logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Mercedes-Benz A45 AMG 4Matic

Malé velké auto. Je to ale vhodné náčiní na tanec v měsíčním svitu s ďáblem? Na to jsem se pokusil odpovědět nejen sám sobě, ale celému světu.

Jak někteří správně odtušili, na pirátské výpravy se vydávám hlavně v noci. Největším důvodem je že přes den nemám většinou čas anebo náladu. Navíc na vedlejších tazích na kamion ani bdělého příslušníka většinou nenarazíte. Je to zkrátka ideální čas popustit uzdu vášni a pravou nohou zamáčknout plynový pedál do podlahy. A to tak jak to nejlépe jde. Teď mě napadá parafráze na slavnou repliku prvního dělnického prezidenta. Kléma pravil, právě jsem se vrátil z hradu. Já skoro také, i když Jihlava asi nemá hrad. Možná tam měl být. Kromě toho že na Vysočině docela fouká je tady také poměrně dost silniček. Ve večerních hodinách průjezdných jedna báseň. Ideální terén pro obratná autíčka primárně vypadající jako pro panenky. Já momentálně hledám náhradu za dieselové Ghibli a vlastně tak trochu i za Megane RS. Zdá se to jako úkon nadlidský. A také je. Jediné pozitivum to má. Vyzkouším si ještě více krabiček s motorem, než normálně.

S malým modelem Mercedesu, kterému my Češi familiérně říkáme „Áčko“ jsem se setkal poprvé někdy na jaře a byla to jakási černožlutá speciální edice. Přiznám se bez mučení. V podstatě jsem s tím nejel. Bylo to A35 AMG. Obecně fanouškem Mercedesu nejsem, i když jeden mám. Kdysi jsem měl Mercedes od AMG. Okouna v plný na hlínách s osmiválcem. Mnoho štěstí jsem s tímhle autem také neudělal. Naopak vzpomínám na něj jen ve zlém. Jak zde často dávám najevo. Jak už to tak bývá, když dáte světu kolem sebe vědět, že sháníte auto. Najednou všichni vědí co je pro vás nejlepší a nabídky se jen hrnou. Takže takhle jednou přijde váš otec a řekne, že jistý pán by měl pro vás takovou nabídku. Slovo dalo slovo a setkání s „áčkem“ ovšem jiným ve variantě A45 AMG se opakovalo. Prý zkus to a uvidíš třeba je čas na změnu a silný, extraordinérní sedan je dobré načas opustit. Ano sedan je varianta karoserie, kterou já mám prostě rád. Veřejně to moc nikde natrousím, ale je to tak. Takže všelijaká RS4, EVO, S8 a M5, Ghibli to je svět který mám skutečně rád.

Najednou je před vámi věc, která je docela malá. Zadní spoiler z ní trčí trochu nevzhledně a máte trochu pocit, že i váš kamarád Karel měl na svém fáčku lepší. Všechno působí více méně účelně. A hlavně vypadá to, jakoby se na tom strašně šetřilo! Zadní světla jsou sexy asi jako ta na Toyotě Corolla E120. Povedená agresivní silueta končí někde za B sloupkem. Alespoň že zpředu působí auto sice typicky mercedesím konzervativním dojmem, ale vypadá vyváženě a docela pěkně. Pozitivní hodnocení si zaslouží i devatenácti palcová kola od AMG. Záď jako celek také není ošklivá. Jen je třeba si zvyknout na „křídlo“ a prostě jednoduše řešená světla. Jinak je sympatické viditelné rozkročení a i na náznak koncovek výfuku x4 se dostalo. Dokonce věřím, že část řidičů zvyklích řídit hatchbacky a ženy může auto zaujmout a dokonce se jim může ihned líbit. To že to přiznám, neznamená, že k nim patřím. Mě si auto ihned vzhledem rozhodně nezískává. Říkáte si, že uvnitř to bude lepší a dočkáte se toho pověstného glancu ze SRN.

A to prosím moc dobře vím, že jde o „baby“ AMG a v podstatě low costový model high-endové značky. Doufám, že tuhle větu nečte má češtinářka.(vlastně doufám, že nečte vůbec nikdy žádný můj blog) Inu jak to vypadá uvnitř. Vpředu překvapivě dobře. Místa je dost ve všech směrech a příplatková sportovní sedadla jsou rozměrná a pohodlná. Jen k nim nelze objednat chlazení. Nastavení ve všech směrech je bohaté. Přitom podrží a opravdu i podpoří jisté držení těla za volantem i v mezní situaci. Zároveň na delší trase, kdy jedete civilně, neotravují přílišnou „závodní“ atmosférou. Tohle je skvělé. Tříramenný volant je prostě normální, jak velí dnešní trend a doba. Pozitivní je, že pokud máte normální velikost rukou, dosáhnete krásně na pádla řazení. Ehm to třeba v Maserati zatím nedochytali. Vprostřed ze zdi tupě zírá obrazovka infotaimentu.  A pod ní výdechy ventilace. Foukají do prostoru jako tři grácie. Všechno je na první pohled kvalitní tak jak čekáte v Mercedesu. Pořád z toho všeho nejde moc pochopit proč to proboha má stát přes milion korun. Ano tlačítka a obecně ovladače jsou skvělé, mají perfektní odezvu. Skoro všude kde má být tam je logo AMG. Případně to zachraňuje logo Mercedesu. Materiály od plastů po obšití volantu a čalounění rozhodně nejsou jako v autě od mainstreamu. A už je to tady říkáte si. Teď to začne chválit. A já musím smutně konstatovat. Ano. Totiž na všechno člověk zapomene po nastartování. Znáte ten projev většiny moderních čtyřválců opatřených turbem? Neobtěžují a po většinu času v provozu o nich vlastně nevíte. Což je povětšinou fajn, jen pokud chcete sportovní svezení, fajn to být přestane. Vlastně jsou to ve velké většině fajn motory, ale něco jim chybí. A dost často je to zvuk a chuť do života. Tím nemyslím výkon, nebo obecně parametry. I když tady je samo o sobě krásné, že auto má 360 koní a 450 Nm. Dostat takové hodnoty z dvou litrů mi nepřijde ani trochu špatné. Jak to tedy je. První věcí je zvuk. Když se konečně dostane tahle malá věc někam, kde jde vůbec to stádo využít. Probudíte konečně tu šelmu. Člověk zašlápne těžkou nohou pravý pedál. A je to jako když nakopne štěně pitbulla. Nejdřív ječí. Jenže jak roste a mohutní i jeho odezva je stále hrubší. Až probudíte samotného ďábla. Neměl bych se rouhat. Minimálně je to opravdu super pocit. A hlavně je to syrové a surové. Žádná digitalizace a hra na sporťák. Tady to skutečně je. Druhou věcí je výkon. Ano jistě všichni chápeme, že je ho dostatek. Nicméně průběh a výkonová křivka je impozantní. Celé to působí tak vyladěně, že je skutečně cítit, že u AMG na tomhle pracují. Co pracují, oni si s tím prostě vyhrají. Člověk se nediví, že Horacio nakonec sáhnul k téhle firmě, když hledal motor pro nejlepší auto všech dob. Mimochodem už se těším, až pojedu na kávu a na rozvody po 10,000 km přímo k němu do továrny. Třetí věcí není vlastnost nýbrž výlučnost. Motory AMG se pořád skládají ručně a máte tak argument do hospodské debaty, nebo s kolegou v práci. Je to totiž přece něco navíc. Něco co vám Focus ST ani Type-R nenabídne.

Automatická převodovka s možností manuálního řazení i v samočinném režimu řadí doslova neomylně. Až to člověka štve, jak jsou dnes ty stroje daleko že. Sedmistupňová dvouspojka řadí vždy hladce a hlavně včas přesně jakoby to vybíral Schumacher. A to nemyslím Noela. Máme tady několik režimů, běžný, sportovní. A konečně s paketem Dynamic Plus je tady režim RACE. Je to takový žolík. Kombinace režimu Sport+ a netušeného. ESP je vypínatelné a s režimy převodovky a celkovým nastavením a volbou jak řadit si lze vcelku pohrát. Jak jistě víte, jedná se o vozítko s pohonem na všechna čtyři kola u Mercedesu známého jako 4Matic. Točivý moment na přední a zadní kola rozděluje podle potřeby mezinápravová vícelamelová spojka ve skříni zadního diferenciálu. A celé to funguje vlastně docela příjemně. S paketem Dynamic Plus má A45 samosvorný diferenciál na přední nápravě. Logicky podvozek by měl ustát naprosto famózní motor. Jinak by to celé auto v podstatě zničilo. Nechci úplně napsat, že tohle uřídí každý, protože by to nebyla pravda. Dokud se ale držíte jízdy v limitech a slušných mravů, je to tak. Když ovšem chcete jet a přitvrdit muziku. Funguje auto perfektně. Řízení ztuhne a celé auto je krásně neutrální. Ano opravdu i na obyčejných pneumatikách je adheze i na limitu bezchybná. Co se stane v následující vteřině lze velmi dobře předvídat. A hlavně je to zábava! Tady neplatí žádné klišé o tom, že takovou výkonnou čtyřkolku utrhneš až v absurdní rychlosti. S „áčkem“ lze jezdit s lehce vybočenou zádí kdekoliv kde je dostatečně dobrý asfalt. Pokud si to přejete. Lze toho dosáhnout jemnou prací s plynovým pedálem. Čert to vezmi, že jisté věci nejdou v řízení cítit tak jako před padesáti lety.

Na horší silnici tak jak jen může u nás v Čechách být. Tady je občas auto schopné trochu praštit do rukou. Větší kola a nižší profil není samozřejmě na nějaké rally na šotolině vhodný. Přesto opět pokud jedete jako člověk rozumný v limitech povolených zákonem o silničním provozu. Tak se jedná o velmi milého společníka. Já mám rychlé čtyřkolky zkrátka rád. Ještě raději v balení sedan. Nicméně Mercedes dokazuje, že tvar karoserie je mnohdy až to poslední na co by měl člověk upírat zrak. Pojďme si povědět něco o běžném žití a využití. Interiér je sice kvalitní a vzdušný, prostorný. Ovšem to poslední zmíněné neplatí pro cestující na zadních sedadlech. Vzadu dospělý na delší trase mnoho prostoru zejména pro nohy nenajde. Až jsem si samým úlekem vzpomněl na ikonické „místo“ v jedničkové oktávii.  Kufr má prý 371 litrů. Určitě tam jsou a na cestu na dovolenou, nebo basu piva to rozhodně stačí. Pro typy co rádi stěhují, jsou ale určitě lepší auta. Myslím, že jistý Robert mi jistojistě odpřísáhne, že třeba Subaru BRZ. To je stěhovák panečku. Při delší cestě po dálnici se auto chová vzorově, jako absolutně normální většina aut to znamená, že můžete jet i 250 km/h. Pokud to stav dálnice, ostatní účastníci provozu, povětrnostní podmínky a rychlostí limit dovolí. Aerodynamický hluk je slyšet asi tak někde od 200 km/h. Což jsem samozřejmě nikdy nezkoušel, a když tak jedině na bezpečném úseku v Německu. (Miele rules!) Vskutku ve dvou členech osádky lze cestovat napříč Evropou opravdu ve velkém stylu a jediné na co bych si mohl stěžovat, to je stav dálnice D1. A při poslechu mé oblíbené hudby s kořeny v šedesátých letech původem z USA jsem si připadal v německé steroidové krabičce trochu nepatřičně. Kvalitě audia však nebylo co vytknout. Konektivita a moderní technologie mají za jedna. A spoustu z nás ví, že Mercedes třídu A propaguje jako cool, trendy auto pro mladé a to všechno má samozřejmě i AMG. Jen já to nepotřebuji.

Život ve městě je s tímhle autem překvapivě snadný. Převodovka do normálu, auto také, klimatizace funguje na jedničku a je skutečně výkonná. Vyzkoušeno za vás v jednom státě s tropickým klimatem. Česká Republika a ne, to není v Africe, pane Trump. Sedadla pohodlná, loket na vnitřní hranu za zavřené okno položit lze. Retardéry, koleje to vše je naprosto poklidné tak jak to jen je reálně možné. V kombinaci jde jezdit, bez omezování se za nějakých 14 litrů benzínu. Kdy samozřejmě spotřeba paliva roste úměrně radovánkám a kejklím. Pokud si dopřejete skutečně sebevražedné tempo alá Kobra 11 myslím, že to umí jet i za litrů 20. Jen takhle opravdu nejde jezdit s tímhle „bulíkem“ na kolech pořád. Přijít o řidičák může být totiž velmi snadné. A ani si na to nemusíte dát dvě orosené desítky.

Ať napíši nakonec cokoliv, nebude to objektivní. Tak snad jen že Mercedes jako jeden z mála výrobců umí dodnes postavit skutečně zábavné auto. Které nabídne slušnou užitnou hodnotu, nestojí balík a nabídne racionální poměr mezi denním užíváním a sportovním ježděním. Málokdo to ví, ale dokonce i Krab (klobouk dolu před jeho řidičským umem) má na „ringu“ v držení lepší čas než já. Nechápu, jak se taková věc mohla stát, ale asi zatím bude jeden žlutý Lotus. Peprné „áčko“ od AMG je nástroj, který by ale i na okruhu dokázal s extra sportovním náčiním minimálně držet krok. Pokud vás baví řídit a umíte to, nebo si to alespoň myslíte, tohle je auto pro vás. Snadno si ho zamilujete a odpustíte mu diskutabilní vzhled, protože má něco jako auru a automobilovou duši. A já děkuji všem v AMG, že to ještě dneska umí i někdo jiný, než výrobci „superdrahých“ supersportů.        

Motor

 

Konstrukce

řadový čtyřválec

Palivo

benzín

Plnění

přeplňování turbodmychadlem

Zdvihový objem (cm3)

1991

Převodovka

sedmistupňová automatická dvouspojka

Poháněná kola

všechna čtyři

Výkon a spotřeba

 

Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)

265/360 v 6000

Točivý moment (Nm)

450 v 2250 – 5000

0-100 km/h (s)

4,6

Nejvyšší rychlost (km/h)

250

Spotřeba paliva (l/100 km)

7.0

Objem nádrže (l)

64 

Rozměry a hmotnosti

 

Délka (mm)

4292

Šířka (mm)

1780

Výška (mm)

1433

Rozvor náprav (mm)

2699

Provozní hmotnost (kg)

1555

Zavazadlový prostor (l)

341

CENA (AMG, edition “1”) od 1.415.400 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

1 reagovat
Boris
1. 7. 2019, 09:36

Koukám, že Mercedes už dnes opravdu není co dřív. A to myslím v dobrém slova smyslu. Něco tak pěkného bych od nich nečekal. Design je asi o zvyku ale vyladit strojovnu u AMG v lowcost modelu je pecka. A pokud to funguje jak píšeš, musím jedině smeknout.

1 reagovat
krab
1. 7. 2019, 09:45

Bíste, abysme ty lidi nemystifikovali... Žlutej lotus sice váží půlku toho co žlutý "ejemdží" , ale na ringu se rychlosti těchhle aut já osobně rozhodně nechytám. Resp. jsem vlastně úplně přesvědčenej, že budu sám s takovým autem rychlejší a možná o dost a dokonce i bez delšího zvykání si na něj. Akorát by mě takový auto nebavilo. Tohle jsem nějak před časem zjistil, když jsem si mohl usednout na chvíli na místo řidiče do Focusu RS, když jsem loni testoval nové poslední WRX STI, je to fajn, ale za srdce mě to nechytá.

Nicméně směle do toho, vyzkoušel sis ho podle toho co říkáš dostatečně, otázka jestli jinej hothatch nabídne k němu dostatečně konkurenceschopnou alternativu. Tuším, že Audi RS3 bude zajímavější (pro tebe), ale taky stojí nezanedbatelně víc.

0
beastar
1. 7. 2019, 12:44

Nač ta skromnost. Je nutný si přiznat, že si prostě na ringu válel,D Jinak já naprosto rozumím tomu, že tebe tahle auta moc nebaví. Ono je to fakt jiný svět, než roadstery a takový ty vzhledově a vlastnostmi pravý sporťáky s lehkou váhou a jakoby staromódní "zadokolkou".

3
krab
1. 7. 2019, 13:42

:-D , totiž víš co, já jsem zjistil ( a taky mi to dýl trvalo), že vlastně tak 70% všeho času jezdím plynule a pomalu. Ne, že bych byl brzda provozu, to ne, ale v takovým tom běžným ježdění nemám potřebu to nikam hnát. A tyhle sportovní sedany, hatche, rychlé čtyřkolky atd. potom v tomhle režimu jezdí jako dost "obyčejně", není v tom žádnej zážitek něčeho výjimečnějšího. V Lotusu mám pocit, že je každá jízda docela vzrušující , už kvůli tomu, že vnímáš rychlost úplně jinak a v tom starým poršáku kupodivu docela taky. I když zase MGB až konečně vyjede ...tak to je zas zážitek o level jinde :)

A tak ačkoli jsem hot hatch dřív měl, hodně jsem zvažoval různý ( hlavně Clio RS R27 F1 team) ale i MK2 Focus RS a takový auta... táhne mě to k nim, tak si v reálu užívám hodně i auta kategorie GT. Kde mám příjemnou hudbu, důstojný motor a přijemný pobyt uvnitř, spojenej třeba s bezrámovými okny atd...

Takže u mě je auto kategorie A45 AMG někde v hodnocení : respekt , když ho uvidím rozjetý do "liščí nory" udělám mu proaktivně hezky místo na předjetí, protože vím, že jede min. o 20 km/h rychejš než já, ale i přesto mě takový moc neláká vlastnit. Nakonec asi ani tu skvělou Giulii QV bych nechtěl. Takový to prvotní nadšení opadne a více méně asi prostě dospívám k názoru, že sice jo, skvělý, ale chci něco malinko jinýho.

Hele nikdy jsem si zatím pořád nekoupil žádný Jaguar ani Aston. Ono vlastně kdybych měl relativně na to prachy, tak asi ojetá DB9 bude směr kam bych to pro příště poslal. A k tomu Lotus pochopitelně i tu porší "babičku" :)

2 reagovat
Tomino
1. 7. 2019, 10:02

K autu bych řekl jen, že se mi celkově líbí. A zajímavě pojaté fotky :-) Ale obecně mám rád tenhle blog pana Beastara a musím říct, že má za mě neustále stoupající tendenci. Člověk si tady přečte všechno možné, od starého Ferrari přes úvahy o vývoji běžné populace ke vztahu k autům až po uživatelské testy "běžných" aut. Je to fajn. Dík a palec nahoru za tenhle blog!

0 reagovat
Fandatik
1. 7. 2019, 11:02

Bíste: super čtení. Díky za něj.
.
Možná je o ten půl milion lepší než Fočus. Určitě je to rychlé, ale .......

Ale z tohoto baby AMG mám takový smíšený pocit. Podvědomě na mě křičí, že majitel nemá prachy na Cčko

1
beastar
1. 7. 2019, 12:40

Relativně zajímavý postřeh. Áčko má nakročeno mezi dva světy. Je to hothatch ve skupině právě třeba s Focusem a dalšíma. Zároveň je to čtyřkolka s výkonem jako EVO, RS4/S4, WRX STI a další. Zpracování je naprosto srovnatelné s céčkem. To je primárně praktičtější. A ještě C46 AMG je sice pekelně rychlé, může to být kombi (mě osobně nezajímá) jenže je to auto původně (2014) z nabídky AMG Sport. Odkud byly modely umě přeřazeny pod AMG divizi až po třech letech. Zrovna peníze když vezmu v potaz v jakých cenách se pohybujeme tady úplně nejsou to gró. A45 AMG v "plný" včetně stavitelných tlumičů a tak dále je za necelých 1,6 mio. C43 pravda je někde u 1,8 mio což je asi o 200,000 méně jak C63 ve srovnatelné specifikaci. Osmiválec je ale v kategorii M3 atd naprosto jiná auta. Tušim že roční jde taky koupit hluboko pod dva míče. Už to není úplně výhra na denní ježdění respektive to auto už je spíše čistě hračka pro bohatý lidi ve smyslu denního ježdění. Co tím chci říct, že to moc není o penězích ani o nějaké pomyslné "streetové prestiži". 6.2 osmivál s nějakými 340 kw je něco jiného, než turbo čtyřválec v relativně kompaktním autě, kterým je Aclass. Ano umí to taky jezdit za 15 :D ale spíš furt, než občas. Prostě pokud nepotřebuješ praktičtější balení a nebo vyloženě "masáž" car je to podle mě zbytečný. Přestože bych o C43 třeba osobně i popřemýšlel.

