Když Volkswagen přišel s minivozem Lupo, měl to být velmi úsporný, ale komfortní vůz ideální do německých měst. Hlavním marketingovým tahákem také byla verze 3L, jejíž naftový tříválec měl mít průměrnou spotřebu do tří litrů nafty na sto kilometrů. Na druhé straně nabídky ovšem stál velmi zajímavý model GTI.
Od běžných modelů poznáte GTIčko hlavně podle masivnějšího předního nárazníků, dvojité koncovky výfuku uprostřed a bohaté výbavy včetně BiXenonů. Podvozek byl v duchu VW naladěn spíše do pohodlna, ale fungoval uspokojivě. Pod kapotou se ukrývala povedená šestnáctistovka se 125 koni v 6500 otáčkách spojená buď s pětistupňovým manuálem, nebo později dokonce s šestistupňovým, jehož zpřevodování opravdu zlepšilo zrychlení malého lidového vozu. Trochu nepochopitelné je, že ačkoliv použitá 1.6 měla spoustu charakteru, VW ho kromě sesterského Pola GTI nikde jinde nepoužil, což je opravdu škoda. Pokud chcete relativně moderní a zábavné auto vhodné nejen ke zdolávání okresek, Lupo bude velmi dobrá volba.


