načítám data...

Cabrio Point 2016 - "aby tam byl ten kůň"

01. března 2017, 15:14 19 komentářů

Po nějaké době se tady znovu potkáváme u jednoho z mých blogů, ale tentokrát se nebudu věnovat žádnému z našich aut, ale akci, které jsme se zúčastnili loni v létě, s názvem Cabrio Point 2016.

zobrazit celou galerii : Cabrio Point 2016 - \"aby tam byl ten kůň\"

Je to už pár let zpátky, kdy jsem i já propadl kouzlu otevřených aut bez střechy a když už jsem takové auto měl, začal jsem hledat stejně postižené pacienty. Ty jsem našel v podobě československého clubu kabrioletů, kteří pořádají nejen klasické srazy otevřených aut v Čechách a na Slovensku, ale jednou za dva roky i tzv. Cabrio Point, což je týdenní bojovka s plněním různých úkolů a cestováním napříč Evropou. Mně nadchla reportáž z minulého ročníku, který se jel přes čtyři sousední státy a řekl jsem si, že něco takového bychom s nimi měli také absolvovat a tak se stalo. Tentokrát ale nešlo jen o sousední státy, ale zabloudili jsme mnohem dál…
Jak už jsem psal, celá tahle akce je udělaná formou bojovky, kde se plní různé úkoly a tím získávají indicie k cestě, takže dopředu člověk netuší kam pojede, kudy a kde bude cíl cesty.  Je to trochu dobrodružství, ale proč ne, řekli jsme si a vyplnili přihlášku. Od června nám potom každý den začala chodit jedna indicie a po týdnu už jsme správně uhádli začátek naší cesty, který byl v krásném přímořském francouzském městě Menton, jen asi 10 km od Monaca. Říkal jsem si, že je to trochu z ruky od Prahy, ale co, člověk se nesmí bát katastrof. :-) Podobně praštěných lidí je naštěstí dost a tak jsme se na konci července v tom Mentonu nakonec sešli v partě 16-ti kabrioletů s dvoučlennými posádkami. Někdo bloudil víc, někdo míň, ale nakonec jsme dorazili všichni. :-) 
První den byl odpočinkový a tak jsme ho trávili opalováním na pláži a večer v hospodě, jak jinak. No každopádně teď už vím, že i dopoledne to Slunce pere jako prase a že opalovák to fakt chce. Ale Pantenol na spáleniny to nejhorší utlumil. No nic, stane se. Příště budeme chytřejší. :-) 
Další den začala naše týdenní akce. Po snídani jsme dostali itinerář, který byl vlastně úplně prázdný a do něj list na první den s tajenkou, která po vyluštění odhalila cíl cesty. Tím byla parfumerie v Éze. Jelikož jsme v ní byli s mojí drahou polovičkou už o rok dřív, nebyl problém úkol vyluštit a vyrazit na cestu bez většího bloudění. První body pro nás. Na cestu jsme vyrazili s dalšími natěšenými kabrioleťáky a jako první ochutnávku si projeli Monaco a cesty podél pobřeží.


Tyhle silnice a krajina jsou fakt úžasné. Po prohlídce parfumérky a plnění dalších úkolů ve zřícenině hradu nad ní jsme už měli volno a tak jsme s posádkou v Miatě vyrazili do nedalekého Nice na koupání. (no do háje, tak já se toho auta fakt nezbavím ani ve Francii :-D, ale ne, vážně, posádka byla super )

I další den byl ve znamení úkolů kolem francouzského Mentonu, takže jsme si mohli dál vychutnávat tu úžasnou atmosféru tohoto kraje.  Třetí den se ale vyrazilo na opačnou stranu, pořád podél pobřeží, ale směrem italský Janov.

Cestou bylo opět několik úkolů, kdy jsme měli například zjistit nápis na soše v jednom městečku nebo třeba spočítat sloupy v tunelu a dál se držet itineráře, který byl napsaný podrobně, včetně cedulí a křižovatek, takže navigaci jsme vůbec nepotřebovali a měli jí jen jako doplněk, pro případ bloudění. To samozřejmě čas od času také nastalo, ale přítel Here We Go v mobilu, nás nezklamal. :-) 

Cesta do Janova ze začátku moc neutíkala, protože byl hustý provoz, ale nakonec jsme nějaký čas nahnali a tak jsme si dali cestou ještě asi dvouhodinovou zastávku na koupání, abychom si možná naposledy užili moře, než se vrhneme dál do vnitrozemí Itálie. Do Janova se přijelo až večer, takže jen rychlá večeře a šlo se spát. Po pěti hodinách za volantem toho měli všichni dost. Teda vlastně někteří z nich toho měli dost až druhý den ráno. Ale já vám říkal, nechlastejte. :-) Není nad to, jít spát, když ostatní vstávají na snídani. :-) Další den jsme vyrazili brzy ráno, abychom se vyhli ranní špičce v Janově a dostali se ven z města zavčasu.

Odtud už se pokračovalo do kopců a pomalu jsme se začínali loučit s mořem, ale i na téhle cestě jsme nahnali nějaký čas, takže jsme si udělali tentokrát už opravdu poslední koupací zastávku u moře a potom už vzhůru do italských točitých okresek.

Cesta to byla  také úžasná, ale musím říct, že Italové nemají naprosto žádný pud sebezáchovy a do zatáček auto pustí, jak jim to zrovna vyjde a děj se vůle boží. Obzvlášť řidiči dodávek si s tím fakt nelámou hlavu a buď se nějak vejdou a nebo holt ne. Ale přežili jsme to a kupodivu z našeho auta neopadaly ani zrcátka, tak dobrý. :-) V kopcích jsme měli opět jednu společnou zastávku se všemi kabrioleťáky, kde jsme dali svačinu a soutěžili v kvízu znalostí vlastního auta. Jenže se bodovali oba členové (rozuměj i členky) posádek, takže výsledky byly občas dost  k pobavení. Ale protože já mám doma autařku, dopadli jsme skvěle a opět získali další body k dobru. :-) K večeru už nás čekal jen přesun na další hotel v malém městečku kdesi v Itálii. Kde to bylo, se mně neptejte. Já jel podle itineráře a když nad tím tak teď přemýšlím, tak možná ani nevím, kde jsem to vlastně byl. Ale bylo tam krásně. :-) 
Další den nás čekalo ubytování na hotelu v malém městečku mezi Modenou a Maranellem, kde jsme strávili dvě noci a měli tak čas se trochu zregenerovat a odpočinout si. Teda většina tu regeneraci samozřejmě zase pojala trochu po svém, ale co jsem koukal, tak v álejích nablito nebylo. :-) Cíl naší další cesty byl samozřejmě nasnadě. Tentokrát bez plnění úkolů, ale společně v koloně všech 16 aut do muzea Ferrari v Maranellu.

Odtud pochází i ta společná fotka celé party, a jak poznamenal jeden ze členů, když podával svůj foťák nějakému Italovi,: "hlavně aby tam byl ten kůň". Všem tekly slzy smíchy, ale fotku jsme dali. :-) Po Maranellu jsme s posádkou v Miatě vyrazili ještě do Modeny, do muzea Enza Ferrariho. Opravdu všem doporučuju. To místo má úžasnou atmosféru. Chytne to za srdce i toho, komu tahle italská automobilka zase tolik neříká. A i Modena samotná je krásné historické město, navíc bez davů turistů.

Je před námi poslední část Cabrio Pointu. Po vyluštění poslední hádanky jsme zjistili, že naším cílovým místem je Verona, se svým známým balkonem pod kterým Romeo vyznával lásku Julii. Romantika by to byla možná i dneska, nebýt výpalného v Eurech, aby člověk mohl až pod balkón, takže jsme se spokojili pohledem na balkón ze vstupní brány a raději i s ostatními zamířili do hospody na večeři. :-) Večer se pak vyhodnocovaly soutěže a počítaly body a vítězové si pak odnesli krásný pohár se stylovým dřevěným volantem. Následující den jsme posnídali a rozjeli se každý po svém k domovu.


Tentokrát už po dálnici, protože cesta do Prahy byla dlouhá a místy neznačená. :-) Během cesty jsme natočili pár videií, kterými jsem proložil text. Myslím, že atmosféru popíšou daleko lépe, než já, jen se omlouvám za zhoršenou kvalitu zvuku. Přecijen, točili jsme na mobil a byl to hlavně sranda výlet a úžasné zážitky. Opakování zase po dvou letech, tj. v roce 2018. Už aby to bylo. :-) 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Franz Kafka
01. března 2017, 17:02
0

Krása jel bych hned. Některá popisovaná místa jsem navštívil a bylo to super jen to vnitrozemí Itálie se mě zatím vyhnulo. Mělo by to pro mě háček, nemám cabrio a nemám manželku, co by nás viděla jezdit týden napříč Evropou v tom cabriu navíc v létě v tom vedru:) Věřím, že to muselo být skvělé a hlavně ať je tam ten kůň ....

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. března 2017, 21:01
0

Presne tak, hlavne aby tam byl ten kun. :-D
A jinak, my cestovani mame strasne radi, at uz autem nebo i jinou dopravou, takze vylety si fakt uzivame a je nam vlastne jedno, jestli je to spojeny s autama nebo ne. :-)

Franz Kafka
01. března 2017, 21:20
0

Jo, jo to mi taky, ale v poslední době jsou pocity takové že 1400 km v autě nám moc zábavy nepřineslo. No a deset hodin v letadle taky ne. Cestování je fajn, ale cesta někam nás už moc nebere...

krab
01. března 2017, 19:27
0

Taky bych vyrazil! Itálie je skvělá a něco podobnýho kolem severní Itálie dame v květnu. V termínu jak se jede Mille Miglia a pak bychom taky rádi zkusili navštívit nějaký muzea, ideálně factory tour u Pagani, pokud to půjde zařídit.

Jinak super proložený těma videama. Zrovna před nedávnem to někde Franz Kafka podotknul jako reakci na můj komentář, že vlastně ty blogy a články jsou vlastně předpotopní. Že aktuálně je potřeba umět I zvládnout Vlog :) .. tak je to tu a je to super. Alespoň už slyšíme tu Krevetu. :) A bavil jsem se při těch komentářích. "Spotřeba bude hrozná" , "Je to tady úzký, samá zatáčka, už aby byla rovina".... to docela hezky vystihuje i smysl kam se starší amerika hodí. Ale ten zvuk, to je paráda. Kór když v tom sedíte dlouho, nedivim se že máte Tahoe jako daily. Prostě bez V8 bublání to není ono.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. března 2017, 19:45
0

Zatacky jsou sice hezky a tahle stara amerika s nima nema zadnej problem, ale kdyz jedes dlouho, tak je fajn si od nich obcas odpocinout. :-)
A jinak mas pravdu. Komentare jsou dobry. No to vis, v kolonach nebo kdyz se na to slapalo, lezla spotreba ke dvaceti litrum a kdyz si to vynasobis cenou benzinu v Italii a Francii a poctem najetych kilometru, tak ti vylezou dost nepekny cisla. :-D

krab
01. března 2017, 19:58
0

To já vim. Od tý doby co mám na denní pojížďky po Praze a vlastně kamkoli malej v podstatě novej Yaris, počítám že vlastně ostatníma autama jedu jakoby 2x :) ... Myslim, že naše 911 si asi taky řekne v těch horách o docela podobný číslo jako ta Corvetta. Ale nakonec o spotřebě to není ! :)

V tomhle je skvělý Alpský trip na motorce. To vždycky vím, že na tuty za den spotřebuju míň EUR v benzínu, než pak večer za večeři a pivko :) Ale, na moto trip zas nemůže paní Krabová ....

Kdybyste náhodou nějaký čas měli v květnu a chtěli něco v kratším provedení udělat.
(Sever Itálie, někam k moři se vykoupat a zas zajímavou cestou zpět a vidět přitom ty úžasný starý závoďáky v Brescii na startu Mille Miglia) tak se můžem pak domluvit. Zatim nevim kdo by jel s náma. Já teda nejsem moc organizátor, to se tak teprv pár dní před začnu koukat kudy vlastně jet.... A když vůdčí iniciativu přebere někdo další , jedině dobře. Takhle jsme jeli s jedněma známejma do Francie na Le Mans Classic. A byl to úžasnej výlet. Oni ve starým MGB s V8 úpravou a my v Miatě.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. března 2017, 20:49
0

Diky za pozvani. Jeli bysme hned, oba dva tohle milujeme, ale bohuzel, jak jsme se pustili do staveni baraku, tak letos bohuzel zadny velky vylety nehrozi. :-(
V tom starym MGB to asi taky muselo byt neco. To mi pripomnelo pár, kterej ten Cabrio Point pred dvema lety, v roce 2014, absolvoval v Aeru 30 z roku 1937. To teprve muselo byt maso. To auto nejede asi 80km/h, takze to muselo byt fakt dlouhy. :-D A to nemluvim o technickych problemech, ktery pry meli behem ty akce. Ale nebyt toho, ze ho ted nestihli dodelat, tak by pry s tim jeli zase. Blazni :-)

Franz Kafka
01. března 2017, 20:54
0

Tak tomu říkám odvaha. Mimochodem vážně pěkné auto divím se, že si s tím dali takový docela náročný výlet. Stavba domu je náročná, ale určitě lepší investice než jakékoliv auto na světě držím palce ať to máte brzo hotové.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. března 2017, 20:59
0

Diky, no zatim jsou to spis jen nervy a skripani zubu. :-(

krab
01. března 2017, 21:32
0

No jo, to chápu! My bydlení řešili asi před 3 rokama, nakonec jsme místo stavění koupili už hotové, ale stejně pár věcí pořád není tak jak bychom si to představovali. Ale kdokoli , koho znám a stavěl, tak to přesně bylo dost o nervy. Tak přeju ať se to povede :) Někdy mi to přijde jako okolo opravování starších aut. Nejlepší je se tu věc naučit a pracně opravit sám, než to někam vozit a týdny čekat a trnout jestli se ti auto náhodou nevrátí ještě horší než bylo před tím :) ... I když týpci co se starali bývalému majiteli o Porsche jsou hodně fajn. S mechanikem jsem se bavil a je to strašně fajn kluk. Taky bych chtěl umět to co umí on. ... Někdy bych si svůj job chtěl namixovat nějak. Po-St moderní kancelář v našem korporátu a zbytek týdne bych se mazal v oleji v nějaké Porsche dílně :)

No, kdybyste se chtěli odreagovat a vyrazit na výlet, my se v tom květnu vypravit chceme.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. března 2017, 21:39
0

S tim opravovanim starych aut to je taky vecnej kolobeh. Shodou okolnosti dneska jsem byl s Vettou na vymene palivovy pumpy s celym tim plovakem stavu paliva v nadrzi. Predtim to promerovalo a ukazovalo vetsi dojezd, nez jakej tam skutecne byl. Ted je vsechno novy a pro zmenu to ukazuje permanentne prazdnou nadrz. Proste na facku, takze budeme resit dal. :-(

Franz Kafka
01. března 2017, 21:46
0

Ono bohužel s opravováním nových aut to není o moc lepší náladu zlepší jen tak záruka takže nemizí peníze. Zejména "Fiat" tady v Praze (nebudu psát konkrétně,nebo to bude ještě horší) to jsou borci, dílna plná učňů a auto je tam víc než na firmě zejména v poslední době.

Tohle to opravování starších vehiklů je někdy o nervy když to ani po opravě nefunguje. To co stalo na té korvetě to bych taky asi těžce dýchal:)

@krab ona by tě ta dílna brzy přešla kdyby si to dělal denně a ještě by si rád do kanceláře:) Já teda v poslední době taky sedím víc u počítače než abych někde makal v terénu, ale docela jsem i rád. Dělat Porsche je určitě super a umět to taky, ale je to taky "jenom" práce.

krab
01. března 2017, 21:53
0

To je jasný. Ono nás to někdy naštve k šílenství, ale je to součást toho proč to auto člověk má rád. Nebo aspoň u mě. Postupně si holt větší či menší část auta rozebereš a zase složíš a nějak se ten vztah s autem tím utužuje :) ...

Já teď pro změnu řešil srandu na Z3 Coupe. Přijel jsem min. pátek nebo kdy z mojí práce vyzvednout paní Krabovou z její práce poblíž a že jedem domů a ejhle. Dveře spolujezdce nešli ani manuálně odemknout a ani otevřít. Takže předvedla hezký artistický výkon přelézání od řidiče a jelo se domů :)
Dveře jsem naštěstí o víkend nakonec rozebral zevnitř I zavřené, totální porod a povedlo se otevřít. No a teď se chystám vyndat takovou černou krabičku co ovládá central ven. Ale musím ještě I vyndat boční okno aby to šlo vyndat. V pátek přijde nová černá krabička , tak snad to zas dám dohromady :)
Jo a když jsem volal známýmu co servisuje BMW s problémem. Odpověď: "Jo nejde to ani votevřít?, jo, chlapče, to jseš pěkně v prdeli teda... no jestli chceš tak to zkus sám nebo to přivez, ale ani já nevim..." Tak to jsou přesně situace kdy jedu google anglicky , německy, youtube a hledám a zkoumám... většinou na to pak nějak přijdu a opravim :) Tak nějak to je no...

