načítám data...

Jak jezdí dvě (ne)obyčejné Primery P11

02. listopadu 2019, 11:52 102 komentářů krab

Většina místních čtenářů už mě má přečteného. Víte, že jsem spíš takovým výletníkem. Rád s auty jezdím, občas je proženu pořádně a pak je zas umyji, přeleštím flanelovým hadříkem a dívám se na ně, jak jsou pěkná.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Jak jezdí dvě (ne)obyčejné Primery P11

A pak jsou taky páni kluci, kteří to mají jinak. Staví si své sny na kolech, přímo pro sebe a na míru. Zatímco já se většinou spokojím se stavem tak, jak auto vyjelo z továrny, případně nechám doladit vážně jen drobnosti, tak třeba můj kamarád Tomáš si už leta staví svou Primeru. A jeho kámoš Petr jde tak trochu v jeho šlépějích. Sešli jsme se tedy všichni tři, abychom si pokecali o autech, projeli se a já konečně viděl, co na tom funkčním „tuningu“ vlastně vidí.

U nás upraveným sporťákům pšenka nekvete

Důvod, proč o hrdinkách minulosti z rodu Nissanu píšu jen zde na Autíčkářův blog je prozaický. V našem státě plném všelijakých represivních nápadů postavených na hlavu (Ano, mohlo by být i hůř, dalo by se obratem namítnout) nemají individuální úpravci zrovna na růžích ustláno. Když mi vyprávěl svůj příběh s individuální homologaci svého zbrusu nového sporťáku Sigma TN  můj kamarád Martin Straka, chtělo se mi místy brečet. Přitom jde o precizně zkonstruovaný vůz týmem špičkových inženýrů, ne o žádný projekt punckové garáže. Zkrátka obě Primery momentálně nejsou ve stavu, kdy byste je chtěli poslat rovnou na Dekru a očekávali automaticky kladný výsledek. Bude to vyžadovat trochu kreativity a pevné nervy. Tím pádem bych oběma nadšeným majitelům „proslavením“ obou aut někde na místě s velkou návštěvností ani moc nepomohl.

Zkrátka a dobře v tomhle závidím (v dobrém) mým anglickým sousedům autíčkářům. V Anglii může na silnice ledacos a jestli bych z ostrovní země importoval jediné dvě věci i k nám, bude to přístup jejich DVLA (dopravního úřadu) a brilantního parlamentního spíkra Johna Bercowa. Uplakané deštivé počasí si spolu s neomarxistickým Jeremy Corbynem mohou naopak klidně nechat doma. Ale to jen na okraj, odteď to bude článek o těch Primerách, slibuji!

Nissan jezdí skvěle už v sérii

Nissan Primera je vynikající sedan střední třídy, který se zrodil na přelomu 80-90. let. Byla vždycky nenápadná, měla pohon přední nápravy a na svou dobu typické spolehlivé a moderní japonské dvouvačkové čtyřválce pod kapotou. Klíčem k úspěchu Primery byly nepochybně detaily, které rozhodovaly, že bude vážně skvěle a vyváženě jezdit. Řídil jsem jich v životě několik a asi rok a půl jsem vlastnil model Maxima QX 3.0 z roku 1996. To auto by mě bavilo řídit i dnes, možná dokonce i víc, než si aktuálně připouštím. Nissany měly přesné řízení, velmi precizní řazení a vyloženě neutrální charakteristiku podvozku. Tohle platilo v podstatě napříč modelovou řadou v 90. letech. Zadní nápravy měly víceprvková uložení a vyvážení auta nebylo na předokolku vůbec zlé.

Pokus, omyl… ale pánové ctí principy Colina Chapmana

Kluci chtěli svá auta posunout dál. Petr šel ekonomickou cestou a vzpomněl si na základní poučku Colina Chapmana. Prostě ze své Primery nejprve odmontoval vše, co nebylo nezbytně nutné. Tvrdí, že se mu povedlo hmotnost svého dvoulitrového sedanu (původně Primera P11 2.0 SLX z druhé poloviny 90. let) stáhnout na nějakých 1100 kilogramů, měřeno bez řidiče, s náplněmi, však benzinem pouze na rezervě. Petr je sám menší postavy a hodně hubený, takže i když natankuje skoro plnou, pořád tu máme auto, které neváží celkově více než 1200 kilo. To je výborný výsledek. Postupně upravil následující věci a říká, že jeho rozpočet musel zůstat na skromné hodnotě. I s nákupem vozu za pár desítek tisíc korun se potřeboval vejít se vším všudy do sta tisíc korun. Tohle mi přijde docela rozumné a o to zajímavější mi to připadá, v momentě, kdy z auta vylézám po absolvování jízdy na naší „zkušební“ silničce do vrchu s několika zajímavými serpentinami a dalšími atraktivními úseky.

Motor zůstal sériový, dostal však vačky Tomei Pon Cam 260°, které posunuly i efektivitu motoru nad hranicí šesti tisíc otáček, nerezové svody SSAC a odstranění katalyzátoru. Sání je krátké laminátové od Simota, odstíněné a přísun dodatečného vzduchu je veden hadicí z místa, kde běžně mohou být mlhovky. Na brzdě s tímhle motorem nebyl, standartní dvoulitr má 130 koní, pocitově by ten jeho mohl být někde kolem 160. Ale ono hodně udělá odstranění veškerých protihlukových materiálů, motor víc zpívá, rád se točí a řidič si připadá rychlejší, než doopravdy je. Tady stejně nejde o čísla, jde o elementární radost z řízení. Auto má odlehčený setrvačník, převodovku z modelu GT, několik výztuh, vylepšené Primera GT brzdy a taky lehčí kola s pneumatikami Nankang NS-R. I volant je menší, od Nardi, sedím v pevných skořepinách a mám k dispozici short shifter řazení. Podvozek jezdí na tlumičích Bilstein B6 a pružinách Eibach z tak zvaného „Eibach Pro-kitu“.

Jak to funguje?

Petr mě nechá ať se svezu sám, což kvituji s povděkem a sjíždím dolů z asi pětikilometrového kopce, který si cvičně vyjedu nahoru, abych nasál základní dojmy o tom, jak celá úprava funguje. V autě nesedím ideálně, jsme oba trochu jiné postavy a potřeboval bych si sedadlo dát víc dozadu a taky bych ho umístil, pokud možno, blíž k podlaze. Řízení reaguje přesně, hbitě, motor má pěkný jadrný zvuk. Už se těším, až to roztáhnu pěkně až nahoru do otáček cestou zpět. Otáčím se, vytáčím jedničku do šesti tisíc, hladce a přesně řadím dvojku a přichází první esíčko. Bylo potřeba trochu ubrat, Nankangům se chtělo pokračovat spíš rovně, auto se na ubrání plynu bleskově srovnalo, přidávám a okolo 6500 otáček řadím trojku. Motor se má k světu a zejména za hranicí 5000 otáček se mi jeho projev moc líbí. Je to stará japonská škola. Před vracákem podřazuji na dvojku a co nejdřív se snažím progresivně přidávat plyn. Cítím, že Primera se vlásenkou protahuje ochotně, nezáludně, ale není úplně jednoduché přenést všechen výkon hned na přední kola. Nezatížené se přeci jen trošku protočí. Chtělo by to samosvor, což je jedinou věcí, kterou konstatuji zase na louce nahoře na kopci, kde auto majiteli vracím. „Dej tam samosvor, kup lepší pneumatiky, to udělá ještě se schopnostmi a rychlostí auta zázraky“.

Tomyxova střela

Dívám se na Petrovu šedou Primeru a šibalsky se pousmívám. Kolik, že ta sranda stála? Sto tisíc? Není to věru vůbec špatné. Totiž, zážitek z ostré (leč nedramaticky rychlé) okreskové jízdy by se rozhodně vyrovnal svezení v daleko dražších sériových ostrých hatchbacích. Nedávno jsem testoval Hyundai i30N fastback. To je auto za bezmála 800 tisíc korun. OK, je o dost rychlejší a je na míle bezpečnější pro svou posádku (a to je jistě k nezaplacení), ale že bych se nějak za volantem bavil líp? Nebo když jsem loni řídil modrý Focus RS limitované edice, který vyšel na 1.1 mega? Ano byl rychlý, ale to je tak asi to hlavní, co se o něm dá vůbec říct.

O to víc se těším na modrou Tomášovu Primeru. Tomyx je blázen. Teď myslím blázen v tom nejlepším autíčkářském smyslu slova. Má tohle auto nesmírně rád a upravování jej k obrazu svému je jeho velký koníček. A je fajn, když mají kluci koníčky. Takže jeho Primera už nemá původní motor. V útrobách je japonský vysokootáčkový SR20VE, který točí tolik otáček, že se přímo ručička otáčkoměru schovává kdesi za posledním číslem osm na standartních budících tachometru. Ve skutečnosti s autem udělal spoustu úprav. Krásně je sám sepsal zde, takže nebudu celé ani vypisovat. Jezdíme momentálně na pneumatikách Yokohama Advan Neova AD08R a máme samosvorný diferenciál. Tyhle dvě věci zdůrazňuji spolu s motorem, protože jsou pro jízdu nesmírně důležité. A schválně nebudu říkat, kolik jeho Primera už dohromady stála. Mně to prozradil a není to malé číslo. Kdyžtak ať si to pod článkem „propálí“ veřejně sám…

Jak to jezdí?

Sjíždím tedy z kopce, řídím opět sám. Občas pořádně přidám, přibrzdím, abych Yokohamy dostal aspoň trochu do teploty. Je poměrně chladný podzimní den a celé dopoledne se válí v chuchvalcích cáry mlhy. Auto reaguje na plyn podobně jako Petrovo, ale to platí zhruba do pěti tisíc otáček. Celkově je takové tužší a díky lepivějším pneumatikám drží líp. No uvidíme, až to rozpálím do kopce. Motor smím točit až za osmičku a těším se na to. Otáčím auto a rozjíždím ho na jedničku a zhruba u hranice sedmi tisíc řadím dvojku.

Nejvyšší otáčky si schovám na vyšší rychlostní stupně. Primera jde za plynem výborně, kola se nechtějí protáčet, samosvor hodně pomáhá stabilitě a trakci vozu. Do prvního z esíček skoro neubírám a na výjezdu z toho druhého už točím dvojku do nějakých 8300 otáček/min. Je to jen odhad. Auto od 6500 krásně zabírá a charakteristika motoru mi připomíná můj lotus. Jen ten zvuk je ostrý, se sériovým pojetím výfukové soustavy nemá nic společného. Musím být slyšet vážně široko, daleko. Z vracáku vyjíždím o poznání rychleji díky práci samosvoru a před následnou mírnou levou po delší rovince vidím, že jedu o zhruba 20 km/h rychleji než v Petrově Primeře. Ty koně navíc v motoru SR20VE jsou znát. Mělo by jich být kolem dvěstědvaceti. Upřímně? Sériové BRZ by v tomhle okamžiku hrozně ztrácelo a jeho majitel by nejraději rozkousal vlastní řidičské boty…

Co říci závěrem?

Kluky jsem pak svezl ještě sem a tam po kopci v Elise, aby viděli, jak funguje sériové sportovní auto. Sami se řídit malý sporťák s motorem uprostřed trochu báli (no možná spíš odtušili můj útrpný výraz, jaký bych asi udělal při předávání klíčku) a tak jsem je alespoň v rámci ne úplně nejlepších adhezních podzimních podmínek svezl středně rychle jako spolujezdce. Měli z toho radost, respektive toho moc nenamluvili. Seděli oba jako přikovaní. Jen jsem jim oběma vysvětlil, že Lotus umí jezdit ještě daleko rychleji, že je znát, když sedí v autě dva anebo jen řidič a že když řidič navíc dovede zhubnout, tak Elise pojede ještě rychleji.

A co Primery? Myslím, že jsou obě naprosto fantastické. Tomyx to své auto posunul na hranici, kterou bych od Primery vůbec nečekal. To auto už jezdí jako kdejaké cupové Clio Sport navíc s výhodou delšího rozvoru, a ještě větší řidičské přívětivosti. Jeho motor točí jako blázen a je to fakt radost řídit. Petrova Primera je ukázkou toho kam jde posunout levné trackdayové auto, udržet náklady na uzdě, a přitom si postavit auto, které bude bavit, kdykoli se s ním brzo ráno vydá objevovat krásy zapadlých okresek. “Pánové, díky za svezení, pokec, bylo to s váma fajn a zase se někdy jistě uvidíme”.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Tomino
02. listopadu 2019, 13:20
4

Přesně takové úpravy mám rád. Taková ta „stará škola“ – spousta mechanických úprav, od podvozku přes motor, ostré vačky, laděné svody. Jedním slovem, skvělé.

Palec nahoru za obě dvě Primery.

No, Tomyxova Primera je boží. Přesně úpravy dle mého gusta. Obdivuji to nadšení, že si vůbec někdo něco takového postaví, aby si plnil své sny. To je prostě paráda. A pevně věřím, že musí být radost to řídit. Líbí se mi i ten nenápadný vzhled, nedávající najevo skutečný potenciál.

Co se týče nějakého schvalování úprav, tak moc nechápu, proč je naše legislativa v tomto tak odmítavá. Zrovna v tomto případě, kdy si myslím, že provedené změny jednoznačně přispívají k lepší aktivní bezpečnosti.

reagovat
ToMyx
02. listopadu 2019, 19:15
0

Tomino, děkuji mnohokrát!
Krab má úplnou pravdu s tím označením "blázen". Měl jsem svou hlavu a mnoho úprav se dělalo na vícekrát, chtěl jsem to co bude mé situaci nejvíce vyhovovat (kompromis). Pro ilustraci, řeším výfuk, nechci dunění v interiéru v nízkých otáčkách. Měl jsem 2 podoby středového tlumiče a 3 podoby koncáku (vše nerez). Stále není vyřešeno a zkoušíme dál. Na konec listopadu bude hotový další model „střeďáku“ :-) A podobně to bylo téměř s každou důležitou částí.

Mnoho lidí nebude sdílet naše nadšení, vždyť je to stará vrána, určitě je na prach shnilá, apod.... ale nemusím se bát, že mi jí nějaký závistivec na parkovišti očeše. V té nenápadnosti vidí konzerva jako já velké plus.
Pokud bych měl shrnout povahu veškerých úprav, vždy jsem přihlížel k tomu, aby auto bylo daily použitelné a nedošlo ke snížení bezpečnosti posádky (až na řidiče = volant bez bagu). Například, než došlo k posílení motoru, na autě už byly posílené brzdy a nový podvozek. Také jsem se nechal nahlodat Krabem a přemýšlím nad nějakým lehkým montovaným rámem, který by přišel ke slovu na trackdayi. A do budoucna plánuju mimo jiného kompletně renovovat kastli včetně pozinku spodku. Snad se vše povede.

Tomino
02. listopadu 2019, 20:21
0

Tome, já bych označení „blázen“ opravil na „zapáleného entuziastu“ :-)

Je moc fajn, že jsou lidé, kteří to nadšení mají a narušují šeď SUV na silnicích. No, bylo by opravdu hezké, kdyby se vše podařilo napoprvé. Člověk by ušetřil spoustu peněz, tak i čas. A výfuk, to je věčný boj mezi celkovou hlučností, duněním v určitých otáčkách, výkonem. Tady to bez experimentů asi bohužel nejde :-)

Víš, já jsem se tenhle blog o Primeře delší dobu těšil. A jsem rád, že to napsal Krab tady na Autíčkáři. Tam vedle na Garáži by ses opravdu mohl setkat s označením stará vrána. Některé ty komentáře tam píšou podle mě lidé, kteří měli velké problémy dokončit základní vzdělání, něco tam je fakt k pláči nebo na facku. Vyber si :-)

Myslím, že s tím rámem je to dobrý nápad. Určitě bych to, být tebou, přes zimu zvážil. Na trackday rozhodně výborná věc.

Budu držet palce s dalšími úpravami.

ToMyx
03. listopadu 2019, 07:58
0

Ano bez nadšení by to nešlo. Kdybych na začátku dostal tenhle finální recept, finanční i časové náklady by byly cca třetinové. Ale každý někde utápí své "statky". U mě je to podpořené motivací se zlepšovat v umění auto co nejlépe ovládat a určitě tím nemyslím bláznění na okreskách. Tím jak se auto vyvíjí, zjišťuju, že mám větší a větší rezervy na kterých se snažím pracovat.

Krabovi jsem do místa uveřejnění nijak nekecal. Nemám problém s kritikou a že se jí na auto za tu dobu sneslo :-) Tady na Autíčkáři je umístění blogu asi nejvhodnější. Už jen pro podnětné komentáře, které tu často pod články jsou.

-
Komentář upraven 3. 11. 2019, 08:01:38

Tomino
03. listopadu 2019, 09:03
1

Tvá filosofie je mi sympatická. Rychlejší auto, rychlejší řidič. Hezky ruku v ruce. Využití koučinku, o kterém se zmiňujete ve vlákně níže. Je to určitě i rychlejší řešení, než na to přicházet sám. Taky to jde, ale asi jen do jisté míry. Je to právě zkušenější řídič, který tě posouvá dál svými znalostmi.

Máš naprostou pravdu, umístění blogu tady je nejlepší řešení. Komentáře na Autíčkaři jsou jedním z důvodů, proč jsem si právě Autíčkáře oblíbil.

beastar
02. listopadu 2019, 14:47
8

Neobyčejně dobrý blog. Fakt zase Krab konečně začal psát pro lidi a ne jak žurnál z Garage. Obě auta jsou super. Přesně takový hodnoty vyznavám i já.

Ať už je to snaha o maximální efektivitu alá to šedivé auto. Nebo funkční úpravy a snaha o dokonalost v detailu u Tomyxe. Mile rád jezdím v něčem podobném, než v těch rádoby dokonalých sériích. Samozřejmě s Elise to je nesrovnatelny:))

To je jako srovnávat polazeny Golf Gti a Porsche 911 turbo S. Třeba. Jiný svět. Každopádně bylo by za mě fajn kdyby se tady o tom psalo častěji. Tohle je pravá Autickarovina. Jako ono totiž koupit si RS6, nebo Miatu umíme všichni že.

Dát do toho srdce, prachy a doufat že to bude k něčemu to už každý neumí. Btw. Oboum přeju ať jim to vydrží..

reagovat
krab
02. listopadu 2019, 19:23
1

Že děkujou pane principál... Taky si říkám, že je to přesně téma pro autíčkáře. Magoři v autech, kteří chtějí řídit, baví je to a neřeší žádné snobské krávoviny... Moc rád bych to klidně uveřejnil tady klukům na žurnál na "G" jak říkáš, ale ty jo někteří ti čtenáři jsou fakt hrůza. Jde o to, když podobobný věci pro nadšence začnou číst různá jelita co jinak chodí na novinky.cz a podobný a chtějí něco komentovat. To je pak bohužel zlo. Teď jsem to viděl pod povedeným videem co udělal nedávno Kuba Rejlek právě o té Sigmě. Čekal bys nějaký pozitivní reakce a ono prd... závistivý hnusný komentáře. (ne všechny teda naštěstí).

Jinak jak říkáš, klobouk dolů, oba kluci mají nadšení, rádi řídí, baví je to, dávají do toho srdce a je to hezký...

PS: jestli jsi to omylem někde nesmazal dej tam na někdy ten článek o tom Mitsu 3000 GT alias Dodge Stealth, to bylo taky právě zajímavý...

ToMyx
02. listopadu 2019, 19:35
0

Beastare, přesně tak, podobné blogy páně Kraba jsou i pro mě ozdobou Autíčkáře a je mi ctí, že jsem mohl svým kusem plechu přispět alespoň touto cestou. Na Autíčkáře poslední dobou nemám skoro vůbec čas.

Co se týče Elise, rychlost, kterou je schopna i na studených pneu projíždět zatáčky byla dechberoucí. Kašlu na zrychlení ( i když taky moc pěkné), ale dostalo mě chování v zatáčkách. Ta lehkost a samozřejmost (pokud řidič uprostřed zatáčky nesundá nohu z plynu), byla úžasná a já hltal každý metr jízdy až jsem oněměl :-)

Co se týče srovnání s dražšími auty, lidská závist a hloupost mě naučila, že pokud nebudu mít vlastní garáž na oploceném pozemku, nebude doma nic extra drahého co na sídlišti říká kolik peněz zahučelo. Navíc, ten pocit, když při zkoušení úprav zjistíš, že ses trefil a auto je zase o kousek dál, je k nezaplacení. Druhá strana mince je, že je třeba stále zlepšovat řidičskou techniku a na okresce myslet hlavou, protože auto je opravdu daleko. Takže koučingy a pilování krizových situací na polygonech a trackdayích pod dohledem, to je oč u mě běží.

