logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

PlusOne Blog

Lesney´s No.5 - Routemaster

Věnováno Kubovi :-)

Londýnský doubledecker, ikona kterou zná každý! Pochopitelně se na ní u Lesneyů nemohlo zapomenout, takže má svůj model, stejně jako třeba Scenicruiser, který jsem tu už taky představoval. V portfoliu je autobusů víc, ještě jeden (ne tak zajímavý) už čeká u mě v krabici, v nabídce je ještě jeden patrový Daimler, který se mi zatím nepodařilo sehnat.

Tenhle model je vážně super – nemá pivoty, nemá prosklení, takže minimum věcí, které by se daly pokazit. Nebo ne?

Model je zajímavě řešený – po rozloupnutí se oddělí korba s okny v přízemí a patře, zatímco pracoviště řidiče je součástí podvozku. Interiér je dvoudílný, spodní a horní patro jsou zvlášť. Odlak proběhl standardní cestou, s trochou přemlouvání ocelovou vlnou. Protože model není za co upnout, vlepil jsem dovnitř na oboustrannou pásku dlouhý vrut, za který jsem model “držel”. Je to improvizované řešení, ale funguje.

Model jsem záměrně nelakoval zářivou červenou, přimíchal jsem trochu hnědé, aby byl trochu tmavší, než originál. Myslím, že tahle barva více ctí originální zbarvení londýnských busů. Taky jsem, krom zvýraznění chladiče a světel, chtěl mít na busu onu žlutou linku, která odděluje spodní a horní patro, a když už jsem měl v ruce štěteček, otevřel jsem i černou barvu, a doplnil detaily v podobě podbarvených ploch, kde bývá číslo autobusu a seznam stanic. Je to titěrná práce, a stálo mě to hodně nervů udělat to alespoň tak, jak je to teď.

Nakonec přišly na řadu obtisky, a zalakování čirou barvou. A tady se hodně nezadařilo. Airbrush dlouho stál, a pravděpodobně se trochu přicpal, následkem čehož barva nestříkala rovnoměrně, ale vyprskávala (Cougar představený minule byl lakován až jako další v pořadí, a to už byl airbrush vyčištěný, proto dopadl o mnoho lépe…). Byť je to čirý lak, prostě jsou ty prskance při správném úhlu pohledu vidět. Napravit to by znamenalo začít znovu od začátku – a já bohužel nemám k dispozici další sadu obtisků. Takže to zatím nechám tak, a uvidím, jestli budu mít čas to napravit.

Vy se zatím můžete podívat, jak se dílo (ne)podařilo….

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

0 reagovat
D
19. 8. 2019, 23:03

Parádní práce!Obdivuji Vasi sikovnost a trpelivost. Já na fotce žadné nedostatky v zalakování nevidím, ale pokud jsou, tak alespoň je model ještě víc autentický;).

0
custom1
21. 8. 2019, 11:01

Já jsem si taky ničeho nevšiml. Za mě super! :)

0 reagovat
Irwinek
20. 8. 2019, 07:57

Tak tak, každý model se tím stává jedinečným :-D

0
PlusOne
20. 8. 2019, 14:14

Co máš na mysli? :-)

0
Irwinek
20. 8. 2019, 20:56

Přeci takové to : " prskance jsou vidět při ......" - to jsou ty detaily, pro které je ten model autentický :-)

0 reagovat
Jakub Pospíšil
20. 8. 2019, 09:13

Tak ten opravdu dost prokoukl. Ta originální celočervená verze je proti tomu takový chudý příbuzný.

0 reagovat
Irwinek
21. 8. 2019, 07:14

Jen tak pro jistotu, kdyby jsi se uhlédl :-D
www.autoforum.cz/fascinace/detailni-renovace-60-let-stareho-modylku-auta-je-neskutecne-uspokojiva-podivana/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

0
PlusOne
21. 8. 2019, 11:00

Tak to už je trochu vyšší dívčí, ale kouká se na to moc pěkně, to tedy ano...

0
Irwinek
21. 8. 2019, 20:54

Taky už je to " kus auta " :-)
Kdysi jsem si upravoval na kolejiště autíčko od wiking - měřítko N , tedy 1:160 ! S...l jsem se s tím s hodinářskou lupou snad měsíc a apk mi ho mladší ségra rozšlápla :-( Byl to plast, úlomky jsem vyhodil, ségru zbil a následkem dostal svojí první výplatu za práci - pár facek :-)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte