načítám data...

Můj vůz, můj hrad

11. března 2017, 09:53 11 komentářů Boris

Normu lidského chování utváří společnost. Ten kdo něčím vybočuje, není podle ostatních normální.

zobrazit celou galeriiBoris Boris: Můj vůz, můj hrad

Každý kdo žije alespoň trochu společenským životem, nebo má rozvětvenou rodinu, bude řešit pravděpodobně jednoho dne otázku: “Půjčit či nepůjčit?” Je přece slušnost pomoci bližnímu bez auta, navíc sám přece nikdy nevím, kdy podobnou službu budu od někoho potřebovat také. Opráším tímto tématem trochu článek místních redaktorů (snad prominou), ale jeho pointa bude na konci trochu jiná a dopředu prozradím, spojená s další mou automobilovou obsesí. Ačkoliv mám tuto “nemoc”, nemám problém se zapůjčením svého auta. Dokonce jsou i lidé, kterým bez problému půjčím svého veterána. A zde narážím na to, že každý ať vedomě či ne filtruje ty, kterým auto svěří. 

Máte tedy dvě skupiny lidí. Ty kterým nepůjčíte za žádnou cenu a ty u kterých s tím nemáte problém. Začnu tedy tou první skupinou. Říkám jim různě, vybydlovači, čuňátka, ignoranti nebo třeba bordeláři. Takového člověka mám ve svém okolí pouze jednoho a on ví, že má přístup do mého auta zapovězený. Viď Petře? :-D Ačkoliv je to majitel pěkného BMW 750i, jeho přístup k autům je nejen pro mě šokující. Já vím, že auto je především stroj a ten by měl sloužit nám, ne my jemu. Ale i náš přístup k němu je přece důležitý. Petr mě svým BMW vezl pouze jednou a po této zkušenosti jsem ho okamžitě zařadil na pomyslný blacklist. Vyzvedl mě na letišti a jeho vůz při příjezdu z venku připomínal spíš rally speciál po náročném závodu, než luxusní sedan uhlazeného manažera. Po otevření kufru jsem poprvé zbystřil a začalo mi to v mé nemocné hlavě šrotovat. Kufr byl téměř plný všeho možného, od pet lahví přes různé hadry, ulepené a špinavé papíry, hračky až po oteplováky a lyžařské boty. Pro upřesnění uvedu, že byl červenec. :-D Přes můj návrh, že si kufr dám za přední sedadlo, což by v provedení BMW long neměl být problém, nacpal Petr zavazadlo do kufru a přes námitky elektrických motorků jej zavřel. Zamířil jsem tedy automaticky k předním dveřím a v tu chvíli mě kamarád zastavil. “Tam bych si být Tebou nesedal, vzadu to budeš mít lepší.” Říkám si, co tím myslí a přes doporučení otevírám přední dveře. V tu chvíli pochopím a s úsměvem na rtech a zděšením v duši zavírám a usedám na zadní sedadlo. Na podlaze u spolujezdce měl obrovskou hromadu odpadků a obalů od všeho možného. Celou cestu jsem přemítal, co všechno muselo být obsahem tohoto koše. Dle zápachu jsem to tipoval na slupky od banánu, nahnilý sandwich s masem čí mrtvé dítě, podle autosedačky připevněné po mém boku a červených skvrn všude kolem. Prý marmeláda. :-D Nakonec zmíním snad jen to, že v průběhu cesty nám společnost dělala barevná hudba na přístrojové desce se spoustou zvukových upozornění a vysvětlením majitele, že to dělá už dlouho ale stále to jede. Tento člověk je ve svém chování k autu samozřejmě extrém, ale vybral jsem ho záměrně pro kontrast toho, jak se o auto starám já. 

