Někteří z vás ji možná znáte z posledního dílu série Grand Tourismo, ostatním přijde jako Toyota 2000GT vypraná na 90°. Šlo o vůbec první sportovní vůz značky Toyota s dvouválcovým, vzduchem chlazeným boxerem pod kapotou. Pod konstrukčním řešením se podepsal jistý Tatsuo Hasegawa, který ještě před přeměnou Japonska z císařství vycházejícího slunce na perpetuální comic-con stavěl letadla s alternativním přistávacím postupem. Díky němu bylo v kosntrukci využito velkého podílu hliníku, což pomohlo vozu s nevelkým výkonem 45 koní ke sportovním ambicím. Dokonce měla malá Toyota sundavací díl střechy ještě dřív, než to někoho napadlo u brouka 911. Díky lehounké konstrukci z velmi tenkého ocelového plechu s typicky šedesátkovou antikorozní úpravou jich dnes bohužel mnoho nezbývá a tak se kapesním Ferrari můžeme těšit pouze z monitorů.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


