načítám data...

ZiS-154: Sovětský diesel-elektrický hybrid

8. října 2021 0 komentářů

Že soudruzi v Sovětském svazu byli vždycky napřed, je dobře známá věc. Sám jsem vlastníkem skromné sbírky sovětských hodinek a všechny tu hodinu dají díky údernickému tempu mnohem rychleji, než jejich západní protějšky. Podobně pokrokovým tempem uvažovali i v Moskvě těsně po konci druhé světové války. Protože stále ještě byli Američané kamarádi, rozhodli se měšťané pro nákup licencovaných amerických autobusů. Karoserie byla přebrána prakticky beze změny a ze začátku byly montovány i lícenční motory. Potom ovšem byl dokončen vývoj motoru JaAZ-204. Vznětový dvoutaktní čtyřválec byl spřažen s výkoným alternátorem, kterým přes kabely napájel elektromotory na kolech. Pokrokové řešení, nebýt smutného faktu, že celkový výkon motorů zůstal hluboko pod 50 kW a váha vozu bez řidiče, sedadel a náplní přesáhla osm tun. A tak zase jednou sovětský pokrok smutně předběhl dobu a zůstal nepochopen.

Podívejte se na další auta dne

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Brougham  1988
Cadillac Brougham

1988 rok výroby
103 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Ranchero Ranchero  GT 1977
Ford Ranchero Ranchero GT

1977 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Chevrolet Apache  1957
Chevrolet Apache

1957 rok výroby
140 koní výkon
3 850 ccm objem

Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 1990
Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited

1990 rok výroby
169 koní výkon
3 956 ccm objem

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem