načítám data...

Designerské detaily, které si zaslouží pozornost.

05. října 2017, 09:04 78 komentářů TheKubajs

Dneska se spolu podíváme na pár krásných designerských detailů na autech napříč dobou i segmenty.

zobrazit celou galeriiJakub  Pospíšil: Designerské detaily, které si zaslouží pozornost.

Jsou auta krásná, obyčejná, praktická, nudná, extravagantní…mohl bych pokračovat, ale nejsme na přehlídce přídavných jmen. Většinou ale podvědomě hodnotíme auta podle celkového vzhledu a dojmu a kvůli tomu nám mnohdy ujdou nádherné designerské detaily na jinak třeba úplně obyčejných autech.

Mnohdy si takových detailů všimneme hned, někdy až po čase užívání auta, u některých aut je třeba nedoceníme vůbec. Některé s detailů se sem tam opakují, jiné se objevily jednou a pak zapadly v propadlišti dějin. Mnohdy se jedná o případy, kdy zvítězil design nad funkčností, některé prvky již nění možné praktikovat z důvodu bezpečnosti.

Jako vždy, když se jedná o design, i tady bude výčet dosti subjektivní. Tím více je ale prostoru v diskuzi na Vaše názory a nápady. 

Víčko nádrže u Škody 1000

Začneme na domácí půdě. Skoro se nechce věřit, že tento nádherný detail vznikl ve “východní” automobilce. Na první pohled jen ozdoba s logem automobilky, na ten druhý nádherně zpracovaný detail. Rozhodně hezčí, než dnešní produkce s nicneříkajícím obdélníkem na boku.

2-Skleněný kryt SPZ a světel u Citroënu SM 

Citrën SM byl fascinující auto snad ve všech parametrech. Na luxusním grand toureru automobilka úzce spolupracovala s Maserati a SM měl být výkladní skříní toho nejlepšího, co Francouzi dovedou. V některých oblastech to dopadlo lépe, v jiných hůře, ale co zůstalo ikonou je určitě “akvárium” v přední části vozu, kryjící světlomety a SPZ. To je zkrátka nádhera. Sice pravděpodobně dost nepraktická, ale designově dokonalá.

 

3-Pracoviště řidiče u Olcitu

Hned na úvod si řekněmě – olcit byl vážně mizerné auto. Neskutečně poruchový a nespolehlivý, hnil už ve fabrice a kvalita Rumunské výroby byla, slušně řečeno, mizerná. Jenže – podívejme se do interiéru. V roce 1984 se u nás daly koupit škody řady 742 (tzn. stopětka apod.), Lady, Trabanty, Wartburgy… zkrátka auta s interiérem ryze funkčním, mnohdy koncipovaným stylem “tady se nám rozsypaly tlačíka, tak je tu necháme. Do toho všeho přišel najednou Olcit s kosmicky vypadajícími “planetovými” ovladači a echt osmdesátkovým oplastovaným interiérem jak z retrofuturistické vesmírné lodi. Nalijme si čistého vína. Elektronika se v Olcitu sypala a planety byly na ovládání mnohem horší, než zaběhlé páčky pod volantem, ale za odvahu patří konsturktérům olcita (respektive citroenu Axel) velký palec nahoru.

4-Budíky na středovém panelu u Alfy 156

V interiéru ještě zůstaneme, jen se přesuneme do slunné itálie o pár desetiletí později. Alfa 156 patří bezesporu mezi nejzajímavější auta poměrem cena/výkon, která si lze dnes koupit. Stopadesátšestka je krásná v kombíku i v sedanu a má parádní podvozek i zajímavé motory. A to nemluvím o interiéru. Nádherný dřevěný volant, přehledná přístrojovka, nezřídkakdy barevná kožená sedadla. Detail, který ale an Alfě 156 žeru jsou tři budíky na středovém panelu. Vypadají úplně jako ze závodního speciálu. Narozdíl od závodních aut nezobrazují tlak, nebo teplotu oleje, ale klasické hodnoty teploty vody, množství paliva a analogové hodiny. To ale nemění nic na tom, že vypadají skvěle. 

5-Nasávací otvory na kapotě Peugeotu 206

Hned na úvod se sluší napsat, že dvěstěšestka nebyla první auto opatřené nasávacími otvory vzduchu do topení na okraji kapoty. Stejně byl tento prvek řešen i na Twingu. U progresivně tvarované 206 ale tyto nasávací otvory vypadaly parádně. Uznávám, že mě možná trochu ovlivnilo i hraní Need for Speed Underground 1, kde byla možnost tuningu kapoty podobnými “nasávači”, nicméně to, že na 206 vypadá sání vzduchu do topení skvěle mi zkrátka nikdo nevymluví :)

6-Tvar hrany víka kufru u Favorita

Ačkoli byl designován slovutným Bertonem, není Favorit zrovna etalonem nádherného auta. Ale jeden detail se mi na něm vždycky moc líbil. Byla jim křivka na víku kufru pod zadním sklem. šikmá část zadních dvěří nepřechází ve svislou přímo, ale nejprve se zhoupne skoro do vodorovna. Paradoxně tento pěkný detail často z výroby zakrýval nepříliš pěkný pryžový spoiler. Možná je to drobnost, ale na Favoritu se mi to moc líbí.

7-Napojení zrcátek na karoserii u Opelu Vectra B 

Opel Vectra B je mimořádně zdařilé auto. Designem téměř nestárne (kdo by mu hádal 22 let?), jízdně bylo fajn a praktický kombík nabízel dostatek místa. Slušně vybavené kusy se dají sehnat za pár šupů, což Vectru bohužel předurčuje do role klasického “dojezdového” auta. Pěkný a zachovalý kus aby jeden pohledal. Mě osobně se na Vectře moc líbí linie prolisu kapoty, která pomalu přechází až v napojení zpětných zrcátek. Za mě je to parádní designová práce.

8-Zadní světla Fiatu Brava

Tři malé kapkovité kousky plexiskla na každé straně zádě jinak nudného liftbacku jsou živoucím důkazem toho, jak málo stačí k tomu, aby bylo auto zapamatovatelné. Protože, nalijme si čistého vína, kromě těchto zajímavých světel je Brava naprosto obyčejné a nezajímavé auto. Ale právě díky zadním světlům ji všichni poznáme na první pohled.

A co vy? Máte také nějaký “svůj” ikonický designový prvek? Budu rád, když se o něj podělíte v komentářích.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
05. října 2017, 14:03
0

Pozn. redakce: Děkujeme :)

Designový detail č. 9: prolis, výduť na kapotě Jaguaru XK8 (X100)
Designový detail č. 10: oválná maska chladiče s vodorovnou linkou uprostřed : opět Jaguar XK8 (X100)
Designový detail č. 11: ideální proporce délky kapoty vůči předním dveřím: ano uhodli jste, opět Jaguar XK8 (X100)

.. neboj myslím, že bych našel i další auta :)

reagovat
Jakub Pospíšil
05. října 2017, 14:10
0

Krabe, mám takový pocit, že bys potřeboval páté auto, není-liž pravda?
Jinak není vůbec zač, teď jsem se na chvíli odmlčel - moc práce a málo času - ale zase začnu psát pravidelněji.

beastar
05. října 2017, 14:56
0

Jak udělat hnusné auto a vydávat to za parádní káru pro horních 10.000... Ano Jaguar XK8 x100. Nejhnusnějsí přední část vozu srovnatelná s auty o sta tisíce levnějšími Jaguar XK8 x100. Ale našel bych i jiná auta /asi/

Jakub Pospíšil
05. října 2017, 14:59
0

Ale no tak. Hnusná je Fábka v sedanu. Existují asi hezčí Jaguary, ale XK8 je rozhodně jedno z podařenějších aut. A hlavně je to plnokrevný grand tourer, ten nemůže být ošklivý už z principu.

beastar
05. října 2017, 15:04
0

Jo to máš pravdu. Jenže za cenu téhle placky s interiérem jak z tržnice by si koupil těch hnusnych Fabii flotilu. Už sem vyjádřil svůj obdiv k tomuto zázraku techniky názor u Krabova blogu, tak končím. Sorry;)

krab
05. října 2017, 15:43
1

Beastare, ale ty vážně nemáš vkus :-D Vzhled hodnotím u mála aut. Výjimku udělám, pokud bych vám někdy mohl napsat recenzi na Jaguar E-Type, Jaguar XJ-S , Jaguar F-type nebo u libovolnýho Astona. I kdyby ty auta nejezdili a jen stály, tak jsou to zkrátka nádherné objekty. Navíc, XK8 není jen kára snů, ale i docela dostupné auto. ( v uvozovkách)

Schválně jsem tu nedal detail zadního velkého křídla u 911 (930) Turbo, protože to je zase jinde a vy byste mě podezíraly, že jsem už jenom jedině Porsche fanatikem :)

A tu X100 pošlu ještě jednu , ať se pokocháš :-D

Skipper
05. října 2017, 19:09
2

Beastar, co Ti který Jaguarista provedl? ;) Dizajn je sice subjektivní, ale zrovna u X100 se to prostě povedlo. Zkus rozvést interiér z tržnice.

