Zatímco Ostravská relace Autíčkáře vysílá pořad, „Chcete mě“ a náhle poté překvapivě zjišťuje, že tu Jarunu prostě nedá, Krab si o sobě začíná myslet, jaká je hnusná a prodejná děvka. Našel vůbec kdy v životě tu pravou automobilovou lásku, jež je z osudného sepjetí nic, ani rez nerozdělí? Automobil, k němuž hrdobně na věky vzhlížeti bude? Vypadá to, právě že ne. Má mě to štvát, nebo to mám brát za vlastní přednost, jelikož mé srdce tíhne k různorodosti a já tím pádem nezemřu jako zapřisáhlý fanoušek všech generací Mazdy Miata. A to dokonce až do té poslední, pokud se dožiji 50tých let 21tého století. A ta bude s elektromotorem, robotickým autonomním řízením a vyrobená výhradně z recyklovaných obalů kosmické stravy Mc Donalds aby vážila stále svých 990 kilo.
A toho se právě chci vyvarovat. Problémem patrně ovšem je, že tu touhu po nové a nové příležitosti vyzkoušet nové a další auto nejde od určité fáze zastavit. A já skáču z jednoho volantu na druhý jako včelka mája z květu na květ. A tak nějak jsem těch květů opylil už poněkud víc. Koukám, dnes mám nějaké záblesky vzbudit pozornost oslnivou schopností ovládat český jazyk slohem i gramatikou. Učitelé, Gymnazijní profesoři a budoucí či bývalý promovaní pedagogové, zkrátka češtináři, nehodnoťte prosím Krabův krabopis. Kdybych své blogy psal v Mandarínské čínštině bylo by to snadné, ale v tak složitém jazyce, jakou je čeština? No, nic, zpět ke květinkám. Bylo jich méně než u šéfa tohoto webu, ale vlastní statistika dává rovněž poněkud znepokojující údaje. Speciálně, když srovnám se situací svojí, realitu mé skoro-tchýně a skoro-tchána. Škoda 1000MB, Trabant, Favorit. Aha, takže člověk asi může svůj aktivní dospělý život prožít s opravdu velmi malým počtem vozů, někteří dokonce i s jedním jediným. A na takovém najede klidně tři miliony mil. A nedá ho pro nic na světě z rukou pryč. A není teda náhodou ten milý pán Volvista z New Yorku právě ten pravý Autičkář? Ty jo! Radši se do dalších úvah nepouštět.
Každopádně já to mám prostě pestřejší. Na druhou stranu je tu přesně ten problém, kdy a čím ten kontinuální výběr toho pravého auta zastavit. Mám ve své blízkosti kamarády, co poněkud osiřeli v normálních vztazích a jakožto moderní svobodní mládenci pořídili appku Tinder. Tinder je v přeneseném významu do automobilového světa něco jako fakt vychytaná auto inzerce. Chceš auto a líbí se ti moje auto na fotce? Napiš kocourku, nebo zavolej!
Problémem je si doopravdy vybrat. Protože, když už to vypadá nadějně řekneš si: Hmm, to není stále ta pravá. Protože co když se ta Ona objeví na appce zítra! A mezitím ti tamta předchozí uteče a dá slušně řečeno košem. Minimálně takto to znám z barvitých vyprávění u pracovních obědů. V autech, ač je nějak zvlášť nezajímají, mají jasno. Oktávka je oukej, ale kdyby tak měli benefitní Audi A4! To by bylo něco! Představte si, když bych jim ukázal svou promiskuitní automobilovou statistiku a průměrný věk mých vozů spočítaný na dvacet-pět let. A to už je solidní gerontofilie!
Problémem je si doopravdy vybrat. Čím víc má člověk na výběr příštího auta peněz, tím je to snad celé horší. Své o tom určitě může vyprávět Simon, zvaný STG! A jeho kámoš Shmee 150 zrovna tak. Sice přesvědčivě tvrdí, jak skončil v chomoutu s Astonem Vantage GT8 na věčné časy a nikdy jinak, jenže počkejte si na vlogy co přijdou v letošním létě, speciálně pokud bude mít na tuhle šílenou barevnou kombinaci prachatého ženicha z Dubaie. No, šílenou! Vlastně šíleně krásnou barevnou kombinaci.
Mr. JWW si svoje vysněné Porsche 911 GT3 RS nechal doručit do slunného Toskánska, protože kde lépe vychutná svojí první noc s touto vpravdě výjimečnou automobilovou nevěstou. Na okreskách mezi vinicemi, nebo v zácpě Londýnské city? A bude ho mít na věky? Ne, nemyslím si. Pojezdí, natočí, nafotí, odkopne, vymění. Je to taky prostitut. A ještě má k tomu tolik zhlédnutí. Prostituce je prostě velký business. No a Tim, alias Shmee 150, to je zkrátka taky klasický automobilový prostitut. Zrovna jako Krab, ovšem Krab ještě není žádnou celebritou. Neřeší tím pádem, co si pořídit za rozpočet chlápka, který právě vyhrál jackpot ve sportce.
Ale jímá ho nutkavá touha utratit drtivou většinu úspor a blogovat o tom, jak snadné je snít svůj sen v rozpočtovém supersportu. A to už nám trio Křečka, Šneka a Jezzy názorně ukázalo za mlada, jak to přesně nefunguje. I když nutno dodat, že v Krabově případě se jedná o starší stuttgartský automobil pyšnící se předními příčkami statistik spolehlivostí TUV. A to se ještě může v danném cenovém rozpočtu rozmýšlet mezi hned několika modely a typy těchto německých legendárních sportovních vozů, včetně krátkého myšlenkového výletu směrem Mnichov. Ano, i nad tímto vozem vyrobeným v opravdové divizi M motorsport by se dalo snadno zauvažovat. Ale o procesu výběru a důvodu finálního výběru jako takového si počtete až zas někdy jindy.
Krab asi nyní nejvíc řeší něco jiného. Jestli by nakonec nebylo záhodno obětovat vůči tomu novému objevu nějaké auto ze stávajícího vozového parku. A to není lehká volba. Já vím, v Somálsku nemají co jíst a pít a mají tam sucho a obrovská vedra a já tady řeším, jestli využiju čtyři auta. Snažím se najít důvody proč je potřebuju, pak proč je to naopak hloupost a jedno musí z domu ven. A pak přijdu večer do garáže a pohladím ho po blatníku a pomyslím si přesně jak Vavris! Tu Jarunu přece nedám! Vždyť vlastně bude stačit dostavět přístřešek na další auto a bude. Do garáže se holt už nic dalšího nevejde. Nápad umístit našeho Triumpha do obýváku se nesetkal s tím pravým schvalovacím podpisem. A poté co jsem si vzal do ruky metr a začal měřit šířku francouzského okna a určité půdorysy v obývacím pokoji, začala být Mrs. Krab poněkud nervózní a pohupovala se ze strany na stranu. Tenhle nápad průchozí nebude. Stačí, když se nám loni v zimě objevila v obýváku motorka. Ani pohotová argumentace, že komisař Moulin parkuje také svou Ducati doma v interiéru a jeho Lole to nevadí, se nesetkala s tím správným pochopením.
Takže se doma v posledních týdnech stále radíme a přemýšlíme co budeme dělat. Existují tři varianty. Varianta „A“ je velice jednoduchá. Přivítáme do Krabových klepet připluvšího dalšího automobilového člena rodiny. Varianta „B“ připouští, že přivítáme do klepet připluvšího nového člena, ale jednoho člena, našeho starého dobrého anglána Triumpha propustíme do služeb dalšího lidského kustoda, který se o něj bude na nějakou další dobu starat a pravidelně ho venčit. A pak je tu varianta „C“ a ta Krabovi sebere z klepet jeho milovanou klaunovu botu. Upřímně řečeno, varianty „B“ a „C“ jsou neuvěřitelně těžké volby. A varianta „A“ už má jasný scénář. Jak už prostě vím ze zkušenosti, jedno auto ze čtyřech nebude totiž skoro vůbec používané. A to je to nejhorší. A Já nemám rád automobilová muzea a investiční auta v pompézních prodejních galeriích. Protože, zkrátka auta mají jezdit. To je jejich účel a člověk musí mít čas a chuť se jim pořádně věnovat. Paní Krabová vymyslela vzápětí i variantu „D“. Varianta „D“ znamená. „Nech si prosím tě to, co máš teď, nic nekupuj a máš to vyřešený“ A vůbec nebuď mě, už neotravuj a spi. Už mě z tebe bolí hlava!“ A Krab „krůto zaplakal“, jako v jedné oblíbené písničce.
A jaká varianta je ta jediná správná? Pomůžete nebohému Krabovi v jeho velkém dilematu? Hlavně se mu tedy nesnažte radit, že varianta „D“ má něco do sebe. Nemá. Zkrátka nepřichází do úvahy ani na vteřinu.
No, příští blog snad již bude o něčem zajímavém, například o tom, jaké je to nové Krabovo auto a proč je to to nejlepší auto na světě!












FamArt
13. 1. 2017, 13:42V závislosti na zameraní nového člena rodiny, treba voliť kto pôjde robiť radosť inam. Takú 964 by som si vedel predstaviť ako dôstojného nástupcu za Z3 :P
Karda
13. 1. 2017, 14:21Já bych řek, že je to přesně naopak. Autíčkář není děvka. Děvky jsou ty auta :) Autíčkář má jen slabou vůli a nechá se zlákat každou chvíli jinou ať už mladší, živější, víc vzrušující ... doplňte si co chcete.
M P
13. 1. 2017, 15:28Z3 pryč, z domu s ní. Triumpha musí pojezdit ještě Autíčkář!:) ale jinak je to těžká volba a ten článek je naprosto výtečný, byť já bych to nebral tak osudově (ano, vím, já auta nesnáším)... takže jedině zkusit prodat Triumpha i Z3 s tím, co se prodá dříve :) a přeju šťastnou ruku při výběru dalšího vozu
RCNP
13. 1. 2017, 16:00V první řadě mám trochu bordel, co vlastně všechno máš :D Jinak, já osobně bych měl asi problém ujezdit i dvě auta. Už teď mám problém ujezdit auto+motorku od doby co mám BRZ. Takže mít třeba dva sporťáky a klasika, tak bych byl pořád nešťastnej, že nenajezdím s těmi auty tolik kolik bych chtěl. Triumph z toho asi vypadne, jelikož ten je stejně asi jenom na pár projížděk ročně, takže ten má svý neměnný místo. Tudíž bych se já osobně zbavil Z3 a koupil 911. A jezdil bych s ní každej den.
Franz Kafka
13. 1. 2017, 17:10Paní Krabová to myslí dobře, ono to z racionálního hlediska vypadá totiž jako jasná věc a tak nějak koukám, že tyto myšlenkové pochody jsou téměř všem ženám tak nějak od přírody vlastní. Ta motorka v tom obývacím pokoji byl dobrý nápad vypadá to hezky, ale asi nezná Moulina. Inu zasmál jsem se, ale sdělení článku je poněkud smutné. Tak co tedy ? :D
Jak bych to udělal já, prodal bych klauna a šel bych asi pro Porsche i přestože mě tyto vozy nijak zvlášť neoslňují ať už jde o 996/7 ba ani starší. Snad možná Spyder (918). Chápu, že pro zapáleného borce do sportovních kupé je prostě mít vlastní "Pórš" alespoň jednou za život povinností.
krab
13. 1. 2017, 18:22Pánové, děkuji moc za komentáře!
A koukám, že přesně jak jsem očekával a dle I malého průzkumu mimo Autíčkáře, Klaun to prohrává nad Triumphem u čtenářů na celé čáře. Jenže právě k té Z3ce kupé ( jmenuje se doopravdy Berta) mě váže těžko popsatelný sentiment. :-D
A jak to dopadne a na nové blogy na téma Krabův život s... se těšte v následujích týdnech!
A určitě vyjde blog o tom proč jsem si vybral právě to auto, které vám nakonec představím a jak nesktutečně náročný rozhodovací process to byl. :)
(teď když, sleduju jak to dělají ti vlogeři už vím jak na to :-D...)
RNCP: chápu, že z toho máš hlavu zamotanou, já tu psal hodně v minulých článcích o autech co jsem měl už dřív a dlouho už nemám. Takže garáž je : Z3, GT6 a motorka. + jedna "Tojka Jaruna" - Yaris, ale ten nový typ. O ní se tu zatím nepíše, protože by to byla tak trošku nuda... a nebo, že by v budoucnu? I to se uvidí.
Polar Bear
14. 1. 2017, 04:21"Kdybych své blogy psal v Mandarínské čínštině bylo by to snadné, ale v tak složitém jazyce, jakou je čeština?"
Krabe neprovokuj. Já se už čtvrt roku nacházím v Číně a čínština je i přes moji úpornou snahu peklo :D
Jinak díky za tvůj blog, čte se parádně. Prosím pokračuj. A přeji šťastnou ruku při výběru dalšího superzábavného auta v budoucnu :)
krab
14. 1. 2017, 08:01Děkuji moc za podporu a zdravím do Číny! :)
To byl takovej pokus o vtípek a jelikož se pohybuju v pracovním prostředí, kde čínština je hodně vidět a slyšet vím jak je to složitý. Opravdu obdivuju kohokoli, kdo se ten jazyk doopravdy naučí. Mám kamaráda, který žije na Taiwanu už asi 15let a děti se mu pořád smějí jak špatně se jazyk naučil. (A to ještě mají bezpočet dialektů) Mimochodem Taiwan je nádherný. V Číně jsem byl jednou ( Shanghai a Wuhan) a musím říct, že bych tam asi žít nedokázal. Ale já jsem spíš na hory a menší města, sám bydlím na vesnici a život v Čínské aglomeraci si nedovedu vůbec představit!
Kde žiješ ty?
Polar Bear
14. 1. 2017, 12:46Sám jsem spíše introvertní typ a mám rád co nejméně lidí kolem sebe. Takže bydlím.. v samém centru mnohamilionové Shanghaie pár minut chůze od stadionu :)
Jinak pracovně cestuji po celé kontinentální Číně. Tady v Číně je i každá "díra", nehodná jména si zapamatování, lidnatější než Praha..
zimbic
14. 1. 2017, 20:36Za mě taky Z3 za 996. Triumpha bych si nechal na víkendové projížďky a 996 používal celoročně jako daily. Docela jsem zvědavý jak to celé dopadne, třeba se poštěstí a dopadne to na variantu A :) Jinak držím palce a ať nová hračka poslušně spolehlivě slouží, docela jen tiše závidím 996 se mi fakt vzhledově líbí od té doby co jsem ji viděl jako malý kluk v časopise.
Jinak tajně pořád doufám o blogu té šedé Toyoty Corolly GT AE86, která se tu kdysi mihla v Podzimních náladách. Je to jedno z mých aut, ke kterému mě to táhne a nemá to žádné racionální vysvětlení. Ale u nás nejsou skoro k sehnání tak budu rád pokud se nějakou někdy vůbec svezu.
Ronin
14. 1. 2017, 22:56Keby si mal ešte MGB tak by som pustil GT6 aj keď by som sa ho mal zastať pretože jeden Triumph parkuje v garáži.Mám to divne,aj keď je Triumph auto zaujímavejšie,Berta je mi k srdci bližšie,a tie autá ani nie sú moje :D Ale na úkor Triumpha,by som si kúpil lepšieho Triumpha (TR).
Inak nieje STG náhodou Sam? Netešil som sa moc za Mclaren.No tá farba,je tragická.
Shmeeho som prestal sledovať,keď si poskladal modrú trojku (675,FF,GT4).Sranda je,že už ani jedno s tých aút možno nemá.
M P
15. 1. 2017, 11:00A copak ti pánové dělají, že kupuji takové vozíky?snad ne jen videa na YouTube. To bych asi musel začít :D i když kultura youtuberů je mi celkem protivná teda, hlavně ta lokální, česká. Banda dětí a puberťáků, co točí videa o ničem. Zkoušel jsem se dívat na několik kanálů a nerozumím tomu.
Ronin
15. 1. 2017, 12:13No za tie,videá to určite nebude.Skôr nejaký rodinný účet,prípadne trezor.Na YT sledujem len auto kanály,a z týchto bohatých synov mám vo výbere len Seen through glass.Pretože,zatiaľ nieje až tak nechutne majetný,a zaoberá sa aj rôznymi auto akciami ako Cars and cofee v UK,alebo aj v US.A jeho technická stránka videii,je vždy perfektná,a skvelo sa díva na tie zábery s hudbou,alebo zvukmi aút.Aj keď je trochu otravný.
krab
15. 1. 2017, 12:19Ahoj Ronin : Uvidíme jak to celé dopadne, každopádně Berta blízká srdci v garáži zůstává.. a myslím že se na ní i v sezóně možná bude dělat i nějaký technický upgrade, drobné opravy aby se její stav blížil dokonalosti :)
A neboj, MG ( sice ne "B" ) stále u Krabů je, takže o zábavu s MG naštěstí nepřicházím.
Matěji: no přesně! Já sleduju a ne každou epizodu tyhle 3 kluky. Sama (alias Seen through glass) , Tima ( alias Shmee 150 a Jamese ( alias Mr JWW). V tom kvantu co vytvoří to je jasný, že nějaký epizody jsou o ničem. A to hlavně u Seen through glass. Ten hádám o autech toho tolik neví a dělá to ( možná záměrně) spíš pro teenagery. Shmee je dobrej. Hlavně ta série o Astonu GT8 , jako tam se dozvíš strašně moc o tom autě. To mě baví.
Čím se doopravdy živí nevím. Z nějakejch komentářů typu jedna paní povídala, jsou to synátoři bohatých rodičů a tak na to mají prostředky. Na druhou stranu si všiměte, že například Tim (shmee) kupuje velmi chytře ty limitované edice ke kterým musí mít VIP příspup a je mu nabídnuto že může složit zálohu a na následným prodeji těchto auto prostě jěště navíc vydělá. Viz. jeho Cayman GT4.
MGRR
17. 1. 2017, 13:14Četl jsem tak 10%, ale racionálně bych vystřelil rovnou dvě auta: Mazdu a BMW. Někdy je lepší věci moc neřešit, uleví se i tobě.
Miata je zbytečná, BMW bezpohlavní... a Porsche je navíc nahradilo
Sám toho mám taky víc a tyto "problémy" moc dobře chápu... je to strašné mučení :)
krab
17. 1. 2017, 14:27Já někdy matu tím co ještě mam a co už ne.... :) To je psaný vyloženě pro zábavu a taky je to fajn zjistit, že s těmito problemy nejsem sám! Nejvíc tak trpí autíčkáři, typ doopravdoví sběratelé. Pak ani nevědí co mají kde různě po příbuzných a známých poschovávané a v jakých všech techničácích figuruje jejich jméno!
MX5 už dlouho nemám a zrovna to bylo to z mnoha aut co jsem prodal šťastně se tvářícímu zájemci a vlastně mi udělalo radost to, že jí dělám někomu jinýmu, samo za férovou cenu. Ono to tak typicky je se všemi auty. Akorát člověk to někdy prožívá a dělá z toho vlastní vnitřní drama :)
MGRR
17. 1. 2017, 15:07Je to tak.
U mne jsou to spíš technikálie, jak mám jednu cestu 350km za dopoledne, přes Krušné hory, kde je to jednoduše drsné... jako třeba teď, kdy sníh už není kam dávat... tak se projíždím vším možným (teď z nutnosti vším co má nejlépe mechanické 4x4, ale nesmí mne to nikde nechat :)
Před třemi lety jsem nechal rekonstruovat AWD Previi z roku 1991 + webastíčko + LPG a před čtrnácti dny, protože moc nesněžilo a ten nový Lexus LS nebyl zadarmo... dal jsem inzerát za 150t (taky abych dopumpoval malinko zase část konta) No a najednou je tady sněhu jako blázen, ono to má stálou čtyřkolku s dokonalým rozložením váhy (motor pod předními sedadly, za tím dvě převodovky), jezdí to v tom svinstvu 140km/h lépe než po asfaltu, taky to používám jako radlici, protože to má ještě pořádný materiál na nárazníku :) Do toho mi začali už mluvit děti, že jim to nesmím prodat, že je to tři roky vozí přes hranice a denně topí do školky, že si mám celý Lexus LS strčit za klobouk... a za dva dny si má pán přijet pro auto... navíc jsem tady na parkovišti zahrabal mé A6 Quattro... leží na břiše, elektronika v něm chčí, strouhá protiprokluz či co to je, kolečkem jsem asi nastavil špatný typ povrchu (sníh místo off-road :) No a ta Previa stojí ve větším výmolu, vytahuje tady Německé Multikrávy s radlicí a jediná elektronika je v dodělaném 2DIN DVD :) Už dva dny mě svědí prsty, že vytočím mobil a pánovi zavolám, že to auto prostě NEDÁM :))