0
Fandatik
1. 7. 2019, 15:40

Věřím, že kluci v AMG si s tím motorem pohráli. Ale i prehistorická 190 AMG měla I6 narozdíl od "závodní" 190 Evo. Tak nějak si myslím, že verze AMG mají být výkonnější, luxusnější verze toho nejlepšího od MB. Nikoliv přímo sportovní derivát. Ta A 45 je takový okreskový uličník. AMG by mělo být nekompromisní dálniční nářadí.
Strašně špatně se to popisuje co mi vlastně nesedí.

1
beastar
1. 7. 2019, 15:52

Já ti to napíšu takhle. Podle toho co mi popisuješ si s tím nejel.(asi) Pokud bude možnost vřele doporučuju. Myslím, že sem se najezdil s nějakými AMG. Třeba starší C43 sem měl právě na tom ringu asi před 8 lety kde sem udělal horší čas jak Krab :)) Musíš k tomu přistupovat, že základ pro tohle AMG je malý model značky. To je jako kdyby si pohrdal Megánem RS jen protože základní verze je podprůměrný auto nižší, střední. A u toho auta absolutně nejde o to co tam dali pod kapotu ale jak a jak to naladili. Ono je hezký bavit se tady o válcích a o tom jak tajdle céčko je jiná liga. Jenže ono to právě tak úplně neplatí. Jediný co je faktem, že áčko prostě je nepraktický auto. Myslím že i céčko coupé poskytne víc toho prostoru jako celek.

A nevím asi sem to nepopsal dost dobře. To auto skvěle funguje právě i na dálnici. A kdyby nemělo omezovač na 250..... Tak. Prostě není absolutně problém se s tím držet Lexusu IS.-F sport, kterej má teda kufr větší asi o 7 litrů a výkon 423 koní. Omezovač na 270. Je to ta posvátná V8 v pětilitrech s nějakým krouťákem 500 Nm. V žádným případě neříkám, že áčko je nejlepší Mercedes na trhu v poměru, cena, výkon a tak dále. Jen fakt není problém jezdit s velkejma klukama co dali za auto skoro dvojku.... A to se mi líbí... stejně tak v okreskách mi neujel ani když hodně chtěl. Takže tak........

0
Fandatik
1. 7. 2019, 23:16

Poslední co jsem řídil bylo E 63 AMG S. A nevím kdy se mi zase dostane nějaké do pazour, když bude možnost vyzkouším ho rád a chápu kam míříš.
Určitě nepohrdám Meganem RS, spíš pohrdám menšími modely MB než právě Cclass (o tom kde jsou dnes rozměry Ačka vs. 190 je jiná písnička).
Jako velký a občas méně kritický fanoušek Alfy a MB mi ta aura. Prostě kazdý MB stroj byla "spitze" dneska už je to spíš "Spitzer"

0
beastar
2. 7. 2019, 01:35

Jinak teda asi nejde na všechno koukat jenom přes prestiž a peníze. To je jako kdyby si řekl, že v Ghibli vidíš trochu to že dáváš najevo že nemáš na QP. Nebo v A4, že nemáš na A8. Přestože to může být pravda oba víme, že tak to reálně není a nechodí.

