načítám data...

Cadillac CTS 3.6 AWD Sport Luxury...

16. srpna 2019, 09:53 14 komentářů Boris

... aneb strach z neznámého.

zobrazit celou galeriiBoris Boris: Cadillac CTS 3.6 AWD Sport Luxury...

Dnes Vám dám recept, jak se stát před vaším okolím jednou pro vždy exotem. Bude to stigma, které Vás bude provázet do konce života a už nikdy to nesmažete budoucím vlastníctvím naftové Octavie. Jednou pro vždy budete ten sebevrah, co si pořídil Cadillac. Připravte se na následující. “Vždyť tě to sežere.” “To aby sis k tomu koupil benzínku.” “Do servisu se vysypeš a nikdo Ti to neopraví”. Ale pokud tomu propadnete a zjistíte, že jste se pro tahle auta narodili tak jako Boris, už nikdy tu naftovou potvoru z Mladé Boleslavi chtít nebudete. Přijdete na to, že ne vše je tak, jak “hospodští kecalové” tvrdí. Ano, budete muset dělat kompromisy tak jako u každého auta, ale vezmeme to pěkně popořadě. Prvním velkým plusem takového auta je jeho samotné pořízení. Především novější produkce Cadillacu vypadá zatraceně dobře a většina nezasvěcených si myslí, že to stálo spoustu peněz. Kdyby tak veděli, že Váš “kaďour” stál zlomek toho, co jejich trojkové “Báwo”. Pokud hledáte za málo peněz hodně muziky, je Cadillac na efekt to správné auto. Další výhoda je výbava. Konkrétně tohle auto ve výbavě Sport Luxury je jasnou ukázkou toho, co všechno konkurence kolikrát ve stejné třídě ani nenabízí a nebo pouze za tučný připlatek. Tady to všechno dostanete tak nějak samozřejmě. Elektrická kožená sedadla s vyhříváním a pamětí (s připlatkem i odvětráváním), navigace, multimediální systém s přehráváním DVD, HDD pro uložení filmů a hudby, satelitní televize a rádio, třízonová klimatizace, kůží pošitá palubní deska, 4X4 atd… A to prosím ve voze kategorie trojkového BMW či Mercedesu C. Něco z toho nešlo u nich ani objednat a když už najdete ojetý kus v této výbavě a s podobně silným motorem ve čtyřkolce, bude stát proti Cadillacu nesmysl. Vzhled vozu je opět subjektiví. Někomu se bude zdát tenhle Američan těžkopádný a zbytečně nafouknutý, s čirou zadní led optikou jak od kolotočářů (upřímně zrovna té stříbrné ta světla sluší nejvíc, tak nějak zanikne ten tuning nádech). :-) Mě se ostré hrany na autě líbí a jeho robustnost beru jako plus. Motor Vás svým projevem neurazí. Hlavně ve chvílí, kdy zapnete sport mode (funguje výhradně při manuálním řazení), se projeví oněch 311 koní pod kapotou a za doprovodu hutného šestiválce o sobě dá vědět. A zde přichází první kompromis, tak trochu pravda oněch kecalů a to, že auto papá. I v běžném režimu si řekne průměrně o 10 litrů benzínu, počítejte spíš 12. Na druhou stranu je to 3.6 litr s více jak 300 koňma pod kapotou a to prostě bude baštit i u konkurence. Někde to tu padlo, když chcete opici, musíte mít na banány. Takový motor si prostě kupujete s tím, že benzínku navštívíte mnohem častěji než soused s naftovým TDI. Na své si zde přijde určitě skupina takzvaných “plynařů”, kteří s heslem “když je to benzín, jde to zplynovat” namontují onu dehonestující bandasku někam do auta a okupují plynové čerpačky s tím, jak na to vyzráli. Nemám to rád a je to podle mě jen z bláta do louže. Jistě, dělají se dnes kvalitní zástavby s přimazáváním, aby plyn motor nevysušoval, ale následný servis motoru po ujetí tzv. kilometrů návratnosti je sebevraždou. A to nepočítám fakt, kolik rádoby profesionálů u nás tohle do aut montuje. Pokud budete tlačit na pomyslnou pilu úspor, dostanete do auta akorát tak drahé “kurvítko” a pak již není cesty zpět. Viděl jsem za dobu co dělám Americká auta tolik zprzněných zástaveb a jejich následků, že by to vydalo na knížku. Těch povedených je málo a jsou drahé. Před koupí takového auta musíte prostě počítat a rozmyslet si, zda na provoz budete mít peníze. Tak je to u všech premíových značek, nejen u Cadillacu.

 

Dalším velkým strašákem je servis auta a tady je pravda někde uprostřed. Běžný spotřební materiál je u nás vcelku snadno dostupný a protože se jedná o koncern GM, spoustu dílů seženete za velice rozumné ceny jako třeba na Chevrolet. Trochu horší je dostupnost autorizovaných servisů. Pokud si dobře pamatuji, v Čechách je pouze jeden a to v Praze. Zde bych se ovšem nebál využít i služby soukromých autoservisů, které se na Americká auta specializují a těch u nás málo není. Úplná sebevražda to tedy nebude, ale pohodlí servisní sítě Německých konkurentů tu chybí. Pravdou je i to, že na některé speciální díly musíte déle počkat. Čas doručení z USA se každým rokem zkracuje, ale nějakou chvíli to stále trvá. Tento fakt odradí velkou spoustu zájemců o Americké auto a tím se dostáváme k poslednímu úskalí. 

Nejdůležitější je dát si pozor při nákupu Amerických aut u nás ale i v Evropě. Poptávka po tomto zboží není vysoká, tudíž v nabídce je mnohdy spousta lákavých aut za opravdu nízké a zajímavé ceny. Někdy je to opravdu jen důsledek toho, že o auta není zájem a majitel se ho prostě jinak zbavit nedokáže. Mnohdy se ale jedná o vůz značně zanedbaný velkou spoustou předchozích majitelů, kteří si prostě jen chtěli vyzkoušet “Ameriku” a při zjistění, že uživit něco takového není jednoduché, posílají vůz s pochybným servisem do rukou dalšího nešťastníka s heslem “poslední si radí.” Tím se dostáváme k tomu, že na takovém autě se většinou podepsala spousta neodborných odstranění závad a servisních zásahů. Uvést něco takového opět do perfektního stavu je téměř nemožné a nebo finanční sebevražda. Takový kus šrotu pak odradí posledních pár lidí, kteří by i přes výše popsaná úskalí o vlastnictví něčeho takového uvažovali. Na každém šprochu je tedy pravdy trochu. 

 

Řekl bych však, že již svítá na lepší časy. Třeba Ford, díky své nové politice a heslu “One Ford” začal úspěšně prodávat nové Mustangy v Evropě. Před lety auto nadšenců, co si pracně dovezli a absolvovali potupné a zdlouhavé přihlášení do registru vozidel, dnes vůz co si koupíte přímo u dealera s Evropskou homologací. I takový Cadillac Escalade, který před časem vlastnilo jen pár kolotočářů a jiných vyvolených, dnes v novém kabátě potkávám na našich cestách stále častěji. A není se čemu divit, když Americká produkce nabídne mnohdy za stejné peníze mnohem více luxusu a výbavy za cenu Evropské konkurence. Konkrétně nový Mustang s 5.0 V8 pořídíte za cca 1,2 milionu korun a za takové peníze u konkurence nic podobného a výkoného neseženete. A kvalita Amerických aut stoupá, stačí se podívat na tento Cadillac, který není z nejnovějších, ale již je na něm vidět ten krok kupředu proti tomu, co vyráběli v devadesátých letech. Já to vidím tak, že tohle auto dává smysl jako tzv. druhé do rodiny. Takové, které nebude jezdit tak často, tudíž spotřeba bude na druhém místě, takové, které když se porouchá, bude čas na jeho opravu díky provozu něčeho dalšího. Dobře poslouží těm, co nejezdí desetitisíce kilometrů ročně. Budou si chválit jeho komfort na našich tragických cestách, obsáhlou výbavu, neobvyklý design a výjimečnost. Takže pokud Vám to nedá spát a stále po něčem podobném toužíte, tak neváhejte. Slušných kousků je stále spousta, třeba jako tenhle a není za velké peníze. :-) 

 

Foto: paní Borisová

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Skipper
16. srpna 2019, 12:56
3

Všechno co bylo napsané beru, ale ten interiér prostě vypadá jako z i30. A to není dobré.

reagovat
Boris
16. srpna 2019, 13:15
0

:-D dobrý postřeh

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. srpna 2019, 06:47
0

Skipper: Tahle generace byla představená v lednu 2007, tj. před 12 lety. Tak jen, abysme měli srovnání. ;-)

Skipper
17. srpna 2019, 09:06
0

Jasný to chápu, netvrdím, že Cadillac opisoval od Hyundaie, jen že to stejně vypada. Celkově ten styl je prostě laciný. A to by mě v luxusním autě docela sralo. (Klidně i 30 let starém). Jen právě ty starší ameriky se mi v interiérech moc líbí. Tohke prostě ne.

Boris
17. srpna 2019, 13:10
0

V reálu ten Cadillac nevypadá tak lacině. Ta Hyundai je o velký kus horší.

ratan groch
17. srpna 2019, 20:23
0

V hodnoteni interieru som na Skipperovej strane. Samozrejme, fotky mozu klamat a v skutocnosti to vyzera lepsie.
Pozri sa na tie hodiny. Aj umiestnene su pekne, aj su nevtierave, aj maju chromove ukoncenie, ale na tom plaste to vyzera nepatricne.
Ked som v clanku cital, ze palubovka obsita kozou, tak si vravim, hmmm, to je pekne. Ked sa pozriem na fotku, tak to uz nie je pekne.
Tie auta su pre americkych klientov a zamerane na ich vkus. A ten sa s nasim europskym neprekryva.
Cele mi to pripomina ako ked mi v detstve mama kupila nohavice, ktore boli pre mna v tom case hrozne. Ked som jej to vycital, tak mi povedala: "Ale ved tym nohaviciam nic nechyba."
Interieru toho auta nic nechyba, ale nie je to dobre.

Ju
Junior
17. srpna 2019, 10:14
0

A test 43 bude? :)

reagovat
Boris
17. srpna 2019, 12:49
0

Jak to myslíš? :-)

beastar
17. srpna 2019, 16:41
0

Asi takhle. Tohle auto se mi vždy líbilo. Až na ty zadní lampy a typický interiér pro amíky. Motor lákavý, projev navykovy. Extrovert faktor vysoký. Proč sem do toho nikdy nešel. Protože Infiniti tyhle auta zvládá ne jako Mercedes, ale líp jak Mercedes. Pokud někdo ale touží po emerickym feelingu a tak. Je to asi zajímavá volba.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. srpna 2019, 19:14
0

Ty zadní světla jsou takhle hnusný i u dalších Cadillaců z tý doby, prodávaných v Evropě. US verze mají červený kryty světel. Tohle je klasická Amerika, sprzněná Evropou.

beastar
17. srpna 2019, 19:26
0

Ale jo to já nerozporuju, že to má svoje důvody. Proto jako skutečně hlavní věc co jakoby já nemusím. To je ten americký interiér. V ojetinách to vrže, snadno se to škrábne, kroutí se to atd. Zase to má prostě vždycky nálož výbavy a plnotučnickej motor. Navíc jako já sedany klasickýho střihu mám rád i kdyby to mělo logo Mahindra.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. srpna 2019, 19:40
0

Já bych Mahindru asi nechtěl. :-D

ToMyx
19. srpna 2019, 11:33
0

Fajn recenze auta zase z jiného soudku. Tyhle Cadillacy celkem můžu, svezení je v tom moc příjemné, design je věc názoru. Jel jsem v kusu bez kůží obšité palubky, nebo alespoň švy nebyly kontrastní, tak jsem si nevšiml. Celkový dojem z kabiny (sedadlo spolujezdce) byl moc dobrý, odvětrávání fakt odvětrávalo, audio hrálo příjemně a jako komfortní dostavník bych řekl, že ideál. Já bych byl asi ten správný exot :-) Díky za blog.

reagovat
Bavoraczech
21. srpna 2019, 15:15
0

Tak a znovu jsem si potvrdil že jsem exot, protože mně se to zvenku i zevnitř fakt líbí. Zajímal by mě akorát zvuk motoru jestli stojí zato...

reagovat