načítám data...

Hledání auta pro radost – co to bude! Díl první

31. května 2020, 13:34 15 komentářů lumix

Je deštivý víkend a já se konečně rozhodl zkusit napsat svůj první blog. Dospěl jsem do věku, kdy jsou děti odrostlé, bydlení vyřešeno a kdy začíná krize středního věku, kterou jsem se rozhodl vyřešit nákupem víkendovky.

zobrazit celou galeriiStanda Lumix: Hledání auta pro radost – co to bude! Díl první

 

Prolog
Výběr – co to bude
Hledání
Mám ho 
Život s první víkendovkou

 

Otec byl automechanik a doma neustále opravoval nějaká auta. Z toho plyne, že jsem k tomu již v dětství přičuchnul a od mládí jsem blázen do aut, motorů. V 80 letech jsem hltal každé číslo SM a různou technickou literaturu, přičemž v 9 letech jsem si myslel, že si sám postavím motor a taky jsem to v tátově dílně zkusil, no samozřejmě jsem nic nevyrobil, tedy udělal jsem si píst, válec a z plechu jsem vypiloval ojnici, jak jsem byl naivní. Motor jsem nakonec nesestrojil, zato jsem začal v 10 letech jezdit na dědově Jawě 05 Pionýr, postupně jsem se propracoval k ČZ 175 a Jawě 350 634 to bylo do mých 16 let. Motorky mě záhy přestaly bavit stejně jako auta a tím moje motoristické zkušenosti byly na nějakou dobu ukončeny. Po nějaké době jsem si udělal řidičák a koupil svoje první auto, černý Fiat UNO 75ie (to už se psal rok 1998), po té Renault Clio I 1,6i, Nissan Almera N15 1,4i, Nissan Primera P11 1,8i. Pak jsem v práci povýšil a začal fasovat naftové Škodovky, přišla první hypotéka, důchodové pojištění, dobrej v golfu, zasraně velká televize a vyhlížení dne kdy umřu, no uběhlo dlouhých 15 let, kdy jsem nevlastnil žádné auto (jen služební). Náhle si kolega pořídil kabriolet Mustanga 68, jeden soused Chrysler Crossfire V6 a druhý Chrysler 300M šestiválec. A co já, já mám já služební naftovou Octavii kombi. Takhle by to dál nešlo a začal jsem čím dál častěji mluvit o autě pro radost, celou dobu jsem sice hltal různé motoristické časopisy, sledoval různé pořady o autech a tak nějak jsem tušil, že moje vysněné auto Nissan Skyline GT34 to nebude (dosud jej ovšem považuji za nejlepší, je to moje vysněné auto a pořád bych ho chtěl), jenže jsem tak nějak moc opatrný na peníze (rodina, děti, hypotéka), také realista a nemám koule na to vzít většinu (nebo i polovinu) úspor a utratit to za auto snů. Takže auto pro radost ano, ale budu se muset držet trochu při zemi.

 

 

Rok 2018 a já doma stále více mluvím o autě pro radost, bydlení vyřešeno, děti odrostlé a mě asi začíná krize středního věku. Padlo rozhodnutí a začínám plánovat. Cena? Mám na to vyčleněno +/- 120.000,- pro nákup auta (nic moc já vím ve srovnání tady s ostatními) a +/- 80.000,- na opravy (jako brzdy, tlumiče, pneu atd.). Má to být pro radost (nevadí  i když pod tím budu ležet a opravovat to, navíc mě to opravování baví) a jezdit to bude jen za pěkného počasí. Tedy kabriolet, je to pro radost, takže manuál a zadokolka. Časem by se to taky mohlo stát veteránem. Takže jsme se synem moudře usoudili, že to bude Mazda MX-5 NA (teď ještě přesvědčit mou paní, že se vlastně jedná o investici). Mezitím začal listopad 2018 a já jsem začal sjíždět inzeráty, co se nabízí v nejbližším okolí. Pár zajímavých jich bylo a tak jsme v prosinci vyrazili na první obhlídku. První na řadě byla černá MX-5 NB  1,6 dovoz z Itálie. Stav, zejména co se týče koroze byl parádní, interiér trochu ošoupaný. Takže jsme se dohodli na projížďce a tady začal první problém a tím je velikost auta. Mám 180 cm a 85kg a nějak jsem se za ten volant neuměl napasovat a syn se svými 191 cm na tom byl na straně spolujezdce podobně, prostě první zjištěni málo místa nejen na výšku, ale i na šířku, kde loktem už tak nějak hodně narážím do tapecírungu dveří a rameni taky není úplně volné. První červíček, který nahlodal naše nadšení a odhodlání pro tu řidičsky skvělou Miatu a najednou se nám to už nezdálo být tak úžasné rozhodnutí koupit Miatu. Když už jsme se usadili, tak se teda projedeme, třeba nás jízda přesvědčí o správnosti rozhodnutí. Nepřesvědčila, motor byl slabota, tak nějak to nejelo, celé to vrzalo a nadšení opadlo. No nic, dal jsem tomu ještě šanci a našel MX-5 NA MX-5 1,8i černou, sníženou tvrdou jako prkno, strašně rozvrzanou a s nápisem Japanbrothers na zadním blatníku (po té co tam zkratovala baterie a trochu to ohořelo). V NA bylo výrazně více místa, ale to vrzání všeho mě strašně rozčilovalo.

