načítám data...

Krabova garáž: Co se dělo, kolik to stálo a na co se těším v 2020

05. ledna 2020, 19:12 71 komentářů krab

V mezičase, kdy závodní historik a úžasný spisovatel Tomino pracuje na novém besteselleru, vám povím trochu jednodušší prózy. Vzal jsem si ke klávesnici i kalkulačku, hledal v paměti a snažil se vzpomenout i na ta čísla co jsem zamlžil před moji milostivou i kamarády. Na kolik mě vyšla kratochvíle s autíčky v uplynulém roce?

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Krabova garáž: Co se dělo, kolik to stálo a na co se těším v 2020

Nejprve pojďme na nudnou statistiku. Loni jsem celkově provozoval (a fakt teď chvíli přemýšlím nad tou cifrou) sedm aut. Ne všechny jsem měl v garáži najednou. Ono by se ani nikam nevešly. Rok 2019 začal prodejem Toyoty Yaris 1.33 Multidrive z roku 2013. Najeli jsme na ní za předchozí roky nějakých 55 tisíc kilometrů a nebylo by o čem psát. Kromě pravidelné údržby se na ní nerozbilo vůbec nic. Ani sadu originálních letních kol jsem nemusel měnit za novou. A destičky vydržely skoro 50 tisíc. Místo něj se nastěhovalo do garáže Infiniti G37S. Už jsem o něm psal, ale neprozradil jsem, jak se s ním žilo a kolik co stálo.

Infiniti G37S (2012), koupeno při 109.000 km, prodáno při: 117.000 km, v garáži: 7 měsíců

Auto bylo po dlouhodobém a následně prodlužovaném operativním leasingu, ježděno jedním majitelem. Prvních 15 tisíc kilometrů si však odsloužilo jako předváděcí vůz jednoho českého dealerství Nissan/Infiniti. Nemělo v chorobopisu žádné pojistné události, zato jednu záruční. Kromě běžných servisních prohlídek po 15 tisících km (Infiniti nemá prodloužený interval) se u něj měnil v 20 tisících celý polomotor. Některé série motorů 3.7 V6 (VQ37VHR) měly podezření na vadnou sérii ojničních ložisek. U konkrétního auta se skutečně motor lehce přidřel, výměna nebyla preventivní, ale akutní. Náklady bude vědět pouze autorizovaný servis, zákazníkovi bylo pochopitelně kompletně provedeno zdarma. Pak už Infiniti jen jezdilo na běžné výměny olejů, filtrů a žádnou závadu nikdy nemělo. Poslední prohlídka byla ve 100 tis km, byly měněny i kompletně brzdové kotouče, destičky, nové svíčky a pár drobností na zavěšení kol. Servis stál necelých 50 tisíc s DPH.

Co jsem platil já: Udělal jsem na autě olejový servis a vyměnil vzduchový i olejový filtr. Koupil jsem od majitele sadu zánovních letních pneumatik a autem se jen jezdilo. Další náklady během celého období nepotřeboval. Celkové náklady byly tedy nějakých 12 tisíc korun. Kompletní pojištění na toto auto vycházelo taky poměrně příznivě, ale cifru uvádět nebudu, protože to má každý jinak podle situace, bonusů, bydliště atd. Já to mám s plnými bezeškodními bonusy a bydlištěm v menším místě pochopitelně velmi levné, mám štěstí.

Zhodnocení pár měsíců s Infiniti:

Strávil jsem s autem zimu, jaro i léto. V zimě jsem neměl problém na sněhu kamkoli vyjet, řetězy jsem nikdy nepotřeboval, ale taky jsem se s ním nepouštěl do hodně krkolomných situací. Samosvorný diferák VLSD (viskózní) není nic moc. Občas umí správně zabrat jako uzavřený, jindy se zpočátku chová jako normální otevřený a přechody mezi tím, jak rozděluje sílu mezi obě kola nejsou vždy jemné a hlavně čitelné. Když to srovnám s diferenciálem typu Torsen, ať už u BMW E36 Z3 Coupe anebo u Toyoty GT86, v obou případech fungoval čitelněji než viskózní systém od Nissanu. Ale lepší tohle než nic. Motor byl na autě vážně úžasný. Byl silný v celém spektru otáček a měl chuť vyloženě točit přes 7 tisíc. Považuju ho za jeden z nejlepších japonských šestiválců vůbec. A úplně nejlepší byl na autě podvozek. Díky systému aktivního natáčení zadní nápravy se 4.7 metrů dlouhé kupé stáčelo k apexům zatáček fakt agilně a fakt bych to auto z hlediska podvozku pořád hodnotil nad třeba podobně starým trojkovým bavorákem. Sedmistupňový automat od Jatco (Nissan) jsem ale rád neměl. S manuální převodovkou by bylo Infiniti podstatně řidičštějším autem, bavilo by mne usedat za jeho volant o poznání víc. Jenže verzí s ručně řazenou převodovkou je vážně jen jako šafránu.

Porsche 911 996 Carrera 2 (2000), letos najeto: 7500 km, stav tacho: 146.000 km

Uplynulý rok byl pro Porsche, a hlavně moji peněženku velmi milostivý. Zažil jsem s ním dost hezkých výletů, i když v tom výčtu pořád chybí Alpy a nějaká opravdu pořádná výprava. Moc se těším na nějaký obzvlášť vypečený roadtrip s tímto autem. Zatímco na sklonku roku 2018 Porsche stálo na opravách 70 tisíc korun za výměnu setrvačníku a nově vyměněné IMS ložisko (dvouřadý typ), letos bylo naštěstí příkladně spolehlivé. Od téhle doby, kdy byl motor v podstatě do šroubku rozebrán, několik dílů vyměněno navíc (proto ta částka, zbytek byl na záruku dílny) už funguje bezchybně. Jede fakt hezky.

V lednu dostalo auto nová ložiska předních kol a kompletní profesionální přenastavení podvozku. To stálo 10 tisíc korun. Od té doby jsem začal být konečně spokojený s nastavením auta a s jízdními vlastnostmi. Na jaře jsem ještě měnil olej za 5000 korun a v létě si o slovo řekly brzdové destičky na obou nápravách. Kotouče neměly sjetou hranu, takže jsem měnil jen je, to mě vyšlo na nějakých 5000 korun a vybral jsem destičky od ATE. Opravil jsem si to svépomocí a při té příležitosti i pořádně vyčistil brzdové třmeny.  A k Vánocům jsem si konečně pořídil originální dobové rádio Becker, dokonce s funkční jednodinovou navigací. To stálo překvapivě jen 3500 korun. Ale musím ho nějak ještě zapojit, protože po demontáži neoriginálního moderního rádia Kenwood na mě prostě vykoukl změť kabelů a konektorů, kterým prostě nerozumím. Nakonec se nepovedlo jen zapojit rádio k reproduktorům, ale já na to nakonec přijdu a zvítězím. Zhodnocení psát nebudu. Víte, že tohle Porsche je moje srdcové auto, takže v garáži dál zůstává. A doufám v konečně nějaký pořádný roadtrip v letošním roce.

Lotus Elise 111R (2004), letos najeto: 5000 km, stav tacho: 26.500 km

S Elise jsem loni sice nenajel zdaleka tolik, co první sezonu po koupi, zato jsem si s ním užil parádní zážitky. Asi třikrát se povedlo užít si svezení na okruhu v Mostě a dva dny jsem si zajezdil na Severní smyčce Nurburgringu. Lotus byl prostě skvělý. Letos jsem mu vyměnil před sezonou olej a filtry a v průběhu sezony si řekl ještě o brzdové destičky na obou nápravách. Koupil jsem OEM variantu od Bremba. Na jaře mě čeká opět olejový servis a vyměním i svíčky. To už mám dokonce koupené. Servis mě letos tedy stál nějakých zanedbatelných 6 tisíc korun. Ale tuhle sezonu budu kupovat i nové pneumatiky a sada s přezutím vyjde na 17.000 korun.

MGB GT (1974), letos najeto: 0, stav tacho: 38.500 mil

Na tohle auto jsem si bohužel neudělal vůbec čas. To mě štve i mrzí zároveň, naštěstí se ho ke konci roku ujmul otec a u něj se z auta vymontoval motor s převodovkou a demontoval jsem vadný overdrive. Z Anglie si nechám nyní poslat repasovaný díl výměnným způsobem a vyjde mě to na zhruba 15.000 korun. Auto si řekne pak pochopitelně o nový olej před sezónou a pár dalších drobností jako jsou silentbloky uložení motoru a podobně. Vypadá to, že zprovoznění MGB GT vyjde na zevrubných 20 tisíc korun, protože oprava probíhá svépomocí. A jak bude fungovat během sezony, to teprve uvidíme…

Fiat 124 Spider (2017), letos najeto: 3500 km, stav tacho: 34500 km

Fiat mám v garáži teprve od konce srpna a nahradil Infiniti. Je stále v záruce, takže není moc o čem psát. Úpravy přijdou během jara, protože teď není nač spěchat. Zatím jsem přesvědčený, že chci zkusit dvě věci. Vyměnit „cat back“ výfuk, což vyjde na necelých 20 tisíc korun (nejspíš vezmu od Fox Auspuff) a upravit řídící jednotku motoru. Ve skutečnosti si v tomhle bodě, ale nevím rady, komu takovou úpravu svěřit. Motor 1.4 Multiair je zkrátka tupý ve špičce a nemastný neslaný v reakcích. Není to hodně zlé, ale mohl by se projevovat daleko líp. Stejný motor v MiTu má radostnější projev i jadrnější zvuk, a přitom je úplně sériový. Nejspíš splňuje ještě o řád nižší emisní normu než o 6 let novější Fiat. Náklady na Fiat byly zatím minimální. Absolvoval jsem jen roční prohlídku s výměnou oleje a filtru za necelých 4 tisíce korun. A vyměnil jsem si ještě zadní brzdové destičky. To jsem udělal sám a stálo mě to myslím snad jen tisícovku, k tomu jsem ještě preventivně instaloval nový vzduchový filtr.

Alfa Romeo MiTo 1.4 Multiair 135, najeto: 3500 km, stav tacho: 46.500 km

MiTo se taky ukazuje jako velmi dobrá volba. Převodovka TCT mě občas štve tím, jak neumí hladce popojíždět anebo řadit podle nějaké stabilní logiky, ale zvykli jsme si. V režimu dynamic ráda zběsile a nesmyslně podřazuje i při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu a v režimu normál zase občas motor podtáčí. Potřeboval bych, aby fungovala někde mezi tím, ale to se dá vyřešit volbou rychlostních stupňů manuálně. Po delším zkoumání jsem ale zjistil, že je nejlepší nechat auto v režimu „N“ a nad ostatním mávnout rukou. Co se týká servisu, tak mě kromě výměny oleje, svíček a filtrů zatím nic nestálo. Ale nelíbí se mi nějaká začínající vůle na přední nápravě, rád bych od někoho zjistil, zda se má v systému dvojspojky TCT měnit olej (našel jsem spíš protichůdné informace) a určitě po zimě vyměním brzdové destičky, vpředu možná i kotouče. Celkové náklady na servis zatím nějaké 3 tisíce korun.

Asi jste čekali něco vypečenějšího, že? Já jsem naopak rád, že auta loni fungovala, že mě experiment s luxusnějším kupé Infiniti nestál víc než jen „drobné“ za servis a pár desítek tisíc rozdílu mezi nákupní a pak prodejní cenou. Jako správný bazarový snílek bych pochopitelně i letos rád nějakou starou šílenost na kolech koupil, ale uvidíme, jak se věci budou vyvíjet. Letošní cíl je si hlavně s těmi auty něco užít a rozhodně už další vehikly do flotily nepřidávat. Nebyl by ani čas ani místo. Letos se těším na hromadu akcí. První z nich už se blíží, protože se koná v zimě (Concours d’Elegance v St. Moritz na zamrzlém jezeře) Letos bude i Mille Miglia a hlavně Le Mans Classic. Chtěl bych se zase svézt na Ringu (a nerozbít to tam) a užít si co nejvíc víkendových vyjížděk s přáteli, setkat se s co nejzajímavějšími auty a zkrátka si to zase užít. A jaký byl váš loňský život s autíčky? Plánujete nějaké garážové změny? Pochlubte se v komentářích!


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

wdave_t
05. ledna 2020, 21:19
0

Hmm, koukám, že se taky musím naučit dělat aspoň základní věci sám - taky by se mi líbilo provozovat zajímavá auta takhle levně.

V MX-5 NC jsem najel 19 tisíc km a v nákladech to hodilo 30 tisíc korun bez povinka a benzínu. Půlku z toho dělá zánovní podvozek z faceliftovýho modelu a výměna čelního skla po srážce s Angry Birdem - oběma nákladům se dalo vyhnout. Kromě toho jen výměna olejů (motor, převodovka, diff), oprava rachtání vejfuku a výměna druhý lambdy. Jo a ještě pneuservis a ošetření podvozku na zimu.

V Legendovi jsem najel přes 100 km a první servis bude strašlivá raketa - stay tuned na blogpost ;)
-
Komentář upraven 5. 1. 2020, 21:20:27

reagovat
krab
05. ledna 2020, 21:37
0

Jako zaťukat na dřevo, letos jsem toho tolik fakt neřešil. Nakonec i ta tvoje NC byla v pohodě. Pružiny z faceliftu je hodnotnej upgrade. Já se svezl předloni pár dní s NC (2007), kde byly Eibach pružiny a ovládání mi přišlo jistější a reakce přesnější, předvídatelnější. Předfacelift seděl trochu moc vysoko. A sklo mi letos naštěstí neprasklo... Taky to nemám připojištěný u všech aut.

Letos asi nějaký náklady čekám vyšší než co popisuju, ale doufejme, že nic hroznýho a že si zase běžnější údržbu zvládnu udělat sám. Ale minimálně vím, že pneu na Lotus a zadní gumy na Porsche přijdou ke koupi někdy v průběhu jara/léta. A Fiatu 124 teď fakt záleží, jestli do toho chci zainvestovat a některý věci si poladit, anebo jen koupit ten výfuk, ať to má aspoň trošku zvuk (což fakt v sérii nemá) a nechám to být jak je...

Goldies
05. ledna 2020, 23:43
0

Hmmm tak to já měl u svých aut taky celkem kliku :-D Žádný sem nerozbil, a spíš se dalo vše do kupy, i když na MRše se díky enormní vytíženosti dílny moc neudělalo, ale to je vlastně dobře, protože se mi pár věcí v hlavně rozleželo a mohlo se upgradovat (peníze co byly bokem na opravu šli na úpravu). No s manželčinýma autama to bylo složitější (viz můj blog o TT). TT si vzalo relativně hodně na to jak málo se s ním najelo. Zato Civic je prostě úžasný auto. Co ho máme tak se jen mění olej, filtry a brzdové destičky. Jo vlastně se ještě nechal seřídit i-Shift. Tam se bohužel ukázalo, že je spíš před smrtí spojka :-(

Jo vlastně na Pathfinderovi se vysrali dvě zásadní věci. Nejdříve spojka, ta odešla celkem rychle. Z cca měsíce lehkého proklouzávání se během 250km dlouhé cesty na Spartan race na Lipno stalo komplet usmažení spojky :-( No jo no, jednohmota u takhle těžkého auta na 265 zimních gumách :-D No a do toho se kompletně vyžvejkalo ložisko, ale to mi došlo až teď, že se vlastně po uražení kola neměnilo! Takže vlastně celkem úlet, co to zvládlo :-D

reagovat
beastar
06. ledna 2020, 00:50
1

Petře to si fakt takový pacient, že si ty auta takhle někam navezeš a jdeš si je fotit? Nebo to je náhoda a byl i druhý řidič. Protože já tohle pózování úplně nesnášim, kdy jak magor jdeš s klíčema pro tohle potom onohle a tamto aby si to nabastlil k nějakýmu pěknýmu křoví vyfotil to. Potom celý znova a tak furt dokola.

Jinak jako náklady na provoz rozumný. Je vidět, že jak se to rozmělňuje mezi víc aut a ani jedno není fakticky úplně daily, tak se dá provozovat ledacos. Navíc teda ty to kupuješ svědomitě a do Porsche už si vytekl, což je fajn. Teď to prostě musí chvilku jezdit. To že nebudeš do garáže nic přidávat je asi nejmoudřejší rozhodnutí. Nevim kdy by si s tim jezdil. A všechny auta, co teď máš ti tady všichni tiše záviděj... :)

Já ti to vlastně docela přeju jak už sem X krát psal. Neříkám že sdílím tvoje nadšení a tak dále, ale děláš to vlastně docela sympaticky a jsou to tvoje dukáty. Tudíž mi mužem leda tak číst ty blogy a utrácet si svoje dukáty za píčoviny jako třeba daily Maserati Ghibli, daily S6 a tak podobně:)

reagovat
Matěj Podhorský
06. ledna 2020, 06:33
1

Ta úvodní otázka komentáře měla končit slovem pacient :D a odpověď by byla: “Ano, je.”

Není zač
:D

krab
06. ledna 2020, 08:27
0

Ne, tamto jsme jeli s kamarádem. Navážet si sám někam auta a fotit je vážně opruz. To jsem udělal jednou, když jsem měl půjčenej jaguar xk8 a neměl čas. A chtěl jsem udělat fotku dohromady s 996 a Z3 coupe. Tak jsem si ty auta fakt navozil k hřišti kam se vešly. Je to hlavně trapný, když by mě někdo pozoroval a viděl co dělám :)

beastar
06. ledna 2020, 12:33
2

Je to podezřelí no. Když jezdíš sem tam každých 15 minut a pokaždý v jiném autě. Já nemám rád ani focení venku. Ve smyslu wow tak tady to vyfotíme. Z auta vyskočí maníci a začnou aranžovat. Kolem chodí lidi s tím výrazem. Wow idioti:)) Trochu trapný to prostě je...

Matěj to nemůže pochopit, protože má jenom jedno auto. Až si vydělá na té Garáži taky hromadu prachů jako profi novinář pochopí, že nemít Porsche se v našem autožirnálním rybníčku nenosí. To je povinnost. Aspoň jedno starý auto aby bylo vidět, že jako pravej petrolhead. A jeden malej lehkej sporťák .... NA OKRUH asi ne. Furt se učí no je to mladej kluk. Tak mu to pořádně v redakci vysvětlete,D
-
Komentář upraven 6. 1. 2020, 12:34:37

krab
06. ledna 2020, 12:48
0

Mě už u nás na vesnici stejně lidi znají :-D

Naštěstí tu máme samý lidi co tomu fandí. A místním maminkám to asi nevadí, v ulici jedu potichu a způsobně. Až jednou přivezu domů TVR Sagaris, tak pak to asi průser bude... Já si budu vychutnávat to zlověstné chroptění šestiválce co se ohřívá a sousedka za oknem bude hrozit se smetákem za oknem :-D

Jediný auto co jsem domů přivezl a působilo trochu závisti (si myslim teda, nevim...) bylo podle mě to nový osmičkový BMW. Ty moje starý káry nebo když přivezu něco ojetýho, to je lidem spíš myslim sympatický, ale nový bávo, to působí dost jako magnet jsem si všimnul. To tak jako vzbuzuje ty nevyrčený otázky typu: "ty vole, von si to fakt asi koupil... nová osmpade emko" ... Ona i taková RS6 nebo AMG 63 by mělo úplně stejnej efekt.

beastar
06. ledna 2020, 13:01
3

Jo přesně tak to je. Ono dokud to jsou vzhledově prostě starší auta, tak to nikdo už dneska nijak výrazně neřeší. Myslím že i když prostě třeba přivezeš desetiletou audinu, tak je to všem jedno. Což před pár lety ještě tak nebylo to se prostě řešilo moc, kdo co jak má. Dnes v době úvěr, operák, služebák to nechává lidi chladnými. A dokonce ani ty 996 ono se to společensky fakt bere nějak rozumně i u nás.

