načítám data...

O vnímání rychlosti, Fiatu 124 Spider i bazarovém snění

07. dubna 2020, 00:18 74 komentářů krab

Nová sezona může přinášet nemalá překvapení. Po celý svůj život s auty jsem byl pořád ten nespokojenej divnej patron, pořád bych býval jen kupoval další auta a zkoušel něco nového. Nevím, jestli to je tím nedobrovolným domácím vězením, ale taky se ve mně pár věcí trochu hnulo…

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: O vnímání rychlosti, Fiatu 124 Spider i bazarovém snění

Zpráva pro Knigtridera: Stando, ta malá Japonsko-Italská věc bez střechy mě pořád baví.

Zpráva pro Beastara: K radosti kolikrát stačí jen jeden kůň, a i pomalý sporťák může být radost

Samozřejmě, že mám pořád automobilové sny. Existuje stále spousta aut, která jsem neřídil a jistojistě mi zamotají hlavu takovým způsobem, že zas kdesi na konci textu o nich budu psát, že bych si přesně takové nejraději koupil. Jak typické! Sám se tomu směju a sám se tomu nemůžu současně ubránit. Zeptali-li byste se mě na mé plány s auty před týdnem, odpověděl bych, že někdy koncem dubna podám inzerát na prodej Fiata 124 „Pavouka“, tedy jak jsme familiárně spidera pojmenovali. A to proto, protože ho příliš nepoužívám a taky, že onen obnos, který bych za něj asi mohl utržit mě posune realističtěji blíž k vysněnému stříbrnému Porsche 911 Carrera 3.2 z roku 1984, které chci stabilně už od listopadu.

Ne, kecám, to konkrétní auto chci už loňského března, kdy mi cestou na Retro Classic Stuttgart kamarád prozradil, že by ho asi i prodal, protože touží po starším „efkovém“ modelu z počátku sedmdesátých let. Všechno je výhledové, znáte to. Nakonec uplynul rok a jeho auto garáž nezměnilo a moje bankovní konto kýžené prodejní částky nedosáhlo už vůbec. No, prostě to bude běh na delší trať… A to jsem tu ještě psal o starém Ferrari. Není tomu tak dávno. Tenhle nápad jsem ovšem kategoricky zavrhnul, protože ten je už úplně bláznivý.

Fiat „Pavouk“ mám fakt asi rád

A ještě toho trochu. Přišel duben, první opravdu teplý víkend, střecha šla dolů a cesty do supermarketu pro balené rohlíky odhalily zvláštní novou skutečnost. Přestože má „Pavouk“ pidimotor, koupil jsem mu konečně důstojný výfuk se čtyřmi koncovkami. Když ho může mít nějaké to „Feráry“, proč by nemohl pavouk, že? A teď tu koukám na nabídky chiptuningu, protože i když má koní v zásadě dostatek, nějak opepřit by se to mohlo. Omáčka chipotle s uzených papriček taky vyladí i podprůměrné ohřívané jídlo z Alberta… Ale moment, já a tuning moc dohromady stejně nepasujeme, takže uvidíme, co a jestli vůbec něco bude.

Dneska jsem si podvečerní cestou do vzdálenějšího supermarketu totiž uvědomil jinou zajímavou věc. Mě na tom Fiatu vážně vůbec nevadí, že není ani tak moc rychlý, že podvozek je dělaný spíš na špatnou silnici a že řízení postrádá jiskru jiných mých aut. Nevím, možná za to mohla písnička Boba Dylana, zvuk foukací harmoniky a vážně hezký, teplý podvečer. S tímhle autem jezdím totiž jinak než, když se jedu projet s Lotusem anebo jsem jezdíval dřív s Toyotou GT86. A jezdím s ním jinak, než když se jedu projet s Porsche. A o poznání míň nadávám na stav našich okresek. I když zase bych trochu kecal… Poslední dobou jezdím se vším tak nějak víc vyklidněně, netlačím na to, užívám si kolikrát i výhledy, které jsem dřív nestíhal a plný plyn mačkám jen občas, když přijde správný úsek, přijde správná nálada … Víte, že mě teď ani zvlášť moc nechybí svezení na závodním okruhu?

Každé auto je totiž dobré na něco jiného

Převratná myšlenka to nepochybně není. Ale mě to fakt trvalo, než jsem si uvědomil jednu naprosto zásadní věc. Člověk by si měl vybrat auto podle toho, jaké jsou jeho potřeby, plány a radosti, které s ním chce zažívat. Je jedno co si o něm budou myslet kamarádi. Já jsem dřív často až zbytečně přemýšlel o tom, jestli to auto má dostatečně kultovní status a jak skvěle se bude vyjímat v garáži, protože jinak by se přeci bývalo kultovním nestalo. A nedávno jsem se mohl krátce zase svézt v BMW M3 E46 Cabrio mého kamaráda, jen abych si uvědomil, že ho na oblíbeném úseku silnice neřídím ani o píď rychleji než „Pavouka“, „Elišku“ anebo „Sally“. Na technicky náročnější užší okresce je najednou irelevantní, jaký má to konkrétní auto maximální výkon, jde o jakési druhotné prožitky, minimálně alespoň pro mne. Proto mám tři naprosto odlišná auta.

Kdybych měl v garáži čistě náhodou BMW M3 , bylo by z nich nejtěžší, ale i nejvýkonnější a s podmanivým řezavým barytonem řadového šestiválce, který se s ochotou rozeřve do osmi tisíc otáček. Jenomže já se za jeho volantem nijak zvlášť nesmál. Je to nepochybně velmi schopné auto, ale hmotnost přes 1600 kilo znamená, že ani řízení není inspirativní a akt přeřazení provází určitá gumovitost typická pro všechny ručně řazené převodovky BMW. Ale ten motor, to je pecka. I chování diferenciálu a celkově dojem ze svezení je bomba… ono totiž ve zcela jiném kontextu se nemůže nikdo divit, proč tolik kluků touží po BMW M3, klidně i když je to těžší a méně tuhý kabriolet.

Zpět k tématu. Na pavoukovi naopak oceňuji, že je lehký a že se v něm řadí naprosto brilantně. Auto je sice ze sportovního hlediska jakýsi polotovar, ale pro tu část lidí, která ho nebude chtít pořád tlačit k co nejrychlejším průjezdům, je to naprosto perfektní. A bravurně zvládá i rozbité úseky. Ona se totiž italská okreska té české docela dost podobá. A měli jsme v něm jet za měsíc na Mille Miglia. (že jsem si na to krucinál vzpomněl…)

Kolik koní (nejen na okresku) vážně potřebujeme?

Tohle téma už tu bylo v mnoha podobách, ta poslední od Vavrise byla asi ta úplně nejvíc nejskvělejší. Místní diktátor tě vyškolí i s poladěnou stodvacítkou, stačí jen vstoupit do jeho revíru a neuctivě se tam chovat. Na svých oblíbených úsecích jsem prohnal celou řádku zajímavých aut, a ne všechna ta auta byla moje vlastní. Přesto jsem s nimi nejel vždy dramaticky opatrněji než s vlastními, ale i tak vždy s rozumem a s rezervou. Na silnici stejně neriskuju nikdy a s ničím. To se prostě jednoho dne vymstí a nestojí to za to. A na okruhu bych občas rád zkusil vyždímat z auta maximum, ale limitem bývá vlastní nešikovnost i nedostatek tréninku. Každopádně nejrychlejší auto, které jsem řídil bez chudáka trnoucího majitele vedle sebe, byl  Ford Mustang Shelby GT350 a hned po něm Giulia Quadrifoglio. Obě ta auta spojuje výkon přes 500 koní a při téhle porci už nehraje v dynamice příliš velkou roli fakt, že ta auta váží asi jako dva Lotusy Elise. A nejintenzivněji prožitý zážitek na té silnici byl s Ferrari 348tb. Jel jsem s nimi na stejném úseku rychleji, než bych jel s Lotusem? Nejel. Možná na rovince, když jsem za to vzal pořádně, tak ano, ale o to dřív jsem zase musel začít brzdit, protože hmotnost neokecáš a staré Ferrari potřebuje plné soustředění a špetku talentu od  Nuvolariho. (A to, že závodil s Alfou není zas až tak podstatné)

Na okruhu jsme takhle loni jezdili v jednom stintu s dalším hobbíkem jako jsem já. Já v Lotusu a on měl novou Audi RS4 Avant. Tvrdil, že kdyby byl býval přede mnou, jezdil by asi o trošičku rychleji, ale předjet se mě stejně neodvážil, protože prý musel před zatáčkami zkrátka začít brzdit daleko dřív. Jasně, profík za volantem takového auta by mě tam sfouknul jako svíčku, ale kdybych dal do ruky moje lehké auto z Norfolku taky profíkovi, kdoví, jaký by ten výsledek byl. Každopádně momentálně mi ani ten okruh nechybí. S Lotusem je úžasná každá vyjížďka kamkoli a závodní ambice jsem stejně nikdy neměl.

V pátek mě žena poslala pro ovoce do místní večerky a jako na potvoru jel zrovna kolem Sedrik s novým šedým BMW M2. A za chvíli se objevil Saage s Alfou 4C. No a když už takhle náhodou jeli kolem, tak jsem jim udělal kafe a pak jsme se jeli projet. Já je tedy zdržoval z přední pozice v nejslabším Lotusu, jelikož oni nevěděli kudy jsem vymyslel trasu. (ani já občas ne) Ale myslím, že se přesto svezli fajn a na výrazu tváře Sedrika, který měl navíc ještě poctivě zajíždět nové bavorské železo bylo poznat, že se skvěle bavil a bavorák si možná i v pár vlásenkách osahal v rámci zajíždění i své elektronické trpaslíky. A já si cestou zpět, když šedý bavorák nabral směr „dálnice“ ještě střihnul podobnou okreskovou cestu zpátky a stavil se pro jedenáctku Pazdráta v minipivovaru v Chříči. Vede tam zbrusu nová úzká asfaltka serpentinami od Berounky a minipivovarům je třeba v dnešní těžké době pomáhat. Ty serpentiny jsem si dal dvakrát. Cesta je cíl. A cestou zpátky jsem našel v CD přehrávači zapomenutého Erica Claptona. A tak jsem si pustil „Laylu“ dvakrát po sobě, pak zastřelil šerifa a i s tím Lotusem jel jen tak jemně a pomalu, abych aspoň trochu slyšel hudbu ze starého Blaupunktu a nemusel zvyšovat hlasitost do té míry, že začnou repráky chrčet. Jo, v tom taky Pavouk boduje. Jeho audio od Bose hraje vážně pěkně. Akorát to nemá CD přehrávač, a na kazety už vůbec ne… Asi se budu muset konečně naučit jak funguje Spotify.

Má tenhle blog vůbec nějakou pointu? Možná jedna by tu byla. Když už teď víc sedíme doma, máme čas filozoficky přemýšlet, uvažujme tak, že auto pro radost nekupujeme pro okolí, ale pro sebe. Neřešme koně, zrychlení, prestiž. Vždycky, když mám nutkání vystavit inzerát na nebohého „Pavouka“ s cílem pořídit něco peprnějšího, ať už BMW M3, Hondu S2000, Lancii Deltu Integrale nebo zkrátka nějakou lákavou a obecně autíčkářstvem uznávanou hodobožovou káru (jak se ten Beastarův výraz krásně vžil, že?) sednu do Fiatu 124 Spider, který je takový trošku outsider a kupodivu zažiju moc hezké momenty při řízení. Kdepak, tenhle nákup se mi loni vážně povedl, aniž jsem býval byl tušil, jak moc. A svůj sen o starém Porsche 911 budu přiživovat dál, protože člověk nemá mít vždycky hned všechno. Příliš by se rozmazlil. Ale prozradím, že letos Sally 911 dostane krásná zrenovovaná kola a „Pavouk“ možná vyzkouší nějaký ten elektronický tuning a uvidíme jaké skryté poklady se v tom malém turbomotoru doopravdy ještě ukrývají.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

wdave_t
07. dubna 2020, 01:07
1

Pěkný čtení. Je teda zajímavý, že na jednu stranu stačí jeden kůň a na druhou chceš tunit :) Ale asi chápu. Některý dny mi NCčko přijde děsně pomalý, jindy rychlý až dost. Někdy bych ho radši vyměnil a jindy bych mu dopřál nějakej upgrade.

A taky mě baví, jak se učíš se Spotify kvůli autu, které neumí kazety a CD, zatímco já své vraky na kazety a CDčka musím učit jak hrát Spotify :)

Co se mi taky těžko představuje je jak může bejt zábavný jet v Lotusu piánko :) V neděli jsem trochu spěchal s Miatou, abych stihnul zmrzku, tak jsem kus cesty střihnul po dálnici a hned jsem si říkal, že jsem měl radši vzít Ležióna. Jenže ten zrovna nebyl umytej a nevypadal by v lese tak roztomile :D

reagovat
gr
greg
07. dubna 2020, 07:49
1

4 koncovky? A není to málo Antone Pavloviči? :D

reagovat
krab
07. dubna 2020, 13:23
0

Mohl jsem si ještě polepit kapotu fejkovým karbonem :-D A kola vyměnit za Dotz Hanzo a bylo by to ...

Náhodou, v reálu tenhle tlumič od Fox sedne k tomu autu dobře. Ono je to přesně tak jak to má Abarth v sérii a ten má navíc ještě na mě až moc zbytečně členitej nárazník. Tady to mají vyfocený na jejich autě, paradoxně úplně stejným jako je to moje...
https://www.fox-sportauspuff.de/store-products.php?pName=fiat-124-spider-final-silencer-cross-exit-rightleft-2x76-type-25-rightleft-p-18555&language=en&cName=car-fiat-124+Spider-c-1_1843_3182&xoid=arhf093jf6qjsgmvdlogp2ko07

Pólin
08. dubna 2020, 09:25
0

Takhle obecne to vypada dobre a libi se mne to...ale obecne mi to nejak nejde k malemu levnemu italskemu sportacku. Taky mam na Barce vyfuky po stranach, ale chci tam davat vyfuk jen na jednu stranu...idealne 2 tenke trubicky...takhle mi to prijde k temhle typum aut spravne;) nicmene, proti gustu...;)

krab
08. dubna 2020, 09:41
1

Jako jo, kdyby to bývali už původně udělali s jednou koncovkou po straně a jinak tvarovaným spodkem nárazníku, tak by to možná bylo lepší. Ale oni to stylizovali od začátku takhle + ten Abarth dostal čtveřici koncovek. A v sérii jsou ty trubičky fakt tenký oproti dírám v tom nárazníku ... tak mi prostě přijde hezčí, když ten výfuk ty díry vyplnil.

Tady jsem našel nějaký ofiko foto, když se F124 Spider představoval... jsou tam oba, původní i nový. My jsme to loni na podzim dělali s kamarádem taky , "test" nový vs. původní Spider. Stejně je tahle originální podoba (než to dostalo US impact bumbers) nejlepší. A tu eleganci 60. let už asi stejně nikdo nikdy nepřekoná, to staré auto má zkrátka v sobě všechno, nový je takový hezký pokus ten design znovu oživit.

Pólin
08. dubna 2020, 10:00
0

Ahá, tak to jsem ani netušil, že to má originálně 2 koncovky.
Každopádně podle mne nejvetší "mň mň" co se týká koncovek výfuků na italských autech je dle mě alfa spider s její koncovkou ani na kraji, ani uprostřed...z toho jdu fakt do kolen...:)
Jinak souhlas...ta původní 124spider je stejně nedostižná...


krab
08. dubna 2020, 10:14
0

Přesně, tohle mě se taky líbí... jenže právě co funguje na designu zadku z 60. let, teda tady už coda tronca ze 70. tých, by prostě nefungovalo na tom designu dneska. Když se na to člověk podívá, kolik je tam plastu a jaká je jeho výška, na tom moderním spideru, tak by k tomu taková koncovka jako je na tom obrázku prostě nesedla.

Jako u standartního Spideru jsou ty dvě koncovky výfuku namontovaný tak, že přímo říkají : tohle je tam provizorně na prodej a zákazníku, ty to zahoď a kup si tam z příslušenství něco hezkýho. Stejně jak to dělají třeba GT86/BRZ. V sérii to celý taky vypadá jako základní polotovar na doladění.

bu
buteo
08. dubna 2020, 22:25
0

K těm čtyřem laufům - jak píše jeden předřečník - proti gustu ....
Zkrátka pan Krab chtěl dopřát každému hrnku svou vlastní koncovku, no. Ještě že to nemá tříválec.
To mně asociovalo vzpomínku na mé mládí: kdysi v šerém dávnověku totáče jsem vlastnil jednoválcovou motorku Čízu 175 - s jedním výfukem. Tenkrát mi to nedalo a když už jsem nemohl mít víc válců, přetunil jsem to aspoň na dva výfuky.

krab
08. dubna 2020, 22:40
1

jj, klasika :-D Tunerem se můžeš stát v každém věku ... Já si z toho taky dělám srandu, ale fakt je, že dnešní automobilový design je takovej, že jsem vlastně rád, že to v sérii nedostalo výfukový koncovky falešný jako má poslední dobou hromada aut...

Pólin
09. dubna 2020, 06:51
0

souhlas...to je co se týká designu koncovek výfuku to nejhlubší dno. To už je mi sympatičtější jedničková fóbie, kde se na to vykvákli úplně a nedali tam viditelnou koncovku výfuku žádnou. Prostě jen čistý nárazník. Nebo co mě strašně irituje jsou tři koncovky u Civicu Type R, když je to 4 vál...to moje autistické já fakt nezvládá:D

Sýsa :)
14. dubna 2020, 16:34
0

Pochopil jsem správně, že tedy máš Fox koncovku? Přemýšlím totiž o muffler upgradu mé standardní NCFL2, a furt né a né si vybrat - melu se mezi Sebringem a Remusem, případně jinými alternativami. Neměl bys chuť udělat nějaké statické video se zvukem Tvé koncovky, když tak chválíš? :)

krab
14. dubna 2020, 16:40
0

Jo, Fox jsem koupil. Ale měl jsem ještě asi koupit tu střední část, bylo by to lepší. Zvuk je někde tam nahoře v tom odkazu na Fox, mají to tam nahrané na youtube. Je to vlastně tak nějak stejný, i když mi to přijde u mě teda tišší, protože jsem dal jen tu homologovanou část, ne tu středovou trubku.

NCFL2 má úplně jinej motor, takže to ti tady nepomůže, žádná moje rada. Měl jsem půjčený jedno NC s Remus tlumičem a to znělo hezky, příjemně, nevtíravě, přesto sportovně.

Sýsa :)
14. dubna 2020, 16:59
0

OK, díky. Také to teď vidím nejjasněji na ten Remus, i kvůli případný záruce apod...

Vavris Vavrisovic
14. dubna 2020, 17:38
0

Pokud seženeš Sebring, který se mimojiné nabízel jako originální příslušenství, tak neváhej, má krásný decentní zvuk. Umí zabrblat při sportovní jízdě a naopak nerušit při cestování.

Sýsa :)
17. dubna 2020, 14:35
0

Díky za tip Vavris, včera jsem ho slyšel na 1.8čce, a musím tedy říct, že nic moc :( To znělo na volnoběh jako série, až když se vytočil nad 4tis. tak to trochu hrálo. Jasně, tvůj repre vzorek je jiná paráda, tak nějak bych si to představoval (aspoň co jsem z tvého yt videa slyšel), ale já do svodů sahat nechci. Takže hledám "nejvíc muziky za málo úprav". Klasika :D :D

Vavris Vavrisovic
17. dubna 2020, 22:20
0

No pozor, se svody to je právě už trochu overkill. Ale když jsem měl jen koncák, tak mi přišel vážně fajn. Pokud si pamatuji, tak se ozýval výrazněji než série i vespod. Na druhou stranu, nechce se mi věřit, že na 1.8 by byl o tolik tišší, takže možná chceš jen něco výraznějšího...

Sýsa :)
20. dubna 2020, 10:43
0

je mi jasné, že na videu je to zkreslené, a osobní zkušenost vydá za 1000slov :D Tzn. co zní dobře na videu může být naživo extrém-což tedy asi bude i Tvůj případ :D V blízké době mám poslechnout ten Remus, tak uvidím a dám finální resumé. Pořizovat budu až nějak 6/2020... a tak mě napadá.... Ty to asi budeš vědět - jak s STK? Čeká mě 7/2020 a tak si říkám, aby nebyl problém. Myslíš, že když Remus (nebo Sebring) má homologaci, a nebude-li zapsán v TP, že projdu?

krab
20. dubna 2020, 11:06
0

Do TP se tenhle údaj, co jsem četl nezapisuje. Stačí, že budeš k tomu mít takovej papír, kde je popsaná homologace + nějaké to číslo vyražené na výfuku. Víc by nemělo nikoho zajímat

Knightrider
07. dubna 2020, 09:54
2

Zpráva pro Kraba: Já se těm tvým úvahám o prodeji/nechání si, vážně směju. :-D
A protiřečení si o jednom koni vs. tunění už je jen třešnička na dortu. :-D
Tak jako tak, důležitý je, že ty auta dělají radost. Ono je v zásadě úplně jedno, čím člověk jezdí. Pokud ho to auto baví, má z něj radost a přináší mu ty správný zážitky, tak to je ten nalezenej Svatej Grál. Život je moc krátkej na no, abysme mi nadšenci do aut jezdili v nudných posunovadlech. :-)

reagovat
krab
07. dubna 2020, 11:04
0

Taky je to hlavně pro pobavení a zasmání ... sám nad sebou. To poslední co píšeš, to je přesně ono. Furt jsem něco hledal ( a tak jako hledám ze zvědavosti pořád), ale v zásadě jsem nesmírně spokojenej s tím jak to je...

beastar
07. dubna 2020, 11:15
0

Hale já sem si to přečetl je to hezky napsaný. Vůbec sem to ale nepochopil. Jako obsah ano, ale to dění. Prostě každej to máme nějak:)

krab
07. dubna 2020, 11:30
1

Je to tak... Ono to tam z toho i docela asi i vyplývá, ale jedno z těch zjištění (který teda není pro mě až zas tak nový...) je, že to dění okolo aktivního ježdění po okruzích anebo nějak se prostě snažit sám zapojit do dění motorsportu jinak než nadšený divák mě víc stresovalo než bavilo. Radši ty peníze utratím za hezký výlety a tak nějak ... než řešit semislicky, časy na kolo, stopu a tak...

Ale co mě nepustilo je, snaha se v tom řízení zlepšovat, rád sleduju ty závodníky, když mě někdo z kamarádů sveze na okruhu sleduju co dělají a snažím se si z toho něco vzít. Ale neženu to prostě na limity, občas jo, ale vnímám, že se do toho občas vyloženě nutím. Uvidíme co bude letos za sezónu, jestli bude nějakej volnej den v Mostě, tak to je jasný, že se zase rád půjdu svézt pro radost a na Ring bych taky rád, ale nějaký předsevzetí, že to zajedu za tolik a za tolik anebo subjektivně "ničil" Elise kroužením celý den někde v Mýtě na Miata cupu, to mě prostě míjí.

Tobě bych doporučil možná nějakej ten trénink, zkus si třeba zase ty okruhy, rád se vozíš opravdu rychle a dravě, mohlo by tě to tím Méganem bavit. Vyblbneš se na trati a na silnici už pojedeš klídek...

beastar
08. dubna 2020, 01:34
0

Ono se do toho nemá smysl nutit. Jestli ti vyhovují spíš typově projížďky a taková ta klidná jízda metodická, tak nevidím důvod tlačit se do časů a takových věcí. Když vynechám Lotus, tak ani složení tvého vozového parku úplně neodpovídá nějakým race ambicím. Už jenom to že si i když do závorky dal slovo ničit mluví za vše. Auto hlavně teda sportovní je primárně určeno k tomu aby jezdilo rychle a fungovalo. Proto třeba existují věci které se dají hodně točit a tak. To není jakože aby se to dalo poslouchat u lesa, že to má pěkný zvuk:) Nicméně to je jedno. Vrátím se k tomu Porsche. To je přesně podle mě ideální auto kde jde jezdit takovým tím stylem vypilovat si to a užít si tu bezkonkurenční ovladatelnost. A třeba jako na ten ring je to určitě fajn volba. Když si netoužíš dělat onboard jak to dokážeš zajet za super time. Potom je to úplně jedno kolik to dojedeš. Spíše zase si s tím pojezdit a ty zatáčky vyjíždět a užít si to.

Jako já mám ten pocit, že určitě jestli budu stíhat nějaký okruhy s tím Méganem sjedu. A ten ring jako hale chtěl bych. Dneska sme to doma zrovna řešili jak a co bude. Když ale vidím ty plány, videa a taky ještě vydělat nějaký prachy bude to hodně náročný se někam dostat. Každopádně rychle a dravě jezdim na nějakou dobu sem to trochu sklidnil, ale ten Renault ve mě zase probudil takový to bláznění. Asi takhle já zase na druhou stranu dneska jezdím hlavně hlavou. To znamená nějaký základní věci dodržuju a snažím se ostatní svou jízdou nesrat. Takže dneska sem si užil taky jízdu 50/90 asi 20 km v kuse, jen protože sem nechtěl předjet přes plnou přestože bych mohl. A tak. Někdy mě baví taky spíš ten výkon dávkovat. Nehnat se ve stylu furt plnej...

krab
08. dubna 2020, 08:10
0

To je mi naprosto jasný, že ten Mégane v tobě probudil určitý bláznění. Tyhle auta jsou tak prostě postavený. Jednou jsem to trochu rozebral na garáži v takovým blogu, inspirovaným tím, že jsem měl zrovna doma jak 124 Spider, tak jeden nový ostrý hatchback. Konkrétně to zase tenkrát bylo Hyundai i30N. A já jsem v té době měl krátce po nákupu toho Fiata. A mohl jsem jako protiúčet místo Infiniti tenkrát vybrat víc zánovních aut. Tenkrát kromě Fiata přicházelo do úvahy právě i i30N. A býval bych si jí taky mohl dovolit, byla by o trošku dražší, ale ne nějak dramaticky. Ale já o to auto vůbec nestál. I když jsem ho v recenzi nesmírně vychválil, tak jako na soukromý rovině, pro mě samotnýho bych to auto zkrátka nevybral. Proč? Protože, když jsem se s tím vozil, zjistil jsem, že radost z řízení je u toho vážně jenom, když s tím jedeš hodně rychle. A člověka to láká. Rovinky na úzký okresce 160 a ani nevíš, že to tam je... Prostě tomu autu (a Mégane nebude jinej) vyhovuje dravější styl. A když s tím jedeš pomalu máš pocit, že sis koupil vlastně obyčejný hatchback. Mě se třeba ale v týhle kategorii líbí pořád Clio RS předchozí generace (197). To je geniální malej sporťák. Už tolikrát jsem si říkal, pojď a kup si to... ale nějak jsem se k tomu nikdy nerozhoupal, protože jsem si říkal, že bych to stejně nevyužil.

Jinak přesně - žádnej závoďák se u mě doma nenajde. Porsche v sériový verzi funguje jako přesně to co jsi skvěle popsal v komentáři a překvapivě podobně jde jezdit s Lotusem. Je skvělý i na tom okruhu, ale dá se s ním výborně fungovat, i když netlačíš tolik. A máš stejně pocit, že to je sportovní jízda a vyplaví se ti endorfiny. Adrenalin, když to někde trochu přeženeš :)

Fandím ti s těmi plány a třeba se i letos potkáme na tom ringu, co víš... v létě bych se tam fakt rád ukázal. Saage taky, ten už se nemůže dočkat a takových nás tam bude rozhodně víc.

Sedrik
08. dubna 2020, 13:10
1

Já se na okruhy moc těším - bavilo mě to vždycky.

Ale baví mě spíš ta část učení se: nejsem soutěživý typ a časy jsou mi putna. Chci mít za volantem jistotu a na to je nejlepší vyzkoušet limity (a výlety za limity) v bezpečném prostředí a ideálně s instruktorem na sedadle spolujezdce. Takže tohle plánuji na další měsíce. Chtěl bych se za volantem cítit tak bezpečně, že se nebudu bát jet na severní smyčku (kam bych teď rozhodně nejel - možná leda se služební Oktávkou :))

Sedrik
08. dubna 2020, 13:16
0

A k "ničení" auta na okruhu - naprostý souhlas s Beastem. Znám lidi, co nechápou, jak můžu jezdit se svým autem na okruhy. "Dyť to auto zničíš"! Jsou to majitelé sportovních aut, které mají jako "garage queens", na zimu pod plachtou a ven jen za sluníčka, ideálně do centra na véču, pózovat.

Ale když víš, co dělat, co si pohlídat a jak se k autu chovat - to auto na to je stavěné. Se sériovým autem nepojedu 24 Le Brno, ale den na okruhu je fajn (popravdě, řidič v mém případě odpadne dřív, než auto). A kde jinde si pořádně užít výkon? Na dnešních silnicích to skoro nejde (a nebavím se o maximálce - machrování, kdo kde na dálnici jel přes 200 mě nezajímá. Přes 200 dnes jede i 3válcová Fiesta, so what?).

krab
08. dubna 2020, 13:42
0

Jo, jdeš na to dobře... Až by byl náhodou volnej den v Mostě na trénování, tak napiš, protože máme kamaráda, který opravdu okruhovou jízdu umí a umí ty znalosti bych řekl i předávat. Takže když se sejdem, já vezmu Lotuse , Saage závodní Caterham a tenhle kluk taky Caterham. A může nám třema dát nějakou základní lekci jak na to...

S tím "ničením" na okruhu je tu jenom takovej jinej kontext. Já jsem to myslel i napsal ve smyslu malých okruhů typu Mýto, Písek, Sosnová. Já je nerad jezdím, protože mi přijde, že se auto moc nestíhá pořádně uchladit a hlavně je to o tom jet dvojku, trojku...spíš hodně dvojku. Sosnová se hodně klouže, což je zábavný a užil jsem si jí teda s GT86tkou, Písek mi přijde extra malý, spíš fakt na tu motokáru a Mýto nějak moc nemám v oblibě. Taky je to takový krátký. Ale vím, že jsou to oblíbený okruhy u nás, protože těch možností stejně moc nemáme a je tam příznivá cena.

Nejradši se svezu vždycky v Mostě (dycky Most!) To je zkrátka chytře navrženej okruh, kde je to tak akorát. Délka, šířka trati, typ zatáček a má to trochu i nějaký sklon.

Ring to je svět sám pro sebe a je to boží, a když jsem se nakonec nebál já, nemusíš se bát taky, bezpečně se to dá projet vždycky, když jedeš hlavou a máš potřebný respekt. Kde jsem se nikdy nesvezl je Spa-Francorschamps a tam bych se chtěl jednou vypravit a projet si tu trať. Ono vůbec... těch úžasných závodních tratí je spousta.

Sedrik
08. dubna 2020, 13:54
0

OK - rozumím.

Most mám z ČR okruhů taky nejraději (i když v Písku jsem nebyl). A budu moc rád, když by se nám podařilo uspořádat nějaký tréningový sraz.

A Spa mám také jako highlight - v simulátorech to je první trať, kterou hledám a s Imolou moje nejoblíbenější :)

beastar
08. dubna 2020, 17:14
0

Vezmu to odzadu. Spa teď začíná být hit právě mezi těmi lidmi, co jakože ví. Protože víme jak některý dni vypadají na NS. V podstatě asi jako když si chceš v době karantény kdy je dvacet nad nulou zaběhat do stromovky. A jako náhodou si všichni chodí nakoupit a do lékárny Stromovkou čili hlava na hlavě. To se potom ani na tom ringu moc nesvezeš. Moc nechápu čeho se tam máš bát? Když nejedeš jako totální kretén přes svoje limity není se čeho bát. Myslím že je ještě dobrý respektovat rychlejší lidi (i když jedou třeba tužku) a pouštět. Pokud někdo jede ideální stopu tak mu ji nechat když je rychlejší i za cenu že si třeba já projedu jeden úsek pomaleji a ztratím sekundy. Nevím prostě takový ty běžný zásady, co my slušný lidi děláme úplně běžně. A snad si nikdo nemyslí, že přijede na NS poprvé v životě votočí to za 7:15 a pojede domů jako king:)) To tak jedině někdo, kdo je profesionální, nebo poloprofesionální jezdec.

Ničení na okruhu je píčovina pokud se bavíme o obyčejných autech jako je ta oktávka třeba. Nic si v tom neužiješ a to auto na to není ani náznakem dimenzovaný. Jako jo viděl sem Superba trojku komplet snížený podvozek, přes 400 koní. Vyhozená zadní lavice, skořepiny a tak dále. To je potom ok. Jenže to už vlastně nebyl Superb, ale prostě auto který tak vypadá zvenku. Pokud máš ale sporťák a není to super sběratelská edice, tak od toho to snad je. Však i s těma Zondama (za XXX mega) se jezdí občas na okruhy. Majitelé Kéoenggsaegguu maj taky každej rok sraz a dokonce s tim FAKT jedou na okruh. Takže jako nějakou M2, Lotuse, nebo Caterham nevzít na okruh? To snad jedině když tě to fakt nebaví. Jak o tom píše tam někde vedle Krab.

Jo a ta maximálka :D To doufám nebyla narážka na ten můj obrázek... To jako já to za nějakou pecku taky nepovažuju a fakt je že 150 konový auta dneska jedou když mají úsek 220 úplně v klidu. Mě jde spíš o to jak rychle se k těm 260 dostanu a to už rozhodně tříválcová Fabie nedokáže. Jinak jasně jezdit rovně maximálkama mě taky nebaví. Jedenkrát to zkusim a dobrý. Někdy i vícekrát když je fakt prázdno. Jako jste fakt borci jestli vám instruktor něco dá. Ono taky záleží kdo má kolik odježděno jako myslím na nějakým okruhu. Do toho Mýto, Písek a tak dále... jako počítám tak s motokárou anebo miátou.. V r8 mýto fakt asi není úplně to co chceš zažívat. Když to napíšu snobsky slovy Jardy Jágra kterej to taky tenkrát asi tak nemyslel...

Já už tady nejsem jako ňáká hvězda. Sou tu nový hráči, jsou to mladý hráči a jsou to dobrý hráči. Já bych tady jako už v en ejč el asi nehrál no. Na nároďák to pořád stačí ... :D

krab
08. dubna 2020, 20:59
1

Nordschleife není úplně jednoduchá pro začátečníka. Je pár věcí co se může stát a při TF se přihodit můžou a je potřeba dávat pozor. Problém toho hustýho provozu + kombinace úplných amatérů a zkušených rychlých borců není vůbec ideální. Proto ti zkušení spíš poradí - chceš si to užít, zaplať si trackday. (kterej je tedy extra drahej, ale to už je tak, motorsport stojí hromadu peněz). Pak se může stát, že bude na trati někde olej a nebude to dobře signalizovaný, vůbec o TF ta signalizace není kdovíjaká ... Prostě taková ta klasická obava, když ráno vstaneš někde na penzionu v Adenau, dáš si snídani, vypiješ kafe, je půl 8 , nasedáš do auta pokrytýho ranní rosou , nastartuješ a říkáš si: kurva, co já tu dělám, dyť se tu budu mezi těma poršákama GT3 a GT2 jen motat...

Ale pak jedeš a užiješ si to a najezdíš víc kol, než sis původně myslel a necháš tam za prodlouženej víkend dvacet tisíc jenom za to ježdění a říkáš si, že jsi blázen, vždyť to je přeci tak šíleně drahý. Ale pak chceš jet další rok znova...

A jak jsem psal, možná to, že mě teď okruhy moc nechybí mělo spíš význam - ne, nemám ambice zkoušet někdy v budoucnu závodit nebo tak něco. Ale na tu Nordschleife bych jel okamžitě. Spa bych si chtěl projet, stačil by třeba jeden stint, to je jedno, protože je to hrozně zajímavej okruh.

Sedrik
08. dubna 2020, 21:17
1

To nebyla narážka na nic - někteří lidé si prostě koupí sporťák a za vrchol sportovnosti považují jet 220 po D1. Taky mě "vytáčí", když někdo vidí moje auto a první dotaz "kolik to má maximálku". K čemu je ta informace dobrá?

Ad Green Hell - mám na tom okruhu odježděno mraky kol na PC a prostě mám z toho místa respekt. Možná za to může YouTube...nevím. Nejsem úplný zelenáč - na okruhu jsem byl několikrát s různými auty, mám za sebou několik škol jízdy (smyku - apod.) s instruktorem i bez. Ale prostě zrovna z NS mám respekt. Takže mě to tam ani nijak netáhne.

A co se Spa týče - nejsem žádný okruhový hipster, abych dělal že je Spa cool teď, když je NS plný. Spa mám rád už dlouho a už nějakých 10 let se hubou chystám na 24 hours of Spa.

Ju
Junior
08. dubna 2020, 21:27
-1

Mě rychle rovně jezdit baví :-)
Nedávno jsem vyjížděl od Humpolce, vytáčím z auta známýho "jsem na dálnici no hale vole co sem to chtěl..." a najednou čumim a říkám "...hele sjíždím u Průhonic, za chvíli jsem tam". Vůbec mi to nepřišlo, ale bylo to tam. Ta efektivita, to žeru :)

Irwinek
08. dubna 2020, 22:25
0

Za takovou chvilku minout asi 97 objížděk, zúžení, stavebních zátaras nebo jak všemu to opravování říkají, to je úžasné :-D

bu
buteo
08. dubna 2020, 23:25
1

Jak píše Krab, ta NS není jednoduchá a ze začátku to chce opravdu respekt. Ale zároveň je to čelenž, jak je dnes moderní říkat. Já jsem tam poprvé jel s tím, že jako muslim musí jednou za život vykonat pouť do Mekky, věřící benzínová hlava by měla jednou navštívit NS. A dost. Místo toho už se tam letos chystám počtvrté, teda jestli včas skončí to korona-šílenství, a pomalu začínám na sobě pozorovat příznaky lehké závislosti. Můj tip pro TF: nejezdit na trať o víkendu, to je lepší sednout si s vychlazeným pivem a kamarády na stráň u Studánky nebo v Adenau a fandit. Ve všední dny bývá na trati mnohem volněji.
Ke Spa: tam jsem zatím bohužel nebyl, ale protože je to pouhých ca. 110 km daleko od NS, existuje (zatím nerealizovaný) nápad spojit to do jednoho monotématického řekněme týdenního výletu - snad napřesrok?
Tuzemské okruhy: "Dycky Most" je fajn, ale bohužel pro nás Moraváky fakt dost z ruky na trackday. O Brnu, které mám za humny, škoda mluvit, přístup jeho majitele je asi neměnný. Miniokruhy Mýto, Sosna, Písek jsou z nouze ctnost, ale zaplať pánbu aspoň za ně.
Pro lidi z východní části naší drahé vlasti je oproti Mostu dosažitelnější Slovakiaring - pěkný okruh s dobrou nabídkou termínů pro volné ježdění za normální peníze. A pak mám ještě tajný tip nedaleko od Slovakiaringu: maďarský Pannoniaring kousek za Gyorem - pěkný starší okruh trochu podobný Mostu.
Tak hlavně ať už nás brzo na ty okruhy a za hranice pustí - taky vás už trochu začínají svrbět ruce?

krab
08. dubna 2020, 23:50
0

Buteo: no když si o tom tak píšeme, tak mě fakt ty ruce svrbí a na NS už bych chtěl co nejdřív to půjde... Zásadní akce, který jsem chtěl letos vidět se nekonají, tak snad ať se povede zase nějaká pěkná touristfahrt ... S tím, že to chce přijet v týdnu 100% souhlasím, příště možná přijedeme ještě o jeden den dřív a zkusíme se svézt třeba středa, čtvrtek, pátek a sobota dopoledne, záleží jaký bude provoz...

Pro mě je "Dycky most" kvůli příznivý geografický poloze... Mám to 80 km a ještě navíc hezkou trasou. Třeba do Mýta nijak pěkná trasa není a ten okruh je fakt takovej mini pidi.

Konečně by někdo měl vymyslet velkej investiční plán a postavit pořádnej velkej "Brdy ring" V těch lesích a údolích jižní části Brd by se dal namotat okruh ne nepodobnej Nordschleife úplně bez problémů. Lidem v tamním chudém kraji by to dalo práci, stavba to samý a pak už by to byly jen samá pozitiva a sociální jistoty :)

beastar
09. dubna 2020, 02:34
0

Brdy Ring to mě teda rozesmálo jako investiční plán:D Jako já nevím kdo by na to měl. Kellner už dává milodary dcerce do koníků. Ostatní mají moc práce s tunelováním firem anebo s fotbalovými kluby. Ze zahraničí se sem nikdo asi na stavbu okruhu nepohrne. Tak snad jedině na to vybrat formou sbírky jako na Národní divadlo.

Sedrik: V pohodě však jako to nebyl osobní atak. Kolik to má maximálku a kolik si s tím nejvíc jel... To jsou dvě věci, co mě taky serou. Maximálka v době kdy je toho půlka omezená elektronicky a druhá půlka se liší řádově 20 až 40 kmh... naprosto k ničemu informace. NS pokud máš tyto zkušenosti, tak fakt nechápu čeho se obávat. Jako mít respekt je teda sakra potřeba. A přizpůsobit se tomu, co se děje kolem. Jinak je to ok podle mě. I když pravdou je že já tam ještě jezdil když to bylo COOL ,)) Anebo už ne? Zajet si do Spa není o tom, že to teďka letí ale spíš prostě, že NS jsou lidi už přesycený. Hledají nový možnosti. A jak píše kolega Buteo ... Vejlet NS+SPA to je PECKA. Akorát teda pecka i financne.

Sedrik
09. dubna 2020, 10:29
0

Já to jako atak nebral - v pohodě :)

S tím NS - mám to asi takto: když pojedu do Mostu, tak tam je prostor pro chyby. Když to přeženu, odjetu v nejhorším případě s odřenými ráfky, nebo úplně nejhůř s odřeným autem. Takže si to tam užívám - mám kolem sebe únikové zóny a tak to smažím, co to dá :)

Na NS - tam takový pocit nemám. Ale nikdy jsem tam osobně nebyl. Víc lidí mě tam láme - letos už to vypadalo, že pojedu, ale na poslední chvíli jsem to zrušil (registrace byly na začátku roku a já zrovna měnil auto, tak jsem to nechtěl hrotit. Stejně to asi nebude kvuli viru).

Uvidíme - co určitě chci zažít je ta atmosféra, takže výlet "na Ring" plánujeme se ženou už delší dobu (ideálně po cestě na 24h ve Spa :)), ale jezdit - uvidíme.

beastar
17. dubna 2020, 16:55
1

Jako zrovna letos já osobně už sem skeptický. Nic raději neplánuju přesně. Člověk neví jak to bude u nás natož v Německu. Fakt je ten, že EU se postupně tak nějak dostává jako celek k názoru, že takto to opravdu nepůjde. Otázka pak je jak to bude s akcemi, kde se shlukují lidé ve větším počtu napříč Evropou. Co se vůbec pojede za závody a tak dále. Prostě jako nemá smysl to moc hrotit. Každopáděn Spa+NS jakkoliv krásný výlet. Super prostředí, celkově bomba. Taky bych to bral, ale finančně to bude dost náročných pár dní pokud člověk bude chtít opravdu něco užít.

To s těmi unikovými zónami chápu. Na to je dobrá škola rallye. Myslím že Bubáček tady kdysi sháněl nějakého navigátora na něco amatérského:D Možná by si se s ním měl domluvit aby si viděl, co znamená 0 úniková zóna. Když jsem ještě neměl moc vousy tak jsme jezdívali nejdřív Ibizou, potom Swiftem a mezi tím občas i královnou rallye soutěží feldou:D Takovou rychlost si člověk neuvědomí ani v RS6m, ani v Gallardu nikde. U té Ibizi váha pod tunu, výkon přes 250 koní. Já byl tehdy fakt mladík plný elánu a nadšení a na ty stromy co ti lítají asi tak 67cm od hlavy rychlostí 0,1ms... na to nejde zapomenout. Tam když se udělá chyba všichni víme z onboardu jak to dopadne:D



Moc nadšení a málo umění... to zase na NS nezažiješ pokud nemáš úplně vymazáno v hlavě

Slower
07. dubna 2020, 10:04
0

Ja si kolikrat rikam, presne na tech cestach co zminujes, ze neco takove je tam idealni.

Ja ty cesty projizdim vcelku pravidelne, vzdy kdyz jedu za rodici z Prahy. A spis bojuju s tim, abych se na tu cestu vesel s tim mym slonem. Pokud potkam vetsi SUV v protismeru tak na nekterych mistech musime jet skoro krokem. Nemluve o autobusu (ano, i to se da v tomto kraji potkat...).

Jako takovy trosku bizar pro pobaveni doporucuju cestu z Broum (kde si taky muzes koupit super pivo) pres Podmokly na Zvikovec. Jel jsem to nedavno asi po 20 letech (tatka to pouzival kdysi jako zkratku se 110L na D5) a byl to zazitek :)

reagovat
krab
07. dubna 2020, 11:02
0

Jo, tam jak píšeš z Broum ( znám pivovar Matuška) do Podmokel, vlastně kolem Skryjí je to taky super. Ale teda nevím jak ten povrch, ten tam nebýval nic moc, ale tuhle silničku jsem už delší dobu nejel. Možná jí opravili... A je teda úzká hodně a musí se tam počítat dost s cyklistama.

S tím Camarem to se ti nedivím, ono je fakt už dost velký. Asi i to je další důvod, proč mě pořád baví tyhle malý sporťáčky. Nicméně třeba ta M2 co s námi jela v pátek je pořád docela rozměrově ideální, taková hezky kompaktní.

Augi
07. dubna 2020, 17:40
0

Jo, to je za mě jeden z nej úseků - hlavně od Podmokelského mlýna do Broum, tam je to paráda.

Sedrik
08. dubna 2020, 13:06
1

Ad velikost - jeden z důvodů, proč jsem chtěl vyměnit 4ku (a proč jsem moc neuvažoval o M4) je velikost. V8ha M2 a M4 je paradoxně zhruba stejná. I ty rozměry nejsou tak dramaticky odlišné. Ale pocitově je ta dvojka mnohem menší. Se čtyřkou jsem se na okreskách necítil dobře - takový ten pocit, že když pojede něco proti, tak se prostě nevejdete. To u dvojky nemám a díky tomu si ji mnohem víc užívám (i když zatím pořád jen do 5tis otáček....grrr)

Camaro je prostě velké auto a super svezení s ním bude spíš na širších silnicích s rychlými zatáčkami. A popravdě se střechou dole je jízda s V8 určitě zážitek v jakékoliv ychlosti.

krab
08. dubna 2020, 20:43
0

Augi: tak mi to nedalo a po práci jsem sedl do Lotusu a šel si to projet. Od Podmokel je ta asfaltka prostě stará a taková středně rozbitá. Jako je to tam nádherný, to jo, ale spíš na kolo než na auto. Ten asfalt pak v lese až na křižovatku ke Skryjím je ještě horší, pár nových kousků je dál za tím a pak až na odbočce doprava, jakoby na točník, ale dojedeš ke křižovatce, kde se dá pak jet zase třeba na Kublov. Tam je fungl novej asfalt, je to super, ale to je tak 5 kiláků.

Kdyby to jednou fakt začaly pořádně opravovat ty silnice, bylo by to boží. Teď je teda aspoň velká výhoda, že není provoz.

Augi
08. dubna 2020, 21:05
0

Hm, naposledy jsem tam byl asi na podzim a nemyslím, že by se to za tak krátkou tak razantně zhoršilo :( Možná to bude tím, že STI dobře funguje i na rozbitejch silnicích, tak mi to tak nepřišlo.

krab
08. dubna 2020, 21:11
1

Jo, to je jasný, to je autem... Kdybych tam jel třeba Fiatem, ten je nastavenej na takovýhle silnice celkem v pohodě, ale na ty ostatní auta co mám je to moc rozbitý. Subaru je něco jinýho, kór jestli máš nějakej ten starší typ, to má podvozek na takový asfaltky udělaný. To máš velkou výhodu. Já si užiju jen úseky, kde to je fakt nový anebo aspoň, když v tom nejsou díry a takový ty příčný vlny, ty jsou nejhorší.

Augi
08. dubna 2020, 21:20
0

Jasný, přehlédl jsem, že jsi psal, že jsi jel v Lotusu :) To pak chápu nespokojenost s povrchem.

krab
08. dubna 2020, 21:32
0

Teď tam v tom kraji nejvíc stojí za to projet od Zbiroha až po Panoší Újezd (235) a pak je skvělý jet Zvíkovec hned za mostem na silnici (201) přes Chříč , to je novej asfalt až na detaily všude (nemají to opravený přes 2 vesnice) a pak se napojíš na silnici z Kralovic přes Liblín a na Břasy. Ta je fungl nová (zase až na jeden kousek přes Kozojedy) a pak z Radnic ( Radnice jsou teda rozbitý uvnitř města) zase na Zvíkovec po silnici (233), ta je nová a je fantastická.

Jsi šťastnej člověk, že v tom Subaru to tolik nemusíš řešit. Lotus takhle v tom sériovým nastavení zvládne leccos i to má relativně dobrou světlou výšku (to třeba s Caterhamem není sranda a musí se myslet na to, abys neškrtl olejovou vanou) , ale prostě jak je to rozbitý tak to není ono ...

Augi
08. dubna 2020, 21:42
0

Jo Subaru je super - sezónu máš celej rok a kvalita silnice, až na extrémy, tě nemusí trápit.

Akorát teď musím vyřešit drobný problém s brzdama (s tím se mi nikam nechce trajdat) a vyřešit přezutí (nejbližší termín jsem ulovil příští pátek), takže jsem momentálně autíčkářsky nepojízdnej :-(

de
denis5305
07. dubna 2020, 11:19
0

Podekovani za prijemne cteni.
Od zacatku dubna - co blog, to pecka (Camaro, BeAStarovo freudovsko jungianske sebezpytne zamysleni, modelarska XM epopej a ted toto... )
Dekuju vsem autorum za obrovsky prispevek k udrzeni mentalni pohody behem soucasneho stavu.
Kazdopadne Krabovi nedekuju za vyzvednuti vozu Fiat 124 Spider. Snazim se sam sobe zduvodnit, ze ho vubec nepotrebuju. Hledam vsechny mozne nedostatky. A pak mi velevazene Krabstvo predhodi bez varovani takovou krasnou eulogii... Navic odehravajici se v kraji memu srdci blizkem... (-:

reagovat
krab
07. dubna 2020, 11:56
0

Rádo se stalo! Ty blogy kolegů teď těch asi 5 posledních jsou fakt pěkný a zajímavý počtení. Nad tím kolik dalo práce vyrobit modýlek Citroena XM jsem taky zůstal civět s otevřenou pusou.

Jestli se ti 124 Spider líbí a nemáš úplně ty "sportovní" ambice s tím autem navštěvovat Miata Cup a podobné, chceš se prostě jen parádně v létě vozit se střechou dole, tak směle do toho. Těch nedostatků moc není, stačí s ním prostě nejezdit agresivně, ale spíš rychle a plynule, využívat točivej moment motoru a užívat si pohodu na palubě...

Když bych ti shrnul nedostatky:
1. reakce na plyn nejsou optimální a potýká se s tím každý moderní turbomotor co jsem zatím vyzkoušel. Chtělo by to, aby fungoval v širším rozsahu chodu pedálu.
2. Příliš plochá křivka výkonu
3. Chybí sportovní nebo jinak zajímavý zvuk
4. Absence samosvornýho typu diferenciálu

Víc nevýhod tam nevidím. Rád bych se někdy sešel s někým, kdo v ČR koupil Abartha a projel se s Abarthem. Jsou tam jiný tlumiče, má to torsen typ diferáku, jinak naladěnou palivovou mapu a výfuk (ten zas na mě je skoro snad až moc teatrální). Mě by zajímalo hlavně co udělal s autem ten podvozek a jak tam funguje diferák a jaká je charakteristika reakcí motoru.

V zásadě je ale to co vypisuju jako negativa řešitelný za rozumný peníze. Ta ECU se dá nechat individuálně naladit a o to reálně asi vážně zájem mít budu a reakce plynu se dají upravit pedal boxem. Ve skutečnosti mám zrovna nějaké řešení přes firmu Remus, kteří nabízejí i tyhle chiptuning služby a vyjde to s pedálboxem asi na 15-16 tisíc. Docela bych to zkusil, jestli to jsou vyhozené peníze se uvidí. Ten diferák mě asi vadí v zásadě nejmíň, ono se s autem dá krásně vyjíždět ze zatáček akorát na té vlně krouťáku na hranici těsně než se některý z kol protočí a vyjedeš tak jako hezky čistě, případně s miniaturním sklouznutím. A to je ideál, do nějakých driftů to pouštět ani vlastně nechci, nepotřebuju ( a taky mi to úplně perfektně nejde, abych byl přesnej). A s tím podvozkem počkám, až než bych se eventuelně svezl s tím Abarthem. V sérii je to fakt jak jsem psal v tom blogu na tu českou okresku perfektní. Jako ono přitvrdit se dá, ale pak to zas bude na některých površích uskákaný a to zásadně nechci. Ale tuším, že Bilstein + Eibach, to nejmenší snížení by asi bylo nakonec optimum. Plus ještě jde podvozek dovyztužit, o tom mi psal tady jiný místní člen a majitel MX5 ND, kterou už si přeci jen upravil trochu víc ... A ty výztuhy prý fakt pomohly.

Seriozně si myslím, že F124 Spider je za peníze co se teď prodávají super, navíc velmi kvalitně postavený a hezky vybavený (když je to Lusso) a pak už záleží jestli má smysl utrácet za aftermarket věci nebo ne. Sám dost váhám... Zatím jsem asi za 18 tisíc koupil jen ten výfuk od Fox Exhausts a spíš to vylepšilo tu estetiku, zvuk jen decentně. Teď uvažuju jestli nezkusit tedy tu optimalizaci ECU + Pedal box a schválně to někde nechat na zkušebně změřit a pak poreferovat o tom co to provedlo a jestli to za ty prachy stálo anebo ne...

de
denis5305
08. dubna 2020, 11:46
0

Díky za reakci i za upozornění na Abartha!
Co se týče mého současného stavu, už by to skoro vydalo na blog (-:
V zásadě jde o to, že jsem celý život strávil ve služebních Octavia, Passat, Superb, A6, soukromě trochu pestřejší ale posledních několik let jsem věrný značce Volvo, dříve V50 a teď V60.
Všechno to jsou dobrá auta, ale všechno je to naftová předokolka, bez větší dávky charisma.
Co hledám? Auto co mi bude dělat radost, co bude vypadat dobře a bude trošku živějš než naftové kadle-kadle. Obecně preferuju komfort před (super)sportem.
To všechno ukazuje na nějaké benzinové coupé nebo hatchback, že?
Takže je zcela logické, že první auto ve výběru byl Jeep Wrangler (-: A kdybych bydlel někde na horách, tak už ho mám. Ale do střední Evropy, do Polabské nížiny, to nepovažuju za nejvhodnější typ přemisťovadla. To auto je příliš jednoúčelové, dobré silnice a město není jeho revír.
V druhém kole spolu soupeřily AR Giulietta (interiér je dílo šílence, pokles hodnoty, jako u všech Alf je taky neradostný), Renault Laguna coupé, Audi TT (existuje dobrý benzínový motor? nebo mám koupit rovnou jeden až dva náhradní?), AR Brera (moc jich není a ty co chci jsou za ceny okolo 25kE), AR 159 (další kombi přece nechci?), Lexxus IS (kde to servisovat? a nebude mě stát nějaká banální součástka šestimístnou sumu?), BMW 3 coupé E92 (ale srdce stejně bude toužit po nějaké nezrezlé E46 po důchodci...).
Do finále z výše uvedených pak tedy postoupil Mercedes C coupé, model 2008 - 2014 (-: Alternativně VW Scirocco (to vidím jako ekvivalent Brery po německu... Holt Němci to jinak neumí... Největší designový odvaz jsou trojúhelníky jako madla dveří... A další odvaz je taky kombinace twinchargeru s DSG... To je nejspíš pokus koncernu trumfnout "legendu" spolehlivosti AR GM JTS...)
Na posolené silnice tu novou káru nechci poslat. A když už bude jen třísezónní, tak proč ne kabrio?
Takže v záloze jsem měl Fiat 124 Pavouk a taky 500C. U té pětistovky platí, že tím že ji pořídím levně, budu mít finanční prostor dokoupit ještě jednu káru (-:
Reálně se rozhoduju mezi C a 124. U 124 se mi líbí možnost všemožných úprav a ladění auta, taky design se celkem povedl (byť odkaz na předchůdce považuju u 500 jako povedenější) u obou Fiatů mám za to že mají šanci stát se youngtimerem, že budou přirozeně stárnout a jsou vhodné pro dlouhodobé držení a provoz, ale to vlastně C taky. Jediná věc co mluví proti jsou pouze dvě místa. Takže poslat děti k babičce? Jenže jak, dvěma Pavoukama? (-:
Možná nastal čas pročíst některé ze starších blogů zdejší miatí družiny, veřím že i tuto otázku tam řešili a vyřešili (-:

krab
08. dubna 2020, 12:10
0

To je takový hezky rozpolcený :-D ALe naprosto typický pro zdejší komunitu. Vybírat mezi Fiatem 500C a Fiatem 124 je tak nějak jako banán a jablko. Jsou to ovoce, ale každý jiný. Někde na garáž.cz si najdi recenzi na Fiat 500 Riva edition, tu jsem někdy loni asi týden zkoušel a já už si úplně nepamatuju všechny ty dojmy, ale vím, že mě na tom štvala hlučná přední náprava a celkově to je silně antisportovní auto. Abarth je zase takovej šíleně bláznivej. Zatímco pavouk je vážně takovej gentlemanskej sporťáček. Ale 4 se tam nevejdete.

Když najdeš čas někdy po večeru, tak si to možná i rozepiš jako téma do blogu a možná na to bude dost reakcí a leckdo tě nasměruje.

st
stirling
07. dubna 2020, 16:54
0

Co 124 Abarth ? MAs s tym skusenost ? Videl som ho naposledy v San Marine a ten zvuk ma prekvapil, fakt to znelo skvelo na 1.4 Turbo. Skoda ze tie ceny su este stale dost vysoke.

reagovat
krab
07. dubna 2020, 21:43
0

Právě, že s tím Abarthem jsem se svézt nemohl. On byl kdysi nějaký dokonce novinářský, ale ten jsem si půjčit nestihnul a ani jsem se nešel svézt s žádným předváděcím, pokud tu vůbec v ČR byl. Ono se jich tu prodalo úplně minimum , pár lidí si to dovezlo z Německa, protože ČR cena byla hrozně vysoká.

Právě by mě to zajímalo jak to funguje proti normální verzi. Rozdíl je : podvozek, brzdy , diferák, výfuk, naladění motoru + samozřejmě nějaká ta optika.

saage
08. dubna 2020, 00:42
0

Hezky napsane.. Sentimentalni vypraveni, co se odehrava v mysli. Trosku rozpolcene- typicke pro Kraba. :-) ps: Projel jsem si tu trasu pro rohliky o vikendu jeste jednou... v nedeli dosly no. :-)

reagovat
Sedrik
08. dubna 2020, 13:02
0

Já musím příště koukat víc do mapy - vůbec nevím, kudy jsme jeli :) Projel bych si to taky znovu - bylo to super svezení. Malej provoz, hezký silnice (většinou :)) a super lidi.

Jaromír
08. dubna 2020, 11:33
0

Krabe, stárneš! Ne, zraješ! :)

reagovat
JohnyLBC
08. dubna 2020, 13:42
1

Krabe, ja snad tomu Dušanovi napíšu ať to dá slevu a zbytek na splátky... vždyť to stejně tak dlouho nemůže prodat :)
Jinak hezké snění a čtení :)

reagovat
Ma
Marčány
08. dubna 2020, 16:10
0

Krabe, já si stejně myslím, že by sis měl koupit dalšího pavouka:-)))

https://www.veteraninatruc.cz/veterani/1979-fiat-124-spider-2000/

reagovat
beastar
08. dubna 2020, 17:19
0

https://www.rajveteranu.cz/33454-maserati-merak-3000-ss

Tohle je super nabídka pro lidi jako je Krab.Pro mě je to stará neohrabaná věc. Pro něj bezvadný investiční auto (a to jako bez vtípků) Sbírkový auto na projíždky v pohodovém tempu úplně skvělá věc.

krab
08. dubna 2020, 22:53
0

No jo, Merak ... to by se mi fakt líbilo. Ve skutečnosti bych ale svoje peníze (kdybych je tedy na to měl) investoval do Dina 308 GT4. Tohle auto se mi nesmírně líbí už delší dobu a možná bych to považoval za ještě lepší nápad než to Porsche z blogu... Třeba aktuálně je k mání tohle, údajně podle inzerátu auto po někdejším šéfovi Ecurie Francorschamps https://www.carandclassic.co.uk/car/C981674

beastar
09. dubna 2020, 02:41
0

No jo taky pěkný. Poměrně chudě nafocený. Akorát teda já si nejsem jistej asi bych si koupil Merak spíš. Ten na mě působí nesmírně nadčasovým dojmem. Udělat kulatější interiér doprostřed tablet a ještě dneska by to mohlo být fajn auto. Dino je takový víc avantgardní. To je hodně o vkusu ani s jedním sem v životě nejel ani jako spolujezdec tak těžko soudit.

Nicméně to jsou přesně ty ročníky, kde mě fakt zajímají jenom tyhle auta. To co bylo v té době běžná produkce mě nechává chladným a jsou to pro mě vesměs popelnice.

https://www.carandclassic.co.uk/car/C364796
Co asi tak za to?

Matěj Podhorský
17. dubna 2020, 19:22
3

7.dubna vyšel zde tento blog :D
Dnes je 17.dubna
Tadá
https://www.sportovnivozy.cz/127862-fiat-124-spider-rudna-u-prahy

reagovat
krab
17. dubna 2020, 20:38
0

Náhodou, tentokrát si tam ani moc neprotiřečím :-D Dokonce tam píšu, že nejpozději do konce dubna podám inzerát... sice to pokračuje ve stylu, že to udělat nechci, ale tak, zkusil jsem to. Ono to je spíš stejně takovej pokus, jestli náhodou někdo teď na jaře tohle auto shání. Moc jich na trhu není, ve výbavě Lusso taky ne, ale zájemce bys asi taky spočítal na prstech ruky dřevorubce...

Dneska jsem s tím byl večer v krámě pro věci na zítra a zase jsem se příjemně svezl, pustil rádio beat klasicky a ani to moc nehnal. Ten problém je, že jsem měl na letošek se 124 Spider naplánovaný akce, že pojedem na Mille Miglia, na Le Mans Classic atd... a prostě tohle letos nebude. Tak vlastně to auto vždycky jednou, dvakrát za tejden projedu aby nestálo, ale ve výsledku jezdím co nejvíc to jde poršákem anebo se projet v lotusu. 124 Spider je super, stejně jako všechny Miaty, parádní letní roadstery, mám ty auta fakt hodně rád. Ale nemůžu mít 5-6 aut... Tak si musí vybrat co mě doopravdy baví a hrozně mě překvapilo jak moc se mi líbila na svezení ta M3, ale E36. Tady v tom blogu jsem zmínil E46 a tu překvapivě nějak nechci. Ale ta 36 je sice možná pomalejší, ale to mi je jedno, spíš se mi celkově líbí víc a řídí líp. Pak je na trhu ještě hodně zajímavá limitovaná edice Hondy S2000, ale tady nejsem zas až takovej fanda do japonskej aut a do Hondy, abych za to dal 640 tisíc, i když to tu hodnotu nejspíš má. https://www.sportovnivozy.cz/127472-honda-s2000-rj-special-edition-hradec-kralove

No a ta hlavní věc je, prostě nakonec nějak uskutečnit to co jsem chtěl už dávno a to koupit vzduchem chlazenou 911. A kvůli tomu je prostě nutný finančně, abych něco prodal. A jediný co připadá do úvahy je ten Fiat. I když je to parádní auto.

Uvidím, nechám to pár týdnů aktivní, když se žádnej vážnej zájemce neozve, smažu to a nechám si ho dál celej letošek a nákup toho co bych si moc přál, zkrátka odsunu na další rok. O prd jde...

Matěj Podhorský
17. dubna 2020, 21:01
1

Hele o ty s2000 special edition jsem slysel vsemozny histork o tom ze to je zborena skladacka a fejk... ale kdo vi. Nicmene ja to nepsal ani ze bych te chtel nejak vysirat nebo ti to zavidel, spis mi to prislo uz vtipny. Co se tyka 911 tak plne chapu, uz jen proto, ze jsem jejich kouzlu propadl taky a neni dne abych se nepodival na nejake video :) ted maji carfection novy a zrovna je tam 997
-
Komentář upraven 17. 4. 2020, 21:03:21

krab
17. dubna 2020, 21:16
0

Já vim... Já jsem celkem k smíchu už v tomhle ... Pravda je, že tu Carreru 3.2 z 80. let už bych asi měl delší dobu, kdyby to nestálo tolik. Takže jo, ta cesta je jasná. To stříbrný auto od kamaráda, pokud ho náhodou mezitím někdo nekoupí jinej, ale zatím se mu ten prodej příliš nedařil. Ten náš trh je malý a málokdo zaplatí adektvátní peníze. To je mimochodem problém i té M3 E36. Taky měl majitel x nabídek za nesmyslné částky na který nemělo smysl reagovat. A ta je vážně druhá možnost. Ono je to momentálně tak, že i když toho Fiata prodám, tak stejně reálně na to Porsche nemám dostatek financí, aby to bylo nějak s rozumnou rezervou řešitelný. Ta M3 stojí de-fakto jako ten Fiat, nebo nepatrně víc, resp. asi tak o 100 víc, když si pak započítám práce co na tom autě asi nejspíš budou, protože je to 27 let stará M3, ale nějak mě to k ní táhne, je to částečně fakt nostalgická záležitost. Nečekal jsem, že mě to takto chytne. A sen o starým porsche nechám zase na třeba další období někdy, když třeba náhodou bude reálná možnost fakt uživit dvě porsche. Ono je to prostě už drahý. Ne v normální situaci, ale v momentě, kdy se na obou pak najednou musí udělat dražší opravy, údržba atd... A ono to starý Porsche si taky o nemalé finance nakonec řekne. Taky stojí spíš v tom spodním spektru, co běžně. Oni ty opravdu skvělé kusy stojí 55 tis euro a víc ... a to už je balík peněz. Navíc za auto, který objektivně řečeno jezdí hůř než to moje. Ale chceš to starý protože je to prostě radost, pro lidi co starý káry umí ocenit.

Takže takhle to je... no a před koronavirem jsem ještě objevil jeden zajímavý Lotus Elan někde ve Švédsku, to byl taky takovej můj sen. Zrovna jako Alfa Romeo GT Junior. To jsem debil nekoupil v dobách, kdy to šlo z Itálie v hezkým stavu koupit do 15 tisíc Euro a dneska to stojí 35 ... To je taky smůla zrovna. A dát tolik za tu Alfu, to už mi taky nepřijde tak atraktivní...

Ta Honda má takovej divně napsanej inzerát, to je fakt. To jsem zmínil jen okrajově. Kdepak, Honda S2000 a já, to nepasuje úplně k sobě.

Ještě pro zasmání: tuhle jsem koukal na inzerci na můj oblíbený Aston Martin DB7 (šestiválec, supercharged + man. přev) a docela zajímavý kus byl k mání v Holandsku za asi v přepočtu 800 tisíc. Ale to je už dost šílený nápad ... to by se mi mohlo vymstít servisně a zkrátka tak, že si s tím nikdo neporadí. A budu složitě hledat kdo mi cokoli pomůže opravit na tom. Zrovna tak bych nechtěl starší Maserati, protože to je něco podobnýho, i když jsou to nádherná auta.

No když to shrnu, tak nejrozumněji by vycházela ta stará M3 , měl bych servisní zázemí, to problém není, hezky bych se s tím svezl a finančně by to bylo únosné.

Mr
Mrkef
17. dubna 2020, 21:30
0

Tak u té S2000 je ten fór, že první dvě fotky jsou z lakovacího boxu :D

Asi kvůli.... atmosféře :D

krab
17. dubna 2020, 21:33
0

Jo, to je fakt :-D Já teda nějak myslel, že to je box z myčky... no to je jedno. Ono obecně, kdo touží zrovna po Hondě S2000 tak koupit fakt pěknou bude extra těžký

beastar
17. dubna 2020, 21:43
0

Krabe, Krabe. Ty si stejný pacient jako já akorát máš ten vozový park trochu jiný a s trochu jiným použitím. Já sem sotva prodal v podstatě už za "krize" to úžasný Maserati, co novináři tak opěvují. Mimo jiné i pan redaktor (bývalí) Podhorský tento vůz pochválil. Takže to musí být dobré auto. Abych si koupil Renault, co sem předtím měl v trochu jiné barvě půjčený od jednoho velmi hodného Renaultu. Předal černý kombík přítelkyni k užívání. A už mám zase teď jak je to kolem mě samá ta debata o těch skvělých sportovních autech za ty nekřesťanský prachy zálusk na něco SUPER. Peníze samozřejmě úplně nejsou. Rezerva se tenčí. Jenže není den kdy bych se nepodíval na nějaké testy a recenze. Případně jenom nějaké projížďky s auty jako je třeba 911 Turbo 997 (zmiňovaná) případně nějaký ten Huracán, ale i Jaguar F-type Sport sem nedávno obdivoval. Abych se druhý den probudil a řekl si že si konečně koupím pořádný US sporťák kdy je na prodej teď krásný Camaro V8, červený 019 za cenu líp vybavenýho Superbu. Na to si pak prohlídnu kamarádovu E60 BMW M5 V10 abych si řekl, že to bude úplně super daily:D Taky jako že bych to chtěl... Prostě už sem měl tolik kravin, že teď nevím jakou větší debilitu si pořídit. Abych měl totiž všechno, tak bych musel mít garáž pro deset aut. A příjmy asi tak desetinásobný.

Jako je někdo na ženský a nejraději by měl všechny. Což mě teda stačí překvapivě dlouho doma ta jedna. Tak já to mám s autama. Sice sem to jeden čas úspěšně pročistil z počtu šesti kousků se dostal na dva kde obě auta fakt jezdí a furt. Zase tady ale není nic pro to srdíčko, který teď musí i z toho marketingovýho hlediska sehnat něco z čeho se udělá každej petrolhead. Samozřejmě i mě to jakoby zase nějak láká. Možná proto, že člověk šetří jak debil aby pak přišla taková doba jako dneska. Nějací tupý podržtaškové a "profi" politici rozhodnou a na co si šetřil. Na krizi? Takže přemýšlím i nad tím když už něco takového, tak něco co tu hodnotu podrží. A to samozřejmě věci jako M3 a nebo starý Porsche umí. Takže tentokrát je tvoje rozhodnutí racionální i z tohoto hlediska. Když už kupu aut, tak taky aby to za pár let nebyla jen kupa bezcenného šrotu.

krab
17. dubna 2020, 22:11
0

Beastare, to si můžeme podat ruce :-D Akorát každej hledáme štiky v jiným potoce, ale v zásadě jsme na tom stejně...
A mě teda taky dlouho trvalo si trochu ten okruh automobilovýho zájmu správně ohraničit. A není vyloučený, že se bude někdy v budoucnu zase měnit, ale ne brzy... Ty potřebuješ tu rychlost, trochu brutality projevu a současně i komfort moderní káry. Já jsem se posunul malinko jinam a myslím si, že je to o nějakým podvědomým pokusu si plnit starý sny. V době, kdy je kdejakej podělanej elektromobil rychlejší na zrychlení než poctivý benzinový sportovní auto už nějaké ty tabulkové hodnoty ve stylu "větší bere" neřeším. To jsem ostatně neřešil nikdy, resp. řešil do doby než jsem měl možnost konečně usednout za volant opravdu silných aut. Pro automobilový "vzdělání" je toto jednoznačně nutný krok. Jinak si pořád jen představuješ v hlavě jaký to asi je, když máš pod pedálem plynu 500 kobyl a co to asi udělá... A člověk si to tak nějak idealizuje.

Tím pádem tuhle cestu nehledám. Měl jsem poslední tak 4-5 let jedno auto, který mi zas až tak nepřirostlo k srdci, respektive jsem neměl problém se s ním rozloučit. Paradoxně jsem se rozloučil se Z3 Coupe a je to z těch aut nakonec to jediný na který si vyloženě vzpomenu, že mě vážně mrzí, že už ho nemám. Naopak jsem se kupodivu snadno nakonec rozloučil s Toyotou GT86 i když byla na svezení skvělá, zrovna tak s tím Infiniti, tam jsem se ho dokonce zbavil rád, abych byl zcela upřímný. Triumph GT6 byl parádní, ale prodej byl racionální věcí a dostal jsem za něj tentokrát hezky zaplaceno, takže jsem tehdy neváhal. Věděl jsem, že za podobné peníze bych tehdy na trhu podobný nejspíš dokázal zase sehnat. Proto jsem prodal. A teď ten stříbrnej Fiat ... no to je jako story (akorát v absolutně jiným finančním levelu) jako zrovna vypráví Harry Metcalfe v novým videu co mám rozkoukaný o tom jak přišel k Zondě (byla taky novinářská) a jak jí provozoval, co ho to stálo a proč to nakonec prodal... Prostě to koupil jako zajímavou příležitost. Já to udělal více méně taky tak... a říkám si, že zas když můžu to auto nabídnout dál za rozumnou férovou cenu, tak to někoho nadchne a ocení to. Protože náklady na provoz jsou malinký... To se opět s tím co plánuju (nejspíš ) provést nedá srovnat. Do toho M3 peníze nějaké nasypu, to je jistota. Proto to asi není "investice" , ale více méně víme, že trocha racionality v tom je, protože kór když to nezlajdám a bude to vypadat dobře, ba i líp než teď a bude mít pravidelný použití, tak to bude pořád v budoucnu zajímavá stará kára. Ale kvůli tomu bych to ani nechtěl, vlastně investice jsou mi trochu jedno, jen řeším aby ty náklady na provoz nepřesáhly únosnou mez, díky který bych se s tím vlastně "bál" vůbec kamkoli jezdit. To by se mi snadno mohlo stát s píčovinou typu toho starého Astonu anebo Maserati. Je dobře zůstávat při zemi.

Jo, ten Harry , tady poslední díl (jdu to dokoukat) :-D

krab
17. dubna 2020, 22:21
0

PS: a každopádně teda ta dvojice aut co mám nejraději a taky s nimi nejradši jezdím, 996 a Lotus , to jsou auta co fakt klidně napíšu a může se to zaarchivovat někde a věřím, že to bude platit ještě hooodně dlouho, ty na prodej nebudou. 996 představuje ve výsledku všechno to zásadní co mám rád na Porsche 911 a i ve srovnání se svezením v některých starších anebo novějších obstojí skvěle. Po novějším netoužím a to starší bych rád, ale jako doplněk k 996 ne jako náhradu. A na to právě ty finance poněkud nejsou. A Lotus je perfektní. Párkrát jsem se zamyslel v minulosti co kdybych šel cestou upgradu na šestiválcovou Exige, ale ne, ten extra výkon bych nevyužil reálně a ta extra hmotnost navíc co v tý Exige je by "nabourala" tu fantastickou lehkonohost toho auta co mám doma. Takže tady jako dlouhodobě mám 2 auta co mi na 100% vyhovují. Takže zas taková automobilová děvka taky nejsem :-D

beastar
17. dubna 2020, 22:31
0

Jo jo ona obecně Zondy těch pár kousků, co se vyrobilo jde vcelku snadno sledovat, kde a proč skončili a kdo s tím jezdí. Dokonce i v ČR máme. Nejen tu závodní. Já se mu vlastně nedivím, že to dává pryč. Ono to auto je naprosto skvělý, pro většinu lidí i designově velmi zajímavý. A investice je to určitě. Mimochodem i v obyčejné barvě jako je stříbrná to vypadá dobře. To je samozřejmě auto, kde lítají naprosto nemyslitelné cifry. Vůbec je to i pro ty lidi jako H.M. dost náročný pokud se s tím normálně jezdí. Fakt je že část majitelů to auto zase až tak nechválí , ale to je tak asi u každýho sporťáku. Ne každýmu to sedne. Snad jedinou výjimku fakt tvoří P911. Tam snad neznám člověka který by s tím nebyl spokojen.

Jinak já v zásadě všechno prodávám taky ve smyslu aby to bylo s 0. Prostě akorát nechci prodělat. Jako soukromník myslím. Vůbec nemluvím o obchodě jako takovém. Vzhledem k tomu, že vím o lidech který ti novější auta dokážou prodat do světa maximálně v řádech týdnů. Občas mě to prostě tlačí k tomu udělat i nějaký pitomosti. Třeba já taky ke svému Infiniti tehdy přišel shodou náhod. Sám od sebe bych o Q50 nepřemýšlel. Trochu mi to poopravilo mínění o značce. Jak píšeš o těch 500 koních. Já sem si fakt pár rychlých placatých i prostě jenom rychlých aut odřídil. Jasně na začátku dobrý. Dneska spíš hledám vyváženost, ale jinak máš pravdu. Rychlost a brutalitu vlastně taky potřebuju. Já mám právě rád když se to auto trochu s tím jakoby pere s tím návalem výkonu, ale zároveň dokáže držet stopu a když už se ti tlačí ven tak bokem. Proto mám rád čtyřkolky s výkonem přestože třeba ty a část nadšenců namítá že potřebuješ velký rychlosti aby s tím něco bylo... Což je samozřejmě pravda. Tak to je přesně to, co mě na tom láká. Já se třeba pak v sériový miatě ND nudím. Ono to jako jede vlastně docela. Jenže mě to bez urážky přijde prostě tak "výkonný" jak kdybych jel v nějakém "normálním" autě střední třídy třeba. Proto se mi absolutně nelíbí GT86 a BRZ ani jízdním projevem, zvukem ničím. Uznávám, že pokud se na to šáhne a udělají se funkční úpravy je z toho slušný pstroužek. Jenže to se zase bavíme už o jiných penězích a pak si můžeš koupit třeba Caymana. Zrovna to Z3 coupé se ti nakonec nedivím, že si dal pryč u toho Triumpha nevím tomu moc nerozumím jako těm autům. Prodej Fiatu chápu protože pro mě je to auto naprosto mimo výseč toho, co bych chtěl mít doma, nebo řídit. Když bych si měl vybrat tak rozohodně raději starou M3, která teda jak sem psal už dřív pro mě už to "kouzlo" taky nemá. Teď napíšu trošku rouhačskou věc, ale mě třeba i starý Ferrari (některý) přijdou docela nuda. I když o 348 bych klidně přemýšlel s tím se jezdí parádně je to famózní auto. Bohužel takový italsky nedotažený. Být tebou našetřím kačky na to starý Porsche od kámoše. To se ti bude líbit. Stejně jako u mě by to vyřešilo třeba GT AMG, nebo 997 Turbo. Já víc aut mít taky nemůžu takže samozřejmě to třetí zábavný auto by bylo vyloženě něco staršího.
---
K těm starším Maserati to sem taky měl. Teď to má táta. Já ti zapomněl odpovědět ne nemá to havarijně pojištěný. Fakt je ten, že s tím nejezdí. Najede tak 2,000km rok. Většinou na Slapy a zpět a podobně jízdy. Jinak mu vyhovuje oktávka... On si užil spoustu super aut zamlada a dneska ti řekne, že nemá potřebu před nikým machrovat. Každopádně servis starý Maserati je prostě opruz pokud si to nechceš dělat sám u sebe na dílně, nebo nemáš kamaráda co to umí. K Astonu se raději nevyjadřovat ty auta stojí to co stojí z nějakýho jasnýho důvodu.

krab
17. dubna 2020, 23:03
1

On to to tam popisuje s tou Zondou celkem do detailů a prodal jí už před delším časem a mezitím to auto opět minimálně ztrojnásobilo hodnotu. Ten problém je pak už zase jinde. Pro "normálního" bohatýho člověka jako je H.M. byly ty náklady vysoký, ale užil si s tím autem bezmála 30 tis km za 6 let , to je rozhodně víc, než kdy všichni ti dnešní sběratelé Pagani najezdí dohromady (se obávám). A to je právě to ... on to pak dál rozvádí a správně radí lidem, aby se zamysleli co chtějí s autem zažít než ho doopravdy koupí. Logická věc, ale naprosto klíčová a často na ní zapomínáme...

Ale myslím, že jsem na to taky nakonec přišel, dospěl k tomu. Že už uvažuju kam bych chtěl jet, co bych chtěl zažít a proto začnu uvažovat nad nějakým konkrétním autem a nad jiným ne.

krab
17. dubna 2020, 23:16
0

Jo a k tomu ostatnímu ... No ono je to právě o tom, co si na řízení aut užíváš. Jsou jednotlivosti, ve kterých jsou právě i slabší sportovní auta jako zmiňovaná MX5 (nebo Fiat, ono je to stejný) anebo GT86/BRZ naprosto fenomenální. U Mazdy je to řazení. Fiat 124 má taky to Mazďácký, ale převodovku z NC, ND mají nějakou už zase jinou. Kvůli vyššímu krouťáku dali do 124 tu co má Vavris v NCčku. A to je prostě geniální to řazení, krátký, přesný, dokonale mechanický. To mě třeba bere. A kvůli tomu to mám rád. U GT86 zase bylo fantastický vyvážení podvozku a suprová čitelnost zadní nápravy, která se ráda tak jakoby v náznaku na výjezdu pod plynem sklouzla. Ne moc, aby musel dát rychlé kontra, jen trošku. A to bylo super. I ta MX5 / 124 Spider to tak má i když u GT86 to bylo lepší, vyváženější. Vtip je v tom, že nemusíš jet příliš rychle aby se něco dělo. Porsche (moderní) už je taky dneska jinde. Ale třeba ten můj model je natolik starý, že to hraní si s tím v nižších rychlostech ( myslím tak do 120 na okreskách) je zábavná a akční věc. Je to mechanický a auto skvěle reaguje. A úplně to stejný jsem objevil v té starší M3, proto mě chytla za srdce daleko víc než ty novější modely. Ty jsou rychlejší a stabilnější, těžší a větší. A to já nepotřebuju. Mám rád tu hravost a mechanickou čistotu. A zvuk motoru bez umělotin. A to je asi ta největší slabina u ND, GT86 i u Fiatu : v sériové podobě ty motory nemají žádný kloudný zvuk. A to je blbý, protže přeci jen zvuk motoru je jedna ze zásadních věcí, kterou u auta ocením.

Maserati a Aston jsem zmínil okrajově: Nějak jsem chtěj jednou v životě auta těchhle značek vlastnit. Ale dneska si říkám jestli to není jen pěkná blbost. A nejspíš i je... Ale hezky se o tom snílkuje :-D