Pro mě to má dvě roviny. Subjektivní a obecnou. Já osobně nejsem nějakej vyznavač Mercedesu. Přestože mám od nich třetí SUV v řadě ML 2x GL 1x. Auta jsou to funkční, servis je dražší. Do toho sem měl to E AMG řídil C43 předtim, tuhle zatim ne. 6.2 V8 v céčku je skvělý... ale pro mě osobně to není auto kterým bych chtěl jezdit denně. Jako spotřební věc a auto daily mi přijde to áčko prostě lepší. Obecně bych samozřejmě třeba klientovy běžnějšími doporučil taky céčko... Taky to umí dost má to zvuk a tak dále. Ten rozdíl ceně není takovej.

S tim že dneska už to není úplně pecka bych souhlasil. Za časů třeba mamuta ještě bylo vše 100x předimenzované a technologie byla na špici. Nicméně nemyslím si, že současná S63 AMG je nějak výrazně horší auto. Jen fakt málokdo má 4 miliony na auto a ještě na provoz takže zase zpátky na zem. Stačí se podívat kolik stojí nic moc Karoq v dobrý výbavě a áčko amg... a hned je vidět, že ta cena není špatná na to co to umí.

Přestože mě osobně má načtenýho krab a opravdu je mi nakonec bližší vlastnostmi RS3/4 to jsou auta který dobře znám ... Ale áčko je fakt povedený auto a opravdu na tom udělalo AMG kus práce.

0
Fandatik
2. 7. 2019, 17:48

Když jsi nahodil to Ghibli a QP (vše jsme už asi probrali pod jinými články). Tak mi to přijde, jako kdyby Maserati trochu poladilo Giulietu a začalo ji prodávat, třeba jako Shamal. Prostě auto této velikosti a určení se mi ke značce Maserati nehodí. I když by mohlo být perfektní.

0
beastar
3. 7. 2019, 12:44

Nevim jak to myslíš. Ghibli má bezmála 5 metrů a skoro 2 metry na šířku. Maserati dělalo daleko menší auta. A horší:)) V historii. Giulia(o giuliette nemluvě) je skoro o pul metru kratší a tuhle šířku má se zrcátky. Ghibli je opravdu jinde. Jako líbit se ti to nemusí ale s Alfou bych to nesovnával.

0
Fandatik
3. 7. 2019, 21:15

Pochopil jsi to špatně. Ghibli je OK (i když je to sedan a může být nafta).
Narážel jsem právě na možnost, že Maserati by mělo v portfoliu auto velikosti Giuliety. Ekvivalent k Áčku od MB. Prostě k takové značce mi to nesedí (kompakt).

0
Junior
3. 7. 2019, 23:45

Ale ta C43 je prostě sedan. Vo tom to je. Mě prostě hatchbacky začínají hrozně srát, jak tu někdo psat, vypadá to jak takový ty nákupní košíky/autíčka pro děti. Jenom přidat madlo. Tady už vlastně je, ve formě tý fošny na střeše. :)

0
beastar
4. 7. 2019, 13:08

To křídlo je hnusný. A sedan je sedan to souhlas.

0
Junior
4. 7. 2019, 14:28

soused teď pořídil E53. Ty kulatý vejfujky vypadají jak navařená trubka. Ale jinak, jinak cajk.

0 reagovat
martinw
1. 7. 2019, 11:09

Čistě ze zvědavosti, ujede to policejnímu passatu ?

0
beastar
1. 7. 2019, 12:42

Nevím jak tohle, ale M3 mu v nornmálním provozu na hradecké neujede. To mám vyzkoušeno. Doufám že to jako odpověď postačuje,)

1
Junior
3. 7. 2019, 23:43

I s Felinou se dá ujet policejní 1.8TSI. Chce to znát okolí, mít v palici vylízáno a pak rychle zdrhat. Kámoš říkal.

0
beastar
4. 7. 2019, 13:07

Aha to jo:D To ale asi nebylo na dálnici že. A jak věděl že to bylo 1.8 když jim ujel?;D Policie ma víc motorizací. Tyhle pohádky mám rád. A pak každej čteš jak nějakýho dmnta na piku při takových honičkách v klidu chytí. Ujel sem jim jednou a to proto že byly otočený do opačného směru a já jel tak 140 ve vesnici. Za tmy. Jinak pokud zatebou jenom nejedou ve vsi bez majáku nemáš moc naději. A je jedno jestli máš filcku nebo GTR.

