logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

VW SP2

23. června 2022 0 komentářů

Na začátku sedmdesátých let byl brazilský automobilový trh uzavřen dovozům ze zahraničí. Kdo chtěl v této zemi auta prodávat, musel je tam i vyrábět. Volkswagen založil svoji odnož v roce 1953 a výrobu zahájil svým bestsellerem, který začal svoji předlouhou pouť ještě v nacistickém Německu. Brzy se k Typu 1 přidaly i další sourozenci včetně sportovně střiženého kupé Karmann-Ghia. Ten však od svého uvedení na trh v roce 1955 notně zastaral a jeho prodeje začaly strmě klesat. Byl nelepší čas na nástupce a protože Volkswagen do Brasil byl na svém rodiči ve Wolfsburgu nezávislý, začali v Brazílii s ‚Projektem X‘. Během třech let vznikl samostatný model SP2 postavený na  podvozku Typu 3 , osazený výkonnějším motorem o objemu 1,7 litru a především ladnými tvary karoserie kupé. Nutno přiznat, že se jihoamerický design skutečně vydařil a třešničkou na dortu byl sportovně střižený interiér hodný luxusního vozu třídy gran turismo. Nakonec se vyrobilo pouze 10 000 kusů, za což mohla poněkud kuriózní situace na místním trhu. Rychlejší a levnější konkurenci v podobě značky Puma totiž poháněl motor ze staršího Volkswagenu Karmann-Ghia. Dnes je SP2 velice ceněným sběratelským skvostem. Astronomické ceny zachovalých exemplářů působí zvláštně, když zjistíte, že jako nová nestála SP2 o mnoho více než všudypřítomný Typ 1.

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!