Venturi je firma pocházející z Francie, která se v současné době zabývá především výrobou a vývojem life-stylových elektro-vozítek. V 90. letech minulého století však z bran továrny v Monegasque vyjížděly jiné stroje. Alfa predátorem byl krásný kříženec supersportu a GT nesoucí jméno Athlantique, jehož vrcholná motorizace poskytovala 408 koní. Možná to některé z vás překvapí, ale jednalo se o dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec PRV z dílen PSA a Renaultu, jehož méně výkonnou verzí bylo osazováno Safrane Biturbo a přirozeně plněné varianty se vyskytovaly snad ve všech vyšších modelech francouzských automobilek. Převodovka neohromí, dodal ji Renault a je prý úplně stejně mizerná jako v Lotusu Esprit. Ohromí však fakt, že právě Athlantique 400GT bylo prvním silničním autem vybaveným keramickými brzdami. Venturi sice nevynikalo ve své době omračujícími hodnotami zrychlení (4,9s) či maximální rychlosti (290 km/h), je však rozhodně krásné.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