0
Fandatik
8. 7. 2019, 14:10

Tak ono jen přemýšlet nad tím, že budeš ujíždět chce kus demence.
Předjížděl jsem pomalu jedoucí kamion cca 75kmh na silnici I. třídy, bohužel jsem neviděl, že tou brzdou je fízl před kamionem. Po dokončení manévru fízl pustil maják. Já zůstal na plynu a v první vesnici (byla relativně blízko) jsem odbočil na vedlejší již se zhasnutýma světlama.

Po výjezdu z tunelu (Lochkovský) začal jsem akcelerovat již v tunelu hned za stacionárním měřením. Za tunelem schovaní PaChové se s majákem rozjeli. Odbočil jsem těsně po předjetí kamionu na Barandov, PaChové pokračovali dál (kvůli tomu kamionu již nestihli odbočit).

Shrnuto: chce to tmu, vysoký rozdíl v rychlosti (stojí, otáčejí se, atd), dobrou znalost lokality a z prdele kliku.

Ale nic to nemění na tom, že je to obrovská kravina, fízlům normálně zastavuju. Tohle byl nějaký automatický reflex. Neměl jsem důvod ujíždět.

0
Junior
9. 7. 2019, 16:32

beastar: Jsem se teda kámoše doptal a kámoš mi teda povídal, že to bylo ve vesnici, a 1.8TSI to byla nejspíš proto, že všechny neoznačená fízláckých O3 jsou 1.8TSI. Aspoň teda co kámoš ví. Víš jak.

0 reagovat
Ronin
3. 7. 2019, 11:48

Odpustit nevydarné vzhľad ako celok a pre mňa nesadnúci zvukový prejav,toto auto má jeden hrozný problém.A to,že ujebe kokotmetr od TopGearu, keď okolo neho v A45 AMG prejdes.Auto za to asi nemôže,a musí to byť peklo na kolech,ale zo spoločenského pohľadu toto auto vždy šoférovali frajírci s kšiltom vzad ktorý o aute nevedeli vôbec nič.Len to túrovali na každom semafore a naháňajú sa ulicami hlavného mesta.Najhoršie na tom je,že títo ľudia z osobnej skúsenosti boli hrozní chujovia a nechceli sa baviť s HH clubom,pretože oni majú niečo viac,nie hatchback,ale AMG a to už je predsa superauto!...

0 reagovat
GanGreen
8. 7. 2019, 12:44

Debatu pod blogem jsem nečetl, tak se případně omlouvám jestli už jsi na to někde odpovídal, ale zeptat se musím: Koupil jsi to? :D

0
beastar
8. 7. 2019, 12:59

:) Jak sem někde psal. Uvažuju do všech směrů. Je to jeden z asi 40 kandidátů. Já mám teď tak protichůdný požadavky, že něco vymyslet bude boj.

0
GanGreen
8. 7. 2019, 16:34

Na jednu stranu ti malinko závidím... na druhou stranu mám při té představě chuť, vystřelit si mozek z hlavy :))) víc jak 5 kandidátů je moc!

0
Inocenc Pozzi
8. 7. 2019, 16:43

Bíst si stejně nakonec vezme Giuliu... Tutto in uno.

0
Inženýr
8. 7. 2019, 16:54

Mám tomu chápat tak, že si Beastar plánuje dokoupit nějaký povoz? Podle mně je tohleto zbytečný luxus. Na cestu od rezidence ke garáži s Gyblym a Zondou stačí i nějaký Smart. Tu rychlost tam člověk ani nevyužije, přestože je furt na svém pozemku.

0 reagovat
Pauli
6. 8. 2019, 21:10

Nevím, kdo tento článek psal, ale na fotce je A45 AMG preface, v článku popisuje příplatkovou výbavu pouze pro facelift, kterou preface ani nemohl mít a technický údaje jsou zase pro preface... Trochu guláš ten článek... :D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte