načítám data...

Kolik stojí nová Miata 2.0?

27. října 2020, 02:32 41 komentářů El Gringo

V Mexiku žiji více než 2,5 roků. Nebudu zde zdržovat různými historkami, co zde funguje a co ne. Co jsem ovšem doposud nepochopil, tak to jsou zdejší ceny aut. Budu velice vděčný, pakliže mne nějaký ekonom či odborník na Miatu a jiné auta poučí.

zobrazit celou galeriiLuk Bal: Kolik stojí nová Miata 2.0?

Je zde prosím schopen někdo vysvětlit, jak je možné, že dle mexického konfigurátoru Mazdy je možno tudy v Mexiku nakonfigurovat MX-5 za v přepočtu 445 000 Kč?

 

2.0L SKYACTIV-G 181hp, 151 [email protected]

MT 6

17 hliníková kola

Manuální sedačky

Tempomat

LED světla

Apple CarPlay, Andoid Auto, Mazda Connect

Sedačky v látce

atd…

Červená Soul Red Crystal barva v ceně.

 

V ČR jsem dle konfigurátoru nalezl základ za 745 900 Kč:

 

1.5L 132K

MT6

16 kola

Tempomat

LED světla

Apple CarPlay, Andoid Auto, Mazda Connect

Sedačky v látce

atd.

Červená barva Soul Red Crystal za  20 300 Kč.

 

Revolutiontop od 934 900 Kč, v Mexiku od 575 400 Kč…

 

Prodloužená záruka v Mexiku na 6 let či 125k Km stojí 5 000

 

V ČR stojí prodloužená záruka  15 300Kč na 5 let či 150k Km.

 

Další rozdílná cena je například u Porsche Cayenne Turbo. V Mexiku se dá pořídit od 2,5 M, v ČR od 4 M. Všechny modely Mercedesu, BMW, Audi, Mini, Hondy, VW a jiných značek jsou zde v podstatě za polovinu oproti ČR.

 

Prakticky si zde mohu koupit novou Miatu v základu 2.0 za 374 000 Kč (jsem osvobozen od DPH ve výši 16pct) + bych ještě určitě uhádal nějakou slevu. Také jsem osvobozen od CLA a DPH v ČR, pakliže budu vlastnit auto více než 6 měsíců a budu se stěhovat do EU.

 

Na 350k Kč bych se určitě dostal, což je skoro cena nové Fóbie v Combi.. Přijde Vám to normální?

 

Zdroj: www.mazda.cz a www.mazda.mx

 

Díky za vaše postřehy. Stejně asi dovezu Chargera RT HEMI, ale Miatu si zde vyzkouším… :)

 

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PB
27. října 2020, 03:48
0

No nejsou tam EU celni a emisni bariery: ten rozdil je v podstate cena emisni a protekcionisticke politiky.

reagovat
El Gringo
27. října 2020, 04:19
0

CLO je na dovoz z USA, respektive z Mexika do EU ve výši 10pct. Doprava z Hiroshimy do EU auto nemůže o tolik prodražit. Rozdíl ceny spočívá v emisních "pokutách"?

Jak je možno ekonomicky vysvětlit, že se vyrobí například BMW 850i v německém Dingolfingu (za německé platy), poté se převeze do Mexika, kde se zaplatí CLO a pak se zde nabízí o 1 035 000 Kč levněji, než v ČR? Viz obrázky. 1 mexická pistole je 1,1 české koruny.

krab
27. října 2020, 09:35
0

Člověče, to by se snad i vyplatilo si objednat M850i Xdrive v Mexiku ... Asi ale jak to píše Beastar dole. Dělají to hodně ty daně, v neposlední řadě tam bude hrát obrovskou roli i ta pokuta za flotilové emise atd... Teoreticky by se to objednat v Mexiku mělo umět vyplatit včetně dovozu + cla to asi vyjde pořád výrazně levněji... Hele možná to i naznačuje cestu jak se těm emisním pokutám vyhnout. Prostě prodávat auta s vyššími emisemi ne v ofiko zastoupení, ale nabízet je jako dovozy z USA, Mexika nebo zemí, kde jsou ty ceny příznivější, zaplatit clo , daň a registrovat individuálně. A žádný blbý pokuty za vyšší emise... A taky bych se divil, kdyby to už někdo nedělal a pokud to nedělá, tak z důvodu toho, že se to ani tak nevyplatí...

