načítám data...

Běžná auta, se kterými bych se rád projel

14. září 2017, 13:04 75 komentářů TheKubajs

Jsou auta, která potkávám skoro každý den, ale za jejich volant jsem se ještě nepodíval. Jaká "normální" auta mě lákají? Vybral jsem 5+1 kandidáta.

zobrazit celou galeriiJakub  Pospíšil: Běžná auta, se kterými bych se rád projel

Asi každý z nás by si chtěl někdy vyzkoušet řízení Ferrari F40, McLarenu F1, nebo Lancie Delty Integrale. Jenže většina těchto automobilových skvostů je zaparkovaná ve vyhřívaných garážích a vyjíždí jen zřídka. Existují ale i auta, která potkávám na ulici denně, ale k jejich řízení jsem se nedostal. A právě na ty jsem se zaměřil v dnešním článku. Nejedná se o žádná přehnaně prémiová, luxusní, závodní, ani příliš neobvyklá auta – některá z nich Vám možná splývají v každodenní šedi. A některá z nich možná řídíte denně právě vy.

 

1-Avia A31

Malý modrý náklaďáček sice nevídám tak často, jako třeba před deseti lety, ale i tak bude ještě nějaký ten pátek trvat, než definitivně zmizí z našich silnic. Nedělám si iluze – avie se asi neřídí zrovna pohodlně, dynamikou neoplývá, ale možná právě proto mě řízení “nejrychlejšího auta českých silnic” tak láká.

 

2 - Lada 2101

Zatímco Wartburg 353 tourist, jež patřil dědovi z matčiny strany, jsem “řídil” již od dětských let, Ladu 2101, kterou jezdil děda z otcovy strany, jsem znal výlučne ze zadního vínového koženkového sedadla. Už jako malého mě ale lákalo si zatočit volantem slonovinové barvy. Bohužel, děda Ladu prodal dříve, než se mi poštěstilo si sednout za volant. A od té doby si pořád říkám, že si to jednou vynahradím a Ladou se projedu. Zatím bezvýsledně.

 

3 – BMW řady 3 

OK, tady se musím k něčemu přiznat. V životě jsem neřídil BMW. A co víc, v životě jsem neřídil ani žádnou zadokolku. Naježděno sice nemám zrovna málo, ale pohon zadních kol jsem si ještě nevyzkoušel. Trojkový bavorák je navíc modlou mnoha nadšenců do aut, takže bych si jednou rád vyzkoušel, jaké to vlastně je řídit tenhle “frajerský” malý sedan. Ideálně některou z jeho devadesátkových evolucí – ty se mi líbí nejvíc.



4 – Subaru Libero

Teď si asi říkáte, že jsem se definitivně zbláznil, ale pokusím se to vysvětlit. Subaru Libero je neskutečně bizarní malé autíčko. V bílé, nebo stříbrné barvě není zas tak těžké si ho splést s lednicí, přední převis je natolik nepoměrný k zadnímu, že tohle autíčko vypadá, jako by se mělo co nevidět překlopit na čumák, je o půl metru kratší a o půl metru užší, než Opel Corsa a navíc se do téhle bizarnosti vejde až 8 osob. Asi se bude hodně naklánět, rychlejší jízda do zatáčky je pravděpodobně možná jen v případě absence pudu sebezáchovy a případná havárie má fatální následky. Tak jako tak, jsem strašně zvědavý, jak se tahle krabička řídí.

 

5 – Felicia Fun

Tohle auto je ztělestněním devadesátek v čechách. Nesmyslná šílenost, vytvořená jen proto, že prostě můžeme. Jinak si výrobu plážového pickupu, který byl prezentován nejčastěji se surfovacím prknem na střeše, nedokážu v naší vnitrozemské kotlině vysvětlit. To ale nemění nic na tom, že je Fun pozoruhodné a zajímavé auto, které se mi moc líbí. Polokabrioletový čtyřmístný pickup od škodovky bych si někdy rád prohlédl zblízka. A nejen to. Kdyby mi někdo půjčil Funa na půl dne, vím přesně, co bych udělal. Naložil bych další tři kamarády v plážových košilích, chlaďák plný Coly, v rádiu pustil znělku z pobřežní hlídky a jel se projet někam na pláž – třeba k Mácháči.

 

+1 – Mazda MX5

Hádejte, kdo za to může. Něž jsem objevil autíčkáře, byla pro mě Miata jen jedním z aut, které si šlo vybrat v Need for speed Underground. Jenže když tady skoro denně čtu oslavné ódy početného tábora Miatářů z autíčkáře, mám čím dál větší chuť si někdy tohle malé roztomilé autíčko půjčit na projížďku po nějaké pěkné okresce. A nejlépe tu s mrkačkama.

 

A jaká běžná auta lákají Vás? Budu rád, když napíšete do komentářů. 

