběrem tvrdostí pneumatik u silniček v závislosti na teplotě vystřídaly starosti s olejem do tlumičů a výběr pružin - no shrnu to - jsem zase začátečník :-D
Jo, a ještě mám na doma Mini Z Owerland, taky RWD s kastlí Pajero 3D a Cadillac Escalade. Tam mají pneumatiky průměr 2 cm, takže chlupatý koberec už je adrenalin :-D
Nevím, kterej druhej konec republiky máš na mysli :-D

0 reagovat
Vavris Vavrisovic
21. 1. 2017, 02:35

No doprdele :-) Hele a jsem fakt zvědavý, zda se ti bude chtít jezdit v klaunově botě. Nechci být špatný prorok, ale myslím, že to tvé nedávné dilema se za pár měsíců vyřeší samo a někdo nový se bude těšit z červené tenisky.

0
krab
21. 1. 2017, 08:11

Já jsem to do tohohle článku netahal, ale na to co tě zajímá jsem sám taky zvědavej :) Říkal jsem si přesně to samé. Nedávné dilemma se nějak vyřeší samo. Co ale pořád tvrdím je, že Klaunova bota je i ve srovnání a přes možnost projet se nyní už kdykoli s Porsche 911 pro mě zážitek v ní jet. Ale tyhle pocity se můžou v dubnu komplet přehodnotit....
Snad bude počasí lepší a bude se moct jezdit. Teď na letních, ač skoro nových pneu to jaksi není ten nejlepší nápad jít jezdit a zkoušet co ta nova potvůrka umí. Tak pak až to půjde a něco málo najedu, tak se podělím o tom jak dobře jsem udělal, když jsem koupil tohle auto, místo jiných, nad kterýma jsem taky přemýšlel. :)

0
FamArt
21. 1. 2017, 09:51

predčasom som ti písal správu, na ktorú som ale zatiaľ nedostal odpoveď a chcel som sa opatrne opýtať kedy bude bačkora na predaj ...no a teraz už môžem otvorene. K novému gratulujem a "staré" jedným okom sledujem :O

0
krab
21. 1. 2017, 10:17

Ahoj, tak to se omlouvám, odpověď se nějak ztratila v kyberprostoru :) ...
A teď už chápu .... no bačkoru zatím opravdu prodávat nechci. Já jí nemám totiž ještě ani celý rok a užil jsem si sotva několik tisíc km a tak bych ještě nějaký čas v ní strávil. Určitě buďme v kontaktu, přes sz a nebo si pak dáme vědět. No, jak jste si přečetli v tom posledním blogu, vnímáte, že asi mám lehký nadstav hraček, ale uvidíme co se bude dál dít :)

0 reagovat
jc
21. 1. 2017, 10:41

Pridavam se ke gratulacim. Akorat ty otacky si moc neuzijes pri tomhle zprevodovani, neuvazujes o kratsim stalym prevodu? Ale jestli by to pak zas moc nehrabalo :-)

0
krab
21. 1. 2017, 12:33

Dík! , zatím neuvažuju o žádnejch změnách. Zatim počkám na jaro, teď když je sucho tak ho občas projedu, ale na letních člověk musí opatrně. Zimní kupovat nebudu, protože to bude vždycky letní auto.
Až se s tím naučím a dobře zžiju, tak pak teprv začnu přemýšlet jestli nějaké změny provedu. Zkrácený koncový převod v diferenciálu by mě docela zajímal, ale není to jednoduchá sranda a hodně práce plus diferenciál atd. Tady je diferenciál u převodovky v jednom těle, takže to nebude levná sranda s tím cokoli takovýho podnikat.
Více méně si myslim, že tohle auto zůstane co nejvíc sériové. Já se pak o něm časem trochu rozepíšu i o pár upgradech co má po minulých majitelích a co si o těch upgradech myslím.
Ono to zpřevodování nebude nakonec špatně jak by se mohlo zdát. Uvidíme třeba až se projedu v Mostě, jak se mi pojede. Na silnici ano, je pravda, že na vytočenou trojku už jsem prostě jasnej pirát co porušuje všechny limity. O čtyřce nemluvě. Ale to platí plošně o všech rychlejších sportovních autech.
Nakonec jestli si dobře pamatuju na jízdu v GT86, taky když chceš aby jela , je potřeba mít 5tisíc a víc. A taky pak teda jedeš relativně rychle na trojku, čtyřku, prostě k sto pade to nemá daleko.

0
jc
21. 1. 2017, 13:57

Toyobaru urcite neudela 112 na 2, bude to vyrazne min. Na Most jsem zvedav (i na BRZ).

0
saage
21. 1. 2017, 14:40

To zprevodovani v realu neni tak hrozny, jak na papire. Preci jen ma pomerne velkej kroutak uz od 2,5 tis, takze bezny jezdeni i na nizsi otacky neni problem. Jde spis o ten pocit. Pokud jde o predjizdeni - podradit a motor vytocit nad tech 4 tis. Zas pri dalnicni rychlosti 140 km/h + to zprevodovani ocenis. :-)

0
krab
21. 1. 2017, 22:50

Přesně, proto jsem tam myslím "JC" mu napsal, že zůstane jak je. Myslím, že Dipl.dr.ing. Ferdinand Porsche ví co dělá, takže vylepšovat jejich vývoj nehodlám. Min. do doby než se naučím pořádně řídit koncept vše vzadu. Na dědově 105L užovce to bylo snadný, tady to vypadá, že to bude jestě hoooodně o něčem jiným :-D

0
jc
22. 1. 2017, 12:49

Nemyslel jsem, ze by Ferdinand delal neco spatne, ale spousta veci se da upravit "vice na miru". Je ale jasny, ze v tyhle fazi je to nesmysl. Tak at to jezdi! A zvazil bych zimni sezonu s (nejakou) zadolkou, je to parada :-)

0
krab
22. 1. 2017, 14:12

Já to pochopil, myslím jak to bylo myšleno. Tahle sezona určitě bude hlavně o seznamování s autem a s tím jak se mi s ním jezdi. Pak určitě dám vědět přes Krabův blog jak se s ním žije, údržba, opravy, úpravy apod , určitě sem dám takovej jeden faktografičtější blog o tomhle.

0 reagovat
RCNP
21. 1. 2017, 13:49

Super, fandil jsem ať to klapne. Možná trochu sobecky abych si tady něco následovně přečetl :D Ne, gratulace a ať slouží dobře!

0 reagovat
Vrooom
21. 1. 2017, 20:34

Paradni vkus, rekl bych, ze vzhledove ma Z3 i navrch, ale jizdni bude urcite 911 mnohem vyspelejsi. Myslim ze diky vetsi privetivosti na limitu ma urcite Z3 stale sanci zustat v garazi.

0
krab
29. 1. 2017, 22:31

Díky za tento koment. Teď to procházim a vlastně koukám.... jeden z minima lidí co má zjevně hodně rád tvary Z3 Coupe. Já mám tenhle design opravdu extrémně rád. A už dlouhou dobu. A to je asi důvod proč bude se mnou dlouho. Je to o designu, který se blíží tomu jak bych si namaloval svoje auto, kdybych si ho celé mohl navrhnout a o nostalgii ke starým bavorákům s řadovými šestiválci. A jako celek je to skvělý auto. A přesně, limity jsou velmi čitelné.

0 reagovat
Dad
22. 1. 2017, 01:22

gratuluju a závidím. Vždycky mi vrtalo hlavou proč ty divný svetla, teď je to jasný, je to krabmobil

0 reagovat
Goldies
23. 1. 2017, 21:14

Pane Krabe, velka gratulace! Nejkrasnejsi na zivote je kdyz si splnis svuj sen a presne tak by to melo byt! Ja se snad vypravim na K&K do Prahe abych si aspon sednul do Sally ;-)

0
krab
23. 1. 2017, 21:39

Děkuji moc pane Goldies! :)
Je to tak, člověk by si měl plnit sny a touhy a auta jsou prostě i kdybysme se snažili sebevíc opravdu důležitá součást života těch mnoha lidí co tento web navštěvujou.
Tvoje MR2 a celý ten projekt a swap motoru to je taky věc! A moc rád bych jí někdy na živo viděl. Taky to bude fantastický svezení. Tak třeba to na nějakých K&K vyjde!

0 reagovat
bobo23
24. 1. 2017, 11:47

Velká gratulace. Mnoho šťastných kilometrů pospolu a pokud možno žádné ženské vrtochy. :-)

S benzníkou bych třeba já problém neměl, vzhledem ke svému obstarožnímu japonskému povozu. :-D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte