načítám data...

Jak jsem si pořídil vlastní Hot-Hatch

02. listopadu 2020, 15:04 0 komentářů Hejry

minulá auta: mitsubishi lancer, hyundai accent, ford focus současná: Seat Ibiza, Ford Focus ST

zobrazit celou galeriiOndřej Hejrovský: Jak jsem si pořídil vlastní Hot-Hatch

Jak jsem koupil nejlevnější focus ST na českém internetu

Sobota ráno, venku studený podzim a já ranní ptáče navyklé vstávat brzy, takže i když si můžu dovolit dospat celý pracovní týden, už v půl sedmý čumím na facebook. Najednou na mě vyskočí inzerát: Focus ST170 za 30 000. To bude šrot, pomyslím si a scroluju dál. Ale nějak mi to nedá a po pár minutách se k tomu vrátím. Podle fotek vypadal celkem dobře, ale ze 3 fotek z divnýho ůhlu toho moc nepoznám.. Přeskočím dopisování si s majitelem, ale hned druhý den jsem pro něj jel do Prahy.

Když s ním majitel přijel, nevypadalo vůbec zle, žádná koroze prahů ani blatníků jak je u těhle fokusů zvykem. Pohled pod kapotu ukázal že bude potřeba přetěsnit víko ventilů, jinak všechno v pořádku. Následuje zkušební jízda. Auto dělá neskutečnej kravál, prý je vyndaná druhá lambda sonda aby to dělalo “bordel”. Už od začátku jízdy mi auto přijde líný, říkám si že jsem zvyklej na zátah od nafty a tohle je atmosféra, ale majitel mi sděluje že za to může imrc modul, který ovládá variabilní sání. To jsem ještě nevěděl že je to nedostatkový zboží. Jinak jsem nic závažnýho co by z auta dělalo šrot nenašel a hned ten den jsem si ho odvezl.

Po důkladnem ohledání jsem tedy přišel na tyto závady: vykuchaný katalyzátor a chybějící lambda sonda, nefunkční imrc modul, prasklá maska, pár odřenin, které ale většinou půjdou rozleštit. Rozřízlá sedačka, kterou jsem zašil hned jak jsem auto dovezl domů a špatná geometrie. Nadruhou stranu jsem k tomu dostal 2x sadu hliníkových 16” kol, 2 din rádio s navigací a spoiler z originálního příslušenství.

Původni cíl byl opravit auto a s výdělkem ho prodat, přecijen jsem ho koupil za polovinu normální ceny, za které se normálně ST170 prodávají, kdybych k tomu jestě zvlášť prodal kola, rádio a spoiler, určitě bych pár masaryků vydělal. Jenže jsem nečekal jak si mě to auto jednou jízdou po okreskách podmaní. Prestože pneumatiky toho za sebou mají víc než dost, podvozek někdo zprasil moc nízkýma pružinama geometrie je všeljaká a vinou vadného imrc modulu auto tahne až kolem 5000 otáček, měl jsem z toho zážitek. Perfektně to sedí v zatáčkách, řízení i řazení přesné i po těch kilometrech a tahne až do omezovače, který zasahuje až za 7000, úplně jsem zapomněl jak dokáže být starý atmosferický benzín skvělej. Jaká je odezva od lankem ovládaného plynového pedálu a jak se jezdí s hydraulickým nepřeposilovaným posilovačem. Zkrátka auto které má duši a to i přes zmíněné závady.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!