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sh
Shackall
14. září 2017, 15:41
1

S Avií jsem jezdil pár let. Je to plus minus stejně pohodlné, jako když jde člověk pěšky, a sedí při tom. Také je zde jistá podoba s Formulí 1 - totiž v poměru času, stráveného na trati a při opravách v depu.

reagovat
Jakub Pospíšil
14. září 2017, 16:55
0

Ten popis Avie mě hodně pobavil :D
Je mi jasný, že to je asi docela nic moc, zvlášť když to auto řídíš z povinnosti. I tak bych to ale někdy rád zkusil.

Jenyk
16. září 2017, 19:33
0

Hlucny kostitras..Cesta do Ziliny a zase zpatky mne od dalsich tuzeb v tomto smeru zcela vylecila.

Raspby
14. září 2017, 16:04
0

V Subaru Libero se fakt projet nechceš... :-D jel jsem v tom jednou...s kámošem na hory a nikdy bych nečekal, jak se můžu ve 100km/h bát :-D. Auto se klepe a hlavně každé fouknutí větru s ním pěkně cloumá...fakt jsem se bál že nás to převrhne :-D

reagovat
sumy
17. září 2017, 07:23
0

Ještě větší adrenalin je Daihatsu Hi-Jet. To má náhon jenom na zadek a je to krutá drift kára :-) Hlavně pozor a nevykopnout levou nohou levý přední světlo :-)

beastar
14. září 2017, 16:28
2

Avie to je učiněné peklo na kolech stejně jako další dělník Multicar M22 vlastně m cokoliv. Řídí se to jako první parníky jen to víc hází a v létě je v tom vedro jako v troubě. Žigula chápu to bych asi doporučil ještě předtím se svézt nějakou trojkou od Bmw. Felda Fun je prostě Felda neřídil sem to nikdy a ani bych snad nechtěl stejně jako Libero:)) Miata no comment to si se jen nakazil virem Autíčkář a novináři doporučují. To přejde Krab tě naučí mít rád gt86 a mě budou ty trubky pořád mínusovat. Zkusit jo, ale hlavně si ten ohnilý werk nekupuj;)

reagovat
liška
14. září 2017, 20:16
0

jo tak multikára se mi vybavila hned, jak sem zahlídl tu ávii. neska mi tím totiž přivezli štěrk a dyž sem viděl ten smradlavej interiér plnej páček z roku raz dva a cejtil smrad, jak kdyby to jezdilo jen na olej, dostal jsem hroznou chuť to zkusit :)

Goldies
15. září 2017, 10:21
0

Promin, ja ti to minus musel dat :-D sam sis o nej rekl ;-)

Jakub Pospíšil
15. září 2017, 10:32
0

Beastar: Jenže ten ohnilý werk v první generaci má prostě něco do sebe. Čím víc se na to auto koukám, tím víc bych ho chtěl mít doma. Je to prostě anime postavička na kolech.

JLK
15. září 2017, 14:59
0

Ja jsem na miaty koukal jeste nez jsem cetl Autickare. Ted' jak vidim celou tu hysterii kolem nich tak se mi uplne prestaly libit =/

beastar
15. září 2017, 15:23
0

Kubajz jenže v tom stavu viz.obrázek vypadá dobře všechno takovou v bazáru za pade asi nekoupíš:) Jak píše kolega JLK Miaty sem vnímal dávno v době před Autíčkářem a bral jsem to jako normální povedené auta pro víkendy bez střechy případně na ježdění pro mladé floutky:) Beru to tak dodneška, protože každé auto je takové jakou auru kolem tvoří média a majitelé. Kolem miaty je to neopodstatněné povyšování už nuda, i když to někomu může přijít i po 10x jako vtipné. Svět aut je víc, než nevýkoná manga postavička s nádechem kawai srágor kolem:)) Goldies všimni si jedné věci: o autě jež vlastníš tak silné smýšlení nemám. A ano je to lepší sympatičtější kára jak Mazda. Z toho mínusu nebudu spát to si mě dostal.

Jinak jako hezký v uvozovkách může být všechno..;D

Vavris Vavrisovic
15. září 2017, 15:49
1

Že zas o tom krámu budu psát, ale ono to je i vývojem trhu, že je Miata všude... Zadání: Sportovní zadokolka do 200k s rozumnými provozními náklady... Tak schválně, na co příjdete? Situace je dnes o dost smutnější než před takovými deseti lety... Dnes se dá vybrat MR2 SW20, kterých je žalostně málo, pak vyházet a upravit nějaká 325ti Compact... a pak už zbývá jen poslední varianta...

beastar
15. září 2017, 16:03
0

Jó to je samozřejmě pravda. Bohužel jediné co je zase jinak těch 200 000 je pro lidi zase jiná částka, než tomu bylo před 10 - 15 lety. Už i u nás je hodně lidí co si můžou na víkendy a srandičky dovolit něco víc jak věc za 200. Samozřejmě potom zase roste riziko, že se s tím něco stane a servis a tak dále. V tomto ohledu je Miata skoro bez konkurence... já spíš myslím takovou tu snahu vychválit jí bez rozmyslu kdykoliv ... něco jako auto.cz a jejich testy na škodovky kdy RS je lepší jak M5 a Chiron je méně prostorný jak Fabie...

