načítám data...

Garáž páně a paní Goldisových - P106

25. června 2019, 22:21 17 komentářů Goldies

Je horký letní den a já si říkám, že jsem už dlouho nic nenapsal. Je tedy čas se vám zase připomenout!

zobrazit celou galeriiDavid Zlatohlávek: Garáž páně a paní Goldisových - P106

Vzledem k akuální situaci, kdy se na MRšce moc nepracuje (bo není čas) jsem si řekl, že bych vám mohl představit čím se vlastně pohybujeme po našich silnicích! Jako první bych rád něco napsal o krásném stříbrném autě, vážícím hluboko pod jednu tunu a mající naprosto nepochopitelně jen 3 šrouby na každém kole! Ne není to Sm(a)rt, ani Olcit! Je to něco mnohem lepšího, něco co bylo ve své vrcholné specifikaci snema snad každé benzínové hlavy v 90. létech. Peugot 106GTi! Kdo by ho nechtěl, kdo by o něm nesnil? Užasná šestnáctistovka se 16V hlavou stála v roce 1996 skoro půl “milijónu”! Dala se koupit i “sociální “verze Sport s obyčejnější 1,4 pod kapotou za ani né 350.000,-. No a taky se dala koupit naprosto sociální 1,1 44 kW za nějakých 280.000,-

Druhý den po nákupu

No a o té se zde budeme, milé děti, bavit! Auto jsem koupil po té, co jsem díky své blbosti rozsekal své dvě auta (zde si můžete připomenout) s tím, že hned jak se dá aspoň Pathfinder do kupy, tak se prodá dál. Auto jsem sehnal přes kamaráda za slušných 10.000,- plus nějaké ekovýpalné (myslím, že 3.000,-) a nedělal jsem si žádné iluze, navíc jsem ho koupil na zimu a myslel jsem si, že mu naše solená břečka zlomí vaz. No a co jsem tedy za svých 10 palckých dostal? Stříbrné, 3 dvéřové nic s modrým interiérem. No dobře, úplně nic to není. Auto je, dle mého skromného mínění, sušně vybavené. Přední okénka v elektrice, střešní okno (tzv. šíbr) a to je vlastně všechno! Žádný posilovač řízení, brzd nebo nedej bože ABS, ESP, OPBH… Prostě žádné skratky to auto nemá! Má jen naprosto tupé řízení a řazení a brzdy jak když šlápneš do výkalu.

Už s novými koly

Ale abych mu jen nekřivdil, tak postrádá jednu zásadní věc, a tou je rez. Ne, vážně, nikde jsem ji nenašel! a když už jsem ji hledal, tak mi to nedalo a jednoho pěkného jarního dne, dostal “lvíček” pořádnou očistu a to i s rozleštěním, voskem a oživením plastů. Na interiér se taky dostalo a ta mrcha se mi začala dostávat pod kůži. Jízda v ní, je totiž taková zvláštní, opravdu si přaipadám, jako kdybych se vrátil v čase. Řazení, jak se na francouze sluší, je spíše tak nějak odhadmo, řízení má vůli tak čtvrt otáčky a když chce člověk předjíždět, musí si to sakra dobře naplánovat (osvědčil se plánovací kalendář s alespoň týdením záběrem). A to jsem už vyměnil snad vše – ramena, tyčky řazení, brzdy, přetěsnila a srovnala se hlava – ale stejně nic, pořád je to tupé auto :-) a to se mi na něm celkem líbí, protože když schovám plánovací kalendář a jsme sami na pěkné okresce, tak těch 44 kW s 790kg lehkým autem dokáže slušně zamávat. Překvapivě se nechá i točit (do kolika nevím, místo otáčkoměru máme obligátní hodiny) a mám dojem, že to snad nemá ani omezovač (teda aspoň sem ho nenašel).

Modrý interiér

Upřímně si nedokážu představit, že s něčím podobným se nechalo jezdit na dovolené k Balatnu, Jugoslávie nebo nedejbože Bulharska (ale věřím, že naši rodiče by to zvládli), ale na takové to postrkování po městě a na malé vzdálenosti (v práci mu říkáme postrk) je to naprosto ideální, hlavně se to člověk nebojí někde nechat, dokonce ho ani nezamykáme :-) A to se dostáváme k tomu jak je na tom nyní. Pathfinder už je nějaký čas opravený, ale já neměl to srdce dát ho pryč. Takže se z něj stalo takové erární auto – když někdo náhodou potřebuje náhradní vozidlo, když se nám cestou na oběd nechce startovat na ty 3 km dieslové auto, nebo když se chci prostě jen tak projet :-)

Proběhl i lehký polep s francouzskou trikolórou

Příště už to vezmeme vážněji a podíváme se na to čím jezdí denně paní Goldiesová :-)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
26. června 2019, 07:11
1

A já doufal že máš to GTi. Jinak v těchto dnech ta fotka v čepici působí...trochu...chladivě :-D

reagovat
Goldies
26. června 2019, 07:38
0

Ne že bych to GTI nechtěl, ale nebylo moc peněz na zbyt :-D ono i tohle je relativně fajn ????

Ha
Hansoff
26. června 2019, 09:59
0

Rez není? Skoro se mi nechce věřit...
Měl jsem Saxo a ikdyž na povrchu ani v motorovém prostoru nic nebylo vidět, jednou jsem musel při opravě otevřít práh a uvnitř na mě místo výztuhy čekala jen hrstka rezavého prachu. Nosníky pod podlahou měly také jenom část ze své původní tloušťky. Při stříkání dutin jsem musel mít brýle a respirátor, protože se z toho dost prášilo.

reagovat
Goldies
26. června 2019, 11:55
0

No hele, asi takhle. Tak daleko jsem pochopitelně vzhledem k ceně vozu a zamyšlení jeho budoucího používání, rozhodně nedostal :-D ale nedělám si iluze, vím, že tohle auto se prostě jednou zlomí bez varování :-D

Kuře
26. června 2019, 13:00
1

Táta kdysi míval Citróna AX a prorezavěla mu na blatníku u nádrže díra, že bys tam ruku prostrčil.
Přelepili sme to izolačkou, nastříkali na červeno, a na první dobrou prošli STK:)

bkralik
26. června 2019, 15:16
0

Já jsem 106ku (předfl, 1.0 monomotronic) dostal za odvoz od kamaráda - stála mu nevyužitá před barákem bez technické. Zvenku vypadala pěkně, bez koroze ale když jsme jí dovezli a zvedli, dokázali jsme z toho šroubovákem vydolovat asi kilo koroze - přední nosníky byly až do podlahy zrezlé totálně. Když se k tomu přidaly totálně zarezlé brzdy a motor, který projevem připomínal Babettu (řval a nejel v jakémkoliv režimu), byla výsledkem uříznutá střecha (kdo by si to nechtěl někdy zkusit) a dobré dvě hodinky zběsilé rallye po přilehlých okreskách :-D

Goldies
27. června 2019, 11:02
0

Jako je mi v podstatě jasné, že kdybych do toho pořádně zajel flexou, tak se zhrozím, ale to si myslím, dříve umře zadní náprava :-D na to naše ježdění 3km na oběd a 3km zpět, to ještě pár let bude jezdit :-D

beastar
26. června 2019, 14:29
4

Na ty účely co to plní dneska je to sympatická volba. A zablbout s tim při té hodnotě. K nezaplacení. A právě proto je to možná lepší jak Gti. Limit je jenom řídíčova odvaha:) Dobrý návod pro ty lidi co tady tvrdí, že zábavný auto nemají páč by to stálo moc peněz a zabere to moc místa.

reagovat
Goldies
27. června 2019, 11:04
0

Netvrdím úplně, že to je stroj na zábavu, to rozhodně ne, ale sranda a takový ten 90' feelin tam je. A nějak mě to auto prostě baví, na silnici mě lidi prominou celkem dost prohřešků, pouští mě do kolon a tak nějak jim to auto vytváří úsměv na tváři :-D

beastar
27. června 2019, 12:33
0

Je tam ta elementární jednoduchost. Snadná opravitelnost. Nízká hmotnost a řízení bez posilovače. Ono to dneska stačí na takový to nevinný blbnutí. Jako volba někoho kdo nemá prachy nazbyt a chce občas jezdit jako bez cíle je to fajn. Když se to rozbije furt je to za 10. A má to nízký pojištění. Je to trochu živější a agilnější jak felda.

Náhodný Kolemjdoucí
26. června 2019, 21:20
1

Pro fajnšmekry je verze traktor xrd s mocnými 35 kW. To je člověk hned závodníkem, dvojka a plnej, točit do omez.. dokud se nebezpečně nerozklepe, bleskově za tři, sakra netrefil jsem ji a můj soupeř, kloubový autobus MHD mi ujíždí... Jsou to pekelné stroje, ale fakt to skoro nerezne.

reagovat
Ka
Karda
27. června 2019, 10:07
0

To sem pilotoval v autoškole (akorát teda Saxo 1.5D). Pokus o předjetí Avie končil neúspěchem, řazení víc francouzské být nemohlo (ale překvapivě sem se pokaždé trefil). Nejlepší ovšem bylo řízení bez posilovače. Kvůli těžkému motoru mělo o nějakou otáčku víc, tudíž na okresce si člověk připadal jak na slalomu mezi kuželkama nebo musel přehmatávat.

Goldies
27. června 2019, 11:05
0

Tak v té 1,5D to musí byt strašný peklo, vynechat nechápu význam takhle těžkého motoru v takhle úžasně lehkém autě. Ani ta spotřeba přece nemohla být tak moc jiná :-)

lu
lucnikonik
27. června 2019, 03:18
0

první generace 106ky trpí na prorezávání domečků tlumičů vzadu - taky jsme v rodině měli 106ku, obyč. 1,1, zvenku netknutá, přední nosníky krásný, nesežraný, najezdilo to neuvěřitelný km (cca 300k), vaz jí bohužel zlomila koroze na zadku (hl. domečky tlumičů) :-(

reagovat
Ronin
29. června 2019, 11:59
0

Jee to by som chcel :) Ten pruh je fakt boží :D No mám trochu vyššie športové ambície,tak by to malo byť GTi,alebo aj Saxo vo "vétéesku".Potrebujem to presne na to čo využívaš ty.Ja posledné mesiace hľadám 205 GTi,aj na " renovaci" ale vyzerá to tak,že mi ušla doba..a hlavne jeden kus v Brne...

reagovat
Goldies
29. června 2019, 14:47
0

Nebudu lhát, VTS by se mi taky líbilo, ale zase by mi hodně bylo i líto. Přeci jen na blbnutí mám MR2, takže tohle mám jen jako přesouvadlo na krátké vzdálenosti.

Goldies
29. června 2019, 14:50
3

Tady máš víc fotek