Nicméně kouzlo bavoráku v Čechách sem včera řešil v uzkém kruhu několika zasvěcených do problematiky. A prostě magic of 90s tady furt je. Proto všechny ty "eMkový" 320d a super naoperákovaný X1 a podobný krámy. Protože on má bavoráka to je prostě král. To tady furt existuje a dokonce i mezi mladejma. Každá mladá golddigga ví, že když máš aspoň pětku, tak si prostě cool a ten cash tam je. A když přivezeš na dědinu vosumpade f EMKU. Úplně novej stroj, sporťák tak to si piš, že je to hlavní téma u večeře.

Viděla si toho joudu jak má to starý porše? No jo viděla co to zase přivez... To je Ferrari? Nee mámo to je novej sporťák vod béemwé. Vosmička to je nejmíň za 4 melouny! Hmm kde na to vzal však tu jezdí furt těma starejma autama a najednou toto.... Třeba něco zdědil, nebo táta mu to koupil?
Já sem slyšela od mařeny, že prodává koks a prej taky má bordel v centru! No vidíš tak jak taky k takovýmu autu přijdeš poctivou prací. Kdyby dělal jako já poctivě přesčasy v Siemensu na vobchodním, tak si takový auto asi nekoupí že jo. Sem si dycky myslela, že to je nějakej tenhle mafián vždycky na mě tak divně kouká když jdu s malým okolo.....
Jooo mě taky nesedí a navíc viděla si to? Co? On má k tý nový vosmpade normálně ALFU! Chápeš nikdo normální si nekoupí alfu. Italskej krám. Žere to prej a taky Venca jak to měl víš vod nás z kanclu. Tak říkal, že se to furt sere.... Je to prostě rebel ten chlap.
----

Asi tak nějak a ano AMG, nebo RS6 působí naprosto stejně a co teprve R8:)

krab
06. ledna 2020, 13:13
0

:-D Dokonale a přesně to tak je...
Ono je potřeba doplnit, že naše vesnice je taky ještě trochu něco jinýho než Dolní Lhota u Pelhřimova třeba (název jsem si vymyslel). Máme blízko Řeporyje a jsme kosmopolitní.

Ale to bávo vážně funguje. To kdybych si doopravdy koupil, byť jen černou M2 Competition, protože na novou osmičku vážně nemám (ani se všema myslitelnýma financováníma) tak by to fakt téma sousedů u večeře mohlo bejt. 996 působí na lidi jako starej sporťák, nikdo to vážně neřeší jako status, spíš z toho vidí, že máš rád auta, to je vše.

Alfa Romeo nevím no... u nás jí má místní Vietnamec co vede sámošku. Má 159tku. Spíš když řídím já MiTo, tak vypadám, že jsem si to půjčil od dcery nebo v horším případě od mladší partnerky. Tak si v něm připadám trochu trapně. Ve Fiatu 124 jezdím rád. To mi přijde, že se i ke mě tak nějak společensky hodí. A to ani klevety u kafé "corneru" v práci podle mě neřeší...

Ale osmičku jsem teda do kanclu nevzal, protože to už by bylo fakt jako moc. To i kdybych byl korporátní ředitel, tak by to bylo moc :-D

beastar
06. ledna 2020, 13:27
2

Já vím ty bydlíš fakticky kousek od nás. Myslím Jinočany, nebo něco takovýho. Já bydlím na Barrandově kousek od ateliérů. To jsme v rámci Prahy v podstatě sousedi. A tyhle satelitní vesnice já dobře znám. Mám kamaráda v Jesenici. A tam je to teda Xtrém:D

Jako osmička je moc to uznávám. Přijet s tim do kanclu jakože co jeeeeeeee. To není úplně dobrý by si mohli myslet, že budeš končit a fakt máš ten bordel anebo, že si založil startup na sdílení obědů a daří se ti. A znáš to tady se ti nesmí moc dařit a to nikdy. Čau jak jeee, pekná kára... Čau ale prosimtě normální auto... a hale nic moc.... Jinak si minimálně divnej ,)

krab
06. ledna 2020, 13:36
0

Vidíš, to fakt jsme. Já myslel, že jsi až za řekou někde v Modřanech, nevím ani proč jsem si to myslel... Jo, já bydlím ještě teda kousek dál jako na Beroun, ale to už je detail. Jakmile jsi ale chvíli dál někde v regionu, tak už je ten vozovej park takovej, že už i ty starý "šlupky" co provozuju jsou tak trochu moc. Co je novější, tak Dacia nebo Škoda a zbytek notně ojetý koncernový a francouzský auta.

Takže pak se člověk nemůže ani divit takovýmu Adamovi tady z redakce, když je z provinčního východočeskýho městečka, přijedeš na venkovskou předváděčku ruských offroadů kamsi za Hradec Králové a přítomní "komančové" z Ladama Nivama na tebe koukají jak na floutka z Prahe... A to jsem přijel korejským Hjundaj i30N. A stejně to vypadalo jako trochu moc nóbl :-D Ještě že zrovna ten týden nebyla volná testovací Panamera Turbo S :-D

beastar
06. ledna 2020, 13:47
0

Na Barrandově bydlím od doby, co straším tady a myslím, že se tim ani moc netajím. Hodněkrát sem to tady v různých souvislostech zmiňoval a už jsme se potkali na Slivenci, ale to si měl ještě zetko a já měl tu Q50. Takže já tě viděl hned a ty mě myslim vůbec :D A no máš pravdu já když jezdim směrem jako do Berouna, tak v podstatě nad Beroun západně začíná opravdu countryside se vším co k tomu patří. U nás teda jedničkový naftový oktávky, případně dvojky bez filtru a tak dále. Když potkáš nový auto je to obchoďák z Prahy, nebo boss místní fabriky.

Jako nechci nikoho urazit. Nicméně mám v blahé paměti když jsme s tehdejší přítelkyní přijeli někdy v letech kdy bylo nové poslední Punto oním puntem do Ústí nad Orlicí... A místní kámoši té holky čuměli, co to přijelo do prdele za pražskou honoraci v takovým novým luxusním autě a to jako fakt bez nadsázky. Teď sem řešil něco s naší právničkou ve Varech... Jdeme z toho jednání. A ona mi takovým polohlasem říká...

Viděl jste jak byli oblečený? ( Jako ta protistrana ) Jako přiznávám jak se mě na to zeptala tak mi to došlo.. No jak. Jako před patnácti lety... Prostě jsme normální civilizovanej stát takový rozdíly totiž panujou všude na světě. I v tom vychvalovaným Německu přijedeš do nějaký prdele v Sasku a si úplně v jiným světě, než v centru Kölnu....

krab
06. ledna 2020, 14:26
0

Teď jsem si ale zas uvědomil, že abysme to nepřehnali... Většinou mají opravdu zajímavá auta, sporťáky, veterány lidi různě mimo Prahu. Kolikrát by se divil... Třeba na Moravě je hezká skupinka lidí se sporťáky co vyráží na silnice často o víkendy atd.. to jim můžem tady v našem zapadákově závidět. Anebo nejsme schopní si nějakou autíčkářskou skupinu co spolu často vyráží ven se projet prostě udělat. Každopádně třeba v Prostějově, odkud jsem si přivezl ten můj lotus, tam tohle úžasně funguje. Tady kolem prahy vlastně žádnýho parťáka na vyjížďky s lotusem vlastně ani nemám. Ale neznamená to, že by ti chlapy ta auta neměly, spíš o sobě tolik nevíme...

beastar
06. ledna 2020, 15:17
0

Ono je venkov a venkov. Ty krajský města jsou dnes taková menší Praha a lidi si tu žijí defakto podobně. Potom jsou specificky okresy. A lidi s veterány případně sportovním autem najdeš všude. Ta Praha je taková víc kosmopolitní a anonymní. V tomto směru. Jde hodně o status. Majitele Ferrari třeba akce dělají a setkávají se. Jenže nechceš prostě jezdit na kafe na Malostransky:))

Ono je to těžký si taky najít čas. Tady se pracuje úplně jinak. A upřímně lidi, co znám mimo Prahu se sporťáky jsou často lidi z oblasti stavebnictví, úspěšný lesáci a truhláři atp. Běžnej zaměstnanec z Bruntálu ti zatím 996 nejezdí. Krabe buď opatrnej na tohle. Začínáš život vidět moc jen ze svojí sociální bubliny. To není dobrý:)

krab
06. ledna 2020, 16:12
0

A to víš, že nejsem jen ve svý bublině... Vždyť to vidím kolem sebe čím se jezdí a co většinovýho motoristu zajímá. Stačí se abych se podíval i na statistiku kolik lidí si přečte jakej typ článku, když to vztáhnu na tuhle oblast třeba...

Spíš jsem chtěl podotknout, že bychom tu neměli paušalizovat, že jako v Praze je to nějak a jinde panuje pořád ještě prvobytně pospolná společnost a ti nejšikovnější umí leda tak vykřesat oheň pomocí dvou křemenů :-D

PS: ten čas je problém. Ale i taková nějaká vůle se sdružovat. Já jsem totiž na facebooku v jedný autařský skupině ( FB mám fakt asi jedině díky pár uzavřeným skupinám, kde jsou lidi co znám často i osobně) a ti jsou převážně právě na té Moravě a pořádají prostě hromady společných vyjížděk a tak. A my to tady prostě nemáme...

beastar
06. ledna 2020, 17:09
1

To je asi tím, že na té Moravě mají snazší život. I když si to nemyslí:D Ono jako najít si čas na vyjizdku ve více jak jednom je v Praze problém. Už dva měsíce se domlouvam s tim klukem, co by chtěl odeme to Ghibli. Aby se jako svezl a tak:) Není čas... Jakože fakt.

A zájem obyčejného čtenáře. To vidím i já na svých nekorektnich blozich. Top notch za minulý rok. Sup f kombíku f plný, dachna f plný zprostředkovaně a prodej aut pokračování. Prostě mejnstrym a bulvár:) Zatimco nějaký drahý auta a tak. To píšu vlastně pro sebe. A pro tak 30 lidí, co mi tu čtou tak nějak vše.

krab
06. ledna 2020, 17:37
0

Jo, umí se líp dohodnout a vyrazit... Hele já to vidím i v kruhu mých nejužších kamarádů s autíčky. My když se konečně domluvíme a fakt někam na půl dne vyrazíme, to je rovnou svátek. A to jsme tři, někdy čtyři, maximálně pět. Sice čas prokafráme kolikrát na whatsappu někde, ale do toho každej něco hákuje ve svý práci a sedí u compu a nebo někde pobíhá po stavbách...

No zájem obyčejnýho čtenáře je opravdu vidět i tady: I když teda ty čísla zvedne, když to redakce dá na home page, tím si pak vlastně k vlasnímu prospěchu zvednou ta čísla. Letos tu vidím jako nejlepší ty Primery. A pak lidi četli docela o Fiatu 124 Spider. Ale jakoby taky vidíš na počtu třeba reakcí, tak to bývá vždycky spíš u témat levnějších aut. Je to logický. No a na garáži tuplem. Tam se projevuje ten dosah přes homepage seznamu a vidím co frčí a co ne. A i u těch ojetin je to naprosto jednoznačný. Teď jsem si vymyslel, že se podívám na zoubek jedné naftové Giulii s nájezdem 80 tis km v takové střední výbavě ( takový ten "operákový" model) a zkusím nějak zhodnotit jak funguje, co se mi líbí, nelíbí a zda je na ní už ten nájezd nějak znát anebo ne. A to taky jistě nebude bestseller. Ale pro pár lidí by to mohlo být zajímavý, i když se přiznám, že to dělám tak trochu spíš pro sebe... Naštěstí třeba kolega Dalibor to pak zachrání nějakou trojkovou Oktávií... I když teď tam měl před pár dny nějakou základní Panameru první generace. K tý bych se možná někdy vrátil, nejspíš verzi S s omiválcem, protože je nejtypičtější.

beastar
06. ledna 2020, 20:20
0

Ono je to těžký. Dneska opravdu je to i takový, že vlastně tady ale i na wa stravis hromadu casu. Potom to vypadá, že nic neděláme. Ale ono jo. Já sem třeba píšu když sem v myčce, nebo v opeře třeba:D A toho volného času je málo. Člověk nemá jen auta taky.

Augi
06. ledna 2020, 20:29
1

Pardon, že vám do toho vstupuje Modřaňák...ale nějaké setkání s vyjížďkou se neplánuje? Chápu, že by bylo potřeba to důkladně promyslet, aby se tam nesešli nějací mezmozci atd., třeba začít privátně s nějakým jádrem a nabalovat kamarády stávajících účastníků. Tak jestli jste p tom třeba nepřemýšlel :-)

krab
06. ledna 2020, 21:58
0

Super, tak to si můžeme někdy napsat tady i soukromou zprávu a třeba se někam někdy projet a dát kafe. :)

wdave_t
06. ledna 2020, 23:00
1

To bych se i rád přidal, když vám v některým z pekáčů budu stačit :D

beastar
07. ledna 2020, 03:22
0

wdave: Ja myslel že si z Brna:D A to nejspíš ne...
Jako projížďky ve více lidech jsou dobrý. Ideálně jinam než do Dlouhý... Ale jako tj ta Praha. Já mám problém i sám se jet projet mnohdy...

wdave_t
07. ledna 2020, 08:32
1

Nevim jaks na to přišel, zrovna já a Brno :D Bydlím kus od Budějovický. Jasně, že projížďka musí být mimo Prahu. Když mám hodinu, jedu na otočku přes Svatý Ján pod Skalou a když mám trochu víc času, tak Křivoklátsko.

Augi
07. ledna 2020, 13:18
0

Jsme na tom všichni dost podobně :) Je těžký najít čas (kod po přírůstku do rodiny), a když už je, tak směr Beroun a nejlépe až Křivoklátsko.

krab
07. ledna 2020, 13:21
1

No vidíte, to se můžem sejít někde pak tady u mě a pak vyrazit. Ján, Bubovice a ty silnice tady okolo, to mám právě "za domem". Už nám postupně ty asfaltky opravují, tak to není taková tragedie. Ale nejradši jezdím když je čas až za Příbram , směr Březnice, Nepomuk, na Klatovy atd... Tam jsou krásný silnice

Ju
Junior
07. ledna 2020, 20:32
1

když to máte kluci jednoduchý.
Když v Praze stojí důstojný bydlení 10 a ve zbytku republiky už za 5 bydlíš jak Don, tak ti na sporťák prostě zbyde :-)
navíc ráno vylezeš, cvakneš klíčema, 10 kiláků lehce po okreskách a už na to dupeš. V praze? Tak prvně se musíš sockou dopravit do garáží, pak půl hodiny cukáš v koloně někam k silnici a pak možnááááá...Na to má nervy jenom Krab :-)

krab
07. ledna 2020, 20:51
0

To je vlastně naprostá pravda. Bydlení je v Praze a blízkým okolí teď fakt brutálně drahý. A já právě na to ty nervy mám, protože se nemusím cukat právě tu půlhodinu někde v koloně, ale pár pěknejch silnic mám vlastně prakticky za domem.

A to víš, že by to bylo pěkný. Kdyby člověk stavěl jednoduchej bungalow někde u Klatov třeba, tak za cenu podobnýho bydlení kousek za Prahou anebo bytu v Praze bude mít velkej pozemek, na tom se bude dát postavit garáž pro 6 aut, koupit si ovce na spasení louky za domem a ještě zbyde na tu lehce jetou Giulii QV. :-D Jenže čím bych se tam živil...

Ju
Junior
08. ledna 2020, 07:34
1

budeš dojíždět ne? Každý ráno, bez dálniční známky. petrolheadův sen :-)

beastar
09. ledna 2020, 12:55
1

Jo jo úplně to vidím. Takhle postavil kamarád "malý bungalov" asi 8+1 pod Jihlavou kousek. Šli z Prahy a pochvaluje si to. Když se zadaří v Praze je za hodinu. Takovej palác by kolem prahy stál 2x tolik. A navíc všude kolem baráku lesy a parádní silničky. Dokonce i sníh normálně živej tam maj:D Jenže on dělá 90% času z domova a v jeho byznyse by mohl sedět taky klidně na pláži v Thajsku a pořád by to šlo. Bohužel tak to má procento lidí.

Já sem chvilku pendloval mezi Prahou a Baselem... A myslel sem po třech měsících že mi z toho zamrdá. Takže Praha stověžatá bydlím a sem nasranej že za ten byt tady by bylo v Bruntále asi tak půl města a ještě bych jim zasponzoroval kašnu i se žábou. Víš co. Nejhorší je že doprava kolem Phy a uvnitř města na hovno. Centrum totálně zajebaný turismem jakože 100x víc, než před 10 lety.... Nechodim tam jíst, nakupovat NIC protože se fakt nebudu tlačit všude s kordónem vožralejch anglánů.

Další věci jakože zajít si do shopping mallu do kina to dneska můžeš i v budějkách a dát si přitom KFC... Kdyby jsme si nehráli na Evropu ale fakt jsme jí kvalitou silnic byli. Tak můžeš bydlet kolem Prahy do 80 km okolo a v klidu makat v Praze. A byl bych první kdyby ty dálnice fakt staĺi tak jak stojí na obrázkách kdo by v Praze rozhodně nebydlel.

Ju
Junior
10. ledna 2020, 07:47
0

má pravdu předseda
kvalitní infrastruktura, respektive 99% spoleh na to, že na dálnici udrží průměrnou rychlost 100km/h a dokážeš se někam dopravit vždycky na čas, by v Praze srazila ceny nemovitostí jak by to žádnej uředník nikdy nedokázal

ToMyx
10. ledna 2020, 13:03
1

Souhlas pane Junior! Já šel také cestou dojíždění do Phy, z Kladna jsem v kanclu kolikrát dřív než když jsem jezdil sockou z Modřan :-) Hold téměř poloviční ceny bydlení mimo Prahu byl pádný argument.

Jinak pánové krabe, Augi, wdatve_t, jakmile budou na jaře suché silnice a plusové teploty, Príma se těší na okresky!! Já určitě pojedu a kdybych nebyl sám, bylo by to hned veselejší, že :-)

krab
10. ledna 2020, 13:28
1

Nejlepší je ještě mít možnost aspoň párkrát týdně nebo i jednou týdně dělat z domova a nemuset nikam... U nás ve firmě to tak jde a je to super.

S tím výletem: jsem 100% pro. Dokonce mi tu teď jeden člověk psal i soukromou zprávu, že by se přidal na nějaké alpy... Takže zkusím nadhodit nějaký výlet, třeba první třeba jen odpolední s nějakým zajímavým cílem, kde si dáme kafe, pokecáme společně atd. Možná nejlepší způsob bude hodit to do blogu i s datumem a časem a itinerářem kam a co uvidíme a napíšu ať se mi lidi přihlásí kdo jede přes zprávu. Ono třeba bude chtít jet deset lidí i víc, ale znáte to... nakonec to vyjde třem, čtyřem a budeme rádi

ToMyx
10. ledna 2020, 14:14
0

Jeden HO týdně budu mít od února, tak to snad nebude tak zlé, jen z domova se nehnu :-)

Super, volné víkendové odpoledne pro mě snad nebude problém, pokud se dohodneme alespoň týden dopředu. Bacha, bacha, jsi na Autíčkáři, tady bych se spíš vsadil, že lidí pojede víc což s sebou nese určitá rizika. Každopádně, těším se!

Augi
10. ledna 2020, 15:46
0

Preferoval bych nedělní ráno - to bývá nejmenší provoz a pokud se vyrazí za rozbřesku a vrátíme se brzo, ani bych neutratil tolik pracně natěžených wifecoinů :D Ale nějaké odpoledne bych se taky určitě dokázal trhnout.

krab
10. ledna 2020, 15:53
1

Jo, ty neděle ráno jsou dobrý, kolikrát fakt o dost lepší než odpoledne. Wifecoiny to tolik nestojí :-D A navíc nebývá provoz, takže se svezem...

PS: pár nápadů na výlety hodím na blog. Ať se to nezakecá....

Augi
10. ledna 2020, 16:26
1

Btw. abych byl za rozbřesku na tom správném místě může v létě znamenat, že jedu do garáže nočním autobusem - true story :D

krab
10. ledna 2020, 16:47
2

Tak to jsi dobrej, já kolikrát mám potíž s tím vstáváním :-D Teď jsem měl chvilku čas na to, hodil jsem do sekce blogů nápad na ten první výlet i s nějakým datumem, tak na to mrkněte. A uvidíme jestli se sejdem na ten první a pak se bude vidět, co dál...

martin_100
12. ledna 2020, 01:07
0

Hele kluci když už ste odbočili tak se zeptam.... Nadáváte tu sborem na prahu (doprava, silnice, bydlení, turisti). Sakra co vás v tý nablblý praze drží? On vás tam někdo dřží násilim? Já mam nejradši prahu když se zmenšuje ve zpětnym zrcátku ,-)
Největší paradox je že mam od prahee drahou polovičku. Z toho Krabího kraje. Dokud sem měl byt v plzni furt zkoušela takový jako abysme se postěhovali ku praze a tak. A jak jednou bude třeba volnej byt po babičce přímo v praheee nedaleko Káji Gottojc.
No nakonec sem koupil barák kousek za plzní tak s tima hovadinama naštěstí dala pokoj. :-)

beastar
12. ledna 2020, 01:16
2

Martin: Za ostatní nemůžu mluvit. Ale co mě drží. Praha je můj domov od mala. Přestože dneska už tu nežiju 365 dní v roce. Mám tu kamarády. Byt. A taky nějaký podnikání. A nějaký rodinný věci o který už se starám jen já. Protože v Praze nikdo jinej už z užší rodiny nebydlí. Mám to tu rád. A právě proto mě některé věci serou. Jak se to tu vyvíjí a jaká sebranka vyjebancu se střídá na magoši. Co vyresim když se odstěhuju do Krablandu? Jako většina mých movitějších přátel...

martin_100
12. ledna 2020, 02:27
0

Tak to jo rodná hrouda proti tomu nic ,-)
Taky sem měl problém po 33 letech zmizet z Plzně. Naštětí sem jenom přes kopec tak to jde. Dál bych jít nemoh asi.

Ju
Junior
12. ledna 2020, 08:29
0

martin: no co. jdeš sem na školu, vytváříš tu network, znáš hospody, máš práci (...) a pak se blbě odchází. Co bych dělal v Brně?

krab
12. ledna 2020, 09:56
2

Já zas tak na Prahu nenadávám. Ale jsem z menšího města, žena taky. Bydlel jsem vždycky v Roudnici nad Labem, nádherný malý město to je. Ale problémem bylo trochu, kde sehnat pozemek na stavbu bydlení ( a v paneláku s pravidelnou schůzí "vlastníků" bydlet do smrti nechceš) a pak to dojíždění. Dneska by to pro mě fungovalo dobře. Do kanclu musím maximálně 3x týdně, zbytek z domova. I žena to tak asi bude teď mít. Ale dřív to nešlo... pondělí až pátek se trávila hodina a čtvrt dojížděním tam, hodina zpět. Různý trasy, podle předpokládaný dopravy a podle toho co zrovna kde rozkopou. To se hrozně zajídá...

Teď to máme daleko lepší, i když jsem na vesnici, ale zase takový, kde více méně všechno základní je. To hromada lidí bydlí v těch aglomeracích domků někde na poli za vsí, to je kolikrát na hlavu, když to vidíš.

A Praha je krásná. Ale jak říká Beastar, v tom centru je kolikrát turistů, že to je hrozný...

ReVolte
06. ledna 2020, 10:26
0

Ahoj, krom tvé nemoci k autíčkaření co jsi zde parádně popsal, mě zaujala ta první zimní akce Concours d’Elegance v St. Moritz . Vcelku rád bych tam zajel, ale zajímá mě jestli si tam byl a jestli to stojí za to, případně vstupenky, viditelnost atp. :) Díky moc

reagovat
krab
06. ledna 2020, 10:32
0

Já už byl línej tam přidat odkazy a sepsat kalendář akcí celkově ( což by bylo možná fajn udělat vůbec - kalendář akcí na rok 2020) . Je to první ročník, loni se pořádal nultý jako komorní akce a zjevně se to zalíbilo, takže nejspíš vzniká nová tradice. My tam jedeme s Ondrou Kroutilem, ten si rád zafotí a někam ty jeho fotky s povídáním určitě budeme publikovat. Je to až konec února: https://theicestmoritz.ch/

Dřív je ještě v Rakousku Planai Classic ( tam jsem byl loni, tak letos nepojedu, navíc asi by mi to nevyšlo ani s prací) a bude projíždět snad i přes ČR holandský Winter Trial. Tam bych se mrknout jel, ale musím se podívat na jejich itinerář.

ReVolte
06. ledna 2020, 12:09
0

Tak dává to smysl, že je to nové. Nenašel jsem totiž žádnou možnost, kde koupit lístky atp. Takže to asi znamená volný vstup = davy lidí. Když už bych jel tak daleko, tak bych rád i něco viděl :)

krab
06. ledna 2020, 12:19
0

Ono jsou to takové spíš komornější akce. My si tedy vyřídíme nějaký "press" vstup, takže snad se dostaneme k tomu co chceme vidět snadno, ale nečekal bych tam davy diváků. Jinak určitě divácky zajímavé je vidět tu Planai classic. A spojit si to s víkendovým zalyžováním si ať už ve Schladmingu anebo přilehlých střediscích. Loni to bylo boží, protože v průběhu akce napadl asi metr sněhu, takže to byl prostě extrémní ročník. Letos se mi nezdá, že by to bylo až takhle zajímavé... Zima je nějaká bez srážek zatím

krab
06. ledna 2020, 12:21
0

edit: jsem trouba.. ono už to proběhlo tento víkend. :( https://www.planai-classic.at/de/planai_classic/planai_classic/
Takže až v létě zase bude tahle stejná parta organizovat Ennstal Classic. Tam se snad taky pojedeme podívat nějakým výletem.

Tomino
06. ledna 2020, 19:03
1

Krabe, co ten perex u blogu? :-D

Ale víš, já jsem se nad tím zamyslel, všem je jasné, že máš auta rád a je to tvůj koníček. A že jich máš víc a různé druhy? Je to právě kvůli tomu koníčku, proto ti dělají radost všechna tvá auta, byť každé jiným způsobem. Kdyby tě to nebavilo, ani bys o autech nepsal. Za mě je to úplně v pohodě. Každý koníček je fajn, a je úplně jedno, jestli se jedná o auta nebo třeba šachy.

Mě nejspíše čeká naprosto nudný automobilový rok 2020, neplánuji nákup nového, na škodovku taky nebudu mít čas, tak bude ještě minimálně jednu sezónu jen v garáži. Ale mi to nevadí, přečtu si třeba tvůj blog nebo i kohokoliv jiného, kdo si třeba udělal nějakým novým nebo vylepšeným autem radost. A jen to čtení bude pro mě fajn a tomu Autíčkáři tu radost budu přát.

U Fiátka plánuješ rovnou cat-back, nestačil by ti jen axle-back?
-
Komentář upraven 6. 1. 2020, 19:04:24

reagovat
krab
06. ledna 2020, 22:18
0

Perex byl takovej vtípek :-D Přeju ti Tomino, ať máš těch autíčkovejch zážitků taky co nejvíc. Podle toho s jakou chutí a radostí píšeš o těch závodnických legendách je mi jasný, že jsi blázen do aut a jízda po pěkný silnici plný zatáček ti není rozhodně cizí.

U Fiátka se ti přiznám, že jsem plánoval zpočátku trochu velkohubě a pak se zarazil a peníze neutrácel. Trochu jsem se držel zásady "co není rozbitý, to neopravuj". Ten výfuk je vážně jen koncovej tlumič, ještě je tam střední část. Ta se dá vyměnit za normální trubku, ale už to není v rámci ofiko homologace, ale na to asi nikdo nepřijde. Můžu koupit jen ten koncák a uvidím jak to bude znít. To přijde i s tím listem schválení, takže pro STK pak v poho... A když to bude zklamání dám tam i ten střední díl, to už stojí pár korun. Ono správně by se vůbec mělo jít od svodů dál, ale to už by byl bohužel zásah zase moc velkej vůči záruce. To samý to naladění ŘJ. O záruku nepřijdu, když tam dám od Novitecu piggyback řj, ta jde snadno odpojit. Ale dozvěděl jsem se, že tyhle krabičky, co se houfně prodávají a nejsou laděné nikdy na konkrétní motor, ale jen pro danný typ motoru nejsou dobré řešení. Ideální řešení by bylo o komplexním naladění původní řídící jednotky, změření parametrů na brzdě před a pak po úpravě, případně doladění. Ono se dá i pokračovat. Jeden Američan, co dal část informací na nějaký svůj youtube kanál u Spideru s tímhle motorem i změnil turbo Garrett za jiný, větší typ, doladili sání a spoustu dalších drobností a má kolem 250 koní. Určitě by to ale bezpečnou cestou šlo při zanechání původních komponentů mít někde na hranici 180 koní a 280 N.m. Ono je potřeba pamatovat i na převodovku Mazda MX5 (NC 2.0), kterou to auto používá a vědět, kolik je zhruba bezpečně maximální točivej monment pro spojku a tu převodovku. Ono to ladění totiž není úplně sranda, když chceš výsledek. A stálo by to hromadu peněz.

Jako projekt by to bylo hezký, ale financovat se mi to nechce :-D Ale něco málo s Fiatem vyzkoušíme. V rámci rozumných nákladů. Ale začnu tak v březnu, dubnu. Nejdřív musím dát dohromady MGB, to je teď na řadě.

A ono i s Porsche by se dalo vymýšlet leccos. Kamarád má to samé auto a už je trochu napřed. On je ale docela blázen (v dobrém smyslu slova) a už s tím provedl hodně. Kromě revize motoru má stavitelný podvozek Ohlins Road and Track ( já mám řešení od D2 Racing, což není špičkový produkt - přesto po profi nastavení od jednoho rallyového týmu funguje na můj vkus hezky) , teď objednal samosvornej diferenciál ( a na to jak to bude fungovat a zda to bude posun k lepšímu jsem zvědav) . Takže až se s tím jeho svezu, tak možná začnu šetřit na ten Ohlins. Uvidíme... :-D

Tomino
06. ledna 2020, 23:22
0

To jsi trefil hřebík přímo na hlavičku :-) Jako jasně, že to mám pořád rád, je to přesně jak píšeš. Taky mám do práce několik různých cest, jednu komfortní a několik zajímavých alternativ. Do práce komfortní, z práce dle času a nálady. Jen jsem teď spíše "Autíčkář na dočasném odpočinku", co se týče mé garáže. Ale to nevadí, dokážu si to užít i jinak, třeba se mrknout na nějaký závod. Nebo historiky, kouknout třeba na nějaké veterány. Celkem mě štvalo, že jsem se nepřijel podívat na podzimní Autíčkářský track day, akorát jsem předtím chytil nějakou chřipku, tak to nešlo.

Ohledně toho výfuku, je vždycky lepší cat-back než jen koncák. Pokud pominu svody. Řešit výfuk obecně, to je hodně složitá záležitost. Já mám osobní zkušenost takovou, že pokud jsem měl na autě střední díl + koncák vs (na stejném autě) jen koncák, tak ta první varianta, kromě změny zvuku měla za následek lepší pružnost a ten motor se lépe sbíral z nízkých otáček, ale nebylo to nic výrazně rozdílného. Pro ladění ŘJ, asi obecné řešení neexistuje, prostě to jen ladit přímo na brzdě. Musí to dělat profík. Ale kde ho najít? :-) Myslím, že se najít dá. Někdo případně určitě poradí.

Já mám na daily autě jen koncák Remus a lehčí kola na léto, no a spíše jdou poznat lehčí kola než koncák.

Ono je to o tom, že s každým autem se dají udělat zázraky. Jen je to vždy otázkou peněz, no, a pak i očekávaného výsledku. I taková Š Favorit (trošku bizarní příklad) může být dělo, ale je otázkou, zda vynaložené prostředky stojí za to. Někomu ale třeba jo.

Bude fajn, až bude funkční MGB, ale tím Porsche od kamaráda se raději pak neprojížděj :-D

wdave_t
07. ledna 2020, 00:03
0

To mi neříkej, že ta 911 nemá samosvor?

krab
07. ledna 2020, 00:17
0

911 nemá samosvor, protože ho nepotřebuje. Má zatíženou nápravu motorem, takže má spoustu trakce. Samosvor se používá třeba u rallyových GT3 a pro GT3 obecně myslím, že tam je. Na jednu stranu ti samosvor umožní lepší využití trakce na výjezdu ze zatáčky, ale současně ti auto taky při akceleraci narovnává = tlačí ho po tečně ven. To znamená u aut s lehkým nezatíženým předkem nedotáčivost. Pochopitelně ti pomůže, když vyjíždíš z vinglu stylem, kdy auto pořádně pobídneš plynem a udržíš si ho hezky v powerslidu. No já jsem zvědavej, co na to kamarád řekne. Jak tu psal Tomino, smál jsem se, protože mi přesně dal varování : až se svezeš v mým autě, budeš ty moje úpravy chtít taky. Ale on se ještě taky nesvezl v mým tak nevím, uvidíme až to porovnáme. :)

PS: ani Lotus nepoužívá samosvorné diferáky. Dokonce ani pro silnější verze Exige. V Lotusu tvrdí, že by to rozhodilo jemné nastavení auta a správnou rovnováhu. A já si taky nemyslím, že by tam byl jakkoli potřeba. To auto funguje tip top perfektně. Jen je náchylné na chyby řidiče a prostě ho musím řídit správně a nekazit to. Ale to není chyba auta.

Samosvorný diferáky potřebují zpravidla auta s motorem vpředu a pohonem zadních kol. U MX5 konstrukce je to jasný přínos, stejně tak u emkových bavoráků, Toyobaru a Alfy Romeo Giulia QV. Ale třeba 4C navzdory silnému turbomotoru taky nemá sériově samosvor. A to si musí umět poradit s 340 N.m točivého momentu. A funguje to, náprava je prostě dobře zatížená.

Vavris Vavrisovic
07. ledna 2020, 08:32
0

...ještě s těmi výfuky... 90% nových aut je uškrceno na svodech, catback nebo jen koncák už je skoro prašť jak uhoď, protože hlavní korek v soustavě pořád zůstane. Taky si myslím, že pro hezký zvuk by stačil muffler.

wdave_t
07. ledna 2020, 08:44
0

Krab: aha, no to vlastně dává smysl.

krab
07. ledna 2020, 12:39
0

S tím samosvorem se pochopitelně názory taky různí a pro závodní účely myslím některé týmy používají tyhle diferáky i u Elise/Exige. Ale pro normální ježdění je to naprosto zbytečný. U té 911 taky. Já doufám, že se letos povede konečně dostat za volant 996 GT3 a té upravené Carrery s lamelovým diferenciálem (teď jsem zapomněl jakou jmenoval značku, myslím ale že Wavetrack) a udělám si nějakou představu. Ten náklad je asi 40 tisíc bez DPH do dílu + samozřejmě něco stojí instalace.

S tím výfukem na Fiata - asi jak říká Vavris. A mě jde v tomhle případě vyložěně o zlepšení zvuku, trošku aby to znělo jadrněji a ne utrápeně. Objednám ten fox a až bude čas tak ho namontuju a uvidíme co to přinese.

ToMyx
10. ledna 2020, 13:54
0

Takže jdeš do toho Foxu? Super, s papírem pro STK je to nejbezpečnější řešení.
Já o výfuku dlouhou dobu nechci nic slyšet :-) Po cca tříletém testování nastavování a upravování středního a koncového tlumiče výfuku se mi konečně podařilo dospět do stádia, kdy auto zvenku ani zevnitř neduní jakoby mělo místo výfuku komínovou rouru :-)
Celkem na nerez vedení začínající za svody padlo cca 32tis (3x střední tlumič + 4x koncák). Ještě se mi v JPN povedlo objevit lepší svody přímo pro můj motor (od Fujitsubo), ale to je dalších celkem cca 25. To si musím ještě promyslet, přecijen už do auta zahučelo hodně.

Co se týče svoru, já zažívám jen samá pozitiva a sociální jistoty. Prímě, která má úplně jalové rozložení hmotnosti ve prospěch kovadliny na předku, torsen pomohl dost. A nemyslím tím, že díky jemnému kvílení mám racing pocit i na parkovišti :D Cítím ho v každé ostřejší zatáčce.

Krabe, super, že se neostýcháš popsat své autíčkářské náklady. Já už to raději moc nedělám, protože na odpověď, že jsem za ty prachy mohl mít nové stádní auto, mě nebaví. Něco jsem se naučil, něco jsem pokazil a vše se v dobré obrátilo v podobě rohlíku na hubě při každé jízdě :-)

Držím palce s MGB, snad ho brzy uvidím a uslyším live. Už aby bylo po servisu, zimě a plusové teploty. Nemám auto týden a už mám absťák..

krab
10. ledna 2020, 14:16
0

Bezva, no přeju ti taky, aby ti Přímka dělala dál radost. Ale ty budeš jistě ladit dál, jak tě znám, takže je to v tvém podání parádní nekonečný projekt. MG vrčet bude, přiložím pořádně ruku k dílu, angličani snad dodají repasovaný overdrive, vypadá to, že to celkově ani nevyjde na vysoké náklady. Celkově včetně drobnýho novýho materiálu co budu potřebovat pro instalaci motoru znova do auta to odhaduju na částku do 25 tisíc. Ten overdrive vyjde asi na 550 liber... Karburátory už byly přetěsněný a naladěný, podvozek a brzdy, tam bylo taky už vyměněno co nutně potřebovalo, spojka fungovala dobře, tu není nutný měnit, pneumatiky jsem tam měnil před pár lety za nový a prd se najelo, takže asi MG bude v pohodě.

U toho Fiatu jsem si zatím skutečně vybral jen ten ten výfuk. Vezmu tohle: https://www.escape6.cz/motor-a-performance/vyfuky-a-koncovky/fox-sportauspuff/fiat/124-spider-idk44339/ Asi teď koupím jen ten koncovej tlumič za 18 tisíc a když se mi ten zvuk nebude zdát dost zajímavej, ještě je možnost za těch 6 vyměnit ten přední za tu trubku.

Ono jinak by se na tom Fiatu dalo vyřádit ještě ve smyslu naladění ECU, optimalizace toho pedal boxu, zkusit přenastavit geometrii víc na sportovní, neutrální až přetáčivější, koupit lsd část diferenciálu od wavetracku a pak ještě experimentovat s odpružením. Jenže ono jak najíždím postupně na něm víc kilometrů, tak jsem si na to zvyknul. Odpružení vlastně není až tak špatný, je to fajnovej kompromis. I ten motor se dá. Takže hlavně jen ten jalovej zvuk motoru mi vadí.

PS: já takhle kde budu mít informace, tak i do těch recenzí ojetin na garáži budu zkoušet přidávat data a cifry co stál provoz těch aut. Teď jsem po novým roce takhle řešil 3 letou Giulii 2.2 jtdm super a dostal jsem k tomu informace přímo od Imofy a tak to popíšu. Jinak jako parádní auto a vlastně ty informace a zjištění jak jezdí kousek po operáku a najetých 80 tis km jsou prakticky spíš jen pozitivní.

ToMyx
10. ledna 2020, 14:57
0

Trochu už mě znáš, ale tím neustálým řešením výfuku a nějakým bilancováním jsem dospěl k tomu, že Přímka už je na nějakých 98% vylepšení, které by mít mohla a plánoval jsem je. Další věci už půjdou opravdu s rozmyslem. Druhá věc je, že minulý rok jsem jezdil až od září a to chci ve 2020 opravdu dohnat. Takže velký zimní servis a pak 1x v průběhu roku náplně. To je max co chci mít auto zavřené v servisu.

No vidíš, výfuk je dokonce v akci, no neber to :-) Jasně, vyřádit se dá, možností je hodně, otázka je, jestli by i nadále plnil roli univerzála. Také jsem si na začátku s Primerou říkal, že jen upravím to a ono. Nakonec mě to tak chytlo, že jsem začal okružit na trackdays a začal se pořádně učit ovládat ruce a nohy na limitu auta. Ze začátku jsem se bál, abych autu neublížil a teď vím, že to bylo jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsem kdy udělal. Ty máš těch radostí víc, auto na každou příležitost, není třeba se se spiderem hnát do nějakých velkých úprav.... Hlavně pro potěšení majitele, to je oč tu běží.

Jdu hledat článek o Giulii :-)

krab
10. ledna 2020, 15:05
1

Jůlie až příští víkend :-D Jo, právě, Spider má kouzlo v tom, že byl prakticky nový, že stojí rozumný peníze a je zbytečný to zas přehánět. Výfuk je v akci právě... no neber to :)

Zase znáš mě, že než se pouštět do velkých akcí s laděním, tak spíš prodám a koupím zas něco jinýho. Nejhorší je, že ceny těch plechových miláčků co bych chtěl se povážlivě zvyšují, takže zkrátka musím chvíli dát pokoj a vydržet. Ale stejně mě to pořád děsivě táhne k tý Jůlii QV. Si stejně myslím, že to nemůže dopadnout jinak, než že stejně v jeden moment v budoucnu (otázka jen kdy) nějaký exemplář prostě koupim ....

st
stirling
08. ledna 2020, 10:25
0

To je super update, podobne to robi Harrys Garage, myslim Krab obcas aj jeho videa odporuca na facebooku. Ja som po dlhych rokov bez ziadneho bmw a jazdim iba starsi Nissan a naklady na prevadzku padli uplne na dno,myslim ze minuly rok padlo na servis cca 400 Eur aj s gumami, ked to porovnam s minulostou tak su to riadne nizsie cisla.
Inak Krabe kukni https://www.mates-auto.cz/ vozi FCA vozy a ma servis moze ti mozno pomoct s tym vyfukom na Fiat pripadne niekoho odporucit.

reagovat
krab
08. ledna 2020, 11:16
0

Děkuju, jsem rád, že si někdo přečte a získá představu. Harryho vážně rád sleduju. Úžasná garáž a neváhá se podělit o cenné informace, který nikde jinde nenalezneš. Třeba ohledně provozu Testarossy a Countache. Teď renovuje v dílně Iana Tyrrella motor pro Espadu.

Britové mají trošku výhodu v tom, že jsou tam pojišťovny jako třeba Footman James, která i ten jeho kanál do jisté míry sponzoruje a ti se zaměřují na pojištění klasických aut. Nestojí to extrémně hodně, ale chrání to tvůj majetek třeba před požárem vlivem poruchy. Takovej produkt u nás pro klasická auta myslím snad ani není. Buď si platíš komplet havarijko anebo jen povinný anebo se dá rozšířit povinný o krádež a živel. To jsem zvolil u dvou aut, dvě mám na normálním havarijním a MG jen veteránský povinný. Ale tam právě není moc možnost (nebo o ní nevím) jak si pojistit právě třeba pro případ toho požáru. Tomu Harrymu se tohle stalo právě na Mercedesu SL350 a nákladnou opravu v motorovým prostoru platila nakonec pojišťovna. To je obrovskej benefit... Představa, že koupíš veterána/youngtimera a ten ti prostě vlivem nešťastný události shoří a ty přijdeš klidně i o milion a víc, to je přímo hrůza...

S Fiatem si nějak poradím, až něco provedu, dám sem update.

PS: jinak zkouším i nějaké recenze aut co nejsou moje pro garáž jako loni a pokud dostanu informace, rád k těm ojetým autům přidám i nějaký jejich deníček z provozu. Teď třeba jezdím aktuálně 3.5 roku registrovanou Giulií 2.2 JTDm (180k) , která najela necelých 80 tis. km. A rád se rozepíšu celkově o tom jak na tom je atd.. zatím ale můžu prozradit, že jůlie sbírá docela kladné body :)

st
stirling
08. ledna 2020, 12:38
0

No hej ta jeho garaz je fakt brutalna, aj ked miestami vela JLR produktov, robi tam alebo robil pre to oddelenie Special vehicles. Mne sa pacia hlavne review starsich aut,okolo bolo diablo,pripadne integrale alebo maserati shamal.

CerVus
09. ledna 2020, 11:44
0
reagovat
krab
09. ledna 2020, 11:51
0

Ty jo... to je hozená rukavice! Já dokonce člověka, který tahle Ferrari má a prodává (občas nějaké) znám zprostředkovaně přes kamaráda. A jednou jsem se s ním i setkal, ale to už je dávno. To asi asi ani nebude pamatovat. To měl Mondial a přivezl ho na jedno veteránské Sosnění.

GT4 třílitr za milion na lak + předem nedefinované další práce. No, no, nevím nevím. Nebudu napínat. Na takovej projekt nemám prachy. Ani nevím, kde bych si je opatřil. Koupit, zrenovovat, pojezdit s ním, napsat, nafotit, zpropagovat hezky, užít si s ním krásné chvíle a pak prodat nadšenci, který už to bude mít bez práce, to nebude procházka růžovou zahrádkou. Ale kdybych ty prachy měl, tak bych to asi fakt zkusil a udělal. Žijem jen jednou :) A Ferrari je Ferrari i když je to vlastně "jen" Dino

CerVus
09. ledna 2020, 12:05
0

Kolega mi zrovna včera popisoval jak jel na STK s tchánovým Modialem. A i ten i když byl v pěkném stavu měl co dělat, aby prošel emise. Přestože se mu nelíbila pozornost lidí, tak to byl prý zážitek. Já se v něm svezl před nějakými 25 roky a i když to bylo tou dobou nechtěnné Ferrari, tak jsem byl u vytřeží. Ostatně to byl první pravověrný sporťák ve kterém jsem seděl.
Tohle Dino by bylo asi velký risk. Aby vzrostlo na ceně, tak by se muselo odborně a pečlivě zrenovovat firmou která na to má posvěcení výrobce a to počítám by vyšlo na tolik, kolik auto stojí teď.
Stejně si myslím, že nejhezčí co vyjelo z té továrny je F355GTS. Z těch posledních se mi zamlouvalo jen to, které má James May.

krab
09. ledna 2020, 12:12
0

jj, F355 GTS anebo F348 GTS (ročníky 94, 95) No občas na ně dívám. Ale je to nad moje finanční možnosti. Jako výrazně nad ně... Moje současný auta mě stojí v podstatě drobné proti tomu jaký by to byl fičák se starý "efkem". Plus bych musel najít nějaký pojištění, který mě fakt ochrání, kdyby to auto vážně třeba vlivem poruchy začalo hořet nebo tak něco... To není sranda.

Někdy si říkám, že bych měl život snažší, když bych to zredukoval. Nechat si Lotuse na víkendové zážitky a nějaký pěkný nový/zánovní auto na všechno ostatní. :)

A to GT4:

Ještě na to znova koukám na ty fotky a nevím... Pěkný GT4 lze koupit za 55 tis euro (italská verze s 2litrem) anebo do 70 za třílitr. Ono to je individuální. Tohle je USA model, zdá se mi evidentní, že bude spousta detailů na práci a mám spíš pocit, že ty náklady na uvedení do opravdu špičkové formy budou nakonec neúměrně vysoký. Ale někdo, kdo tahle auta zná a ví jak na to, tak to jistě dá dohromady. Já budu letos rád, když bude jezdit MGB :-D

Z těch Italů se mi docela zamlouvá tahle šedá 147 GTA : https://auto.bazos.cz/inzerat/112665922/alfa-romeo-147-gta-32.php
Nějaké další info bylo o tom na alfistech, je to hrozně zajímavý auto, nikdy jsem v něm ale nejel. Tady si říkám, že by to na projekt "exotiky" za rozumný peníz možná šlo, protože tady by to chtělo jen drobnosti doladit, udělat detailing atd... Jenže stejně narážím na základní problém a to je místo a hlavně jak jsem psal nahoře, mám toho moc...

CerVus
09. ledna 2020, 12:45
0

Mě u té 147 potažmo 156 nesedí ten interiér a vlastně i posez za volantem. I když ten motor je radost poslouchat. Navíc to je starý Ital a i ty 159 nebo Giulie začínají mít problémy s elektrikou. To chce asi fandu značky co je ochotný snášet to dobré i zlé.

Sám teď balancuji nad tím jestli pořídit nové auto a k němu 986 boxster S i když moc nemusím cabrio. Potažmo si splnit sen, vykašlat se na normální auto a pořídit to co opravdu chci, což je 911. U té navíc váhám jestli 997.1 nebo nebude finančně rozumější 996. Cenově už se začínají dost blížit, když pominu kusy dlouhodobě okupující inzerci. Ale jak se liší cenou servisu / ročních nákladů na provoz je krapet těžké v našich podmínkách dohledat. Navíc se u té 996 trochu děsím, že před 01 neměly PSM.

krab
09. ledna 2020, 21:55
0

Je fakt, že u 156 jsem taky měl pocit, že nesedím tak jak bych chtěl. Ta 147 GTA je prostě zajímavá tím motorem a celkově má takovou správnou atmošku sportovního Italskýho auta. Ale taky nevím jestli by mě vůbec pořádně bavila řídit...

S tím poršákem je to otázka do pranice. Pokud bys uvažoval nad tím co doopravdy chceš, teda 911, tak je to jako u všeho o dobrým výběru na začátku. Nějaký zkušenosti a statistiky mechaniků co mi kdo byl schopen říct, tak z hlediska té ovality a stavu povrchu válců jsou na tom nejhůř 3.8 (2005-2008) a pak všechny 3.6. Moje je původní 3.4 a ve výsledku měly dva válce hraniční ovalitu taky po rozebrání a po nějakých tenkrát cca 130 tis km. Ale nebylo to kritický. Já věřím, že nebýt nutnosti motor po té nehodě vyndavat kvůli zmáčklým výfukům včetně svodů, tak jezdím na ten motor bez GO doteď. (možná...) On mi to i tenkrát řekl mechanik. Víte co? Klidně byste najel třeba i 50 tisíc, třeba byste to ale vzal jednou na ten Ring a za odpoledne byste ho oddělal. Co se pak týká IMS ložiska, v průběhu let se používalo víc typů a jen některé jsou rizikové. Ale dost dobře se to nedozvíš, co tam doopravdy z výroby šlo... třeba flatsix to řeší nějakým dvouřadým ložiskem, které si nechávají od někoho přímo vyrobit. A to je to poslední ložisko co tam mám já. Běda jestli se zadře :-D Ne, asi to bude v pohodě už nafurt...

997 má benefit hezčího interiéru, je celkově výrazně modernizovaná a už působí soudobě když do toho sedneš. Pro ty účely auta na třeba 20 tis km ročně bych asi šel do ní. 996 je lehčí, taková malinko čistší v tom řízení, já jí mam rád. Ale vsadím se, že kdybych měl tehdy na 997, tak mám dneska 997 a jsem taky spokojenej. Upřímně řečeno, každá 911, když je v nezanedbaným stavu, udržovaná je boží auto. Ale nějaký peníze to chce mít stranou anebo dobrý pojištění proti fatálním závadám. Ale takovej produkt u nás v ČR neznám, aby to nějak rozumně pro takhle stará auta fungovalo.

Když bys šel ještě dál a uvažoval nad 997.2 (facelift), tak ty mají úplně nový přímovstřikový motor s úplně jinak řešenými rozvody. Ale ukládá se zase v té hlavě kolem ventilů atd. karbon. Kamarád má Carreru S (2010) a muselo u ní proběhnout sundavání hlav a čištění. A zdá se, že se takhle práce bude periodicky opakovat někdy po 50-100 tis km, záleží na palivu, na způsobu jízdy asi už míň, protože u přímovstřikového motoru se prostě karbon nemá jak smýt z povrchu těch ventilů.

Ty auta jsou skvělý, ale bohužel nejsou blbuvzdorný. To se dalo říct naposledy někde u Carrery z 80. let.

PSM se montovalo už od roku 2000 spolu s plynem drive by wire. Já už to tak v tom mým autě mám. Tu stabilizaci ale přiznám se vypínám tlačítkem, když mám před sebou pěkný úsek a vím, že někde na výjezdu z nějaké třeba vlásenky do kopce nechám zadní nápravu trošku sklouznout. Ono to totiž zasahuje ještě ne moc chytře. Ubírá to uprostřed zatáčky plyn. Něco jako ty TC systémy u starých bavoráků. Asi zase už v těch 997 to bude mít lepší kalibraci.

Pak je ještě varianta hledat co nejnovější Cayman 981 , úplně nejlepší jsou ty poslední eska 3.4 Ale to už lezeme s cenou hodně přes milion a jsou to auta vlastně dneska už stejně přes 5 let stará, takže tam už taky bohužel asi záruka nebude.

CerVus
12. ledna 2020, 10:49
0

Za předchozí týdny a měsíce jsem strávil dlouhé hodiny prolézáním rennlist fora a podobných specializovaných webů.
Na ty 981 jsem také koukal. Jsou celkem lákavé. Za nějakých 40k se dá pořídit kus s jasnou historií a nízkým stavem km. V reálu se mi to auto také líbí. Rozhodně více než předchozí generace. U té se mi nezdá řešení zádě a tvar předního nárazníku (proti boxsteru). Naživo už to taková tragédie sice není, ale přesto… Dva kufry, motor za sedačkami, který krásně duní, levnější servis i díly. Auto je větší a modernější než 996. Má to prostě své klady. Líbí se mi i ovladatelnost. Přeci jen cayman je jediné porsche, které jsem si zatím vyzkoušel. Obě byly teda 987. S každou ochutnávkou chci víc a od toho se odráží i rozšíření hledání na 911.
Jen si říkám, jestli 981 ještě nezažije cenový sešup. Přeci jen 996 na ceně pomalu rostou, 997 si poslední roky cenu drží a ani se nečeká větší posun hodnoty. 987.2 asi ještě krapet spadnou, ale ty jsou stejně jako 997.1 černým koněm. No uvidím v průběhu roku. Měl bych na nějaký čas odjet pracovně do Belgie a tam společně se západem Německa je mnohem širší nabídka.
Ty 997 by měli mít to IMS od poloviny 2006 mírně upravené a už by na selhání neměly tolik trpět. Pořád tedy zůstává ta ovalita válců a karbon. Zase se všude radí, že pokud ta auta mají pravidelné roční nájezdy, nejezdila na okruhu a mají pečivý servis tak šance na vážnou poruchu je relativně malá. Mě by asi vzhledem k nájezdu max 5k ročně asi ani nevadilo auto s vyšším nájezdem. Výměna tlumičů a brzd je sice u S s PASM strašák za 150k, ale pokud by to bylo provedeno předchozím majitelem. Carerra se dá občas sehnat is chrono paketem bez pasm. Jen je teda nabídka plná automatů a šeredných barevných provedení interiéru. Ale to je stejné i u té 981.
Každopádně na ten celý cirkus koukám s obavami ale i nadšením. Zajímavé jak se to liší od nákupu nového nebo nějakého obyčejnějšího auta.
Každopádně díky za rady a čas. Cením si toho.

krab
12. ledna 2020, 14:22
0

Rád kolegovi poradím když vím... To jak se člověk propírá tím rennlistem a dalšími klubovými fóry, to je klasika. Nakonec co se týká údržby nic není černobílý a každej poršák může stát prachy. Ale jako každý auto. Dobrý je, že prachy se do Porsche, zejména do 911 s manuálem vyplatí investovat, tou jízdou a radostí ti to vynahradí. Novou 911 si těžko kdy koupim a ani nevim jestli bych o ten poslední model stál a Boxster/Cayman přišel o šestiválec boxer. A není to z mé hlavy (jenom) ale majitelé i fanoušci se shodujou, že ten čtyřválec to prostě skazil. Na živo jsem ho slyšel párkrát a není to ono... ale na druhou stranu jeden známej má 718 Boxster S a spokojen byl. Nějak to ještě nechal poladit a jede to jako kráva...