Slabším povahám doporučím zde přestat se čtením a pokud čtete můj blog dětem před spaním, je čas zhasnout a spát. :-) Uvnitř mého vozu musí být pořádek a interiér je pro mě důležitější než exteriér vozu. Ne že bych jezdil se špinavým autem, ale přece jen je důležitější, jak se cítím uvnitř. Mé čistíci práce se dají pravděpodobně přirovnat k nedávno zmíněnému detailngu, o kterém píše Xander_Cage (těším se na další Tvůj článek) a nebo k podmínkám v laboratořích vývoje léků a nebezpečných látek. V kufru, vždy pěkné srovnané a schované vozím nezbytnosti jako kokpit sprej či vlhčené ubrousky. Nejméně dvakrát týdně umyju všechny plasty a plochy ve voze, vyleštím okna i zevnitř, vyluxuji. Žádné smítko mi neunikne, ani ve spárách či ventilátorech. Používám k tomu stlačený vzduch a vatové tyčinky. Říkáte, že smítko ve spárách nevidíte a neřešíte? Sakra ja ho vidím! A rozčiluje mě to. Budíky musí být dokonale čisté a beze šmouh, aby to vypadalo, že před nimi žádný plastový kryt není, displeje bez otisků, dekory dřeva bez mastnot. Jsem zastánce tlačítek v autě a to i co se týká infotaimentu. Osahané dotykové ovládání mě přivádí k nepříčetnosti. Jen v takto čistém voze se cítím dobře. Pro spoustu lidí je dokonale čistý vnitřek vozu zbytečností a argumentují tím, že při řízení přece na palubní desku nekoukáme a díváme se na silnici před sebe. To ano, ale stojíte li třeba na semaforu, v koloně nebo prostě na někoho někde čekáte, na palubní desku se občas podíváte. A pokud máte vůz s interiérem, který jste si vždy přáli, sledujete jí velmi často. Říkáte si, jak může tenhle magor někomu půjčit své auto? :-) Může a dělám to celkem často. Instruktáž při převzetí vozu jsem již zdatně zkrátil i když věřím, že jsem s tím pro mnoho lidí otravný. 

Vůz předávám vždy čistý a natankovaný. Nesmíš v mém voze kouřit, nikdy! V popelníku zapalovač stejně nenajdeš. Zato tam jsou v krásné krabičce bonbonky. Nabídni si a pak je hlavně vrať na své místo. Přezouvat se nemusíš, i když vlastně…ne, to po Tobě chtít nemohu, takový blázen nejsem (alespoň si zkus představit ty měkoučké bačkůrky). :-D Najíst se v autě můžeš, napít konec konců také, od čeho tu jsou držáky nápojů. Hlavně po sobě ukliď až nadrobíš, o drobečky v lamele řadicí páky fakt nikdo nestojí. Dávej pozor na prstýnky, přesky a cvočky na kalhotech. Poškrábaný volant, sedadlo či madlo dveří by Tě zařadilo na blacklist, nebo dočasně podmínečně vyloučilo z klubu přátel mého auta. Nakonec se k mému vozu chovej alespoň tak, jako se chováš ke svému. Věř mi, že kdyby ses choval jako výše zmíněný člověk (promiň Petře, ale jsi fakt čuně), nyní bys v mém autě neseděl. Vrátíš li auto dotankované a čisté, jsou to plusové body pro Tebe a dáváš mi tím najevo, že si mé pomoci vážíš. Nakonec měj na paměti, že nikdy, ale opravdu nikdy mi nevrátíš vůz dokonale čistý. Neříkám Ti to do očí, ale vždy po každém vůz uklidím a čas s tím spojený mi napoví, jak ses v něm choval. 

Vím, že nejsem zcela normální ale ptám se vás: Co je vlastně normální? Jsem snad sám, kdo to takhle cítí? A jak to máte vy? Půjčujete auto, nebo nikoliv? A pokud ano, za jakých podmínek? Je přehnaná starost o vůz špatná?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. března 2017, 14:54
0

Ja mam taky rad cisty auto, ale az takovyhle peclivka nejsem. Uz jen proto, ze jsem liny a nemam na to cas. Ale rozhodne se u mne v aute nenajdou odpadky nebo zbytky jidla a veci. To bych taky nevydrzel. :-D
P.S. Ten Cadillac STS, co mas na uvodni fotce, je moc prijemny auto. Mel jsem moznost ridit a vubec bych se za nej nezlobil. :-)

reagovat
Boris
11. března 2017, 15:02
0

Toho Cadillaca jsem chvíli měl. Pěkný interiér se stejným středovým panelem měl i Escalade. Obě auta opravdu super a mohu jen doporučit. Ještě vše ovládáno tlačítky, pěkně mechanický chod řadicí páky. To třeba Lancia Thema (v Americe Chrysler 300) mě štve už dotykovým infotaimentem. I Vyhřívání volantu, sedaček či ventilaci musíš pustit přes dotykovou obrazovku. Mechanické tlačítko je přece lepší. :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. března 2017, 15:44
0

Souhlas. Mel jsem moznost ridit Escalade, jak tu druhou generaci, ktera je dvojcetem naseho Tahoe, tak tu treti, ktera mela tyhle ovladaci prvky a jsou to fakt neuveritelne pohodlny kocary.
Taky mam radsi v aute klasicky tlacitka, nez dotykove panely. Ale novou tristovku jsem jeste neridil.

Boris
11. března 2017, 15:59
0

Všiml jsem si, že jsi o Tahoe už někde psal. Druhou generaci jsem bohužel neměl možnost řídit, určitě je ale víc Americká než Escalade co jsem měl já. O infotaimentech a jejich ovládání mám v plánu napsat. Snad se nějak naučím pracovat s těma fotkama, abych mohl jejich pomocí názorně ukázat co mám na mysli. To vkládání do galerie mi nepřijde zrovna šťastné.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. března 2017, 16:02
0

Taky netusim, jak se daji vkladat obrazky primo do textu. No koukam, ze ti rukama prosly docela zajimavy auta. :-)
Nas Tahoe je starej suplik. Je to rok 2004. Ale je to fajn auto a neuveritelnej dric a drzak.

Boris
11. března 2017, 16:12
0

U Amerických aut čím starší, tím lepší. :-) A to co máš ty je prakticky nesmrtelný. Také jsem četl, že máš Corvette. To je sen mnoha z nás. I když tady na autíčkaři nad tím budeme slintat asi jen my dva. :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. března 2017, 17:24
0

Presne tak. Tady nad Corvettou budeme opravdu slintat jen my dva. :-D Ale je to jen C4. :-)
No k tomu stárí tech aut. Ja prave nad tim ted vnitrne bojuju. Jestli jit po C4 cestou novejsiho auta nebo naopak mnohem starsiho. Zatim se nejak nemuzu rozhodnout. :-D

Boris
11. března 2017, 17:37
0

Pokud máš Corvette jen jako víkendovku a nejezdíš s ní každý den, klidně se neboj jít do staršího. Co třeba taková C3? To je dle mého názoru ta nejhezčí vůbec. Samozřejmě záleží na rozpočtu, ale špatně bys s ní neudělal. Měl jsem jí než jsem koupil De Villa a moc rád na ní vzpomínám. Servisně je to ještě lehčí než Tvá stávající C4. Jinak ta se mi také moc líbí, až od C5 to začalo být slabší.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. března 2017, 17:55
0

Ja jsem premyslel bud nad C6 nebo naopak C3, ale jedine chromku a v manualu, ale zatim se nejak nemuzu rozhodnout. :-) Jasne, je to jen vikendovka a servisu se nebojim, to je v pohode. Parkrat jsem C3 ridil, tak nejakou predstavu mam, ale zatim proste nevim. No kazdopadne na obmenu je zatim dost casu. :-)

Boris
11. března 2017, 18:09
0

C3 jedině v manuálu a s proudnicovýma kolama. :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. března 2017, 18:13
0

Jo, to je presny. :-)