načítám data...

Mně snad hráblo aneb o cestování v dodávce

23. května 2024, 11:16 3 komentářů Morava

Jak se stalo z mého pracovního VW Transporter auto pro cestování.

Petr Morávek: Mně snad hráblo aneb o cestování v dodávce

Před pár roky jsem koupil kvůli práci VW transporter, se kterým jsem vozil nářadí a materiál na zakázky. Prostě takové klasické pracovní auto. Nicméně jsem hodně rychle zjistil, že transporter je pro moje účely opravdu hodně malý a bylo rozhodnuto, že půjde do světa. Ale člověk míní a život mění – v tu dobu se objevila nová přítelkyně, která byla docela blázen do obytných dodávek, a ona měla trochu jiné plány, když auto viděla. Odolával jsem dlouho, protože jsem z představy spaní někde v kempu a mrznutí přes noc v autě nebyl moc nadšený, ale nakonec jsem povolil. Proběhla rozprava o tom, jestli slátat něco doma, ale nakonec jsme našli hezkou, malou a přitom praktickou vestavbu, kterou jsme objednali. Jen se dořešilo pár drobností jako záclony (nejsou na foto), chladící box apod.

Naše první cesta a zážitky z ní

Když byla přestavba hotová, vyrazili jsme na naši první cestu do Rakouských hor – konkrétně do parku Gessause. A musím říct, že jsem názor na cestování autem rychle změnil – hned první ráno, když jsme se probudili v krásném údolí s výhledem na vrcholky zasněžených hor, jsem věděl, že tohle je ono. Pít kávu uprostřed přírody, plánovat výlety a být daleko od každodenního shonu je naprostá pecka.

Kdyby mi někdo před pár lety řekl, že budu takto cestovat, asi bych se tomu zasmál. Ale teď? Teď si nedokážu představit lepší způsob, jak trávit volný čas. Naše obytná dodávka se stala součástí našeho života a já jsem z toho naprosto nadšený.

Nicméně musím uznat, že cestování dodávkou má i nedostatky

Pro všechny, kteří by chtěli něco takového zkusit, musím říct, že není všechno růžové a takové cestování má i své stinné stránky. Troufám si říct, že si ho buď zamilujete, nebo budete nenávidět – proto určtiě doporučuju si dodávku půjčit a vyzkoušet, než se vrhnete do vlastní přestavby. 

A jaká ta negativa jsou:

– buď budete parkovat vždy v kempu, nebo se často pohybujete na hraně zákona a hrozí vám (někde i dost vysoké) pokuty: ČR je v totmo ještě poměrně benevolentní, ale třeba v Rakousku, nebo Chorvatsku to dost hlídají a kempovat se v přírodě nesmí. Třeba o Švýcarsku se snad ani nemá smysl bavit. Takže buď riskujete pokutu, nebo se budete muset smířit s kempem.

– přes den je v autě vedro a noci zase zima: dá se to sice vydržet, ale komfort jako v baráku to prostě není a nebude.

– pokud nebudete chtít vydat za obytňák hodně přes mega, pak se asi budete muset smířit s absencí WC a sprchy. Dá se to nějak přežít, ale rozhodně to není pro každého.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sheogh
25. května 2024, 13:59
4

Prave uz to prvni negativum je pro me totalni showstopper. Kemp vnimam jako nocni muru. Podle me to spojuje vsechny nevyhody spani "venku" i spani v hotelu/penzionu (bez tech vyhod)

reagovat
Wa
Wakantanka
26. května 2024, 11:24
1

Na druhej strane ak nechceš kempy, treba ísť opačným smerom teda viac na východ trebárs do Rumunska a pod.

Radim Nemec
27. května 2024, 19:12
1

Wakantanka: jako argument to beru, ale ono zalezi co je cilem cesty - jestli konkretni cil, nebo to samotne kempovani. Jakoze stejne jako muzes rict "...tak jed na vychod, kdyz nechces kempy...", tak protistrana muze rict, ze vychod je ji na pendrek, kdy potrebuje dojet a prespat... ja nevim treba nekde v Alpach.
-
Komentář upraven 27. 5. 2024, 20:03:44