reklama
načítám data...

Jak jsem nakonec Audinu vybral

21. listopadu 2017, 13:19 13 komentářů nixx

Zde se pokusím shrnout jak a proč jsem si vybral zrovna Audi.

Pavel Pohančenik: Jak jsem nakonec Audinu vybral

Když jsem před 8 lety udělal řidičák a začal pracovat, našetřil jsem na tehdy krásnou stříbrnou Oktávku I. generace, s legendárním motorem 1,9 TDi (66kW). Pro mě, jako 18-ti letého kluka to byl dost luxusní povoz, vzhledem k tomu, že mámin přitel jezdil ve starší Fabii, se kterou jsem pár jízd absolvoval, to pro mě byl posun výše.
Oktávka byla “fkůži” a “fplný” s čipem, jak tvrdil prodejce, takže mi nic nechybělo. Navíc pro mě byla dost výhodná velmi nízká spotřeba.
Auto sloužilo více než dva roky a bez větších problémů a servisních zásahů mě vždy dovezlo kam jsem potřeboval.

Po změně pracovní pozice jsem dostal k dispozici služební auto jako benefit. Takže Oktávka doma jen stála na dvoře. Jezdit s ní nebyl důvod, byl to vůz na převoz z bodu A do bodu B a jako takový sloužila dobře. Ale nic víc, než toto, nenabízela. Ani nebylo třeba vystavovat inzerát, spousta lidí z mého okolí to auto znalo a měl jsem několik zájemců, nakonec jsem se domluvil s jedním z nich, pro kterého se stala také prvním autem (a stále s ní denně jezdí).

Služebních aut jsem za 4 roky v práci vyměnil několik, protože všechna byla na nájezd 6-16 tisíc kilometrů.

reklama

Byl to třeba Seat Leon ST 1,2TSi (77kW) a nebo 1,6TDi, s TSičkem jsem musel do servisu poměrně často, protože “slaboučký” benzinek (i tak byl silnější a svižnější než většina aut, co jsem řídil do té doby) se musí točit a pak papá docela dost oleje. Ale jinak to bylo poměrně slušné auto na dojíždění 10 km denně do práce. A taky se díky "batůžku" na zádech nechal hezky poslat bokem s ruční brzdou :) ("Cupra" verze je jiné kafe, o tom žádná) Uvnitř samozřejmě co se týká materiálu naprosto “socka” verze, jenže nebylo to moje a na cestu do práce více než dostatečné …

Dalším ze služebních byla Audi A3 G-Tron (1,4TSi), která mě absolutně nadchla a na krátké trasy to bylo nejlepší auto, kterým jsem jezdil, do města a mezi městy dostatečná svižnost. Auto jelo jako po kolejích a jen málokterá zatáčka vyžadovala prudčeji zabrzdit. Interiér byl kvalitně zpracovaný a výbava zahrnovala snad vše, na co jsem si vzpomněl. Sice jsem se plynu dřívě bál (protože známý měl Insignii 2,0 na LPG a tomu autu klesl výkon o 40% pocitově), ale CNG jelo tiše, úsporně a není limitováno do garáží tak, jako LPG. Problém byl, že v té době nebylo tolik tankovacích stanic s CNG a dojezd jen okolo 300 km na CNG (ale to jistila druhá nádrž na benzin).

Na služebky, na delší trasy jsem jezdil většinou firemním Passatem 2,0 TDi s DSG, který prostě na místo dovezl a to bylo vše. Věc na kterou si nemůže nikdo stěžovat, dojede pohodlně a v klidu, zároveň v příjemném interiéru, ale také nic o čem by bylo po jízdě mluvit. Ideál pro manažery.

Passat byl zajímavý jednou věcí, jednalo se o moje první setkání s automatickou převodovkou. Jasně, že jsem si prošel i klasickou situací, jako je první brzda levou nohou a otlačené logo z volantu na čele, ale líbilo se mi to. A ne, že by mi vadilo řadit manuálně, nebo bych s tím měl problémy, ale prostě, když jsem jel 700 km na zátah do Brém, DSG mi přišlo jako ideální společník.

Pak ale přišlo další období mého života. A to, jak mnozí tušíte, ženská! Poměrně rychle jsem skončil v práci a našel si práci na Slovensku a ostěhoval se ke své slečně do Nového Mesta nad Váhom. S výpovědí v bývalém zaměstnání jsem také přišel o služební auto. A tak jsem se musel učit životu bez auta, životu, kdy jsem závislý na někom, kdo mi auto půjčí a nebo na jízdním řádu.

Ne, že by mi auto chybělo v každodenním životě, protože do práce to mám 2,5 km a jezdím na kole (je to dokonce rychlejší než autem v dopravní špičce). Ale, nemohli jsme jít do kina, cesta k rodině do Čech trvala 10 hodin autobusem, namísto 4,5 autem a chybělo pohodlí ve směru, že jedu kdy chci a kam chci.

Takže jsem začal hledat solidní bazarové auto. Volil jsem diesel, vzhledem k tomu, že hned u bytu máme výjezd na dálnici a všude, kam jezdíme je nejlepší cesta po dálnici, takže to bude tvořit 90% využití auta a najezdím ročně poměrně dost (20-30 tisíc km).
V hledáčku jsem měl Golfa, Octavii, nebo třeba Volvo V50.

Potom ale otec mé přítelkyně koupil nové auto a druhé řekl, že nám dá k dispozici kdykoliv budeme potřebovat, takže se koupě našeho auta odložila.

Dostali jsme tedy klíčky od Suzuki SX4 s benzinovou "čtrnáctistovkou", což je hodně líné, vysoké, houpavé, ošklivé auto, kde sedím tak vysoko jako na křesle (nebo na záchodě, takže nohy kolmo dolů, po delší cestě se do nich navalí krev a nohy bolí) a při dálníčních 130 to papá 12 na sto. Nemluvě o absenci tempomatu, který mi na D1 chyběl dost citelně. To že interiér byl po myslivci dost … hmmm … “použitý” netřeba zmiňovat a ani kompletní očista tomu moc nepomohla. Ale rádio to mělo a jezdit to jezdilo.

Takže po několika měsících jsem řekl, že takto to nejde, je to nepohodlné, unavující a ještě dražší než vlak a začal jsem hledat auto znovu.

Ale za tu dobu jsem stihl našetřit o něco více peněz, takže jsem si řekl, že budu vybírat mezi BMW 5/3, Mercedesem E/C a Audi A6/4. Bavíme se o ceně do 12000 €, takže roky 2010-2013.
A požadavek byly Xenony + navigace + V6 + sportovní sedačky. Ideálně jsem si ještě přál automat, ale byl mi u bazarovek, na které jsem zrovna koukal docela důrazně rozmluven.

Mercedesy jsem vyloučil hned po svezení, po nasednutí jsem si připadal, jako bych byl 50ti letý Němec, který jede řešit nějakou obchodní záležistost a proto potřebují hnusný číselník na středovém panelu … Jinak svezení naprosto pohodlné a na té dálnici bych si to dokázal představit, to je takové proplouvání … Ale prostě nejsem člověk, co by si koupil něco, co se mu nelíbí i kdyby to bylo to nejlepší na světě.

BMW se mi z této trojice značek asi nejvíce líbí zvenku, hlavně přední světla a čumák (angel eyes + ledvinky). Ale v 5ce se mi moc dobře nesedělo na řidičově sedadle (sportovní sedačky, ale vypadají jako lavice) a asi bych na ní na dlouhé trase nevydržel. Navíc oproti 3ce je to starší vozidlo a je to znát. Takto si myslím, že sportovní sedačky vypadat nemají.

To 3ka byla jiná a dokonce jsem našel a projel i novou verzi z roku 2013 (F30).

BMW ztroskotalo na tom, že jsem nedokázal najít kus, který by měl doloženou servisní historii zároveň v kombinaci s xenony a šestiválcem. Škoda, protože svezení s 330D mě nadchlo, ale cena za kus, který odpovídá tomu, co je napsané byla už vyšší, než obnos, který jsem měl v kasičce.

No příšla řada na Audi. Audi A6 C6 se mi moc líbí zevnitř, ideální pozice za volantem pro mě (190 cm, 100kg), pohodlné sedačky s bočním vedením a příjemné materiály.

Ale bohužel z venku vypadá minimálně o 5 let starší než ve skutečnosti je, hlavně když stojí vedle A4 B8 stejného roku výroby.

Takže volba padla na A4 B8.

U verze po faceliftu se v této ceně nenajde kousek s V6 + xenony + navigace, taže jsem hledal před faceliftové verze.

Původně jsem našel krásnou 3,0 TDi (takže quattro) kousek od hranic, ale majitel nechtěl sdělit VIN po telefonu (už to bylo podezřelé), ale bylo to kousek tak jsme jeli. Krásný interiér se sedačkami S-Line s alcantarou byly pohodlné a zároveň dostatečně tvrdé, příjemně nízká pozice zaručovala, že mě nohy nebudou bolet ani po dlouhé cestě. Navíc perfektní odhlučnění, ale první problém byla nefunkční lámpa pravého světlometu a druhý problém nastal, když jsem se svého švagra-mechanika nechal zkontrolovat auto podle VIN, kde měla na posledním záznamu v autorizovaném servise najeto o 150 tisíc více než kolik svítilo na tachometru (180 vs 330) …

Aut, kde tachometr neseděl se záznamem při přihlášení v jiné zemi, nebo při servisu jsem vyfiltroval spousty.

Ale nakonec se zadařilo a našel jsem auto, které vyhovovalo všem mým požadavkům, sice s o něco vyšším nájezdem (210 tisíc), ale za to s kompletní servisní historií (včetně měnění žárovek nad SPZ) a za pěknou cenu (s prodejcem jsme se domluvili pod 10 tisíc €).

Jedná se o kousek původem z Berlína se šedým interiérem a šedými koženými sedačky s ventilací i výhřevem a výbava obsahuje asi vše, co můžu potřebovat při běžném využívání.

No a autíčko už je doma skoro 2 měsíce a zatím si ji nemůžu vynachválit.

Je to kráska z roku 2011 s motorem 2,7TDi (140kW).

Zatím jsem s ní najel jen 2000 km, ale jsem z ní nadšený … Auto reaguje na plyn okamžitě a síly má na naše silnice a zákony až ořebytek … Průměrná spotřeba 6,5 litru není nejhorší a když jedeme v klidu po dálnici se 140 na tempomatu, tak do kabiny nepronikde skoro nic, motor má na diesel krásný zvuk, který o sobě řidiči dává vědět jen při vysokých otáčkách, jinak s autem netřese a slyšet je pouze zvenka po otevření kapoty… Svezení je pro mě pohodlné, ale zároveň se auto do zatáček nehoupe ani nekývá. Skvěle drží svojí stopu, nepřetáčí se ani není nedotáčivá. Samozřejmě má těžký motor vpředu, ale nedotáčivost přijde až při nájezdu do zatáčky ve vysoké rychlosti, kdy se utrhne.

Rovnou dostala i servis, to znamená výměnu oleje a filtrů a na jaře bude výměna brzd, DPF je prakticky čistý (je vidět že bývalý majitel jezdil převážně dlouhé trasy) a tak věřím že bude minimálně 5 let krásně sloužit. Teď už je dokonce i na zimních botkách.

Ale jedna z pro mě důležitých věcí u auta je, že se na něj vždy po zamknutí ještě ohlédnu cestou domů (funkce coming home/leaving home je navíc dost užitečná).

Do práce jezdím na kole a autem jsem jel jen když silně pršelo, jinak se to ani nevyplatí startovat. Navíc, jak už jsem psal, cesta na kole je i rychlejší.

Snad jediná věc, která mi na autě vadí je, že bývalý majitel (nechápu německý vkus) si nakonfiguroval auto se šedým interiérem dohromady s interiérovými lištami v dřevěném dekoru (hnusný plast nastříkaný aby vypadal jako dřevo).
Ale i na tom už se pracuje … 

Objednal jsem karbonovou fólii za pár korun na Aliexpresu a vypadá to o mnoho lépe, si myslím. Už zbývá jen jediná část – středový panel kolem řadící páky, ale ten půjde ven až se bude měnit samotná řadící páka (protože na té už je znatelné opotřebení a vyměním ji za černou novou).

Pokud jste někdo dočetl až sem, tak Vás obdivuji a děkuji za Vaši pozornost. 
Třeba ještě někdy …


Spoustu šťastných kilometrů, hlavně teď, když začíná ta zima.

 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Tejira
22. listopadu 2017, 08:31
1

Koukám, že nejsem sám kdo v poslední době vybíral co mu nejvíce vyhovovalo :-D já sice vlastním o notný kus horší motor 2.5 tdi, ale je fakt že dálnice kolem stovky je slyšet jen vzduch a paradoxně ani kolem 3000 otáček motor nehučí jak mixér. Rozhodně je to také lepší než těžkopádná A6. Větší, ale ne až tak echt na údržbu.

reagovat
nixx
22. listopadu 2017, 08:49
0

Asi tak.
2,5TDi měl táta několik let v A6, teď s ní ještě jezdí jeho přítelkyně. A motoricky tomu autu zatím naštěstí nic nebylo. A svezení s tím není taky vůbec špatné, takže chápu volbu 2,5. I když se o ní často nepíše úplně hezky, co do spolehlivosti, ale to je taky hodně o kusu a samozřejmě o uživateli. A zvuk také nemá nepříjemný, dokonce bych řekl, že zrovna v tom spektru okolo 3000 se to i příjemně poslouchá.

