načítám data...

Porsche 911 Carrera 3.2 (1984-1989) a jeho rivalové

19. února 2020, 22:50 68 komentářů krab

Jestli máte rádi zrovna jako já onu slavnou továrnu pana Ferdinanda, zasníte se jistě se mnou. Rozhodl jsem se prozradit vám zase pár novinek z krabího mozečku.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Porsche 911 Carrera 3.2 (1984-1989) a jeho rivalové

Sice jsem prohlásil, že letos žádné auto kupovat nebudu, důvod k tomu je prozaický. Tak nějak šetřím na další Porsche. Ani to elektrické vozítko z minulého blogu jen tak do naší domácností nepřibude. Život je totiž o prioritách. A Porsche je zkrátka Porsche. Jenže nedá mi to a zamyslel jsem se i nad tím, jaké mělo mé oblíbené Porsche 911 z 80. let konkurenty ve své době a jak si stojí dodnes. S každým z nich bych se totiž v dohledné době vážně rád seznámil, popovídal s reálným majitelem a možná krátkou projížďkou nasál dojmy, které tahle auta dovedou navodit. Všechna čtyři auta jsou totiž sama o sobě velmi zajímavá, každé úplně jiné a ve velkém kontrastu s „rodinným stříbrem“ ze Stuttgartu.

Porsche 911 konkurenci vlastně nemá…

Porsche 911 série modelu „G“ ve své poslední podobě před příchodem výrazně modernizované 964 se totiž ke mně vážně skvěle hodí. Kamarád jedno má a prodává, takže jsem měl možnosti si ho vyzkoušet. Možná jste ten článek i četli, pokud ne, posílám odkaz zde. Model Carrera 3.2 je poslední variantou, která má nápravy tradičně odpružené torzními tyčemi, vzduchem chlazený motor bez katalyzátoru, ale už se spolehlivým hydraulickým napínákem řetězu a velmi solidním výkonu 230 koní v evropské verzi. Občas si kladu otázku, proč jsem nezkusil prodat svojí vodou chlazenou 996 Carrera 2 a nepřiplatil si a nekoupil přesně tenhle vzduchem chlazený model.

S trochou štěstí na dobrý prodej i dobrý nákup bych své vysněné Porsche 911 mohl mít už dneska doma. Jenže je to složitější. Ta modernější vodou chlazená má vážně lepší rychlejší motor, který přímo letí za charakteristického vytí šestiválcového boxeru od pěti tisíc otáček k sedmičce, kdy je potřeba zařadit další rychlost. Podvozek je daleko jistější pro vážně rychlou jízdu, přitom je Porsche v rukách pořád jemné, čitelné a předvídatelné. Co vám budu povídat, řídím ho děsně rád, a to spolu načínáme čtvrtý rok od koupě. Čas hrozně rychle letí. Vůbec nemám dojem, že bych chtěl jakýkoli novější model. Vím, v mé staré 996 sem tam něco v interiéru vrže i skřípá, ale to jsou takové ty zvuky, které si člověk spojí se starým autem, zvykne si na ně a má pocit, že se cítí jako doma.

Ale proč mě to táhne k té staré 911? Na první dobrou působí při svezení podobně jako moje auto. Ale po chvilce člověk zjistí, že spoustu věcí je jinak. Zejména motor se projevuje hutněji už od nižších otáček a tím charakterově vynahrazuje ten nedostatek výkonu v těch vyloženě vysokých. Na svou dobu byla tahle stará Carrera úžasně rychlá. Pedály jsou uložené z podlahy jako u brouka a bez zvláštního nástavce na plynový pedál se moc meziplyny trefit nedají. Ale jak si na to člověk zvykne je to boží. Ten cit v reakcích na pedály i na volant bez posilovače řízení je fantastický. A pak je tu ta charakteristická hra s přenosem hmotností – lehký předek, který chce při nájezdu s citem zatížit a fantastická trakce na výjezdu, kdy zadek přidřepne a Porsche akceleruje ze zatáčky bleskově ven. Tomu se prostě nic nevyrovná. A umí to každá 911. (Doufám, že i ty nové, se kterými zatím bohužel zkušenosti nemám.)

Oproti modelu Carrera SC 3.0 je 3.2 výrazně vylepšená, a to ve všech ohledech. Zkrátka mám pocit, že je to přesně ten model, který bych chtěl. Kamarád ten svůj už delší dobu nabízí k prodeji a zatím narazil jen na samé snílky jako jsem já. Ale naštěstí nepotřebuje prodat hned, má to auto rád. Touží po úplně staré 911 z počátku 70. let a já ho svým způsobem i chápu. Nakonec bronzová 911 S z filmu Le Mans je přesně tím Porsche 911, po kterém přeci všichni stejně toužíme. Jenže je drahá. I proto si chci realisticky časem udělat radost právě modelem G, Carrera 3.2. Trh je poslední dobou pomalejší, ceny již nestoupají, možná je totiž prodejci před pár lety už moc přepepřili a reálných kupců není tolik. V inzerci je na výběr aktuálně dostatek aut v cenách mezi 40-50 tisíci euro. A já se jen modlím, aby nikam dál nestoupaly, protože upřímně netuším, zda si tuhle radost budu moci dopřát už letos. Spíš právě ne. Už ale pojďme k těm konkurentům Porsche 911 z 80. let. 

Maserati Biturbo

Tentokrát to ale udělám jinak než obvykle. Anglicky jistě všichni nějak umíte a asi nemá cenu, abych plýtval písmenky a snažil se opsat dojmy z řízení auta ve kterém jsem zatím v životě jen jednou seděl – na výstavě veteránů. I tak působí na první dojem „italská E30“ hodně šarmantně. Specifické čalounění z jemné broušené kůže voní trochu jako starožitný nábytek a k těmhle vůním se přidají pachy oleje a šmíru. Maserati Biturbo je navíc na trhu stále levné. Na to, jaká je to exotika. No, pusťme si Davida Cironiho a v klidu si k tomu načněme pivko nebo dolijme skleničku dobrého rulandského šedého. Jestli bych po Maserati z 80. let toužil, upřímně vážně nevím. Ale má moje sympatie.

Ferrari Mondial QV 

Už jsem se o něm zmiňoval v jednom ze starších blogů. V prosinci jsem obletoval jeden kousek na prodej v krásné modré metalíze a zase ty vůně, ten posaz za volantem, ta mechanická otevřená kulisa řazení a krátký předek před mými nohami na pedálovém boxu, který působí jako by byl přímo mezi předními koly, to všechno na mě působí moc dobře. Jenže na rozdíl od Porsche si nedělám iluze o reálně příšerně vysokých provozních nákladech tohoto dnes prakticky nejlevnějšího Ferrari na trhu. Já mám totiž pocit, že vlastnictví Ferrari zůstane v mém případě prostě jen takovým tím klasickým klučičím snem, který se nikdy nesplní.

Lotus Esprit Turbo

Kdo by nechtěl káru Jamese Bonda. Vlastně asi jen kvůli zatracenému účinkování ve filmu „The spy who never loved me“, kde si Esprit zahrál na ponorku a v následujícímu filmu „For your eyes only“ z roku 1981 si zahrál už opravdový Esprit Turbo jsou prostě velmi drahé. Lotusy jsou moje krevní skupina a jejich čtyřválec „Twin cam“ předběhl svou dobu. Jsou to skvělá auta, mají fantastický design, řízení, kvůli kterému je dodnes Lotus etalonem sportovních aut a image, která mě hodně bere.

Sice jsem místy přemýšlel o modelu Eclat/Excel zejména kvůli příznivé cenovce, ale Esprit Turbo s motorem uprostřed je zkrátka ten model, který mám taky někde přišpendlený na posteru své garáže snů. Jeden můj známý tenhle sen doopravdy má. A jezdí s ním velmi málo. Možná to trochu napovídá cosi o tom, že nápad utratit peníze určené pro nákup Porsche za charakterního anglána z Bondovky není úplně tím nejskvělejším. Stejně se mi Esprit neskutečně líbí a řídit ho bude velký zážitek. Každopádně, užijte si jeden z nedávných filmů od Harryho Metcalfa (pokud jste ještě neviděli) s moc hezkou tématikou přímo jako z filmů o agentu 007.

Chevrolet Corvette C4 

Abyste neřekli, že to píšu nevyváženě, do dnešního výběru rozhodně patří i Amerika. Corvette C4 přišla na trh v roce 1983, takřka shodně s mnou vybraným Porsche a působí oproti němu jako noc a den. Zatímco Porsche vypadá stále jen jako velký facelift auta původně navrženého v roce 1964, čtvrtá generace Corvette je ryze futuristickým strojem. A protože se dnešní blog natáhl jak špagát na věšení prádla a já jsem v Corvette C4 jaktěživ nejel, opráším jeden ze starších textů klasického Autíčkáře od klasického Vavrise. Sám si to jdu teď taky přečíst. Každopádně Corvette C4 má svá objektivní pozitiva a zejména stále velmi rozumnou cenovku. Osmiválec, obrovská kapota a futuristický vzhled prostě v mnoha ohledech tradičního poršáka přímo deklasuje. Jenže víte, jak to je… Silnice nejsou jen arizonské nekonečné roviny. Jednou přijdou i zatáčky. A velký placatý brouk se stejně stal jednoznačně přesně tím autem, za které budu ochoten utratit své těžce vydělané zlaťáky.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

wdave_t
19. února 2020, 23:35
1

Pěkný káry :) Minulý léto už jsem si nestihnul půjčit 996, kterou jsem měl v plánu, tak letos to snad už klapne. Z 911 se mi ale nejvíc líbí asi 993 GT2. Nejel jsem zatím v žádný.

Mně by se moc líbilo mít nějaký takový starší auto na projížďky, ale přijde mi, že pro někoho, kdo vysloveně neoplývá penězma a neumí si to servisovat sám, je to finanční nesmysl. I když nejspíš mám pohled zkreslenej tím, že si vždycky koupím nějakou kraksnu, do který pak nasypu Xnásobek její hodnoty, aniž bych tržní hodnotu jakkoliv zvýšil :D Asi tyhle ceněný klasiky lze provozovat v jistém režimu "jen" za provozní náklady a pak to nemusí bejt tak hrozný. Ale nevim no, mně přijde že i kdybych utratil pár set tisíc za sezónu za občasnou zápůjčku něčeho fakt zajímavýho, tak do toho zahučím třeba podobně, ale aspoň to můžu líp regulovat a zkusím si různý povozy a nemusím řešit ty starosti s nima. I když to už trochu odbočuju, pač jiná věc jsou zajímavá auta o kterých píšeš ty a jiná zas auta, který se dají sehnat k zapůjčení.

Co se asi snažím říct je, že bez vysloveně pohádkovýho rozpočtu si neumím představit, že by mi vlastnictví takovýho auta přineslo víc radosti než starostí.

reagovat
krab
19. února 2020, 23:58
2

Rozumím, ale jako není to tak hrozný. Zrovna u těch 911 je evidentní, že několik let se klasickým "G" modelem, o kterým píšu bude stát ve výsledku míň, než je reálná zkušenost s novější 996 anebo 997, o kterých mám taky informace z první ruky. Jde o to si tu klasiku chytře a dobře vybrat, neuspěchat to a zaplatit nakonec přesně akorát za stav, kterej tomu odpovídá. Motory tady většinou pokud něco potřebují, tak spíš přetěsnit a jinak je to o běžný údržbě. Jestli se mi to časem povede, tak já se o tom podělím, o těch zkušenostech.

Skeptickej jsem vůči třeba právě Maserati a Ferrari, kde se myslím člověk snadno spálí, utratí za opravy fakt moc a už se to pochopitelně ani nijak nikdy nevrátí. Já jsem furt špekuloval nad tou 348 TB. Říkal jsem si jak to udělat... Něco prodat, něco dát z úspor, něco si třeba i půjčit? Ale pak jsem z toho rychle v hlavě vycouval, protože Ferrari je zkrátka úžasné, ale pro opravdu jen bohaté lidi. Nechám ho v kategorii "sen". Ale ty Poršáky jsou prostě objektivně vzato na svezení lepší a nákladově to jde. A mají pořád svou jistou hodnotu. A to jsem ještě před lety žádnej velkej fanoušek značky porsche nebyl. Ale nějak jsem to nasál a pochopil, že je to vlastně hrozně dobrý. Mě se vlastně i ty moderní sportovní poršáky všechny co dělají dneska hrozně líbí. Prostě mi přijde, že to co dělají, dělají fakt dobře.

beastar
20. února 2020, 12:17
1

Dělají pořád dobře. A stejně pěkný. Prostě to funguje. Až to člověka zaráží. A navíc kolik 911 vidíš třeba kolem Garmische na horách jak s tím lidí frčí z lyžování. Absolutně skvělý. Kolik z lyží frčí Ferrari? V tomto je Porsche unikátní věc... Nejsem toho vyloženě fanda. Kdykoliv ale někde mám možnost s tím jezdit. Tak si říkám ty si taková guma. Proč si to ještě nikdy neměl! 944 nepočítám a tj auto i bez mega rozpočtu. Vcelku provozovatelné pomalu i jako daily driver. Jako klasik bych řekl supr... Pro lidi, co nechtějí obligátní Mazdy a Opely a Pumy ap. Větší rozpočet nutný jen na zanedbané kousky...

krab
20. února 2020, 13:01
0

Právě... ta auta se dají prostě používat normálně celoročně. Tuhle sezónu to tak i dělám. Vlastně s tím autem jezdím od října do teď možná víc než jsem jezdil v létě. Sice jsem nekupoval zimní sadu, takže některý dny když jsem viděl, že ráno to bude nasolené jsem jel Alfou, ale jinak jezdím minimálně jednou týdně ...