Po dvou MX-5 (a zklamání) jsem se dostal do fáze hledání všeho možného, přičemž další na řadě bylo BMW Z3  stříbrné se  čtyřválcem 1,9, a červenými sedačkami, podle fotek pěkné (v reálu jak ro bývá už méně). Jízda se čtyřválcem ovšem nebyla nic moc (zvuk, dynamika a pružnost mě neuchvátila), oproti MX-5 lepší posez, více místa, méně vrzání v interiéru. Nakonec jsem usoudil, že kabriolet je sice pěkná věc na pohled, ale jinak mi prostě nevyhovuje.   

Z3

Interiér té kterou jsem si našel vypadal v reálu o dost hůře, než ta na fotce. Navíc to měl pá zaparkované venku na dešti v rozježděné trávě a podle toho to vypadalo.

Z3 intreiér

Tedy začala fáze japonských kupé (slevil jsem ze zadního pohonu) a našel Toyotu Celicu 1,8i v krásné červené barvě, takže slovo dalo slovo a jel jsem na ni mrknout. Auto bylo po celolaku a v pěkném stavu exteriéru, ovšem interiér byl horší, potrhané sedačky, špína a bordel. Jízda fajn, interiér Japonců z této doby miluji. Nejhorší ovsem bylo, že ta barva v reálu byla spíš do vínova, takže zase nic.

Celica

Celica intriér

Další co mi padlo do oka byla Honda Civic  5g  anglán, 1,8VTI černá se samosvorem, kterou prodával nadšenec. Krásný stav už podle fotek v reálu to samé, auto vypulírované, s nějakými úpravami. Líbilo se mi moc, takže jsme se projeli, výkonný točivý motor v kombinaci se samosvorem, způsobil, že na z 0 na 100 to zvládlo strašně rychle a ještě na dvojku, takže to zvládlo ujet kde čemu. Jediné co mi vadilo byla ergonomie, 5dv a kombi má jinou palubku než kupé, sedan i 3dv a v čem je rozdíl, hlavně v umístění řadicí páky ta by strašně nízko a připadal jsem si jako ve Škodě 120. Takže jsem váhal a nakonec usoudil, že bohužel ne, byť se mi to auto strašně líbilo.

Civic

interiér 5dv a kombi

Interiér sedanu, kupé a 3dv.

intreié kupé, sedan, kombi

 

Následovaly vozy jako: Lancia appa kupé, krásná modrá s červeným interiérem v kůži, motorem 2,0 turbo a manuální převodovkou. Spíš takové pěkné a pohodlné GT a ten interiér nádhera. Tady hodně lituji, že jsem ji tenkrát nekoupil, byla za 99.000,-.

Kappa kupé

Kappa intreiér

 

Další na řadě byla Honda Legend kupé V6  ale s automatem a předokolka. Moc pěkná, interiér ve světlé béžové kůži. Ale tohle se už úplně vzdálilo tomu co jsem chtěl. Je to moc velké, těžké.

Legend kupé

Legend kupé

Legend interiér

Podíval jsem se ještě na několik dalších jako:

Honda Civic 6g kupé 1,7i v zelené a černé barvě. Tahle Honda byla o ničem, z mě strany čiré zoufalství. Nic zajímavého nenabídla.

Civic

CivicCivic intreiér

 

 

Obyčejné stříbrné BMW e46 328i sedan, s pěkným černým interiérem, nepoškozenými sportovními sedačkami kombinace kůže / látka, které vlastnil v ČR 11 let pán s datem narození 1949 údajně fanoušek BMW. Jenže je to auto s image jak to říci a neurazit.

e46

e46 interiér

 

 

O čem jsem ještě uvažoval:

MB 124

MB 190

Porsche 924

BMW e36

BMW e30

BMW e39

Subaru Impreza

Alfa Romeo Spider

Ford Sierre a Escort

Toyota MR2

Co jsem nakonec koupil? S mym rozpočtem to žádná exkluzivizltka nebude,e jelikož to musí dobře jezdit a mít více než 4 válce, jak jsem zjistil.  To možná příště. Každopádně si myslím, že za posledních 15 měsíců jsem z toho udělal auto podobné tomu co vyjelo z továrny a není to už jen stín toho co obvykle potkáme na silnici.

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
31. května 2020, 16:56
1

Tak to jsem teda zvědavej, co z toho vyleze. :-D

reagovat
wdave_t
31. května 2020, 20:12
2

S Miatou je potřeba strávit aspoň víkend. Moje první projížďka v NA teda způsobila čirý nadšení (i když se mi uvnitř sedělo fakt divně, protože jsem byl zvyklej na velký sedany), ale když jsem si krátce potom koupil NB, tak se během odjíždění z bazaru (s nasazeným hardtopem, kterej k tomu byl) dostavil takovej zvláštní pocit jako "co jsem si to proboha koupil" :D ale ten pocit velice rychle přešel a po roce a půl s NB teď jezdím třetím rokem v NC. To auto je fakt super víkendovka. Za málo peněz na údržbu se nechá provozovat dost ostře a už v relativně nízkých rychlostech dopřeje bezva pocit. S tvým rozpočtem podle mě fakt rozumná volba - to prostě není rozpočet na provozování BMW a pořizování starý předokolky na víkendový projížďky ani nekomentuju :)

Mám 187cm/100kg, takže jsem si celkem jistej, že se za ten volant poskládáš v klidu a na míň místa by sis zvyknul a stálo by ti to za to, kdyby ses pořádně svezl. 1.6 (a slabší verze obecně, možná s výjimkou NA) nedoporučuju, ale i z těch se dá leccos vymáčknout, jen s tím nesmíš jezdit jak s tou oktávií - je nutný hnát to až do sedmi tisíc, když se chceš svézt.

Starýho Legenda mám taky, ale to je tak spíš jet s tím přes půl republiky po dálnici na chalupu než na nějaký zábavný projížďky :D

reagovat
lu
lumix
01. června 2020, 22:22
0

Nebojím se točit, i ta naftová octa jde často do omezovače. Proto jsem se hodně díval na ty Jindy, které točí přes 8000

PB
01. června 2020, 04:04
3

Jediny zajimaby auto tam byla ta Kappa, bral bych hned... :)

reagovat
lu
lumix
01. června 2020, 22:20
0

Jj, jenže jsem o tom autě moc četl a lekl jsem se zadírajicich motorů o kterých se hodně psalo. Jinak ano, moc povedené auto.

Vavris Vavrisovic
01. června 2020, 06:28
3

Tipuju na vítěze Fiat Coupe nebo GTV s Bussem

reagovat
lu
lumix
01. června 2020, 22:19
0

Byly taky v plánu, ale ne ve slušném dosahu a protože na fotce vypadá vše parádně, nechtělo se mi jezdit stovky kilometrů za nejasnym vyskedkem. Fiat jsem hledal s 5 válcem, nebyl k mání.

Jaromír
02. června 2020, 08:14
0

Skoda. Coupe splnuje pozadavky na vikendovku skvele, a mista je tam pro ridice dost. Skoda ze jich ubyva, budr jich brzo jako Renaultu Safranu.

lu
lumix
02. června 2020, 08:30
0

To jo, navíc pokud je, tak je poškozen nějakým rádoby tunerem.

BubaaCZek
01. června 2020, 15:40
0

Ja si tipnu MR2 :)

reagovat
Mr
Mrkef
01. června 2020, 20:28
2

Fabia I RS :D

PB
02. června 2020, 07:36
0

Btw, kdyz na to tak koukam... odkud je ten legend?

reagovat
lu
lumix
02. června 2020, 08:13
1

Legend byl dovezen ze Švýcarska a na prodej někde v Třinci. Je to ale záležitost stará rok a půl.

Pe
Penny
03. června 2020, 16:00
0

Taky jsem BMW e46 nemel moc rad, protoze v tom jezdi prapodivna individua. Po svezeni v 330 ci jsem si ji koupil a jizdni vlastnosti daleko presahuji obavy, co si lidi o me mysli. Muzu doporucit.

reagovat
St
Stal123
03. června 2020, 21:02
0

Mě se strašně líbí ta kappa ????

reagovat