Byl jsem se sklouznout na okruhu Mettet u městečka kousek pod Charleroi (uváděno jako Brusel-South aneb když si booknete levný let a pak zíráte, proč vás dobytčák/Ryanair vyklopí uprostřed ničeho v polích a 50 km od Bruselu).
Okruh v Mettet je moderní, má bezproblémové parkování, zázemí pro vaše polovičky, friendly i pro kočárky (výtah na horní tribunu, která je zastřešená), restaurace, dobré kafe, prodej suvenýrů s okruh tématikou… samo nebýt mé skvělé ženy, těžko bych to sladil časově.
Součástí akce byla 2 komentovaná kola pro seznámení se s okruhem v Porsche Cayenne Turbo (kdo někdy řídil ví, že je schopnější než vypadá na papíře).
Následovala 3 kola v Alpine A110s (292 PS, 320 Nm, 1100 kg, oproti obyčejné A110 tedy o 40 PS vyšší výkon, trocha střešního karbonu, větší brzdy a hlavně o 100 % tužší stabíky a o 50 % pružiny, nicméně pořád plavné svezení díky nízké hmotnosti a perfektnímu rozložení hmotnosti) s mentorem s velmi omezenou znalostí AJ z jeho strany… a FJ z té mojí.
Alpine za mě naprostá pecka, vypadá sexy, má perfektní sedačky, hezký a hodnotný interiér, motor/převodovka ladí a jede, brzdy, řízení, podvozek top… během jízdy nemáte pocit, že jedete na okruhu, auto udělá absurdní pokyny bez protestů, prakticky nevíte, jaká kola jsou poháněna nebo kde je motor, prostě prokličkujete okruhem a smějete se…
Zatáčky krouhá spíše jako FWD, tedy vnějšek, říznout apex a vynášet se ke okraji s gradujícím plynem, z venku to působí velmi plynule a nenásilně, přitom rychle a naprosto přirozeně. Negativem je pouze 2 místná koncepce, malé kufry a pádla stabilně na sloupku volantu. Dnes má již facelift.
Druhé zapůjčené auto byl Aston Martin V8 Vantage (385 PS, 470 Nm, 290 Vmax, 1640 kg) se starým strejdou z race-školy, který by mě asi mlátil po hlavě, nebýt tam kamery.
Astona jsem chtěl vyzkoušet jen tak, ale feeling tak 10 % Alpine… auto uvnitř středověk (jako pasat B5 v kůži, hodnotně vypadají pouze budíky v alu), sedačky, posed a vše uvnitř neodpovídá ceně auta, motor se uvnitř projevuje zemědělsky (zvuk o ničem, zvenku zněl paradoxně fajn), v podstatě jej ani nechcete vytáčet a máte pocit, že zpřevodování je tak na Vmax 400, převodovka byla buď za zenitem nebo ještě větší zoufalství (regulérní prodlevy v tahu odhadem 0,3 s). Protože je to RWD s kovadlinou vepředu, musíte jet delší dráhu do zatáčky, bez plynu zatočit k apexu a pak dát plyn. Což po přesednutí z Alpine působí silně otravně, nezábavně a nudně. K tomu jebavý strýc mluvící pouze FJ, který na vás řve něco nesrozumitelného, gestikuluje jakože chce vyfajčit nebo že mám jít k němu na sedačku, používá slova, která nejsou ve slovníku… prostě 3 kola byla až až, retrospektivně bych je radši dal za další v Alpine.
Celá legrace vyšla na 200E, všichni jsme se pobavili… já mám jasno, které auto je a které není vlhký sen, na zlepšení řízení to bylo moc krátké a ztraceno v překladu, ale trocha teorie/praxe tam snad zůstala.
Tož apexu zdar :-)