JLK
15. září 2017, 16:04
0

Tomáš Vavrečka: To ano, ale ono se to doporucuje jako vselek kazdemu, kdo se jen ozve ze by rad nejake auto. Potom je to az unavne. Jako nic proti, je to dobra volba, ale shanet ted' podobne auto tak ozelim zadni nahon a koupim Barchettu =D

beastar
15. září 2017, 17:50
0

Něco podobného Fiata Coupé, MG F, MR2, Z3 cokoliv:) Raději bych i našetřil více peněz pokud bych potřeboval. Navíc díky téhle mánii jich po Praze vidím zaparkovaných opravdu dost (vzhledem k typu auta) to by mě už taky odrazovalo nechci auto které mají "všichni".

ToMyx
20. září 2017, 14:17
0

Beastare, náhodou, občas se najde někdo, kdo ti dá palec hore;-) Máš hold trochu drsnější jazyk a nebereš si servítky, ale aspoň neměníš názor a to je dobře. Né každý to unese. Fiat Coupé je pro mě první lehce přemotorovaná předokolka se kterou jsem cca ve 20ti jel. Nikdy jsem nechápal jak je možné, že to bylo schopné být tak dlouho neutrální než se předek urval. Toto auto ve mě budí respekt stále a ani to nemusí být pětiválec.

TheKubajz: Skvěle zvolené téma. Máš na to čuch a ta témata jsou ztělesněním krásy v jednoduchosti! Tenhle seznam si snad musel psát každý malý kluk a ty si na to kápl. Těším se až tu budeš psát po projetí se Žigulem, že s plynem dlouhý přesně 3 a půl cenťáku se nedalo jezdit:-)

Já bych si chtěl na chvíli zařídit Alfu Romeo 147 GTA, již zmíněným Fiatem Coupé, něčím co má pod kapotou RB26 a pak s Krabem v jeho malém veteránovi :-)

beastar
20. září 2017, 14:29
0

No někdo prostě nechápe, že mě Miata nebaví a unavuje. To neznamená že si myslím jak jsou to špatná auta, protože nejsou. Zase jsem rád, že pro některé Miatisty jsem taková autorita že to čtou:D Jo jo Fiat Coupé mám rád přestože to je předohrab. Mg f se mi taky líbí sic bych si ho pro sebe nekoupil.

Krabův veterán a 147 gta by mě taky lákali. Já Alfu nikdy neměl a vždy řídil jen ty nové docela nudné bez 6 válce, 156 a 159 takže docela konfekční stroje až na design.

ToMyx
20. září 2017, 14:51
0

A teď tě sežerou......:-D Já to chápu, nic se nemá přehánět. Na druhou stranu každý často chválíme to své, protože to známe ve všech situacích a proto si myslíme, že je to z určitého pohledu nej. Na těch diskuzích pak jen vypadne to "z určitého pohledu" a pak už to jede.
Pro mě je rozdíl mezi "chtěl bych vyzkoušet" a "koupil bych si" dost značný, nejsem mechanik, nejsem ani zručný, takže se může zdát cokoli staršího z Itálie sebevražda. Jeden čas mě Busso tak lákalo, že jsem koukal po AR 166, ale tři auta u paneláku je blbost.
Mně u MGf odrazují problémy s motorem, které si tu popisoval možná dokonce ty. Prostě já musím mít něco bytelného jednoduchého, čemu stačí měnit olej a filtry po 5-10tis a hotovo.

beastar
26. září 2017, 14:07
0

Znáš to. Nemá cenu se hádat názor druhých často nezměníš. To že někdo má Miatu za modlu mě nezajímá. Neříkám, že je špatná a v reálu se i rád kouknu na pěknou. Že bych z malýho roadsteru nemohl to fakt ne. Stejně vidím věci jako Audi TT, nebo třeba to Gtv. Auto co popisuješ ty je i pro mě ideál:) Na denní ježdění. No hale já mám kolem defakto moderního paneláku taky rozestavěný tři auta a v pohodě. Jen když napadne sníh tak se naběháš. No garážovy místo mám jen jedno. Zase ono třeba 3, 4 kusy na zahradě taky už nejsou ideální.

Nimrod
14. září 2017, 16:37
0

volvo 850 t5-r. celkem by mi zajímalo, o kolik je to jiný než klasická t5. a také bych se rád projel v první či druhé generaci subaru forester s nějakým silnějším motorem kdesi na polňačce

reagovat
krab
14. září 2017, 17:19
3

Kubajz : jak tě tu máme v blogách rádi! Ne fakt, alespoň tedy já :) Mě se líbí, že najdeš docela jednoduchý, ale hodně chytlavý nápad. Kdysi jsem si dělal seznam, čím vším jsem už jel. A to jsem ještě nebyl ( jak již někde podotknul Vojta) "Automobilovým novinářem", he he... Dneska už jsem, tak mám nos nahoru a seznam si nedělám. Jel jsem zkrátka vším, vše vím a vše už znám...