Tejira
22. listopadu 2017, 10:19
0

On je ten zvuk v6 až děsivě návykový. Vytočená V6 je doslova hudba pro uši

Tejira
22. listopadu 2017, 10:20
0

Však si nějakou část mé zkušenosti můžeš přečíst hned pod svým blogem kde je ten můj ????

nixx
22. listopadu 2017, 10:59
0

Četl jsem ;) pěkný kousek to je. A ty kola ... super! Je paráda že i skoro po 20ti letech to auto vypadá slušně a ne jako plechovka, to je asi největší výhoda celkové konzervativnosti designu od koncernu, že ta auta stárnou vizuálně pomaleji (a mně se ten design líbí). Když to dnes postavíš vedle třeba Peugeotu, nebo Citroenu ze stejného roku výroby, tak bys řekl, že ten Francouz má o 20 let více a to jsi ještě ani neviděl interiér, který i po slušné porci kilometrů až na pár míst vypadá více než zachovale.

beastar
22. listopadu 2017, 13:09
0

Ta šestiválcová nafta obě výkonový varianty jsou dobrý. To jen někteří majitelé byly idioti. Měl jsem to taky v A4 pár let zpátky. Auto mělo asi 670000 najeto s původním motorem a jezdilo jak nový. V čem bylo kouzlo? Kvalitní údržba a včasné řešení věcí, tak aby se to nezhoršilo. Mo a dneska je to znova o tom jaký kus si vybereš. Mimochodem zvuk to má na diesel super. Částo na to lidi nadávají, že to jako dole nejede a od 2500 to kopne a jede jak blázen. A že je to nepříjemný. Já to teda nepozoroval. Jelo to pocitově dostatečně. Fakt teda je že to byly takový pravý kamna:)

nixx
22. listopadu 2017, 14:31
0

Jako je pravda, že přesně poznáš, kdy spíná turbo, ale nezdá se mi, že by to netáhlo od nižších otáček

beastar
22. listopadu 2017, 14:44
0

To není můj vlastní názor. Mě to přišlo ok. Můžeš se to různě dočíst na fórech a v recenzích. Jaká je to hrůza a servisní katastrofa. Přitom já znám a slyším kolem jen spokojenost. Jasné hulí to děsivě taky to vznikalo ještě v době před ekoteroristuckou revolucí a převratem zeleného fašismu. Mě to bavilo a je to lepší svezení, než 1.9 uklepaná, nudná rotačka se 4 válci.

nixx
22. listopadu 2017, 14:59
0

Tak je pravda, že kouře to produkuje více než by bylo zdrávo no :) ...
Ale tak, jak píšeš, znám několik lidí, kteří stále jezdí s 2,5 pod kapotou (ať už v Audi, nebo Passatu, či Superbu) a odezva je tak 50/50 ... někdo se v tom vrtá asi celoročně a auto spíš stojí než jezdí a ti ostatní se jen vozí a chválí

XT
XTad
25. listopadu 2017, 19:38
0

Hezky. Sice je ojeta audina dotazena z rajchu pro mnohe cerveny hadr, ale kdo dokaze ocenit sestivalec, tomu se do dacie preseda tezko. Akorat teda nesouhlasim s kritikou interieru. Sedou bych si teda asi taky nevybral, ale zase v horkych dnech to muze byt prijemnejsi, nez rozpaleny cerny interier. Ale to drevo to jednoznacne ozivuje a hodi se k tomu. Trochu to ve me evokuje ameriku. To, ze je to nastrikany plast a ne drevo prece nicemu nevadi, topit s tema listama nebudes :D
Pri rozebirani stredoveho tunelo taky bacha, protoze tyhle casti byvaji jenom secvaknute dohromady a jakmile se to jednou rozdela, tak to potom muze zacit vrzat.

reagovat
nixx
25. listopadu 2017, 23:03
0

No hele akorát dnes jsem to dělal ???? myslel jsem si že je to jen naklikane ale je ta lišta asi na 8 šroubů ke kterým je přístup jen ze spodu takže musel ven celý střed auta... Ale měnil jsem rovnou i radici páku... Zatím vypadá že vše drzi, každý kabel ve svém držáku a spojené "štekry" obalil trochou filce... Ale výsledek si myslím že za tu práci stal ????

Ba
Bavoraczech
07. prosince 2017, 11:57
0

Falešné dřevo za falešný karbon. Prašť jako uhoď. Taky bych to byl býval nechal originál. Šedý interiér jsem měl v jiném autě a je fakt, že černý nebo krémový vypadá vizuálně určitě líp. Ale na barvu to nejezdí a po tmě je ti to stejně jedno :)

Bigg.I
07. prosince 2017, 12:09
0

Já osobně asi radši falešnej karbon, než falešný dřevo. To "dřevo" na mě působí hrozně.. já nevím, levně.. ?




o všem a o ničem

Jsem obyčejný kluk, vidím auto, které se mi líbí a chci se svézt.

Zobrazit autorovy blogy