načítám data...

Mýtus jménem Porsche 911

10. července 2019, 12:49 51 komentářů krab

Dnes stačí úplně jednoduchý nadpis. Placatý brouk kolem sebe vystavěl slavobránu. Tohle auto zbožňuju od dětství a lidé napříč generacemi to vidí nespíš stejně. Děti na Porsche 911 rády zamávají už od roku 1963, kdy se poprvé objevilo na silnici.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Mýtus jménem Porsche 911

Nejlepší auto za třicet, padesát, sto, dvěstě tisíc euro?

Jednoznačně je to Porsche 911. Nebudu to složitě okecávat. To je i důvod proč píšu dneska blog. Řešíme v rušné diskuzi, co si má koupit nejoblíbenější glosátor Autíčkáře, Beastar. Sám auta prodává a sám neví, v jakém by měl jezdit. Není, to legrační? Myslíte, že nás jen tak zkouší a baví se našimi radami? Sám v tom má možná totiž dopředu úplně jasno, dost možná ale vůbec ne. Svět aut je nesmírně pestrý a já bych si každý týden taky myslel na úplně jiné auto. Jsme tu taková platforma a zdroj různých automobilových znalostí, radostí i úchylek. Zatímco se Knightrider bude snažit přesvědčovat veřejnost o tom, že velký černý a zlý Cadillac jen usrkává palivo do svých osmi velkých hrnečků, další by štěstí zkusili se zběsilou Alfou Romeo. A MGRR má přeci univerzální odpověď (ne, není to miata), je to Lexus. Padl návrh na částečně elektrifikované Volvo, plně elektrifikovanou Teslu nebo usedlou Audi. A proč by měl člověk bojkotovat BMW? Vždyť vyrábí taky naprosto skvělá auta.

Existuje však jedno auto, které zvládá všechno dobře a nezná kompromisy

Tohle vzletné heslo by mohlo figurovat klidně v katalogu zbrusu nového modelu 911 (992). Nejhorší je, že já bez špetky ironie věřím, že ona věta není jen replikovaný klam (tedy reklama), ale čistá pravda. Přitom to auto má stále motor vzadu, což je divně a vypadá stále stejně jako onen placatý Volkswagen Brouk, který nakreslil Butzi Porsche už na začátku šedesátých let. Není to celé špatně?

Není, možná je stále stejné, ale neustále lepší

Motor vzadu má prostě svoje výhody. Víte, že jsem zdaleka se všemi generacemi Porsche 911 nejel, jen s pár kousky. Když se proběhneme po časové ose zjistíme jednu spojnici pro všechny. To auto se postupně vyvíjí. Řada 911 není jen řada zcela odlišných aut, nesoucích jen stejný historický název. Jsou prvky, které najdete na té první i na aktuální nejnovější. Velký analogový otáčkoměr uprostřed, přímo před volantem je věc, kterou by inženýři nikdy zmizet nenechali. Designer by se neodvážil ztvárnit zkosenou zadní část kupé s tvarem bočních okének nápadně jinak, než tomu bylo vždycky. Vysokooktanový benzín se stále tankuje do nádrže otvorem vpravo vpředu. Sedačky mají stále integrovanou opěrku hlavy a zadní sklopná lavice vypadá rovněž padesát let stále stejně. Jenže za těch padesát je každý model o trochu lepší než ten předchozí. A tohle já mám rád.

O tom, jaké je to nejlepší Porsche 911 se můžeme hádat do nekonečna

Schválně, jaké je vaše nejoblíbenější Porsche 911? U mě je to jasné. Je to moje „Sally“ 996 Carrera, paradoxně obecně nejméně uznávané porsche z legendární modelové řady. Což mi je jedno, protože na „lepší“ jsem stejně neměl peníze, a i tak nakonec objevil podstatu tohoto neobyčejného auta.

Majitelé „neunelferů“ (jak jim říkají Němci) občas totiž svoje staré Porsche ani neprodají a přikoupí nový model ke svému starému a ten si zkrátka z lásky a nostalgie k značce a k autu samotnému nechají. Je totiž úplně jedno, jestli je chlazený vzduchem nebo vodou. S tímhle autem v průběhu času zažijí příjemné projížďky, spoustu radosti i řidičské zábavy a neumí se s ním rozloučit.

A teď to nejlepší – dá se s ním jezdit pořád

Porsche 911 už od roku 1998 vyhrává ty nejzajímavější skupinové testy sporťáků, třeba Evo car of the year. To že příští rok zase Porsche vyhraje už bude tak překvapivé jako pohádka Gott a Zlatý Slavík. Novináři vyzdvihují tu sportovní tvář, driftují s modely GT3 (ti kteří to umí a Pirelli jim na to půjčí černé obruče) a veřejnost si myslí cosi o bestiích, o nepohodlných brutálně rychlých autech, které vás chtějí zabít v každé zatáčce. Kdyby náhodou zapršelo, raději se předem pomodlíte, protože motor je vzadu a působí jako kyvadlo. A to je asi ten největší omyl automobilové žurnalistiky.

Porsche 911 není žádný supersport

Porsche 911 totiž žádné ultimativní, brutální a kdovíjak superlativní auto není. Kdekdo kritizuje vodní chlazení modelu 996 (Po dvaceti letech – stojí to za to?), leckdo z novinářů si vzal na paškál elektrický posilovač řízení modelu 991 a většina nyní pro změnu kritizuje buclatou zadnici toho úplně nejnovějšího modelu. Vývoj se posouvá, denní použitelnost se přizpůsobuje pohodlné a línější populaci, snadno dostupné výkony i palubní hračky pro náročného řidiče 21. století se model od modelu zlepšují.

I moje dvacetiletá „babička“ není žádná spartánská cvička. Prostě do nějakých čtyřech tisíc otáček přede tiše, auto se řídí naprosto civilizovaně a nic mne neponouká s ním porušovat všechny dopravní předpisy světa. Oproti běžné automobilové konfekci je ovšem jeho řízení delikátně jemné a přesné, boxer vrní zezadu a svět je z řidičovy sedačky Porsche moc fajn místo. A ano, když se silnice otevře, na obzoru přijde sled přehledných zatáček, s meziplynem podřadím, motor vyštěkne, otáčky jdou nahoru a radost z řízení dostává úplně novou dimenzi.

Porsche 911 nezapře závodní geny. Za vše, co na běžném modelu tak skvěle funguje vděčí stovkám tisíc kilometrů strávených na závodních drahách, na rychlostních zkouškách rallye i v rukou Waltera Röhrla. Jenže v reálu je navržené tak, aby se s ním dalo jet do supermarketu pro rohlíky, aby se s ním dalo jezdit denně hustou dopravou metropole do práce, aby se s ním dal zvládnout na otočku Berlín. Nemluvím o GT modelech, ale základním modelu Carrera. Ten je totiž v posledních letech podceňovaný, opomíjený, přitom skvělý. A vždycky byl v porovnání s ostatními dobovými auty i velice rychlý.

Carrera Panamericana je slavný dálkový závod a vozy nesoucí na zádi tenhle nápis jsou připravené cestovat. Jsou navržené tak, abyste zkrátka už nepotřebovali žádné jiné další auto. (Teď se neptejte, proč tedy jezdím i dvěma dalšími úplně jiných značek). O to ale nejde, jde o to, že 911 je totiž jediný sportovní automobil na světě, který jde používat celoročně bez kompromisů. A šlo by to jistě i u té mojí „babičky“, kdybych chtěl a kdybych na ní nebyl přehnaně opatrný. Mít na nový nebo zánovní model, jezdím s ním úplně vždy a všude, to mi věřte.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Skipper
10. července 2019, 17:59
1

Začíná to vypadat na krásnou posedlost :) Ale tak to má být. Na 911 musím ocenit tu postupnou evoluci, na které vlastně celé Porsche stojí. A slovo tradice posouvá Porsche na úplně jiný level.
Nicméně, mě Porsche vždy tak néjak minulo, nikdy jsem v žádném neseděl a nikdy mě žádné ani moc nelákalo.

reagovat
SEMRY
11. července 2019, 07:50
0

Ano, ale..... Já to taky někdy sepíšu. DyckyPorsche!

reagovat
krab
11. července 2019, 09:34
0

Jen to sepiš Semry, už se těším ... DyckyPorsche! :-D

beastar
11. července 2019, 12:14
1

Já to jako vidím trochu jinak. Denně to použitelné je skvěle. Dokonce i do města a myslim že 997 s očekáváním trochu dražší údržby bude schopná dailyna.

Pak je to stránka dva. Každý a dokonce i ti, co jakože ty auta dělají mě od nákupu a podobného použití 911 zrazuje a nedoporučuje to. A když půjdu k meritu věci.

Krabe ty si tady jeden z lidí, že kdyby si moc chtěl mužeš něco a Sally prodat. A koupit si podstatně novější 911 a jezdit s ni všude a pořád. A mít stojan na kola a rakev na lyže. A stylově brumlat po Brumlovce. A přesto tomu tak není... Což je minimálně podivné pokud takovou věc považuješ za zajímavou variantu. A Carreru 911 za univerzální daily vůz. Já myslím, že tohle prostě v Čr a okolí platí jen s velkým ALE.

Jinak Porsche mám rád. 911 je super. Rád si ty auta prohlížím, mám rád motory i jejich historii. Dokonce i různý druhy úprav, co na tom dělají. A gt3 a starý RS verze. Ale jako denně bych v tom nevím proč asi jezdit nechtěl.

reagovat
krab
11. července 2019, 20:21
0

Jasně, hele já to v tomhle blogu trošku schválně romantizoval :). Nakonec stejně nejvíc suveréně letos jezdim lotusem. Ale ten neni pro každýho dostatečně civilizovanej. Ta 911 je vážně úchvatná, ale každej pochopitelně jak to sám cítí. A pochopitelně jsem zvědavej co si vybereš.

beastar
11. července 2019, 21:04
1

Já vůbec nevím. Sem z toho celkově otrávenej a nebaví mě to. Normálně mám už z toho tik. Jak vidím auto jdou na mě mdloby. Lotus je parádní pro lidi co se videj v Colinu Chapmanovy maj rádi pěstěnej knír a diktaturu... Jo a lehký auta;)

Jimi
11. července 2019, 13:20
0

viděl jsem už i "běžnou základní" carreru s koženou dětskou sedačkou recaro vzadu... ale typoval bych to tak na min. 2-3 auto v rodině pro rychlé přesuny do školky, stylové nákupy a tak ... :)

reagovat
Pólin
11. července 2019, 14:40
0

Upřímně si myslím, že to je možné, používat 911 každý den. Minulý týden jsem byl v Hamburku a 911 je tam jedno z ne zrovna neobvyklých aut. Jen tyhle 3 jsem potkal na jednom patře na parkovišti. Po městě jich bylo nepočítaně. Řekl bych, že v těchhle končinách je 911 něco, jako u nás Octa RS... (jinak ty auta samozřejmě nesrovnávám...:D) Je to podle mě jen o tom, že ty finanční možnosti většiny populace v ČR jsou oproti německu posunuté dolů... bohužel...

reagovat
beastar
11. července 2019, 15:01
0

Ano samozřejmě a to si ještě nebyl v Curychu:D (možná) Jako tady u nás sousedka taky jezdí denně 997 Carrera. Taky potkávám po Praze borce s kindersicnou v 911 a dokonce borce s 944 na normálních spz co jezdí běžně po Praze. Jinak ono v tom Německu se cestuje jinak a hlavně 80% dalnice, nebo kvalitní asfalt. A u nás? Ekonomicky nevim. Spíš je větší populace a to se rovná víc bohatých. U 911 fakt nelze hledat spojitost s výší průměrného platu ve fabrice na šrouby a nebo někde na junioru v ofisu. Taky se v D soustředí víc a větší byznys.... So aj lajk jor opinijn. Ale srovnáváme nesrovnatelně nesrovnatelné.

beastar
11. července 2019, 15:31
0

A jenom ještě jedna věc ono to bude vypadat, že tě jako nutně potřebuju prudit nebo shodit a tak. Nicméně o tom to fakt neni. To je jako kdybych ti sem postnul fotku z Pařížský kde běžně stojí Ferrari, Rolls a tak dále. Nebo před Karlovkama obligátně M4, Grancoupé anebo QP. Jak to kluci mají "DAILY". Ono prostě ty fotky nic nedokazujou. Krom toho, že v Německu jezdí vcelku logicky víc Porsche a dražších aut. Nevim zda si z Pragy, nebo do ní zajízdíš nějak častěji, ale takové výjevy tady jsou právě vidět také. To nevypovídá nic o tom kolik s tím ten majitel najede pokud ho neznáš.

Asi jako vyfotit El Krabattoreho jak zajel zrovna do Lidlu pro rohlíky a napsat k tomu oblígátní hlášku. Obyčejná cesta pro rohlíky a postnout to na instáč. Ok část lidí uvěří mýtu wow 911 daily supa dupa. Navíc nemám rád pohádky o Německu jak je tam líp a jak se mají Němci suprácky, protože je to kokotina a mýtus asi tak stejně velkej jako 911. Jak to vím? Ségra tam žije asi 26 let s Italem. Nejdřív v Mnichově a teď kousek od Kölnu. S těma lidma mluvím a tak dále. A takovej EDEN (Porsche má každej zatimco u nás jezdíme v okávkách) to rozhodně neni. Takovej voe nájem jakej platíš za 2kk v Kölnu (případně hypo ob generaci) to si NIKDO v ČR mimo Prahu neumí předtavit... a další problémy to tady nechci rozebírat. V tom slavným, bohatým Porsche Německu,D

Fa
Fandatik
11. července 2019, 17:23
0

Trocha teorie, jelikož jsem neměl níže zmíněné vozy a už vůbec ne od nova. Ale provozovat denně takovou základní 911 mi dává větší ekonomický smysl než třeba Panameru Turbo, M5, 63 AMG, RS6/7.

Jasně, že výkon a ani rychlost v přímce není na straně Carrery. Možnost odvézt 4/5 lidí ve větším komfortu taky ne. Ale po stránce social status a image? Je Audi, BMW, MB i kdyby dražší a výkonnější, víc než Porsche?

Tak nějak chápu, kam tím blogem Krab asi míří.

Pólin
11. července 2019, 18:54
0

Byl jsem i v Curychu, Zeneve i Bernu...:) jasne, ze tam je to jeste vetsi mazec...zase proste bohatsi lidi...shodneme se na tom, ze do svajsu se dlouhodobe stehuji bohati lidi a tak tam budou i lepsi kary;) delam v nemecko rakouske firme a do nemecka jedu snad 20krat za rok a samozrejme tam taky znam hromadu lidi. Nemci vydelavaji vice, utraci vice...taky se bavim s kolegama, jak v Mnichove stoji normalni rodinny barak 1,5 mio EUR a jak si to skoro nikdo nemuze dovolit...nicmene zase vidim, ze nekteri kolegove, co delaji stredni management v tech novych 911 jezdi, protoze kdyz si muzou cenove vybirat mezi nejakyma sedmickama bmw, A8 atd, tak si nekteri vyberou i tu 911. A jasne, vim, ze jsem tady dal dve fotky, na kterych jsou 3 911, ale ono fakt minimalne v tom Hamburku vidis vsechny generace a nektere fakt i dosti olitane, podrene atd...zkratka dost z nich pusobi, ze jsou jezdene fakt denne...takhle pouzivane 911 jsem prave nikde v CR vcetne prahy nevidel. Jinak "mit se dobre" pro me neni primarne spojeno s vlastnictvim cehokoli...ale chapu, jak jsi to myslel, a davam Ti za pravdu...neco tam je lepsi, jednodussi, neco zase horsi, narocnejsi...

Stanley
11. července 2019, 18:57
0

Znám v Rakousku / Německu / Švýcarsku taky pár lidí (kdo nezná...) a mám z jejich strany lehce opačné zkušenosti. Pokud člověk chce, tak prostě má. Lidí s autama znám víc, jeden příklad za všechny: Kluk s nižší kvalifikací, než já, se v životě uskrovnil, a zakoupil sobě zánovní M2. Jezdí denně. Já, kdybych se uskrovnil na krev, bych si možná dovolil tu nejojetější M2 na světě, přičemž by mě nejspíš sežraly následné náklady.
Jako nic není černobílé a všechno je o prioritách, ale při srovnatelném zaměstnání prostě dosáhnou mnohem výš, a to i bez ohrožení základních životních potřeb,

beastar
11. července 2019, 21:00
0

Ok chlapci. Logicky jsme ekonomicky provázaný s nima možná víc, než je zdrávo. Tudíž sem rád, že se ta bavíme takzvaně ze zkušeností a dojmů. Zážitků. Ono taky jde o to v jakým byznyse a příjmový skupině se člověk pohybuje. Z jaký rodiny pochází a tak dále. A taky co jsou pro něj prachy a co je dost. A ano skutečně obchodníků přímo ve Švýcarsku řeší jesli si jako to nový Ferrari už koupí nebo až za rok. Zatímco já tady řeším křáp za dva míče jakože wow.

Určitě taky víte kolik oni tam musí vydělávat aby si to Porsche mohli užít a jaký výkony odvedou. Jinak asi takhle. Fandatik a jeho názor že Porsche je víc jak AMG atd. Tyhle teorie jsou nesmysl. Každý to vnímá jinak. A servis je v téhle branži drahy u všech aut. 911 je jakoby ikona typu Mustang či S klasse thats all.

A ano jsme v globalu chudý na daily Porsche ale spíš taky hodně brečíme. Přesně jako sasíci a taliáni ve švajcu:)) Jinak třeba pokud je někdo lékař tak chápu jeho výhrady k platum a rozdílům. Pokud je někdo lopata tak si nevydělá nikde. A bude furt brečet. A já třeba 15 let dřu jak idiot a taky nemám 5 porsche v garáži a 8 baráků. Přesto vim, že se tady máme dobře....

Jeďte někdy mimo Germánskej prostor. Na jih itálie třeba.... ;)

krab
11. července 2019, 21:34
0

To je jasný, že se tu máme v zásadě dobře. Ale to už je úplně jiná debata. A jak říká Beastar - ono je sice na západ od nás tu a tam vidět těchto aut víc, ale je to tím větším trhem. Jinak ti lidi si sice vydělají víc, ale víc taky utratí za bydlení a další poplatky co u nás nejsou ještě tak strašný.

Já vidím právě Porsche 911 asi tak jak říká Fandatik. Nějaké AMG je pořád velký silný sedan, tohle auto je svým způsobem technický unikát. A bylo to vždycky v perfektní kvalitě.

Nicméně : tam dole co píše MGRR ( myslim dost přehání) má lehce reálnej základ. On tam píše o 911 za 25-35 tis euro a mezi nimi je opravdu hodně s vadami, to je jasný. Tady jsem spíš mluvil o tom novým, zánovním segmentu za ceny od 70 tis euro výš.
Tu a tam taky zaslechnu, že mají lidi problémy s novými. Cayman GT4, produkt na který byl pořadník a na nový model je zase pořadník měl tu a tam kvalitativní problémy. Třeba ty praskající horní uložení předních Mcphersonů. To je je na firmu tohoto formátu dost průser... Byť by to bylo jen pár % aut.

Já tuhle značku vidím v růžovějších brýlých. Stejně tak Lotus. Nesmírně jim fandím, i když z těch mraků informací co jsem postupně zjistil mají taky svoje problémy a zejména mizerný zákaznický servis. Přitom - dneska jsme měli celý odpoledne den Lotusů na okruhu a byla to paráda. Prohlídl jsem si nové modely, dokonce se svezl v Exige 410, což je fantastický sporťák, takový čirý řidičský auto jak má být. Výkony třídy GT3 za prakticky poloviční náklady. Ale taky se jistě najdou lidi s názorem, že takové AMG, takové M5 atd. jsou daleko zajímavější hodnotou za peníze. Ono je to totiž celý individuální ... Proto to taky diskutujem :)

Stanley
11. července 2019, 22:03
2

Beastar: Ale prosím tě jaké brečení... to, že si v zahraničí vyděláš dřív, je prostě holý fakt bez jakékoli emoce. Taky jsem pracoval v zemi, která se tady považuje za vysokonákladovou - za méně kvalifikovanou práci mnohem více peněz i po odečtení všech nákladů. A to jsme rozhodně neškudlili korunku. Takže zkušenost z první ruky.
Se svou pracovní pozicí bych si v zahraniční vydělal na M2 (nebo na cokoli jiného) během roku a to bez šetření. Jenže prachy už dávno nejsou prioritou, na to většina věkem přijde. Já se tu mám dobře a není to o prachách a o autě. Ale M2 bych v zahraničí jednoduše dávno měl ;-)

beastar
11. července 2019, 23:07
0

Stanley: Mě prosit nemusíš. Já vím dobře jak to je. Ale je důležitý co a kde děláš. Nemám důvod ti nevěřit, že v tvým oboru je to jak říkáš. Jen všude je chleba o dvou kurkach a schopny si v civilizovaný zemy vždycky poradí. USA taky není med a kolik miliardářu vygenerovali... A taky chudáku. Jinak souhlasim v zásadě. A život fakt neni o m2 a vile s bazénem. To je jasný.

Mimochodem já se tady mám taky dobře. Takže na západ nemám důvod čumět natož zdrhat. Obchodovat tam je jiná yo jo.

ratan groch
13. července 2019, 12:40
0

PANI, je to off topic, ale vidim vo vlakne silne mena. Viete mi poradit PORSCHE VIN DECODER? Taky, ktory nebude pytat detaily mojej platobnej karty. Nejako s tym mam maly problem. Dakujem.

beastar
13. července 2019, 12:59
0

Lol. A co patřebuješ zjistit? Respektive jak moc podrobný by to mělo být. Ty přesný s mnoha informacemi vždy budou chtít nějaký peníze. Ty méně přesný nic. A starý a nebo nový modely?

Vojta
11. července 2019, 15:32
1

Mně by od takového auta zrazovala ona spolehlivost... přecijen servisní náklady a životnost samotného motoru nejsou zrovna oslnivé. Když si vezmu kolik do toho Krab musel nasázet za tu "chvíli" co to auto má... děkuji, nechci. Hlavně u běžného auta jsem zvyklý na to, že servis si dělám sám a díly v tom rozpočtu netvoří zase tak závratnou položku. Koupit si takto starou 911 mi prostě vychází jako naprostá šílenost, protože v tom dost pravděpodobně nechám nákupku za první rok a u toho to nezůstane :D

reagovat
MGRR
11. července 2019, 21:07
2

U mne Porsche "není otázkou peněz", ale přístupu k ojetině...
Přichází mi měsíčně desítky, možná stovky nabídek na 911 z různých EU "STK"... auta která neprojdou, nebo prošli z výhradou. Ještě jsem neviděl jedinou, která by byla v pořádku a k tomu mne uchvátila... všechno je to od pohledu dosti šrot od 22-35eur. Když to vypadá hezky z jižních zemí, má to kůži tvrdou jako beton - vysvícenou od sluníčka. Když je to z Německa, bývá to olezlé, pobořené, lakované... něco tomu svítí a těch Němců živících se Porsche je víc než vos, asi jako tady prodávat Rapid, nebo 110R, nebo novější Octu RS... pokud se nějaká neprodá okamžitě, je to divné a něco tomu je, od koroze, po problém s papíry.

Ještě jsem neviděl Porsche, které by bylo top, nebo ano, ale za 2x takovou cenu, než je běžné = sebevražda při nákupu, protože to je dále neprodejné. Když je to daily auto, tak je to navíc dobité, teče z toho olej.... a vždy technický šrot. To auto není stavěné na dlouhodobý provoz... jako ty Lexusy RC, LC... nebo pokud přitvrdím GS-F. S tím můžeš denně do práce celý rok, cestou domů objet kulaťák driftem a bude to jezdit "bez servisu" furt.

Krab je fanda... v dobrém... taky trochu nedobrovolný fanda... protože jsi do toho bohužel zahučel. Já to říkal ihned po nehodě... jednou bourané, vždycky bourané... nechat se pojišťovnou tvrdě vyplatit, prodat auto, "přitopit", nekupovat Infiniti a byla by doma luxusní 911/997 PDK :)

reagovat
MGRR
11. července 2019, 21:54
1

Vcera jsem prodal mrkaci Celica Supra 2,8 s LSD a "Toyota/Lotus" podvozkem. Dva mesice jsem na to cekal spolu s mrkacim Porsche 944 S4. Kdyz mi to projelo... jo dobry, stara 'coolcars'... sedl jsem do toho, jelo to, zazitek, dobry, vsichni kolem z toho vypleskly... a ja se pri tom pristihl, ze si v duchu rikam... na co tak koukaji, co na tom vidi? Asi dedkovatim... v ut jsem si dal uzasne pohodovych, namlsanych 600km po Nemecku v LS460 a tak si rikam... ty vole, 600km v tomhle, to je jako jizda v Deffenderu... lepsi se strelit do nohy. Jasne, vsichni prstovacka (jednicky) na cervene... proc.

To Porsche jsem strelil taky, bylo vyjimecne... ale nepochopil jsem, ze zanej dali temer 300.
Jak jsem tak letel chvilemi 200-270 po tom Nemecku, vzpomel jsem si na Beastara... kdyz uz "mas vse", nic te jen tak neprekvapi... A vzpomel jsem si na dlouhe cestovani v tvrdsim LS460/600 F-sport myslim od 2013+

MGRR
11. července 2019, 22:08
2

Vlastne koho s 911/996 znam, tak to jsou lidi zivici se kolem aut, odhlasky/prihlasovani na uradech, nebo chudy obchodnici co nemohli 997 a tak alespon 996 (asi jako ja nemohl krasny new Bentley/VW12, nebo Brooklands, nebo novy osklivy LS500).

997 je krasne auto a cim novejsi, tim "uchvatnejsi" design, ale jak rikas, kdz chci utratit a jakoze to zvazuji hodne, 2mio za zlute Porsche, nebo zluty LC500, tak nevim proc... Volim spolehlivost... i kdyz to jezdi jako lepsi Miata.

Mozna jsem jako obvykle trochu mimo... dnes ale muzu, narodil se mi kluk :)

krab
11. července 2019, 22:14
0

Hele, tu Celica /Supra 2.8 jsem v inzerci viděl. Dokonce to bylo i za zajímavou cenu mi přišlo.
A říkal jsem si - ještě, že nemáš obrovskou garáž, jinak bys to prostě chtěl :-D

MGRR - taková auta lidi kupují prostě protože se jim líbí. Moderní, pohodlná, rychlá auta má dneska skoro každý. Ale stará auta co voní, vyluzují různé zvuky, mají daleko mechaničtější zvuky motorů a je v nich prostě nějaký charakter prostě někteří chtějí. Tak není čemu se divit, že ti někdo zaplatí 300 tisíc za 944. Já jsem typicky úkaz tady toho...

Ta moje stará 996 má už vyměněný snad skoro všechno, přesně mohl bych mít 997 kdybych to udělal racionálněji, ale mě baví víc ten starší model, je lehčí, míň odhlučněný a takovej prostě víc sporťák tak jak to mám rád. Buď tohle v sobě máš, tu vášeň pro automobily nebo ne a jsi jen uživatel a pak ti přijde pochopitelně auto jako Lexus LS 460 jako optimum, protože na to díváš čistě racionálně.

PS: Infiniti to bylo tak, že se mi to auto v zimě zalíbilo a bylo i za velmi hezkou cenu. A stav byl velmi dobrý a historie naprosto jasná. A jezdím s tím rád. Ale je fakt, že můžu sám sobě přiznat, že to auto zas až tak úplně nepotřebuju. Teď v létě skoro vůbec. Respektive ten smysl toho nákupu byl, že mám 300 koní + zadokolku , je to kupé a přitom se do toho vejdou i kola když je komplet rozeberu a je to praktický. A nemám o to strach to nechat zaparkovaný někde před krámem nebo jinde venku když je náhodou potřeba a odjezdí to zimu, když se solí. A to jsou přesně ty situace kam nevezmu poršáka, protože když už je takhle pěkně nově postavenej, tak by mi bylo líto to vytáhnout na zasolenou mokrou silnici.

beastar
12. července 2019, 00:03
0

V čem má podle mě MGRR pravdu. Starým Porsche se připisuje jakoby nesmyslná aura vítězů najednou (944) to stejný ta Celica. A 996 je podle mě dobrý auto mám je fakt rád jak sem někde psal. Rád se na to podívám i to rád projedu. Jenže když si sundáš růžový brýle, tak odhalíš i hromadu chyb který se když to bylo nový odpouštěli jenom ze zvyku protože Porsche. A do legendy se přece moc nekope. A když tak potichu abychom si nepohněvali ty nahoře.

No nic i tak 911 ve všech generacích je výjimečný auto. Precizně postavený a výborně vyrobený. Nicméně abychom byli fér. Konkurence nikdy nespí a je třeba krásný sledovat jak šla nahoru Corvette za posledních několik generací. Mustang kterej teda není konkurence pro 911, ale někde spíš pro Boxster. Jaký auta dělalo za poslední roky Lambo. Gallardo je nezpochybnitelně parádní kára, která kdyby o to někdo stál by uměla jezdit taky jako daily. I když je to naprosto insane. Astony, Bentleye. Proč to mít jako daily.... to přece skoro nedává smysl ani hodně bohatým.

Od toho jsou tady přesně ty nenáviděné deriváty. Panamera, S6, 550i, šestka v kupé se čtyřma dveřma, AMG sedany a kombíky. Sakra nechceš jezdit dálky v krásným sporťáku. To dává stejnej smysl jako stěhovat s BRZ jasně, že to jde. Ale je to buď s nutnosti na just, ale stejně velkej kompromis a na hovno. Takže 911 YES! jako daily ... ojetina ehm no tam to bude tak jak popisuje MGRR, zejména v případě těch levnějších variant. Pokud to máš jako klasika tak s tim nechceš jezdit po Praze a v zimě a tak dále a ani by to nedávalo smysl.

beastar
12. července 2019, 00:05
0

Nechci nikoho urazit. ale ono se vždycky v takovýhle debatě projevý kdo má ty auta jenom jako koníčka. A kdo je má i jako práci a koníčka zároveň. Proto bych řekl, že se vzácně můj pohled a MGRR a vlastně i Vojty shoduje. To neni nic proti Porsche, jen ten normální svět je trošku složitější, než jsou mediány platů a jezdící Porsche po autobáhnech.

Fa
Fandatik
12. července 2019, 04:44
0

Tak na druhou stranu, ty auta musíte mít komu prodávat. :-)
A klidně mě poučte proč mám dát přednost "ročnímu nebo novému" zmiňovanému AMG, RS, eM před 911? Ceny budou plus minus autobus stejné.

MGRR
12. července 2019, 07:44
1

Krab: jenže se musíš jednou posunout dál... všechno je to takové kolem a "polovičaté"... já vím, každé z těch tří má svůj smysl? ale infi & 996 & Lotus... to jsou troje starosti a tři hlavy (těch hlav je víc +další povozy, další starosti).

Když dáš na "pylony" tyhle základní tři auta, které jsou všechna tak trochu jako chodit kolem horké kaše... všechny bych střelil, bez ohledu na prodělek 996 (on se nějaký fanda tady najde, co to ocení... jakože wow... auto od Kraba :))

Tak za to máš, jako "skalní fanda" s hrnkem... :) ""novou""" vymazlenou 911/997 "s 50.000km" = "jedna hlava a jedny starosti". Na zimu do Prahy nějaký winterkrám za 30 baráku na metro/vlak, nebo služebák... takhle si vydržuješ tři olítané děFky.

Mě se to kecá... čtyři Lexusy, třináct Priusů, hromada nejhustějších Ssangů a čtyři auta k tomu... Ale skoro, skoro, skoro všechny prodám, slibuji :) Teď mi přijel jeden... je jako daily nejhustější... podívej se na ty dveře :) Bojí se vedle mne parkovat všichni :)

Po těch "zážitcích" s Porsche, Celica, Bentley Coupe... sám řeším "nový" LC500... ale ten Land Cruiser 200 4.5V8 2012> mi přijde lepší. Bojím se, že si koupím LC500 a zjistím, že to prostě není ono...

BubaaCZek
12. července 2019, 08:15
0

Gratulace MGRR :)

MGRR
12. července 2019, 08:21
0

Jo mimino, díky :)

krab
12. července 2019, 09:30
2

Taky se připojím, gratulace MGRR :)

K tomu co píšeš. Víš co, jasně jsou to ojetý děvky, i když Lotus měl jen 15 najeto a byl to jeden z nejhezčích kusů na prodej vůbec tady toho typu. To auto bylo nový a furt tak působí, starám se o to, i když nějaké km přibývají. Pak mám ještě to starý MG, taky to auto za svůj život málo najelo a je parádně autentický. Infiniti - jednoduchá věc. Velmi dobrý auto, naprosto v pořádku po jednom řidiči a bylo to za velice hezkou cenu v porovnání s čímkoli podobným od jiných značek. V Německu by stálo o dost víc, u nás na tuhle značku není trh, lidi to neznají, neprodá se to tak dobře jako jiné "lepší" značky.

996 vs. 997.2 například. Hele já ani zrovna po 997 netoužím. Mě už se i to moje vyloženě i líbí. Je to hlavně lehký a kompaktní. S 997 dostaneš trochu váhy navíc a ano, máš tam daleko modernější interiér a výbavu. Jenže tu já k ničemu nepotřebuju, třeba navigaci a takový. Takže bych snad jedině ocenil lepší hudbu, ale abych prodával svoje auta kvůli tomu, že budu mít novější, to vůbec. Ale neříkám, že už mě to taky nenapadlo...

Zamýšlel jsem se taky nad tím, zda si nenechat Elise, MGB ( to jsou naprosto fantastická auta a pro mě srdcová) a nekoupit si jedno nový sportovní oproti Porsche a Infiniti. Což by smysl dávalo. Ale otázka zůstává co by to bylo, aby mě to bavilo dlouhodobě. A pak jde i o cenu a o to aby to v čase neztrácelo moc hodnotu. Protože já si nemůžu dovolit koupit auto za 2 mega, který bude za 5 let mít hodnotu 750 tisíc. To je pro mě nepředstavitelná ztráta peněz. Když to rozpočítáš, tak by to bylo prostě jako "vyhazovat" třeba 15 - 20 tisíc měsíčně jen na amortizaci toho auta... to je děsný. Mimochodem to se možná blíží tomu, co ten první majitel Infiniti asi div nezaplatil. Za 6 let nějaké formy leasingu / byl to nějaký individuální operák prostě musel zaplatit fakt hodně. To auto stálo ceníkově 1.3, předpokládám, že reálně stálo třeba 1.1 po slevách a během 6 let a 100 tis km co najezdil klesla jeho hodnota o dalších 700 tisíc. To jsou peníze, který bych dal do něčeho jinýho než do auta, nebo je dal do veterána, youngtimera atd... rozhodně ne do moderního auta. Takže ten vtip je v tom, že já si vlastně tak drahé auto nemůžu dovolit ( má nás to tak určitě víc tady na autíčkáři ), ale koupím si ho holt až po letech když už spadlo a dál na ceně buď neklesá vůbec nebo pomalu a stojí jen údržbu a provoz.

Ale z těch novějších / nových mě zaujalo : Cayman 718 ( ale nelíbí se mi zvuk 4 válce , víckrát jsem to zažil naživo a prostě mi to přijde jako krok zpět od mýho auta) , 911T (991.2) : jenže na tu peníze nejsou/nebudou, nová Alpine A110 (to auto se mi strašně líbí, ale nesvezl jsem se a nejsem si jistej jestli 4 válec turbo + DCT převodovka z Mégane RS je to co by mě opravdu chytlo za srdce) a pak Lotus Exige Sport 410 nebo Exige Sport 350 : v tom jsem se svezl včera jako spolujezdec na okruhu při naší lotusí akci a to je bomba. Krásný, manuální surový sportovní auto, přesně tak jak si myslím, že sportovní auto má vypadat a jezdit. No, ale nové je za 100 tis euro už po slevách, dá se sehnat od řekněme 70 jetý kousek cca 3 roky starý, většinou mívají prd najeto, ale majitelé s nimi samozřejmě jezdí okruhy. To je auto třídy GT3 za výrazně nižší provozní náklady. Tak možná, jestli se mi bude dařit a budu si to moc časem dovolit koupit tak si k Elise pořídím i tuhle šestiválcovou Exige. Ale letos určitě na to nebude... To je realita.

MGRR
12. července 2019, 13:34
0

Díky :)
Tak to nech vyhnít...

beastar
12. července 2019, 13:47
0

MGRR: Taky gratuluju nicméně není to už sedmý potomek, nebo tak něco? Tuším že si někdy psal rodina je to hlavní. A plynulo z toho, že praktikujete jako katolíci a děti jsou. Možná sem to jenom nepochopil. Ten post směrem ke Krabovy. Já si tak trochu myslím, že je to u něj v garáži zbytečný kombo. Zase ale když s tím nejezdí tak se to pravděpodobně nerozbije a když na to má místo. Prostě je to takový sběratel, který se sveze. Jinak by měl jeden novej ukrutnej sporťák a k tomu highendovej služebák, nebo škodovku. Jako většina lidí který znám. A ti opravdu ve vatě těm je jedno kolik Porsche mají v garáži. A co ztrati na hodnotě. Ale troufám si říct, že to ani nebývají takový fanoušci motorismu aby si tady s náma psali.

Krab: Já tě chápu jak to máš. Jen ani mě by to už dneska takhle asi nebavilo. Reálně umím pochopit Infiniti to byla supr volba a je to zajímavý auto jako daily bomba. Lotus ten vidím, že využívaš na plno. Máš ho rád navíc je to parádní kus a takový účelný auta ja mám rád. Tohle je prostě sportovní a defakto závodní auto. Určeny na to co s nim děláš. Ten zbytek nechápu. A ať je 911 sebevíc legenda a super. Asi měla bejt pryč. Veterány nekomentuju tomu nerozumím.

Fandatik: Lidí je obrovský množství. A nezažili jsme ještě, že by se pro Porsche někdo rozhodoval. To funguje tak že 911 chce a má obnos na ni. O AMG ty lidi nepřemýšlí nebo ho už měli. Do debaty jestli c63, nebo 911 se opravdu dostaneš málokdy. Servis a údržba je u obojího mazec. Zbytek je otázka užití, sympatii a trochu i využití.

krab
12. července 2019, 14:14
0

To je stejně taková debata pro zábavu. Nakonec každej tíhneme k něčemu jinýmu. Ale dobrej odhad tu je. Lotus využívám vážně naplno přesně pro ten účel kvůli kterýmu jsem to chtěl. Infi - v rámci mých finančních možností velice dobrá kára. MG se musí opravit a oddaluju to a Porsche je opravdu svým způsobem navíc. Jenže když s ním tak 1x do týdne někam jedu, tak mě to prostě neskutečně baví. Neumím se ho zbavit, ale to je proto, protože vy dva s MGRR ty auta máte už trochu víc od těla, děláte v tom, tak to berete víc bez emocí. Ono časem by to tak měl každej...

Pravda je, že vždycky po svezení s něčím výjimečným pochopitelně přemýšlím jak to udělat abych to měl, jestli to vážně chci nebo ne a tak. A tohle se srandovně mění jako počasí. Teď momentálně koukám na Exige Sport 350 a vidím, že za 75 tis euro už seženu registrovaný auto 2019 od dealera, vorfuhrwagen, prostě nový. Ale nic... čas takovýho auta možná přijde, ale dost možná zas budu sbírat dál obskurní starý vehikly. To je těžká se mnou :-D Vlastně ono je to taky menší zodpovědnost, když řídíš přeci jen trochu levněší auta. Anebo zas musíš zaplatit extra drahou pojistku ...

MGRR
12. července 2019, 15:43
0

Beastar: Já ti dám katolíky... ti schovám plenu pod sedadlo :)

Krab: jednou budeš muset uklidit, jinak dopadneš jako ti schraňovači věcí v igelitkách... tady navíc nevíš na co vydělávat dřív a to je špatný život. Já bych řekl ubrat...

krab
12. července 2019, 15:58
1

MGRR : podívej se někdy na "Harry's garage" , to je člověk, který vedl dlouhá léta EVO magazine v UK. Ten tam má přebytečných aut... To já mám prdlajs. A očividně ho to pořád baví. Myslim, že schraňovači věcí v igelitkách to už jsou takoví ti co mají ty zahrady plný vraků. Jeden nějaký takový blázen má hromadu starých Fordů někde ve vesnici v Lužickejch Horách, Horní Světlá nebo někde tam mám pocit... To už je pak případ pro Chocholouška :)

Ju
Junior
12. července 2019, 16:54
0

Hlavně sorry, C63 je pořád jenom Cčko. Nikdo neví nic, RS6, ///M to samý. Když ty prachy jsou, tak jo, užijte si. Ale 911 už je fakt masírka. Ne že by to bylo levnější, ale prostě to vypadá napíču, se s tím někde promenádovat, navíc by to každej třetí chtěl, ale stará mu to nedovolí. Je jasný, že to není tvý jediný auto. Někam s tím přijet a tlačit cenu, no to hodně štěstí. Když teda nejseš předseda boardu Bosche, pak je to asi jedno.
Proto i ta Panamera je lepší nápad. Fotr od rodiny, 4 dveře, to lidi pochopí. Ale 911 je čistej sporťák. To už můžeš přijet v SLku bez střechy.

beastar
12. července 2019, 20:44
0

Junior: Jako zasmál sem se dík. Jinak něco na tom samozřejmě je. To SLko bez střechy pobavilo. A ještě cibule na ruku za 3 čenta, řetěz a stylový roztrhaný džínsy. Nazdar kkti tak sem tady a moje flow je tu semnou:D Jasně no je to prostě sporťák a v jistým směru to jako daily nepůsobí úplně nejlíp. O tom image nevim jestli to je víc jak m4 to asi ne třeba.

Jen 911 je větší pojem i mezi idiotama pro který je nejlepší auto Tesla. U mě je dobrý že lidi kolem autům rozumí. Za věci typu Panamera tě nikdo nevysměje nikde ani v Emirátech natož tady na slamákově. Ale jo ten pohled co do toho vrháš funguje. A lidi takhle furt uvažují. Nakonec proto Panamera je. To sem psal i Krabinimu do pm.

Ju
Junior
12. července 2019, 23:38
0

Ne, že by tě měl vysmát. Ale že je to aspoň trošku rozumný. Žes chtěl Porsche, ale už musíš dozadu ládovat dětský sedačky. Takže máš taky trošku zkurvenej život a to lidi mají rádi žejo. Cayenne je úplně to samý.
Ten image M4 vs 911, no kdo ví. Ale zase. Kdo vůbec netuší, splete si M4 s normální trojkou/čtyřkou. 911 už je jako hodně to your face.

Teď mi kolega vyprávěl, že byl na srazu jednoho investičního fondu, kde má uložený prachy a že se na tom parkovišti s autem za 1,5 bez daně cítil jak totální socka. Tam bys s Carrerou asi úplně nepohoršil. Ale jestli to nenasere tvoje zákazníky lehce jetý prémie? Nevim, to musíš vědět ty. Ale přál bych ti to, ne že ne.

Fa
Fandatik
14. července 2019, 15:28
0

Nevím zda se někdo rozhoduje mezi MB C/E coupe AMG a 911.
Reaguju na ty komenty ohledně nesmyslnosti vlastnit 911 jako dailly.

Relativně dost lidí používají AMG, M, RS modely jako dailly. Tak by mě zajímalo proč by stejně neměla jít používat Carrera.. Ekonomikou provozu (palivo, servis, TCO).

Ju
Junior
14. července 2019, 15:35
1

O ekonomice provozu se taky nikdo nebaví, respektive ne v tom porovnání. Mluvím o tom, že pokud nejseš umělec, čutálista nebo šmelinář s DPHčkem, tak přijet někam v 911 a začít vykládat o tom, jak nejsou lidi, potřebuješ trošku poladit rozpočet, no tak to hodně štěstí. Kdežto to AMG nebo M ti má šanci projít, protože je to furt kastlí a vzhledem relativně normální auto, ne sporťák. Že ta 911 vychází možná levnějc než M4 je uplně jiná diskuse, o to vůbec nejde.

