načítám data...

Krize středního věku – vyřešeno!

09. září 2019, 12:07 23 komentářů Radek_5

Je to červené, je to placaté, ale Ferrari to není.

zobrazit celou galeriiRadomir Velky: Krize středního věku – vyřešeno!

Je to červené, je to placaté, ale Ferrari to není. Další nápovědou je, že to má mrkačky. Ne, ten roadster, který je odpovědí na všechny otázky, to taky není.

Dobře, přestanu vás napínat. Má hračka se narodila v USA a jmenuje se Chevrolet Corvette. Mám konkrétně 5. generaci – což je ta poslední s vyklápěcími světly. Klasické provedení targa, tedy sundavací střecha. A je to základní verze, žádná Z06-ka nebo dokonce ZR1-ka. Nicméně i ten základ má cca 350 koní a to stačí k tomu, aby měl člověk za volantem výraz Lenky Plačkové (jmenuje se tak ta paní, co zpívá s Ivanem Mládkem, že?).

Co říct k autu dalšího? Chce to jej vidět a slyšet naživo. Protože tohle auto je o motoru. Nebudu vás unavovat jeho parametry – to si určitě jste schopni „vygooglit“ sami. A samozřejmě je taky o tom, jak je nízké, jak se do něj nasedá, jak se v něm sedí a jak se řídí. Vše je úplně jiné, než to, na co jsem byl doposud zvyklý. A to je nejspíš správně.

Sedí se nízko, fakt nízko. Už na běžné hatchbacky se člověk dívá nahoru. Na druhou stranu si myslím, že mně na silnici řidiči těchhle ale i jiných „normálních“ aut asi nepřehlédnou J. Cestou od původního majitele domů jsem potkal nějaké kolegy s „Amerikami“, kteří mně příjemně překvapili zvykem zdravit se. Probliknout, zamávat, tohle se mi v životě nestalo – proč taky, že? Vlastně stalo – když se mi na cestě něco nepovedlo …

Při řízení jde všechno tak nějak více ztuha. Asi to tak má být, říkal jsem, že je to mé první, „takové“ auto. Plyn, brzda, spojka, to vše není dělané a nastavené na dámské nožky. Podvozek mně potěšil tím, že není až tak „tvrdý“, jak jsem jej čekal. Myslím, že spousta moderních aut je méně komfortních a vyklepe vás více.

Co mně naopak nepotěšilo je světlá výška Vette vs. stav příjezdové cesty k nám domů. Cesta není zrovna nejširší, přesto na ní musím kličkovat a hledat optimální „stopu“, abych „neorval“ přední nárazník. Zatím se mi to daří, vyjíždím a zajíždím krokem.

O další jízdní i nejízdní dojmy a zážitky se tady s vámi rád podělím, ale později. Až vyprchá počáteční nadšení a přijdou starosti všedních dnů. Tak nějak tajně doufám, že nadšení nezmizí a starostí bude co nejméně.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
09. září 2019, 12:55
1

Já jsem to tušil :) Gratulace!
Už v prvním dílu, jak tam bylo "placatý, červený, ale Ferrari to není", tak bylo jasné, že Corvette. Anebo Honda NS-X, což by tedy byla taky velká paráda. Ovšem taky za jiný prachy...

Užívej hezkýho počasí (až zas bude) a mrkaček

reagovat
PanPetr
09. září 2019, 23:11
0

Tipoval.jsem taky NSX, ale Vette taky moc příjemně překvapila!

BigBen
09. září 2019, 15:01
0

Škoda že jsi nepřidal aspoň jednu fotku...

reagovat
Radek_5
09. září 2019, 18:55
0

Aspoň jedna je ;-). A budou další, jen teď není čas a když je, tak raději jezdím. Ale slibuji, foto dodám.

Knightrider
09. září 2019, 19:34
1

No tak sláva, konečně si tady někdo koupil něco zajímavýho a ne další MX-5. Jinak ano, my majitelé US aut se všichni zdravíme na silnicích. :-)
C5 je tvrdá na ovládací síly? Já vždycky, když s ní jedu, tak s oblibou říkám, že oproti C4 je to Cadillac. :-D
Na ty lízátka pod nárazníkem bacha. Vetty C4 a C5 mají řešenej přívod vzduchu k chladiči náporově přes tyhle lízátka, protože nemají klasickou masku chladiče. Jakmile to někde urveš, tak se ti auto začne přehřívat. U C5 už jsou ale na pružinách, takže umožňujou i nějaký větší ohnutí relativně bez úhony. Ale chce to hlídat.
Jsem zvědavý na další fotky a hlavně dojmy. :-)

reagovat
Knightrider
09. září 2019, 19:36
0

Jinak koukám, že je to US verze, tak snad má vyřešený všechny výjimky, ať s tím nemáš problémy na STK.

Radek_5
09. září 2019, 20:54
0

Jezdí tady od r. 2000, tak snad nebude problém :-)

Knightrider
09. září 2019, 21:28
0

Hlavně, ať dělá radost. :-)

Tomáš Vavrečka
10. září 2019, 08:45
0

Hezkypěkně. Ulehčil jsi mi život - vymýšlel jsem jak ji nasát od první chvíle, kdy se objevila v inzerci :-) Je tak hezká, jak se jevila?

reagovat
Radek_5
10. září 2019, 12:35
0

Asi je, pár věcí na ní bude třeba udělat, ale myslím, že nic velkého. A jak jsem psal, doufám, že se nic zásadního neobjeví … A kdyby, tak mám kamaráda mechanika, který by to měl zvládnout.

beastar
10. září 2019, 12:40
0

Jako řešení dobrý. Škoda nějaký Porsche by asi udělalo podle mě taky fajn službu. Docela by mě zajímalo jestli vychází servisně líp Vette c5, než Carrera 996, Boxster první.

reagovat
Tomáš Vavrečka
10. září 2019, 18:42
0

Čistě teoreticky to vychází líp s velkou rezervou.

krab
10. září 2019, 19:21
0

Tohle by mě taky zajímalo... Ono by to chtělo někoho, kdo C5 už pár let má a rozepíše se. Taky si ale myslim, že to bude levnější než poršák na dlouhodobou údržbu. U Carrera 996 je momentálne trošku výhoda, že když máš ten správnej model, zadokolku, manuál a ideálně ještě zajímavou ne úplně tuctovou barevnou kombinaci, tak se ta auta během roku takovejch 5% zhodnocují. Rok od roku je těžší najít nějaký pěkný a ceny těch pěkných už pomaloučku takhle lezou nahoru. Takže část údržby se vrátí na "teoretický" hodnotě auta, která se zvyšuje. Pochopitelně, když se pak dělá motor a kombinace víc věcí, ty prachy do toho letí, to tak zkrátka je.

Corvette C5 je +- cenově stabilní, možná drobnej pokles ještě bude, utratí se možná malinko víc za provozní záležitosti, pneumatiky atd.. Nejspíš se nebude muset ale nikdy rozebírat a dělat GO motoru. (můj odhad).

Každopádně ty auta srovnávat dost dobře nejde. Každý je nepochybně o něčem jiným. Když chceš Porsche těžko si koupíš Corvette a naopak. I když dokážu pochopit, že v rámci toho bazarovýho snílkování nakonec člověk zapřemýšlí, protože prostě jak je známo neví co vlastně chce :)