Tak čím by zatoužil projet se pan Krab a je to běžně na silnici:
1. Alfa Romeo 145/146 ( až jí Matěj opraví :-D) a propós : víte, že jsem Alfu v životě neřídil? Vůbec žádnou, nikdy, fakt!
2. Mazda 3 nebo 6 ( nějaká nová, protože chci buď zbořit nebo podpořit ten novinářský mýtus o tom jak je to skvělé auto)
3. Škodu Karoq ( protože chci čtenost a být slavný jako ti experti na Primě , he he)
4. Porsche Cayenne ideálně Turbo a staré ( protože zachránilo Porsche a protože mi to přijde jako šílený nápad vám doporučit, jak se žije s Porsche za cenu nové Fábie a proč byste to za žádných okolností (ne)měli zkoušet
5. Daihatsu Copen : protože automobil téhle značky jsem nikdy v životě neřídil, je to roadster a Miat už mám "plné zuby" :)

reagovat
Jakub Pospíšil
14. září 2017, 21:41
0

Jsem rád, že se ty moje výplody líbí. Většinou jsou to nápady v práci sesmolené za pár minut, nejvíc mě na tom baví ty diskuze. Jsem rád, když se někdo chytne a napíše nějaký názor.
Výhledově bych chtěl psát i nějaké ty recenze, ale to má ještě čas :)

peca
15. září 2017, 14:43
0

https://auto.bazos.cz/inzerat/78731810/Daihatsu-Copen.php muzes ho zkusit :-D Ale myslim, ze tak nejak stalo jako nove...

Goldies
15. září 2017, 18:25
0

Co by se tam tak dalo nacpat za zajimavej motor?

beastar
15. září 2017, 18:53
0

Viděl si to auto někdy?:D Už to co tam je, tak je boží zázrak to tam poskládat. Možná tak něco malého a oživit to turbem. N54B30 tam fakt nedáš.

Berzelius
15. září 2017, 19:14
0
Berzelius
15. září 2017, 19:15
0

Sorry Matěj...pardon

riderhenry
15. září 2017, 22:52
1

Mazdu 3 i 6 jsem mockrát projel (máme jich několik ve firmě, různé motory a výbavy...) a s postupem času musím docela nesouhlasit s tím, že to jsou tak dobrá auta. Například jeden z extrémů - když v Mazdě 6 ve specifikaci téměř za jeden milión Kč se prohne výplň dveří po "opření" kolena asi o 5 cm, tak nemám zrovna pocit z kvalitního auta. Velký mínus je odhlučnění - to už se tak nějak ví... Sám tyhle věci nestavím moc vysoko v žebříčku hodnot, ale brání to trochu tomu označení "skvělé auto". Nejsilnější diesel s automatem je nejlepší v tom maskovat svůj výkon a působit jako auto daleko pomalejší... Nečitelné displaye na přímém slunci... Nemůžu si pomoct, ale koupit tohle auto a pak si procházet těmito zjištěními, asi už bych další Mazdu nechtěl. A to ještě ani nezačaly rezavět :) Podvozek super - když jsem jel s nejsilnějším benzínem v Mazdě 6 nočními okreskami, fakt jsem se bavil. Ale pořád bych čekal (hlavně podle těch recenzí plných superlativů) daleko lepší posaz, ergonomii a hlavně řízení. Strašně lehký volant, strašně přeposilované brzdy... 10 let staré BMW s vhodným motorem udělá daleko víc radosti za méně peněz. Jasně, je blbost srovnávat ojeté s novým autem. Ale je třeba si uvědomit, že jsou to prostě pořád jen trochu zábavnější moderní auta a nesou si specifika dnešní doby. A jestli jsou o 30% zábavnější než dnešní konkurence, tak to pro mě pořád neznamená, že jsou to perfektní auta :)

Tejira
26. září 2017, 11:33
0

Krabe ten Cayenne ti vyfouknu :-D známý už po něm kouká tak si říkám že tu 4.8 V8 testnu i já sám.

beastar
26. září 2017, 13:58
0

Nooo:) Tak hlavně aby měl kamarád dost střeliva až dokouká a nakoupí. Touareg a první Cayenne to jsou legendy. Hlavně ta auta jsou u nás tak skurvená a vyvydlená, že sehnat něco slušného je dobrodrůžo.

Tejira
26. září 2017, 20:44
0

To jsem mu už u nás razantně vymluvil. Prachy na to má, takže se bude brát hezky z Reichu.

Safa
14. září 2017, 17:41
0

Z běžných aut bych se moc rád projel v Multiple (no vážně, ještě jsem neměl tu čest), pak v tom novém Fiátku 500, co měl Matěj na operák, z výčtu Mazd mi stále chybí svezení v CX-3 a nikdy jsem nejel ani v Xedosu 9. A pak bych si chtěl vyzkoušet Swift Sport, ale ne tu poslední generaci. Jinak Krabe, ty vážně považuješ Copen za běžné auto? :o) Vždyť jsou v Česku všeho všudy asi tak dva. Btw. majitele jednoho z nich znám od vidění přes svého automechanika... ;o)
P. S. Na beastara nedej a Miatou se určitě projeď. Úplně jedno, jakou generací... ;o)

reagovat
Jakub Pospíšil
14. září 2017, 20:03
0

Multipla se paradoxně neřídí vůbec špatně. Je to docela příjemné větší auto, ale stejně jako exteriér, i interiér je bohužel pěkně hnusný, takže si to člověk moc neužívá.
MX5 si chystám půjčit příští jaro z půjčovny na víkend, tak uvidíme, jak se mi zalíbí. Naštěstí nemám garáž, tak si ji snad nepořídím :)

krab
14. září 2017, 21:55
0

Já vim, s Daihatsu Copen jsem ulítl trošku mimo ... :) Já chtěl napsat Daihatsu, protože to je nejstarší japonská automobilka. A taky na Daihatsu mám vzpomínku. Když jsem chodil asi do 6tý třídy, tak táta vybíral co nahradí naši Dacii. Po revoluci , to byl rok 95. To byla tehdy pro mě velká věc, pamatuju na všechna auta co jsme vybírali. A já mu radil ... logicky nakonec zklamal a koupil novou stříbrnou Felicii. :-D Ale protože je autíčkář, vybírali jsme oba fakt z plejády tehdejších ojetin dlouho: Mohli jsme bývali mít červenou Lancii Dedra 1.6i.e. , černého Fiata Cromu 2.0i.e. s koženým čalouněním ( tu jsem vážně chtěl) a pak taky rok staré Daihatsu Applause 1.6 Už by to býval byl vyhrál Applause, jenže na něj chybělo pár desítek tisíc. Tehdy to stálo fakt hodně... jako v přepočtu k platům a tak.. Ale dealer Daihatsu v Berouně , to si pamatuju doteď nás svezl ve Feroze po polích a pak v Charade turbo, která mě vážně teda úplně uchvátila rychlostí. Jako tenkrát.. takže prostě Daihatsu :-D

Safa
14. září 2017, 22:07
0

Daihatsu prostě v Česku chybí. I když se vlastně teď tak trochu vrací, protože pro Subaru vyrábí novou generaci miniprdítka Justy. Tak aspoň něco. Jinak kamarád z MX-5 party a zdejší příležitostný člen diskuzního kroužku Autíčkáře gramo jedno starší Daihatsu stále provozuje jako zimní káru, vloni jsem v ní jel několikrát a pohoda. Má benzínového Applause, tuším...

gramo
14. září 2017, 22:50
1

Jo, Applause mám a byl jsem se s ním podívat do Sosnové na Enjoy86, takže od svezení v něm chybělo fakt jen pár kroků :) Citu ve volantu moc není, řazení je gumové, synchron na trojce už slabší, ztuhlé zadní tlumiče možná pomáhají redukovat náklony v zatáčkách, ale zase se kvuli tomu auto "pohupuje" zepředu dozadu, jak předek žehlí nerovnosti lépe než zadek... (zadní tlumiče se asi dočkají výměny, už mě to bouchání z levé zadní strany přestává bavit). Ale má to auto něco do sebe, i po přesednutí z Miaty mě bavilo se v něm zase projet. Celkem živě reaguje na plyn, těch 105 koníků na lehce přes tunu váhy sice není kdovíco, ale proti dnešním downsizovaným malým vozítkům je to pořád docela živé auto, na to jaká je to obouchaná omšelá plechovka skoro sleeper :)

gramo
14. září 2017, 22:51
0

Jo a Charade s turbeným tříválcem předběhl dobu :)

Safa
14. září 2017, 22:55
0

Však to tvoje auto má přes dvacet let, a na ten věk prostě jezdí v pohodě. posledně v zimě při cestě na pivo do Broum to bylo chvílemi i pěkné poklouzání... ;o)

krab
14. září 2017, 23:07
0

Vidíš Gramo :) .. no tak to jsme se asi i de-fakto potkali. Já se tam stejně ochomejtal nejvíc okolo tý Corony MK2 coupe.. to mě učarovalo.
Ale Applause jsem viděl, tak už vím který. No to je přesně, těch 105koní to mě tehdy právě v tý 6tý třídě přišlo jako hodnota snů. A hlavní argument tátovi proč do toho jít. Furt jsem omílal cosi o tom, že zdechlá 68k Felda je prostě zdechlá ... no jo ale šel na jistotu a taky to bylo o dost levnější. Ceníky z roku 1995 byly neúprosné. U nás ve městě ještě byl dealer Mitsubishi. No a nejlevnější Colt stál o 100tisíc víc než Felda... a to byly těžký prachy tehdy.

lu
luv
15. září 2017, 16:09
0

gramo: to daihatsu co mas je charade turbo??? To musime dat aspon drag race :-P

lu
luv
15. září 2017, 16:27
0

Aha, spatne ctu, mas applause :(

Rien
16. září 2017, 16:03
0

Asi i diky clankum od Mateje jsem taky chtel fiatka vyzkouset, tak jsem si ho pujcil v izraeli na asi 14 dni a byl jsem opravdu zklamanej:D Posez za volantem byl uplne prisernej, sedacka se nedala dat dolu a volant jsem drzel skoro s natazenejma rukama. Plus to bylo v automatu, kterej byl fakt uplne hruzostrasnej. Slabej motor by mi nevadil, ale v kombinaci s tim strasnym automatem se s tim fakt spatne jezdilo. To vetsinou ani nepodradilo, kdyz jsem dal plnej plyn (coz se delo casto) a musel jsem si podradit manualne. Necekal jsem od toho nic extra, ale oproti micre, kterou jsem mel pujcenou asi 2 roky zpet, ktera byla taky tak slaba, ale v manualu, to bylo opravdu peklo.

ra
rainero
14. září 2017, 22:37
0

Žigulíka skús. Z bežných komunistických áut sa mi zdá ako najlepší a najodolnejší. Jasne nemalo to posilľovače a koženka desne v lete pálila a charakteristický voňala, ale ako to dokázalo valiť po rozbitej ceste a pri tom hltať nerovnosti si pamätám doteraz. A čo by som rád skúsil? Morgan 3-Wheeler.

reagovat
gramo
14. září 2017, 22:57
0

jo, kdysi jsem byl služebně v Moskvě a závěrečná schůzka se oproti plánu protáhla tak, že objednaný taxík na letiště na nás už nečekal, tak jsme na poslední chvíli vzali prvního, co jsme stopli na ulici a byl to Žigulík. Byl to bezva zážitek, je z toho auta parádně vidět, na výpadovce na Šeremetěvo valil 120-130 i přes výmoly a záplaty, no parádní zážitek :)

Jenyk
16. září 2017, 19:39
0

Tlumeni nerovnosti si uz nepamatuju, ale kdyz byl novy s ruskymi diagonalami, tak to byl drifteruv sen. To slo rizene utrhnout snad kdykoliv kdekoliv. Pruser byl kdyz na to clovek dal radialni Barumy a chtel v drftech pokracovat. Utrhnout to porad slo, ale ve dvojnasobne rychlosti a na korekci byl najednou jen zlomek casu. Jedny moje trenky by mohly vypravet. Okolo toho sloupu, ktery jsem tesne minul, byl druhy den omotany polsky Fiat.

Pólin
15. září 2017, 14:04
0

Nokdy jsem neridil zadny mercedes...hrozne me laka trebas stare piano, nebo z gt sl zehlicka...chtel bych zazit ten pocit toho stareho poctiveho luxusu...

reagovat
Nimrod
15. září 2017, 14:29
0

tohle má lecos do sebe. řídil jsem jen kolem bloku w116 280s v předrenovačním stavu a fakt je ten, že ten "starý poctivý luxus" je absolutně se vymykající všemu, v čem jsem se jinak vezl. byť pravda, z dobových aut by se dal velmi nepřímo srovnat pouze s volvem 744. ale ty bílou kůží čalouněný gauče, uzoučkej věnec volantu, dřevo na palubce, hooodně měkce naladěný podvozek... fakt jen stáhnout okýnko, loket z něho a užívat si klidnou jízdu při slunečném nedělním odpoledni na okreskách mezi poli

Ronoath
15. září 2017, 14:53
0

Rád bych zkusil:

Volvo S90 - švédská auta prostě obdivuji.
Rover 75 - za tím autem se pořád otáčím, když ho náhodou vidím. Jaký je z pozice řidiče?
Karosa LC936 - z dob, kdy jsem jezdil do školy autobusem, mě stále fascinuje onen osmikvalt. Byť manuální.

reagovat
ro
rock
15. září 2017, 16:10
0

Delta poslední generace. Tu černou, co hrála v Andělé a démoni, tedy Edition 666, bych nechtěl jen řídit, tu bych chtěl. Nemám k tomu žádný důvod, nevím jak jezdí. Jenom vím, že ji chci.

Hranatý Alfy z 80. let. - 33, 75. Teda možná to asi ani nechci, abych nepřišel o iluze z raných studentských let, ale...

Toyota MR-2. Ta kulatá z přelomu 80. a 90. let (Druhá generace?)

reagovat
Goldies
15. září 2017, 18:23
0

Jedina kulata je ZZW30. SW20 je zajimava mrkacka a pak AW11 je pani hrana :-D ale asi myslis SW20 ta je takova nejzajimavejsi z MRek ;-)

ro
rock
15. září 2017, 21:26
0

Teď na to koukám, abych se nachytřil (protože v označení generací se prostě ztrácím) a myslel jsem opravdu SW20. A ve srovnání s AW11 je teda kulatá jak vajíčko, na tom trvám :-)

Goldies
15. září 2017, 22:30
0

Jj ve srovnani s aw11 je kulaty i favorit :-D ale jinak je prave moje zzw30 ta nejkulatejsi! A nejroztomilejsi :-D

Breakthru
15. září 2017, 19:48
0

Za mně je to Praga V3S...nemám Céčko a nepůjdu na vojnu, takže si asi nikdy s tím nezajezdím....nu což....

reagovat
JLK
15. září 2017, 21:16
0

Ja bych rad na vhodne silnici projel Lagunu 4control a Xantii Activa s funkcnim podvozkem, to by mohlo byt zajimave.

reagovat
beastar
15. září 2017, 21:32
0

Activa když funguje je super. Kamarád koupili před rokem v krásném stavu. Vůbec tyhle sofistikovaný podvozky jsou fajn...

PeterLuk
16. září 2017, 02:44
0

Zaujímavý nápad, dobrá téma. A popravde, daktoré autá tam ma prekvapili.

Nedalo mi to zamyslieť sa a vytvoriť si vlastný zoznam.

1. Škoda 1203
Pravda, dnes ich už moc nejazdí, ale kedysi to nebola žiadna rarita. Dedo mal valník, pamätám si ho ale len z miesta spolujazdca. O tomto aute som počul rôzne príbehy, rád by som si ho skúsil aj sám.

2. Jeep Wrangler/Cherokee XJ
Vždy sa mi páčil, vždy som ho chcel. A stále čakám, až si ho budem môcť skúsiť...

3. Lada Niva
Narozdiel od ostatných áut z východného bloku sa mi vždy páčila. Nečakám nič extra, ale aj tak by som si Nivu rád vyskúšal.

4. Saab 900

5. Mazda RX 8. Nikdy som nechápal ódy na dizajn tohto auta, nikdy ma moc nebral. Ale dizajn nie je dôvod, prečo by som si ho rád vyskúšal... Ten je pod kapotou. Wankel!

+1. BMW E46.
Vážne je skutočne také úžasné?

reagovat
Jenyk
16. září 2017, 19:50
0

1203? Smarja panno to je masochismus. Jezdil jsem s tim na poste. Saltpaka jako kvedlacka v teste. Ridic sedel pred prednim kolem, zatocit chtelo velkou predvidavost. Ma mokrych dlazkach s tim byla desna prdel, jezdilo to stylem smyk vseho furt. Jo byli jsme mladi :-) Ale skola rizeni to byla uzasna.

Oh!Gust
16. září 2017, 20:07
0

Téma, nad ktorou sa zamýšľam už dlhšie. Postupne mi pribúdajú autá a dúfam, že si ich budem môcť aj odškrtávať :D
Příkladně:
škody s motorom vzadu - nikdy sme doma nemali, začali sme až Favoritom.
škoda 1203 (zatiaľ som len sedel na mieste vodiča :D) - láka ma jedinečnosť jazdy
hranaté BMW, najlepšie so žraločím predkom - E21, E24, E28, et cetra.
Mercedesom vyrobeným pred rokom 1990 - W114, W123, W124, W116, Geländewagen - okúsiť poctivosť výroby, odolnosť a pohodlie
Land Rover Defender, Range Rover - ideálne vlastniť a premeniť v expedičný špeciál :D
pôvodný Volkswagen Beetle a ďaleký príbuzný, vzduchom chladené Porsche
amerika s osemvalcom a pohonom zadnej nápravy
Volvo 240, Saab 99/900
bájna Miata, automaticky...

a budú pribúdať :D

reagovat
pa
paveld
16. září 2017, 20:42
0

To Subaru Liberu doteď nechápu, jak zrovna tahle značka mohla pustit ven... taky by mě ale zajímalo svezení v něm. Jen bych se bál za větru, že to neudržim na kolech :-D.
A popravdě trochu nechápu, že "blázen" do aut (aspoň si tedy myslim, že redaktor na tomhle webu automaticky musí být pro zajímavý auta zapálený), neměl možnost se svézt v BMW... mít svoje v lepším stavu, nabídl bych se, ale takhle bych nerad zkazil očekávání :-).

reagovat
Rien
16. září 2017, 20:46
0

To je blog, kterej je akorat na hlavni strance, ne clanek primo od autickare))

Jakub Pospíšil
18. září 2017, 08:46
0

Jak píše Rien, já mám k motoroistickému novináři zatraceně daleko :) V BMW jsem se párkrát vezl jako spolujezdec, ale nikdy jsem ho neřídil.

ToMyx
20. září 2017, 14:39
0

TheKubajs: k novináři daleko nebo ne, někteří tě na něj pasují a to není vůbec špatná pochvala!

beastar
20. září 2017, 14:41
0

No i tak je to vlastně zvláštní:) Bude ti tak 25 až 29 let. Kolik kamarádů musí mít báwo. Teda třeba se mýlím jsem z jiné doby, ale i za mě tehdá bylo kolem mě ranec e30, e28 a první e36 z bazáru. Bmw je dnes větší konfekce jak ta Avie a žígo:))

Jakub Pospíšil
20. září 2017, 14:43
0

Jako pochvaly si toho rozhodně vážím, jen se zatím necítím na to, abych byl, uvážím-li úroveň svých článků, stavěn po bok legend jako je pan Krab, nebo Vojta :D
Ale za pochvaly moc díky. Potěší to.

Jakub Pospíšil
20. září 2017, 14:47
0

BEASTAR: Věk jsi trefil, je to ta spodní hranice. Věř tomu nebo ne, nikdo v mém okolí BMW nemá. Z "pražských" kamarádů v mém věku má všeobecně málo lidí auto (tak 20-30%), to je vůbec věc, která mě po přistěhování do Prahy zezačátku strašně překvapovala - dost mladých lidí ve věku 20-30 tu nemá nejen auto, ale ani papíry. Z mimopražských taky nikoho s BMW neznám. Jedinou zadokolku měl kdysi kamarád - byl to nějaký starší mercedes, ale docela rychle se ho zase zbavil.

beastar
20. září 2017, 15:19
0

Špatný kamarádi. Ne dělám si srandu ono dnes technicky vzato auto v Praze nepotřebuješ a někdy je spíš na obtíž. Takže se jim vlastně nedivím. Po Praze jezdím když to počasí dovolí na skůtru. Když mi bylo dvacet jezdil sem všude sedmičkou z roku raz, dva ale z věkem to přešlo. Dnešní mládí jsou asi víc rozumní:)

ToMyx
20. září 2017, 15:52
0

a nebo líní dělat si řidičák, když bydlí doma, do školy/ brigádu/ práce jede metro/tram/ zubačka/ uber:-)
Na obranu náctiletých, vůbec se tomu v Pze nedivím, navíc teď, kdy náklady na auto zvyšují i náklady na parkování..

Caddy
22. září 2017, 15:26
0

Felicia Fun nevznikla proto "ze proste muzeme", ale byla to objednavka nekolika stovek kusu kamsi do Spanelska (snad si to mapatuji dobre)...ale pak byly nejake neshody a na odber nedoslo, tak se to Skoda snazila tady udat, jak jen bylo mozne :)

reagovat
Jakub Pospíšil
22. září 2017, 16:03
0

To slyším prvně. Těch pár set kusů byla nějaká první edice? Protože celkem se tuším vyrobilo něco přes 4000 FUNů. Navíc jich vzniklo i relativně dost s pravostranným řízením a to se do Španělska určitě nevyrábělo...

beastar
22. září 2017, 16:39
0

No ale on má Caddy pravdu v podstatě. Fun měl být určený pro zlepšení obrazu Škody v jižní Evropě zejména ve Španělsku. První prototyp v roce 93. V České Republice se neměl původně vůbec nabízet. Verze pro ostrovy vznikala mnohem později těch 618 kusů. Bylo to pouze proto jak píše ve smyslu tonoucí se stébla chytá. Aby se to někde udalo. Byla to okrajovka a marketingově se to nepovedlo zejména v kontextu tehdejší nabídky ŠKODY v Čechach.

Zasněný student
27. září 2017, 00:23
0

@TheKubajs

Pokud se nebudeš chovat jak debil, mohl bych ti po servisu spojkové sady zapůjčit k řízení BMW E34 525i M50B25. Sice to nen ani trojka, ani lehká a svižná laňka, ale je to BMW a ještě k tomu zadohrab, avšak nějaký super pálení gum nečekej, je to velký sedan, vážíc se vším 1700kg. NA něj je spíše radost pohledět, zachovávám jej v půodním stavu. Pokud budeš mít zájem, ozvi se. Ale pokud tvoje touha pálit gumy a dělat lakýrky převyšuje nad rozumem, tak snad ani radši nepiš :-)

reagovat
Jakub Pospíšil
27. září 2017, 08:54
0

Tak tohle se mi moc líbí. Na frajeření v oblaku prachu moc nejsem, baví mě spíš klidná a pohodlná jízda. Klidně bychom se mohli domluvit, na oplátku bych ti půjčil na vyzkoušení Volvo V70 z plus mínus stejné doby(´96-´99)(podle tehdejšího AutoBildu prý dokonce přímého konkurenta), dokonce i se stejným obsahem, ale na "špatné" palivo. Rád ty dvě auta porovnám a rád se svezu.

Jakub Pospíšil
27. září 2017, 09:32
1

A kdyby se přihlásil ještě někdo s Audi A6 z té doby, mohl by to být celkem fenomenální retrotest na téma "V jakém autě se nejlépe vyjímá kufříkový mobil a fialové sako".

Jakub Pospíšil
27. září 2017, 09:35
0

A ještě jsem samozřejmě zapomněl na Éčkový Mercedes. Tím by byl výběr "nóbl" vyšší střední z té doby asi kompletní.

Nimrod
27. září 2017, 15:48
0

mohu porovnat v70 ´99 s d5252t, 850 t5 a e39 530i. nejlíp se mi kupodivu řídí 850/v70 :-) nejlepší sedačky (na dlouhou jízdu) má v70 (kůže), nejhorší bmw (ale asi tam jsou největší socky). nejhorší motor je dehet, dokud nedojde na spotřebu, nejlepší těžko říct, protože jak t5 tak řadová šestka jsou super a výkonnově srovnatelné. co má ale bavorák zdaleka nejlepší, je podvozek. ale říkám rovnou, že jsem zvyklý na v70, proto mi možná nejlépe sedí ta volva a v e39 toho zas tolik odřízeno nemám, spíš první dojmy
audi a6 c5 allroad v6 2,5 tdi v automatu měla chvilku moje milá za služebáka, ale abych pravdu řekl, nikdy jsem se nedostal za volant, ale že by mi to auto nějak učarovalo, to fakt ne (i když vynechám motor s převodovkou)