načítám data...

Návrat Lotusu do Tesly?

29. listopadu 2021, 13:07 0 komentářů StreetPro

Pamatujete na epický Lotus Elise se StarManem za volantem na cestě do vesmíru? Tak to byla první Tesla...

zobrazit celou galeriiJan Beck: Návrat Lotusu do Tesly?

Když Elon Musk naložil svůj první prototyp Tesly Roadster na Falcon Heavy a poslal jej dne 6. února 2018 do vesmíru, poslal tam zároveň i kus britské motoristické historie.

Nyní je Lotus na cestě za vlastním EV. Inženýrské partnerství vedené společností Lotus získalo podporu vlády Spojeného království a  finanční prostředky na vývoj zcela nové architektury bateriového elektromobilu (BEV) nové generace. Úspěšná aplikace se nazývá LEVA, což je zkratka pro Lightweight Electric Vehicle Architecture (architektura lehkých elektrických vozidel). Pod vedením společnosti Lotus se zaměřuje na urychlení a inovaci nových lehkých konstrukcí pro příští generaci BEV.

Iniciativa je zaměřena na urychlení vývoje lehkých konstrukcí pro příští generaci BEV a výsledkem je, jak uvádí Lotus, zadní konstrukce o 37 % lehčí než u modelu Lotus Emira V6, která poskytuje plán pro budoucí produktové řady společnosti. Nový pomocný rám je vybaven bateriovým blokem využívajícím válcové články, spojeným s možností volby jednoduché nebo dvojité elektronické pohonné jednotky (EDU). Konstrukce je rovněž navržena jako modulární, aby se přizpůsobila různým uspořádáním vozidla.

V závislosti na aplikaci se použije buď instalace baterií typu "truhla" – s osmi nebo dvanácti moduly a kapacitou 66 kWh nebo 99 kWh – nebo podlahová instalace typu "deska" s kapacitou 66 kWh.

Richard Moore, výkonný ředitel pro inženýrství společnosti Lotus Cars, uvedl: "Projekt LEVA a architektura sportovního elektromobilu jsou dokonalou ukázkou inovací, které jsou i nadále základem všeho, co Lotus dělá. Dnešní elektromobily jsou v porovnání se svými ekvivalenty s pohonem na spalovací motor těžké, takže financování ARMD pomohlo společnosti Lotus inovovat v dřívější fázi produktového cyklu a vyvinout novou architekturu vozu, která je od počátku zaměřena na nízkou hmotnost a hustotu výkonu. Namísto vývoje jediného vozidla to znamená, že Lotus má nyní "plán" pro příští generaci sportovních elektrických vozů, pro budoucí produkty Lotus a pro poradenskou společnost Lotus Engineering, která je bude komerčně využívat."

Projekt LEVA vedl inženýr Richard Rackham, šéf koncepce vozů Lotus, známý především svou prací na vývoji architektury Lotus Elise z extrudovaného hliníku před 25 lety, který řekl: "Projekt LEVA je nyní stejně revoluční, jako byla architektura Elise v roce 1996. V duchu značky Lotus se podařilo dosáhnout výrazných úspor hmotnosti, přičemž důraz na maximální výkon, efektivitu a bezpečnost byl do konstrukce zapracován od samého počátku – například využitím konstrukce vozidla jako krytu baterie, integrovanou jednotkou EDU, eliminací šroubovaných pomocných rámů a optimalizací komponentů víceprvkového zavěšení."

Uvážímě-li dobu vzniku Tesly Roadster před rokem 2008 z bodu nula, měl by mít nyní Lotus značně lepší výchozí pozici a produkt výrobce s pověstí nejlehčích sportovních vozů na světě by měl příjemně překvapit. Těšíte se?

(Zdroj: Lotus a Tesla)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!