beastar
20. února 2020, 17:46
1

A to ti chválím. 911 pokud je v dobrém stavu ať je stará nebo nová podle mě nemá cenu jenom garážovat a čekat na kdovíjakou sezónu. Vždycky když potkám jednoho z těch pár borců co s tím jezdí Prahu daily, tak se za tím autem ohlídnu. A řeknu si v duchu... jooo kámo dobře. Kdežto když vidím Ferrari tak si řikám hmm vole Scuderie zase převáží po vlastní ose zbožím, anebo ty vole zážitková jízda jede domů...

krab
20. února 2020, 18:06
0

To víš, že jo... zrovna za chvíli s ní někam zas pojedu... jo, letos to vychází díky počasí na nepřetržitej provoz, různě to tak střídám, protože jsem starej vůl co má těch aut víc, tak každý potřebuje pravidelně projet :-D Jen Lotus má teď od půlky ledna vyndanou baterku a projedu ho asi teda možná tentokrát o víkend, že to vyjde, taky to chce aby aspoň jednou za měsíc vrčel.

S těmi Ferrari je to prostě komplikovanější příběh. Je to zkrátka na mě už příliš drahý. A hlavně ta stará Ferrari nepojistíš (což ty starý poršáky taky ne) ale prostě riziko, že ti nějaká ta stará 308 GTB, 348 nebo Mondial na potvoru chytne, to se obávám tu je a myslím, že bych na to trošku myslel a bál se o to auto víc než je zdrávo. Poršák je dobrej v tom, že s ním jde všechno a je při nezanedbaný údržbě prostě spolehlivý auto. A to ten Lotus vlastně taky... Tím, že už mám takhle modernější stroj s motorem od Toyoty tak není čeho se bát. Jen si hlídat stav podvozku, brzdy, gumy a olej před každou sezonou a můžu v klidu kdykoli mám chuť si dát nějaký stint i na okruhu.

sheogh
21. února 2020, 13:49
0

Kdyby to nefungovalo, tak to nevyrabi a uspesne neprodavaji tady kolik? 40 let? :-) No obavam se, ze u me, co se 911 tyce, zustane max jen u toho plakatu :-D .. Mozna jsem ignorant a neznalec, ale zajimalo by me, jakou vyhodu prinasi chlazeni vzduchem oproti chlazeni vodou? Samozrejme z toho vyplyva decentni zjednoduseni mechaniky motoru, ale jaky to ma prinos v realu?

Jimi
20. února 2020, 11:53
0

Z placatých brouků bych vzal na milost vzhledově následníka- 964. Ale z konkurence by asi vyhrál Esprit, jako auto z plakátu- kde asi taky jenom zůstane. Finanční náročnost bych typnul asi blíž k Maserati a spol... Jinak se ale v modernějších podobách Espritů proháněly např. ve filmu Basic Instinct.

reagovat
krab
20. února 2020, 12:58
0

964 je jako model poslední dobou skutečně o dost populárnější. V jeden čas to bývalo vyloženě nejlevnější Porsche 911 na trhu a karty se trochu zamíchaly mezitím zase jinak. Mě přijde, že bude taky výborná. Motor má větší objem válců, tím pádem ještě vyšší točivý moment a o dvacet koní navíc. Podvozek už je na vinutých pružinách, přibyl posilovač řízení, řízený vstřikování, katalyzátory, možnost pohonu všech kol (se kterým se to auto poprvé představilo) atd.. Ale je taky oproti géčku asi o sto kilo těžší. U téhle Carrery 3.2 z půlky 80. let jsi pořád někde těsně do 1200 kg. Někdo uvádí myslím 1160 ... Clubsport 3.2 z roku 87 měl myslím ještě o pár desítek míň, protože tam je pár dalších odlehčení.

Já bych upřednostil právě tenhle starší. Navíc je dneska oproti 964 i levnější.

mtucek
20. února 2020, 17:30
5

Akorát 964 je už daleko složitější /ABS, airbagy, dva rozdělovače a dvě svíčky na válec / a tím pádem i poruchovější. U 3.2 je trošku asi problém ji dobře koupit, protože kdo ji má udělanou tak většinou neprodává.
Já sem tu svoji 3.2 1987 koupil v USA v roce 96 za 25 tis.$. A dva roky ji dával dokupy - tlumiče, ložiska kol, všechny gumy na podvozku,, brzdy, přetěsněni motoru , palivové čerp.., oprava šibru, oprava interiéru a dalších
100 věcí na které jsem zapomněl. Ale skoro všechno si udělá člověk / kromě motoru/ sám, 911 je jednoduché auto. A každý kilometr s tímto autem je radost. Už jsem s ní najel asi 15 tis km a furt mě to dost baví.

krab
20. února 2020, 17:47
0

Právě... proto bych ideálně tuhle 3.2. Ta tvoje vypadá parádně. Tu co by teoreticky prodal kamarád, tak ta na tom je podvozkově a motoricky skvěle, ale řekne si časem o nový lak (respektive záleží jak moc to člověk chce mít perfektní). Rezivá ale není, oni byly obecně dobře ošetřený, tyhle poršáky už v tý době. Koupil to dobře... ještě tak před skoro 10 lety a to byly tyhle za 500-600 k sehnání. Dneska je to spíš od milionu výš. Proto to doma ještě nemám :-D

Když jsem se rozhodoval na podzim 2016 jakou 911, tak už byl tenhle model právě na těch +- současných cenách, prostě byl moc drahý, nechal jsem nalákat na novější Carreru 996 z roku 2000 a i když se teda na ní dělalo hodně věcí a stála ve výsledku už dost peněz, pořád jsem s ní nesmírně spokojený. Ale tuhle "géčkovou" bych prostě ještě bral taky, všema deseti. A půjdou s ní i jezdit pak veteránské setinové rallye, což je další důvod proč mě to výhledově láká...

mtucek
20. února 2020, 18:25
1

Jo Dušan ji myslím kupoval v Itálii. Byl jsem jednou v jeho úžasné garáži a dal mi cedulku ,která visí k radosti mé manželky v obýváku.....

krab
20. února 2020, 18:34
0

Tak paráda, to se znáte s Dušanem taky :) Jo taky to mám povolený mít v obýváku s takovou malou výstavkou...

Dušan kupoval tehdy v Itálii a fungovala vždycky dobře. No když mu vydrží chvíli a nikdo mě letos nepředběhne, tak já ho tý stříbrný nakonec rád zbavim a převezmu štafetu. Jen zatím mi chyběly prachy :)

Johny₤฿₡
24. února 2020, 21:57
1

MTTUCEK: teda ta tvoje 911 je fakt nadherna! To je proste nadherna silueta

Sedrik
20. února 2020, 18:17
0

Až budu velkej, taky si jednou Porsche koupím. Blbý je, že to moje vysněný leze pořád cenou nahoru...a už teď je drahý, jak nemovitost :)

reagovat
beastar
20. února 2020, 18:38
0

Hmm tak jako možná nějaký financování vymyslíme... barák nepotřebuješ a Porsche je doma(teda jak se to vezme)

Sedrik
20. února 2020, 19:04
0

Zkusím doma navrhnout :)

krab
20. února 2020, 19:28
0

Tak Carrera 997 GTS 3.8 to není ještě to nejhorší finančně. Tak zruš objednávku bavoráka (vím už je pozdě) a kup 997. :) ono to bude ve výsledku ale totiž ne o moc dražší. Do porsche nasypeš něco ročně na servis, ale zase si drží cenu. Bavorák má myslím servis už v ceně, ale zas trochu postupně poklesne na ceně. Takže něco to stát bude tak i tak...

Sedrik
20. února 2020, 19:37
0

Tohle jsem si doma už prošli a neuspěl jsem :)
Ale bude čas šetřit - slíbil jsem, že M2C budeme mít dýl (připlatil jsem za záruku a servis), takže mám tak 4 roky s BMW a pak se uvidí.

beastar
20. února 2020, 20:30
0

Jo jo to sem právě mezi řádky už četl. Jinak kdyby to BMW nebylo tak by bývalo mohlo být Porsche... A to jsou právě ty priority co se dokola řeší u X4 ... Dát či nedat dvojku za rychlou stodolu. Když bych býval mohl mít jety 911tky woe... Ale co servis, hypo, manželka a dovolený? Nemůžu to ohrozit kvůli Porsche... :)

Sedrik
20. února 2020, 20:46
0

Aby to bylo jasné: já se koukal i po M2 - není to tak, že bych chtěl Porsche a žena mě rozkázala BMW. Prostě jsme brali všechna pro a proti, jak auto používáme, co nás čeká v dalších 2+ letech a nové/novější auto z toho vyšlo lépe.

Navíc - já nikdy nové auto nekupoval (raději 2 roky staré za 50 procent ceny) a ///M auto pro mě odjakživa byl sen (jedno z úplně prvních dream cars byla E46 M2). Takhle si plním 2 sny najednou (nové auto a ještě Mko), takže to není žádná oběť :p

A podruhé "navíc" - na co by se člověk těšil, kdyby si splnil všechny sny. Realisticky: Porsche je to nej, co si budu moci v životě dovolit: na Ferrari, Lambo, Astona nikdy mít nebudu (na provoz - na pořízení asi ano). Takže jestli si to Porsche koupím teď, nebo za 5 let - to už je jedno. Pak už bude jen kombi a smrt :D

Sedrik
20. února 2020, 20:54
0

A já opravdu věřím, že M2C s manuálem bude "future classic". Je to jedno z nejlépe hodnocených sportovních aut poslední doby, takže já se dost těším... :p
Navíc dneska na twitteru psal Harris, že si ji taky objednal - docela dobré doporučení..

krab
20. února 2020, 20:59
0

Vždyť si tě jen dobíráme :-D Náhodou, když by mi žena rozkázala koupit BMW M2 není to tak zlá oběť. Z tý praktický stránky věci hovoří pro nákup M2 spoustu věcí. Budeš to mít nové, budeš mít dlouhý období záruky, nebudeš muset řešit výchozí stav a přemejšlet jak se k tomu asi minulí majitelé chovali atd atd... Pojistit havarijně se to dá , i způsob financování (pokud to tedy nekupuješ klasicky hotově) je výhodnější u nového (aspoň si tedy myslím).

Nějakou historii z provozování 997.2 (S) znám z blízkého okolí ( ten stejný týpek co má i tu starou Carreru 3.2 ) a nějakých 50 tis km a dva roky zhruba nestály jen drobné. To si nebudeme nakecávat. Ale nebylo to zas něco extrémního. Každopádně i novej přímovstřikovej motor není jak se anglicky říká "bullet proof" . Po určitým čase se na tom (třeba po 50-100 tis) se musí na tom sundat hlavy a čistit od karbonu. A to bude drahý. Ten motor se kvůli tomu musí vyndat.

Na denní ježdění bych ti stejně 911 nedoporučil nakonec jako jediný auto. Ono s ním můžeš jezdit sice všude a je to super, ale máš tak 30% cest, kdy by ti tahat poršáka bylo líto. Třeba taková D1 z vedlejšího blogu anebo nákupáky a parkovat tam a trnout, kdo ti praští dveřma do auta atd... Je fakt, že v tomhle ohledu bych byl v prdeli i s tou M2, protože bych s tím nechtěl jezdit do těchto míst a na ty účely si prostě držel obyčejnější levný ojetý auto, kterýho mi není tolik líto. Ale já jsem trochu praštěnej :-D

krab
20. února 2020, 21:00
0

Future classic to bude .. až to budeš chtít prodat zájem by byl :-D Jakou budeš mít barvu?

beastar
20. února 2020, 21:40
0

Hale úplně jenom mezi náma 6 očima. Tak stejně ženský ovlivní úsudek nakonec hodně. A pokud si normální, tak to doma probrat musíš. Rozhodnout se pro nové BMW je určitě super nápad. Záruka minimální rizika a je to nové. To je skvělý pocit. Já vždy beru roční auto. A to je nové jen zdánlivě.

M2c je super auto hlavně jako hračka použitelná pořád. Na mě je to malý. To je ale věc potřeb atd. A jak píše Krab. 911 starší je krásná věc. Určitě nějaký sen atd. Jezdit s ní jde reálně všude. Druhá stránka věci je že to stojí na údržbě potom poměrně dost. A nechceš úplně jezdit Lídl a tak. Když je to jediné auto jsou tam jistý omezení.

Já tady o tom psal. Sám bych to jako daily nechtěl. Nemohl mít. Takže rozhodně si myslím, že future klasik se vyplatí. Jestli bude to se ukáže...

beastar
20. února 2020, 21:45
0

Jenom ještě dodatek. K diskusi. Když se podívám na obrázky a obsah. Je to Porsche 911 a alternativy. Kde je hlavní hvězdou zase několik Porsche a psaní o tom. Čili rivalové jsou tak akorát do počtu. Představa že mám Mondial mě budí ze dna. Ale 911 turbo to bych kurva moc chtěl. A ano Lambo sem si zkusil... Aaaa po piči pro miliardáře ideálně. Kdy jsou ti prachy jednooo úplně. Koks, kurvy, zlato a lambo... Jinak no waY.

Sedrik
20. února 2020, 21:47
1

JJ - jak oba píšete - to všechno hrálo a hraje roli.

Ke konfiguraci - koukněte :)

beastar
20. února 2020, 21:53
0

To bude krásně pokojíček myslím že není o čem. Co to je za barvu stříbrná? Ono to na každým monitoru působí jinak...

