načítám data...

Ceníkový snílek vol. 3

23. září 2016, 22:12 0 komentářů bitner

Tentokrát bych se rád podíval na jedno tuctové auto, které zase tak tuctové není.

zobrazit celou galeriiXYZ bflm: Ceníkový snílek vol. 3

Clio, nebo chcete-li Klíště, je už dnes legendou mezi malými vozy. Do jeho rodiny patří nejen aktuálně 4. generace, ale dokonce i deriváty, které na první pohled s Cliem nesouvisí. V případě Thalie první generace to pravda vidět je, tam bylo Cilo znásilněno zezadu prostým přivařením kufru, čímž se podařilo vytvořit z relativně pohledného auttíčka malou obludu. Další inkarnace už tak zřejmé nejsou, ale přesto je původ Thalie II, Sandera I a II, Loganu II v Cliu snadno vystopovatelný.

Na slavné rychlé verze Williams a RS dnes navazují zcela jistě skvělí a možná i svým způsobem nejlepší Klišťáci R.S. a R.S. Trophy o výkonu 200 resp. 220 francouzských klisen. Nicméně tyhle klisny bych nechtěl sedlat víc, jak nějaké jiné stádo o podobném počtu hlav, ovšem vybavené takovým zřejmým anachronismem, jakým je manuální převodovka.

Jo, Renault se ve svých rychlých autech vydal cestou, na jejímž konci vás čeká poznání, že můžete mít jakoukoliv verzi převodovky, pokud chcete něco, čemu říkají EDC. A to je z perspektivy mého denního snění docela škoda. Proto bych rád dnes zmínil Clio 4. generace po FL ve výbavě Limited s motorizací označenou Energy TCe 120. A speciálně v bílé barvě (protože se za ni neplatí a protože tak krásně vyniknou leskle černá zpětná zrcátka a leskle černé lišty na dveřích). Za označením motorizace se skrývá oturbená dvanáctka o výkonu 87 kW @ 5500 rpm a krouťáku 205 N.m @ 2000. Ceník tak slibuje zrychlení na 100 km/h za 9 vteřin rovných, což samozřejmě není nic, z čeho by měl někdo sedat na prdel, ale mně to stačí. V  ne  by měla činit 199 km/h, což je taky vlastně směšná hodnota.

Tak co mě na tomto konkrétním Cliu kromě vzhledu tak zaujalo?

  1. Je to v současnosti nejsilnější varianta s manuálem.
  2. Cena 330 000 obsahuje vše, co od auta chci a podle mého vzhledem k výkonu vůbec není špatná.
  3. Lehký motor by měl mít blahodárný vliv na jízdní vlastnosti, výdrž přední nápravy, spotřebu, atd. 
  4. Na 16” kolech by to nemělo být přehnaně tvrdé.
  5. Má to 4 válce (takže rock&roll, žádný valčíček :-)

Výše uvedené mi v sumě dává naději na ideální mrštné vozítko na kroužení kolem komína. Navíc: nějak takhle by mohlo vypadat evropské Sandero R.S. Možná s několika kobylkami navíc (Renaulťácká dvanáctka s turbem už teď jezdí v jiných autech naladěná na 130 hp), možná s menší výbavou (obligátní podélně nestavitelný volant) a v těch nejdivočejších snech s cenou pod 300 000.

Především jsou mi tahle “plevelná” auta sympatická jako protipól dnešní rozežrané módě (zvenku) obrovských esúvéček a krabicovitých empévéček v dehtu.

Poznámka: Ať dělám, co dělám, fotky výbavy Limited jsem našel pouze na auta před FL, tak si to prosím zkuste představit s tím novým nárazníkem a mlhovkama.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!