Skipper
05. října 2017, 19:13
0

Jojo, tržnice jak vyšitá...

krab
05. října 2017, 19:33
0

Zajímavý srovnání je ještě s interiérem z další tržnice a to Astona DB7. A tam jsou legrační detaily, které pobaví. Zejména vnitřní klika dveří přímo nakoupená od Mazdy. ( model MX-5 NA) A právě X100 se mi líbí i tím, že když na trh přišla v roce 96, tak byla modernější, lépe uvnitř zpracovaná než Aston, který byl logicky dražší a to o dost a v podstatě vycházel přímo z podvozku XJ-S. Kdežto X100 byla nová platforma + nový AJV8 motor.

beastar
05. října 2017, 20:01
1

Nic mi nikdo neudělal. Nemám rád tu přiblblou auru kolem toho a děsně originální klišé typu auto, které udělá i z Pepíka z Horní Polomy anglického lorda. Jako proč? Že si to ve zlatých časech kupovali ti nejúspěšnější z okupantského a kolonialistického národa zrzavých, bezpáteřních blbů? Jasně udělali dost pěkných aut třeba E-type to bych lhal kdybych tvrdil, že je to špatně. Taky se mi líbí Jaguar 100, XK120 a dokonce i ta placka XJ220 byla na svou dobu velmi zajímavá.

Dobře a co jako na tom interiéru je? Stejný dovedla udělat o pár let i KIA jen ty materiály byly asi kvalitou jinde. Nikdo si s touhle značkou dlouhou dobu nedovedl poradit. Žila jenom a právě z těch historických modelů a bývalé, zašlé slávy. Jasně být fanouškem tak to samozřejmě nikdy jako pravdu nevezmu, ale je to tak. Angláni a britští náckové typu Clarkson si tohle nikdy nepřiznají. Jenomže Němci je prostě zrovna v tomhle období už tehdá trumfli.

Mimochodem Krabe na Aston mám úplně stejný názor jen nemá kolem sebe tu auru. Naštěstí jsou ta auta moc drahá. Budí to ve mě stejné pocity jako ojetá SUV, co stála miliony a teď si to 2-6 majitel koupí a hned je z něj pan továrník. Neberte to obecně. Bude spousta příčetných sběratelů a fandů, co se jim to prostě normálně líbí ten Jaguar.... Prosím, ale bez těch keců z toho by mě bolela hlava. Auta jako Mondeár a podobně ponecháme stranou.... že platforma Fordu :)) Někdo to tady psal, že Jaguar pro něj skončil s Fordem. Takže abych to shrnul nelíbí se mi to, geniální designem to nebylo a ani není. Neshodneme se, ale to mi moc nevadí. Poslední jejich modely se mi líbí právě, protože se odklinili od té gerontofilní, staromilské linie s hnusnou nevkusnou kůží a na pohled dekorem interiéru co vypadá na úrovni dražšího korejce z konce 90. let.

Pár příkladu zajímavého a funkčního designu dole. Ne kulatá kapsle na kolech alá Ford Probe....

Skipper
05. října 2017, 20:37
0

S tou aurou Ti celkem rozumím. Nicméně si nemyslím, že by si jakýkoliv majitel Jaguaru připadal jako anglický lord (kromě anglických lordů samosebou). Většinou podobné věci prohlašují lidé, kteří tato auta nevlastní. Pro mně je Jaguar značka, která měla období, kdy byla na výši i období, která za moc nestála.

Co se týče Kie - jednu z tohto období jsme doma měli, ale že by byl ten interiér byť jen vzdáleně podobný? No jo, měl sedačky, pedály a volant, ale tam asi veškerá podobnost končí. Můžeš uvést příklad?

K Astonu - podle mně má kolem sebe auru daleko větší, vždyť se jen koukni na ceny. Nemyslím si, že DB7 by byla o tolik lepším autem, aby se tím dala vysvětlit její cena proti XK8.

K X-Type a spol. Je to o úhlu pohledu. Rolls Royce Ghost je asi stejně BMW 7, jako je X-Type Mondeo. Ale rozdíl mezi X-Type a starším XJ je docela propastný (jasný, jsou to zcela jiné třídy, ale i s přihlédnutím k tomu). Jeden X-Type mi zrovna stojí v garáži, ale až tak nadšený z něj nejsem.

No a současná Jaguáří prodkuce - hrozně se mi líbí XJ a XE. Naproti tomu XF mě nikdy nebralo.

krab
05. října 2017, 20:58
0

Vidíte, no já jsem Jaguárista bez Jaguáru :) Obdivuju je, líbí se mi, ale jezdím v jiných značkách. K tomuhle tématu jsem si prostě na XK8 vzpomněl. A já vím, proč jsem si Jaga nikdy nekoupil. Protože jich je minimum s manuální převodovkou a já ruční řazení k autu pro potěšení zkrátka nutně potřebuju mít.

Proto, kdybych si to mohl dovolit, šel bych do DB7 ( inline 6 , Supercharged) s ručně řazenou převodovkou. To by se mi asi líbilo. Jenže bych za něj dal stejně peněz jako za pěkné Porsche 911 964, takže asi víte co bych si nakonec vybral..

Pólin
06. října 2017, 06:21
0

S tím, že si v tom člověk připadá jako anglický lord snad nemůže žádný soudný majitel přijít. To je stejné, jako kdybych si koupil nejlevnějšího Aston Martina a začal bych nosit smoking a Walther PPK v podpaží a prohlašoval o sobě, že jsem jako James Bond...:D Pokud by se některý majitel takhle o některém z těch aut a jeho statutu vážně vyjadřoval, tak je to u mně adolescentní blb a nic jiného...

M P
06. října 2017, 22:24
1

Vidíte to, a já psal o jaguaru a tohle jsem tam snad ani nepoužil, a pak přišel Vojta a udělal mi titulek s anglickym šlechticem... tohle klišé nemám rád. Ostatně o to hůř působí u nás, kde se lidé berou na zámcích, přitom se tu šlechta pronásledovala a majetek se zabavoval, mluví se o lordském jaguáru atd... raději se půjdu podívat, zda jsme to tam opravdu nenapsal, abych nebyl za vola dvojnásob :)

Pólin
05. října 2017, 14:06
4

Propadnutá zadní okna na Citroenech C5/C6.

reagovat
Jakub Pospíšil
05. října 2017, 14:10
0

Jo, to je paráda. Citroen se toho zkrátka nebojí.

custom1
06. října 2017, 08:45
0

Měly to už Mopary v šedesátých letech (např. '67 Dodge Dart) :)
Jinak mně se moc líbí c-sloupek u B-body Moparů (viz '69 Super Bee)

Michal88
14. října 2017, 10:25
0

Jojo, tenhle designový prvek byl u Citroënu už u modelu CX ze 74". :) Pak začali dělat liftbacky (začalo to u GSA, pak BX, XM a dál) a když se v roce 2006 u C6 vrátili ke karoserii sedan, "obnovili" i konkávní okno. :)

Šikovná věc, jak mírně zvětšit vstupní prostor do kufru. :)

tomyks
05. října 2017, 14:06
1

Za mých dětských let jsem byl fascinován grafikou zadních světel Peugeotu. V době kdy byla plocha koncové svítilny rozdělena na pravidelné čtverečky a obdélníčky byla zalomená dělicí rovina zajímavá a nejvýraznejší u 405 a faceliftu 309. Pozdější modely na ten design tak nějak navázaly ostře řezanými a dynamickými tvary (306, 406), což považuji za druhé nejlepší období Peugeotu, hlavně z hlediska designu. Jako celek auta daleko povedenější, ale ta světla jejich předchůdců byla nezapomenutelná.

reagovat
Jakub Pospíšil
05. října 2017, 14:16
3

Pravda, taky si to mlhavě vybavuji. Plus mě ještě v raných devadesátkách fascinovaly zadní světla Lanceru Combi. Připomínaly mi punčový zákusek z cukrárny (měl čtvercový tvar a 3 úhlopříčné pruhy).