Sedrik
20. února 2020, 21:59
0

Hockenheim silver - na M2C jsou jen 4 metalický barvy: černá, modrá, červená a tahle. Černou nechci, modrejch jezdí mrťe, červená se nám ani jednomu nelíbila (je jiná, než jsme měli) a tahle vypadá zajímavě. Na videích vypadá, že na slunci je spíš do bíla, ve stínu taková šedá...

Jen jsem ji ještě neviděl na živo :)

krab
20. února 2020, 22:04
0

Joo, pěkný. To je ta Hockenheim Silver, tu bych si vybral tutově taky. Ono tam ani moc možností není. Bílá, černá, modrá, oranžová anebo tahle stříbrná... Spíš bych asi vzal ta druhá kola, styl 788 M

Jinak, to víš, že ženy ten úsudek a výsledek toho co koupíme ovlivní. Proto jsem se vždycky "bál" přivézt domů bizarní věci jako starou sedmičku s dvanáctiválcem anebo jaguara XJ :-D Protože by to fakt nepochopila...

Porsche jsem teda jednoho dne vážně přivezl. A bylo chvíli brblání okolo, ale dneska už ho hodnotí pozitivně a ráda v něm se mnou jede. No, ale třeba se jí vyloženě líbila oranžová Toyota GT86 když jsme měli. A určitě než starý Porsche tohle co tu prezentuju v blogu, tento model, tak by uvítala kdybychom měli třeba starý Lotus Elan. A je fakt, že do určitý míry má pravdu. Jak normální člověk nepostižený virem Porsche 911 dovede pochopit, že si chceš pořídit další stříbrnou 911 jen o 15 let starší než tu co už máš :-D Když navíc vypadá "stejně". V řeči ženské logiky...

Sedrik
20. února 2020, 22:23
0

Hehe - to jo. A to si myslím, že máme oba štěstí, že ty naše mají auta rady :)

Ke kolům - 2 důvody, proč jsem 788 nechtěl: 1) nelíbí se mi :))) 2) jsu těžší (přední o 10 procent, zadní dokonce o 17 procent). Stejný důvod, proč jsem nechtěl ty příplatkové super-brzdy: 15Kg neodpružené váhy navíc. Snažil jsem se držet s tou váhou na kolech dole.

krab
20. února 2020, 22:37
1

To nepochybně máme :-D Vidíš, to já ani netušil, že by ty druhý kola byly o tolik těžší. I ty brzdy. 15 kg navíc mi přijde fakt hodně, to je skoro 4 kila na kolo, resp. spíš 7.5 protože změna bude nejspíš jen na předních discích a třmenech. Jako co jsem slyšel od lidí loni na Ringu, když jsme byly jezdit, tak na M2 (i competition) každý ty brzdy řeší, protože odjedou tam jedno kolo a můžou jet někam akorát chladit.. Ale otázka kolik by ti ty příplatkové pomohly.

Jinak ty sedačky bych taky volil ty emkové, jen snad bych si zvolil tu do modra ne od oranžova, ale možná to nakonec bude hezčí, ono jak se to v reálu nevidí, tak se to blbě posoudí. Ale asi bych to "dodrbal" tím, že bych si přiobjednal střešní okno (mám ho rád) a nejspíš i dal ten příplatek za Harman Kardon. Jinak asi bych tam moc volitelných prvků nedával.

No i tak ta ceníková cena vychází docela divoce už... ale jedna paní povídala, že prej bavorák umí docela hezky slevit :-D

beastar
20. února 2020, 22:41
2

Příplatkové brzdy jsou obecně u Bmw, ale i Audi taková money trap na zákazníka. Nejsou stejně potřeba. Jinak ta stříbrná bude originální. Červených i modrých je hodně. Já bych si vybral usedlé černou. Ale na barvu to nejezdí. Fakt říkám bude to pecka.

Hlavně jak to bude nové. To bude zážitek to roztočit někde. Pokud možno nee do svodidel. Jinak co k ženským já mám v tomhle typickou princeznu. Hlavně aby to bylo pěkný... A jak si zvykla tak aby to jelo. Přivést domů můžu třeba parník a je jí to jedno.

Jedenkrát mě nasrala když sme měli doma úplně nový zákaznický Grancoupe a ona ho vzala a jela s tím někam na párty do Boleslavy:D A vrátilo se to bez zrcátka... Jinak řídí na ženskou ráda a super. Takže i pokecame ale tak jak tu fakt ne.

krab
20. února 2020, 23:02
0

Jo, to je možný s těmi brzdami. Nakonec co jsem slyšel, tak ve výsledku to každý řeší nákupem jiných z aftermarketu. Prostě těžký auto, na okruhový využívání to nebrzdí optimálně. To nakonec ani to Porsche (mimo GT3).

Ale jako přesně, jak říkáš. Bude to mít skvělý. Nový auto. Já to taky nikdy ještě nezažil. Vždycky jsem měl cokoli už jetýho...

Jinak koukám, tak BMW už nabízí na konfigurátoru i M2 CS model. Ten by future classic být doopravdy mohl, bude jich počítám asi nakonec jen málo. Taková další 1M v pořadí... Ale ta cenovka je dost mimo. 2.5 mega. Za to už by mohl být Cayman 4.0 GTS , pokud reálně jde objednat za ceníkové ceny a není na nich u dealerů přirážka jako to často dopadalo s GT4 modelem, když se někomu nepovedlo objednat rovnou přes Porsche, tak pak dealeři přeprodávali auta dráž. No myslím, že tohle bláznovství už trochu končí a s modelu GTS snad dodají dostatek všem zájemcům.

Vlastně Cayman 4.0 GTS by bylo asi v tuhle chvíli jediný fungl nový auto, který bych asi měl reálně zájem objednat, kdybych na to měl teda... Ale zas nevím ve výsledku co přesně od toho čekat. Proto mi je tak nějak milejší takováhle stará 911 o který jsem teď v blogu psal.

Sedrik
20. února 2020, 23:04
0

Černá je pěkná, ale starat se o to se mi nechce - a nevyniknou ty černé detaily. Popravdě - kdybych si mohl vybrat, byla by to San Marino Blue, co se dává n M4...

A barva interieru - zase: hoodně lidí bere tu modrou, mě do interieru sedí víc do červena, protože je to teplejší barva (a podsvícení tlačítek v BMW je oranžové). Ale obě jsou moc pěkné.

A k výbavě - mám tam Harman dalších pár věcí. Naštěstí u M2C té příplatkové výbavy moc není, takže (naštěstí) nebylo moc z čeho vybírat :)

Sedrik
20. února 2020, 23:06
0

A k těm brzdám - na ring jsou asi slabý. Na normální okruh ale budou OK. Když zvládnou ubrzdit M4, zvládnou i M2. A raději si kdyžtak koupím Bremba.

saage
06. března 2020, 00:44
1

Super vyber! Az to budes mit, vem to nekdy ukazat idealne na kafe kry, nebo na nejakou tu Krabovu planovanou akci. ;-)

Za
Zazaa
20. února 2020, 22:41
0

Biturbo je zajimavy ... takovy divoky, osklivy a fakt se to docela sype :) vim tady v okoli o 5 kusech a je to na silnejsi nervy :)

Espritu bych se nebal ... nevim jestli si ty auta videl podrobneji, ale Lotusy z tehle doby je proste anglicka manufaktura na ocelovem ramu poskladana laminatova kastle, dily co nekde zbyly a zbytek dodelal franta v garazi :) az nechapu jak to v te dobe mohli prodavat draz nez 308ku Ferrari :)
ale jinak kdo ma rad hranate auta tak je to ono ....

reagovat
Standa
21. února 2020, 07:57
0

Esprit se mi líbí, ale charakterem je to spíš GT. Z výběru byla dobově podle mě nejvíc konkurence právě ta Vette C4, která mimochodem funguje v zatáčkách velmi dobře. Motor mezi nápravama a vyvážení 50:50 nezpůsobuje na mokru ten adrenalin s přenášením váhy jako 911, ale zase ten posaz a ergonomie je na jiný úrovni (C4 i 911 jsou v rodině a sám bych si těžko vybíral, ale ve výsledku asi vede ta Vette).

Za
Zazaa
21. února 2020, 09:20
1

nevim jestli si v tom sedel, ale GT to fakt neni :) to spis je GT ta 911 a Vette tuplem :)

krab
21. února 2020, 09:49
0

To by chtělo pánové udělat projížďku a auta porovnat :-D
Taky mi označení "GT" k Espritu moc nesedí. Chapman vždycky stavěl i GT auta tak, aby se ovládaly líp než ty co ostatní výrobci označují za sporťáky :-D

S tou Corvette C4 si myslím je to asi hodně o její verzi. Vyráběla se hrozně dlouho a byly mezi nimi nabroušené verze i výletníci s automatem a motorem, který se do otáček moc nedere.

Vlastně to i docela rád zkusím - sehnat na jedno odpoledne k sobě majitele 911 , C4 a Espritu. Vše z druhé půlky 80. let. To by se nám krásně fotilo a bylo by z toho parádní povídání. 3 ikony 80. let, tři různé koncepce uložení motoru...

Za
Zazaa
21. února 2020, 10:52
0

druha pulka 80's neklapne ... Esprit na fotce je 81 :)

krab
21. února 2020, 11:04
0

Ale je i tak je parádní :-D Já myslim, že Honza z Lotus klubu má rok 87, to jeho Turbo, taky červený.
Jako na tu dobu, když se na to člověk podívá, rok 81 a když se mrknu na to co se vyrábělo okolo, tak Esprit na ulici musel působit fakt jako UFO.

Standa
21. února 2020, 15:08
0

Na tu gétéčkovost Espritu jsem narážel spíš v tom, že měl měkčí podvozek (aspoň ty první ročníky). A posez mi přišel ve Vette nejvíc na zemi a s nejvýraznějším bočním vedením těch Recaro sedaček. Naopak motor není nijak točivej v žádný sériový C4 a u Crossfire a TPI to platí obzvlášť. Manuál 4 + 3 je stará škola, pozdější ZF bude asi mít kratší dráhy.

Knightrider
21. února 2020, 21:19
0

Já moc nechápu tu posedlost otáčkama. Když máš výkon a krouťák, tak nepotřebuješ nesmyslný otáčky. Ale když už jsme teda u nich, tak u mojí Vette s motorem LT4 končí povolený otáčky na 6.300 ot.
Rozdíly mezi různýma verzema C4 jsou velký. A to tak, že ani podvozkový komponenty nejsou napříč ročníkama stejný a nejsou vzájemně zaměnitelný, protože nepasujou. Vavris testoval první ročník, kde byl ještě Crossfire, původem z posledního ročníku C3. Je to jedinej rok s tímhle motorem. V roce 85 už ho nahradili L98, kterej měl 230 a později 250HP. Základní LT1 v roce 92 měla 305HP. To byly všechno základní verze. Taky se daly koupit na konci 80. let verze Twin Turbo s 370HP a později ZR1, která měla od roku 89 375HP a v letech 93-95 405HP. Takže je jasný, že i mezi jednotlivýma C4 jsou obrovský rozdíly, ale ono to i pro tu 911 platí taky, to je jasný.
Poznámku o arizonských nekonečných rovinách nemá smysl komentovat. To je samozřejmě blábol.

Knightrider
21. února 2020, 21:20
0

Jo, a ta moje LT4 má právě ten manuální šestikvalt od ZF. Ten se dával od roku 1989.

Knightrider
22. února 2020, 07:33
0

Pořízení i takhle starého Porsche celkem dokážu pochopit. Bude to jistě pořád úžasné svezení. Sám zjišťuji, že bych si klidně znova koupil 20-30, i víc let staré auto na ježdění pro radost. A klidně i za velmi vysoké částky jako je tohle a nebylo by mi to líto. Ona spousta lidí nedokáže pochopit, jak někdo může utratit horentní sumy za starý krám, kterému dneska ujede kdejaký rodinný kombík. Ale ono to není o té rychlosti, ale o výjimečnosti těchhle aut a o pocitech z jejich řízení. Sám bych nové auto nutně také nepotřeboval, i když jsou objektivně ve všem lepší, než jejich historičtí předchůdci. Takže za mně ano, kup si to. Tohle auto smysl dává. ;-)

reagovat
krab
22. února 2020, 10:25
0

Je to fakt hezký svezení. Jen ty ceny ... Ale mám to asi jako ty s tím Viperem. Že jednou bych si s tím rád udělal radost, ale jestli to dopadne se prostě uvidí. Jak říkáš ty, svět nejsou jen auta, i když jimi teda žiju docela dost :-D

PS: jinak jak jsi mi predikoval, že budu za půlroku chtít zas něco jinýho místo F124 Spider, tak kupodivu mám to auto rád prakticky víc než na začátku. Jsem spokojenej. I hezčí výfuk jsem mu aktuálně pořídil...

Knightrider
22. února 2020, 11:42
1

No vidíš, tak třeba ti dalších půl roku vydrží. ;-)
Já jdu akorát vyvětrat ten svůj vehikl, když je venku tak hezky. A shodou okolností jsem cestou potkal kámoše, kterej jede vyvenčit svojí Z4 roadster. A cestou jsem akorát potkal nový Camaro. Úžasnej zvuk. Je super, že to počasí podobný lidi láká. Zdá se, že bude dneska na silnicích na co koukat. :-)

Knightrider
22. února 2020, 11:45
0

Jó, Viper. Ten mi nedá spát. Ale ještě nedozrál čas. :-)

krab
22. února 2020, 11:48
0

Jo přesně, taky jsem vyrazili... na chvilku jen. A černou z4 jsem potkal :)

beastar
22. února 2020, 12:46
0

Ona ta 124 zase není ani tak podivná vzhledově když se to hezky ofotí. Takhle mi to trochu kdoví proč připomíná malý Jaguar:D Viper patří k autům který se mi nikdy nelíbili a nikdy sem je nepochopil. A ano seděl sem v tom X krát. Řídil sem to 2x. Poprvé RT10 nevim co to bylo za rok 93 asi. Někdy kolem roku 2012 sem měl možnost si zkusit jen na chvíly SRT z roku 2005 dobrý no nesmysl výkon (jako fajn) Jenže to auto je ... no nebudu to tady rozepisovat. Knightrider mi stejně vysvětlí že je úplně supr:))) Jako nechápu to dodnes, ale jako dream car to samozřejmě nikomu nevyčítám. Je to vlastně hodně pěkný..

Knightrider
22. února 2020, 15:19
0

Hele mně ten interiér taky připadá příšernej ve Viperu. To auto je dost exotický i v samotný Americe. S běžnou americkou produkcí moc společnýho nemá. Je to vlastně úplně dementní nesmysl a Corvetty ze stejných let jsou uživatelsky mnohem příjemnější, ale stejně bych dal přednost týhle zhovadilosti. :-D

beastar
22. února 2020, 16:10
0

Jo přesně tak nějak. Já to nechtěl úplně napsat tak:D Je to sakra velká demence. Co beru. Zřídit to, nebát se s tím fakt zamávat. To chce celého chlapa a srdíčko trochu. Tam chápu tě to inspiruje. Tj exotika v pravým slova smyslu. Možná nějaká TVR a podobnou havěť bych k tomu přirovnal a potom taky vyloženě GT speciály. GT jako závodní třída ne typ auta. Je to nepohodlné a hlučné a je v tom horko. Musis to chtít no.

krab
22. února 2020, 16:21
0

Mě se ten Viper taky líbí, hlavně 1gen. GTS, to kupé. Dokonalý tvary. Jak to jezdí netušim, ale asi těžkopádně. Možná bych nakonec dal přednost replice Cobry, když už něco s motorem made in USA.

Knightrider
22. února 2020, 16:53
0

Krab: Ty máš všechno americký spojený s těžkopádností, i když ty auta vůbec neznáš. Jen zažitý klišé a předsudky. Ale jasně, dětská hračka o velikosti krabice od bot to není, to je zřejmý. Tuhle debatu už nechme stranou. Každopádně celá tahle diskuze je čistě akademická, protože já se v nejbližších letech nechystám žádný zajímavý auto kupovat.

krab
22. února 2020, 17:10
0

Já vim, ale s pár US auty jsem se uz i svezl. A třeba ta moderní Shelby GT350, to zas zážitek byl, ne že ne. To je totiž naopak asi lepší sporťák než kdejakej evropskej. Nová Vette s motorem uprostřed bude možná taky jízdně pecka.

beastar
22. února 2020, 17:29
0

Tak Shelby Cobra určitě těžkopádná není. To je pro sebevrahy. Já bych o těžkopádné jízdě s Viperem SRT fakt nemluvil. Živí a akční to bylo až dost. Udržet to v rovném směru při rozjezdu na jedna s víc plynem je docela vtipný. Naopak to auto je hodně těžký na ovládání a hlavně ovládnutí. Mě to vlastně docela bavilo i tu chvíli. Problém je že zbytek auta se mi nelíbí. A taky nejsem takový ten typ purista. Já mám rád svoje pohodičky. Z US se mi líbí CTS-V ta poslední generace. Je jasný že Viper není můj šálek kávy. Rád se na to auto ale podívám. A jak sem psal jako snová farcojg mi to přijde adekvátní a fajn. Zavřít do garáže a občas vyprášit.

Knightrider
22. února 2020, 18:44
0

Cobra je hodně velká divočina. Do toho už bych nešel. To je o zabití. A ten Viper? No, první generace ve svý době sbírala celkem dost úspěchů na závodních tratích. Ta druhá kdysi zajela rychlostní rekord produkčních aut na tom vašem slavným Ringu a ta třetí, která byla jen modernizovanou dvojkou a začala se dělat před 6-ti lety, tak s tou tam dokázali zajet naprosto snovej čas. Se sériovým autem s obyčejnou manuální převodovkou. Tak asi tak.
Ale tohle má být debata o starým brouku. Budeš něco prodávat nebo jen přibyde další hračka? :-)

beastar
22. února 2020, 18:49
0

Stando však já netvrdím o tom autě nic špatného. Myslím že bylo a je v rámci kategorie konkurenceschopné až dost. Doba se Teda od roku 90 dost posunula. Jen Viper furt zůstává nejen jako sen. To co bych o tom byl schopnej říct se mi tu nechce vypisovat. Je to specifický. S tím že je to úplně jiný jak třeba Starej brouk a auta z blogu:)

krab
22. února 2020, 19:14
0

Dotaz ke starýmu brouku... Stando, ideálně bych nic neprodával a nechávám tu věc otevřenou dál do budoucna. Spíš jsem se zasnil, protože kamarád si pohrává s myšlenkou na prodej už delších pár měsíců a já jsem si tu jeho Carreru z roku 84 mohl půjčit jedno odpoledne na svezení a nakazilo mne to. Prostě ten model chci. Možná i to konkrétní auto, když mu ještě nějakou chvíli vydrží. Dneska jsme se svezli s kámošem co má M3 e46 na chvíli jsme se vyměnili a tady jsem se (ač to zní divně) utvrdil v názoru, že po emku už netoužím. Skvělý, ale už mě to tak nebere. Přitom to byl kdysi jeden z mých dreamcars... zajímavý jak se některý věci mění.

Vlastně jsem hele téď úplně s auty spokojen. Jestli bude něco někdy na řadě, rak lepší podvozek na porsche a dodělat to MG. Projektů je víc než času a peněz na to... :)

Knightrider
22. února 2020, 19:37
0

Beastar: Ta odpověď patřila Krabovi, ale v pohodě. :-) Viper specifickej je, o tom žádná. Shodou okolností mám teď přinejmenším vizuální srovnání. Vette je teď v servisu.

Krab: Za sebe musím říct, že i splašený verze obyčejných rodinných aut mně vždycky nechávaly v klidu. Jejich design na mně byl vždycky málo. Já preferuju trochu víc té designové výjimečnosti, takže ani ta M3 na mně nikdy moc nepůsobila. Věřím, že jízdně to bude super, ale já radši ten čistokrevnej sporťák bez kompromisů směrem k rodinnýmu autu. Nikdy jsem v tom nejel, jen v běžných verzích E46 a z těch byl největší zážitek totálně rozlámaný záda z příšerných sedaček.
Aut máš dost a výběr je celkem různorodej, takže věřím, že jsi spokojenej. Já bych teď asi nepotřeboval ani toho Vipera, abych řekl pravdu. Ne, že bych ho nebral, kdyby mi ho někdo nabízel, ale momentálně mám spíš pocit, že auto nepotřebuju vůbec žádný a že se bez něj celkem dobře obejdu. Občas samozřejmě taky koukám, co by se mi líbilo a zasním se stejně jako každej kdo sem chodí nebo si pustím nějaký video na Youtube. Jednou je to Viper, pak C3, C7 nebo třeba Camaro, atd. Koukal jsem teď na videa i s těmahle broukama, o kterých sníš ty a shodou okolností jsem našel fakt pěkný výletovací videa. To se mi líbilo. Ale reálně teď spíš nechci vůbec nic.

Za
Zazaa
22. února 2020, 20:08
0

On ten Viper neni nijak tezkopadnej ... jasne neni to motokara jak Mini, ale je to relativne mrstne ... kdyz se podivas na zaveseni tak az na mnozstvi material je to konstrukcne zavodni auto :-)
Tomu pak u Gen1 odpovida i absence veci jako strecha okna kliky atd ... proste velke hracka co muze mimo jine i na silnici a prakticnost nikdo neresil ... to same interier, sedacka ok a palubka kus nejobycejnejsiho plastu jen aby v necem drzej budiky a hotovo
Relativne nejvetsi problem v pohybu na silnici je ze ta vec je 2m siroka tak se neprotahne tam co mx5 a motor v jakejkoliv otackach to katapultuje vpred :-D

Knightrider
22. února 2020, 20:33
0

Zazaa: Jo, přesně tak. Já měl možnost vyzkoušet i druhou generaci po faceliftu, která má z fabriky 600HP a musím říct, že to bylo místama až děsivý, co to auto dokázalo. Pro normálního smrtelníka by to určitě nebylo a i na mně už to byl až moc velkej hardcore.

Ronin
23. února 2020, 10:40
0

Práve minulý rok som mal za úlohu zohnať 911ku,čím staršiu tým lepšiu. Rozpočet niekde ako si spomínal hore,začínali sme na Fku,rýchlo sme skončili,všetci by sme ju chceli,ale je tažké kúpiť nejakú takú ktorá by stála za tých 50k.Radšej si kúpiť dobré Gčko.Nemal som práve v merku 3.2 Carreru,skôr 3.0SC alebo 2.7S,bolo mi radené od Porsche ľudí,že čím staršie tým lepšie.Nakoniec to ale celé padlo,kvôli nerozhodnosti záujemcu,keď sme stratili niekoľko potencionálnych kúskov ako 3.0SC za 30k... Verím ale,že 3.2 bude možno práve to auto ktoré chcieť v rámci klasickej 911ky. Bohužial na ich pedály ako na traktore nemôžem povedať nič dobré...V podstate sa prvoplánovo hocijaká klasická 911ka šoféruje hrozne,a to mám skúsenosť z 72ky Targy... Jedna vec ale čomu nefandím je backdating,hlavne z 964ky,zločin proti 911ke...
Konkurenti? Biturbo je silne čierna káva,a aj keby fungovalo dobre,nemyslím si,že by to prinieslo zadostiučinenie Porsche
Mondial je proste hnusné auto :( Ospravedľnujem sa ale jeho dizajn je pre mňa veľkým omyľom.O 348 vieš svoje,plus to auto nieje zrovna prevádzkovo prívetivé. Počul som práve,že jeho predchodca,328 je jedno z najlepšie zvládnuteľných Ferrari,kde pri väčšine úkonov na pohonom ústrojenství nemusí ísť práve motor von :D Ako je to ale cenovo? Skôr 308 sa dá so štastím kúpiť okolo 50 až 60 tisíc...
Esprita by som bral len V8mičku,a to už je iná dekáda. Možno to je v základe fajn auto,ale je to tak hrozne zložené,že by som sa hanbil niekoho do toho usadiť,katastrofa.Práca na kolene. Už aj TVR malo trochu viac noblesy...
Práve C4 je veľmi zaujímavým konkurentom a skvelo si to hore popísal.Plus sa za ceny Carrery bude dať kúpiť skutočne perfektný kúsok.Otázka je len,či to je to pravé orechové.
Mojím rivalom by bolo niečo čo určite poznáš,ale možno by ta to ani nenapadlo :D
Rovnako ako aj Carrera 3.2,je toto auto technicky veľmi zastaralé,no predsalen určitými prvkami privedené do konca 80tych rokov a jemne napumpovaným výkonom. Problémom je,že to namiesto Carrery asi nebolo moc dobré auto,plus malo volant na opačnej strane.
Áno zástupca našej obľubenej značky,MG RV8
Jeden kúsok na juhu francúzska za 17990 ma veľmi zaujíma...

reagovat
mtucek
23. února 2020, 13:31
0

Ještě k ovládání starších 911. Podstatné zlepšení ovládání je hydraulická spojka, která má daleko jemnější chod a převodovka G50 s přesnějším řazením. Oboje bylo dostupné od 911 3.2 1987 a dále. U starších s mechanickou spojkou to lze vylepšit výměnou lanovodu a omega pružiny na spojce.U starší převodovky 915 je super sada pro zkrácení drah řazení. Odměna, ale je super mechanické a čitelné auto

krab
23. února 2020, 20:57
0

Přesně tak. Dušan třeba má ročník 84, takže jednu z prvních s převodovkou 915 a dokonce bez shortshifteru. A třeba pro mě to ovládání spojky s lanovodem, kdy pedál opisuje takovu jakousi elipsu směrem nahoru a delší dráhy řazení znamenají radost. Je to taková bezprostřední mechanika a výlet do starých časů. Tohle už třeba tomu mýmu Porsche chybí. I když se zas v mnoha jiných ohledech řídí líp. Prostě se tyhle dvě hezky doplňují. No pro fanouška do Porsche ....

S MG RV8 jsem se měl možnost svézt loni nebo dokonce předloni už ... článek najdeš na garáž.cz a tohle bych si upřímně řečeno nevybral. Osmiválec super, mechanika super, ale to auto je příliš jako staré MGB, které stavěli ze skladů novějších dílů MG/Rover ranných 90. let. A ono to tak i bylo. Je to vlastně takový restomod MGB v době, kdy se ještě tohle slovo vůbec neznalo. Je tam pár kompromisů, který museli udělat aby se jim třeba ten luxusnější kožený interiér vešel do vnitřího prostoru karoserie MGB. Prostě je to furt MGB... Obávám se, že dobře seřízenej a udělanej Triumph TR6 pojede líp a harmoničtěji.

Ronin: jako když se zasním, že bych si mohl dovolit nějaké auto za cca těch max. 50 tis euro, tak opravdu pro mě z toho vylézá vážně tahle Carrera G modell , 3.2 ať už s 915 převodovkou anebo modernějším G50 getrag. Varianta B je pak nějaký Lotus. Asi nejlépe původní Elan. Tohle auto taky zbožňuju, ale musel bych fakt vyzkoušet jak se do něj vejdu :-D