Knightrider
10. září 2019, 20:00
2

Corvette i 911 je stejná třída aut, i když ti to Krabe vůbec nejde pod vousy. Nicméně k servisu. Narozdíl od Porsche motor udělali v Chevroletu pořádně hned napoprvé, takže tam se není čeho bát. I zbytek auta bude nejspíš servisně vycházet líp. Provozní náklady budou srovnatelný. Spotřeba na dálnici při normálním stylu jízdy klidně za 8L, ve městě 13-15L, ale samozřejmě záleží. To berte spíš informativně. Čelní sklo 20 tisíc, pokud je s HUD displayem, tak bývalo za 60 tisíc, ale možná už se dá sehnat mnohem líp. Promítání HUD je na čelní sklo, ne na skleněnou destičku na palubovce. Obyčejný tlumiče cca 15-20 tisíc, elektronický s nastavitelnou tuhostí knoflíkem na středovým tunelu za 50 tisíc (odvíjí se od výbavy auta). Výfuky Corsa nebo Borla 60 tisíc, originál za míň. Když vezmeš disk o obrubník, tak hliníkovej v pohodě, pokud máš příplatkový magneziový kola, tak to tu nikdo neopraví (zkoušeli jsme a nikoho pořádnýho nesehnali). Použitá převodovka Borg Warner T56 za 40-60 tisíc, automat 4L60E víceméně totéž, repase může vyjít klidně na dvojnásobek. Když se vysere něco většího nebo nedej bože to člověk zboří, je lepší to zapálit nebo se oběsit. Opravovat nemá smysl a zkrátíš si trápení. Spousta věcí je z výroby lepená speciálníma lepidlama, včetně třeba podběhů, plus hliníkovej skelet, hořčíkovej pomocnej rám palubovky a střechy, plastová kastle, hliníkovej podvozek, atd., znamená neřešitelnej problém. Spotřebák typu kotouče a destičky je relativně za pakatel, olej 5W-30 je standard.
C5 má můj nejlepší kamarád. To auto jsem s ním kupoval, řešili jsme spolu spoustu věcí a najezdili v tom tisíce km, takže mám celkem jasnou představu.

ToMyx
10. září 2019, 19:26
0

Gratuluji k výběru. Myslel jsem na NSX nebo MR2 a Vette. Krásná víkendovka! Jsem zvědavý na další fotky a dojmy z vlastnictví.

reagovat
liška
10. září 2019, 19:57
0

Tez sem myslel (mel obavu) ze to bude "jen" MR2ka

ToMyx
10. září 2019, 20:44
0

Mám sice japka rád, ale tady je Vette happy end :-)

Radek_5
11. září 2019, 11:55
0

Jo, tyhle ceny už mám taky načtené … Se zpátečkou to je dobrý "zlepšovák". Budu se jím řídit ;-) Co mně čeká jsou plováky v nádržích, které od poloviny nádrže hlásí chybu - problém mi byl známý už při koupi, cena +/- taky. Výfuky by to chtělo lepší, ale na to je čas.

Jak je náročné udělat na C5 geometrii oproti "normálním" autům?

Knightrider
11. září 2019, 12:26
0

Náročný to není, problém je najít k tomu někoho, kdo má data. Koukám, že jsi ze severni Moravy, tak zkus www.impexta.cz, popř. Ivo US cars. Tam ví přesně, co s tím.

ja
jardeur
10. září 2019, 22:54
2

Gratulace, C5 jsem měl cca 6 let než ji ode mne vyloudil kamarád, nicméně: pozor na řazení zpátečky. hřídelka vedle tvýho pravýho stehýnka se točí a máš tam jen jeden synchron. tak 5krát se ti to podaří zařadit na sílu a jde převodovka ven...mě se osvědčilo dát nejprve 4ku, a pak opatrně pomalu zpátečku...jinak máš mechanicky odolný stroj...budeš každopádně plnen zážitků....a s podvozkem se dá za pár korun pokrát tak , že ti budou všichni s tím autem s motorem na špatné straně vozu jen tiše závidět(samozřejmě se o tom ani nesmí mluvit) jen C5 je opravdu specifická, čím víc v ní najedeš,,,tím budeš rychlejší a mít ji víc v ruce....

reagovat
Knightrider
11. září 2019, 05:44
0

Přesně tak, zpátečka se řadí přes čtyřku. Hmm C5 Z06, tak to už je jiná písnička. Moc hezký. :-)