Cu
Customman
08. října 2017, 16:30
0

Přidám další japonský kombíky:
Tercel-úzká světla jsou u kombi běžná, ale v kombinaci s ujetým designem bočních oken-"schod" a tou asymetrickou "budkou"... Takovej tetris
http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--CPBbKl7w--/c_scale,fl_progressive,q_80,w_800/yt0n5r0n4pqtlwj1mrnw.jpg

Corolla-světla splývající s oknem, a zase divný boční okno :)
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/TOYOTACorollaWagon-3598_2.jpg

Ab
Abdrift
05. října 2017, 14:48
1

Nehodil by se do bodu 7 více Skyline R32?
Tomu bych 28 let taky netipoval.

reagovat
GanGreen
06. října 2017, 09:56
0

v bodě 7 se mluví o napojení zrcátek na kapotu, nevim proč sem cpeš starej nissan kterej nic takovýho nemá... a když se podívám na seriovej kus, tak bych mu méně než těch 28 let určitě netipnul...

Ab
Abdrift
25. října 2017, 15:45
0

Když ale srovnáš design R32 s mercedesem 320 CE z roku 93, vypadá skyline mnohem novější

PepaSFI
05. října 2017, 15:02
0

ta š 1000 MB byla designově celkově dost povedená, hlavně to starší provedení. Oválné zadní sklo a vykrojené zadní sloupky. Zadní světla protažená nahoru do ploutví na blatníkách. Nasávací otvory na bocích. Přední maska. Podélné žebro na přední kapotě, střeše a zadní kapotě. Později jak to změnili tak už nic moc. Místo elegantních nasávačů dali mříže z kanálu, zadní sloupky taky ztratily styl. Přední maska se znáčkem pryč, zůstal jen nepochopitelný lesklý lem přední hrany kapoty který na nic nenavazoval, jen tam trčel. Místo toho divný pruh z ohavného lesklého plastu.

reagovat
Jakub Pospíšil
05. října 2017, 15:06
0

Díky za komentář - nikdy jsem si neuvědomil, že tisícovka prodělala takhle zásadní facelift. Těch rozdílů je tam fakt spousta.

Safa
05. října 2017, 16:58
0

Neměly něco v podobném duchu - otevírání něčeho pod logem vepředu - náhodou i některé modely Fordu? Tuším, že jsem to viděl u Tranzitu??? Ale fakt si nejsem jistý...

JLK
05. října 2017, 17:34
1

Safa: hranate Mondea / Focusy maji otevirani kapoty klickem a zamek je schovany pod logem, musi se to vyklopit do strany. Coz za me je pekne debilni reseni, dosud jsem neprisel na jedinou vyhodu =/

Pr
Prokawa
05. října 2017, 21:56
0

Jen tak Ti neukradnou xenony, nebo cokoliv jiného z motorového prostoru. U ostatních aut stačí rozbít okno u řidiče a zatáhnout za páčku. U Forda ne.

Ha
Hansoff
06. října 2017, 08:15
0

Má to výhodu, když je člověk línej někomu pomáhat. Když v zimě odjíždím od fabriky a vidím spoustu zoufalých naftařů, jak u aut postávají se startovacíma kabelama... Řeknu jenom Sorry, nebudu to chcípat a znova startovat studený!
A teď vážně. Opravdu mě to rozčiluje a taky to nechápu. Navíc, pokud má auto alarm, stačí u zamčeného auta odemčít klíčem kapotu a začne to zuřivě troubit a blikat. To je vážně geniální.

JLK
06. října 2017, 09:52
0

S temi xenony me to nenapadlo, ale jak ja xenony (a ani nic jineho draheho) pod kapotou nemam tak mi zbyva pouze nepohodli =/

Vavris Vavrisovic
06. října 2017, 18:43
2

Přidávám se ke kritikům. Je to dementní. Navíc jsem tam jednou klíč zapomněl a jezdil s ním po Ostravě.

Safa
06. října 2017, 21:21
0

Razovity řidič z razoviteho kraje... :o)

Michal88
14. října 2017, 10:30
0

No, neukradnou... Spíš nemusí rozbíjet okno, aby zatáhli za páčku a do auta se taky dostanou naprosto bez problémů nedestruktivně... :D

sheogh
05. října 2017, 15:06
0

Detail ne, spis cely auto je tak nejak perfektni :-) - http://cs.jaguar-club.net/vozidlo/jaguar-xjs-xjr-s-6-0l-294

reagovat
Franz Kafka
05. října 2017, 15:55
0

Tohle po pravdě moc nemusím. Jasně motor krásný včetně parametrů vzhledem k době vzniku, ale já ti nevím když zůstanu čistě u Jaguaru myslím, že udělali dost hezčích aut čistě z pohledu vzhledu a designu celku. A nic dodnes nepřekonalo ani v těch detailech E-Type to je legendární. Nadčasová auta oni uměli stejně jako to uměli kolikrát pěkně pokazit:)

Jinak za mě jako člověka z téměř absolutním nezájmem o ostrovní produkci je číslo jedna stále AM Rapide. I když jestli to vlastně není Rakouské auto, když vezmu v potaz celý příběh. Vlastně i tak je to z dnešního pohledu jedno. Mě jsou ale ty nesmyslné sedany a podobné deriváty, tak nějak sympatičtější vždy.

sheogh
05. října 2017, 16:42
0

Jo, Rapide bych si nechal libit. Ta linka pres predni dvere je bozi :-)

Ale vzdycky, kdyz se zacnu divat po nejakym peknym aute, vzpomenu si na stav brnenskych kominikaci a na bezohlednost lidi pri parkovani apod, a pak uz radsi nic nehledam.... I ten phaeton tu trpi pres ty propadly kanaly, a shrnutej asphalt na snad kazde krizovatce... Takze bud HMMWV alias Humvee, nebo nejaka sracka za cenu jedne vymeny oleje a po roce vymenit... ale to jsem odbocil :-)

Ta
Tarrantula
05. října 2017, 15:48
1

To vicko nadrze na skodarne je fakt super to jsem si nikdy nevsiml. Jinak s vectrou souhlasim bylo to me prvni auto a i dnes se nad ni zastavim a porad se mi libi podle me designova parada vzhledem k tomu kdy byla vyvinuta. A vubec bylo to me prvni auto takze bylo nejlepsi ve vsem :D. Jinak je pravda ze sehnat nejakou nedobitou dnes uz nejde.
Pro me jsou designove zajimavy frantici takovej Megane II s tim nakopnutim vzadu nebo treba Avantime ci VelSatis ze zacatku se mi ty auta vubec nelibili, pak jsem po nekolika letech ziskal Megana II a vlastne jsem ten design zacal obdivovat protoze to bylo neco jineho divneho nez zbytek tehdejsi produkce. Dneska mi prijde ze je to nuda a i ti frantici zapadli do sedi, ale aspon se porad najdou vyjimky ktere jsou zajimave treba nova c3 nebo cactus ty mi prijdou originalni a ulitli. A pak teda mam slabost pro pro Alfu alespon co se tyce exterieru ty se mi libi snad vsechny.

reagovat
Mára
05. října 2017, 15:49
0

Co mě tak první napadne.
4 přední světla "zamračené" kapotou -> ford Capri mk3
zadní světla -> nissan S14 kouki

reagovat
JLK
05. října 2017, 17:30
0

Ta zamracena svetla se mi libi i v alfe 159. A ze jich ma rovnou 6 =D

li
littlebiker
05. října 2017, 19:19
0

S tou 156 s vámi naprosto souhlasím a nic na tom nezmění ani fakt, že si občas připadám jako mluvící hodiny, protože žádný ze spolujezdců na zapuštěný (a na řidiče orientovaný) ukazatel hodin prostě nevidí :)

reagovat
Jakub Pospíšil
05. října 2017, 22:10
0

Já jsem kvůli tomuhle (a pár dalším detailům) 156 strašně chtěl. Dokonce jsem se byl asi na pěti kouscích podívat kvůli koupi, ale vždycky tam nakonec byla nějaká zrada. Ale pořád se mi moc líbí.

adam7c3
05. října 2017, 19:24
0

Kecy o tržnici od někoho, kdo má v avataru kolotočářskýho mercedesa opravdu sedí. Nějakej jaguarista mu asi ojel starou, jinak si neumím ten večnej kolovrátek kydů pod každým článkem co se týká jaguaru vysvětlit.

reagovat
beastar
05. října 2017, 20:11
0

Kecy od nýmandů o lordech a nezdolnosti Jaguaru od podobných dementů jako si ty mě taky zrovna nevadí. Starou můžu přijet ojet možná tak tobě hrdino. Čím jezdíš ty? Jaguarem asi těžko to by si neměl na benzín a časem ani na servis.

beastar
05. října 2017, 20:12
0

A Mercedes je z velkým "M" barone z jaguáru ,)

KD
KDB
05. října 2017, 20:39
1

Beastar: Mám řadu přátel a známých a všichni při koupi řeší, jestli je to krásný, pohodlný, nebo užitečný, ale nikoliv že se vlastnictvím zařadí někam....

mtucek
05. října 2017, 23:10
1

Porsche Targa oblouk a zadní okno.

adam7c3
09. října 2017, 11:23
0

beastar: Hele sorry, přehnal jsem to, měl jsem trochu upito. Teď už ale musím zpátky do práce, protože nemám mercedes a nějak těch 200 tisíc, co mě stojí měsíčně provoz jaguara musím vydělat.

beastar
25. října 2017, 16:08
0

To je blbý no. My co máme Mercedesy už dávno nepracujeme, protože proč. Možná mám tolik, že bych si mohl na soboty pořídit Jaguara. A cejtit se jako baron hlavně potom v servisu, kde se určitě sejdeme. Kafe platím neboj.

saage
06. října 2017, 00:09
2

Profil Z4 coupe :-)

reagovat
saage
06. října 2017, 00:10
0

:-)

GanGreen
06. října 2017, 10:00
1

s tim by se dalo souhlasit, skoro bych řekl že to je hmotná definice slova COUPE :)

krab
06. října 2017, 10:51
1

No jo, Z4 Coupe je krásný, taky jsem si s ním letos zajezdil. Autíčkář, ale kdysi vyzkoušel ještě zajímavější Zetko. BMW Z1.
Z = Zukunft, tedy budoucnost a tu Z1 rozhodně představovala.
Detail: zasouvací dveře do širokých prahů dveří.

Jakub Pospíšil
06. října 2017, 12:14
0

Počkat počkat počkat - tohle se fakt někdy vyrábělo? Já měl za to, že to byl vždycky jen koncept.
Tak to teda čumim, je to paráda.

GanGreen
06. října 2017, 13:25
0

jednou jedinkrát jsem to auto viděl naživo, a musim říct že mě vubec neoslovilo, ani ty zasunovací dveře mě niják nenadchli... :)

Na
Napuram
06. října 2017, 06:48
0

Stříky sřík, cáky, cák

reagovat
GanGreen
06. října 2017, 09:54
1

až se vystříkáš a vycákáš, tak bys mohl vyzdvihnout nějákej ten designerskej detail, kterej stojí za povšimnutí...

k.
k.ik
06. října 2017, 11:55
0

napojení zrcátek - co Renault Espace?

reagovat
Jakub Pospíšil
06. října 2017, 12:13
0

Na ten jsem si taky vzpomněl - táta ho měl asi 5 let. Tam je ještě pěkný ten nasávač na tom napojení. Ale u vectry je hezká ta linka co vede až do středu kapoty, proto jsem nakonec vybral tu.

Cu
Customman
08. října 2017, 16:58
0
ro
rock
06. října 2017, 13:29
3

logo jako chladíci otvor u Passatu B3

reagovat
ro
rock
06. října 2017, 13:37
3

Jo a světelnej panel u Mercury Sable z první poloviny 90. let

reagovat
GanGreen
08. října 2017, 16:22
2

tak to je naprostá pecka!!

custom1
09. listopadu 2017, 09:37
0

Asi potřebuju Sable!

XT
XTad
06. října 2017, 18:21
1

Podobnou krivku, kterou ma favorit na viku kufru ma minuly superb combi, dokonce pokracuje i do svetel. Mimochodem dalsi zajimavy detail na tom aute je linka pod prednimi svetly prechazejici pres masku az na kapotu.
Dale bych vyzdvihl brzdove svetlo Cadillacu Seville, zebrovani kapoty Chrysleru Aspen.

reagovat
fr
frite
06. října 2017, 21:09
0

Jen drobná technická - ten rumunský zázrak se nejmenuje Olcit, ale OlTcit.. Je to celkem častá chyba a sám jsem ji leta dělal sám..Zajímavé že člověk umí číst a mozek si stejně přečte to co chce..
To Olt je název řeky která dala jméno tamnímu kraji a to Cit znamená Citroen..

reagovat
Trinom
07. října 2017, 13:17
1

Docela hezkým prvkem jsou rovněž emblémy zakomponované do koncových světel starých amerik.

reagovat
Debru
08. října 2017, 10:16
0

Taky přispěji svojí troškou do mlýna.
#1 Přechod mezi středovým panelem a palubní deskou u db - 9
#2 Zužující se kapota na šířku přední masky (skrytí hrany kapoty) na octavii 2
#3 Neotáčející se střed volantu na C-4
#4 Nasávací otvory za kabinou na Lamborghini countach
#5 Křídlo na Dodge Charger Daytonas (víte že bylo tak vysoké jen kvuli tomu aby šel otevřít kufr :-D)

Perlička: passat b5 v sedanu má v kufru malé křížové šrouby potažené látkou (drží panel na víku kufru, bohužel nemám foto)

reagovat
Skipper
08. října 2017, 12:49
0

Pŕední světla alfy 159
Silueta Bentley Brooklands
,,výraz,, Fiatu 500
Navázání zadních světel Fordu Ka na blatníky
Citroen XM jako celek - nádherné UFO
Překrytí prahů dveřma - např. Maybach, nebo Range Rover

reagovat
ro
rock
09. října 2017, 11:07
0

Vůbec ten fordovský New Edge design byl fajn, ať už to byla Ka, Focus, Cougar, GT90, nebo jeho dozvuky na Mondeu Mk.III. Akorát Puma mi moc nesedla. A násilně naroubovaný facelift Mondea (Mk.II) už vůbec ne.

Skipper
08. října 2017, 13:01
0

Předni světla s mrkačkama u předfaceliftu a silueta Astonu Lagonda
C sloupek Saabu 9-5 kombi

reagovat
Cu
Customman
08. října 2017, 16:46
0

Bod 2
Pokusy o zkrášlení/skrytí SPZ jsou u Francouzů velmi dlouhobou záležitostí...
Citroen Traction Avant-"bumerang, přesné kopírující nárazník (který zase kopíruje masku a blatníky :) )
http://images.caradisiac.com/logos-ref/modele/modele--citroen-traction-11-cv/S7-modele--citroen-traction-11-cv.jpg

Peugeoty 02
vepředu podobné
http://betterparts.org/images/peugeot-401-07.jpg
vzadu měla některá provedení zapuštěnou tabulku, kopírující tvar kufru
http://www.guide-automobiles-anciennes.com/PHOTHEME/AUTOMOBI/T11735.jpg
Darl Mat je kapitola sama pro sebe...
http://www.conceptcarz.com/images/Peugeot/38-Peugeot-402-DarlMat-DV-15-SJ_04.jpg

reagovat
Cu
Customman
08. října 2017, 17:18
2

Bod 5
podobný divnonasávač měla už první generace Fiatu Ritmo
http://www.netcarshow.com/Fiat-Ritmo-1978-wallpaper.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0b/Fiat_Ritmo_75CL_%288998214735%29.jpg
OT:ty šedé plasty v kombinaci s pastelovýmí barvami byly úžasné (stejně R5, R14...)

reagovat
ro
rock
09. října 2017, 10:53
1

...tohle Ritmo bylo vůbec mazlík. Připomenu kulatý kliky sladěný s víčkem od nádrže i s předními světly a v neposlední řadě taky famózni disky kol...

Ho
Honzis_71
09. října 2017, 13:28
1

Od mala ulítávám u aut na designu světel....
1. Přední světla pod mřížkovanou kapotou u Alfa Romeo Montreal - zajímalo by mě, jak moc to v reálu svítilo, ale je to nádhera
2. Zadní segmentová a chromovaná světla BMW 02 Neue Klasse a Ford Cortina Mk.1 - kdo vám tohle dneska udělá...?
3. Zadní blikač v ukončení rámu střechy u Citroen DS

reagovat
ro
rock
09. října 2017, 15:25
0

ad Montreal:
Nemá důvod svítit jinak než ostatní auta té doby. Montreal sice dokáže svítit i přes ty lamely, ale pokud opravdu potřebuješ něco vidět, tak se ty lamely se otočí na čepech a schovají se pod reflektory. Auto teda přijde o 50 % svýho sex appealu, ale v noci to není vidět ;-)

HerrHobler
10. října 2017, 18:29
0

Super téma, doopravdy mě zaujalo, přečetl jsem na jeden nádech. Dovolím si jenom jednu poznámku k Vectře. Na ní je tento detail právě krásně vidět, protože je to samo o sobě zhmotnění nudy. Jak řekl Jezza:"Dáte dovnitř super hyperaktivní dítě a do pěti minut spí..."
Za sebe nedokážu nejspíše vybrat jeden konkrétní detail, já miluju, když tvar má smysl. Když je vidět, jak se hmoty protínají, mění, na sebe navazují a utváří harmonický celek. Proto vyberu mého srdce šampiona, Nissan VMotion 2.0. Je to autonomní elektro koncept, vycházející z Altimy, takže vlastně nic zajímavého, ale bože! Jak to vypadá! Ještě drobný detail, barva je stříbrná s příměsí mědi.

reagovat