Myslím, že můžu mluvit i za majitele šedivé Prímy, ještě chvíli nám to vydrží!

krab
02. listopadu 2019, 19:46
0

Ty koučinky to je super věc. Taky si plánuju nechat víc radit příští rok a hlavně zkoušet dělat to, co mi instruktor přesně řekne. Ale na okruhu tedy... Na tý silnici pořád uznávám pravidlo defenzivní stopy a nehnat to příliš... I když známe to, občas se člověk neudrží :)

Tuhle jsme se bavili s kamarádem o Lotusu a zatáčkách. A já jsem utrousil cosi srandovního, ale kámoš říkal, že vlastně naprosto výstižnýho: "Lotusem můžeš projet zatáčku buď pomalu anebo správně". Dalších možností ti moc nedává. Rychle a špatně = vždy průser. Takže v tomhle směru jsem odsouzen k celoživotnímu učení se tomu, co ti inženýři v tom Hethelu spočítali, že funguje.

Tyhle dvě Primery jsou ideální cvičební stroje a kluci si to užívají, mě to hodně bavilo a to je to hlavní. A s tím parkováním to je jasná věc... Já když jsem bydlel ještě na sídlišti, taky jsem si musel pronajímat místo na krytým hlídaným parkovišti. Naštěstí v okolí bylo. A to jsem tam tenkrát dával jen Focus ST a pak Mazdu MX5... žádný hypersporty :)

ToMyx
03. listopadu 2019, 08:54
0

U mě bude probíhat koučování jak na okreskách, tak i na okruhu. Ty okresky mám zaměřené na základy, na takové to lehce pokročilejší osahání si auta a striktně správnou techniku všeho základního. Když se mám na zakroucené okresce soustředit na správný pohled, čtení povrchu, přehmatávání, držení těla, efektivní podřazování s meziplyny a dalších x věcí, legální rychlosti stačí úplně bohatě. Na okruhu to bude zase jen o rychlosti a efektivitě. Každý se rád sveze rychleji na zakroucené okresce, ne, že ne. Já mám teď období, kdy chci dělat vše správně a automaticky a to bez cizí pomoci nedokážu. Nebo alespoň ne rychle.

Elise je jiný vesmír v porovnání s čímkoli s čím jsem měl dosud možnost se svézt. Máš to ideálně rozehrané. Na každé z aut své garáže musíš v zatáčkách trochu jinak. Takže zábava na každý den a o to jde především :-)

beastar
03. listopadu 2019, 20:31
0

Málokdy mám chuť některý auto zažít tzv. Živě i třeba jako mitfára. Ta Tomášovo Primera je už ale ve stavu, že by mě zajímalo jak by se třeba vypořádala s rádoby prémiovou třeba i plus, mínus dobovou konkurencí. Mimochodem bylo by s těma Primerama i fajn video... Dal bych k nim ještě 2 evropský krabice. Vokynu v prvním eresu a třeba nějakej italskej taky sedan a jelo by se...

krab
03. listopadu 2019, 20:42
0

Tomášova Primera je fakt už velmi dobrá. Petr Mutafov, který je závodník v motokárách a učí lidi řídit (Special Drive) mu ji moc pochválil. A mě se dralo na jazyk říct, že to auto se chová někde na úrovni Intergry Type R. Minimálně Civic Type R ( ten než tam dali turbo) by v projevu motoru a v jízdních vlastnostech snesl srovnání. Ale tím jak má Tomáš otevřený výfuk, tak je v tom daleko víc závodní pocit. Myslim, že někdo, kdo má víc motorsport v krvi než já, by to to auto možná ještě víc ocenil.

Já jsem přeci jen na tu sportovní automobilovou klasiku. A spíš takový rozumnější tempíčko. Tenhle víkend jsem zrovna pro jednoho kamaráda jezdil a náš fotograf fotil starou klasickou "neunelf" z půlky 80. let a tohle je přesně auto mého gusta. To já si prostě užiju maximálně, ani nemusim jezdit jako magor. Asi krize Krabího věku :-D

bkralik
03. listopadu 2019, 23:22
0

Já bych jen měl poznámku k těm koučingům - jeden jsem absolvoval a byl jsem z toho docela zklamaný. Nejsem nijak rychlý řidič (moje časy v Mostě jsou spíš bída) a tak jsem očekával, že by to mohlo výrazně pomoct (člověk se na netu všude dočte, že to je nejlepší způsob jak zrychlit) a ono nic moc - bylo mi doporučeno pár věcí typu "koukej se dřív do zatáčky" a "nenatáčej hlavu", pak obecné "posuň brzdné body dál" (což vím taky) a dál se lekce nesla hlavně okolo výuky brždění levou nohou do zatáčky, což mi přišlo jako overkill pro fakt závodní ježdění a ne pro někoho kdo jezdí "horší-než-průměrné" časy.
Navíc kvůli naakumulovaným zpožděním z celého dne (byl jsem poslední) jsem místo hodiny měl lekci jen cca 45 minut a pak nás vyhnali z okruhu. A ono to přeci jen nebylo zadarmo...
Takže coaching může být rozumná věc, ale doporučuju neočekávat zázraky a hlavně si vybrat někoho, kdo fakt umí a kdo je ověřený ideálně někým, koho znáte...

beastar
04. listopadu 2019, 00:42
0

Krab: Ono ale ta 911 kór teda G model je pořád velmi nadčasový auto co má už docela snesitelný jízdní vlastnosti. A zrovna takový TURBO umí dobře fungovat dodnes jako na hraně možností a není nutný jezdit výletníka. Jasně dneska jsou to krásný a ceněný auta takže lítat s tim jak idiot bude málo kdo. Já jen, že to pořád jde. A přestože to moc nemusím, tak přesně z téhle doby Audi Quattro R52.2 je třeba taky neskutečná jízda. 220 koní tehdy překvapivě stařilo na 1330 kg i se 4x4... No prostě jiný svět.

Jestli to jezdí jako ostrá Integra, tak je to solidní pecka v tomhle designu a autě to fakt málokdo čeká. Podle toho jak to popisujete celkově. Tak mě by se to asi fakt dost líbilo. Mám rád takový skoro závodní kreace, ale zase aby se z toho nedělalo něco co to není. A tohle to perfektně vystihuje. Zvuk, výkon, otáčky za rohem budíku a vůbec takovej ten davadesátkovej look s tim, že vidíš že to jakoby rychlý auto nemá být. Nicméně je. Vychytat správný poměry aby se s tim dalo jezdit furt a zároveň to bylo dostatečně rychlý i na okruhu. Jednim slovem frajeřina... Znám milion lidí, co tohle řeší. A výsledek často bývá super ryhchlý neovladetelný hovado, pomalá a hlučná leštěnka a nebo to prostě není na okruh ....

krab
04. listopadu 2019, 09:41
0

Ono do "G Modell" řady zapadá spousta aut z let od 1974-1989. Takže jsou mezi nimi fakt jízdně velký rozdíly. Ale všechny, i ty první 2.7 jsou nadčasová auta. Výletníka s tím fakt jezdit nemusíš. Když nejsi kopyto a zažiješ si to auto, tak na dobrým moderním obutí úplně v pohodě držíš krok s moderní sportovní produkcí, řekněme té slabší třídy. Specielně tyhle nejnovější 3.2 s 231 PS bez katalyzátoru jedou vážně pěkně. Taky jsou pořád okolo 1200 kilo, je to na dnešní poměry lehounký, kompaktní auto. Byl jsem nakonec překvapenej, jakej technickej pokrok dělal jen přechod od 3.0 SC z konce 70. k právě G modelu 3.2. A to má kamarád ještě převodovku 915 a spojku ovládanou lanovodem. Což mě ale třeba vůbec nevadí, ale často se dočteš, že lidi preferují pozdější model od 1987, kde je už Getrag G50 a hydraulika...

Ale zpět k Tomášovi. Já myslim to vnímáš správně podle toho jak jsme to popsali. Já myslim, že by sis to užil, asi víc než já, kdy mě zas až tolik nebaví/neláká ždímat z auta všechno co tam je a zařádit si. Což s touhle nenápadnou Primerou vlastně jde. A je to takový vtipný. Stálo ho to nějaký peníze, ty se pochopitelně už nikdy nevrátí, ale to nebyl smysl. A v tom má taky můj obdiv. Každej furt jen "investiční" auto a málokdo má takhle koule na to vysypat kasičku do nenápadnýho japonskýho sedanu a udělat z něj opravdu vzrušující okreskový stroj co točí jako blázen a je slyšet ještě v dalším údolí.

beastar
04. listopadu 2019, 11:02
0

K tomu G modelu. Jasně že tam jsou velký rozdíly. Tak ale já nevím čím jste jezdili tudíž proto obecně:) Mě se líbí ty auta kde to začíná být opticky širší. Spojka lanko je už hodně staromódní věc:) Lidi tvrdí různý věci ale... Ono opravdu ten getrag. Mě to přijde jak takový to hamtáni na ten pedálek v autodromu. Cvak, cvak bzzzz. Znáš to:D

To je přesně ono. Všichni samá investice a potom mají všichni stejný auta. A navzájem se utvrzují že skvělá volba vole. Tady si to Tom dělá pro sebe a má na salámu jestli to je investice....

No není ale svezeš se královsky v podstatě ve sporťáku v balení rodinného vozu. A to je přece super.

krab
04. listopadu 2019, 11:10
0

To je přesně ono, co se mi na těch dvou Primerách líbí. Že neladí něco co dělá každej, že to nejsou kluci styl "Hondař" anebo "rychle a zběsile" , víš jak :) Teď samozřejmě schválně přeháním...

K tomu G modelu, to ti můžu klidně pak písnout něco soukromě. tohle je rok 84, takže už novej motor (3.2) , ale ještě stará převodovka. Ve výsledku stejně záleží na stavu a "rozježděnosti" každýho kousku. Ono když to je sice pěkný auto, ale 5 let stálo v garáži, tak je to pak taky všechno špatně. Tohle auto pravidelně jezdí. Právě je k mání, víš, tak jsem se trošku namlsal, ale nemam na to prachy teď, takže asi zas můžu zůstat v klidu :)

beastar
04. listopadu 2019, 12:11
0

Jo jo vim co. Ono zase já sem člověk kterej ti pochvali i dobře profesionálně postavenou feldu. Když je to čirá mechanika. A ne křídlo a laďák z benzínky. Bratránek kdysi občas něco odladil. A dokonce i Š105 odjela občas v hustým looku a fungovalo to jako auto.

84 rok to už je novej motor čili už jakoby ten fl:) A co to je pevná střecha? Targa? A jasný je to veterán. Když to vyrves ze sbírky po 10 letech jezdí to jinak. Jako je to blbý ale auta, co jsou v provozu aktivně jsou o parník příjemnější. Takhle sem jel tou 348 a to auto jezdí. Samozřejmě ne každý den. Jsou tam tudíž kosmetiky, čudliky.... Ale motor zpívá, gumy jsou rozježděný a tak. Jako chápu že jak se tím člověk sveze má pocit, že to hned chce. Jsou to krásný auta a voňavý:)

krab
04. listopadu 2019, 12:32
0

Ono to vlastně není ani nic tajemnýho, když už jsem to nakousl... Bude o ní článek teda na tom mým hlavním "působišti", ale kámoš to inzeruje normálně na rajveteránů: https://www.rajveteranu.cz/32045-porsche-911-g-tynec-nad-sazavou
Kupátko, klasika, Carrera. Originální motor, odstín i interiér. Navíc vtipně je to stejná barevná kombinace jako ta moje (stříbrná/tmavomodrý čalounění). Úplně přesně by se mi hodily obě k sobě...

Jak říkáme oba, ono to chce aby to jezdilo. Já vždycky když vidím těch zaparkovaných 964 u Radka Pokornýho v Engine, který nejspíš fakt vůbec nejezdí (min. některé z nich) tak si říkám co všechno se pak bude muset dělat, až se budeš konečně chtít jet projet s nima. Já vždycky každý to auto tak co 14 dní aspoň projedu. Musí se to hýbat. Což je na téhle dobrý... sem tam se s ní jezdí.

No, hele je to zajímavá kombinace, kdy bych vyzdvihnul některé vlastnosti jako lepší u tý mojí modernější a některý zase naopak u týhle starý. Teoreticky bych mohl zkusit 996tku prodat a vzít tuhle Carreru 3.2, ale jakoby se mi do toho prodeje vnitřně vůbec nechce. Konečně mi to auto funguje jak jsem si představoval a je radost s ním vždycky vyjet.. No, ale tohle kámošovo staré je taky super...

Vlastně "štastný" kluci co tady ladí takovéhle Primery. Jak tam Tomáš psal : baví mě i to, že se o auto nemusím bát, můžu ho nechat zaparkované klidně i na sídlišti (to já bych se opupínkoval nechat stát poršáka někde u paneláku klidně jen hodinu...) a mají vždycky děsnou radost, když se po nějaké úpravě to auto fakt zas jízdně malinko posune. Úplně tomu rozumím.

beastar
04. listopadu 2019, 14:57
0

Ta ale vůbec nevypadá zle. Máš info proč to jde do prodeje? Jestli jezdí pěkně tak je i za zajímavou cenu. Já tyhle auta považuju za takový pionýry moderního pojetí kupé/kabrio. Měl sem asi 3x možnost s tím jet. Jakože fakt jet... A víš co mě na tom bere. Jak to popírá vývoj. Jam to šlape. Celý je to takový příjemný. 996 ta už si z toho bere to nej. Plus už je to moderní auto se vším co známe. A co je na tom zajímavý, že kdyby si byl fakt bohatší amík na Floridě můžeš s tím klidně jezdit denně. A nebude tě to srát. Umí tohle dobová konkurence.

Engine je fajn. Ta auta jsou tam jako obrazy no. To je jako když ti řekne jistý pan hokejista, že s tim Ferrari za 15 let vyjet z garáže 4x. To je o tom, že prachy jsou tak to koupíš a nepotrebuješ. Kdyny jsme měli teď volnou dvojku tak si třeba tady koupíš carreru 84 a je to...

Ale jako v kostce souhlasim. Auto je stroj pro pohyb primárně vpřed. Ne socha nebo nábytek. Takže pokud to není vyloženě vzácný. Případně předválečný auto. A jde s tim fungovat v dnešním provozu... Tak aby si se nezabil. Tak ať to jezdí!

Jinak já mám upravy obyčejných aut taky rád. A není nic hracího, než když 20 let stará třeba Primera oloupe na sprintu nějaký sériový supersport a maník s cibulema Breitling jenom čumí:D O tom že to můžeš kdekoliv nechat ani nemluvě... A každá funkční věc udělá radost...

ToMyx
04. listopadu 2019, 15:23
0

Pánové, krásná debata! K Porsche bohužel nemůžu nic dodat, chybí mi zkušenosti. Na článek se těším, bude to radost číst, to si myslím už teď.

Co bych možná dodal ke zvukům výfuk/ motor, které modrá vyluzuje.
Nedokonalostí aktuálního systému je výfuk slyšet více v kabině než venku (nízké tóny a občasné dunění do cca 4000 otáček), snad se podaří co nejdříve vyřešit (makám na tom). Ale po překročení cca 4500 otáček se situace ve výfuku změní. Tóny z výfuku jsou vyšší a od přepnutí na ostřejší profil sací a výfukové vačky (4800-5000) výfuk téměř přestává být slyšet a ke slovu se dostává ten orchestr vpředu.
To už se hlásí o slovo brumlavý zvuk sání a motor s rostoucími otáčkami mění zvuk na ostřejší a opravdu jadrný. To je to co je pak slyšet, to je to co mi tak učarovalo. Nejraději bych jezdil stále v pásmu 5-8,7tis otáček, ale Príma pak žere 15+ Maxxmotionu100 :-)

Bíste, pokud se potkáme na trackdayi, rád svezu a to platí vlastně téměř o komkoli. Pokud bys měl zájem o svezení mimo, rád se zastavím v rámci středních čech, klidně napiš SZ. Alespoň si konečně podáme ruku.


A ano, máte pravdu. To auto je moje radost, to či ono jsem možná zbytečně 2x upravil (navíc úplně blbě) než jsem zjistil, že nestavím nejvíc nejlepčejší tracktool a zvolil třetí - ideální variantu a ta seděla. Nepodřizuju vše nízké váze výkonu a rychlosti. Snažím se především o zdravý, zábavný a funkční kompromis, který nevyhází potomkům kaštany z kapes a neprasknou jim bubínky cestou k babičce:-) Odměnou jsou jejich zářivé pohledy kdykoli nahodím zadní sedačky a jedeme na výlet.

Já vím pro fb/instáč je to prd a málo extrém a pro někoho nuda a statisíce vyhozené do luftu. Jenže mně stačí malá překvapení.

-
Komentář upraven 4. 11. 2019, 15:54:33

krab
04. listopadu 2019, 17:38
0

Ono naladit správně zvuk motoru, to je fakt oříšek. Nakonec takový Igor Akrapovič ze Slovinska by nám k tomu jistě uměl udělat přednášku na celý den... nebo spíš neudělal, protože i střeží své know how. Ten začínal tak, že se mu nelíbila kvalita provedení a zvuku aftermarket výfuků na motorky a tak zkusil vyrobit vlastní...

PS: poršáky zde v diskuzi nechám stranou, pak až bude článek i tentokráte profi fotky, tak nasdílím přes facebook.... to bylo nějak na okraj, protože to teď bylo v mojí hlavě dost aktuální téma :)

ToMyx
05. listopadu 2019, 17:13
0

Zvuk je prevít, jednou mi došla trpělivost a nechal jsem si vyhotovit kalkulaci na ověřené komponenty (AMA exhausts) a když jsem viděl výslednou cenu (svody, cat, střední tlumič + koncák) vy výši cca 2000 EUR, řekl jsem si, že půjdu raději cestou zkoušení :-D

ku
kulisaci
02. listopadu 2019, 15:06
0

Super si to napsal! Těšil jsem se jak malej kluk na Vánoce, moc děkujeme! Jen si dovolím malou opravu short shift nemám ale shift light ano :) a snad ještě výkon by měl být spíš 160hp , díky!

reagovat
krab
02. listopadu 2019, 15:57
0

Dík a rádo se stalo. Poníky přidám ... no vlastně aspoň to ukazuje i na to jak hezky řadil sériový Nissan v 90. letech...

ToMyx
02. listopadu 2019, 19:13
0

Krabe, děkuji za skvěle strávené dopoledne. Nejdříve nám to pěkně nabourala mlha, ale nakonec jsme se pěkně projeli a otestovali. Výsledek v blogu se Ti povedl dokonale, opravdu moc pěkný text! Snad se opět brzy potkáme a projedeme se! Elise byla boží!!

reagovat
D
D
03. listopadu 2019, 08:54
0

Děkuji autorovi za pro mě vskutku zajímavý blog. Na Japonce jsem vysazený a P11 se mi moc líbí, škoda, že dnes už valná část z nich zašla na korozi a P12, která je na tom v tomto ohledu lépe, je jinak nezajímavá a verze 20V se do Evropy už vůbec nedovážela. V P10 GTI jsem byl kdysi jako dítě občas vozen a to auto mě naprosto učarovalo, a to bylo "jen" SR20DE. Děkuji tedy za zprostředkování zážitků s SR20VE, protože to jsem viděl jen na utube a říkal si, že to musí být opravdu něco. A evidentně je. Vždycky jsem si říkal, že neexistují lepší atmo R4 než K série od Hondy, ale koukám, že je tu velmi zdatný soupeř. Škoda, že v Evropě je to raritní motor. Dával ho vůbec Nissan do nějakých zde standardně prodávaných aut? Jinak oběma pánům majitelům gratuluji k perfektní práci a přeji ještě, co nejvíce štastných km za volanty těchto aut příjemně opepřujících český vozový park.

reagovat
ToMyx
03. listopadu 2019, 09:22
1

P11 s nesežranou karosérií dnes už moc není. Jednou za čas se v SRN objeví garážovaný kus s minimálním nájezdem, jen to chce trpělivost a brát to jako zdravý základ.
Japonci mají tendence si to nejlepší nechávat pro sebe a to bohužel platí i o SR20VE. Na náš trh se dovážely maximálně jen varianty se SR20DE. Trochu se tomu divím, protože VE je ekologický motor, zaměřený na nižší spotřebu v otáčkách do cca 4500 a na maximální efektivitu v těch vysokých. V Japonsku jej měly Primery výhradně s automatickou převodovkou, takže pro dovoz ideální. Byl předpoklad, že motory nebyly nadměrně zatěžované. K series od Hondy jsou asi ještě o kousek dál hlavně co se týče rozšíženosti dílů pro úpravy, jinak je to samozřejmě jen o konkrétním naladění majitele :-)

Beny
04. listopadu 2019, 12:10
0

Tak tak, občas se něco vyskytne, jen je třeba si počkat. Já si taky musel počkat pár měsíců, ale nakonec z toho byl krásnej, neshnilej kousek s najetým kilem. Nicméně blog perfektní a doufám, že se zas někde příští sezonu potkáme. Přes tuhle se stále ještě nepovedlo udělat kastli na haidresser caru tak jsem se ani nevezl.

ToMyx
04. listopadu 2019, 15:59
0

Makej na kastli ať jsi mobilní s větrem ve vlasech a potkáme se!

Beny
04. listopadu 2019, 16:28
0

To doufám! Už mám krom vejfuku a coiloverů připravený všechno, jen to hodit do tý kastle. Která měla bejt v červnu, pak na konci srpna a je listopad. :-/ Tak už se snad zadaří abych mohl přes zimu propojit nové srdce s novým mozkem a konečně to zase nastartovat. :-)

ToMyx
05. listopadu 2019, 19:36
0

Naděje umírá poslední :-)

ganmiki
03. listopadu 2019, 19:28
1

Hezkej blog a hezký auta, ačkoli já osobně nejsem v podstatě žádným úpravcem svých povozů a auta mám rád ideálně ve stavu jak sjeli z linky, pak zde tomu rozumím, konečně jsem bývalým majitelem P11 SR20DE ( 7 let ) a ještě stále mám i dělníka WP11 SR20DE ( 8 let ) a zrovna tyhle japonci mi k srdci docela přirostli a to jak jízdními vlastnostmi tak pohodlím a i levnou údržbou a spolehlivostí, ani po těch letech se nestalo a nestává, že by někde něco v interiéru vrzalo a přestal fungovat nějakej čudlík, nebo stahovačka nebo jiná věc u jiných značek tak častá, jedinou bolest jsem vždy vnímal poloosy a horní ramena, ale obojí je lehce řešitelné a pro mě to nepůsobilo takový obtíže abych ty auta neměl takhle dlouho.

reagovat
ToMyx
04. listopadu 2019, 16:04
0

ganmiki: Máš pravdu, za poloosy bez závaží a za ložisková horní ramena jsem byl kolikrát opravdu vděčný! Ať sluha slouží. Paradoxně, nízká cena náhradních dílů mi dodala na začátku sílu se vrhnout do prvních úprav. To jsem netušil, že se kolotoč rozjede takovým tempem.

Máří
03. listopadu 2019, 22:18
2

Vzpomínám, jak jsme se jednou s Primerou P10 s VE motorem potkali v Mýtě při Renault trackday a jezdila neskutečně. Záviděl jsem možnosti swapu motorů (v podstatě legálních, jestli se nepletu, protože to jsou motory ze stejné "rodiny" SR) i jiných dílů z jiných modelů. Cením, že majitelé auta využívají a udržují, aby je nesežrala kovomorka (co vím, tak asi největší nemoc Nissanů z téhle doby). Primery je potřeba zachovat pro další generace (stejně jako Sunary a Almary), krásná ukázka, že v jednoduchosti je síla.

reagovat
Vojta
04. listopadu 2019, 13:03
1

Legální to není, ale pochopitelně třeba na STK to prostě nemají šanci moc poznat. To je podobné, jako když si do 156 lidi často hoděj místo původní 2.5ky 3.2. To je prostě taky téměř nepoznatelné. Motory stejných sérií a rozdílných výkonů většinově jsou snadno záměnné. U SR20 je jen problém v tom, že existovaly příčné a podélné verze bloku a to pak prohazovat nelze. Samozřejmě se ty motory pak lišily i písty, vačkami, hlavou a nevím čím ještě... ale to už jsou věci přehoditelné. V každém případě je pak SR20 motor docela dost bytelný a působí dojmem nezničitelnosti. Proti tomu Hondí Káčka jsou taková... pocitově dosti fórová a dle všeho prostě nevydrží tolik.

Beny
04. listopadu 2019, 14:08
0

V techničáku je kód motoru pouze SR20. Jestli je to DE, nebo VE asi nikdo řešit nebude.

Vojta
04. listopadu 2019, 15:02
1

To ano, ale nelegální to je. To máš stejné, jako když si někdo z auta odstraní filtr pevných čásic. To je taky nelegální, byť v některých případech prostě nelze určit, co tam z výroby bylo.

D
D
04. listopadu 2019, 15:25
0

Označit K sérii za fórovou mi přijde trochu dost přehnané. Nehádal bych se jestli jsou na tom SR ještě lépe nebo ne, ale rozhodně v tomto patří Honda na špici. Zatím jsem měl k20a1 a teď k20a6 a jsou to naopak velmi odolné motory.Nenapadají mě podobně výkonné, na svou dobu velmi sofistikované atmo R4, které by toho vydržely tolik krom toho SR.

ToMyx
04. listopadu 2019, 16:12
0

Máří: Ta P10 s VE, nebyla ze SR náhodou? Pokud ano, ta je váhově o nějakou tu stovku kg jinde a ryze trackday náčiní. Kovomorka je bohužel mrcha. Mé zbraně jsou vzlínavý vosk, průhledná ochranná fólie zimní servisy. V blízké budoucnosti si zaslouží celkovou renovaci karoserie a pozink spodku. Tak to pak snad vydrží nějakou chvíli.

Vojta: Předtím, než jsem podstoupil swap, citlivě jsem se dotazoval na více místech, kde to bylo možné (dekra, stk). Ve finále mi bylo sděleno, že na STK jsou důležité emisní limity a kód motoru. Na STK byly emise v rámci předepsaných otáček ještě nižší než s DE a stejný kód motoru byl také splněn. Myslím, že debata o legálnosti je zabrušování :-)

D: Do sofistikovaného srovnání odolnosti K nebo SR bych se nepouštěl, dnes už nové prakticky nejsou a vždy bude závislé na počátečním stavu a vhodnosti úprav. Za každý vysokootáčkový motor 3x díky.


-
Komentář upraven 4. 11. 2019, 16:25:41

Máří
04. listopadu 2019, 16:46
0

Myslím že jo. Pamatuju si červenou a šedou, ale už je to tak 2-3 roky zpět. Právě rez mě odradila od koupě, protože před nákupem Clia byla tehdy v hledáčku i jaymzova černá Almara, kde mi řekl co to stojí péče udržet kastli v dobrém stavu a já zrovna na tu karosářskou moc nebyl.

Vojta
04. listopadu 2019, 17:18
0

D: hele jako nevím. Měli jsme rozebranou spoustu motorů, ale Káčko ve mě prostě důvěru nevzbuzuje. Konkrétně jsme kuchali verzi z Civicu FN2 a ten motor měl po 160tkm ovalitu už mimo tolerance a důsledkem natažení rozvodového řetězu (a možná i špatného řazení, kdo ví) posunuté časování a ohlých všech 16 ventilů. I ty ventily vypadají proti jiným prostě velice fórově :D Reálně ty motory dle všeho nejsou tak odolné a nezničitelné, jako SR20, Lampredi a jiné populární čtyřválce. Pro srovnání například výfukový ventil z Alfy (vlevo) a z Hondy (vpravo).

Vojta
04. listopadu 2019, 17:18
0

Se nějak nenačetl, tak znova:

Máří
04. listopadu 2019, 17:28
0

Vojto držím palce, tohle bude boj s větrnými mlýny :D

D
D
04. listopadu 2019, 17:56
0

Ba ne nebude to boj s větrnými mlýny:-). Tohle je samozřejmě pádný argument. Já bez mučení přiznám, že jsem ani jeden z těch motorů nerozebíral, takže tímhle samozřejmě kontrovat nemohu. Vycházel jsem čistě z toho, kolik km jsem s těmi auty najel a jak ty motory šlapaly mně. Znám pár lidí, co Alfu mělo, a nikdo už neměl odvahu se k tomu znovu vrátit, ale to byly prevazne 156 s TS, takze vubec netusim jak na tom jsou modely pred a po. Mně Honda nikdy nezklamala a to momentalne tocim na Accordu s k20a6 330t km a je to daily v provozu. Lidi kolem mně mívají často Hondy s různými benziňáky, práve proto, abyc těch starostí bylo co nejméně, tak to všem zatím nějak zaplaťpánbú vychází, tak snad to tak i potrvá:-)

Vojta
04. listopadu 2019, 18:12
0

Hele Hondí motory jsou většinově taky dost nesmrtelný a třeba v těch Civicích ty R18 je až neuvěřitelný, co si nechaj líbit. Stejně tak K20 v CRV věřím, že bude značně odolnější - nikdo z toho nedoluje takové výkony. K20 v TypeRech je prostě vyladěná a dál laditelná, špatný motor to rozhodně není ani v nejmenším. Ale z toho, jak jsem viděl mechaniku obou těch motorů, tak prostě SR20 vypadá dost nezničitelně a i co jsme ho měli v Micře, tak nevykazoval známky rozkladu. Motor kdoví odkud s kdoví jakým nájezdem a zevnitř vypadaly i ložiska jako nová a spotřeba oleje prakticky žádná.
16V Twinspark bych tu moc nevytahoval - je to dost specifický motor. Sám o sobě má pár konstrukčních chyb, které navíc majitelé dorazí Selenií 10W-60. No a pak jsou lidé, kteří na to kašlou, lejou tam normální Castrol 10W-40 a motor díky tomu šlape klidně 400tkm (vím minimálně o třech kusech s takovýmto nájezdem a původním, negenerálkovaným motorem). Osobně ho rád nemám, protože člověk nikdy neví, po kom to koupil a co tomu kdy v minulosti kdo udělal, takže to je časovaná bomba. Na druhou stranu dle hondistů u těch TypeRových K20 je při nějakých 150-200tkm řešení kroužků, vytahaného rozvoďáku a případně hlavy vcelku normální.

D
D
04. listopadu 2019, 19:08
0

Trochu jste me vydesil, tak snad to v tom Accu, kde to ma jen 114 kW jeste neco najezdi, tlaky jsou zatim v hornim limitu, tak snad ok. Kazdopadne diky za pro me nezname informace, aspon se budu mit vic na pozoru!

bkralik
04. listopadu 2019, 19:31
1

Já teda jako nevím, ale zrovna co se týká ventilů, tak SR20VE má průměr dříku 6 mm na sání i výfuku, což je prakticky to samý jako K20 (5.5 mm). A oboje to jsou přesně čtvercové motory (86*86 mm), takže i rychlost pístu bude stejná. Čímž chci říct, že pokud bude VEčko někdo honit celou dobu stejně jako Kčko, tak je dost dobře možný, že bude mít ovalitu stejnou - jedinou výhodu oproti Kčku má v pevnějším bloku. Každopádně to nemůžeme nijak říct, tu SR20DE z Micry jsme nerozdělávali.
A ta K20 co jsme rozdělávali byla skoro natuty přetočená - pokud u K20 skočí řetěz o jeden zub, tak to (na 99%) rozsvítí check-engine a motor to přitom přežije. Tady to skočené nebylo (jen vytahané), ale kontrolka motoru nesvítila, takže bych dedukoval že to vytahaným řetězem nebylo.
Rozhodně bych netvrdil, že K20 vypadá forově. Když budu chtít foukat 500 koní vezmu sr20det, ale při "stock" výkonu si myslím že ty motory si nemaj co vyčítat. Oboje to jsou vyladěné dvousetkoňové dvoulitry co točej nesmysl...

Vojta
04. listopadu 2019, 19:45
0

No nezlob se na mě, ale 0.03mm ovalita je prostě na motor se 150tkm moc, se podívej, jakou měl při 100tkm takovej Rapid. A otáčky nejsou omluva - prostě když to neumím udělat tak, aby je to vydrželo, tak holt musím konstruovat motor, kterej točí míň. Primární by měla být životnost. A zrovna ten vytahanej řetěz se nestane přetočením, ten se prostě vytahá celkem normálně - taky to je takovej řetízek, proti tomu SRku. To, že si to škrtlo písty o ventily je otázka, jestli bylo kvytahaným řetězem nebo přetočením... dost možná kombinace obojího - každopádně přetočení SRko v pohodě zvládlo, maximálně vypadlo vahadlo :D A i co se dočteš na netu nebo hondaclubu, tak generálky K20 okolo 150 - 200 tkm jsou celkem běžné a to nejen kvůli ovalitě a kroužkům, vytahanýmu rozvoďáku ale i ojniční ložiska mnoho nevydrží, u SR20 je to spíše vzácnost, že se něco víc podělá.
Jinak opět podotýkám že není K20 jako K20... ta obyčejná v CRV, Accordu atp. bude díky nižšínmu výkonu a menším otáčkám výdržnější, takže bych neplašil s tím, že se musí člověk mít na pozoru. Beztak až se to rozhodne zakukat, tak to zakuká nehledě na to, co to je za motor.

ku
kulisaci
04. listopadu 2019, 20:46
0

Dovolím si Vám do toho maličko vstoupit, nejsem mechanik a nikam se nepřikláním (ikdyž mám SRko a mám ho rád). Ale v mé (šedivé) Primeře která byla přivezená z Německa v opravdu pěkném stavu 2017 a 160 000Km mám teď po najetí +20 000 Km spotřebu oleje jen o něco menší než benzínu :/ Zahřívám,chladím ale když už jedu tak se s blikajícím a ječícím shiftlightem docela často kamarádím :)

Beny
04. listopadu 2019, 20:53
0

To asi bude o kusu, já mám dovoz z Německa 7/2017 kdy měla 103k km. Teď má 142k km a olej nedělá nic, měním po 10k km a nedolívám. Je to teda dailyna, ale pokud mám někoho předjet (a že se to děje) tak se do horního spektra otáčkoměru podívá. :-)

ganmiki
05. listopadu 2019, 07:24
0

Ono je otázkou ( aniž bych něco předjímal ) jestli opravdu měla najeto 160 tis. ono už i v německu turečtí bazarníci objevili kouzlo stáčení, nicméně mě WP11 SR20DE taky už něco vezme, ale já jí přivezl ze 170 tis. v roce 2011 a teď mám na ní 350 tis. a protože už neslouží jako daily ale jako druhý záložní/pracovní tak tam holt občas ten půllitr doleju a neřeším to.

ToMyx
05. listopadu 2019, 20:19
0

Pánové a víte jistě, že spotřeba oleje je jedině u nešťastně vymyšleného nebo choulostivého motoru, navíc u 20+ let starého auta? Dokud se ten motor nerozdělá, není jisté, že za to může ovalita a další bez GO neřešitelné věci. Tam je možností....
Vím, že zakarbonování se spojuje jen s přímovstřiky, ale jste si jistí, že za ty desítky let měly ty auta perfektní servis v podobě vždy včasné výměny správného motorového oleje? Ty motory mají každý svá specifika a hlavně cca 20 let těžké služby.

Já koupil své první SR20DE v Primeře s cca 120tkm. Vzhledem ke stavu, nebyl důvod nevěřit. Když jsem začal navštěvovat trackdaye, spotřeba oleje byla cca 0,5-0,8L mezi výměnami (7-8tkm a 3-4 celodenní blbnutí na okruhu). Nikdy jsem neměl auto, které by vydrželo takovou zátěž.
-
Komentář upraven 5. 11. 2019, 20:39:38

déčko
04. listopadu 2019, 23:57
0

Jaký gumy měla šedá Primera, ns-2 nebo ns-2r?

Měl jsem Sunny Gti fajn auto. Koupil ho kamarád, zastavěl SR20DE, VZR, odlehčil na 950kg a bylo z toho až neuvěřitelně rychlý kopcový auto.

reagovat
ku
kulisaci
05. listopadu 2019, 05:22
0

NS-2R vpředu a Accelera 651 sport vzadu, obojí 195/50 R 15

déčko
05. listopadu 2019, 07:18
0

Dík za info. A to jsou na tom NS-2R tak špatně, že to krab zmiňuje hned 2x? Jsem uvažoval, že je koupím na Compacta. Resp. nemůžu v 205/55 16 nic jinýho, co by mohlo trochu fungovat najít.

krab
05. listopadu 2019, 07:49
0

Nevim jak byly přesně starý ty gumy. Ale rozdíl mezi nima a Yokohama co má Tomáš je opravdu markantní. Předtím měl Tomáš nějaké Westlake a to bylo taky nic moc...

Já jsem tedy osobně příznivcem Yokohama Advan Neova AD08R. Přijde mi jako ideální pneu, peníze navíc se vyplatí do nich dát.

Ale jak říkám, možná teď úplně funglovky taiwanské nankangy ns-2r jsou dobré, když budou úplně čerstvé anobo v teplejším počasí. Třeba potřebujou víc zahřát.

déčko
05. listopadu 2019, 08:52
0

Věk může hrát roli. O peníze ani tak nejde, spíš o rozměr. Pokus přejít z 225/45 17 Michelin PS4 na 205/55 16. Snaha zachovat TP rozměr. Jezdil jsem 595 RSR a byl v podstatě spokojen. Ale v požadovaným rozměru nejsou a není prakticky nic jinýho. Ještě uvidim co s tím vyvedu.

bkralik
05. listopadu 2019, 09:23
0

S AD08R je problém, že neprošly EU homologací a Yokohama je přestala dělat, minimálně v 195/50 R15 (rozměr Miaty, Primery...). Stejně tak dříve oblíbené Bridgestone Potenza RE002 Adrenalin - taky v 195/50 R15 nejsou a nebudou. Výrobce uvedl RE003, ale ty jsou dostupné jen v Austrálii, k Evropě se to ani nepřiblížilo...

krab
05. listopadu 2019, 10:02
0

Tohle jsem už taky zaslechl a je fakt, že už AD08R ani v e-shopech nebývají k mání. Obrovská škoda, protože to je perfektní UHP pneu, která za sucha ta tepla výborně vede i díky tuhým bočnicím, má rozumně řešený vzorek, že se s tím dá zvládnout bezpečně i mokro a její výdrž je takovým dobrým kompromisem mezi UHP pneu a homologovaným semi-slickem.

LuckyK.
05. listopadu 2019, 15:02
0

mě tohle taky překvapilo, sám jezdím Nankang NS2R (195/50 r15 7j ráfek) a ta guma je parádní, má XL bočnici, fakt pěkně tuhá a předvídatelná, pokud je zahřátá, tak drží jako ďas. Naopak zmíněné "oblíbené" potenza re002 jsem měl předtím a ta guma mě naprosto neoslovila, už bych si je jakživ nekoupil i kdyby byly dostupné - lehce se přehřeje, bočnice není dostatečně tuhá...vůbec jsem po tý zkušenosti nechápal, jak je možné, že to spousta lidí tak chválí :D

bkralik
05. listopadu 2019, 15:23
0

LuckyK: Protože na slabších autech jako jsou atmosférické neupravené Miaty je to ideální vyvážený mix mezi "docela dobře drží" a "občas se dá utrhnout". Jasně že s r888r nebo ad08r to bude v gripu jiný kafe, ale ty adrenaliny jsou prostě tak akorát :-). Navíc třeba na okresce ji nemáš šanci uhřát (alespoň dle mých zkušeností)
Každopádně v tomhle poděkujme EU. Za ty AD08R je nebo bude nějaká "EKO" EU-compatible náhrada, ale pochybuju že bude tak super...

krab
05. listopadu 2019, 15:44
0

LuckyK : Já jsem chtěl v tom článku trochu zvýraznit rozdíly mezi těmi auty. Aby bylo jasné, že jen změnou pneumatik za lepší dosáhneš viditelného výsledku. Ale to zásadní je ta kombinace věcí. Tomyx má samosvor, hrozně to pomáhá a v kombinaci s lepšími pneumatikami má na výjezdu z úzké vlásenky o mnoho trakce navíc.

PS: to proč AD08R končí mi taky není jasný. Ty pneumatiky jsou výborný. Na 17" kolech je má kamarád i na Poršákovi 996 Carrera a doporučoval mi tenhle setup. No a právě už jsem je v podeji nenašel... Tak asi koupím stejné co tam mám teď protože navíc potřebuju jen zadní, přední ještě mají min. 1x tolik před sebou. Opotřebovávají se o dost pomaleji a jsou starý 3 roky, tak to je ještě OK. Toyo Proxes R888R jsou ideální na Lotus, na těžší auta asi spíš ne, budou rychle mizet. Jsou o něco lepivější než AD08R, ale zvládají hůř vodu...

Ty Nankangy NS2R bych někdy rád zkusil na něčem nové. Na Lotus jsem je kupovat nechtěl, nechtělo se mi experimentovat, Jeden člověk co s námi jel teď takovou podzimní vyjížďku je měl obuté na svým upraveným Datsunu 240Z a chválil je. Tak třeba tak zlé to zas není

LuckyK.
05. listopadu 2019, 15:48
0

bkralik: tak já zrovna jezdim na atmo miatě :-D a právě mě nebavilo že se daly utrhnout tak lehce, naopak mě to pak spíš frustrovalo, protože jezdím rád efektivní stopu a chci bejt proste "co nejrychlejší", jakokoliv to zní jako trapný klišé. Nepřijde mi že bych jezdil jak maniak a byl nějak extra dobrej řidič, ale věř nebo ne, mám najetou jednu okresku a pokaždý jsem je tam uhřál :-( i NS2R se daj urvat, ale je to složitý a v uplně jiný rychlosti....na to už nemám kule, spíš si je vždycky nechám přejít do takovýho nepatrnýho "slidu" a to mě fakt baví. AD08r to jsou výborný gumy, uvidíme jaká bude ta náhrada, zatím jsem dost skeptickej

LuckyK.
05. listopadu 2019, 16:02
0

krab: jojo já tomu rozumím, dle mýho největší rozdíl bude dělat ten samosvor a nastavení geometrie, popřípadě podvozku, to je skoro vždycky mocná magie :-) já jsem původně chtěl taky AD08R, jezdí to spousta "miaťáků" tak jsem si říkal, že na tom asi něco bude, všichni je chválí apod...no a nakonec jsem se dostal k uplně novým Nankangům za naprosto ultimátní cenu....to prostě nešlo nekoupit, tak jsem si řekl, že to zkusím a vůbec toho nelituju, ta guma je fakt příjemná pro moje využití, akorát pokud je mokro, tak to je třeba bejt opatrnej, to už je horší :-D AD08R budou na mokru jistojistě o něco lepší, podle toho co říkají ostatní

ku
kulisaci
05. listopadu 2019, 16:25
1

Je pravda že ty moje gumy byli už dosti sjeté (staré rok) a bylo trochu sychravo a tam opravdu moc nefungují.

bkralik
05. listopadu 2019, 16:37
0

LuckyK: No já s nima jsem spokojenej :-D Řídil jsem i Miatu s AD08R a na moje ježdění mi to nepřišlo jako takovej rozdíl. Když letim na okresce 120, tak Adrenaliny držej dostatečně a abych jel s NBčkem rychleji, no, ono ta 1.6 na technické trati o moc víc nejede :-D
Krab: Končí to, protože EU (resp EHS, ale to je jedno) přijala regulaci ECE R117-02 S2WR2, která zakazuje prodej pnaumatik s "písmenkem chování na mokru" F. Yokohama díky tomu udělala nějakou novou směs a nové pneumatiky AD08RS, ale s těma zatím nejsou zkušenosti a když jsou, tak z toho lidé nejsou moc nadšení...
viz https://www.yokohama-online.com/News/YEU/2019/Q1/2019-03-05-YOKOHAMA-to-launch-ADVAN-NEOVA-AD08RS

krab
05. listopadu 2019, 17:00
0

Aha, to je zajímavý. Klasická zase nějaká EU kokoťárna... Ale je dobrý, že náhrada v podobě toho RS existuje.
Díval jsem na Toyo a Proxes R888R má písmenko chování na mokru "E", takže ta prochází. To je vlastně v tuto chvíli jediná varianta na Lotus a nechtěl bych přecházet na jinou. No ale je zvláštní pro AD08R mělo "F", když bych vsadil boty na to, že se chová na mokru daleko předvídatelněji. Kdoví jak to kdo měří...

ToMyx
05. listopadu 2019, 20:06
0

Co jsem tak měl možnost vyzkoušet pneu na použití na rychlých okreskách, případně trackdays, nejlepší kompromis co se týče chování/ výdrže/ ceny jsem zatím nic lepšího než AD08/AD08R nenašel. Primera má plus mínus 1300 kg, takže žádné pírko. Další mnou vyzkoušené a doporučitelné pneu:
Bridgestone Potenza Adrenalin RE 002 - dobré na rychlou okresku a fajn chování na mokru (NE trackday, rychle se přehřejí)
Bridgestone Potenza re 070 - super na okreskách a i nějaký ten trackday zvládnou (fajn univerzální pneu)
Federal RS-R - low cost řešení na okresky i trackdaye s překvapivým výsledkem (NE mokro, okresky ideál, na okruhu se rychle přehřejí, bočnice totální máslo)
Yokohama Advan Neova AD08r - super okresky, super okruhy, voda není takový problém, přehřeje se až po delší době, oprvadu dlouhá životnost
tajný tip pro rozměry 17": Michelin Cup 2/ MIchelin super sport by mohla být ideální varianta (CUP2 spíše okruhy, Super sport spíše okresky)

Skoro bych ty AD08R objednal i odjinud, pokud by se našlo dostatek zájemců, aby se to i s dopravou nějak normálně zaplatilo, těch pneu je fakt škoda :-)


-
Komentář upraven 5. 11. 2019, 20:42:06

Beny
05. listopadu 2019, 20:17
0

Tak já bych si jednu sadu 195/50 R15 vzal, už jsme dva. Teď ještě zbytek kamionu. :-)

ToMyx
05. listopadu 2019, 20:21
0

Pro mě určtě rozměr 205/40r16 nebo 215/40r17 :-)))

bkralik
05. listopadu 2019, 22:15
0

Pokud bys je odněkud objednával, rozhodně se poptej na mx-5 klubu, myslím si že pár lidí by je taky chtělo...

LuckyK.
06. listopadu 2019, 08:44
0

bkralik: tak tomu nerozumim, to muselo bejt něco špatně, protože mě přišlo, že jsem na těch re002 musel jezdit jak připo....ej :-D když jsem přezul NS2R, tak to byl diametrální rozdíl, najednou jsem na některých místech kde jsem byl zvyklej, nemusel skoro vůbec brzdit a mám v nich fakt jistotu oproti těm bridgestonům...každej jezdí trochu jinak, má jinak nastavenou Geo, jiný kola apod...ale stejně.
jinak co se týče toho prodeje AD08R, tak by to mělo být podle mých informací hlavně podle indexu úspory paliva, jenže je to celý nějaký divný protože ty NS2R jsou na tom v chování na mokru ještě o chlup hůř a index úspory mají stejnej...přesto se normálně dál dováží a prodávají, nechápu to

ToMyx
06. listopadu 2019, 11:23
0

LuckyK.: Hlavní důvod bych u těch re002 viděl v hmotnosti auta a jak správně píšeš i např odklonech a stylu jízdy. Jak Nankangy (NS2R), tak Federaly (RSR) my přišly srovnatelné jak cenou, tak užitnou hodnotou. Chovaly se každá trochu jinak, ale ve finále to byl podobný kompromis. RSR měly fakt fakt měkkou bočnici max na okresky (možná problém váha Primery = u tebe by mohly fungovat lépe), NS2R měly tu bočnici zase možná moc tuhou a docela hučely. Na vodě to bylo o hubu s oběma. Na okruhu se dříve přehřály RSR, ale do té doby zase lépe držely. NS2R zase ubývaly mnohem méně. Takže, každý si to musí zkusit a univerzální vítěz není :-)

LuckyK.
06. listopadu 2019, 12:26
0

ToMyx: asi to bude i o hmotnosti, federaly na miate taky jezdi par lidí a funguje jim to dobře, NS2R maj dost tuhou bočnici a hučej teda...mno...hodně :-D kamarád je kvůli tomu dal pryč, mě to nějak nevadí. Přesně jak píšeš, univerzální vítěz asi není a nebude :-)

Vojta
06. listopadu 2019, 14:13
0

Každopádně Nankang NS-2R jsme měli teď na podzim na plechcupu... a i s těmi pouhými 200HP to hrabalo nejen v zatáčkách, ale i při akceleraci v přímce. Moc dobrej dojem z nich fakt nemám. Otázka, jak moc hrálo roli stáří gum a rozměr - spousta pneu se umí v rozličných rozměrech chovat prapodivně. Každopádně propříště to chce fakt něco jinýho, lepivějšího. Tohle byla trága.

ToMyx
06. listopadu 2019, 14:45
0

Vojta: Mně přišlo, že ty Nankangy potřebujou prostě pořádně zahřát, jinak jsou tvrdý a kloužou. Ale nejel jsem na nich přímo na své Prímě, takže jsem nehledal limity.

bkralik
06. listopadu 2019, 15:05
0

ToMyx: Tady to spíš fakt vypadalo, že nedokážou přenést výkon na silnici - brždění před zatáčkou bylo celkem v pohodě, tam to neklouzlo prakticky nikdy... A ohřáté byly víc než dost, bych řekl :-).

ToMyx
07. listopadu 2019, 12:58
0

bkralik: A to myslíš na bílé Mikrostřele s DE? Tam bych skoro i viděl, že ten předek byl moc lehký. Ale jen vařím z vody, ty budeš vědět určitě lépe.

bkralik
07. listopadu 2019, 13:11
0

Nene, myslím tu Alfu 666 na posledním trackdayi. Na Mikře jsme měli nejdřív ztvrdlé zimáky z Favorita, to gumovalo všema gumama co to mělo úplně furt. Pak jsme koupili R888r a to prozměnu drželo fakt dobře. Bohužel Alfa má 17" a ty R888r z mikry jsou 15", takže je tam nenasadíme. A nějaké 17" jsme ještě nesehnali....

krab
07. listopadu 2019, 13:24
0

Pro mě vždycky fungují nejlíp jakýkoli pneumatiky se stabilními vlastnostmi. Ale protože závisí na hromadě jinejch faktorů, špatně se prostě řekne (pokud to není příliš zjevný) jestli je guma opravdu blbá. Troufám si tvrdit, že třeba ty Westlake co měl Tomyx na Primeře minule není nic moc. Ty Nankangy jsou poslední roky docela oblíbený, ale nějak mě nepřesvědčily, ale bylo to nejspíš kombinací stáří/opotřebení, nové budou dobré. A to je další věc... Některý pneumatiky mají stabilní vlastnosti po skoro celou dobu až do sjetí na ty markery a jiný jsou dobrý jen nový a od poloviny opotřebení se stanou nepředvídatelné. Toyo R888R se mi zatím osvědčují jako stabilní, předvídatelný, koupím je znova. Yokohamy AD08R mi přijdou taky velmi dobrý, vyzkoušeno na 2 autech. Michelin Pilot Sport 4 jsou suprový silniční pneu, Dunlopky SP Sport mám docela rád, Kumho Ecsta LE Sport mi přijdou velmi dobrý kompromis, teď na Fiatu jsou Pirelli P-Zero, ujdou, ale nižší přilnavost, Michelin je nepochybně lepší. Bridgestone Turanza - to byla třeba špatná pneu s moc měkkou bočnicí, Bridgestone Potenza RE40 na MX5 NC byla zase nevyzpytatelná - držela, držela a pak najednou nedržela. byla to taková nervozní pneu, neměl jsem jí rád. Goodyear Eagle Assymetric jsem měl na Z3 Coupe a to byla relativně dobrá, lehce nadprůměrná pneu, ta mi nevadila. Asi něco jako ty Pirelli P-Zero. Nepochybně dobrá a předvídatelná pneu je ta Pirelli P-Zero "HN" vyvíjená pro to auto. To je skvělý detail a při jízdě je znát. I tak stejně při výběru pneumatik tápu... Pro každý sportovní auto se hodí něco trošku jinýho.

ToMyx
07. listopadu 2019, 13:28
0

bkralik:
Pokud bys měl nedostatek 17" i na jaře, ozvi se. Mám skoro nové (cca 300 km) semisliky Westlake RS něco... 215/45r17 a vadí mi že celkem hučí. Ale cena nových byla odpvídající, takže bychom se pak třeba domluvili. Přemýšlím, že na 17" dám Mich. CUP2, SuperSporty, nebo možná i ty nové AD08RS, prostě něco civilizovanějšího na vodu. Chtěl jsem ty 17" používat na normální ježdění, když se přesouvám napříč republikou a to hučení je dost opruz.

krab: Souhlas! Kdybys někdy potřeboval novou pneu na rychlé okresky, stále více mi majitelé doporučují Bridgestone Potenza 070. U mě je ale smolík, že je nedělají na tak malé rozměry jako potřebuju já (215/45r17). Jsou to základní kola co se dávaly v na sportovní řady Lexusů.
-
Komentář upraven 7. 11. 2019, 13:43:20

LuckyK.
05. listopadu 2019, 15:19
0

Super článek, super auta, tohle mě strašně baví a sám to na svém dělám dost podobně, prostě hlavně funkční úpravy který auto jako celek posunují dál a dál co se týče jízdních vlastností...Občas si tajně přeju aby takových lidí bylo víc a nehleděli jen na to aby udělali co největší parádu před benzínkou nebo obchoďákem, takže megapalec nahoru, hřeje mě to u srdce :-) Svezení v modré musí být parádní, SR20VE je pořádná strojovna a musí to s tím pěkně hýbat, cením bílý kola....taky mám (a dokonce i v kombinaci s modrym autem:-D) je to sice peklo na údržbu, jenže to vypadá tak cool, že bych neměnil :-D

reagovat
ToMyx
05. listopadu 2019, 20:28
0

Díky moc! Když mě někde potkáš, svezu rád :-) Ten motor má opravdu velký rozsah použitelných otáček, kde už ta síla opravdu je. Je to, řekněme, od sepnutí (neo vvl) v 5000 až do 8700 otáček. Ale samozřejmě se nejedná o základní naladění motoru, chtělo to pár blbinek, čekat na poštu z Japonska a platit clo.

Co se týče bílých kol, málem jsem se je chystal nechat přelakovat. Agresivní prach z brzdových desek nebylo schopné 99% přípravků na trhu dostat dolů. Až jsem konečně našel lék a tak raritní japonská kola Kei Office KCE s váhou 4,5 kg kus zůstanou v originální barvě.
Gratuluju k fajn kombinaci auta a kol :-)
-
Komentář upraven 5. 11. 2019, 20:44:32

LuckyK.
06. listopadu 2019, 08:20
0

To by bylo supr, pokud tě někde uvidím, hned se přihlásím, fakt mě to zajímá :-) to jsou opravdu Kei office :-O? tak to gratuluju k sehnání, to asi nebylo jednoduchý a je to větší rarita, než jsem si myslel...Jsou dost možná jediný v ČR, to by byl hřích přelakovat. Letmým prozkoumáním jsem myslel že jsou to spoon/desmond regamaster. Právě ten prach z brzd je zlo, ale já na to mám nějakej levnej čistič, kterej kupodivu funguje, sám jsem byl překvapenej

ToMyx
06. listopadu 2019, 11:27
0

Koukám pražák :-) Tak to se můžeme domluvit jednoduše, z Kladna to fakt nemám daleko. Klidně napiš SZ, kdy bys měl čas a někde se potkáme. Pokud nemáš ještě zazimováno, ještě pár dní bude možnost se společně projet.

LuckyK.
06. listopadu 2019, 12:56
0

Jojo sic Pražák, ale když mám zrovna volno, tak se v Praze moc nepohybuju, nemám to to moc rád, :-D takže u mě je problém spíš s časem, ale klíďo bych se někdy domluvil :-) Já miatu nezazimovávám, normálně s ní přes zimu jezdím, nechci znít jako nějakej barbar, fakt mám to auto moc rád, ale tak jako tak bude potřebovat za pár let vyvaření a navíc mx5 z přelomu tisíciletí není a asi ani nikdy nebude žádný unikátní sběratelský auto při tom kolik se jí vyrobilo kusů....naopak mi přijde škoda s ní v zimě nejezdit, navíc ta moje je fakt auto na každej den, stojí na parkingu, stojí u obchoďáků, tak je i taková pěkně oťukaná od opatrných spoluobčanů :-D já prostě s takovým autem chci jezdit, takže já přezuju a o hodně častěji myju i podvozek...

ToMyx
06. listopadu 2019, 16:18
0

Správný přístup. Proč barbar? Očividně to máš v hlavě srovnané. Já s Prímou v zimě nejezdím proto, že termín renovace kastle chci držet tak nějak cca do 1-5 let. Bojím se, že zima by to mohla urychlit o 1-5 let :-)

To mytí podvozku je fakt sranda, jsem na sůl vysazený i co se týče rodinného kombíka a ještě jsem nenašel myčku, kde by byl jen program "mytí spodku", vždy je to jedině součástí nejdražšího nebo druhého nejdražšího programu. Jakoby to byl záměr, parchanti :-)

LuckyK.
07. listopadu 2019, 08:26
0

No radši píšu barbar, protože u několika "miaťáků" je rozšířenej takovej nešvar, myslí si, že mají buhví jak unikátní auto a kdyby s tím jezdili přes zimu, tak mají dojem, že by se to auto snad mělo po pár sezonách rozpadnout na prach :-D....to je samozřejmě nesmysl, má to sice dost slabou/skoro žádnou ochranu proti korozi, ale taková je situace téměř u všech japonců...Hlavně zima v Praze a okolí, stejně vypadá jak vypadá posledních několik let a když náhodou napadne nějakej sníh, tak je z toho třeba den-dva taková ta nechutná rozsolená břečka a v tom taky nejedu těch pár dní. Tvoje príma vypadá na pohled fakt dobře a dovolim si říct, že jich v tuhle chvíli už existuje mnohem míň než miat, takže tam by asi byla situace podobná i u mě, taky bych jí přes zimu netrápil. Jj s tou myčkou je to klasika, chce to hledat :-D

ToMyx
07. listopadu 2019, 09:45
0

Ano, přesně tak. Na jednu stranu máme auta, které jsou na korozi hodně háklivé, na druhou stranu nemáme žádné raritky, takže proč nevyužívat přesně tím stylem, který každému nejvíce sedí. Tím, že Príma není jediné auto, nemám problém v zimě zaparkovat do podzemky a těšit se na jaro :-) Ať si každý se svým autem dělá co uzná za vhodné...

St
StepanB
05. listopadu 2019, 17:26
0

Neomarxistický? Člověk by měl být s těmi cizími termity opatrný, aby se nedopustil foyer. Corbyn je všechno možné, napadá mě i pár sprostých výrazů, ale neomarxista? Jinak se to čte pěkně, osvědčená Krabova kvalita.

reagovat
krab
05. listopadu 2019, 17:47
0

Občas frknu někam i termit bez rešerše, trošku takovou lehkou "clarksonovinu" :-D Většinou tím ale šetřím...
Jestli žiješ v UK anebo se o dění hodně zajímáš, pochopitelně budeš informačně vybavenější. Já jsem chtěl dát nějaký přirovnání aby vyznělo relativně vtipně a zrovna na mě ten den myslím vybafl tady tenhle článek s titulkem: "Corbynova marxistitcká politika závisti by zruinovala Británii" https://www.dailymail.co.uk/debate/article-7632773/ALEX-BRUMMER-Jeremy-Corbyns-Marxist-politics-envy-bankrupt-UK.html

Ono v důsledku to nebude nakonec ani tak slavné i s tou DVLA, ale fakt, je že na svět autíček pro zábavu se jim příliš nesahá. Ovšem mají to taky brutálně zdaněné, hlavně systém povinnýho ručené atd.. To my si tu můžeme gratulovat.

PS: příště nechám cizí termity i státníky někde v koutě...

ToMyx
05. listopadu 2019, 20:31
0

Krabe, nenechávej :-)
O pojištění v UK něco málo vím a velikému procentu řidičů v ČR by se to ani trochu nelíbilo...

St
StepanB
05. listopadu 2019, 23:41
0

No jo, Daily Mail. Články odtud nejde brát smrtelné vážně, u nás taky není nejšťastnější orientovat se v politice podle Blesku.

krab
06. listopadu 2019, 11:27
-1

StepanB , jasně , tak ono to celý bylo myšlený v takový nadsázce a i v tom smyslu, že sto spojení zrovna Corbyna a marxismu nedávno obecně v britským tisku nějako propíralo...

beastar
06. listopadu 2019, 13:17
1

Dneska Johnson přirovnal Corbyna ke Stalinovy. Takže asi tak:)) A kdo byl Stalim víme

ToMyx
06. listopadu 2019, 14:48
0

Tak von Boris se s opozicí moc mazat nebude, ale kalibr slušnej teda :-)

beastar
06. listopadu 2019, 18:06
2

Tady:
https://edition.cnn.com/2019/11/06/uk/boris-johnson-jeremy-corbyn-stalin-intl-gbr/index.html
Jenom abychom to měli ozdrojovaný:) Je to minimálně známka toho, že nějaký džentlementství nemůžeme čekat už na v "GB". Ten nekonečnej Brexit je musí unavovat všechny víc jak nás ti naši debilové... Kdy si premiér klidne před novináři dovolí říct "....já už sem chodit nebudu, poslouchat ty kraviny..." Jak si to může to hovado dovolit. Krásná ukázka toho jak tady funguje služba veřejnosti. Ono taky když 99% jich chlastá a mají furt pod čepicí, tak se těžko divit....

krab
06. listopadu 2019, 18:36
0

To jsem byl teda na Corbyna ještě milej :)

ku
kulisaci
07. listopadu 2019, 16:52
0

Evidentně Autíčkář nepočítal s tak velkým počtem komentářů :D přehlednost 0

reagovat
Sasakr
08. listopadu 2019, 14:38
0

Ty jo Tome, pamatuju, když jsme spolu jeli tenkrát na Českou chalupu a dál do Bedřichova. Ta moje sériová Astra byla tak nějak podobně rychlá, takže i když jsme tomu dávali čočku, bylo to vyrovnaný... no o dva roky později v Bělý mi vyrazilo dech, co jsi z toho udělal za bestii. Druhou stranou mince je, že mi vyrazilo dech i to, kolik to stálo :-D Každopádně velkej respekt. Dusík si tam dávat nebudeš? :-D

reagovat
ToMyx
12. listopadu 2019, 12:27
0

Původně jsem nebyl schopen přiblížit se limitům Prímy. Neustále se snažím učit a poctivě trénuju na trackdayích a okreskách, ale auto je zase dál. Snad se mi jednou povede přiblížit se limitům auta a mít rezervu. Motor posilovat nepotřebuje, jen ždímat, řadit a míň se bát :-)