krab
01. března 2017, 21:59
0

To jsem vlastně ještě chtěl dodat , že auta jako je Aero 30 nebo I ten Triumph GT6 jsou zlatý. Ono se na nich sice jakoby pořád něco řeší, ale nevede k tomu tolik drátků :) Je to prostě mechanická věc, míň možností co je špatně. Vtipný bude, až se jednou za 20 let zblázním a pořídím si ojeté BMW i8. Vůbec netušim jakou bude mít hodnotu, ale jestli to bude spolehlivý jako dnešní smartphony a notebooky, tak po 20letech to bude asi jen zajímavá designová stacionární dekorace. Na tohle jsem fakt zvědavej. Ale říkalo se to asi v každý době, když přišlo něco novýho

Franz Kafka
01. března 2017, 22:09
0

:D Stacionární dekorace já myslím, že to ale tak skutečně bude ta auta jsou nespolehlivá teď natož za dvacet let to bude jinak, když to pojede bude to hodnotná rarita. Máš pravdu s tou elektrikou já se třeba v Audi v těch věcech strašně nerad vrtám ne proto, že bych nevěděl jak vypadá ten díl co chci vyměnit, ale mnohdy nevíš jak to bude reagovat až se ta "věc" vymění. Údržba jako destičky, brzdová kapalina, olej to mi problém asi nedělá, ale jak je v tom slovo jednotka, nebo je to připojený k velínu tak se držím dál.

Fakt je ten, že když sem měl po Favoritu, e34 tak mi to přišlo jako jiný vesmír přitom z dnešního pohledu jednoduché jako facka. Líbí se mi jak už máme všichni nacvičený ten slovník našich odborníků s různou specializací "halejť se to vypadá fakt na h*vno to budem muset zasejc sundat tenhlecten nárazník celej a to neni jako prdel, že jo"......

krab
01. března 2017, 22:21
0

jj, to je přesně ono! :) No, když po pracným sundání čalounění oparně tak abych nic nepoškodil ( navzdory mechošovi co tvrdil : "to si piš vole, že něco prostě urveš a budeš to pak lepit.." ) na mě vykouknul boční airbag, řekl jsem si : Tak, pane Krabe, teď si skončil, tvůj vesmír v šroubcích, oleji a matičkách je za tebou. A ten s těma konektorama a drátkama taky nemám rád! Zaplaťbůh za ten internet a že mě rodiče nutili se učit cizí jazyky. Najdeš prostě vždycky někoho , kdo už to stejný vyřešil a uděláš to podle toho. Sranda je, že můj výbornej kamarád, co dělá ajťáka , právě často I pracuje přesně takhle. Dostane se před problem co dál, a pak to vyřeší tak, že hledá a hledá až najde někoho kdo to už vyřešil před ním a tak to udělá podle toho. No, občas na něco přijde I sám :D

Franz Kafka
01. března 2017, 22:33
0

Nebudu ti psát, že takhle to nedělám. Ba naopak když umíš víc jazyků jak češtinu a trochu chápeš jak funguje věc jako klíčová slova a máš internet tak se dá najít doslova cokoliv. Takhle jsem třeba kompletně montoval do ML nové rádio včetně monitorů do opěrek práce na tři neděle a na etapy, ale nevěřil jsem kolik lidí to po světě na Mercedes fórech a klubech už řešilo. Řekl bych, že dnes už takhle děláme všichni a i mechanici mi tohle občas přiznávají když nevím jdu na net. Tak ono to je taky snad původní myšlenka internetu ... :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. března 2017, 06:47
0

No jasne, ja to delam uplne stejne. Na americkym Corvette foru se taky najde nastesti uplne vsechno a kolikrat i s obrazkama nebo odkazama na Youtube videa. Uz jsem dosel tak daleko, ze kdyz vidim, ze to sam nebo teda spis s kamaradem nedame, tak jedu do servisu s tim, je jim tam ty navody dopredu naposilam, at si to napred prohlidnou, nez neco zacnou rozebirat. Usetri se tim cas a tim padem i moje penize, ale hlavne se minimalizuje riziko poskozeni nejakych veci.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. března 2017, 07:50
0

A k tem videiim. Pustil jsem si je poradne a prekvapilo mne, jak malo je ten motor slyset. Nazivo je to uplne jiny hromobyti, nez tenhle vánek z mobilu. :-D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem