Snad každý, kdo má rád rychlá auta, někdy zatoužil projet se v oturbené čtyřkolce. Přes přídavnou řadu světlometů na kapotě upírat zrak na blížící se terénní zlom a pak střídat výhled nejprve z jednoho bočního okénka a hned zase z druhého. Jekot vytočeného motoru, pískání přebytečného tlaku z přeplněného sání a souboj člověka, stroje a přírody na život a na smrt, to vše je legendární rallye. Mladící v upravených Imprezách a Lancerech s oblibou osidlují příkopy podél Beskydských silniček, jen co na zem dopadne první vločka a traktory je tahají ještě dlouho poté, co i z nejstinnějších míst ustoupí poslední připomínky zimy. Jenže většině z nás se do honby za pískající a šotolinu drtící bestií připletou přízemní potřeby jako dojet nakoupit, zaplatit za benzín míň než za hypotéku a tak podobně. Končíme tak s trochou štěstí v hot hatchích a doufáme ve výhru ve sportce.
Rozumnou alternativou může být pořízení si auta na zimu. Zvýšený Forester vycházející z oturbené Imprezy nebývá problém obhájit ani před svou drahou polovičkou, či starostlivými rodiči. Vždyť je to naducané SUV pro starší lidi. Oproti Impreze má Forester nižší plnící tlak dmychadla a výkon pouhých 170 koní, ale i to stačí, aby si s 1,4 tuny těžkým SUV dokázal tatík na cestě z práce zadovádět. Jen najít nehlídanou silničku s uježděným sněhem a zábava může začít. Nejprve je vůz potřeba značně znejistět. Samosvor na zadní nápravě a hulvátské dávkování výkonu ale dokáže i bezpečný rodinný vůz přemluvit k přetáčivosti. Radost z odvaru všehrabavých monster kazí snad jen větší náklony vysoké karoserie. Nádavkem dostanete neprůstřelnou spolehlivost typického Subaru a interiér, který sice nevypadá nijak vábně, ale neublíží mu ani velmi odhodlaný potomek s ostrým předmětem. Za zmínku stojí i nadprůměrné terénní schopnosti. Zkrátka S-Turbo je ideálním nástrojem k doklouzání se k chatě, i k projížďce jen tak pro radost.. Jen ta spotřeba a ceny servisu sráží nadšení z jinak skvělého vozu.