A já se ke svý lidský malosti klidně přiznám. Teď zrovna hasíme v práci průser, že by z toho Honza Hamáček umřel na stres, a protistrana si pro pojeb jezdí natvrdo v nový káře za 2,5 ještě bez značek. No tak mi řekni, jak mám bejt motivovanej se s tím blbečkem nějak rozumně domlouvat a nenechat ho v tom vykoupat.

beastar
14. července 2019, 16:20
0

Každý to řešíte z jinýho pohledu. Nicméně fakt si nemyslím, že se pohybuju mezi chudšíma lidma ba naopak. Ale jako napsat, ež spoustu lidí jezdí v AMG, případně eM BMW typu M4. To je s velkým ohledem k tomu jak se tady normálně bavíme totální PÍČOVINA. Sorry. Jako obyčejný modely tam bych to viděl jako realitu. Ok jestliže chceme přirovnávat Carreru k nějaký řekněme běžný 5er, A6 tak tam ok. Bohužel od lidí co Porsche neměli se strašně setkávám s jakoby podceňováním Porsche.... v rámci cen servisu, dostupnosti dílů a tak dále. Ono to opravdu není jako jezdit v nějakým Superbu 2.0tsi ve stajlu.... Tím nemyslím že sup je špatný auto, ale prostě všechno kolem toho je jinde.

BTW pojďmě si nalít čerstvý minerálky......je v našich podmínkách Gallardo normální daily, Huracán? Běžnější modely Ferrari... Fandatik chápeš to.... Porsche je úplně jinej level, než AMG(který taky jako daily rozhodně není taková pohodička jak si myslíš) A z pohledu Juniora. Určitě má pravdu. Kolik generálních ředitelů, CEO, whatever ti přijede někam v 911. Ok možná to mají doma, možná. Ty sportovci jsou taky jiná liga, tam ok. Já jsem si myslel, že jsme to tady řešili Xkrát. A že to tak nějak všichni chápou. Tak buď nás tady Fandatik trollí a má z toho prdel. Což si já osobně myslím:D Nebo je v takový vatě, že prostě nějaký peníze v milionech vůbec neřeší a potom je pro něj daily cokoliv. Protože si to prostě může dovolit a patří k 1% vyvolených.

krab
14. července 2019, 17:09
0

Přitom tu řešíme takový ptákoviny. Porsche 911 je přece nakonec něco jako lepší VW Golf, Gallardo je něco jako lepší Fiat Tipo a běžnější modely Ferrari jsou něco jako dvoudveřová Giulia :-D

PS: z vážnější tváří, já nevim já jsem furt relativně toho dojmu, že 911 lze fungovat spíš jako daily bez extrémních nákladů v porovnání s italskou exotikou, ba i z japonskou exotikou ( např. Nissan GT/R) ALe víte co je průser? To jsem tam nerozebral, ale myslim popisoval jsem to už dřív někde... 911 se stala ( a v zásadě i nelimitovaný modely) takovou modlou sběratelů. Každej dneska u drahých sporťáků dívá na nájezd. Máš za 2 roky najeto 20 tis ? OK, v pohodě. Máš 30? OK,, ještě to jde. Ale dej pak na trh auto se 100 tis + (což by beastar asi vážně najezdil za ty 2 roky). Nejde pak ani o cenu, ale hlavně o to, že to nikdo, vůbec nikdo nebude chtít koupit. Každej je posedlej aby to mělo nízký nájezd. Platí to i u těch starých... hranice taková psychologická mi přijde je cca 150 tisíc. I u 20 letý 911. Jak to má 200+ nikdo to nechce a cena klesá.

A z toho nakonec vyplývá, že je to velmi dobré denní pro člověka kterej A) moc nenajezdí B) nechce to vyměnit v blízký budoucnosti za jiný auto. C) je mu to tak nějak jedno - je jeden z minima hardcore fanoušků 911 a chce si to užít a jezdit v ní furt...

Fa
Fandatik
14. července 2019, 17:54
0

Vůbec nechci trolit. Dokonce v minulém článku jsem pro tebe jako náhradu Ghibli volil CLS 55 AMG a s lehkou nadsázkou Mercedes-AMG GT (beru tento blog jako částečné pokračování).
A tou myšlenkou Kraba na 911 jsem byl zaujatý možná až moc. A fakt si nemyslím, že ty 3 roky by na servisu byli výrazně rozdílný. Tak pokud se oželí dvoje dveře, když člověk jezdí naprostou většinu cest sám, maximálně ve dvou, fakt může být rozdíl jen ve vnímání toho auta lidmi okolo. To aurou, která nemusí každému vyhovovat. A to je jiný problém. Tohle já už neřeším.
A fakticky ne proto, že bych byl mezi tím 1%.
Reálně jsem třeba řešil Gulii QP jako můj strop, ale nakonec jsem to nedal, já ty prachy za nový auto prostě nezaplatím.
Radši si koupím W126 560 SEC nebo něco podobného. + to co aktuálně mám.

BubaaCZek
15. července 2019, 00:16
0

Biste udelej mi radost a povez mi jednu vec. Tady je ten faktor, o kterem mame nekolik lidi rozdilne predsravy a ocekavani a ja bych rad znal tvuj nazor. Predstav si sam sebe jak nekam jedes tech tisic kilaku a vystoupis z 911. Protahnes se a jdes pozdravit obchodniho partnera. Jaky vliv na nej to auto bude mit?

beastar
15. července 2019, 02:33
0

No. Když si odmyslím, že musím ujet těch 1000 kiláků a z toho naprosto hororových asi tak 200 po ČR a 20 po Praze. Tak na můj byznys to bude mít vliv v pohodě. Řekl bych že lidi od auto neberou "základní" 911 jako něco WOW uhááá. Spíš bych řekl, že každýho překvapí čím si to dojel a proč si jel těch 1000 zrovna v tomhle.

BubaaCZek
15. července 2019, 09:28
0

No prave. Ja mam za to, ze by to nemelo negativni vliv na vyjednavani. Mozna, ze spise naopak. Jestlu si nekdo chvili myslel, ze z tebe neco vytriska, tak mu bude hned jasne, ze to nebude tak snadne. Nemyslim si, ze by to melo zpusobit nejaky zasek.

Safa
11. července 2019, 22:17
2

Mít prachy, koupím Targu ze 70. let, pošlu ji RUF a pak už budu jen happy. Olivově zelený lak, světlé sedačky. Hm, zasnil jsem se... ...jdeme dál. :o)

reagovat
beastar
12. července 2019, 00:08
0

A víš co! Já taky a jezdil bych s ní všude protože v tom ideálním snovým světě to jde a prachy bych tam neřešil.

Jo
JohnyLBC
12. července 2019, 13:43
2

Mít prachy, tak koupím 964 a pošlu ji do SINGERU..... na youtube si najděte video, jeden chlápek s tím jezdí denně a vyzvedává děti ze školy.... usper, žijeme jen jednou....

Safa
12. července 2019, 14:36
0

Jo, i tohle v našem imaginárním světě jde. Super nápad, cením!