U auta jako je tenhle bavorák dělá s cenou hrozně moc ta konfigurovaná výbava. A taky slevy... Něco je ceník, něco pak finální kupní cena. Otázka kam se dostaneš v Mexiku se slevou a kam tady... aby to šlo vůbec porovnat. V Německu se dá hezky vybavená M850i Xdrive sehnat jako skladová/min. ježděná za cca 2.8 milionu , jestli se v tom Mexiku dostaneš fakt o mega níž, tak pak je to jistě už zajímavý a hratelný... ale clo + doprava + DPH + náklady na přihlášení , ono to taky naskáče ... Plus pak předpoklad nižší zůstatkový hodnoty po nějakým čase, protože to bude auto původ Mexiko, vs. auta původ Německo/ČR atd.. Možná nakonec velký papírový základní rozdíl na konci toho cvičení nevypadá už tak růžově, aby se to skutečně vyplácelo.

beastar
27. října 2020, 10:11
2

Krab: Ne vazne nejsme chytrejsi jako tisicihlave oddeleni Bmw:) Kombinace toho, co popisujes ty a toho o cem dole pisu ja. Btw individualni dovoz z Mexika to by byla bzunda uz vidim to prihlasovani. Vzhledem k tomu, ze tam se urcite nabizi auta ve specifikaci pro North America region. To by se Jarda s Honzou na Dekre opotili az na riti:D Jako jsou tu specializovane firmy, co to zvladnou privest a vse zaridit.. Jenze ve vysledku to fakt vyhra nebude.

Je to asi takhle. Kdyby si mel Svycarskou vyplatu, Ukrajinske ceny, Svedske socialni jistoty a slunicko jak v Monte Carlu.... to by byl svet. Tak to bohuzel nefunguje... Zase aspon si poslechnu peknou muziku, co se hraje v Mexiku.. jooo a co teprve Brazilska cena Sandera se sport paketem. Voilala coz tak si to objednat:)

krab
27. října 2020, 10:30
2

Hlavně ono jezdit v nový M850i Xdrive někde po Juarezu bude znamenat, že si ještě rád připlatíš za osobního bodyguarda co bude všude jezdit v nějaký černý F150tce za tebou ... Levnějš to tam koupíš, ale žít bych tam fakt nechtěl :-D

Je to tak... na světě je to zařízený zhruba tímto stylem. Švýcara ani ta ekodaň nerozhází, Němec radši zaplatí co po něm chtějí, protože je to přece nějaký Befehl, tak se holt musí dodržovat, Čech vymýšlí jak by to obešel dovozem z tramtárie a Ukrajinec koupí rovnou totálky od pojišťovny z nějakýho převrhlýho kamionu a bude to svařovat v garáži jako ten slavnej Arthur z youtubu ...

beastar
27. října 2020, 10:38
0

Přesně když se bavíš takhle různě s lidma ono to není nikde na pohodu. A přesně jak píšeš to jsou nějaký ty lokální specifika a jaký asi lidi si tam kupují 850iM xDrive? Asi takový jako u nás s tím rozdílem, že u nás asi větší část ty prachy dělá legálně. Hlavně prostě je potřeba na to koukat optikou toho poctivého běžného zájemce, kolik asi vydělá a přesně jak si naťuknul tu ochranku, tak jaké v místě má náklady na provoz a život s autem. Plus celková životní úroveň té země.

Ano na Ukrajině se zpracuje všechno i třeba proto, že nějaký lhd a podobně tam nikdy neřešili. To stejné v Rusku kde navíc vztah k automobilu klidně i Audi v Quattru je takový prostě ruský... ono na těch silnicích místy ani nic jiného nezbývá. Jestli budeš mít čas podívej se na ceníky A8 v Rusku a v Německu třeba. Uznávám že některý specifický dovozy speciálních aut se vyplatí... viz. Japonsko. Nebo auta co se do ČR z nějakého důvodu nevozila, neprodávala. Už se tady občas řešila i GB, že prostě některý věci tam jdou koupit zajímavě to už se ale bavíme o ojetých autech a to je úplně jinde ty faktory kolem toho.
-
Komentář upraven 27. 10. 2020, 10:39:26

krab
27. října 2020, 10:48
0

To víš, že se občas něco vyplatí , respektive dají se udělat dobré zkušenosti s dovozem evropských levostranných klasických aut z Japonska. Takový ty 70-90. leta, různý značky, různý auta. Na aukcích se prý dají sehnat za rozumný ceny, že se to asi v nějakým větším balíčku i vyplatí zkusit. Specifikace jsou skoro stejný (u Porsche, BMW, Mercedes, Alfa Romeo třeba) jen třeba rozdílný štítky v Japonštině atd... ale objevují se auta s nízkým nájezdem, zajímavou výbavou a zachovalý. To vidím, že se tím zabývá víc takovejch těch dílen co prodávají klasická auta. A zdá se, že tohle celkem úspěšně funguje...

PB
27. října 2020, 14:16
-2

Ty vole zase minus:)) kdykoli reknu "EU", pristane tam. Je snad tak tezky pochopit, ze flotilovy emise a primej import do EU (nemluve o rozdilnejch mistnich nakladech, kde treba debilni DPH je max10% jestli ji nekdo plati) ma jiny pravidla nez obskurni reexport japonskyho auta z Mexika? Ja jsem v mexiku zil, a rozhodne bych si tam Miatu na jezdeni nekoupil (https://www.nytimes.com/2016/06/16/world/what-in-the-world/the-deeper-meaning-of-mexicos-giant-speed-bumps.html)

El Gringo
27. října 2020, 17:49
0

Krab:
Hlavně ono jezdit v nový M850i Xdrive někde po Juarezu bude znamenat, že si ještě rád připlatíš za osobního bodyguarda co bude všude jezdit v nějaký černý F150tce za tebou ... Levnějš to tam koupíš, ale žít bych tam fakt nechtěl :-D

Pravda, nějak jsem se nechal unést a zapomněl uvést, že kdo zde má trochu peněz, tak potřebuje minimálně 2x Charger police či Suburbany pro svojí ochranku.. Jako jeden Čínan, co se zde po nejdražší ulici v LA a SA (Avenida Presidente Masaryk) projíždí svým červeným kovářem. Vždy ho doprovází 2x Charger v předu, 2x Charger v zadu a asi 12 lidí ochranky :)

DHP tu je 16% a prodejce ho fakt musí zaplatit. Miat tu jezdí spousty. Dálnice do Acapulca, Jalisca jsou zde naprosto perfektní. ČR může Mexiku jen závidět... Ve městě to je horší, souhlas :)

beastar
27. října 2020, 18:02
0

No já v Mexiku nebyl a ani se tam nechystám. Takže toho hodně znám jenom z vyprávění. Mexiko je ale docela velký proti ČR a vyjmenovat dvě nějaké dálnice (To dáš dohromady i v Nigérii) a říct ČR může závidět. To si tu dlouho nebyl ne? Jako v kontextu EU jsme fakt na tom hodně špatně. V kontextu světovém rozhodně ne.Víš co by mě zajímalo... Jak a proč se člověk dostane do Mexika... Toho jediný člověka co znám, co tam dobrovolně žije. Tak ten tady v ČR dělal ve velkým pojistný podvody a dluží peníze ošklivým lidem tak raději odjel a skončil někde na Yucatanu s nějakým malým podnikáním.Jinak takhle se s těma cenama bez kontextu dá opravdu kouzlit u všeho a pořád... tak to zkrátka nefunguje...

El Gringo
27. října 2020, 18:43
1

Tak zde přece nebudu jmenovat přes stovku federálních dálníc o délce více než 9000Km. Možná by neuškodilo si zde někdy zajet (na dovču ideální) či něco vygooglit a nemít takové hloupé předsudky. V dálnicích je Mexiko tam, kde možná budeme za 50 let nehledě na to, že zde se staví v těžkých podmínkách pohoří. Dálnice je sice drahá, cca 100Kč 100km, ale rozhodně je na evropské úrovni.

Jojó, jezdím jednou za rok na 1 až 1,5 měsíce na dovolenou do ČR, takže neztrácím kontakt. Víš, co je zajímavé? Že za měsíc vidím více autonehod v ČR než za 11 měsícu v Mexiku a to zde jezdím podobně jako v ČR. Řidičák je tu od 16 za cca 300 Kč (dle státu) bez autoškoly a přesto zde jezdí lépe... ohleduplněji a v klidu.

Dělám tu na české ambasádě, přímo na konzulátě, tak možná o tom člověku budu vědět, jelikož řešíme problémy českých občanů všeho druhu :) Spadá pod nás i Belize, Guatemala, Honduras, El Salvador a Nikaragua.. takže je tady opravdu veselo a podobných se tu zašívá docela dost. Někdo skončí dobře, když ho chytne Interpol, někdo skončí špatně, když ho chytne nějaký cartel či jiný zločinec :)

Stejně jsem zde ale nenalezl konkrétní odpověď :) Tiguan Allspace se vyrábí v Pueble (2 hod od Mexico City), zde se dá v nějaké výbavě koupit za 550k Kč, v EU 1,1M. To snad VW platí clo při dovozu do EU? a půl 300k emisní pokutu + DPH? To by snad vyráběl v EU ne? Země původu je Mexiko, v techničáku Německo..

krab
27. října 2020, 21:11
0

Evidentně to máš velmi dobře zmapovaný, jak to tam chodí ... Já to jen tak nakousl, protože máme jako firma pro kterou pracuju část výroby právě v Juarezu. Respektive dělá pro nás jiná firma, která výrobu zajišťuje. A my jako zaměstnanci americký společnosti jsme jednu dobu například do Mexika služebně vůbec cestovat nesměli, jen na nějakou velkou výjimku. Kvůli únosům hlavně... Takže jsem z toho pochopil, že to tam není žádná prdel a v podstatě musím říct, že by se mi tam nechtělo možná ani cestovat soukromě. Ale jistě to je do velký míry lichá obava...

PB
28. října 2020, 00:23
0

No nevim, z myho pohledu je Mexiko spinavejsi a nebezpecnejsi US. Pracoval jsem ve Veracruz a Cuetzalanu (coz je Puebla) a moc dobrych silnic tam teda nebylo... ale pravda, je to dost let zpatky, tak se to treba zlepsilo. Samotny MC je klasicky velkomesto: nekam muzes v klidu, a nekde proste nechces bejt ani v prave poledne, protoze policajti tam budou ti prvni, kdo se te pokusi okrast. Krom toho ma tu krasnou vlastnost, ze s kazdym vetsim destem se vraci do puvodniho stavu, kdy se z nej stava jezero, kterym puvodne bylo:))

El Gringo
28. října 2020, 01:52
2

Součástí práce je i adaptace na jakékoliv prostředí a upřímně vše není tak zlé, jak vypadá. Jasně, únosy, vraždy (nájemná stojí cca 10 000Kč) a jiné pekelné skutečnosti se zde dějí každý den. V neustále válce je Afganistán, Sýrie, Libye, a pak Mexiko, co se týče obětí... Ale například na Yucatán létají milióny lidí a pravděpodobnost, že se ti něco stane je skoro nulová, pokud nehledáš drogy. U nás v ČR se o Mexiku informuje jen v tom nejhorším, přitom 99% Mexičanů jsou naprosto v pohodě a je to naprosto úžasná země. Stejně jako Brazílie, kde jsem taky působil. Jakékoliv čtení českých zpráv je z mého pohledu něco tak legračního, že se opravdu usmívám, co se u nás řeší a jak jsme nejchytřejší :) Tady by průměrný Čech nepřežil ani pár dnů :)

Spousta českých firem ve spolupráci s US firmami zde posílají desítky českých zaměstnanců (Autoprůmysl). Čím severněji od Mexico City, tím nebezpečněji, čim jižněji, tím bezpečnější. Ciudad Juaréz je extrém bo El Paso... 1 gram za hranici vzroste na ceně o více než 10 násobek..

Pokud bys měl náhodou cestu, jsi vítán u mě doma v Mexico City. Vemu tě na jedno super tržiště s 2000 aut, kde je větší polovina kradených a často se stává, že když si auto náhodou koupíš, policajt ti ho prověří a řekne, že je vše ok no a za bránou ti ho s pistolkama seberou :) Byl jsem tam a je to fakt zážitek, ale nesmíš nic koupit. Ten Ford LTD 1972 stal 60k kč v docela dobrém stavu.

PB, jde vidět, že jsi tu byl :D

ford ltd 1972

st
st. Padre
28. října 2020, 08:41
1

Já mám třeba střední Ameriku docela procestovanou (Salvador, Guatemala, Belize, Honduras, Nikaragua) a nepamatuji si, že bych tam potkal někoho ve sportovním autě. Jezdí tam otřískané osobáky a kdo na to má, jezdí v SUV. Tam tento druh auta (oproti módní vlně v ČR) má opravdu smysl.
Co se týká té Miaty, tak na dálnice je nevhodná. Na okresky tam také - mají tam největší zpomalovací prahy co jsem kdy viděl a hodně komunikací je tam i nezpevněných. No a pak tam dost šajní, takže řešíš zda budeš spálený, nebo pod střechou se zapnutou klimou - ani jedno není ideální. V tom Mexiku bych bych asi volil nějaký americký muscle car - kupé s normálním podvozkem, nebo SUV pokud se pohybuješ tam kde to využiješ. A samozřejmě je lepší pokud se nejedná o poslední modely a vše je náležitě ošuntělé. Jako gringo už i tak zbytečně přitahuješ pozornost.

beastar
28. října 2020, 11:21
0

Jako nebudu polemizovat o Mexiku jak jsem psal nahoře nebyl jsem tam. Znám to jenom z doslechu a pár nějakých dovolených přátel. Každopádně řekněme, že mám projeté podobně "vyspělé" země na Východ od nás. Kde mám i poměrně dobré kontakty. A že třeba Rusko taky všude nemá jenom polňačky a tankodromy jak si občas někteří představují. Jezdí tam taky kde, co a často potkáš auta který prostě v EU nejezdí, nebo ani nemůžou jezdit. Nicméně Miata je teda všude okrajový auto. S tím že fakt souhlasím, že si nedovedu představit, že by to bylo nějak zajímavé auto v Mexiku:D Ono i pro USA je to velmi pochybný vehikl. S 850i bych zase asi ve státě kde stojí nájemná vražda 10,000 Czk nechtěl provokovat.

A jestli můžu soudit čistě z filmů nějakých dokumentů a zkušenosti z US. Tak jako zdaleka největší smysl dává Pickup, Suv, US klasika, US full size a pak až někde tady na konci nějaký Euroauto, nebo japko. Navíc předpokládám, že dělat tam pro ambasádu je trochu jiná liga, než když tam žiješ jako obyčejný "utečenec":) Případně turista. Takže věcem o silnicích klidně můžu věřit... tomu že tam jezdí hodně ND moc nevěřím:D

sheogh
28. října 2020, 11:54
0

El Gringo: To s tim vyskytem nehod jsem si vsiml i behem 2 let pobytu ve svycarsku - za ty 2 roky jsem jich videl fakt jen par, mozna 5-6 ..

Jinak zajimave postrehy zpoza oceanu :-) My meli v minule praci fabriku prave v Jurezu (byvala Motorola) a parkrat i na skoleni par kluku odtam, a taky vypraveli pekny veci. Z Brna byli celkem nadseni, prave hlvne kvuli bezpecnosti (ty jdes sam v noci domu? apod)

El Gringo
28. října 2020, 18:03
0

Abych byl upřímný, tak Miatu jsem v nadpisu použil záměrně. Kdybych napsal kolik stojí nový Tiguan, sám bych na to ani neklikl :)

Santo Padre: Souhlas, tady SUV má smysl. Jiné auta, natož Miaty, 850i a jiné tu nemají smysl. A také za ty prachy bych si raději koupil něco zajímavějšího a praktičtějšího. :)

A jestli můžu soudit čistě z filmů nějakých dokumentů a zkušenosti z US. Tak jako zdaleka největší smysl dává Pickup, Suv, US klasika, US full size a pak až někde tady na konci nějaký Euroauto, nebo japko.

- Naprosto přesně popsáno :-) Taky tu jezdím Fordem Expedition, což je sice jedno z nejnudnějších obýváku na kolech, ale zatím plnil účel. Ale při poslední cestě jsem se tak naštval, bo to má omezovač na 170kmph, vůbec to i přes 300 koní nezrychluje a ve městě spotřeba okolo 40l/100km už mne začíná štvát... Natankuju plnou a ukáže mi to dojezd 300km.. (benzín 92oct stojí cca 17kč) - Za 2 roky už měním další svody + jiné poruchy.. Na dálnici to žere při 5 lidech a plném kufru 10-12l/100km, což je na takovou váhu neuvěřitelné.. Už ho prodávám za cca 130k kč. Náhradní díly jsou neskutečně levné, vzhledem k tomu, že je to vlajková loď Fordu.. Jen ať máte představu.

Sheogh: Přesně, krom všech konzulárních případu tu dělám také studentské víza, zaměstnanecké karty a jiná pobytová oprávnění a když řeknu rodičům, že jejich dcera může sama z diskotéky ve 2 ráno, tak na mě čumí jak na panenku Guadalupe :) U Vás se se nezabíjí? Jó, ale hrozně málo, většinou se jedná o kuchyňský incident.

Druhý obrázek: Jdete si koupit motorku do normálního obchodu (obdoba českého Datartu, který prodává i pár motorek, jinak elektro po celém Mexiku) zaplatíte, nedostanete ani motorku a ještě vás vyhodí ochranka :D

V každém případě tu to vypadá na v pohodě lidi, tak když budete mít náhodou cestu, dejte předem vědět a mohu Vám ukázat něco z místních kuriozit :-)) Btw, mexická kuchyně je dokonalá, příroda úžasná a lidé moc fajn :)

Ev
Evlo
29. října 2020, 16:17
0

A jaký je rozdíl mez ČR a mexikem, že tady jsou suv modní vlna nebo co, ale tam davaji smysl

liška
27. října 2020, 08:02
0

Ahoj, na kolik tam vychází ten zmiňovanej Čeli v R/T a HEMI? Díky

reagovat
El Gringo
27. října 2020, 17:55
0

Nový RT se už v Mexiku neprodává. I Daytonu přestali nabízet asi před 2 měsíci. Jediný model je Widebody SRT Hellcat za 1,5 mega.

Ojetý RT či Daytona stojí přibližně 400 Kč (ročníky 2015-2017) Prodaval se pouze jeden stupeň výbavy s nemožností konfigurace. Paradoxne po konfiguraci v USA ve stejné výbavě vycházel v USA dráž :D

Tady v Chargerech, Suburbanech, Dodge Durango jezdí ochranka či narcos. Proto si to normalní člověk nekoupí, ať neriskuje, že si spletnou auto s tím, co je potřeba odbouchnout. :)

beastar
27. října 2020, 08:21
1

Zajimave zamysleni. Kdyby se mi to chtelo rozepisovat, tak to treba vysvetlim. Jen uplne v zakladu a to nejsem co se JA a SA dobre informovan. Prodat auto v Mex a CZ to je obrovsky rozdil. Administrativne, predpisy, sit dealera, emisni pokuty, velikost trhu, oblibenost modelu, fame brandu, dealerske provize, naklady na homologaci, doprava, clo atd. Napriklad dostat Mx5 z Jpn do Mexika je urcite levnejsi jak do CR. A v neposledni rade ekonomicke faktory jako je kupni sila a hodnota penez. Vis on i ten Bigmac, Cola a nebo treba pracka Bosch jiste bude stat tam uplne neco jineho. Kdyz se podivam na tve vypocty. Napriklad v NL je 850i drazsi a to jeste po jejim nakupu zaplatis dan z luxusu. A to to je z D.plantu skoro stejne daleko. Je to na cely rozbor asi jako ceny US aut v USA a naopak v EU. Cena Nivy v Rusku a v Brne. Fakt v tom nejsou zadna kouzla.

reagovat
ma
martinw
27. října 2020, 11:17
0

Je o dost snadnejsi a levnější posílat bílý prášek a pak si za to koupit na domacim trhu libovolne auto.

El Gringo
27. října 2020, 19:03
0

Prosím, rozepiš se :) Fakt mě to zajímá. Nikdo ani z mých kámošů, co mají ekonomické vzdělání mne to nebyli schopni vysvětlit - doložit argumenty. Jasně, Bigmac tu stojí 45Kč, práce tu je levnější (cca 10 000 Kč v VW továrně), ale i tak se ty auta vyrábí v EU za velké prachy a přesto jsou zde o 1/2 levnější. Nechce se mi věřit, že vše výše popsané zvedne cenu auta v EU o 100% mexické ceny.

beastar
28. října 2020, 11:28
-1

To co tady po mě chceš je na celý článek s tím podložit to oficiálními čísly a to jen případě, že se zaměřím na jeden model a jeden region například CZ vs MEX. Aby to dávalo celé smysl je to práce na několik hodin. Je to hodně zajímavá věc a po pravdě je to něco jako když sem psal o fleetech a slevách. A to sem to pojal hodně obecně. A stejně je to práce na 3 hodiny. Tohle s vysvětlováním je tak na 8 dát dohromady. A vlastně bych ani neřekl, že je to ekonomickém vzdělání. Prostě někdo se věnuje akciím jiný banánům a třetí účetnictví... to neznamená že bude schopen vysvětlit cenotvorbu na jednotlivých trzích světa pro osobní vozy. Důležité je znát také stav dealerské sítě, systém provizí prodejců (autohaus ne jednotlivec:)) Pozici dané automobilky a modelu na trhu a XY dalších proměnných. Bigmac za 45kc je tam docela hodně při platu CCA 10,000. Když to srovnáš s platem s odměnama ve ŠKODA M.B. A to jsme teprve začali ...

st
st. Padre
28. října 2020, 15:02
0

To je v podstatě stejné jako fleetové slevy. Např. Kaufland nakupuje v Německu centrálně auta pro management všude kde působí (tisíce aut). Donedávna to bylo Audi. Udělali nové výběrové řízení a vyhrálo BMW (sleva z ceníkových cen 52% oproti 48% co nabídlo Audi). Management s tím jezdí dva roky a pak to prodávají jednotlivě a utrží za ojetý více než kolik za zaplatili za nový. Zní to jako ekonomické perpetum mobile a přesto to funguje a všichni vydělají.

El Gringo
28. října 2020, 18:11
0

Jasně, rozumím. Je mi jasné, že se to nedá vysvětlit za 30min. V každém případě to je inspirace na článek :)

Když jsem srovnával ceny jednotlivých aut, nastal jeden error. Alfa Romeo. Stojí stejně jak v EU...

Když budeš chtít nějaká vstupní data, rád je pro článek seženu, pokud se mi to povede :-)

V každém případě díky za odpověď :)

ReVolte
30. října 2020, 10:17
0

" Zní to jako ekonomické perpetum mobile a přesto to funguje a všichni vydělají." No právě perpetum mobile neexistuje, takže ani zde všichni nevydělají. Nakonec za to zaplatí ten soukromý subjekt, co si koupí ojetinu od Lidlu. Ten nic nevydělá :)

beastar
30. října 2020, 10:20
0

ReVolte: Ne ne, ty jako koncak minimalne neprodelas. Protoze to obvykle koupis i tak za lepsi cenu, nez je nabidka konkurencniho stejneho auta, ne od Lidlu;) Realita je fakt takova ze se to vyplati ve finale vsem. V zacatku akorat nezname ty vstupy v automobilce, ale vsichni tak nejak tusime ze vyrobit 2000x stejny 520d v bile neni veda.

ReVolte
30. října 2020, 10:28
0

Bylo psáno, že na tom nevydělají všichni což vlastně sedí. Ale pravda, poupravím to a napíšu to jinak, všichni na tom vydělají, ale málo. :)

st
st. Padre
27. října 2020, 10:21
2

Prodejní ceny se vždy přizpůsobují místnímu trhu a nemají mnoho společného s výrobními náklady. Zejména Japonci dokážou prodávat i za třetinové ceny toho co v Evropě. např. v Indii. Zjistí potenciál trhu a přizpůsobí se. Výrobek, který je někde prémiové zboží je jinde sotva průměr.
Nicméně kupovat si Miatu v Mexiku je snad ještě horší nápad než jí koupit u nás. Nemají tam na to silnice ani počasí.

reagovat
beastar
27. října 2020, 10:39
0

Tak

ma
martinw
30. října 2020, 12:35
0

To mi připomíná loňský nápad managementu že plastový kryt brzdových hadic není nutné řešit pro indickou verzi Škody Rapid. Samozřejmě se jim to na testu hned urvalo o nějaký kámen. A tak je to se všemi úpravami pro indický trh :D

beastar
30. října 2020, 13:14
0

Tak je to obecně s Indií ono je tam totiž pořád nejlepší auto Hindustan Ambassador. Ty poslední kousky z roku 2010 budou lepší jak ten IND Rapid.

ma
martinw
30. října 2020, 13:35
0

Nejpovedenější je indická Jawa od Mahindra &Mahindra company :)

https://www.auto.cz/indicka-jawa-se-pripravuje-na-navrat-do-evropy-pry-uz-ma-i-homologaci-134242

Ev
Evlo
29. října 2020, 16:14
0

Je to prostě cenová politika dovozce, můžeš se podívat na Německo kolik stojí tam, tam mají stejné daně atd. jako ČR, možná o 1% rozdíl v DPH.

reagovat
Ev
Evlo
29. října 2020, 16:14
0

Prostě v ČR nechtěj MX5 prodávat, tak je tak drahá, to je celé.

Ev
Evlo
29. října 2020, 16:20
0

A nedivím se jím, koupilo by to pár lídí a akorát ojeb se servisem atd.

Ov
Overlord
30. října 2020, 09:09
0

Není to cena bez daně? V USA to tak bývá + eko poplatek.

reagovat
beastar
30. října 2020, 10:17
0

Teoreticky by to davalo smysl... Ze by takovou vec nevedel autor blogu co tam zije 2 roky a dela na konzulatu. Bylo by to divne ale stat se to mohlo:)

El Gringo
31. října 2020, 00:43
0

Kdyby se mi to stalo, tak bych ze sebe udělal fakt lamu :) Ale ne, je to fakt s DHP (respektive španělsky s IVA, která je 16 %) Ekodaň se tu neplatí. V Mexiko City se dělají co půl roku verifikace a emise (u starších myslím 5 let). Když se dostaneš do některé kategorie, nemůžeš cirkulovat (podle posledního čísla RZ) např. každý čtvrtek + každou druhou neděli, pokud se nepletu. Proto tu má každá rodina více aut, než členů rodinu (střední a vyšší třída)