logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Blog

Blog Reviews

Okruh Mettet (BE) a pár kol navíc

Krátké a rychlé shrnutí asi toho nej co lze zažít na asfaltu v Belgii, když pominu okruh ve SPA…

Byl jsem se sklouznout na okruhu Mettet u městečka kousek pod Charleroi (uváděno jako Brusel-South aneb když si booknete levný let a pak zíráte, proč vás dobytčák/Ryanair vyklopí uprostřed ničeho v polích a 50 km od Bruselu).

Okruh v Mettet je moderní, má bezproblémové parkování, zázemí pro vaše polovičky, friendly i pro kočárky (výtah na horní tribunu, která je zastřešená), restaurace, dobré kafe, prodej suvenýrů s okruh tématikou… samo nebýt mé skvělé ženy, těžko bych to sladil časově.

Součástí akce byla komentovaná kola pro seznámení se s okruhem v Porsche Cayenne Turbo (kdo někdy řídil ví, že je schopnější než vypadá na papíře).

Následovala 3 kola v Alpine A110s (292 PS, 320 Nm, 1100 kg, oproti obyčejné A110 tedy o 40 PS vyšší výkon, trocha střešního karbonu, větší brzdy a hlavně o 100 % tužší stabíky a o 50 % pružiny, nicméně pořád plavné svezení díky nízké hmotnosti a perfektnímu rozložení hmotnosti) s mentorem s velmi omezenou znalostí AJ z jeho strany… a FJ z té mojí.

Alpine za mě naprostá pecka, vypadá sexy, má perfektní sedačky, hezký a hodnotný interiér, motor/převodovka ladí a jede, brzdy, řízení, podvozek top… během jízdy nemáte pocit, že jedete na okruhu, auto udělá absurdní pokyny bez protestů, prakticky nevíte, jaká kola jsou poháněna nebo kde je motor, prostě prokličkujete okruhem a smějete se…

Zatáčky krouhá spíše jako FWD, tedy vnějšek, říznout apex a vynášet se ke okraji s gradujícím plynem, z venku to působí velmi plynule a nenásilně, přitom rychle a naprosto přirozeně. Negativem je pouze 2 místná koncepce, malé kufry a pádla stabilně na sloupku volantu. Dnes má již facelift.

https://www.novinky.cz/auto/clanek/francouzske-sportovni-kupe-alpine-a110-ma-po-faceliftu-40379143#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=qLP8dktwAz5-202111261111&dop_id=40379143&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=abtest174_ab_detector_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Druhé zapůjčené auto byl Aston Martin V8 Vantage (385 PS, 470 Nm, 290 Vmax, 1640 kg) se starým strejdou z race-školy, který by mě asi mlátil po hlavě, nebýt tam kamery.

Astona jsem chtěl vyzkoušet jen tak, ale  feeling tak 10 % Alpine… auto uvnitř středověk (jako pasat B5 v kůži, hodnotně vypadají pouze budíky v alu), sedačky, posed a vše uvnitř neodpovídá ceně auta, motor se uvnitř projevuje zemědělsky (zvuk o ničem, zvenku zněl paradoxně fajn), v podstatě jej ani nechcete vytáčet a máte pocit, že zpřevodování je tak na Vmax 400, převodovka byla buď za zenitem nebo ještě větší zoufalství (regulérní prodlevy v tahu odhadem 0,3 s). Protože je to RWD s kovadlinou vepředu, musíte jet delší dráhu do zatáčky, bez plynu zatočit k apexu a pak dát plyn. Což po přesednutí z Alpine působí silně otravně, nezábavně a nudně. K tomu jebavý strýc mluvící pouze FJ, který na vás řve něco nesrozumitelného, gestikuluje jakože chce vyfajčit nebo že mám jít k němu na sedačku, používá slova, která nejsou ve slovníku… prostě 3 kola byla až až, retrospektivně bych je radši dal za další v Alpine.

Celá legrace vyšla na 200E, všichni jsme se pobavili… já mám jasno, které auto je a které není vlhký sen, na zlepšení řízení to bylo moc krátké a ztraceno v překladu, ale trocha teorie/praxe tam snad zůstala.

Tož apexu zdar :-)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

Buďte první, napište komentář!
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte