načítám data...

Nissan Qashqai - Golf na chůdách

11. února 2019, 20:29 5 komentářů marek

Krátké shrnutí několikaměsíčních zkušeností s "Golfem na chůdách".

zobrazit celou galeriiMarek Brunner: Nissan Qashqai - Golf na chůdách

Nevím jak vy, ale častěji na našich hladkých silnicích potkám BMW X5/Audi Q7/Porsche Cayenne, přesto je dle statistik právě Qashqai tím nejprodávanějším SUV. S tímto vozem jsem jako s předváděcím služebním najezdil v různých motorizacích i výbavách okolo 8 tisíc kilometrů, tudíž bych rád shrnul tyto zkušenosti do jednoho článku. 

Nissan Qashqai je jedním z aut, které se zpočátku nelíbí, ale čím déle na něj koukáte, tím hezčí je. Po faceliftu, který proběhl v létě 2017 a uhladil design vozu, je předek auta vyloženě pěkný. Vevnitř se skví nový volant ve tvaru D, který se, narozdíl od předchozího, opravdu velmi příjemně drží, je potažený hladkou kůží a ani v létě, po dni na slunci, není rozpálený. Radiomapu již pěkně popsal Kubajs ve svém článku o Navaře, je jednoduchá a intuitivní, ale zastaralá. Zejména navigace. Tu jsem použil jednou a zavedla mě, i když jí Nissan vychvaluje inteligentním sledováním provozu, do zácpy. Naštěstí při objednání vozu do výroby je vůz osazen novým systémem, který umí CarPlay, Android Auto a navigace by měla být lepší. Materiály v interiéru jsou většinou velmi příjemné na dotek, spoustu měkčených plastů a narozdíl od naší domácí automobilky jsou ty tvrdé také vcelku příjemné a působící bytelně. 
Prostor pro řidiče a spolujezdce je dostatečný, jako v běžném hatchbacku typu Golf, až na místo pro pravou nohu, kterou trochu šikanuje středový tunel. Pozice za volantem je relativně příjemná, cítíte, že sedíte výše, ale žádný extrém to není. Vzadu se normálně vysoký člověk také posadí, ale v pěti bych vzadu sedět nechtěl. Kufr je obstojný na poměry třídy, má dvojitou podlahu, kterou lze využít zejména na postavení tašek z nákupu, aby se nevysypala cestou domů. Vyzkoušeno, nelze si stěžovat, nic nepopadalo. 

Podvozkově je vůz naladěn neutrálně. Na menších kolech (v základní výbavě jsou šestnáctipalcové ocelové disky, ve vyšších výbavách 17", resp. 18" a 19") je vůz celkem pohodlný i na D1 a dalších hladkých silnicích naší republiky, vezmeme-li v potaz, že se jedná o SUV. Zadní náprava narozdíl od modelu Juke neposkakuje při brzdění, pouze na některých příčných nerovnostech (zejména u 19" kol), ale stále drží směr. Na devátenáctipalcových kolech již ale vůz příliš pohodlný není a občas pronikají na nerovnostech nepříjemné rány do interiéru. Při ostřejší jízdě se chová celkem předvídavě, na limitu nedotáčivě, ale to nikdo s tímto typem vozu stejně zkoušet nebude, že..

Motorizace jsou u tohoto vozu jeden velký oříšek. Z naftových motorů byl před normou Euro6c na výběr motor 1.5 dCi (110k) a 1.6 dCi (130k) z dílen Renaultu. Ani jeden motor není vysloveně špatný, snad jen 1.5 dCi "netáhne vocpoda", za to se ale odvděčí průměrnou spotřebou kolem 5 l/100 km. 1.6 dCi se dal vybrat s automatickou převodovkou CVT nebo pohonem 4x4, ale spotřeba se u něj pohybuje až o dva litry výše a spolehlivost nebyla až tak dobrá. Benzínové motory byly také na výběr dva, 1.2 DIG-T 115k aliančního Renaultu a 1.6 DIG-T 163k. V případě benzínu je rozhodně lepší motorizací 1.6 DIG-T, která byla možná pouze s manuální převodovkou a předním náhonem, ale odvděčí se lepší spotřebou kolem 7 l/100 km a velmi příjemnou dynamikou, kdy se člověk nemusí bát předjíždět. 1.2 DIG-T proslula zejména svou schopností karbonizace a dynamickými schopnostmi želé. Takový pocit budete mít zejména do 4000 otáček, poté se trochu sebere, ale žádný extrémní nástup turba nečekejte. V kombinaci s CVT převodovkou je to ale velmi příjemný společník do města, nic nekope, vše je hladké. CVT má naprogramované "převody", ale ty dává najevo pouze při plném plynu. S CVT převodovkou se spotřeba pohybuje mezi 8-9 l/100 km, s manuální převodovkou o litr méně. 
Novým benzínovým motorem je alianční 1.3 DIG-T s výkony 140k nebo 160k. S tímto motorem jsem se příliš nepoznal, a dlouhodobá spolehlivost je zatím také neznámá, ale vůz lépe reaguje na plyn a akceleruje také o něco lépe (160k varianta). CVT bylo nahrazeno dvouspojkovou převodovkou od Renaultu. Z naftových motorů zůstala 1.5 dCi, pouze byla evolučně "vylepšena" o AdBlue a přidala si 5 koní navíc, ale jízdně je pocitově stejná. V průběhu roku by měla být doplněna o novou 1.7 dCi, která bude mít výkon 150k a bude mít možnost 4x4 nebo automatické dvouspojkové převodovky.


Obecně jde o příjemného společníka pro každý den, se kterým chybu s určitými motorizacemi neuděláte, jen si vyberte menší kola než devatenáctipalcová..

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
12. února 2019, 18:28
0

Měl jsem možnost si s ním také zajezdit, jak s benzínem tak s naftovým. Bylo to příjemné svezení, ale stejně mě to víc táhne k většímu X-Trail. S tím jsem zatím neměl tu čest. Pokud to chápu dobře, děláš u Nissanu. Jaký motor by jsi doporučil do X-Trailu? Stačí 1.6 s 96kW? Není to málo ... ?

reagovat
Marek Brunner
13. února 2019, 07:06
0

Už nedělám. X-Trail je zamýšlený víc pro americký trh, takže větší a pohodlnější. Pokud do X-Trailu není nutný automat ani 4x4, tak benzínovou 1.6 jako u QQ. Pojede taky slušně a moc to nežere. Já bych ale hledal dvoulitr s automatem a 4x4, to funguje celkem pěkně. Ta převodovka CVT mi opravdu sedla a na daily bych si to znova dokázal představit.

BigBen
13. února 2019, 14:44
0

Díky za tip, že ho dělají ve dvoulitru mi uniklo. Když už bych do něj šel, tak určitě 4x4. Jsem ted na horách, každej den tu napadne 3-5 cm novýho sněhu, od chalupy na hlavní silnici se dostanu jen lesní cestou, ted by se mi hodil :-)

ya
yaoming
14. února 2019, 11:52
0

Mame doma pred FL verzi s 1.5dci. Jezdi s ni prevazne tatik, ale obcas si ho na delsi trasy pujcuju. Jizdne je auto vcelku pohodlne. Motorove je to uz kousek horsi hlavne pri plnem obsazeni a nalozeni. Predevsim pruzne zrychleni na dalnici vyzaduje prerazeni. Vklidu se tedy da jet 150 km/h tempomat, ale pri zpomaleni v kopci se pak horko tezko rozdejchava. Jinak jako daily je to obstojne vozidlo. O 1.2 dig-t jsem slysel of prodejce, ze paklize je po motoru dlouhodobe vyzadovana dynamika tak dochazi k poskozeni motoru, vymena na zaruku. Asi rok po otci si Qashqai poritil tatikuv bratranec s 1.6 dig-t, coz je motor uz vhodnejsi. Bohuzel s tim jezdi jen okolo komina tak nemohu podat informaci o dlouhodobe zivotnosti.
Jsem celkem zvedavej jak na tom bude nova 1.3 dig-t se spolehlivosti.

reagovat
Marek Brunner
14. února 2019, 11:58
0

To s tou 1.2 řekl prodejce špatně, je to právě při podtáčení. Ono, žádná předváděčka/náhradní auto nikdy motor měněný neměla, a to tam byly kusy s nájezdem kolem 30-50 kkm, kdežto zákazníci jej měli většinou měněný kolem 10 tis. km.